Lärare i Hemkunskap åk 6-9 på Vallhallaskolan
Oskarshamns kommun
Grundskollärare

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Vallhallaskolan ligger naturskönt mitt i Oskarshamns stadspark. Varje dag undervisas 640 elever i åk F-9 och på våra två fritidshem av cirka 85 pedagoger. Skolan innefattar även en fritidsgård med kvällsöppet för våra ungdomar. Pedagogerna är indelade i 6 arbetslag med tillhörande arbetslagsledare. I skolans ledningsgrupp ingår rektor, tre biträdande rektorer samt arbetslagsledarna. På Vallhallaskolan finns engagerad personal med ett positivt och inkluderande förhållningssätt som vill ge eleverna en bra skolgång. Pedagogernas erfarenhet och kompetens tas tillvara för att nå en helhetssyn och hög kvalité. Vi har ett genuint intresse av skolutveckling utifrån läroplan, skollag och aktuell forskning. Vårt samarbete är en förutsättning för framgång, tillsammans skapar vi en trygg och inkluderande skola för alla våra elever. Vi når bra resultat och söker medarbetare som kan bidra till detta. Vi lägger stor vikt vid att du bygger fungerande relationer och har ett gott ledarskap. Medarbetarna på Vallhallaskolan har en egen dator och arbetstelefon. Söker du en spännande arbetsplats där det finns utrymme att utvecklas och vara med och påverka? Vill du arbeta inom skolans värld där vi utmanar varandra och känner arbetsglädje? Vill du arbeta på en arbetsplats där vi kan, vill och vågar? Varmt välkommen att söka tjänst på Vallhallaskolan! Löpande rekrytering kan komma att tillämpas, välkommen med din ansökan redan idag! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kollega i Hkk. Tjänsten innebär undervisning i Hkk åk 6-9. Tjänsten omfattar 100%. Ditt uppdrag hos oss är att lägga grunden till ett Gott Liv för de elever du möter och undervisar. Det innebär att du förbereder, planerar, bedriver och utvärderar undervisningen på ett professionellt sätt utifrån styrdokument, evidensbaserad kunskap och aktuell forskning. Du ingår i ett arbetslag med andra pedagoger och tillsammans med arbetslaget och i ämnesgrupper arbetar du och dina kollegor för att främja elevernas utveckling mot målen. Gott samarbete och stöd erbjuds i både arbetslag och ämneslag, då vi har hög lärarbehörighet i samtliga ämnen på skolan. Alla elever i åk 1-9 har en egen dator och vi använder Google Classroom i åk 4-9 i samtliga ämnen och Digiexam åk 6-9. Samtliga klassrum är utrustade med ljudanläggning och projektor och vi har god tillgång till läromedelsböcker. Pedagogerna har en egen arbetsdator och arbetstelefon. Vi har stor pedagogisk frihet, där ledarskap, relationsbyggande, tydlighet, tillgänglig lärmiljö och studiero är i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med lärarlegitimation i Hkk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom skolans värld. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så därför uppmanar vi även dig utan lärarbehörighet, men med erfarenhet och talang för att jobba med elever, att söka våra tjänster. Det är viktigt för oss att du kan bygga goda relationer, är lyhörd, tydlig, kreativ och möter varje elev utifrån elevens förutsättningar. Du är en social lagspelare, trygg person och lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt. Vi vill att du är en van IT-användare och att du kan använda varierande digitala verktyg i undervisningen. Du är en god organisatör och leder arbetet mot verksamhetens mål. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Du som är nyexaminerad lärare erbjuds mentor. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret. För arbete inom skola eller förskola. Detta hittar du under https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/ Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Change leader till Ikea Industry!
Experis AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi söker en erfaren och handlingskraftig Change Leader som vill spela en avgörande roll i vår kunds tillväxtresa! Du kommer att vara central i att driva förändring, skapa struktur och säkerställa framdrift i gränslandet mellan projekt, produktion och den operativa organisationen. Om rollen Företaget befinner sig i en expansiv fas med lansering av nya produkter och uppskalning av produktionen. Change Leadern kommer att vara en nyckelperson i att samordna och driva arbetet framåt mellan projektorganisation, produktion, supply chain och andra operativa funktioner. Det är en bred roll med stort ansvar - men utan personalansvar - där rätt person kommer att vara drivande i att skapa samsyn, lösa problem, prioritera bland insatser och bidra med både struktur och energi i det dagliga arbetet. Tjänsten är långsiktig. Arbetsuppgifter: * Koordinera mellan projektorganisationen och den operativa verksamheten * Driva på initiativ och säkra framdrift i gränslandet mellan projekt, produktion och leveranskedja * Stötta produktionsledare och operations i att identifiera behov och täcka upp där det behövs * Hantera komplexa kontaktytor och intressenter med olika perspektiv och mål * Prioritera bland utmaningar och snabbt sätta sig in i nya problemområden Kravprofil: * Dokumenterad erfarenhet från industriell produktion, gärna som produktionschef, projektledare eller i liknande senior roll * God förmåga att påverka, skapa engagemang och driva förändring - utan formellt personalansvar * Välutvecklad förmåga att kommunicera och hantera människor på olika nivåer i en organisation * Stark problemlösningsförmåga, förmåga att fatta beslut och ta initiativ * Flytande svenska och goda kunskaper i engelska * Van att arbeta på plats nära den operativa verksamheten Rollen passar en person med högt eget driv, stark leveransförmåga och ett tydligt fokus på samarbete och resultat. Det är också viktigt att snabbt kunna sätta sig in i komplexa utmaningar, värdera vad som är viktigast och få med sig organisationen på vägen framåt. Ansökan Låter det här som en roll som passar din profil? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Hoppas att vi hörs!

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Maskinoperatör
Fasadglas Bäcklin Produktion AB
Maskinsnickare och maskinoperatörer, träindustri

Om tjänsten Vi söker nu en noggrann och engagerad maskinoperatör till vår Tillverkningsavdelning. Du kommer att ingå i ett team som sköter vår maskinavdelning som består av hyvel, CNC samt lacklinje som förädlar vårat egna bARK Timber Facade System. Dina arbetsuppgifter: Programmering och styrning av hyvel/CNC Service/Underhåll Kvalitetskontroll Rapportering av avvikelser och förbättringsförslag Samarbete med kollegor inom hela verksamheten Bidra till en säker och trivsam arbetsmiljö Vi ser att du även Har erfarenhet av ritningsläsning God datavana Har lätt för att lära dig digitala system då vi övergår till en mer digital produktion Är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad Trivs med att arbeta i team och har god kommunikationsförmåga Är positiv och drivande i ditt arbete Har god förståelse för svenska och engelska i tal och skrift Truckkort och tekniskt intresse är meriterande Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Möjlighet till utveckling Ett engagerat team och en inkluderande arbetsmiljö Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Om tjänsten Arbetstid : 2-skift Anställningsvillkor : 100%, Heltid Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan nu!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Produktionsarbetare
Fasadglas Bäcklin Produktion AB
Montörer, träprodukter

Om tjänsten Vi söker nu en noggrann och engagerad produktionsarbetare till vår avdelning Assembly. Du kommer att arbeta med montering av våra träbaserade fasadmoduler i vårt egna bARK Timber Facade System enligt ritningar och instruktioner, samt bidra till att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter: Ingå i en taktad lina Arbeta efter ritningar och instruktioner Kvalitetskontroll Rapportering av avvikelser och förbättringsförslag Samarbete med kollegor inom hela verksamheten Bidra till en säker och trivsam arbetsmiljö Vi söker dig har minst 3 års erfarenhet inom träindustrin, fasadtillverkning eller annan erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten. Vi ser att du även Har erfarenhet av att läsa och förstå byggnadsritningar Har lätt för att lära dig digitala system då vi övergår till en mer digital produktion Är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad Trivs med att arbeta i team och har god kommunikationsförmåga Är positiv och drivande i ditt arbete Har god förståelse för svenska i tal och skrift Truckkort och traversutbildning är meriterande. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Möjlighet till utveckling Ett engagerat team och en inkluderande arbetsmiljö Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Om tjänsten Arbetstid : Dagtid Anställningsvillkor : 100%, Heltid Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan nu!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Intresseanmälan för konsultuppdrag inom industrin
Montico Hr Partner AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

* Är du intresserad av arbete inom tillverkningsindustrin? Kanske har du lång erfarenhet och känner att det är dags för något nytt? Oavsett bakgrund är du varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan – vi ser fram emot att höra från dig! Om tjänsten Montico söker löpande nya medarbetare för att matcha mot våra kunders behov. Vi samarbetar med företag i Hultsfred med omnejd, främst inom tillverkningsindustrin. Rekryteringsprocessen inleds med att vi gör ett urval baserat på din bakgrund och kompetens. Om din profil matchar våra uppdrag kontaktar vi dig för en telefonintervju och eventuellt ett personligt möte. Vi vill också uppmärksamma att vi behöver relevanta referenser för att kunna gå vidare i processen. Vi matchar kandidater mot aktuella uppdrag, men sparar också intressanta profiler för framtida möjligheter. På så sätt kan vi snabbt agera när nya behov uppstår hos våra kunder. Arbetsbeskrivning Vi letar efter personer med erfarenhet inom bland annat: Slipning/bearbetning Gjutning CNC-operatörer (fräsning, svarvning, fleroperationsmaskiner) Svetsning (TIG, MIG/MAG, MMA) Montage eller mekanik (inom mekanik och/eller el) Avancerad maskinhantering (t.ex. robotsvetsning, kantpress, laseroperatör) Det är viktigt att du kan läsa och arbeta efter ritningar och har ett noggrant arbetssätt. Vi söker dig som Är engagerad, ansvarsfull och som vill representera Montico på ett professionellt sätt ute hos våra kunder. Du har viljan att bidra, utvecklas och vara en del av ett lag där vi strävar efter långsiktiga samarbeten. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en engagerad kontaktperson som följer dig genom hela processen – från första kontakt till att du är på plats hos kund. Vi finns med som stöd hela vägen. Känner du att det här kan vara något för dig? Intervjuer sker löpande, men på grund av semestertider kan processen ta lite längre tid. Tveka inte – skicka in din intresseanmälan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
IT-tekniker med teamleaderansvar
Västerviks kommun
Drifttekniker, IT

IT-enheten Vi rekryterar nu en IT-tekniker med teamledaransvar till vår grupp som hanterar klientutrustning och andralinje ärenden. Dina arbetsuppgifter Vi söker en IT-tekniker med dokumenterad erfarenhet av klienthantering, teknisk utrustning och som även har förmåga att axla ett teamledaransvar. Tjänsten innebär ett operativt och koordinerande ansvar för drift, underhåll och utveckling av vår klientmiljö samt tillhörande utrustning såsom AV-teknik och skrivarlösningar. Du är en av medarbetarna inom gruppen klient och andralinjens support och som tillsammans stöttar varandra i det dagliga arbetet. Gruppen ansvarar för klientdatorer, skrivare, AV-produkter samt hantering av ärenden inom andralinjen. Du kommer ha en teamledarroll med uppgift att samordna gruppens arbeten. Du kommer också ha ett nära samarbete med infrastruktur- och systemgruppen samt övriga medarbetare inom IT-enheten, allt för att på bästa sätt utveckla våra tekniska plattformar för att kunna ge bästa förutsättningar för våra verksamheter att arbete med digitalisering. Du kommer arbeta med • att leda och fördela det dagliga arbetet inom teamet • att hantera och följa upp ärenden i andralinjen enligt ITIL-ramverket • att säkerställa effektiv hantering av datorer, skrivare, AV-produkter och annan kringutrustning • paketering och livscykelhantering av mjukvaror installerade på klienter • installationer, konfigurationer och livscykelhantering av IT-utrustning och system • dokumentera åtgärder, lösningar och förbättringsförslag i ärendehanteringssystemet • att vara teknisk kontaktperson för utvalda system och verktyg • arbeta nära andra IT-funktioner för att säkerställa en stabil och säker IT-miljö • att delta i och driva tekniska projekt • att bidra till ständiga förbättringar av processer och rutiner Du kommer tillsammans med övriga medarbetare bedriva ert arbete på strategisk, taktisk samt operativ nivå. Din kompetens Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande aktuell yrkeserfarenhet och kompetens inom området som vi på Västerviks kommunen bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att leda team inom IT området. Du har också en god teknisk kompetens inom klienthantering, Windows-miljöer och hårdvara. Du har också god har förståelse av incident- och problem- management samt change enablement. För den här tjänsten behöver du även ha B-körkortsbehörighet. Vi ser det som meriterande om du också har: • erfarenhet av Microsoft 365 • kunskap om Windows server samt VMware, Windows-miljöer, Active Directory, Intune och molntjänster som t.ex. Azure • erfarenhet av arbete inom verksamhet med höga IT-säkerhetskrav • erfarenhet av arbete utifrån ITIL Vi söker dig med förmåga att engagera, motivera och leda andra människor mot verksamheternas och teamets mål. Du är systematisk i ditt arbetssätt med förmåga att ta initiativ, vara flexibel, se möjligheter och nå resultat. Det är viktigt att du är nyfiken och prestigelös med ett stort intresse för människor då du i din roll kommer att arbeta med utveckling av både individer och team. Arbetet innebär många kontakter mellan IT-enheten och övriga verksamheter inom kommunkoncernen vilket förutsätter att du som person är kundfokuserad, duktig på att skapa goda relationer, har förmågan att kommunicera och förmedla budskap på ett tydligt sätt samt är mån om att skapa ett dialogorienterat klimat. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Övrigt Innan anställning kan erbjudas kommer en säkerhetsprövning genomföras och eventuellt kommer tjänsten även inneha säkerhetsklass. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Är du nyfiken på Västervik? Besök hitta hem (https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/)! Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in dina ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Lokalvårdare / Besiktningsman

Vill du vara med och bygga upp en ny funktion och ta ett första steg mot en framtida arbetsledarroll? Då kan du vara den vi söker! LW Förvaltning i Kalmar AB söker en arbetande arbetsledare inom Lokalvård som även ansvarar för besiktningar av lägenheter och lokaler. Tjänsten är ny i organisationen, vilket innebär att du får vara med från start, bidra med struktur, skapa rutiner och sätta en hög kvalitetsnivå – tillsammans med oss. Vi söker dig som är kommunikativ, prestigelös och ansvarstagande, och som med yrkesstolthet vill skapa en ren, trygg och trivsam miljö för våra hyresgäster. Du har en naturlig känsla för service och kvalitet, och trivs i ett sammanhang där du får växa med rollen och bidra till utveckling – både av verksamheten och dig själv. Tjänsten innebär både praktiskt lokalvårdsarbete och ett övergripande ansvar för besiktning, planering, kvalitet och uppföljning inom området. Du kommer att arbeta nära kollegor inom både fastighetsförvaltning och administration. Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning och gärna en utbildning ex SRY, Pryl el liknande B-körkort God kommunikativ förmåga och flytande svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av lokalvård Erfarenhet av eller intresse för administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, lagerhantering och beställningar Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat Ett stort engagemang för service, kvalitet och noggrannhet God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system Arbetsuppgifter: Lokalvård i form av trappstädning, kontorsstädning, fönsterputs, flyttstädning, påfyllning av förbrukningsmaterial, golvvård och städning av större lokaler. Utföra besiktningar av lägenheter och lokaler. Förbesiktningar, slutbesiktningar och ombesiktningar Kontakt och bokningar med hyresgäster Planering och fördelning av arbetsuppgifter inom lokalvård Inlöp av förbrukningsmaterial och lagerhållning Uppföljning, rapportering och kvalitetskontroller av utförda arbeten

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Farmaceut till Apotek Hjärtat Ankarsrum

Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - Regionchefen Malin berättar Apotek Hjärtat i Ankarsrum är ett mindre apotek som ligger på ortens hälsocentral. Här råder trevlig stämning och det finns ett bra samarbete mellan vård och apotek. Du som farmaceut hjälper patienter och kunder med sina läkemedel, dosrullar och egenvårdsbehov. Du blir således en viktig del av samhället och invånarna i Ankarsrum med omnejd uppskattar verkligen servicen med ett nära apotek och dess personal! Här väntar personliga och meningsfulla möten, ansvar för dagliga uppgifter och samarbete med kollegor från närliggande apotek. Vi har öppet 09:00- 16:30 måndag till torsdag, samt 09:00 - 15:00 med lunchstängt på fredagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 30/9/2025 Kontaktperson: Malin Lindgren Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Kundrådgivare
Swedbank AB
Banktjänstemän

Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt och nationellt. Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du:  Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och......utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Du blir Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi arbetar utifrån bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Vi har kunden i fokus och en gemensam ambition om service i världsklass. Vi gillar att ligga i framkant och den utveckling som samhället befinner sig i utmanar oss att pröva nytt och att våga ta initiativ. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig.” Anna Erlandsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-11. Placeringsort: Oskarshamn Rekryterande chef: Anna Erlandsson Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Driftchef VA till Västervik Miljö & Energi
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Om rollen Som driftchef för VA har du det övergripande ansvaret för driften av våra anläggningar för dricksvatten och avloppsrening. Du ser till att verksamheten uppfyller krav på kvalitet, kvantitet, miljö och arbetsmiljö – och att resurserna används på ett effektivt och hållbart sätt. I rollen kombinerar du ett närvarande ledarskap med ett strategiskt perspektiv. Du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp arbetet inom VA-drift och du spelar en nyckelroll i att fortsatt leda verksamheten med kvalité samt driva förändring och förbättringar – både i arbetssätt och i teknik. Tillsammans med andra chefer, stödfunktioner och externa aktörer samordnar du insatser och prioriteringar för att bygga en driftorganisation som är robust, effektiv och framtidssäkrad. Exempel på arbetsuppgifter; Leda och följa upp det dagliga och långsiktiga arbetet inom VA-drift Identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändrings- och utvecklingsinitiativ Genomföra riskbedömningar och leda det systematiska arbetet inom denna samhällsviktiga verksamhet Säkerställa efterlevnad av lagkrav, arbetsmiljöansvar och tillståndshantering samt kontakter med lokala och regionala myndigheter Samverka och nätverka inom branschen Initiera och driva utredningar, projekt samt delta i investeringsarbete Planera och prioritera i nära samverkan med underhåll och övriga funktioner Ansvara för din avdelnings budget och bidra aktivt till ekonomiskt och verksamhetsmässigt resultat Du har personalansvar för nio medarbetare och ingår i produktionsenhetens ledningsgrupp. Din profil Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med starkt intresse för teknik, hållbar samhällsutveckling och förbättringsarbete. Du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, industri eller liknande område, eller så har du motsvarande erfarenhet från drift- eller processintensiv verksamhet. Du har god förståelse för hur teknik, organisation och ekonomi samverkar, och du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Erfarenhet av att leda verksamheter med krav på kvalitet, säkerhet och miljö är viktigt – likaså vana att arbeta med budget, målstyrning och resultatansvar. Som ledare är du tydlig, kommunikativ och närvarande. Du har förmågan att skapa struktur, engagemang och tillit i teamet, och du motiveras av att leda i förändring. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, kan identifiera förbättringsområden och har modet att driva förändrings- och utvecklingsarbete – både i arbetssätt och teknik. Ledarskapet är avgörande i denna roll – hos oss handlar det om att vara en förebild, möjliggöra utveckling och få människor att vilja jobba tillsammans. Vi tror att goda resultat skapas genom samverkan, struktur och förtroendefulla relationer – och vi söker dig som delar den synen. Du talar och skriver svenska flytande samt innehar B-körkort. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom samhällsviktig verksamhet. Om företaget Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur, som erbjuder tjänster/produkter inom elnät, stadsnät, elhandel, vatten, fjärrvärme, avfall och återvinning samt energitjänster. Vi utvecklar och levererar lokala hållbara miljö- och energitjänster för kundernas behov. Med engagemang och innovation leder och utvecklar vi miljö- och energitjänster för framtida generationer. Vi erbjuder; Vi erbjuder en arbetsplats som är omtyckt av både medarbetare och kunder. Här får du ett viktigt arbete i en expansiv och utvecklande bransch, där din roll är avgörande för att skydda samhällskritisk infrastruktur. Som en del av ett medelstort företag i stark tillväxt får du arbeta i en organisation där beslutsvägarna är korta och möjligheten att påverka är stor. Vi erbjuder flexibel arbetstid och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter varandra, vår goda stämning och den stolthet vi känner över vårt arbete och vår nära relation till verksamheten. Ansökningsförfarande Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, 013-32 94 08 alt [email protected]. Sista ansökningsdag är 20 juli. Urvalsarbetet påbörjas v 30. Den här tjänsten är säkerhetsklassad tack vare den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranschen. Därför kan registerkontroll och utökad personprövning genomföras på slutkandidat. Välkommen med din ansökan! #LI-DNI

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025