Inköpare till Hydroware
Hydroware AB
Inköpare och upphandlare

Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss. Idag är vi ca 200 medarbetare i gruppen. Vi har huvudkontor i Alvesta och finns även i Södertälje, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter ca 500 MSEK och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar. Vi söker en noggrann och engagerad Inköpare till Hydroware i Alvesta Vill du vara med och säkerställa att vår produktion alltid har rätt material i rätt tid? Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete och trivs i en roll där du får ta ansvar, samarbeta brett och bidra till ständig förbättring? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Inköpare hos oss ansvarar du för att säkerställa en effektiv och tillförlitlig försörjning av material – såväl orderbundet som lagermaterial, indirekt material och tjänster. I rollen ingår att optimera lagernivåer och arbeta aktivt för att minimera kapitalbindningen. Du hanterar beställningar, följer upp leveranser och säkerställer att orderbekräftelser registreras korrekt. Vid behov deltar du även i prisförhandlingar och representerar inköp vid morgonmöten i produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra behovsanalyser och beställa material • Säkerställer att material levereras i rätt tid och kvantitet • Kontakt med leverantörer via mail och telefon • Hantera reklamationer och prisavvikelser • Utföra parametersättning och uppdateringar i affärssystemet • Gradera befintliga leverantörer och föreslå nya samarbeten Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och kvalitetsorienterad. Du är handlingskraftig samtidigt som du är analytisk och gärna underbygger dina beslut med fakta. Du skapar lätt relationer, är kommunikativ och trivs i en roll där du får vara med och ställa krav gentemot våra leverantörer. Du är flexibel och lyhörd för verksamhetens behov och en given medlem i teamet på Inköp där du gärna delar erfarenheter och samarbetar med dina kollegor. Vi ser också att du har: • 2-3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsarbete, gärna från tillverkande industri. • Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande bedömd arbetslivserfarenhet • Goda IT-kunskaper, särskilt i MS Office • Erfarenhet av något affärssystem, har du erfarenhet av Monitor är det meriterande. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Hos Hydroware blir du en del av en spännande tillväxtresa. Vi är ett utvecklingsinriktat företag som värnar om öppenhet, engagemang, ansvarstagande och respekt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling – din vilja och kompetens är avgörande för vår gemensamma framgång. Tjänsten är på heltid med placering i Alvesta. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor? Tveka inte att höra av dig – vi ser fram emot att lära känna dig! Martin Ejermark - Head of Purchasing and Logistics [email protected] t0472-45103

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Forma framtiden som elkonstruktör på Holtab
Holtab AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du vara en del av ett team som arbetar med elkonstruktion av projekt och produkter för energiomställningen i samhället? Har du erfarenhet av system- och anläggningskonstruktion, eller är relativt nyutbildad, har vi en utmaning för dig! Rollen som elkonstruktör Med hjälp av främst CAD-program, ritar du elkonstruktion för låg- och mellanspänningsställverk, transformatorer, relä- och kontrollutrustning samt larm och övervakning utifrån ett underlag som kommer från en säljare eller projektledare. I rollen som elkonstruktör samarbetar du med våra mekkonstruktörer, då det är de som förser dig med stationsritningarna som du ritar in elkomponenterna i. Holtabs elkonstruktörer ritar enlinje- och kretsschema för både enkla och mer komplicerade order, vilket innebär att det kan ta allt ifrån några timmar till flera dagar att rita ett schema. Genom ditt arbete bidrar du till kvalitetssäkring av order för att uppfylla kundens förväntningar. Att ta fram bygghandlingar som godkänns av kund före produktionsstart är en del av jobbet. Inom Holtab har vi två tillverkande divisioner, Produkt och Projekt. I division Produkt tillverkar vi de mer standardiserade produkterna och i division Projekt tillverkas de större och mer tekniskt tunga produkterna. Oavsett vilken division du arbetar i kommer du att agera som ett tekniskt stöd och ha ett nära samarbete med andra avdelningar inom Holtab; säljare, affärsstöd, projektledare och produktion. En viktig del av din roll kommer vara att möta framtidens behov av lösningar för kraftöverföring. Till exempel smarta elnät, där du kommer vara med och bistå våra säljare i kundrelationer och företräda företaget i tekniska frågor. För elkonstruktörerna sker den främsta dialogen kring en order internt men beroende på division blir det emellanåt en del kundkontakt. Det kan också hända att du deltar vid möten när kunden kommer till fabriken. De lösningar som våra elkonstruktörer ritar upp monteras och installeras i vår egen fabrik i Tingsryd, Lidhult och Olofström. Kontoret finns i anslutning till produktionen vilket gör att du får en unik insyn i hela processen och har möjlighet att se ditt arbete växa fram från ritning till färdig slutprodukt. Vem vi söker För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial elutbildning. Om du även har erfarenhet av elkonstruktion inom ett produktionssammanhang ser vi det som en stor merit. Men vi är också nyfikna på dig som kommer direkt från en relevant utbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker någon som har en god förmåga att prioritera och hantera parallella projekt. Som person är du teknikintresserad, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera. Det här erbjuder vi Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Tingsryd. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans. Dessutom får du en omfattande introduktion för att smidigt kunna ta dig an dina arbetsuppgifter och komma in i företaget. På Holtab strävar vi efter både personlig och professionell utveckling. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024, 2025 Holtab har äran att vara utnämnda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chefer Arne Tinggren på telefon 070-155 07 51 eller Marika Jörgensen på telefon 070-225 18 65, alternativt Martina Karlsson på HR via telefon 073-140 11 84. Ansök Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 17 augusti. Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
HR-specialist
Markaryds kommun
Personal- och HR-specialister

Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete. Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap. Vi söker två HR-specialister till Markaryds kommun, en tillsvidareanställning och en tidsbegränsad anställning. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och utvecklande organisation där du har stor påverkan på arbetssätt och innehåll i nära samarbete med dina kollegor på HR-avdelningen. Hur ser din arbetsdag ut? Som HR-specialist i Markaryds kommun får du ett omväxlande arbete där du får arbeta med hela HR-området. Du kommer att ha en central och stödjande funktion för verksamheterna och cheferna inom kommunen och mötas av frågor inom rehabilitering, rekrytering, arbetsmiljö, samt lag- och avtalsfrågor. Förutom det operativa arbetet kommer du även att arbeta strategiskt och ansvara för att utveckla och driva arbetet framåt inom vissa HR-områden. Du kommer att samarbeta tätt med chefer, medarbetare och fackliga organisationer för att skapa ett förtroendefullt samverkansklimat. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-/personalområdet, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR-området, särskilt inom kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av och/eller ett stort intresse för något av områdena kompetensförsörjning, rekrytering, digitalisering eller lönebildning.  Som person har du ett positivt sätt, är professionell och engagerad i ditt arbete. Du är självgående, kan ta egna initiativ och har en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att uttrycka dig tydligt både i tal och skrift och är trygg i att möta människor i olika situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? - En tillsvidareanställning och en tidsbegränsad anställning på heltid som HR-specialist - En arbetsplats med trevliga och engagerade kollegor - Möjlighet att vara med och utveckla HR-arbetet i en spännade och utvecklande organisation - Tillträde enligt överenskommelse Övrigt Vid en eventuell anställning kan en säkerhetsprövning komma att genomföras. Sista ansökningsdag: 3 augusti 2025. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
BUP Läkare psykiatri
Kry Primärvård AB
Specialistläkare

Om verksamheten I Växjö och Ljungby bedriver vi specialistpsykiatri för barn och ungdomar.  Vår terapeutiska verksamhet är KBT-baserad, vilket innebär att alla som arbetar med psykologisk och psykoterapeutisk behandling på Psykiatripartners har KBT-kompetens. Vården sker enligt avtal med Regionen. Det betyder att samma villkor gäller som i den offentliga vården.  Om rollen Tjänsten som specialistläkare hos oss innebär att du får vara med att utveckla framtidens psykiatri. Psykiatripartners har en ambition av att vara ledande och utveckla psykiatrin i Sverige. Du kommer att ha en viktig och framskjutande roll i vårt utvecklingsarbete av verksamheten för att fortsatta vår tillväxt i regionen. Arbetsplatsen ligger centralt i Växjö med goda möjligheter till pendling. Möjlighet finns också till visst arbete på distans. Kvalifikationer & egenskaper Vi söker dig som är en teamorienterad och engagerad specialistläkare som vill vara med och göra skillnad för våra kunder och patienter. Vi värderar att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med vår patientgrupp och att du har arbetat i team med flera professioner. Vi erbjuder dig Möjlighet att jobba utifrån vår unika modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter. En mottagning med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Delaktighet i det medicinska planeringsarbetet för mottagningen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer. En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av mottagningens digitala och fysiska vård. Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar.  Praktisk information Start: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse  Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse, fysiskt på plats på mottagningen  Anställning: Vi tillämpar provanställning 6 månader  Arbetstider: Dagtid måndag till fredag.  Plats: Växjö alt. Ljungby  Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen på mail. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Gymnasielärare - Teknikämnen
Älmhults kommun
Gymnasielärare

Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! Haganässkolan ligger i Älmhult i Småland, alldeles nära gränsen till Skåne. Hos oss går ca 1150 elever och det finns många olika utbildningar både högskoleförberedande och yrkesprogram, introduktionsprogram, IB-program, SFI, vuxenutbildningar och anpassad gymnasieskola. Haganässkolan är mer än en skola. Här finns både gym, sportanläggning och simhall. Vår målsättning är att ge våra elever kunskap, mod och kraft att forma och möta en bättre framtid. ARBETSUPPGIFTER Som gymnasielärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen i teknikämnen t.ex CAD och konstruktion, webutveckling, informationsteknik och programmering. Du kommer aktivt vara med och utveckla skolans pedagogiska verksamhet. Som medarbetare hos oss kommer du att få din tillhörighet i teknik- och naturvetenskapliga basgruppen, tillsammans med basgruppen kommer ni planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med våra kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du arbetar även självständigt genom planering av undervisning, betygssättning och rättning av prov. I arbetsuppgifterna ingår även mentorskap och handledning av gymnasiearbeten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare och behörig att undervisa på gymnasial nivå. Som person är du flexibel, kreativ och engagerad, tar ansvar, delar med dig av din kunskap till andra och har ett starkt intresse för skolans utveckling. Du har därtill god förmåga att samarbeta och kommunicera med elever, föräldrar och personal. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga med elever och kollegor är av största vikt. Vi önskar att du är en inspirerande ledare i klassrummet som lyckas stimulera, kommunicera och intressera våra elever och utmana dem mot att lära sig mer. Vårt mål är att förbereda våra unga för framtiden oavsett om de läser ett yrkes- eller studieförberedande program. ÖVRIGT Före anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Gör gärna en ansökan om utdrag redan om du skulle bli kallad på intervju. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: https://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Serviceinriktad lokalvårdare till Växjö sjukhus

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till ett viktigt uppdrag där du som lokalvårdare bidrar till att patienter, besökare och medarbetare möts av välstädade lokaler varje dag. Lokalvården är en verksamhet inom Regionservice där ca 120 medarbetare jobbar på 5 avdelningar. Vi jobbar för att dels hålla lokaler rena, men framför allt för att minimera spridning av smitta. Detta är ett jobb som bidrar till samhällsnytta! Titta gärna på vår film som beskriver Regionservice uppdrag; https://www.regionkronoberg.se/om-region-kronoberg/verksamhetsorganisation/regionservice/  Vi söker nu en medarbetare till ett vikariat till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Som lokalvårdare hos oss spelar du en viktig roll i att skapa en ren och trivsam miljö för både patienter, besökare och personal. Att arbeta i storstäd innebär att se till att våra lokaler är i gott skick. Man arbetar i grupper om 2 personer, vilket innebär att du behöver trivas med att arbeta i grupp. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att damma av, avfläcka väggar samt utföra golvvård på våra avdelningar, mottagningar och allmänna utrymmen på Växjö sjukhus, på Sigfridsområdet (inklusive rättspsykiatrin) samt vårdcentraler och folktandvård i Växjö med omnejd. Vi utför även bygg- och flyttstädning. Arbetsuppgifterna kan vara fysiskt krävande och du behöver därför ha en god fysik och tycka om att röra på dig. För oss är det viktigt att du som medarbetare ska trivas och att du har ett hållbart arbetsliv och vi arbetar därför löpande med vår arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Det är en fördel om du har en gymnasieexamen och erfarenhet från yrkesområdet. Du måste ha fyllt 18 år senast den dagen du börjar jobba. Vi söker dig med driv och engagemang som vill vara med och påverka och utveckla avdelningen framåt. Det vi tycker är viktigt och som vi kommer värdesätta är att du har ett gott bemötande, en vilja att utveckla/utvecklas, är ansvarstagande, noggrann, har god samarbetsförmåga samt en god fysik.  Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal, läsförståelse och skrift samt viss datorvana. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du behöver även känna dig bekväm med att arbeta på rättspsykiatrin. Eftersom arbete mot rättspsykiatrin förekommer så kommer vi i samband med din anställning att begära ett utdrag från brotts- och misstankeregistret. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Distriktsköterska/sjuksköterska hemsjukvården
Lessebo kommun
Distriktssköterskor

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Inom hemsjukvården i Lessebo kommun arbetar vi i team runt patienten tillsammans med vård-och omsorgspersonal, fysioterapeut samt arbetsterapeut. Som sjuksköterska ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp de sjukvårdsinsatser som ges till patienten som du är ansvarig för i särskilt-och ordinärt boende. Vår vård präglas av ett möjlighetsbaserat och rehabiliterande förhållningssätt utifrån patientens behov. Du har stora möjligheter att själv planera din tid. Vi använder oss av verksamhetssystem Cambio Cosmic, Cambio viva och digitalt signeringssystem Appva. KVALIFIKATIONER Vi söker en sjuksköterska gärna med specialistutbildning distriktssköterska el liknande och gärna erfarenhet av hemsjukvård. Du ska vara flexibel, positiv och har en framåtanda som kan entusiasmera dina kollegor och vilja ge en god vård till våra medborgare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Produktionspersonal med erfarenhet av ritningsläsning till Volvo CE i Braås
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om rollen Vi söker en lösningsorienterad och engagerad person som vill arbeta som kantpressare och laseroperatör i vår produktionsmiljö på Volvo CE Braås. Du kommer att spela en central roll i vår tillverkningsprocess och bidra till att säkerställa att våra produkter håller hög kvalitet och levereras i tid. Vi erbjuer ett utvecklande arbete i en modern produktionsmiljö,, möjlighet att bidra till förbättringsarbete och effektiviseringar samt ett stabilt företag och en stark gemenskap. Dina arbetsuppgifter • Operera och ställa in kantpressar och laserskärmaskiner. • Arbeta utifrån ritningar och säkerställa att produkter tillverkas enligt specifikationer. • Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att detaljer uppfyller krav. • Hantera material, verktyg och underhåll av maskiner. • Aktivt bidra till förbättringar av processer och flöden i produktionen. Vi söker dig som: • Har goda kunskaper i ritningsläsning och kan omsätta ritningar till färdiga produkter. • Har erfarenhet från produktionsmiljö och industri – gärna inom metall- eller verkstadsindustrin. • Är lösningsorienterad och trivs med att lösa tekniska problem och optimera arbetet. • Är noggrann och kvalitetsmedveten, med ett öga för detaljer. • Är en lagspelare som trivs i en dynamisk miljö och kan samarbeta med andra avdelningar. Kvalifikationer • Godkända gymnasiebetyg i matematik 1, svenska 1 och engelska 5 (detta ska bifogas i samband med din ansökan) • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Gymnasial Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet (krav). • Erfarenhet av arbete med kantpress och/eller laserskärning (meriterande). • Om anställningen Vår kund, Volvo CE Braås, är etablerad 3 mil norr om Växjö och är världsledande i sin bransch. Volvos anläggning i Braås är platsen där världens första ramstyrda dumper föddes 1966. Dessutom är anläggningen den första CO2-neutrala fabriken inom hela fordonsindustrin. Organisationen är i ständig utveckling och är därför i behov av ytterligare medarbetare. Tjänsten som produktionspersonal med erfarenhet av ritningsläsning är ett konsultuppdrag med start omgående efter behov. Notera att tjänsten är del i vår konsultbemanning, där du får en anställning hos Adecco och hyrs ut till våra kundföretag. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Drogtest och bakgrundskontroll förekommer. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare Elsa Khan via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Servicemedarbetare Lokalvård och Kontor Braås

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS Facility Services har ett samarbete med kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Till vårt drift- och underhållsuppdrag hos denna kund i Braås, söker vi nu en Servicemedarbetare inom lokalvård och kontor. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Sök då denna tjänst hos oss! Om rollen Vi söker en Servicemedarbetare med en gemensam viktig roll att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Ditt uppdrag blir att, tillsammans med teamet, skapa en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för anställda och besökare. Du kommer att arbeta i olika miljöer och därmed lägger vi stor vikt vid ditt personliga och prestigelösa engagemang samt din förmåga att lösa uppkomna situationer. I rollen som Servicemedarbetare är den främsta uppgiften lokalvård, vilket innebär städning av industrilokaler samt kontor, konferensrum och hygienutrymmen. Avfallshantering kan även förekomma samt konferensservice. Uppdraget bedrivs inom ramen för integrerad servicelösning där du utöver dina ansvarsområden förväntas vara behjälplig inom andra områden – t ex lättare administration, kvalitetskontroller och materialinköp. Detta är en tillsvidareanställning med en inledande 6-månaders provanställning och arbetet är förlagt till dagtid. Vem söker vi? Vi söker dig som trivs i serviceyrket och är lyhörd för kundens önskemål. Vi ser gärna att du arbetat med lokalvård tidigare. Du tar stort ansvar för ditt arbete med en god överblick över ditt område och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Du är kvalitetsmedveten och har god datavana. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. B-kort är inget krav, men mycket meriterande. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter och vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder stöd i din utveckling och utbildningar - allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan! På grund av GDPR, behandlar vi inte ansökningar inkomna via mail. Du söker tjänsten via länk i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Skolsocionomer till Alvesta kommun
Alvesta kommun
Socialsekreterare

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Förvaltningen för Arbete och Lärande ansvarar för bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och sysselsättning samt vuxenutbildning och gymnasieskola. Vårt grunduppdrag är att erbjuda utbildning och stöd och insatser utifrån individens behov och förutsättningar. Genom tidiga, främjande och förebyggande insatser bedriver vi ett målinriktat arbete i samverkan med andra samhällsaktörer. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder möjligheten att vara med från start och utveckla arbetet som skolsocionom i Alvesta kommuns skolsociala team. Alvesta kommun satsar nu på att etablera skolsociala team som en del i arbetet med att främja elevers närvaro, måluppfyllelse och psykiska hälsa. Lyckad närvaro minskar risken för utanförskap, psykisk ohälsa och kriminalitet. Skolsociala team bygger på ett tvärprofessionellt arbetssätt där du som skolsocionom får en nyckelroll i att samordna insatser mellan skola och socialtjänst. Genom att arbeta nära elever, vårdnadshavare och andra aktörer såsom hälso- och sjukvård samt fritidsverksamhet skapar teamen en helhetsbild av elevens situation och erbjuder tidiga, samordnade stödinsatser. Målet är att skapa en trygg och stödjande skolmiljö, förebygga frånvaro och bidra till att varje elev ges förutsättningar att lyckas i skolan. Du kommer att vara delaktig i att driva utvecklingen av rollen som skolsocionom och arbetet med skolsociala team i kommunen. Tillsammans med kuratorer, övrig skolpersonal och rektor kommer du som skolsocionom samverka och erbjuda tidiga insatser utan myndighetsutövning. Du ska agera länk mellan socialtjänsten och skolan samt vara ett konsultativt stöd till skolor och andra verksamheter runt eleven och dess familj. Du kommer att arbeta med föräldrastöd, både enskilt och i grupp. Du kommer vara ett komplement till elevhälsan och erbjuda stöd gällande barn och ungdomarnas hela livssituation och detta arbete sker ofta tillsammans med familjen. Merparten av din arbetstid spendera på grundskolorna i kommunen, där arbetet leds av skolledning. Du blir en viktig aktör i elevhälsoarbetet. Ni kommer att exempelvis erbjuda stödinsatser till vårdnadshavare och underlätta kommunikation och samarbete mellan vårdnadshavare och övriga aktörer som finns runt den enskilda eleven. Exempel på arbetsuppgifter för en skolsocionom är att delta på föräldramöten, delta på skolans personalmöten, deltagande vid elevhälsoteam på skolorna, konsultativ roll gällande det lokala närvaroarbetet, råd- och stödsamtal gentemot elever men främst i relation till familjen som helhet. Du kommer bidra till kartläggning av elevens skolsociala situation, familjesystemet och närvaroarbetet, för att bättre förstå och kunna stödja elevens behov och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen med kunskap om gällande lagstiftning. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med skolsociala frågor, föräldrastöd och behandlingsarbete. Du har god insyn i skolans och socialtjänstens uppdrag och gällande lagstiftning.  Meriterande är tillämpning av kronobarnsmodellen och aktivt arbete med barnets plan. Skolsocionomer ska vara med att utveckla det områdesbaserade arbetet i kommunen kring våra elever.  Som skolsocionom har du en god förmåga att samverka, du kan arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och kan kommunicera i tal och skrift. Du är lyhörd och trygg i din yrkesroll med en förmåga att göra avvägningar, prioriteringar utifrån ett helhetsperspektiv. Du ser möjligheter i det tvärprofessionella arbetet kring eleven och dess vårdnadshavare. Du har erfarenhet av att samverka mellan olika verksamheter och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Du är van att arbeta strukturerat med att kartlägga barns behov och har även lätt för att skapa goda relationer med barn och föräldrar i ett psykosocialt förändringsarbete.  Goda kunskaper i svenska i tal och skrift krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Manuellt B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025