I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! Bräcke kommun främjar intern rörlighet och kompetensutveckling bland medarbetarna och då en av våra socialsekreterare tagit sig an en ny utmaning inom organisationen, letar vi efter en ny stjärna till vår grupp! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en socionom till Individ- och familjeomsorgen-Barn och familj. Arbetsgruppen består av socialsekreterare samt en 1:e socialsekreterare. Arbetsuppgifter Myndighetsutövning inom barnavård och familjerätt d.v.s. handläggning av ärenden enligt SoL, LVU och FB. Är du nyfiken på vår arbetsplats och våra arbetsuppgifter och vill veta hur det är att jobba hos oss? Ring och prata med oss! Frej Åstrand,socialsekreterare: 0693-162 95 Malin Broberg Lenes, 1:e socialsekreterare: 0693-162 94. Vi svarar på dina frågor under telefontiden på vardagar 9.00-9.45. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi vill att du har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjerätt och familjehemsvård. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana och körkort är ett krav Vi erbjuder En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Viss möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter. Friskvård är något som vi prioriterar. ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv Rekrytering kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdagen passerat så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunens verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Drivs du av att utveckla andra individer lika mycket som dig själv kan du vara den som vi söker till hemtjänst norr! Vi letar efter vårdbiträden och/eller undersköterskor som vill jobba med oss i vårt härliga team. Tjänsterna är två vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Hemtjänsten utför kvalificerat omsorgsarbete till de invånare som har beviljats hjälp utifrån Socialtjänstlagen (SOL), och består av engagerade och motiverade personalgrupper med lång erfarenhet som arbetar för trygghet, delaktighet och självbestämmande. Vi utför insatser dygnet runt, årets alla dagar, till personer som behöver stöd med omsorgsarbete. Du ingår i en kompetent arbetsgrupp bestående av både undersköterskor och vårdbiträden som verkar i kommunens norra delar, Myrviken-Oviken och Hackås. Som vårdbiträde/undersköterska ansvarar du för att planera och utföra kvalificerat omsorgsarbete i individens eget hem i samråd med kollegor och enhetschef. Vårt arbete utgår från individens behov och önskemål, där dialog och samverkan är viktiga redskap för att uppnå vård och omsorg av hög kvalitet. Genom att arbeta hos oss bidrar du till att skapa en miljö för den enskilde som präglas av gemenskap, samvaro, delaktighet och aktivitet. Arbetsuppgifterna består av att hjälpa människor med exempelvis: socialsamvaro, hygien, klädsel och städning samt stödja vid måltid. De insatser du gör bygger på respekt för människors självbestämmande och integritet och ges på lika villkor. Målet är att göra det möjligt för den äldre att kunna bo kvar i sitt hem så länge de själva önskar, med upplevd trygghet och kvalité. Arbetsuppgifter delegerade av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal kommer också förekomma. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation samt kontakt med anhöriga. Kvalifikationer Vi söker dig som vill arbeta med omvårdnad av andra människor. Arbetet ställer krav på flexibilitet och självständighet i ditt dagliga arbete, där kommunikation och dokumentation är viktiga redskap i arbetet. Goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift. Körkort för personbil (B-körkort) ett krav Vidare ser vi det som önskvärt att du har tidigare erfarenhet från arbete inom hemtjänst och/eller sjukvård. Har du en fullgjord undersköterskeutbildning ser vi det som meriterande. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur. Personliga egenskaper Som person har du ett stort intresse för människor och en vilja att hjälpa andra. Vi ser gärna att du är kommunikativ, flexibel och förtroendeingivande. Du tar ansvar och är engagerad och delaktig i att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi har en förmånsportal för alla anställda med en mängd olika förmåner. Tjänsterna är vikariat över semesterperioderna i sommar på heltid. Tillträde sker snarast möjligt (enligt överenskommelse). Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan till oss! Kontaktinformation Jessica Granqvist, Enhetschef Resurscentrum & Hemtjänst Norr, 0687-161 83 Fackliga representanter, kommunväxel, 0687-161 00 Martin Jonsson, HR-konsult, 0687-16179, [email protected] Arbetsplats Fjällglimtsvägen 12B 845 71 Oviken
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Östersund. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Sektor Tillväxt är Östersunds kommuns strategiska funktion för tillväxt, utveckling och ett starkt näringsliv. Vi skapar förutsättningar för innovation, företagande och en hållbar samhällsutveckling – och nu söker vi dig som vill vara med och driva detta viktiga arbete framåt. Vi är navet mellan kommunen och näringslivet, med uppdrag att stärka företagsklimatet, främja etableringar, locka kompetens och bidra till ett växande och attraktivt Östersund. Vårt mål är tydligt: 75 000 invånare till år 2040 – på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Hos oss arbetar du i en organisation där utveckling är nyckelordet – vi utvecklar mark, bostäder, kommunal infrastruktur och samarbetar nära universitet, näringsliv och andra samhällsaktörer. Vi är aktiva inom allt från fysisk planering och exploatering till kommunikation och strategisk markanvändning. Här får du möjlighet att påverka – på riktigt. Ditt nya jobb Vill du vara med och bidra till en klimatsmart och hållbar stadsutveckling? Östersund står inför en spännande framtid med växande bygg- och infrastrukturprojekt. Med en geografi som präglas av torvmark, skog och förorenade områden finns ett stort behov – men också potential – i att se anläggningsmassor som en resurs. Som koordinator inom masshantering får du en nyckelroll i stadens och regionens bygg- och anläggningsprojekt, där ditt arbete bidrar både till ett cirkulärt samhälle och en mer hållbar stadsutveckling. Tjänsten är placerad inom sektor tillväxt på Kommunledningsförvaltningen, men arbetet innebär ett förvaltningsövergripande arbetssätt i samverkan med flera olika funktioner inom kommunen. Anställningsform: Projektanställning på 3 år med möjlighet till förlängning, beroende på projektets utveckling och framtida förutsättningar. Vanliga arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: Leda arbetet med att utveckla och implementera en strategisk masshanteringsplan inom Östersunds kommun som inkluderar både offentliga och privata aktörer. • Utforska och implementera innovativa tekniker för masshantering. • Kartlägga massflöden och saneringsbehov digitalt. • Utveckla riktlinjer och arbetsmodeller för återanvändning, behandling och deponering. • Koordinera mellan projekt för att minimera transporter och avfall. • Bygga upp nyckeltal och strukturerad uppföljning. • Skapa och driva utbildningsinsatser för kommunen och näringslivet. Din kompetens Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning till exempel inom miljö, väg & vatten, geoteknik eller annan utbildning som vi bedömer passande för tjänsten. Det är meriterande om du har: Juridisk kompetens i miljölagstiftningens krav på avfalls- och masshantering. • Erfarenhet av arbete med markmiljöfrågor, särskilt med fokus på tillståndsprocesser kopplade till miljöfarlig verksamhet och egenkontroll enligt miljöbalken. • Erfarenhet av arbete med masshantering och/eller logistik i större bygg- eller infrastrukturprojekt. • Grundläggande kunskaper inom geoteknik, entreprenadjuridik och offentlig upphandling. • Erfarenhet av att leda eller arbeta i projekt. Vi söker dig Vi söker dig som vill vara med och driva en mer hållbar och klimatsmart samhällsutveckling genom effektiv och strategisk masshantering. Den här tjänsten kräver att du har baskunskap inom flera olika discipliner och förmåga att förstå olika behov som uppstår kopplade till masshantering. Du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både inom kommunen och med företag och myndigheter. Därför är det viktigt att du har lätt för att knyta nya kontakter och skapa nätverk för att lösa arbetsuppgifter. Du har därmed god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och kan driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt. Du trivs i en roll där du får kombinera långsiktigt utvecklingsarbete med praktiskt arbete, både inom kommunen men också tillsammans med olika företag och myndigheter. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Intervjuer kan komma att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske under annonstiden. En hälsning från din blivande chef Jag ser fram emot att välkomna dig till vårt engagerade team! Tillsammans kan vi bygga ett bättre Östersund, där varje dag präglas av kreativitet, samarbete och innovation. Vi ser fram emot att göra skillnad tillsammans med dig! Mvh Lina Byström Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Kommunledningsförvaltningen I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Enhetschef HSL med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leda HSL-enheten mot framtidens vård med fokus på kvalitet, utveckling och ekonomi? Vi söker en engagerad och erfaren ledare som vill jobba med ständig utveckling av HSL verksamheten. Som HSL-chef i Ragunda kommun ansvarar du för den dagliga kommunala hälso- och sjukvården inom särskilda boenden och hemsjukvården. Du ingår i stöd och omsorgsavdelningens ledningsgrupp som leds av socialchefen. I din roll leder du ett team bestående av legitimerade sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Du arbetar nära socialchef, samt MAS/MAR (medicinskt ansvarig sjuksköterska), enhetschefer inom äldre- och funktionshinderområdet och externa aktörer. Ragunda kommun samarbetar med Region Jämtland Härjedalen i projektet God och nära vård i Glesbygd, samt Nära Vård där du har en central roll. Ditt främsta fokus är att utveckla den kommunala hälso- och sjukvården tillsammans med ditt team och ledningen. Du planerar, leder och följer upp verksamheten utifrån uppsatta mål och har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. I dagsläget är du även chef för administratörerna som arbetar inom vård och omsorg. De är precis som den legitimerade personalen utspridda i kommunen och knutna till enheterna på våra tre orter. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtidens vård i Ragunda kommun? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten samt har chefserfarenhet och som har erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete. Du har förmåga att se till helheten på både kort och lång sikt, och du förstår hur människor tar till sig kommunikation och kan möta personer där de befinner sig. Ditt sätt att leda skapar engagemang och delaktighet i arbetsgruppen. Du har förmåga att ta initiativ och ansvar i din yrkesroll och är intresserad av att driva kommunala hälso- och sjukvårdsfrågor framåt och se nya perspektiv. Vi arbetar tillsammans och drar nytta av varandras olikheter. Tjänsten kräver att du har B-körkort Det är meriterande om du är legitimerad sjuksköterska eller har varit chef för HSL-verksamhet tidigare. Som HSL-chef har du förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du har förmågan att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. Du har även förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group. Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus. Uppdraget gäller från 28 jul 2025 till 15 aug 2025Relevant kompetens: Distriktssköterska (krav) DSK (krav)  
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung vuxen bosatt i Östersund. har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av teckenstöd. Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning". Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller vaken natt. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Susanne Eldebro [email protected]
Jämtkraft är med på resan mot ett hållbart samhälle – var med du också och bidra med din kompetens inom automation - så vi kan fortsätta hålla hög leveranssäkerhet av förnybar fjärrvärme till våra kunder! Avdelningen Värme Anläggning ansvarar för underhållet på Jämtkrafts värmeproduktions-anläggningar ur ett långsiktigt hållbart perspektiv. Teamet El och Automation söker nu en ny medarbetare med inriktning mot styr- och automation. Om jobbet Som automationsingenjör hos oss får du utvecklas genom varierande arbetsuppgifter med en hög grad av eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att bestå av: • Underhåll inom styr och automation på våra fjärrvärmeanläggningar • Elsystem, felsökning av industritekniska system • Ritningsläsning, läsa kretsscheman • Uppgradering, programmering och felsökning i våra PLC/DCS/SCADA-system • Systemförvaltning/diagnostik för driftsystem • Versionshantering av källkoder • Delta i verksamhetens förbättringsarbete Har du även erfarenhet av följande är det önskvärt: • Integrering mellan driftsystem • Projektering och driftsättning av PLC/DCS/SCADA-system • Fältbussar Profinet m fl • Elkonstruktion, dimensionering • Samordning av entreprenörer Vem är du? Som person har du god samarbetsförmåga, är lyhörd och har god kommunikationsförmåga. Du är ansvarsfull, tar egna initiativ och kan självständigt lösa dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du har förmåga att kunna lyfta blicken och se hur det du gör bidrar till hela Jämtkrafts resultat. Du kommer att få arbeta i ett härligt gäng och få goda möjligheter till utvecklande arbetsuppgifter. Du har relevant högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot automation. Du har erfarenhet från arbete i industriell miljö samt kan förstå och läsa kretsscheman. Du har god datorvana samt kan ta till dig och delge information på engelska. Det är meriterande om du har kunskap inom hantering av ABB- och Siemenssystem samt versionshantering av källkoder. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. Vårt erbjudande Hos oss får du vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle, i en bransch som är en förutsättning för vår välfärd. Vi jobbar tillsammans i trygga team där vi vågar testa nytt, växa och lyckas. Vi tänker långsiktigt, vi satsar på dig och vill att du ska trivas och hjälpa oss framåt. Fler fördelar med Jämtkraft: • Jämtkraft är tillräckligt stort för att du ska kunna utvecklas och göra karriär, men tillräckligt litet för att du ska synas, vara viktig och kunna påverka. • Vi tar hand om våra medarbetare och har fina förmåner, alltifrån förmånscykel till arbetstidsförkortning och föräldrapenningtillägg. • Vi är en erkänt bra arbetsgivare, belönade med certifikatet ”Excellent Arbetsgivare 2025” och ”Karriärföretag 2025”. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. Placeringsort: Östersund Omfattning & anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning, beredskap kan förekomma Tillträde: Snarast Vill du veta mer? Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Hans Eriksson, Avdelningschef för Värme Anläggning 073 – 599 49 85 eller [email protected]. Har du mer specifika frågor om automation, kan du istället kontakta Anders Lindberg 076 – 529 05 75 alternativt Oliver Deutschmann 070 – 263 02 36 Ansökan Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast 11 augusti 2025 Fackliga företrädare: SEKO, Peter Martinsson, 073-275 52 39 Akademikerföreningen, Stina Bårman, 073-565 77 28 Unionen, Michael Häggmark, 072-728 96 62
Östersunds bibliotek söker nu en engagerad gruppledare - bibliotekarie till vårt team. Här på våra bibliotek gör vi mer än att låna ut böcker - vi skapar minnesvärda upplevelser för barn, ungdomar och vuxna. Tjänsten innebär att vara gruppledare för den pedagogiska gruppen men även att vara en operativ bibliotekarie i verksamheten. Östersunds bibliotek finns organisatoriskt i Kultur- och fritidsförvaltningen, Östersunds kommun. Biblioteksorganisationen omfattar huvudbibliotek, tre områdesbibliotek, två biblioteksbussar och en skolbibliotekscentral. Besök gärna vår webbplats ostersundsbibliotek.se Ditt nya jobb Du kommer att arbeta som gruppledare för den pedagogiska gruppen på cirka 50% och vara med i bibliotekets ledningsgrupp. Den pedagogiska gruppen ansvarar för den integrerade skolbibliotekscentralen och ger service till kommunens grundskolor. Du ska leda och utveckla den pedagogiska verksamheten tillsammans med medarbetarna. Du kommer även att arbeta som bibliotekarie med informationstjänstgöring och service till bibliotekets besökare. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår enligt schema. Vanliga arbetsuppgifter • Gruppledare för den pedagogiska gruppen • Leda och utveckla arbetet i den pedagogiska gruppen • Informationstjänstgöring • Helg- och kvällstjänstgöring ingår enligt schema Din kompetens Du har examen i biblioteks- och informationsvetenskap. Du har erfarenhet från att arbeta på bibliotek. Det är meriterande att ha erfarenhet från att leda grupper samt pedagogisk erfarenhet. Vi söker dig Vi söker dig som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll som gruppledare. Du kan leda och motivera andra för att nå gemensamma mål. Du har en bra samarbetsförmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är strukturerad och flexibel samt ser möjligheter till förändringar i verksamheten. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Kultur- och fritidsförvaltningen Var med och skapa små och stora vardagsäventyr. En rolig friluftsaktivitet i vacker natur eller varför inte en spännande kulturell upplevelse? Det finns många äventyr att ta del av på våra anläggningar och aktivitetsområden, liksom på våra bibliotek, fritidsgårdar och på Kulturskolan. Vi har också ett rikt föreningsliv inom både idrott och kultur. I Östersund finns något för alla som vill ha en aktiv och meningsfull fritid.
Du ska ha minst b-körkort. Datorvana är ett plus. Vana av kundmottagning är ett plus. Vi söker i första hand en bilskadereparatör/bilmekaniker med några års erfarenhet av yrket. Om du känner att du inte har rätt utbildning men har erfarenhet av skadereparationer eller som bilmekaniker så sök jobbet ändå.
Välj ett jobb för att visa detaljer