Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en duktig Operations Coordinator/Kurir! Om arbetet som Operations Coordinator / Gruppledare: Vi behöver utöka vårt team i hjärtat av verksamheten - produktionen i vår terminal i Kalmar. I våra terminaler inkommer dagligen paket som ska sorteras och levereras till våra kunder, men även paket som skall lastas om och skickas till andra städer. Hela denna process behöver arbetsledas så att allt flyter på som det ska, och det är här våra Operations Coordinators kommer in. I rollbeskrivningen ingår bland annat att: Säkerställa att verksamheten fortskrider under dag-, kvälls- och helgtid utan hinder Noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Leda personalen så att de olika sorterings- och lastningsmomenten går enligt plan Jobba enligt uppsatta KPI:er för att säkra produktivitet och kvalitét Jobbet är heltid och arbetsskiften kan variera mellan 11:00-23:00 efter schema under veckans alla dagar. Med kollektivavtal säkerställer vi schyssta villkor för alla involverade parter, främjar en positiv arbetsmiljö och investerar i våra medarbetares välbefinnande. Ett viktigt steg för Instabee mot att skapa en mer jämlik och trivsam arbetsplats. Om dig som söker tjänsten som Operations Coordinator/Kurir: Du är en individ som utmärker sig genom punktlighet och noggrannhet. Med en positiv attityd sprider du glädje omkring dig och är en naturlig problemlösare som älskar att ta dig an nya utmaningar. Du trivs särskilt bra hos oss om du uppskattar en arbetsmiljö som präglas av ständig aktivitet och snabba förändringar Du har erfarenhet inom lager eller logistik. Du är en stark lagspelare som trivs med samarbete. Du har fallenhet för att leda personalgrupper inom operativt arbete och är duktig på att kommunicera och ge feedback Du uppskattar att arbeta fysiskt med kroppen. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Du har B-körkort. Övriga behörigheter är meriterande. Tjänsten som Operations Coordinator är en Förartjänst i grunden med ett ansvarstillägg som löper enligt överenskommelse. Övrigt: Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroller via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Är du en engagerad och nyfiken person som vill vara en del av ett team som brinner för att skapa en medarbetarresa i världsklass? Då kan detta vara rollen för dig! Nordic Nest Group är på en spännande resa, där vi varje dag arbetar för att bygga världens mest motiverade team. Nu söker vi en People & Performance Coordinator som vill vara med och stärka vår organisation och bidra till en arbetsplats där människor trivs och växer. Vad innebär rollen? Som People & Performance Coordinator kommer du att få arbeta brett inom HR och vara involverad i allt från rekrytering och arbetsmiljöfrågor till employer branding och personalaktiviteter. Du spelar en viktig roll i att stärka vår kultur och säkerställa att våra medarbetare har de bästa förutsättningarna för att lyckas, utvecklas och må bra på vår arbetsplats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara inom områden som… Rekrytering & Employer Branding Arbetsmiljö HR-administration Medarbetarundersökningar Konsultativt stöd i HR-frågor Personalaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är driven, social och nyfiken, med en naturlig förmåga att skapa relationer och engagera andra. Du är flexibel och prestigelös, och har lätt för att anpassa dig i en miljö där tempot är högt och dagarna varierande. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus, tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare ser vi att du har 1–2 års erfarenhet inom HR och/eller en relevant utbildning. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har en analytisk förmåga, samtidigt som du är en god lyssnare med en empatisk och kommunikativ sida. Varför Nordic Nest Group? Hos oss blir du en del av ett passionerat och sammansvetsat team där vi utmanar oss själva och varandra, vågar tänka nytt och har riktigt roligt på vägen. Vi erbjuder en utvecklande roll där du får möjligheten att påverka och bidra till en arbetsplats i världsklass. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten avser ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse och löper under ca ett år. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Marie Bäckwall, Cheif People & Performance Officer, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut! Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. Nu söker vi dig som är legitimerad arbetsterapeut och som motiveras av att se människor utvecklas! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Ditt arbete kommer utföras inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där en grupp deltagare får bl.a. praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap genom både individuella samtal samt gruppaktiviteter. En meningsfull och varierande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Samordna och genomföra bedömningar av arbetsförmåga Vägleda deltagare till en passande yrkesbana och hjälpa dem att hitta en lämplig arbetsprövning/arbetsplats Hantera administrativt arbete kopplat till uppdraget Bidra till utvecklingen av verksamheten och dess metoder Skapa en positiv upplevelse för deltagarna och bidra till trivsel och motivation Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut Har kompetens av att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: MOHOST, DOA, WRI, AWC, AWP Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Har mycket god svenska i både tal och i skrift Är strukturerad, lyhörd och målinriktad Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi söker nu en driven Husbil- och husvagnstekniker som kan stötta upp verksamheten under högsäsong till vår anläggning i Kalmar. Som husbil- och husvagnstekniker hos Forsbergs i Kalmar... ....kommer du att arbeta med service och iordningställande av våra husbilar och husvagnar. Jobbet innebär en stor variation av olika moment; Montering, bodels-service, samt reparationer av bodel och komponenter i den samma. En husvagn/husbil är likt ett hus inrett med el och värmesystem och har allt ifrån sov och badrum till vardagsrum och kök. Tjänsten är varierande och ställer höga krav på en problemlösningsförmåga samt stort kundfokus. Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst i en verksamhet som genomsyras av glädje, nytänkande och framåtanda. Tillsammans med dina kollegor kommer du att med en hög serviceanda förvalta det förtroende våra kunder gett till oss. Våra kunder har höga krav och stora förväntningar på de produkter vi levererar. Det vill vi leva upp till! Just denna roll i vår Serviceverkstad kommer i huvudsak att fokusera på interna jobb, inbytestester och leveransservice. Ditt närmsta team består av 4 andra tekniker, 1 servicerådgivare, 2 hallvärdar samt Servicechef som du också rapporterar till. Utöver kollegorna på Eftermarknad har du även 2 härliga kollegor på sälj och ni samarbetar dagligen över avdelningarna för en så sömlös och problemfri upplevelse för våra kunder (och kollegor) som möjligt. Vi söker dig som... ....har god teknisk kompetens samt ett stort allmänt ”händighetsanlag”. Arbetet kan bestå i rent snickeri, montering av tillbehör, reparation av trasiga komponenter, dragning av vattenledningar. Elektrisk behörighet och/eller motsvarande kunskaper är meriterande. Du behöver kunna tala, skriva och läsa svenska samt även behärska engelska, då många av de tekniska specifikationerna är på engelska. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. C-körkort är meriterande. Vi värdesätter noggrannhet, ödmjukhet och positivitet. Då vi är ett företag som ständigt utvecklas vill vi att du är flexibel, drivande och bidrar med nytänkande och ständiga förbättringar. Vi sätter stort värde i att vårda vårt team så det är en förutsättning att Du besitter en god social kompetens och är van att jobba både självständigt och i grupp, är positiv och tycker om att vara en del av ett sammanhang. Praktisk information om tjänsten: Denna tjänst är en säsongsanställning för att täcka upp bemanningen under vår högsäsong efter överenskommelse, dock som längst mellan 1 maj - 30 september 2025. Arbetstiden är heltid eller deltid enligt överenskommelse. Då tjänsten ska täcka upp bemanningsbehovet när vi har som mest att göra och under semesterperiod förväntas du kunna arbeta hela juni, juli och augusti, då vi inte kommer kunna bevilja någon längre ledighet under dessa månader. Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! Frågor gällande tjänsten besvaras av Jonas Bergqvist, Servicechef. Mail: [email protected]. På Forsbergs lever vi våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi strax under 100 anställda och stolt del av KVD-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll samt ett drogtest, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav.
Som mekaniker hos Atteviks Lastbilar är dina huvudsakliga arbetsuppgifter service och reparationer av Scanias lastbilar. Vi förutsätter att du besitter en hög nivå av servicekänsla och gärna tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och ansvar är för dig en självklarhet. Du bör ha sinne för ordning, vara stresstålig och ambitiös. Du har fordonsteknisk utbildning eller liknande erfarenhet. Erfarenhet från branschen och körkort för tunga fordon är en merit. Du bör se jobbet långsiktigt och ha en utpräglad vilja att lära dig mer och utvecklas inom företaget. Vi kommer att ge dig utbildning genom vår generalagent Scania. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Servicechef Nicklas Jeansson på telefon 0480-48 00 52 eller mail [email protected]. Vi genomför löpande urval och intervjuer. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2025-05-31.
ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en entusiastisk och engagerad person som vill vara en del av vårt Gina Tricot-team. Om du älskar mode och brinner för att skapa en bra kundupplevelse kan du vara precis den person vi letar efter! OM ROLLEN Som butikssäljare på Gina Tricot kommer du att spela en viktig roll i att skapa en positiv atmosfär för våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår det att tillsammans med ditt team ständigt driva försäljningen och att se till att vi alltid levererar en bra upplevelse för våra kunder. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en utåtriktad, initiativrik och positiv person som brinner för mode och försäljning. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där du alltid sätter kunden i fokus. Förutom det är du en teamplayer som är flexibel med arbetstider och kan arbeta under kvällar, helger och intensiva perioder som jul. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av detaljhandeln eller sälj Passion för mode och trender Goda kommunikationsfärdigheter Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Tjänsten är på 9,5h/v. Vi tillämpar provanställning. Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.
VIVA Puts och Städ AB söker vår nästa medarbetare. Arbetet består av städning mestadels i privata hem, fönsterputsning samt flyttstädning. Vi har högt ställda krav på kvalitet i det utförda arbetet, kvalitet kommer både av noggrannhet och erfarenhet. Du bör därför se en anställning hos oss som långsiktig. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Kan arbeta ensam och i grupp * Kan arbeta i ett hem där det kan finnas husdjur så som hund och katt * Talar svenska eller engelska för att kunna kommunicera med kunderna och läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Meriterande * B-körkort samt tillgång till bil
Nygren Entreprenad AB söker en lastbilschaufför för arbete ute hos kunder i Kalmarregionen. Med mångårig branscherfarenhet av helhetsåtaganden och av underentreprenader inom entreprenadarbeten åt kommuner, företag och privatpersoner över hela Kalmarregionen är vi en pålitlig och kompetent partner för alla typer av markarbeten. Vi är specialiserade på allt från gräv- och schaktarbeten till dränering, husgrunder, rivnings- och saneringstjänster samt transporter. Vi värdesätter att både våra uppdrag och miljön drar fördelar av effektivitet och mindre utsläpp genom att ha en modern park av entreprenadmaskiner. Du kommer att ingå i ett erfaret och dynamiskt team med engagerade kollegor, där fokus ligger på samarbete och innovation. Din närmaste chef blir våra arbetsledare ute hos våra kunder, som tillsammans med företagets ledning ser till att du får det stöd och den utbildning som du behöver. I din roll som chaufför kommer du vara bolagets ansikte utåt på de arbetsplatser där du verkar och blir en ambassadör för företaget. För oss är det viktigt att hålla en hög servicenivå och kvalitet i utförandet. På så sätt bidrar vi till att projekten flyter på - med rätt resurs på rätt plats i rätt tid. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till förtagets fortsatta utveckling. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt i en stimulerande och stödjande miljö. För den som visar framfötterna finns det goda möjligheter till att stärka sin personliga utveckling och ta sig an ytterligare ansvarsområden. Dessutom erbjuder vi ett attraktivt förmånspaket för vår personal. Som Lastbilschaufför kommer du bland annat: Köra lastväxlare och arbeta med att leverera och transportera bort schaktmassor, flytta maskiner och hämta material etc. Du har stort eget ansvar och planerar din tid tillsammans med projekt-/arbetsledarna. Följa anvisningar och säkerhetsregler när du utför arbete på arbetsplatsen och arbeta aktivt för en inkluderande arbetsmiljö. Arbeta tillsammans med arbetsledare, andra maskinförare, arbetslag och andra yrkesgrupper som t.ex. maskinförare, markarbetare, anläggningsarbetare. Krav: B-körkort, C-körkort, CE-kort YKB Flytande svenska i tal och skrift Villig att även arbeta utanför bilen Vi söker dig som: Har vana och erfarenhet från entreprenadbranschen och kan planera din dag effektivt. Du är strategisk, självgående och har en stark vilja att bidra till teamets framgång. Du är nyfiken, har ett logiskt tankesätt och har en problemlösande inställning. Dessutom värdesätter du och har god förmåga att bidra till ett gott samarbete & arbetsklimat. Du förstår arbetsplatsens layout/planering, kan bedöma säkerhetsrisker och vidta lämpliga åtgärder för att undvika olyckor samt framföra bilen på ett tryggt och säkert sätt. Övrigt: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 Placering: Kalmarregionen Anställningsform: Heltid, tillsvidare 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2024-04-27 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Vi / Masouds städservice Skinande Rent i Oskarshamn AB är ett städföretag som i första hand arbetar för att ge den bästa servicen inom städning och fönsterputs, fasadtvätt, osv för våra kunder. Allt ifrån privatpersoner till större företag. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välkommen till MedialVagledning.nu. Hos oss får du möjlighet att starta din egen verksamhet och stöd på vägen så du kan driva den. Om du är coach, vägledare, rådgivare och vill hjälpa fler människor på vägen i deras livs- och karriärsresa, och vill starta eller utveckla din egen verksamhet inom det hjälper dig dig på vägen. Vi erjbuder en vägledningslinje, vägledning som du kan boka via e-mail med oss (https://com.medialvagledning.nu/produkt/medial-vagledning-via-e-mail-guidance-via-e-mail/) , såsom vår kurs EMC2 (energimästerskapskurs) där du får lära dig läsa energier på kroppen, sinnen och själensnivå (https://com.medialvagledning.nu/produkt/emc2-energy-master-course-enrollment/). Där kan du också lära dig hitta obalanser intuitivt innan de materialiseras och uppgradera dina healing gåvor på avstånd. Om du känner dig tillkallad till att vara med vår familj under kommande 6 månader kan du ansöka för att vara med EMC2 via länken http://www.medialvagledning.nu För att vara med våra kliniska samtal på Zoom under kommande 6 månader gratis ska du ha registrerad på EMC2 idag. Under dessa samtal går vi genom dina utmaningar på kroppen, mentala, känslomässiga och andliga nivåer intuitivt och medialt samt hjälper dig transportera lidande, värk, obalanser och annat vid ögonblick. Vi stärker dig genom din process så du kan starta upp, driva och leva det livet du önskar och göra det du älskar.
Välj ett jobb för att visa detaljer