Samtliga våra annonser för Projektsamordnare gäller en och samma tjänst, du behöver bara skicka in en ansökan till oss. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen Kommunförbundet Jämtland Härjedalen bildades 2022 och jobbar för alla kommuner för länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av förtroendevalda från länets alla kommuner. Vi är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men reser i hela länet som tjänsten kräver. Kommunförbundet har ett kontor på Campus i Östersund, där vi träffas med jämna mellanrum för att samarbeta och utvecklas tillsammans. Om tjänsten: Vi söker just nu en projektsamordnare med ett tudelat uppdrag. Du ansvarar för att efter medlemskommunernas initiativ skriva fram, samordna och följa upp kommungemensamma projekt. Projekten ska utveckla och stärka kärnverksamheter hos våra ägarkommuner. I tjänsten ingår att delta i våra chefsnätverk för att identifiera behov och för att säkerställa projektens nytta. Du kommer jobba nära ledningen i Kommunförbundet, såväl på politisk nivå som på tjänstepersonsnivå Därtill ingår i tjänsten att stötta och utveckla kommunernas förmåga att göra behovsanalyser, färdigställa ansökningar och genomföra projekt. Här är uppdraget alltså pedagogiskt och kompetensbyggande. Dina arbetsuppgifter Leda arbetet internt kring projekt med externa medel Samarbeta med länets aktörer i syfte att stärka kommunernas och andra aktörers förmågor och konkurrenskraft. Säkerställa att rapportering till finansiärer fungerar. Skriva fram nya projekt som verksamhet och styrelse står bakom. Samarbeta med fonder och myndigheter med ansvar för utvecklingsmedel i syfte att skapa goda relationer och framförhållning i våra projektsatsningar. Vi söker dig som Har en universitets- eller högskoleutbildning inom området. Kunskap om EU-fonder, regionala utvecklingsmedel och nationella finansieringsmodeller. Har erfarenhet av att skriva fram komplexa projekt med flera intressenter inom offentlig sektor och med finansiering från flera håll. Är en skicklig kommunikatör och har förmågan att engagera och skapa samsyn bland olika aktörer. Har erfarenhet av projektekonomi och projektadministration. Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta självständigt. Är engagerad och strategisk med god förmåga att driva frågor framåt. Är lyhörd och har förmåga att förstå olika perspektiv samt skapa förtroende och bygga relationer. Meriterande Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Viktiga personliga egenskaper Strukturerad och pedagogisk, van att uttrycka dig väl i tal och skrift Van att själv strukturera och planera ditt arbete Förmåga att fånga idéer och se behov och möjligheter Nätverksbyggare med förmåga att skapa ett tillitsfullt klimat Pedagogisk förmåga i syfte att stötta kollegor på bästa sätt inom området. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll som har stor betydelse för länets framtid. Du blir en del av ett väldigt engagerat team och får möjlighet att påverka utvecklingen av hela länet. Placeringsort: Jämtlands län Anställningsform: Tillsvidareanställning 50% med möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse.
Vi söker just nu Mystery Guests i Östersund! Du som mystery guest skall vara social, strukturerad, samt ha ett öga för detaljer och tidigare arbetat med service. Din roll som mystery guest går ut på att besöka våra uppdragsgivare och agera en helt vanlig gäst. Besöken sker bland annat på restauranger, hotell, caféer, konferenser, pubar med mera. Efter ett utfört besök skall du besvara och beskriva din upplevelse utifrån ett förutbestämt undersökningsformulär med ja/nej frågor, motiveringar, kommentarer och bilder. Undersökningen resulterar i en spegling av den dagliga verksamheten som bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra den besökta verksamhetens gästupplevelse. En stor del av arbetet går ut på att återberätta det du upplevt och sett, därav värdesätter vi din skrivförmåga högt. Vi söker personal i alla åldrar då vi arbetar i olika sorters miljöer. Körkort och tillgång till egen bil är inget krav men en fördel då det kommer ges fler möjligheter för dig att arbeta. Arbetstiderna är flexibla och ni kan till stor del själva styra över dem. Perfekt för dig som är student, arbetar deltid, ledig, pensionär men även för dig som redan arbetar fulltid och söker nya spännande utmaningar. Tidigare erfarenhet av service är ett krav. Ni skall även kunna styrka och hålla en hög nivå på er skrivkunnighet. Ansök till denna tjänst med ett CV och en kort text om varför just du passar bra för detta arbete! Ha det gott! Önskar Avisit
Vi är ett växande företag med verksamhet inom flera spännande områden i Vemdalsfjällen. I höst öppnar vi en helt ny restaurang. Kök & Restaurangchef till vår nya verksamhet i Vemdalen. Vi söker en engagerad och driven kök & restaurangchef som vill vara med och leda en ny restaurangverksamhet i Vemdalsfjällen. Hos oss står kvalitet, noggrannhet, gemenskap och upplevelse i centrum. Vi vill att du som ansvarig för verksamheten ska vara med och skapa en miljö där både gäster och medarbetare trivs. Om rollen Utöver att vara i köket kommer du som ansvarig över restaurangverksamheten ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften av restaurangen. Du leder teamet med hjärta och tydlighet, och ser till att varje gäst får en upplevelse utöver det vanliga. Du arbetar nära övriga ansvariga i företagets olika verksamheter för att utveckla koncept och skapa en restaurang som är välkomnande för gästerna och speglar vår passion för mat, service, upplevelser och gemenskap. Vi söker dig som: Är en naturlig ledare som inspirerar och motiverar ditt team Har ett öga för detaljer och en känsla för service i världsklass Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta mot mål Trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka Har god erfarenhet inom köks- & restaurangbranschen Dina ansvarsområden: Personalansvar: schemaläggning, utveckling och arbetsmiljö Gästupplevelse: säkerställa hög servicenivå och ett varmt bemötande Ekonomi: kostnadskontroll och resultatuppföljning Se till att samarbete mellan kök & restaurang fungerar bra Utveckling av rutiner, koncept och evenemang Vi erbjuder: En nyckelroll i ett passionerat och familjärt team Ett nytt och modernt kök Möjlighet att vara med och forma en restaurang från grunden En kreativ och inspirerande arbetsmiljö Tjänsten är heltid och löpande över hela året Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datumet för ansökan har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta på en unik plats? Kom och jobba hos oss på Leski Lodge & SteakHouse i Storlien! Vi söker nu en glad och arbetssam kollega som fyllt 20 (Man måste tyvärr ha fyllt 20 år för att stå på alkoholtillståndet och arbeta ensam) för förstärkning under sommaren och hösten, och det finns även möjlighet att stanna kvar för vintersäsongen om så önskas! Vi är öppna för ansökningar gällande två månader eller längre. Erfarenhet är meriterande men det viktiga är att du är social, bra med gäster, pigg och stresstålig. Att bära tre tallrikar, servera från bricka och plocka av ett bord snyggt är dock en självklarhet. Personalboende finns i grannhuset; eget rum med dusch och wc i korridor med gemensamt kök och vardagsrum Ett stort, fint personalgym finns också i personalhuset för dig som vill hålla igång! Välkommen med din ansökan Obs! Ansök endast direkt på denna mail; [email protected] Bifoga personligt brev och CV.
Jag söker en pizzabagare som har bra erfarenhet som har jobbat tidigare med pizza och köket, B körkort också gäller.
Personlig assistent till en social och levnadsglad kille Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad i någons liv varje dag? Vi söker en engagerad och lyhörd personlig assistent till en social och aktiv kille som lever ett liv fullt av möjligheter, men som behöver stöd i sin vardag för att nå sina mål och drömmar. Vi söker en på tjänst samt vikarier. Om rollen Som personlig assistent är du en del av en individanpassad insats som syftar till att ge vår kund ett självständigt och rikt liv. Kunden har en intellektuell funktionsnedsättning och autism vilket innebär att han behöver ditt stöd i alla dela i vardagen, exempelvis: • Planering och deltagande i sysselsättning och fritidsaktiviteter som bl a utflykter, träning och sociala sammankomster. • Hjälp med måltider, personlig hygien och dagliga rutiner. • Kommunikation och interaktion med omgivningen. Kunden har inget talat språk utan utrycker sig med tecken, bilder, gester och ljud som du kommer att få lära dig och bli bekväm med. • Skötsel av det egna hemmet såsom städning, tvätt och skottning. • Planering och genomförande av aktiviteter som ger livskvalitet och glädje. Vem är du? Vi söker dig som: • Är social, tålmodig och lyhörd. • Har ett genuint intresse av att arbeta med människor och förstå individers behov. • Har erfarenhet av, eller är nyfiken på, att arbeta med personer som använder alternativa kommunikationssätt och tydliggörande pedagogik (meriterande, men inget krav). • Är ansvarsfull och flexibel, med en positiv inställning till nya utmaningar. Kvalifikationer • Du behöver vara minst 18 år. • Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder • Introduktion och löpande utbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. • Kollektivavtal och schyssta villkor. Om arbetsplatsen Du kommer att vara en del av ett tryggt och varmt team som jobbar nära kunden och hans familj. Vi strävar alltid efter att skapa en miljö där alla kan utvecklas och känna sig värdefulla. Tjänsten innefattar arbete under dygnets alla timmar med sovande jour. Låter detta som ett jobb för dig? Ansök redan idag genom att skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar varför du vill arbeta som personlig assistent! Märk din Ansökan med Referens 25115 Tillsättning sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. På Hammarstrands hälsocentral har vi ett fint samarbete mellan de olika yrkeskategorierna och där alla arbetar med hög servicenivå och alltid med patienten i fokus. Nu har du chansen att vara med och utveckla hälsocentralen i omställningsarbetet mot Nära Vård, detta innebär att du förväntas bemanna våran filial i Bispgården 1-2 dagar i veckan (resor från Hammarstrands hälsocentral sker på arbetstid tillsammans med DSK). Hammarstrands hälsocentral är en välfungerande hälsocentral med glesbygdsprofil. På enheten arbetar läkare, barnmorska, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, fysioterapeuter, arbetsterapeut, psykolog, kurator, rehabiliteringskoordinator (Reko), samt en enhetschef. Det finns även en röntgenmottagning med röntgensjuksköterska på enheten. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna som innefattas är; provtagningar, beställningar, spirometrimätningar, öronspolningar, suturtagning, såromläggningar, viss städning, assistera läkare och sköterskor, hantera förråd av medicinskt material med mera. KVALIFIKATIONER Undersköterska Vi ser gärna att du känner dig trygg i din yrkesroll och gärna har arbetat några år som undersköterska. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du delta i vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt? Har du en akademisk examen inom informationsteknik eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet? Då har du möjlighet att använda och utveckla din kompetens hos oss! Vad ska du jobba med? Ditt huvuduppdrag är att bibehålla och förbättra it-säkerheten inom myndigheten – på såväl kort som lång sikt – genom att föreslå och utveckla metoder, verktyg och regler. Området kännetecknas av ständiga förändringar och en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad med utvecklingen på säkerhets- och hotbildsområdena. Som it-säkerhetsspecialist kommer du arbeta för att vi på ett säkert sätt digitaliserar vår myndighet, vidare- eller nyutvecklar it-stödet för våra verksamheter samt upprätthåller en säker driftsmiljö. Du kommer bland annat att: • Leda vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt. • Tillsammans med kollegor ansvara för våra it-säkerhetsplattformar såsom loggtjänster. • Utreda och analysera it-säkerhetsincidenter. • Omvärldsbevaka och utvärdera säkerhetsprodukter. • Delta i olika projekt där behov av it-säkerhetskompetens finns. • Stödja upphandlingar med exempelvis anpassade it-säkerhetskrav och dialoger med leverantörer rörande it-säkerhetsfrågor. • Arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten. Vem söker vi? Krav för anställningen Du ska ha examen inom it-säkerhet eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom it-säkerhetsområdet, inom minst två av följande områden: • Penetrationstestning, sårbarhetshantering och granskning. • Säkerhetsövervakning med fokus på EDR, XDR, SIEM och SOC. • Riskbaserat arbetssätt enligt ISO/IEC27001 och andra relevanta ramverk. • Identitetshantering med fokus på IAM. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, ansvarstagande samt resultatinriktad. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom it-säkerhetsområdet exempelvis genom Hack the Box eller TryHackMe. • Du är van att delta i aktiviteter inom it-säkerhetsområdet såsom olika projekt, samarbeten, workshops och möten. • Du har vana att arbeta både med Windows och Linux. • Mycket god förmåga att utrycka dig i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Goda kunskaper inom NIST, ISO/IEC27001 och CIS. • Erfarenhet av arbete inom eller för offentlig verksamhet. • Erfarenhet av och kunskap om offentlig upphandling inkluderat kravställning inom it-säkerhetsområdet. • God kunskap om på marknaden förekommande verktyg, tjänster och ramverk inom information/it-säkerhetsområdet. • Erfarenhet av praktisk tillämpning av automatiserade it-säkerhetsramverk relaterat DevSecOps. • Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att upprätthålla och utveckla säker nätverksinfrastruktur. • Erfarenhet av att ha utbildat, presenterat och spridit kunskap inom it- och informationssäkerhetsområdet både inom och utanför den egna organisationen. • Kunskap inom lagstiftningar som relaterar till it-säkerhetsområdet. Vad gör enheten? Enheten för IT ansvarar för att myndigheten har en säker och tillgänglig it-driftmiljö samt för en effektiv support, förvaltning och modern utveckling av it-system. Enheten ansvarar även för en samordnad och kostnadseffektiv process för inköp av it-relaterad utrustning, licenser och konsulttjänster. Enheten ansvarar för digitalisering inom it-området, vilket inkluderar utvecklings- och förvaltningsstyrning, it-projektkontor, informationssäkerhet samt telefoni och konferenssystem. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär krigsplacering. Anställningen är inplacerad i säkerhetsklass. Det betyder att innan du anställs vid Folkhälsomyndigheten kommer säkerhetsprövning och registerkontroll att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Anställningen kräver svenskt medborgarskap. På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40% av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Palmér, telefon 010- 205 22 53. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som it-säkerhetsspecialist hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02898-2025-2.1.1 #LI-MD1
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade Vi söker en engagerad och kompetent fysioterapeut till Krokom hälsocentral. Som fysioterapeut kommer du att spela en viktig roll i att främja patienternas hälsa och välbefinnande genom bedömning, behandling och rehabilitering av olika rörelsestörningar och smärttillstånd. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter inkluderar bl.a. Utredning och bedömning av patienter med rörelse- och muskelrelaterade besvär Utarbetande av individuella behandlingsplaner Genomförande av fysioterapeutiska behandlingar, inklusive övningar, manuell terapi och andra evidensbaserade metoder Rådgivning och utbildning till patienter om egenvård och förebyggande åtgärder Dokumentation av patientmöten och behandlingar i journalsystem Samverkan med övrig vårdpersonal för att säkerställa helhetssyn och kontinuitet i vården KVALIFIKATIONER Legitimerad fysioterapeut ÖVRIGT Intervjuer kan komma ske löpande
Välj ett jobb för att visa detaljer