Maskinoperatör
SAAB AB
Övriga maskinoperatörer, textil-, skinn- och läderindustri

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din Roll Vi söker nu en Maskinoperatör till vår verksamhet i Gamleby. Här tillverkar vi olika typer av kamouflagesystem - och nu har du chansen att bli en viktig del av detta arbete. Som Maskinoperatör så kommer du arbeta med exempelvis beläggningsmaskiner där du kommer övervaka processen, ställa in maskinen och arbeta med tryckning på väv. Du blir en viktig kugge i ett team där kvalitet och samarbete står i centrum. Arbetet är placerat i Gamleby och kommer bedrivas på tvåskift samt nattskift. Din Profil Är du en person som gillar att arbeta med maskiner, samarbeta med olika yrkesgrupper och ta ansvar för din arbetsdag? Då kan denna roll vara något för dig! Vi ser gärna att du är kvalitetsmedveten, nyfiken och har ett naturligt driv att lära dig nya saker. Du tar initiativ och trivs lika bra i samarbete som när du arbetar självständigt. För att lyckas i rollen har du: * Erfarenhet av att arbeta i tillverkningsindustri * Erfarenhet av att arbeta med maskin tidigare * Fullfölj gymnasieutbildning, fördelaktigt inom teknik eller industriinriktning * B-körkort Det är meriterande om du har: * Erfarenhet av att arbeta med tryckeri eller färger sedan innan * Erfarenhet av att arbeta i affärssystem * Goda kunskaper i engelska och svenska På grund av stundande semesterledighet kommer din ansökan behandlas från augusti och framåt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

27 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Svetsare
Ikett Personalpartner AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänsten Vi söker nu en erfaren svetsare till en av våra kunder söder om Kalmar. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta manuell svetsning främst TIG men även MIG/MAG och pinne i olika material, legotillverkning. Allmänt verkstadsarbete som slipning, gängning, borrning och montering kommer även ingå i arbetsuppgifterna. Start: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dagtid Din profil Krav: Några års erfarenhet av MIG/MAG/TIG svetsning i både svart och rostfritt material Ritningsläsning B-Körkort Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Montör
Ikett Personalpartner AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om tjänsten Vi söker nu en montör med tekniskt intresse till en av våra kunder i Kalmar. Som montör på företaget får du ett varierande arbete i en modern verkstad med fokus på montering och installation av produkter i både vita och svarta material. Du kommer att arbeta med allt från enklare montage till mer avancerade industri lösningar. Vi söker dig som är tekniskt intresserad, har känsla för kvalitet och gillar att jobba praktiskt. Har du svets kunskaper är detta meriterande. Arbetet kommer innebära montering av produkter enligt ritningar och instruktioner, hantering av rostfritt stål, aluminium och andra metaller, kvalitetskontroll av färdiga produkter och även samarbete med kollegor inom olika delar av produktionen. Tjänsten kommer innefatta arbete både inne på verkstad och ute hos kunder. Start: Omgående Arbetstider: Dagtid Din profil Krav: - Erfarenhet från liknande arbete inom industri eller verkstad - Är praktiskt lagd och van vid att arbeta med händerna - Är noggrann, ansvarstagande och gillar att hitta lösningar - Har ett genuint intresse för teknik och produktion Meriterande: - Erfarenhet av svetsning eller arbete med rostfritt material - Förmåga att läsa ritningar och tekniska dokument Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Vi söker processtekniker till vår kund i Oskarshamn
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker ytterligare processstekniker inom olika områden för uppdrag hos en av våra kunder i Oskarshamnregionen. Vill du arbeta produktionsnära? Motiveras du av förbättringsarbete, processutveckling eller balansering av taktat flöde? Då ska du ta chansen och söka! Som produktionstekniker hos vår kund kan du arbeta inom olika områden kopplat till produktionen. Arbetets karaktär varierar beroende på roll, men innehåller bland annat effektiviseringar av takt och flöde, optimering av verksamheten gällande säkerhet och arbetsmiljö, samt att utveckla olika processer.   Vidare kan du bland annat arbeta med att driva förstudier som underlag för investeringsbehov, kapacitetsutredningar och modellering av produktionsprocessen samt att ta fram förslag på förbättringar för att utveckla verksamheten.   I rollen arbetar du nära produktionen och har en tät dialog med de montörer och tekniker du arbetar tillsammans med. Arbetet bedrivs ofta i projektform och du kommer ingå i olika projektgrupper, du kommer även att bedriva mindre projekt på egen hand.   Din arbetsdag kommer att fyllas av bland annat:   Genomföra investerings- och förbättringsprojekt Utveckla produktionsprocesser Framtagning av arbetsinstruktioner Support vid kvalitetsavvikelser Verka för god ergonomi i arbetsprocesserna Förkorta ledtider Optimera verksamheten utifrån säkerhet och miljö   Uppdraget gäller en konsultanställning med start runt årsskiftet. Placeringsort är Oskarshamn.   Kvalifikationer Du som söker har en ingenjörsutbildning, lämpligtvis inom maskinteknik eller industriell ekonomi. Har du erfarenhet från producerande verksamhet samt några års arbetslivserfarenhet inom ovan nämnda arbetsuppgifter är det meriterande.   För att trivas i rollen bör du ha ett positivt förhållningssätt och ett driv som gör att du har lätt för att få saker att hända. Med din analytiska förmåga löser du de uppgifter du ställs inför, på ett effektivt sätt och alltid med kvalitén som utgångspunkt.   Som person är du prestigelös och flexibel och har lätt för att kommunicera med dina samarbetspartners. Genom din kreativitet och nyfikenhet hittar du nya vägar i ditt arbete som leder både till både gruppens och verksamhetens utveckling.   Du behärska det svenska och engelska språket väl. Du har lätt för att navigera i olika system och är en van användare av Officepaketet.   Om arbetsgivaren Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.   Hur du ansöker   Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.     Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.     Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-337 74 55  eller e-post [email protected]     Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.     Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Spontanansökan – Produktionspersonal med/utan erfarenhet!
Framtiden i Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du nyfiken på industribranschen och redo för ett nytt och spännande jobb? Vi på Framtiden söker nu dig som vill arbeta som produktionspersonal! Hos oss får du en trygg introduktion, chans att lära dig jobbet från grunden och utvecklas i en roll där din insats gör skillnad varje dag! Om rollen Just nu har vi på Framtiden AB flera lediga jobb som produktionspersonal. Jobben finns i närheten av Oskarshamn och start för anställningen kommer vara i september! Välkommen att skicka in din spontanansökan redan idag! I rollen som Produktionspersonal kommer du tillsammans med dina kollegor se till att produktionen och den dagliga driften rullar på som den ska. Arbetsgivaren står för en gedigen introduktion och upplärning samt utbildningar under arbetets gång. Som anställd kan du känner dig trygg med att du arbetar hos en arbetsgivare som lägger stor vikt vid säkerhetstänket på arbetsplatsen. Som anställd kan du känna dig trygg med att vi kommer göra vad vi kan för att du ska få en så bra start i arbetet som möjligt och att du ska trivas! Exempel på arbetsuppgifter: •Sedvanligt produktionsarbete i 5-skift som ska bli 6-skrift •Truckkörning •Både praktiska och administrativa arbetsuppgifter •Samarbeta med övrig produktionspersonal och ingenjörskollegor Din profil Vi söker efter dig som är en glad och nyfiken person som vill jobba som Produktionspersonal! Du lyssnar och lär dig och är noga med att följa rådande säkerhetsrutiner. Du är inte rädd för att be om hjälp och att våga fråga. Det förekommer många olika arbetsuppgifter i olika utrymmen, därför är det viktigt att du kan röra dig obehindrat i produktionsmiljön. Krav för tjänsten: •Bosatt i Figeholm alt. ha bil och körkort för att kunna pendla till jobbet•Truckkort och/eller traverskort •Svenska och engelska på grundläggande nivå För att påbörja din anställning kommer du behöva genomföra ett drogtest samt utandningstest vars resultat godkänns av arbetsgivaren. Meriterande för tjänsten: •Erfarenhet från produktions- eller montagejobb Hur du ansöker För att söka tjänsten, vänligen ansök via platsannonsen på: https://www.framtiden.com/. Du kan även mejla, ringa eller smsa till rekryterare: •William Henriksson: telefon 070-0151385 eller mejl [email protected] •Lisa Hannerz: telefon 073-5168995 eller mejl [email protected] Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige. Som anställd via Framtiden omfattas du av kollektivavtal och du har en konsultchef som är tillgänglig om du har frågor och funderingar. Du kommer inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos kundföretaget. Villkor Startdatum: September 2025 Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande (dag/kväll/vardag/helg)Antal tjänster: Minst 5 Urvalet sker löpande – välkommen in med din ansökan redan idag!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Trafikplanerare
Västerviks kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Samhällsbyggnadsenheten Vi söker nu en trafikplanerare till vår grupp. Dina arbetsuppgifter Du jobbar nära upphandlade leverantörer där du hanterar felanmälningar, planerar arbeten följer upp leveranser mot upphandlade avtal och driver arbetet med ständiga förbättringar inom rollen. Du agerar ofta som kommunens representant, både i den praktiska verksamheten men även inom enheten för samhällsbyggnad, främst som stöd till projekteringsingenjörer och planarkitekter. Tjänstens huvudinriktning är trafikplanering och projektledning men du förväntas även att agera som backup till enhetens övriga ingenjörer samt ingå i projektorganisationer för olika typer av projekt inom kommunens driftområde. Som Trafikplanerare kommer du att vara en viktig kugge i vårt arbete och du får möjlighet att arbeta tillsammans med många olika professioner såväl inom som utom enheten. Din kompetens Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom samhällsplanering, fysisk planering alternativt kunskap förvärvad genom arbete. Du har även flerårig arbetslivserfarenhet inom trafik eller samhällsplanering. För tjänsten behöver du även ha B-körkortsbehörighet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenheter av projektledning, arbetsledning eller beställarombud. Vi ser det också som en fördel om du har arbetat inom politiskt styrd organisation eller med myndighetsutövning För att lyckas i rollen är du en en trygg, självgående person, som kan ta egna initiativ och som trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra då en stor del av arbetet består av samverkan. Du har förmågan att hantera varierade arbetsuppgifter samt ger råd och stöd till dina kollegor, det är därför viktigt att du har en god ekonomisk medvetenhet samt administrativ förmåga. Då du är en representant för Västerviks kommun på fältet är det viktigt att det faller sig naturligt för dig att kommunicera med utförare och kommuninvånare på ett tydligt och serviceinriktat sätt. Du har lätt för att planera, organisera, genomföra, följa upp och avsluta de aktiviteter som du ansvarar för att utveckla kommunens offentliga miljö utifrån de mål och visioner som ställs för verksamheten. Då tjänsten innefattar mycket arbete i en IT-miljö är det viktigt att du har goda kunskaper och vana att arbeta i Windows samt Office 365 paketet. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket innebär att man måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan eventuell anställning. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vaktmästare Rasta Kalmar
Rasta Sverige AB
Fastighetsskötare

Vi söker en vaktmästare till vår restaurang! Är du en praktisk och självgående person som gillar att ta ansvar? Vi på Rasta Kalmar söker nu en vaktmästare som kan ta hand om vår fastighet och se till att allt är i ordning, både inomhus och utomhus. Arbetsuppgifter: Trädgårdsskötsel: Sköta om utemiljöer, gräsmattor, planteringar och trädgårdsarbete. Renhållning: Ansvara för att hålla rent och snyggt i och omkring restaurang och bensinstation, både på gården och i de gemensamma utrymmena. Enklare hantverksarbete: Utföra mindre reparationer, målning och underhåll av lokaler och utrustning. Vi söker dig som: Är noggrann och ansvarstagande. Har erfarenhet av trädgårdsarbete och enklare hantverksuppgifter. Är självgående och kan ta initiativ. Har ett gott öga för detaljer och estetik. Har tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter (meriterande men ej ett krav). Vi erbjuder: Ett omväxlande arbete i en trivsam och dynamisk miljö. Möjlighet att vara en del av ett engagerat och positivt team. Arbetstider enligt överenskommelse

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Vi söker en utvecklingsinriktad enhetschef till äldreomsorgen
Torsås kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag. I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och nära samarbete. Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder. ARBETSUPPGIFTER Inom socialförvaltningen söker vi en enhetschef till äldreomsorgen. Vi söker dig som gillar det komplexa och ibland oförutsägbara uppdraget som enhetschef och som kan balansera ansvaret för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. I din roll som enhetschef ingår verksamhets- och kvalitetsutveckling inom omsorgen utifrån rådande lagstiftning, uppsatta mål och riktlinjer.  Du arbetar med den lilla kommunens närhet, med förmånen att ha korta kontaktvägar till såväl medarbetare och kollegor som till ledning och politiken. Tillsammans med övriga enhetschefer driver du arbetet med att utveckla vår omsorgsverksamhet till att ge ännu bättre stöd och service till våra medborgare, våra viktigaste uppdragsgivare. Dina arbetsuppgifter är att leda, utveckla och följa upp verksamheten vad gäller kvalitet i omsorgen, vårdtagare, medarbetare, budget och arbetsmiljö utifrån verksamhetens mål. I din vardag deltar du även aktivt i omsorgens ledningsgrupp, har nära samarbete med övriga enhetschefer inom området och är direkt underställd verksamhetschef för omsorgen. I Torsås kommun tillämpar vi ett närvarande och utvecklande ledarskap. Du har nära kontakt med dina kollegor, vilket ger dig daglig kompetensutveckling genom utbyte av idéer, tankar och lärande i det dagliga arbetet. I Torsås har vi ett gott och konstruktivt kollegialt utbyte genom handledning och vardagsnära stöd samt en tillåtande atmosfär. Tillsammans med din chef och dina ambitiösa kollegor kommer du utveckla vår verksamhet och få möjlighet att vara en hållbar, kommunikativ och modig ledare! KVALIFIKATIONER Du har socionomutbildning eller annan relevant högskoleutbildning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som chef inom vård och omsorgs verksamhet, gärna med inriktning inom äldreomsorg och särskilt boende för äldre. Vi förutsätter att du är en skicklig och uthållig ledare som bygger goda relationer och som skapar tillit samt kan motivera dina medarbetare. Du driver dina projekt framåt, förmedlar mål, är resultatinriktad och har en vilja att utveckla verksamheten. Du är mån om att den enskilde och dennes närstående ska vara delaktiga i den service och omsorg som verksamheten tillhandahåller. Som ledare är du tydlig och konkret i din dialog med medarbetare och medborgare. Att skapa delaktighet och samsyn är ett arbetssätt du uppskattar. Som person är du självgående och kvalitetsmedveten, du är öppen för nya arbetsmetoder och har ett flexibelt förhållningssätt. Du behöver också vara en lagspelare som ser vinster i att bli starkare tillsammans och att driva förändringar tillsammans med kollegor. Vi värderar god samarbetsförmåga och egen initiativtagningsförmåga högt.   Som enhetschef hos oss är du är skicklig på att leda en verksamhet som är under utveckling och förändring. Du är den som vågar utmana traditionella mönster och kulturer för att vi tillsammans ska ta oss framåt och bli bättre! Vi kan erbjuda dig: • Utbildning i utvecklande ledarskap • Handledning med inriktning utvecklande ledarskap • Bra stöd från chef, kollegor och andra stödfunktioner • Stor möjlighet att påverka och arbeta utvecklingsinriktat • Goda personalförmåner För arbetet läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. I tjänsten ingår chefsberedskap som du delar med dina kollegor.  Körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lärare till mellanstadieklass
Västerviks kommun
Grundskollärare

Blackstad skola Vår vision inom Barn- och utbildningsförvaltningen är: KOMPETENS FÖR LIVET Lust att lära – rätt att lyckas.Alla barn och elever är nyfikna, kreativa och tänkande. Hos oss har alla en känsla för tolerans och solidaritet. Vi möter barn och elever med höga förväntningar. Vi tror på deras förmåga att lyckas i lärandet för livet. I vårt arbete är mötet med barn och elever, undervisning, medarbetarskap och ledarskap centrala delar för att nå vår vision. Vi söker nu dig som vill jobba som lärare med oss på Blackstad skola. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som lärare för en mellanstadieklass på skolan. Dina arbetsuppgifter innebär att enskilt och tillsammans med övriga pedagoger på skolan planera, genomföra och utvärdera arbetet enligt skolans styrdokument och med vår vision i sikte. Du kommer att driva egen undervisning och även ha ett nära samarbete med övriga pedagoger i verksamheten. Din placering kommer att vara i arbetslag 4. Som lärare arbetar du med att främja varje elevs utveckling och lärande. I ditt ansvar ligger att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kollegor. Du är en vuxen förebild för alla elever på skolan. Din kompetens Vi söker dig som har lärarutbildning och lärarlegitimation för grundskola. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet som pedagog så ser vi detta som meriterande. För att lyckas och trivas hos oss behöver du ha god förmåga att samarbeta, vara lyhörd och ha lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Du behöver vara trygg i dig själv, stabil och ha god självinsikt. Det är viktigt i rollen att du har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Du har god förståelse för hur barn och ungdomar tar till sig kunskap och om olika förutsättningar för lärande. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten. Övrigt Tjänsterna omfattas av registerkontroll. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Tjänsten kan komma att tas i anspråk för intern rörlighet. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (https://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Välkommen med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ekonom till Ekonomiavdelningen (vikariat)
Vimmerby kommun
Övriga ekonomer

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Ekonomiavdelningen bistår med stöd och rådgivning till kommunens nämnder, förvaltningar, bolag, chefer och kommuninvånare. Avdelningen ansvarar för kort- och långsiktig ekonomisk planering och resursstyrning, fakturering och kravhantering, redovisning och uppföljning, bokslut samt övriga ekonomiadministrativa uppgifter.  Anställningen är ett vikariat på ca: 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande ekonomiarbete, redovisning, avstämningar och bokslut • Arbeta med budgetering, uppföljning, prognoser och controlling • Bidra till förbättring av arbetssätt, rutiner och processer • Delta i projekt Du får ett omväxlande och stimulerande arbete med stort eget ansvar. Som Ekonom blir du en viktig del av den avdelning du stöttar. I nära samarbete med verksamhetens chefer och kollegor arbetar du med att följa upp ekonomiskt utfall, analysera resultat och arbeta fram avdelningens budget. Beroende på din tidigare arbetslivserfarenhet kan dina arbetsuppgifter komma att variera. Som en kollega på ekonomiavdelningen blir du en del av ett välkomnande team med bred kompetens och stort engagemang. Vi arbetar tillsammans för att utveckla kommunens ekonomistyrning och värdesätter samarbete, kunskapsdelning och en positiv arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill gärna att du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation, det kommer att underlätta när du ska sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, med fokus på redovisning, budget och controlling. Du har god systemvana, lätt för att sätta dig in i nya affärs-/ekonomisystem och är en god användare av Excel. Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och strukturerad. Du har ett intresse för både siffror och processer, och trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är inte rädd för att ta tag i operativa uppgifter när det behövs, samtidigt som du har förmåga att se helheten. Som ekonom är det viktigt att du kan strukturera och organisera arbetet effektivt. Din förmåga att prioritera och fokusera kommer vara värdefull för att hantera de arbetstoppar som kan uppstå i samband med exempelvis bokslutsarbetet och budgetarbetet. Som person är du initiativrik och driven, med förmågan att ta ansvar och självständigt driva projekt framåt. Du är samarbetsorienterad och har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer. Samtidigt är du analytisk och strukturerad, med ett öga för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Vi ser att du har ett flexibelt arbetssätt och är van att hantera flera uppgifter parallellt, samtidigt som du klarar av att hålla deadlines och leverera med hög kvalitet. Vidare är du serviceinriktad och bra på att hitta lösningar. Vi vill även att du bidrar till ett gott och stimulerande arbetsklimat i gruppen. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden i organisationen.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. ÖVRIGT Rekryteringsprocessen kommer att starta v.34.  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025