Projektör inom kommunikationslösningar
Combitech AB
Installations- och serviceelektriker

Har du erfarenhet av projektering och planering av tekniska installationer - och vill ta nästa steg i en roll där du bidrar till samhällsviktiga projekt? Combitech i Östersund söker en projektör inom kommunikationslösningar som vill arbeta med uppdrag för Försvarsmakten, FMV och civila kunder. Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse, gärna kunskaper inom el, tele eller installation, och som trivs med att ta ansvar för att driva arbetet framåt - från planering till färdig lösning. Din roll som projektör inom kommunikationslösningar Som projektör hos oss kommer du arbeta med en härlig blandning av både ny och äldre teknik inom kommunikationsområdet. Du kommer medverka i rekognoseringar av aktuella projekt, ta fram materiellistor, rapporter, kalkyler och hantera arbetsunderlag för installation. Våra uppdrag består oftast av att implementera ny utrustning eller uppgradera den redan befintliga. Din huvudsakliga uppgift innebär att hantera och tillgodose kundernas olika behov och önskemål. Under projektets gång kommer du agera som bollplank och teknisk support åt våra resande montageteam, och ni tillsammans kommer se till att projekten går i mål. Utöver det nära samarbetet med montageteamen kommer du även arbeta ihop med logistiker, projektledare samt administratörer. Det mesta av arbetet utförs på kontoret, men då vi inom projektet strävar efter att ha ett nära samarbete med våra installatörer, kommer du vid vissa tillfällen vara med och assistera ute i fält. Kulturen på vår sektion genomsyras av viljan att vara affärsmässiga och prestationsinriktade med god kvalitet gentemot våra kunder. Dina huvuduppdrag är framförallt kopplade till Svenska Försvarsmakten och FMV, men ibland även till mer civila kunder. Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och som trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommer i huvudsak arbeta enligt etablerade processer, men det förekommer även situationer där du behöver tänka kreativt och hitta egna lösningar. Eftersom vi arbetar nära varandra i teamet, värdesätter vi en stark laganda och en vilja att bidra till en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och drivs av att leverera resultat med hög kvalitet. För att lyckas i denna roll krävs det att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från installationsyrket, samt om du har arbetat i roller som projektledare eller haft liknande ansvar inom tekniska projekt. Även klättercertifikat för mast och torn, samt kunskaper inom el, tele, radiolänk, IP-installationer eller allmänna transmissionskunskaper är meriterande. Arbetet sker till stor del i word, excel och AutoCAD, så tidigare erfarenhet av dessa program ses som en fördel. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarledighet. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Tobias Pettersson, +46 734469406 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

1 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Underhållsarbetare
Krokoms kommun
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Krokomsbostäder AB söker en underhållsarbetare till underhållsgruppen. Du kommer ingå i en dynamisk grupp som idag består av fyra underhållsarbetare där du till stor del självständigt ansvarar för utförandet. Välkommen med din ansökan! Om Krokomsbostäder AB Krokomsbostäder AB är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun. Vi erbjuder ett schyst boende till alla oavsett fas i livet. Vi är Krokoms kommuns största hyresvärd där ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss, vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta. Vi äger och förvaltar cirka 1 200 lägenheter och cirka 23 000 kvadratmeter lokaler, till detta har vi uppdraget att förvalta kommunens verksamhetslokaler om drygt 100 000 kvadratmeter Dina arbetsuppgifter Tillsammans med nuvarande personal kommer främst att utföra åtgärder som uppstår i samband med lägenhetsbesiktningar såsom enklare snickeriarbeten, målning, kakling, mattläggning, fastighetsskötsel och andra typer av mindre underhållsarbeten. I rollen ingår också att genomföra lägenhetsbesiktningar och du får den utbildning du behöver för att kunna utföra dessa. Underhållsgruppen är en resurs för Krokomsbostäder som helhet. Det innebär att personal från underhållsgruppen kan fördelas utifrån behov då det exempelvis behövs hjälp i yttre skötsel. Vi arbetar ständigt med förbättringar och vår ambition att skapa kvalité för våra hyresgäster är en central del när det gäller att utveckla Krokomsbostäders vision att vi skapar en värld av goda grannar. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av underhållsarbete eller liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en yrkesutbildning inom måleri eller golvläggning men din praktiska erfarenhet väger också tungt. För oss är det viktigt att du är noggrann, självgående och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har god datorvana och körkort för personbil. Stor vikt läggs på social förmåga och handlingskraft. Ansökan Du ansöker via länken där du laddar upp CV och personligt brev. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Välkommen med din ansökan   Upplysningar Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. Arbetsort: Krokom   Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Sista ansökningsdag 2025-09-14   Kontaktpersoner Emelie Palmqvist Chef för underhållsgruppen Telnr. 0640-18789 Mail: [email protected]   Rekryteringsansvarig Peder Lemon Fastighetschef Telnr. 0640-16483 Mail: [email protected]   Inför rekryteringsarbetet har Krokomsbostäder AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Butikssäljare Östersund
Intersport AB
Butikssäljare, fackhandel

På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, sport och människor vore ditt drömjobb. Är du redo att ge dig in i matchen? Tjänsten är tillsvidare på 80% med start i slutet av Augusti/början September, och du förväntas kunna arbeta såväl dagtid som vissa kvällar och helger. (Vi tillämpar 6 mån provanställning) Det här innebär rollen Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetsförsäljning med de bästa lösningarna! Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar. Vad vi förväntar oss av dig INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i butik. Har du tidigare bakgrund inom sport/träning eller erfarenhet av arbete i sportbutik ser vi det som ett stort plus i kanten. Vi hoppas att du som söker är en gladlynt lagspelare, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Vi ser gärna att du är en person som bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana. På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap. Det här tror vi på Vi tycker det är viktigt att alla våra medarbetare utmanas och utvecklas. Vi har därför flera intressanta utbildningar gällande allt från försäljning och service till produktkunskap och ledarskap. Vi tycker att passion och inspiration inte bara är till för våra kunder, det är till för alla som arbetar hos oss. Din ansökan Vill du bli en av oss? I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Ansök redan idag Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Administratör inom äldreomsorg
Bergs kommun
Löne- och personaladministratörer

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Längtar du efter sydligare breddgrader? Gillar du att hitta lösningar, möta människor och bidra till att lägga kommunens stora pussel på ett bra och resurseffektivt sätt? Då kan du vara den vi letar efter som administratör inom äldreomsorg, med fokus på våra verksamheter hemvård och särskilt boende i kommunens pärla - Rätan! Arbetsuppgifter Som administratör bistår du med kvalificerat stöd till våra enhetschefer inom Vård- och omsorg. I detta stöd ingår exempelvis schemaplanering, förberedelse för arbetsplatsträff och hantering av fakturor. Bemanningsplanering är en betydande del av ditt arbete, där du ansvarar för att planera och tillsätta vikarier vid korttidsfrånvaro. Detta sker bland annat med hjälp av personalplaneringsverktyget Time Care Pool och rekryteringssystemet Webcruiter. I arbetet kan även andra personaladministrativa sysslor komma att ingå, exempelvis dokumentation av rekryteringsprocesser och upprättande av anställningsavtal. Du ingår i ett team om 6 administratörer i kommunen med varsitt ansvarsområde, du arbetar med fokus och ansvar för våra verksamheter i Rätan. Tillsammans i administratörsgruppen stöttar vi varandra i arbetet, utbyter kompetens och erfarenheter och hjälper varandra med diverse arbetsuppgifter vid behov.  Denna tjänst är placerad i Rätan, med helgtjänstgöring var sjätte vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har en fullgjord gymnasieexamen. Utöver det ser vi gärna att du har utbildning inom personaladministration, från universitet/högskola med inriktning personal, offentlig förvaltning, eller inom annat område vi bedömer vara likvärdigt och relevant för tjänsten. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med personaladministration och bemanningsfrågor, samt om du erfarenhet från arbete i Time Care, Webcruiter och Visma. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Berg är en samisk förvaltningskommun. Kunskaper inom sydsamisk kultur och språk är därmed meriterande.  Personliga egenskaper Som en del i vårt administratörsgäng kommer du som är strukturerad och noggrann att trivas bäst! Du har en inneboende förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, både kort- och långsiktigt. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga och kan arbeta både självständigt och du uppskattar samtidigt att vara en del av ett lag. Du gillar att ha flera bollar i luften när det krävs, och du kan samtidigt planera effektivt när arbetsbelastningen är lägre och tempot sjunker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet finns för visst distansarbete, i överenskommelse med din chef. Vi har en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. Tjänsten är tillsvidare, med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Varmt välkommen med din ansökan till oss inom äldreomsorgen i Berg, dina nya kollegor väntar på dig! Kontaktinformation Sabina Hagström, Enhetschef, +46 0687-164 65, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl), [email protected] Joanna Cecilia Sundin, HR-konsult, 068716136, [email protected] Arbetsplats Sjövägen 34 845 95 Rätan

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sjuksköterska till Vardaga Myran Östersund
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider: du arbetar måndag till fredag mellan 07:00 - 16:00 din anställning innebär också att du är ledig alla röda dagar.   Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. Som sjuksköterska sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Skobidrag  Friskvårdsbidrag 2000:-/år Arbetskläder  Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut  En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Vår gruppchef coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Myran  Myran ligger centralt beläget i Östersund vilket innebär att vi har nära till apotek och Hälsocentral och kollektivtrafik finns även 2 parkeringsplatser i garaget om man har bil. Myran drivs på entreprenad vilket innebär att vi använder oss av Kommunens dokumentationssystem Viva och digital signering via MCSS. Kommunens arbetsterapeut och fysioterapeut är med på våra ärendeträffar varje vecka men är flexibla och hjälpsamma. Vi tillhör Z-gränds hälsocentral vilken vi har ett bra samarbete med. Du kommer att ingå i vår lokala  ledningsgrupp som består av Gruppchef och Verksamhetschef, vi har regelbundna träffar där vi gemensamt planerar och utvecklar verksamheten.  Vi använder oss av vårt eget bemanningsföretag KLARA vid både längre eller kortare ledigheter.  Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 2025-09-01 Sista ansökningsdag: 2025-07-28 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Annika Liljenberg 0733775580  Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Erfaren elkonstruktör
Vattenfall AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter. Du blir en viktig del i det arbetet! Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Är du en person som gillar att förbättra, förenkla och samarbeta? Vattenfall Vattenkraft söker en lösningsorienterad och erfaren elkonstruktör (teknikspecialist) med intresse för smarta systemstöd och moderna arbetssätt. Du blir del av avdelning Kraftstationsteknik där vi tillsammans arbetar för en hållbar utveckling och långsiktig förvaltning av Vattenfalls vattenkraftstationer. I dag är vi cirka 20 medarbetare med bred kompetens inom elproduktion, vattenkraft och kraftstationsteknik - vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Exempel på dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: Vidareutveckla arbetssätt, systemval och applikationer inom elkonstruktion Förvalta och utveckla vår elkonstruktionshandbok Dela med dig av din kunskap genom att exempelvis utbilda kollegor och konsulter Granska och kvalitetssäkra elkonstruktioner samt samordna tekniska lösningar Delta i teknisk kravställning, till exempel vid upphandlingar Bidra till ständiga förbättringar och följa utvecklingen inom teknikområdet Medverka i förstudier, projektgenomförande, felsökning och utredningar. Du kommer att samarbeta med kollegor, konsulter, entreprenörer och leverantörer både inom och utanför organisationen. Arbetet är varierande och ger dig möjlighet att påverka hur vi utvecklar och underhåller våra anläggningar i en tid då vattenkraft spelar en avgörande roll i Sveriges energimix. Du kommer att resa i tjänsten och mötas av storslagna vattenkraftanläggningar och kunniga kollegor runt om i landet. Kravspecifikation Du en självgående person med förmåga att se till helheten. Du har ett stort intresse för de CAD-verktyg som finns på marknaden samt deras fördelar, respektive nackdelar. Du ser värde i att det finns styrande dokument och standardiserade arbetssätt, och har förmodligen också arbetat med frågor inom just det området. Du har erfarenhet av elkonstruktion mot automationsanläggningar i CAD-baserad miljö. Du är van att arbeta med exempelvis ELPROCAD, e-plan och/eller elMaster. Det är meriterande om du har arbetat med CAD för storskaliga, industriella elanläggningar och även haft roller som inneburit samordning och utbildning av andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av energibranschen och vattenkraft. Du har eftergymnasial examen inom relevant område, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Ditt arbetssätt utmärks av engagemang, initiativ, samarbete, ordning och reda. Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift (svenska och engelska) och har en allsidig och god IT-vana. B-körkort är ett krav eftersom resor med bil är del av arbetet. Placeringsort Tjänsten är placerad i Jokkmokk, Luleå, Sundsvall, Östersund eller Solna, men även andra orter där vi är etablerade kan fungera. Notera: Vi undanber oss samtal från er som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Daniel Winsa. Fackliga företrädare är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti, 2025! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja genomgång av ansökningar och intervjuer efter ansökningstidens slut. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor, du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Är du vår nya kollega
Frösö Byggnadsplåtslageri AB
Byggnads- och ventilationsplåtslagare

Är du vår nya kollega? Vi är ett härligt gäng plåtslagare med familjär stämning och stort yrkesstolthet, nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team! Vi håller till i en nybyggd, fräsch lokal i Ås och jobbar med varierande projekt inom byggnadsplåtslageri, allt från nyproduktion till service och speciallösningar. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet som plåtslagare Är självgående och gillar att ta ansvar Har gott öga för detaljer och kvalitet Trivs med att arbeta både självständigt och i team Hos oss får du: En trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor Förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring En arbetsmiljö där vi ställer upp för varandra och har kul på jobbet Omgående start! Låter det intressant? Skicka ett mejl med din ansökan till: [email protected] har du funderingar eller frågor? slå en signal till Andreas Hammarberg, Tel: 063-103120 så berättar vi mer. Välkommen till oss i Ås – vi ser fram emot att lära känna dig! (Observera: Vi hanterar rekryteringen själva och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare) Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lärare i Svenska som andraspråk till Jämtlands Gymnasium Berg

Jämtlands Gymnasieförbund ansvarar för gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola och delar av vuxenutbildningen i våra medlemskommuner. Förbundets sju skolor ligger i natur- och fjällnära miljöer spridda över fem kommuner – Bräcke, Krokom, Ragunda, Åre och Östersund. Jämtlands Gymnasium Berg ligger i Svenstavik, centralorten i Bergs kommun. Här erbjuder vi en trygg och personlig studiemiljö där varje elev får utrymme att växa. Med små undervisningsgrupper och närvarande lärare skapas goda förutsättningar för lärande och gemenskap. Bergs kommun bjuder på storslagen natur med fjäll, skogar och sjöar precis runt knuten. Här finns möjligheter till ett aktivt friluftsliv året om. Beskrivning Vi söker en lärare till Introduktionsprogrammet (IM) och SFI. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med start höstterminen 2025.  Dina framtida arbetsuppgifter Du ingår i arbetslaget för IM och SFI vid Jämtlands Gymnasium Berg. Din huvudsakliga undervisning är i svenska som andraspråk, men du kan även komma att handleda och undervisa i andra ämnen som ingår i elevernas individuella studieplaner. Vem är du? Du är legitimerad lärare för grundskolan och SFI med behörighet i svenska som andraspråk. Du har en god didaktisk förmåga och förstår hur lärande sker i olika sammanhang. Vi lägger stor vikt vid din samarbetsförmåga – du har lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och skolledning. Det är också viktigt att du har erfarenhet av och engagemang för att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Du är trygg i den dokumentation, bedömning och uppföljning som lärarrollen innebär och använder digitala verktyg som en naturlig del av undervisningen. Du har förmåga att se både individens behov och gruppens dynamik. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder en trivsam, modern och dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett arbetslag som stöttar varandra och uppmuntrar kollegialt lärande. Som anställd har du tillgång till flera personalförmåner, bland annat friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Möt våra medarbetare Om du vill lära känna Jämtlands Gymnasieförbund bättre och samtidigt få en inblick i vår verksamhet och möta några av våra medarbetare, kan du klicka på länken nedan (eller kopiera den och klistra in i din webbläsare). Där har vi samlat några filmer som ger en bra bild av vår arbetsplats. https://jgy.se/om-oss/jobba-hos-oss-2/mot-vara-medarbetare/ Sök redan idag, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.  Inför rekryteringsarbetet har Jämtlands Gymnasieförbund tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare och rekryterare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Gillar du makeup och är en händig merchandiser? Se hit! - Östersund v.36-40
Srb Gruppen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Östersund Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 25h under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Legitimerad Sjuksköterska Sökes i Östersund
Omsorg & Behandling 1 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025