Tekniker / Programmerare till Kalmar

Har du goda kunskaper inom EL och programmering? Har du även erfarenhet av fastighetsautomation? Grymt - Då kan detta vara drömjobbet för dig! KUND är en av Sveriges ledande leverantörer av fastighetsautomation och söker en engagerad och erfaren teknisk projektledare att bli en viktig del av teamet. Med en stadig orderstock och en stabil position på marknaden, fortsätter dem att växa trots en tuff bransch. Här får du en stimulerande arbetsmiljö och möjligheten att växa tillsammans med företaget. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Du erbjuds: Som nyanställd erbjuds du en introduktionsutbildning anpassad utifrån dina kunskaper och förutsättningar. Du kommer få utbilda dig tills du fått med dig allt du behöver! Kollektivavtal - JA. Tjänstebil - JA. Tjänstepension - JA. Utvecklingsmöjligheter - i form av internutbildningar Möjlighet att vara med och lägga ditt eget arbetsschema. Om tjänsten Som Tekniker/Programmerare hos kund kommer du arbeta i en stimulerande och omväxlande arbete med frihet under ansvar. Du kommer framförallt arbeta med konstruktion, programmering och driftsättning samt viss del service av datoriserade styrsystem. Vi söker dig som Teknisk gymnasiekompetens eller högskolekompetens med arbetslivserfarenhet inom el/ fastighetsautomation/styr- och regler. Viss kunskap inom data, kommunikation, och framförallt PLC-programmering. Erfarenhet av olika fastighetstekniska system och en förståelse för hur dessa system kan samverka. Goda kunskaper i svenska och engelska. Körkort. Som person är du kreativ, flexibel och har en förmåga att hantera många olika uppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du äransvarstagande och hungrig på utveckling, du trivs både med att ta egna initiativ och att jobba i team. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Kalmar Eventuella frågor besvaras av rekryterare Anton Gustavson:0760267052 / [email protected] Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Vi söker en förskolerektor för ett vikariat!

Förskolor i Norra Land Vi söker dig som är genuint intresserad av barns lärande och utveckling som drivs av att skapa en förskola enligt vår vision inom Barn- och utbildningsförvaltningen: KOMPETENS FÖR LIVET Lust att lära – rätt att lyckas. Alla barn och elever är nyfikna, kreativa och tänkande. Hos oss har alla en känsla för tolerans och solidaritet. Vi möter barn och elever med höga förväntningar. Vi tror på deras förmåga att lyckas i lärandet för livet. I vårt arbete är mötet med barn och elever, undervisning, medarbetarskap och ledarskap centrala delar för att nå vår vision. Förskolorna i Västerviks kommun är inne i ett spännande utvecklingsarbete som innebär att vi i större utsträckning utgår från barnens perspektiv. Kärnan i vårt arbete är att skapa en verksamhet där allting är möjligt. En verksamhet där barn och vuxna växer, lär sig tillsammans och av varandra. Varmt välkommen till ett sammanhang där det är högt i tak i rektorsgruppen och där det finns gott om stöd för att lyckas med läroplanens viktiga uppdrag! Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta som rektor i förskolan för ett uppdrag under begränsad tid. Dina arbetsuppgifter Som pedagogisk ledare och rektor för förskolepersonal har du det övergripande ansvaret för att verksamheten bedrivs i enlighet med nationella styrdokument och kommunala målsättningar. Du kommer att arbeta för verksamhetens utveckling, arbetsmiljö och de processer som hör därtill. Du har ansvar för förskolans personal och ekonomi. Utöver personalledning ingår kontakter med bland annat andra förvaltningar inom kommunen och myndigheter samt med barn och vårdnadshavare. Som rektor ansvarar du för förskolans kvalitet genom att systematiskt och kontinuerligt planera, följa upp, utvärdera och vidareutveckla verksamheten. I arbetet med att skapa en likvärdig förskola har vi tagit fram en pedagogisk plattform som är ett gemensamt ställningstagande för den förskolan våra barn har rätt att möta i Västerviks kommun. Att arbeta projektinriktat och att utveckla miljöer och material för att stimulera varje barns utveckling och lärande är några områden som är viktiga för oss. Din roll, under läsåret 2024–2025, blir att tillsammans med dina medarbetare fortsätta implementeringen av plattformen på förskolorna Rävkullen i Edsbruk, Eken i Överum, Smurfboet i Ukna samt Oden i Odensvi. Du kommer ha ett nära samarbete med områdets övriga rektorer och ingå i ett ledarteam där ni leder förändringsprocesser tillsammans. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utmanande uppdrag där du tillsammans med personalen utvecklar hög kvalitet i verksamheten, en god lärandemiljö och verkar aktivt för en öppen och levande kontakt med barn, vårdnadshavare och omvärld. Din kompetens Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med pedagogisk inriktning och flerårig erfarenhet av pedagogiskt arbete. Då förskolorna finns på olika orter behöver du också ha B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom förskola och/eller har arbetat i personalledande befattning. Om du har tidigare kunskap inom områdena budgetarbete, systematiskt arbetsmiljöarbete, facklig samverkan och rehabilitering så är detta också något som vi ser som meriterande. Som ledare i vår organisation ser vi att du är en trygg, närvarande och stabil person med ett strukturerat och tydligt ledarskap. Du har lätt för att se verksamheten i ett helhetsperspektiv och utifrån din strategiska förmåga hitta lösningar och skapa utveckling. Du tar eget ansvar och är mån om uppföljning och att driva arbetet framåt tills du nått önskat resultat och uppsatta mål. Du är en engagerad ledare som kan inspirera och entusiasmera dina medarbetare i arbetet mot att nå uppsatta mål i den pedagogiska verksamheten. Detta kräver att du som person är kommunikativ och lyhörd mot din omgivning och att du skapar delaktighet, samverkan och en genuin "Vi" känsla på arbetsplatsen. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Övrigt Ansökan omfattas av registerkontroll och du måste visa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vill du veta mer om förskolorna? Klicka på följande länkar: Rävkullen - Västerviks kommun (vastervik.se) (https://www.vastervik.se/Forskola-skola-och-utbildning/Forskola/Forskolor-i-kommunen/Ravkullen/) Eken - Västerviks kommun (vastervik.se) (https://www.vastervik.se/Forskola-skola-och-utbildning/Forskola/Forskolor-i-kommunen/Eken/) Smurfboet - Västerviks kommun (vastervik.se) (https://www.vastervik.se/Forskola-skola-och-utbildning/Forskola/Forskolor-i-kommunen/Smurfboet/) Oden - Västerviks kommun (vastervik.se) (https://www.vastervik.se/Forskola-skola-och-utbildning/Forskola/Forskolor-i-kommunen/Forskolan-Oden/) Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Välkommen med din ansökan till oss! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kvinnlig assistent sökes till kvinna i Färjestaden

Vilka är vi som arbetsgivare - Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Om kunden: Vi söker nu en viktig pusselbit till en av våra kunder, en kvinna i 65 års åldern som bor tillsammans med sin man i Färjestaden på Öland. Då kunden sitter i rullstol behöver hon hjälp med all förflyttning, personlig omvårdnad och vardagliga hushållssysslor. Arbetsbeskrivning: Till det här uppdraget söker vi för kunds räkning en kvinnlig assistent. Det är viktigt att ha kunskaper och erfarenhet inom personlig assistans och omvårdnad. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av lift och sele. Du ska vara lugn och stabil och gärna dela något av kundens intressen som är matlagning och bakning, trädgårdsarbete, utflykter och resor. Körkort är ett krav. Om tjänsten: Tjänst på ca 60% med möjlighet till mer. Arbetstiderna är dagtid kl 7,30-14.30 och kvällsturer kl 16.30-22 vardagar samt helg. Vi söker även timvikarier.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Regionsäljare

Som säljare på Alstra arbetar du med försäljning av solcellsanläggningar och lösningar för energilagring till privatpersoner och lantbruk. Du ansvarar för säljprocessen från inkommande lead och har löpande kontakt med kund längs vägen. Kundkontakten sker via telefon samt fysiska möten där du åker ut till kund för att genomföra hembesök. Du upprättar offert och köpeavtal samt arbetar aktivt med kundnöjdhet och kunduppföljning. Tillsammans med försäljningschefen anordnar du informationsmöten, events samt deltar på mässor. Du arbetar nära solcellsprojektörer samt projektledare. Hembesök och fältförsäljning av solcellsanläggningar och energilagring Målgrupp, privatpersoner och lantbruk Kundkontakt via telefon och fysiska kundmöten Upprätta offerter och köpeavtal Aktivt arbete med kundnöjdhet och kunduppföljning UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER • Erfarenhet från solenergibranschen är meriterande, men inget måste • Flera års erfarenhet av försäljning med dokumenterad goda resultat. • Goda kunskaper i Microsoft Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av uppsökande och behovsorienterad försäljning • Meriterande med erfarenhet från solcellsbranschen, bygg och el. Vi söker dig som besitter ett stort driv, är redan en duktig säljare samt trivs med att arbeta i en bransch som är i förändring. Du utför dina arbetsuppgifter strukturerat och tycker om att arbeta utifrån en plan. Vidare driver du ditt arbete framåt och bidrar gärna med idéer och nya perspektiv. Därtill trivs du med att arbeta i team och ser ett värde i att samarbeta. Du har en professionell inställning till behovsorienterad försäljning för att erbjuda kunden bästa lösning för en trygg och långsiktig investering. ÖVRIG INFORMATION Start: Snarast, eller enl. överenskommelse Plats: Hemmakontor Lön: Enligt överenskommelse (grundlön + provision) & Tjänstebil (El) Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår försäljningschef Edin Asovic på 072 - 071 76 94 eller via mail på [email protected] Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan till [email protected] Bransch Återvinning och miljö Solenergi

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
assistent till busig kille

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille på 13 år med autism och medfött hjärtfel. Jag går själv med en rullator men det gäller att du som assistent är snabb eftersom jag ibland trillar. Om du är man eller kvinna spelar mindre roll. Du som person ska gärna vara aktiv eftersom jag alltid har mycket på gång och tycker om att göra saker. Min vardag innehåller rutiner som jag behöver följa för att må bra. Jag gillar ordning och reda och struktur. Om du har erfarenheter av autism är det bra men kom ihåg att jag inte bara är min diagnos! Mina assistenter brukar säga att jag har mycket humor och att jag kommer att försöka lura dig vid tillfälle. Eftersom du kommer rakt in i min familj och jag har syskon behöver du trivas när det händer mycket. Du behöver vara en person som har barnasinnet kvar men även kan sätta ner foten när det behövs. Hos mig får man både läsa och skriva mycket så viktigt med ett bra språk. Eftersom vi bor i hjärtat av Jönköping behöver du varken ha bil eller körkort. Tiderna är förlagda över dygnets alla timmar. Söker en timvikarie och även sommarvikarier.

8 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Timvikarier som pedagogiskt assistent till Anpassad grundskola

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag. I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder. Den anpassade grundskolan har ett ett 20-tal elever. Skolan ligger centralt i Torsås i nära anslutning till grundskolans alla stadier. Vi har närheten till naturområden och vår idrottsplats, Sahara. Du möts av ett öppet klimat med en positiv och stöttande atmosfär där alla tar ansvar för varandra och för verksamheten utifrån elevernas bästa. Personalgruppen består av olika åldrar med en blandning av pedagoger med varierande bakgrund och pedagoger med speciallärarutbildning samt erfarna assistenter. Välkommen till en skola med ett framåtsyftande och lösningsfokuserat arbetssätt. I Torsås kommun arbetar vi med värdegrunden utifrån Delaktighet, Utveckling, Trygghet och Tydlighet. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som pedagogisk assistent i Anpassad skola och fritidshem innebär att coacha eleverna genom skoldagen och att tillsammans i arbetslaget ansvara för eleverna utvecklas så långt som möjligt i sitt lärande. Vi arbetar efter läroplanerna för anpassad grundskola och läroplanen för fritidshem. Du har eleverna i fokus i ditt arbete och följer dem under skoldagen och delvis på fritidshemmet. Du förstår vikten av en tydlig struktur genom rutiner och aktiviteter. Viktigt för oss är att omsorg, människors lika värde och lärande bildar en helhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet av arbete med elever i anpassad grundskola. Det är bra om du har kunskap om NPF och autism samt bildkommunikation och/eller tecken som stöd. Som person är du flexibel och trygg i ditt uppdrag och vill utvecklas tillsammans med våra elever och personal. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du en serviceinriktad och tycker om att samarbeta. Du har ett genuint intresse för barn och ungdomar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort erfordras ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
AnnSam söker Dialyssjuksköterska! 🔆Uppdrag v26-30 i Sydöstra Sverige

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Dialyssjuksköterska för uppdrag i Sydöstra Sverige!   Perioden: 2024.06.24 - 2024.07.28 Arbetstid: Måndag-lördag dag samt kväll Erfarenhet: 2 år som Dialyssjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem: Cosmic Ev. övrigt: Vana med maskin Fresenius 6008 krävs Ref.nr: 240508 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

8 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Underhållsingenjör till verkstadsindustri

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vår kund belägen i Oskarshamn ser ett behov av att förstärka underhållsorganisationen med en driven ingenjör. Som underhållsingenjör kommer du ingå i ett team där samtliga deltagare bidrar med tekniskt kunnande, driv och högt tempo. I samarbete med produktionstekniska grupper kommer du ansvara för att det finns en tydlig och optimerad plan för verksamheten när det kommer till reservdelar, förebyggande underhåll och investeringar av ny utrustning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att: Agera underhållsrepresentant i diverse inköpsprojekt relaterade till din avdelning. Driva tekniska utredningar mot din avdelning Säkerställa att rätt kompetens finns tillgänglig på ditt område. Säkerställa att leveranser följer satta standarder. Kravspecifikation Vi söker dig som avlagt en ingenjörsexamen inom lämpligt område gärna Industriell Teknik och Produktionsunderhåll eller Maskinteknik. Rollen kräver ett gediget tekniskt intresse samtidigt som hållbarhet och ekonomi är viktiga delar att ta hänsyn till. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som produktionstekniker eller underhållsingenjör. Du är en van datoranvändare och tar lätt till dig nya program. Du pratar och skriver både svenska och engelska flytande. Eftersom arbetet innebär samarbete med en mängd olika avdelningar och intressenter krävs det att du är flexibel både i din kommunikation och sätt att vara. Du föredrar att arbeta i team och får energi av att ta fram innovativa lösningar och gemensamt nå satta mål. Du har lätt för att knyta nya sociala kontakter och förstår vikten av att vårda dem. Ytterligare information AFRYs Future Graduate Program ger dig en väg in på arbetsmarknaden och en bra start på din karriär. Konceptet sker i samarbete med kunden och du får under uppdraget testa på konsultrollen samtidigt som du får en god insikt i en mycket spännande kund. Efter avslutat uppdrag är ambitionen från kunden sida att erbjuda konsulten en fast anställning i sin organisation. Läs mer om vår Future-väg här https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/studenter-och-nyexaminerade/afry-future-graduate-program För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef: Henrik Kindstrand på [email protected] Kandidatutvärdering sker löpande så vänta inte med att söka! Sista ansökningsdag är 2024-06-09. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Produktionsledare till Pentronic

Om företaget Pentronic är Europas ledande leverantör av industriella temperaturgivare och utrustning för temperaturmätning inom industri, forskning och utveckling. Våra ledord är engagemang, kunskap och flexibilitet. Vi är inne i ett expansivt skede och har nyligen lanserat ett flertal produkter med elektronikinnehåll och vi ser en stark tillväxt inom området. Om tjänsten Uppdraget innebär att med ett modernt ledarskap stötta, coacha och leda ca 30 personer inom tillverkningen på vår produktionsenhet i Västervik. Att aktivt jobba med lagarbete inom grupperna är en viktig uppgift. Du kommer att ha ett nära samarbete med två andra produktionsledare, gruppledare, produktionstekniker, utvecklingsavdelningen och vår beredningsfunktion. I rollen ingår: Styra och prioritera det dagliga arbetet i vår tillverkning Planera tillverkningen och säkerställa prioriteringsordningen Arbeta med ständig förbättring i produktionsgrupperna Medverka vid framtagning av metod- och arbetsbeskrivningar i syfte att standardisera processer Analysera tillverkningstider och föreslå effektivisering- och förbättringsarbeten Din kompetens Vi vill att du som söker är en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Du är lyhörd, empatisk, och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Rollen kräver att du är stabil och trygg i dig själv. En viktig del i din roll är att driva förändringsarbeten vilket innebär att du måste trivas med och ha förmåga att ta egna initiativ och driva utvecklingsarbete. Vi vill att du är strukturerad, har helhetssyn i verksamheten och förmåga att planera, prioritera och delegera. Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom industri, produktionsteknik eller annan relevant inriktning. Du behöver ha några års arbetslivserfarenhet inom industri och vi vill att du har erfarenhet av arbete i arbetsledande funktion. Rollen kräver att du har erfarenhet av och kunskap i förändrings- och förbättringsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom ledarskap. Vi erbjuder Att få verka och utvecklas i en organisation med stor teknisk kompetens och vara med på vår resa mot smartare lösningar inom temperaturmätning. För oss på Pentronic är engagemang, mångfald och jämställdhet viktiga faktorer för att lyckas och en självklar del i vår verksamhet. Pentronic tillämpar flextid och arbetstidsförkortning för alla medarbetare. Ansökan Du söker tjänsten genom att skicka din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med ”Produktionsledare”. Sista ansökningsdag är den 24 maj 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan redan idag. För mer information om tjänsten: Joacim Vikström Operationschef tel. 0490-258526 [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Service technician (50097)

Har du ett intresse av mekanik eller elektronik? Vill du arbeta med att underhålla våra vindkraftsverk? Är du lösningsorienterad och har ett optimistiskt synsätt? Då är den här tjänsten för dig! Region NCE > Onshore North & West > Småland Mitt Vi på Vestas söker en servicetekniker till Eksjö. Serviceavdelningen för Sverige och Finland ansvarar för service och underhåll av våra vindkraftverk i länderna. Vestas Northern and Central Europe försöker uppnå att vara den högst presterande affärsenheten inom Vestas, gällande såväl modern energi och kundnöjdhet som att vara den mest attraktiva arbetsplatsen. Med dessa målsättningar har serviceteknikern som tar hand om kundernas turbiner en viktig roll i frontlinjen av våra serviceavtal. I denna roll kommer du att få arbeta i en spännande bransch i team med engagerade medarbetare. Arbetsuppgifter Service och underhåll av vindkraftverk i enlighet med serviceavtal Kundkontakt med ägare kring kommande service och tydlig rapportering av utförda åtgärder Ansvar och skötsel av servicebilen inkl. dess lager Daglig rapportering och registrering i vårt affärssystem Kvalifikationer Erfarenhet eller utbildning inom el eller mekanik. Du är även villig att utveckla dina färdigheter inom områdena God allmän datorvana Goda kunskaper i både svenska och engelska (koncernspråk) i tal och skrift Tidigare erfarenhet som servicetekniker eller liknande arbete är meriterande Körkort B Kompetenser Du trivs med att arbeta i team, kommunicera med andra delar av organisationen och du är serviceinriktad Du är lösningsorienterad, ansvarstagande, strukturerad och kan arbeta under eget ansvar Då arbete sker på hög höjd krävs god kroppsfysik Du har ett högt säkerhetstänk Vad vi erbjuder Våra anställda är vår största tillgång. Förutom en bra lön och fördelar, så som friskvårdsbidrag och snabb tillgång till specialiserad sjukvård, investerar vi i din utveckling. Efter en grundlig introduktionskurs erbjuder vi fortlöpande utveckling av din kompetens med ett väletablerat utbildningsprogram. Du får arbeta i ett team med stor mångfald och motiverade servicetekniker i en stimulerande miljö, i ett snabbt växande internationellt företag där god kommunikation och struktur är nyckeln till bra resultat. Då Vestas verkar för en jämställd arbetsplats välkomnar vi variationen bland våra sökanden. Övrig information I tjänsten utgår man från Eksjö. Tjänsten innebär resande med övernattningar för olika vidareutbildningar samt assistans i andra områden, det kan bli upp till 50 resdagar om året. För denna tjänst är förståelse vad det gäller eventuella resor för utbildningssyften och arbetstider viktigt. Ett krav för att erhålla anställning är att man blir godkänd för mast- och stolpintyg, vilket består av ett belastnings-EKG och läkarundersökning, vilket utförs under rekryteringsprocessen. För mer information om tjänsten kontakta rekryterare Rebecka Thorell, [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande så ansök gärna med ett CV på engelska så snart som möjlig, eller senast den 7/06/2024. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller dra tillbaka våra jobb när som helst, inklusive före det annonserade slutdatumet.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024