Enhetschef
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för ambulansen Åre och Järpen är man ytterst ansvarig för verksamhets-, personal- och ekonomifrågor och kommer kontinuerligt arbeta tillsammans med andra kollegor i området och i ledningsgruppen för Nära Vård Nord. Samarbete med såväl verksamhetsutvecklare som chefer för ambulanser i andra delar av regionen sker fortlöpande.  Vi arbetar prestigelöst i ett synligt och närvarande samledarskap med fokus på att ge medarbetare rätt förutsättningar att bedriva god och nära vård. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser helst att du tidigare har arbetat som chef/ledare och har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård.  Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av  • Mod  • Uthållighet  • God samarbetsförmåga  • Tydlighet  Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, skapa tydlighet, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare.  Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar.  Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Fackliga företrädare: Torbjörn Lennartsson, Vårdförbundet [email protected] Carita Jakobsson, Kommunal [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Enhetschef
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Är du motiverad och redo för en spännande utmaning och vill ta ett nytt kliv i arbetslivet? Region Jämtland Härjedalen söker just nu efter en engagerad och lyhörd enhetschef till Krokom och Föllinge hälsocentral! Primärvården är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på nära vård och utveckling av distansoberoende vård. För att skapa bättre förutsättningar för samarbete har vi inrättat en ny gemensam organisation för primärvård och ambulanssjukvård. Utvecklingen innebär att vi lättare ska kunna arbeta tillsammans i multiprofessionella team som med förändrade arbetssätt mer utgår från människors behov och förutsättningar. Det finns ett stort fokus på att utveckla arbetet med omställningen till nära vård tillsammans med andra hälsocentraler, privata vårdgivare och kommunala verksamheter. Vi har en gemensam vision och mission att ge länets invånare och besökare en bättre hälsa och vård. Krokoms hälsocentral är en trivsam och väl fungerande arbetsplats som präglas av god gemenskap och ett nära samarbete mellan de olika yrkeskategorierna. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från glesbygd till stad och med vår mottagning i Föllinge har vi ett primärvårdsansvar för ca 10 000 invånare. Vi har hög kompetens inom forskning och handledning och är en populär utbildningscentral. Hälsocentralen är välbemannad med sina 50 medarbetare och representeras av Distriktsläkare, Distriktssjuksköterskor, Barnmorskor, Fysioterapeuter, Psykolog, Psykoterapeut, Kurator, Arbetsterapeut, Dietist, Undersköterskor och Medicinska sekreterare. Utöver det så finns även en familjecentral där MHV, BHV och Öppen förskola ingår. Föllinge hälsocentral har ett område som sträcker sig från ”Big River Camp” vid Storån i öster, till fjällen vid norska gränsen i väst. Hälsocentralen har drygt 1450 listade invånare och är en väl fungerande enhet med stabil personalgrupp och ett gott samarbete mellan yrkesgrupperna. I Jämtland får du nära till naturen med fjäll, skog, djur och vackra omgivningar. Området erbjuder stora möjligheter till rekreation, såsom skidåkning, skoteråkning, paddling, fjällvandring, fiske och andra friluftsaktiviteter. Eller bara möjlighet att uppleva total tystnad och stillhet, då kommunen är större än Skåne län till ytan och relativt glest befolkad. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef över våra hälsocentraler har du ett ansvar för områdets resultat vad gäller verksamhets-, ekonomi-, personal-, och kvalitetsfrågor. Tjänsten kommer att vara fördelad mellan Föllinge och Krokom, där du på Krokoms hälsocentral kommer att vara enhetschef i samledarskap.  Primärvården i Region Jämtland Härjedalen står inför en utveckling av nära vård. Vi utvecklar den digitala tekniken och hittar nya sätt att möta patienters behov. Du kommer att samverka med lokala samarbetspartners så som kommunen, privata hälsocentraler och andra lokal aktörer. Du erbjuds en tillsvidareanställning i Region Jämtland Härjedalen med tidsbegränsat förordnande som enhetschef. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser att du har erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet samt att chefs-/ledarskapserfarenhet är ett krav.  Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av •Mod •Uthållighet •God samarbetsförmåga •Tydlighet Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare.  Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar.  Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Fackliga företrädare: Tina Hillding, Vision [email protected] Mattias Svensson, Läkarförbundet [email protected] Marielle Söderström, Vårdförbundet [email protected] Karolin Lindberg, Vårdförbundet [email protected]   Ann-Sofie Lodin, Kommunal [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Hopp-in till vårt adminteam på Payroll SE
Swedbank AB
Löne- och personaladministratörer

Vi förstärker vårt team och söker medarbetare för timanställning. Tjänsten är en visstidsanställning på timmar, utifrån behov och det kan variera från ca 25 - 50 % eller enligt ök. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att arkivera underlag i vårt digitala personalarkiv. Andra arbetsuppgifter kan tex vara att arbeta i vårt ärendehanteringssystem med att tagga ärenden. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och lära sig mer kvalificerade arbetsuppgifter i adminteamet. Möjlighet till heltidsarbete under sommaren 2026 finns. Rollen kräver stor noggrannhet, ansvarskänsla samt förmåga att arbeta självständigt. Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Tillsammans med kollegorna på Payroll SE leverera en kvalitativ löneprocess Ge bra service till dina kollegor på Swedbank, både chefer och medarbetare Få ta stort eget ansvar men också vara en del av teamet om ca 5 personer där alla stöttar varandra Arbeta tillsammans med andra för att utveckla, förbättra och förenkla vårt arbete Ha ett nära samarbete med payrollteamen och övriga på HR Sweden I denna roll behöver du:  Utbildning eller under utbildning till lönespecialist, ekonom eller inom HR/PA Meriterande är arbetslivserfarenhet, gärna inom ovanstående områden Goda kunskaper inom excel och officepaketet samt vana av att arbeta i olika system Kunna arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra i teamet Vara noggrann och ha ett öga för detaljer Ta eget ansvar och planera för sitt arbete Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... …en del av HR Sweden och adminteamet där det finns en stor kompetens och ett högt engagemang. Gruppen präglas av omsorg om varandra och känslan av att vi gemensamt har ansvar för resultatet. Eget ansvar och tillit är något som är viktigt för mig, och jag vill att mina medarbetare är delaktiga i utveckling och förbättringsarbete. Det jag förväntar mig tillbaka är medarbetare som står för våra värdeord öppen, enkel och omtänksam och som tillsammans med teamet vill bidra till att vi når våra mål. Tror du dessutom precis som jag att det viktiga för att åstadkomma ett bra jobb och resultat är att ha kul tillsammans så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!" Anna-Karin Bromé, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-17. Placeringsort: Östersund Rekryterande chef: Anna-Karin Bromé, Head of Payroll, +46730428120 Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
GIS-ingenjör
Bergs kommun
GIS- och kartingenjörer

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vi söker nu en GIS-ingenjör till vår verksamhet i Berg och Härjedalens kommuner. Vi letar efter dig som vill arbeta med serviceinriktad och förtroendeingivande myndighetsutövning.  Om tjänsten Kommunerna Berg och Härjedalen har en gemensam Miljö- och byggavdelning och en gemensam Miljö och byggnämnd. Sammanlagt är vi drygt 45 medarbetare inom avdelningen som arbetar med frågor inom miljö, livsmedel, alkohol, bygg, plan och mät/GIS. Idag är vi fyra medarbetare inom geodata, som arbetar med mät- och GIS-uppdrag. Vi är en liten grupp med brett kunskapsspann som arbetar med överlappande arbetsuppgifter för att kunna täcka upp för varandra, och samtidigt möjliggöra ett varierande arbete. Vi vill komplettera vår grupp med en kollega som har stort intresse för systemförvaltning, databashantering och teknik.  Som GIS-ingenjör hos oss arbetar du med geodata- och systemförvaltning, databashantering och GIS-analyser. I uppdraget ingår också handledning och utbildning av våra kartanvändare inom kommunen. Vi söker dig som kan och vill vara med och aktiv utveckla användandet av våra digitala kartverktyg, samt vara lyhörd för användarnas behov inom organisationen. Som GIS-ingenjör är du ansvarig för publicering och drift av kommunens webbkartor och för omvärldsbevakning inom geodata-området. Våra kontor finns på orterna Funäsdalen, Hede, Vemdalen, Sveg, Hackås och Svenstavik. Du kommer ha möjlighet att påverka vilken av dessa som blir din stationeringsort. Då kontoren ligger relativt långt från varandra utförs delar av arbetet via Teams och andra digitala kommunikationsverktyg. Stora delar av arbetet kan skötas på distans men arbetsgruppen träffas med jämna mellanrum i fysiska möten. Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning från högskola eller YH-utbildning med inriktning GIS, eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Du orienterar dig med lätthet i olika typer av digitala miljöer, och du tycker om att hjälpa och visa andra hur man gör. Du har mycket god datorvana och goda IT-kunskaper, och det är meriterande med kunskap om och tidigare arbete i SQL-server och Oracle. Tidigare erfarenhet från arbete i MyCarta, Topocad och QGIS är också meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.  Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta och arbeta strukturerat. Du är intresserad av metodutveckling och teknik inom geodata och GIS-området. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och är serviceinriktad. Du har även förmåga att hantera flera arbetsprocesser parallellt med varandra, och gillar att hitta nya lösningar. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet, utifrån dessa egenskaper.  Vi erbjuder Vi erbjuder en utvecklande och omväxlande arbetsvardag. Möjlighet till semester- och pensionsväxling finns samt tillgång till förmånsportalen Benify. Vi har också ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme.   Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan.  Varmt välkommen till oss i Berg och Härjedalens kommuner!  Kontaktinformation Tina Blomster, Planchef, 0687-165 51, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Arbetsplats Ängesvägen 4 845 31 Svenstavik

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Enhetschef
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Åre HC är en dynamisk hälsocentral med ett uppdrag som karaktäriseras av såväl akutverksamhet som planerad mottagning. Uppdraget präglas av den stora turism som finns i området och vi möter såväl invånares som besökares behov av vård av akuta skador och sjukdomar. Primärvården är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på nära vård och utveckling av distansoberoende vård. För att skapa bättre förutsättningar för samarbete har vi inrättat en ny gemensam organisation för primärvård och ambulanssjukvård. Utvecklingen innebär att vi lättare ska kunna arbeta tillsammans i multiprofessionella team som med förändrade arbetssätt mer utgår från människors behov och förutsättningar.   Det finns ett stort fokus på att utveckla arbetet med omställningen till nära vård tillsammans med andra hälsocentraler, privata vårdgivare och kommunala verksamheter. Vi har en gemensam vision och mission att ge länets invånare och besökare en bättre hälsa och vård.   Vi ser ett tydligt samband mellan ledarskap och hälsa och erbjuder därför alla anställda en möjlighet till en aktiv och hälsofrämjande livsstil. I Jämtland får du nära till naturen med fjäll, skog, djur och vackra omgivningar. Området erbjuder stora möjligheter till rekreation, såsom skidåkning, paddling, fjällvandring, fiske och andra friluftsaktiviteter. Eller bara möjlighet att uppleva total tystnad och stillhet.   Vill du vara med och driva hälsocentralen framåt i utvecklingen mot nära och distansoberoende vård? Skicka in din ansökan redan idag. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du tillsammans med en kollega ansvara för Åre hälsocentral vad gäller verksamhets-, ekonomi-, personal-, och kvalitetsfrågor. Vi arbetar prestigelöst i ett synligt och närvarande samledarskap med fokus på att ge medarbetare rätt förutsättningar att bedriva god och nära vård.  Primärvården i Region Jämtland Härjedalen pågår ett intensivt arbete för att utveckla nära vård. Vi utvecklar den digitala tekniken och hittar nya sätt att möta patienters behov. Du kommer att samverka med lokala samarbetspartners så som kommunen, privata hälsocentraler och andra lokal aktörer. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser helst att du tidigare har arbetat som chef/ledare och av arbete inom hälso- och sjukvård.   Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av   • Mod • Uthållighet • God samarbetsförmåga • Tydlighet   Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare.   Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar.   Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Sjuksköterska/distriktssjuksköterska till Sveg i östra Härjedalen
Härjedalens kommun
Distriktssköterskor

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  I vår verksamhet ingår särskilt boende, korttidsavdelning, hemsjukvård samt samarbete med Region Jämtland Härjedalen. Vi bedriver verksamheten dygnet runt och arbetet kan innebära både arbete inom hemsjukvård och SÄBO med korttidsplatser, växelvårdsplatser samt två NÄVA platser. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Kommunen har ansvar för hemsjukvården, SÄBO, korttidsvård samt två NÄVA platser enligt avtal med regionen. Vi bemannar hela dygnet och utför uppdrag åt 1177 vid behov. Som sjuksköterska i Härjedalens kommun arbetar man för enskilda vårdtagare med ansvar för planering, utförande och utvärdering tillsammans med vårdtagare, enhetschefer, teammedlemmar, andra stödjande aktörer och anhöriga. Arbetstider är dagtid, vardagar och helger.  Kvalifikationer Krav: - Legitimerad sjuksköterska.  - B-körkort. - God förmåga i det svenska språket, i både tal och skrift, är ett krav. - Goda datakunskaper i Officepaketet och med fördel erfarenhet av verksamhetssystemen Viva Cambio, Cosmic och Link. Meriterande: - God kunskap och erfarenhet gällande vård av äldre, demensvård, palliativ vård eller specialiserad vård i hemmet. Personliga egenskaper - Du är trygg i ditt uppdrag och bekväm med att arbeta såväl självständigt som teambaserat. - Du sätter vårdtagaren i fokus. - Du kan samarbeta med olika yrkeskategorier. - Du är flexibel och din förmåga att ta eget ansvar är lika viktig som din sociala kompetens. - Du tycker det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt. - Du är noggrann och lösningsfokuserad och eftersom kvalitets- och utvecklingsarbete är en naturlig del i vår verksamhet behöver detta vara ett naturligt inslag i ditt arbetssätt. Vi erbjuder - Friskvårdspeng. - Friskvård på arbetstid. - Delaktighet i utvecklingen av verksamheten. - Ett intressant och omväxlande arbete. Kontaktinformation Ylva Lindström, Enhetschef KSK östra Härjedalen, 0680 - 177 35, [email protected] Stephanie Koch, Fackligt ombud Vårdförbundet, [email protected] Arbetsplats  Sveg

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Administratör inom äldreomsorg
Bergs kommun
Löne- och personaladministratörer

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Längtar du efter sydligare breddgrader? Gillar du att hitta lösningar, möta människor och bidra till att lägga kommunens stora pussel på ett bra och resurseffektivt sätt? Då kan du vara den vi letar efter som administratör inom äldreomsorg, med fokus på våra verksamheter hemvård och särskilt boende i kommunens pärla - Rätan! Arbetsuppgifter Som administratör bistår du med kvalificerat stöd till våra enhetschefer inom Vård- och omsorg. I detta stöd ingår exempelvis schemaplanering, förberedelse för arbetsplatsträff och hantering av fakturor. Bemanningsplanering är en betydande del av ditt arbete, där du ansvarar för att planera och tillsätta vikarier vid korttidsfrånvaro. Detta sker bland annat med hjälp av personalplaneringsverktyget Time Care Pool och rekryteringssystemet Webcruiter. I arbetet kan även andra personaladministrativa sysslor komma att ingå, exempelvis dokumentation av rekryteringsprocesser och upprättande av anställningsavtal. Du ingår i ett team om 6 administratörer i kommunen med varsitt ansvarsområde, du arbetar med fokus och ansvar för våra verksamheter i Rätan. Tillsammans i administratörsgruppen stöttar vi varandra i arbetet, utbyter kompetens och erfarenheter och hjälper varandra med diverse arbetsuppgifter vid behov.  Denna tjänst är placerad i Rätan, med helgtjänstgöring var sjätte vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har en fullgjord gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har utbildning inom personaladministration, från universitet/högskola med inriktning personal, offentlig förvaltning, eller inom annat område vi bedömer vara likvärdigt och relevant för tjänsten. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med personaladministration och bemanningsfrågor, samt om du erfarenhet från arbete i Time Care, Webcruiter och Visma. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande.  Personliga egenskaper Som en del i vårt administratörsgäng kommer du som är strukturerad och noggrann att trivas bäst! Du har en inneboende förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, både kort- och långsiktigt. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan arbeta både självständigt och du uppskattar samtidigt att vara en del av ett lag. Du gillar att ha flera bollar i luften när det krävs, och du kan samtidigt planera effektivt när arbetsbelastningen är lägre och tempot sjunker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet finns för visst distansarbete, i överenskommelse med din chef. Vi har en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Tjänsten är tillsvidare, med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Varmt välkommen med din ansökan till oss inom äldreomsorgen i Berg, dina nya kollegor väntar på dig! Kontaktinformation Sabina Hagström, Enhetschef, 0687-164 65, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl) Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Arbetsplats Sjövägen 34 845 95 Rätan

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lärare i förskoleklass

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Lärare i förskoleklass Internationella Engelska Skolan söker nu en Lärare i förskoleklass med start augusti 2025. Internationella Engelska Skolan i Östersund är en tvåspråkig skola för elever i årskurs F-9. Vår skola erbjuder en trygg och ordnad miljö och vi är fast beslutna att hjälpa varje barn att nå sin fulla potential. Du som klasslärare i förskoleklass ska vara en kreativ, flexibel individ som är en lagspelare och tycker om att arbeta med människor. Vem är du? - Du behöver vara flytande i tal och skrift på svenska - Du har grundlärarexamen i F-3 eller jämförbara kvalifikationer - Du brinner för IES ethos och värderingar Här har du möjligheten att få arbeta i en stimulerande och givande internationell miljö och vi välkomnar alla som är motiverade och entusiastiska att skicka in er ansökan för att få chansen att bli en del av vårt team! Skicka in er ansökan med ert CV och personliga brev till [email protected].

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Chaufför till vår kund i Täby
Aura Personal AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Tycker du om att köra bil, träffa människor och se nya platser? Då kan du vara vår nästa chaufför! Vi söker i dagsläget chaufförer som kan tänka sig att jobba på heltid eller vid behov. Vi samarbetar idag med ett snabbväxande transportföretag inom fordonsbranschen. Din uppgift kommer vara att transportera personbilar av olika märken och modeller runt om i hela landet och även sköta viss kundkontakt. Det krävs att du innehar manuellt B-körkort och att du är flexibel med arbetstider då du ibland kommer att köra sena kvällar och eventuellt övernatta på förutbestämd ort. Vi ser gärna att du stämmer in på följande punkter för att lyckas väl i rollen som chaufför: • Flexibel. • Stresstålig. • God körvana. • Erfarenhet från kundbemötande. • Manuellt B-körkort är ett krav. • Flyttande i svenska i både tal och skrift. Tillsättning sker löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan idag så att du kan säkra en plats hos en aktör inom fordonsbranschen!

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Rektor Stamgärde Skola
Åre kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ledare och rektor till en av Åre kommuns grundskolor som kan driva utveckling och gynnsamma processer för ökad måluppfyllelse. Vår skola ligger i fjällnära miljö i Undersåker och är en F-6 skola med 27 medarbetare, ca. 170 elever varav ca 110 elever som går på vårat fritidshem. Vi erbjuder dig som söker en väl fungerande skola som gör att lärare trivs och samarbetar väl. Skolan har byggts ut med nya fina lokaler inför läsåret 2023/2024 och arbetar med pedagogik i utomhusmiljö. Skolans egna ledord är KUNSKAP-TRYGGHET-HÄLSA. Stöd av skoladministratör, samt pedagogiskt stöd av specialpedagog finns. Vi förväntar oss att du kommer att leda och motiverar din personalgrupp genom värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. I rollen som rektor kommer du att ansvara för skolans ekonomi, arbetsmiljö, leda och fördela uppgifter samt ansvar, följa upp och utveckla verksamheten mot nationella och kommunala mål. Som pedagogisk ledare stärker du medarbetarna i deras profession och arbetar aktivt med skolans systematiska kvalitetsarbete. Skolans och ditt uppdrag som rektor är att organisera skolan på ett sätt som gör att elever lär och utvecklas. I rollen som rektor ansvarar du för att utveckla och förbättra den inre organisationen och de interna processerna för att kunna möta kommunens långsiktiga mål och resultatkrav. Du kommer att ingå i grundskolans ledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer och du rapporterar till verksamhetschef. KVALIFIKATIONER • Högskoleexamen med pedagogisk inriktning • Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet i en ledande befattning • Meriterande är att du har påbörjat eller avslutat rektorsutbildningen • Goda kunskaper i att hantera IT system/program • God kännedom om de lagar som styr verksamheten • Erfarenhet av elevhälsoarbete ser vi som meriterande • Tidigare dokumenterad erfarenhet av både personalansvar och budgetansvar Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper så som att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös. Du behöver ha en god analytisk förmåga och kunna se möjligheter som förbättrar verksamheten i en medveten riktning. Din förmåga att kunna bidra till att skapa engagemang och arbetsglädje är en viktig del i ditt ledarskap. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och är lösningsorienterad. Ditt arbetssätt är strukturerat som gör att du kan prioritera och nå uppsatta mål samt hålla tidsramar. Chefskapet i Åre kommun kännetecknas av tre områden; ledarskap, arbetsgivaransvar och verksamhetsansvar. För ett gott chefskap måste alla tre delarna finnas och de tre områdena går in i varandra på många olika plan. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner Utdrag ur belastningsregistret uppvisas innan anställning.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025