Om företaget Driv affären framåt med passion för utveckling och resultat! Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. “Grundidén som byggde TTM var att komplicerade och tidsödande arbetsmoment, som att bygga shuntgrupper ute på arbetsplatserna, måste gå att göra snabbare och effektivare genom prefabricering.” Vi bedriver en kontinuerlig teknik- och produktutveckling med målsättning att förse marknaden med energibesparande lösningar som uppfyller högt ställda kvalitets- och miljökrav. Genom kompetent teknisk support och nära samarbete med konsulter och projektörer kan vi tillhandahålla kundspecifika applikationer. Vår erfarenhet sträcker sig över 50 år, med hundratusentals shuntgrupper och tiotusentals avgasare levererade. Vi är specialister på kundanpassningar och sätter stolthet i att uppfattas som lätta att ha att göra med. TTM arbetar med lokala säljare över hela Sverige och vi har export huvudsakligen inom Norden. Huvudkontoret ligger i Kalmar. Välkommen att läsa mer om oss: https://ttmenergi.se/foretaget/om-oss/ Tjänstebeskrivning Vi söker nu en drivande och strategiskt lagd produktansvarig, med placering i Kalmar. Här får du ta ett helhetsgrepp om produktportföljen – från nulägesanalys till framtidens innovationer. I nära samarbete med försäljning, utveckling och produktion blir du en viktig spelare i att forma TTM:s position på marknaden. Som produktansvarig kommer du att: • Ansvara för prissättning, sortimentsstrategi och produktutveckling • Identifiera och formulera relevanta budskap till marknaden • Ta pulsen på kunderna och förstå vilka funktioner och egenskaper de värdesätter – idag och imorgon • Säkerställa att produkterna håller hög kvalitet och är konkurrenskraftigt paketerade • Vara en länk mellan kundens behov och våra interna resurser • Bidra till att driva förändring och förbättring i och av våra processer Det här är en roll för dig som gillar att kombinera teknisk förståelse med affärsstrategiskt arbete – och som gärna tar initiativ, skapar struktur och vågar ifrågasätta gamla sanningar för att skapa nya möjligheter. Kvalifikationer Vi söker dig som är affärsorienterad, analytisk och har en naturlig känsla för relationer och kommunikation. Du har tidigare arbetat i en roll med stort kundfokus, gärna som produktansvarig, KAM eller inom teknisk försäljning, där du fått hantera både strategi och operativa frågor. Du är: • En strategisk doer – du sätter mål, planerar vägen dit och driver arbetet hela vägen i mål • En förändringsdrivare – du utmanar status quo och brinner för utveckling och förbättring • En relationsexpert – du bygger tillit internt såväl som externt och gillar samspelet mellan teknik och människa • En resultatfokuserad lagspelare – du tar ansvar, följer upp och firar framgång tillsammans med andra Vi tror att du har: • Erfarenhet från OEM, VVS, bygg, kyla eller ventilation • Förståelse för digitala och uppkopplade produkter • Vana att jobba i en tekniskt komplex miljö med högt tempo • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska • B-körkort, tjänsten innebär en del resor • B-körkort, tjänsten innebär en del resor Vad erbjuder vi dig? Hos TTM får du mer än bara ett jobb – du får en plattform för påverkan, utveckling och gemenskap. Här möter du engagerade kollegor, korta beslutsvägar och en arbetsmiljö där idéer snabbt kan bli verklighet. Vi är ett företag i tillväxt, och du kommer in i ett läge där din kompetens kan göra verklig skillnad – både för våra produkter, våra kunder och vår framtid. Låt oss bygga framtiden tillsammans. Vi ser fram emot att höra från dig som vill kombinera teknik, affär och innovation i en spännande ny roll. Låter detta intressant? TTM Energiprodukter AB samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson på telefon 0766-776 873 eller via e-post [email protected]. Din ansökan skickar du in via Nearyou hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen den 10 augusti 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Vi startar rekryteringsprocessen vecka 33. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Framgång firar vi tillsammans. Vill du vara med och bidra? Välkommen till TTM, ett företag där engagemang, ansvar och enkelhet präglar allt vi gör. Vi har en stark vilja att skapa en trivsam arbetsmiljö, där medarbetare trivs, utvecklas och ges möjlighet att påverka. Hos oss kombinerar du teknik och affärstänk med en tydlig riktning – att lösa våra kunders utmaningar med smarta, hållbara och effektiva lösningar. Just nu befinner vi oss i en spännande tillväxtfas och söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Nyckelroll i ett företag med framtidsfokus Vill du ta nästa steg i karriären och vara med och driva kvalitets- och miljöarbetet i ett företag där hållbar utveckling, smarta processer och kundfokus står i centrum? Vi vid TTM söker dig som vill vara en del av vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du en central roll där du tillsammans med hela organisationen utvecklar vårt ledningssystem, driver förbättringsarbete och säkerställer att vi lever upp till högt ställda krav, från både kunder, lagstiftare och miljön. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvar, inflytande och utveckling Som Kvalitets- och Miljöansvarig blir du en viktig kugge i vårt maskineri. Du representerar kundens röst internt och säkerställer att våra produkter håller högsta kvalitet, från inkommande material till färdig leverans. Du jobbar nära produktion, inköp, ledning och processägare, och är delaktig i såväl strategiskt utvecklingsarbete som praktisk problemlösning i vardagen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för och utveckla vårt kvalitets- och miljöledningssystem, ISO 9001 & 14 001 - Planera och leda interna revisioner samt medverka vid externa revisioner och kundaudits - Driva förbättringsarbete inom processer, produktkvalitet och dokumentation - Säkerställa att kvalitetskontroller genomförs, från ankomstkontroll till leverans - Göra leverantörsbedömningar och genomföra audits tillsammans med inköp - Leda orsak/verkan-analyser vid avvikelser och reklamationer - Vara rådgivande i materialbeslut, dispenser och godkännanden - Samla in, följa upp och analysera KPI:er samt kalla till månatliga uppföljningsmöten - Utbilda och stötta organisationen i miljöfrågor samt ansvara för miljödokumentation och myndighetskontakter. Din profil Analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ Du är en trygg och nyfiken person med förmåga att både se detaljer och lyfta blicken mot helheten. Du är van att arbeta strukturerat och driva processer framåt, men har också en jordnära och prestigelös inställning. Du gillar att samarbeta över avdelningsgränser, kommunicera tydligt och stötta dina kollegor i att göra rätt från början. Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, miljö, kvalitet eller motsvarande - Några års erfarenhet av arbete inom kvalitet/miljö, gärna i tillverkande industri - Goda kunskaper om ISO 9001 och 14 001 - Vana av internrevisioner, avvikelsehantering och processkartläggning - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vad erbjuder vi? Hos TTM får du vara med och påverka, på riktigt. Vi är ett värderingsstyrt företag där engagemang, ansvar och enkelhet genomsyrar allt vi gör. Här får du en bred och omväxlande roll med stor frihet under ansvar, samtidigt som du får stöd av engagerade kollegor i ett öppet och lösningsfokuserat arbetsklimat. Vi erbjuder: - En spännande och utvecklande roll i en framtidsbransch - Möjlighet att forma och förbättra viktiga processer - Ett inkluderande arbetsklimat där du får växa - En arbetsplats där vi firar framgångar – och stöttar varandra på vägen dit Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare; Selma Sabanovic och nås på 0727120405 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Saft-koncernen är ledande inom forskning, utveckling och tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer. Koncernen har drygt 4,000 anställda, 31 säljkontor runt om i världen och 16 tillverkande enheter. Saft är ett helägt dotterbolag till TotalEnergies som är ett stort världsomspännande bolag inom energibranschen. På Saft i Oskarshamn arbetar drygt 450 medarbetare som utvecklar, producerar och levererar produkter och tjänster till kunder över hela världen. Vill du arbeta med avancerad teknik i en miljö där innovation, automation och säkerhet står i centrum? Nu söker vi på Saft AB i Oskarshamn en driven och erfaren mekanikkonstruktör som vill vara med och utveckla vår maskinpark och produktionsmiljö. Om rollen Som mekanikkonstruktör hos oss spelar du en nyckelroll i utvecklingen av både befintlig och ny maskinutrustning. Tillsammans med vårt produktionstekniska team är du med och skapar lösningar som gör oss mer konkurrenskraftiga, hållbara och framtidssäkra. Dina ansvarsområden Design och utveckling av mekaniska funktioner och system med fokus på säkerhet, prestanda och kostnadseffektivitet Skapande och granskning av 3D-modeller och ritningar (Inventor & AutoCAD) Hållfasthetsanalyser och tekniska bedömningar Teknisk support inom konstruktion och samarbete med andra avdelningar Följa branschstandarder för säkerhet och kvalitet Stödja projektledare med tekniskt underlag och dokumentation Vem är du? Du är kommunikativ och lösningsorienterad som trivs med att ta eget ansvar. Du har lätt för att skapa goda relationer, både internt och externt, och du värdesätter struktur och kvalitet i ditt arbete. Vi tror att du har: Gymnasial utbildning i grunden samt eftergymnasial utbildning inom konstruktion, mekatronik eller automation (meriterande) Minst 3 års erfarenhet av mekanisk konstruktion Mycket goda kunskaper inom AutoCad, Inventor (2D och 3D) alternativt program som kan bedömas likvärdigt Erfarenhet av att arbeta med prototyper och hållfasthetsberäkningar God förmåga att analysera, lösa problem och arbeta både självständigt och i team Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vad vi erbjuder Hos oss får du arbeta i en innovativ teknisk miljö med stort fokus på automation, säkerhet och hållbar produktion. Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter kreativitet och teknisk fördjupning. Här finns goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Om du är redo att ta ett nytt steg i din karriär och du tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsprocessen pausas under semesterveckorna v.29–32. För en säker och trygg arbetsmiljö tillämpar vi drogtester och bakgrundskontroller i samband med nyanställning.
Om företaget Söker du en utmaning som produktionsledare hos vår kund i Kalmar? Ta chansen att leda och optimera produktionen för innovativa produktionslösningar. Med din kunskap och förmåga att coacha teamen kommer du vara en nyckelperson i att planera, leda och upprätthålla leverans. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär! Luma Wire Tech är en pionjär inom avancerad metalltrådsteknik, med en vision att revolutionera industrier som rymd, medicinsk utrustning och elektronik. Med starka tillväxtambitioner erbjuder företaget en dynamisk miljö där innovation och teknologisk utveckling står i centrum. Bli en del av vår framgångssaga. Tjänstebeskrivning Som produktionsledare på Luma Wire Tech AB kommer du att leda och samordna produktionsteamet för att säkerställa att tillverkningsprocessen är effektiv, kostnadseffektiv och av hög kvalitet i produktionen. Ditt ansvar innefattar att planera och följa upp produktionsplaner, hantera resurser och se till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs. Du kommer också att vara delaktig i att identifiera och genomföra förbättringsåtgärder för att optimera produktionsprocessen och öka kapaciteten i produktionen. Du leder och motiverar produktionspersonalen i det dagliga arbetet. Du hanterar arbetsschema. För att stötta dig i arbetet inom produktion har du engagerade och drivna medarbetare, som kommer stötta dig i produktionsfrågor av teknisk karaktär. Vi har idag ca 10 maskinoperatörer i vår produktionshall, som du kommer ha ansvar över. Du kommer samarbeta nära vår produktionsplanering och VD, som utgör grunden i det vi ska tillverka, samt inköp, marknad, lager, kvalitét, logistik och till viss del externa aktörer. Du rapportera till VD Ulrik Palmqvist. Kvalifikationer För att jobba som produktionsledare hos Luma Wire Tech AB krävs erfarenhet av produktionsledning inom tillverkningsindustrin. Du bör ha en relevant utbildning inom teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Starka kommunikations- och ledaregenskaper är viktiga, liksom förmågan att hantera uppkomna situationer som inte är kända varvid stresstålighet blir nödvändigt. Erfarenhet av förbättringsarbete är meriterande. Du behöver vara självgående, analytisk och ha god problemlösningsförmåga. Vi gillar struktur och ordning samt utveckling av standarder så du behöver ha med dig ett sådant tankesätt när du söker rollen för det kommer att prägla vår vardag inom produktion. Det är meriterande om du kemibakgrund och testerfarenheter. Luma Wire Tech AB ser värdet i våra medarbetare och en av de viktigaste egenskaperna vi söker är din personlighet, detta tillsammans med din erfarenhet och utbildning. Vi ser gärna att du utvecklas tillsammans med oss inom produktionsledning. Låter detta intressant? Luma Wire Tech AB samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa eller mejla rekryteringskonsult via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0766776873. Din ansökan skickar du in via Nearyou hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen 10 Augusti 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role In this role you will be responsible for marketing and sales of the Saab Barracuda portfolio towards both national and/or international customers. You will play an important role supporting the business unit's growth and support changing the mindset of many Armed Forces regarding the use of camouflage and deception. Tasks will include, but are not limited to: * Identifying business opportunities with both new and existing customers. * Arrange and conduct meetings with potential customers. * Develop and build long-term business relationships. * Understand customer requirements and build presentations that addresses business needs. * Knowledgeable of the sales process and ability to negotiate and close business deals. * Participate in exhibitions and customer events. * Actively contribute to continuous business improvement and give your input to strategic directions. The job requires a fair amount of travel, mainly outside Sweden. These travels can both be related to specific customer interactions as well as general marketing events such as exhibitions and tradeshows. Your profile As a candidate you should have an outgoing personality with good communication skills, tenacity and high drive. You are committed to delivering high quality and meeting deadlines in a fast moving international environment where decisions are followed by prompt action. You love business and to build long-term business relationships. You are a performance driven person that is motivated by exceeding customer expectations and with an exceptional drive to achieve sales targets. You are ambitious, curious, energetic and continuously seek to contribute with new ideas and improvements in your day-to-day work. You are comfortable working under your own initiative as well as part of a business team. We believe that an open environment, where everyone's opinions and ideas are welcome, is a prerequisite for our future development. It is important to us that you have an accepting attitude towards people regardless of whom you meet. Respect and dignity should be keywords to you at all times. Required skills * Degree in marketing, engineering or economics, or equivalent relevant work experience. * Excellent communication skills in English and Swedish - verbal and written. * Team player, always looking for the best solutions for your customers, you have an open mind and a strong work ethic. Cooperating and sharing information in a team is your natural preference for high performance. * Service-minded, flexible and able to work under pressure within tight deadlines and able to maintain a high quality. Desired skills * Experience from working with marketing and sales or procurement. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Observe that you can send us your application in either Swedish or English. Considering the upcoming holiday season, you can expect feedback on your application after the summer. If you find the position interesting, you are warmly encouraged to submit your application today!
Emmaboda kommun är i ett spännande utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs. Kommunen är en knutpunkt mitt i hjärtat av sydöstra Sverige med närhet till såväl vacker natur som till Kalmar, Karlskrona och Växjö. Det övergripande och gemensamma målet är att ständigt utvecklas så att kommunen är attraktiv att bo, verka och leva i samt att kommunen är attraktiv som arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Arbetet bygger på ett socialt synsätt och ett salutogent förhållningssätt. Den enskildes behov och livssituation påverkar hur arbetsuppgifterna ser ut och ska utföras. Arbetet innebär bland annat att - ge stöd och service utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. - aktivt delta i samverkansarbetet enligt samverkansavtalet såsom arbetsplatsträffar mm. - delta i gruppmöten, schemamöten mm. - samverka med övriga professioner inom och utanför den egna organisationen. - dokumentera i verksamhetssystemet. - upprätta och uppdatera genomförandeplaner tillsammans med en enskilde. - arbeta efter socialtjänstplanen, vilken är grunden för vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på ansvarstagande och flexibilitet. Det krävs också att du kan såväl samarbeta som arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER För att trivas och utvecklas hos oss behöver du vara nyfiken och ha ett positivt synsätt. För att tillsammans med gruppen kunna klara den utvecklingsprocess vi har framför oss behöver du ha ett undrande och reflekterande förhållningssätt. Erfarenhet av att jobba med social dokumentation och genomförandeplaner är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du ska ha en vilja att vara med och föra utvecklingen i gruppen framåt vad gäller dialog, reflektion och arbetssätt. Vård- och omsorgsprogrammet eller annan undersköterskeutbildning och körkort för bil är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt. Emmaboda kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Erfaren svetsare till kund i Högsby! Vi söker en skicklig och engagerad svetsare för ett spännande uppdrag i Högsby. Är du en erfaren svetsare som vill bli en del av ett härligt team och arbeta i en varierande roll? Då kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten Du kommer att arbeta med olika typer av svetsarbeten, främst MIG/MAG, och med varierande material och projekt. Du kommer att arbeta nära kollegor i en dynamisk och positiv arbetsmiljö där noggrannhet och kvalitet alltid står i fokus. Vi söker dig som: Har erfarenhet av svetsning, gärna inom MIG/MAG och punktsvetsning Kan läsa och förstå ritningar. Är noggrann, ansvarstagande och har öga för detaljer. Trivs med att arbeta både självständigt och i team. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete
Om arbetsplatsen Nybro Energi är det lokala och kundnära energibolaget som ägs till 100 % av Nybro kommun och har en politiskt tillsatt styrelse. Vårt uppdrag är att erbjuda vatten och avlopp, fiberanslutning, fjärrvärme samt elnät till stora delar av Nybro kommun. Vi erbjuder även elhandel till kunder i hela Sverige. Vi producerar också el som motsvarar en fjärdedel av elförbrukningen i Nybro kommun. Bolagen inom Nybro Energi omsätter omkring 420 miljoner kronor och har ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.nybroenergi.se Arbetsuppgifter Vi söker nu en ledningsnätschef som ansvarar för drift och underhåll av vårt vatten- och avloppsnät. Hos oss erbjuds du möjligheten att tillsammans med ditt team vara med och utveckla verksamheten som utifrån vårt uppdrag och ambitionsnivå skapar förbättrade möjligheter och ökad robusthet. Du upphandlar stora delar av våra projekt som omfattar såväl projektering som genomförande. Våra relationer med externa konsulter och entreprenörer är viktiga för att nå kvalité och effektivitet. Projekt- och investeringsbudget för avdelningen, som du ansvarar för ligger på ca 100 MSEK per år. Tillsammans med dina kollegor driver du utvecklingen av våra arbetssätt och analyser med fokus på ledningsnäten. Genom att förbättra processerna för exempelvis förebyggande underhåll och investeringsplanering, bidrar du till att våra ledningssystem successivt förnyas och anpassas till framtidens behov – både vad gäller den dagliga driften och vid ny- eller ombyggnation. En viktig komponent i vårt uppdrag är miljön, då vi arbetar med vårt viktigaste livsmedel, vatten. Att verka för en god och säker arbetsmiljö är också en viktig del i uppdraget som ledningsnätschef. Du har fullt personal- och budgetansvar för tre medarbetare och rapporterar direkt till vår VA-chef. Ditt team består av VA-ingenjör och projektledare. Vi erbjuder dig en självständig roll med stora möjligheter att utveckla verksamheten och ditt team. Detta tillsammans med din chef och övriga i vår ledning där vår ambition är vara ett tight team med en tydlig kommunikation och beslutsprocess. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom verksamhetsområdet, antingen direkt eller indirekt som leverantör. Vi är också öppna för erfarenheter från likande verksamheter inom exempelvis drift- eller konsultverksamhet. Du är en ledare som gillar vidareutveckla verksamheter samtidigt som du förstår vikten av kontinuitet i verksamheter med drift. Du trivs med att hitta lösningar såväl i verksamheten som i ditt team eller när det gäller upphandling via LOU eller andra myndighetskrav som reglerar vår verksamhet. Det är av vikt att du brinner lite extra för utveckling av den verksamhet du ansvarar för och har förmågan att samverka och interagera med övriga professioner både internt och externt. Du behöver vara såväl strategisk som operativ när det kommer till handling. Dina kunskaper och erfarenheter är naturligtvis viktiga, men vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper. Du är en van IT-användare och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer planeras till mitten av augusti med anledning av semestertider. Hos oss får du arbeta i ett bolag som präglas av en öppen och familjär stämning med korta beslutsvägar. Vi strävar efter att vara en schysst och jämställd arbetsplats. Vi välkomnar olikheter och söker medarbetare som gillar att arbeta för teamets bästa. Nybro Energi strävar efter att vara en välmående arbetsplats och attraktiv arbetsgivare och erbjuder därför ett generöst friskvårdspaket för att medarbetare ska hålla sig friska och trivas på jobbet.
Vi söker en självgående löneadministratör för ett sommaruppdrag till ett bolag inom transportsektorn – start omgående! Har du erfarenhet av löneadministration och är tillgänglig under sommaren? Vi söker en självgående person för ett heltidsuppdrag med start omgående. Du kommer att arbeta med löpande lönehantering och enklare administrativa uppgifter kopplade till lön. Erfarenhet av HR+8 är meriterande, det viktigaste är att du känner dig trygg i rollen och kan arbeta självständigt.Det är en fördel om du bor i Kalmar eller Stockholm där företaget har kontor. Även du som bor på annan ort i Sverige är välkommen att söka, då det finns möjlighet till distansarbete.Varmt välkommen med din ansökan! Ditt anställningserbjudande Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kommer du: • Trivas på jobbet! Våra konsulter gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +30 i samband med den senaste medarbetarundersökningen 2024. En siffra som motsvarar "mycket bra". • Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklande uppdrag på trivsamma arbetsplatser. • Knipa en plats i vårt nätverk med TNG-konsulter inom kundservice. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan till exempel innefatta: • Registrering och kontroll av löneunderlag • Hantering av frånvaro, semester och andra ledigheter • Stöd vid lönekörningar • Utfärdande av enklare intyg och dokument • Kontakt med medarbetare vid frågor om lön eller tidrapportering • Övrig administrativ support kopplad till löneprocessen Värt att veta Uppdraget startar omgående och pågår under sommaren, fram till mitten av augusti. Det är en heltidstjänst. Det är en fördel om du bor i Kalmar eller Stockholm där företaget har kontor, men vi välkomnar även sökande från andra delar av Sverige om du har rätt kompetens. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Våra förväntningar Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av löneadministration och som snabbt sätter dig in i nya rutiner och system. Det är starkt meriterande om du har arbetat i HR+8. Du är strukturerad, noggrann och lyhörd i ditt arbetssätt och trivs i en roll där det krävs både självständighet och samarbete. Eftergymnasial utbildning inom lön, personal eller ekonomi är meriterande. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Beskrivning Är du redo för en ny utmaning och vill bli en del av en dynamisk arbetsmiljö där ditt engagemang gör skillnad? Vi på Länsstyrelsen Kalmar län är glada att kunna erbjuda två spännande lediga visstidstjänster som kommer pågå 11 månader och vi söker nu motiverade personer som vill växa tillsammans med oss på samhällsbyggnadsenheten. Vi är engagerade i den samhällsomvandling som sker i Sverige, där arbetar efter vi genom våra det övergripande målet ”tillväxt genom hållbar utveckling och en god livsmiljö” uppdrag strävar efter att skapa en mer hållbar och inkluderande framtid. Genom vårt arbete bidrar vi till hållbara städer och samhällen och ett klimatsmart län till att forma ett samhälle där möjligheten till innovativa lösningar och gemenskap står i fokus. Bli en del av vårt team och hjälp oss göra skillnad för Kalmar län! Arbetsuppgifter För tjänsterna kan olika arbetsuppgifter bli aktuella beroende på vem du är som söker samt vilken bakgrund och erfarenhet du har. De uppgifter som kan komma i fråga: - Delta i länets arbete med regional energiplanering. - Bidra till myndighetens uppdrag om att bekämpa klimatförändringarna. - Begränsa länets klimatpåverkan. - Delta i projektet smarta elsystem i Kalmar och Kronobergs län. - Samordna och ta tillvara statens intressen i den kommunala översiktsplaneringen, detaljplaner och områdesbestämmelser inom ett flertal områden. - Pröva översiktsplaner, detaljplaner, områdesbestämmelser, tillsyn, vägledning och uppföljning enligt plan- och bygglagen. - Samordna de planeringsunderlag som olika myndigheter tar fram som stöd till kommunens planläggning (natur- och kulturvärden, infrastruktur, militära intressen, vattenfrågor). - Samordna våra uppdrag om rådgivning och vägledning till kommunerna inom ramen för tidig dialog för ökat bostadsbyggande. - Bidra i analysen av hur bostadsmarknaden i länet ser ut. - Bidra till arbetet med havsplanering. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter och uppdrag på enheten och myndigheten vilket göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen kan blir aktuella. Kvalifikationer Du som söker behöver ha flerårig akademisk utbildning inom samhällsplanering eller miljövetenskap eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Förmåga att uttrycka sig lättillgängligt i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av områdena: - Samverkan inom offentlig sektor - Kommunal fysisk planering eller strategiskt arbete inom hållbarhetsområdet motsvarande på en länsstyrelse - Komplexa samhällsbyggnadsfrågor med fokus på ekologisk och social hållbarhet i kommun eller stat - Energiplanering (el-infrastruktur och energisystem) - Miljökunskaper - Projektledning Vi söker dig med ett brett samhällsengagemang och kunskap om hur samhällets olika funktioner samverkar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du behöver ha en god förmåga att identifiera, ta fram förslag på lösningar och genomför dem. Uppdraget kräver att du driver processer och slutför arbetsuppgifter. Du har god självinsikt, är prestigelös och har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Vi som är kontaktpersoner i annonsen har semester olika perioder under sommaren. Mejla oss så svarar vi på frågor om tjänsten när vi är tillbaka från semestern. Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html
Välj ett jobb för att visa detaljer