Föredrar du en roll där du är spindeln i nätet med varierande arbetsuppgifter? Är du dessutom noggrann och strukturerad? Holtab söker nu en projektplanerare. Dina arbetsuppgifter Som projektplanerare arbetar du både med den dagliga och långsiktiga planeringen på såväl övergripande som detaljnivå. Du skapar produktionsorder och säkerställer att beläggningen inte överskrider sin kapacitet. I arbetsuppgifterna ingår också att följa upp och sammanställa utfall avseende projekten och dess ekonomiska status. Rollen ger också möjlighet att utveckla förfarandet och planeringssystemet kontinuerligt. Du är en viktig länk mellan sälj, inköp, projektledning, konstruktion, produktion och provning. Genom ditt arbete bidrar du till att säkerställa en smidig tillverkningsprocess i rätt tid. Om dig Vi söker dig med erfarenhet av en planeringsroll inom industrin och som har en utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå. Du är en bekväm datoranvändare där erfarenhet av arbete i affärssystem och planeringsverktyg är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Där andra ser problem ser du spännande utmaningar att lösa. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Det här erbjuder vi Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Tingsryd och möjlighet att arbeta viss tid på distans. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. För oss är goda samhällsinsatser viktiga. Därför jobbar vi långsiktigt med olika samhällsprojekt, både lokalt och globalt. Vi har ett brett engagemang för hållbarhets- och mångfaldsfrågor och arbetar till exempel aktivt för att locka fler tjejer till elbranschen. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Holtab har äran att vara utnämnda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chef Joakim Svensson på 070-265 70 03. Om du har frågor om företaget eller rekryteringsprocessen kontaktar du Pernilla Sundén, HR, på 0701-48 00 30. Ansök Tycker du att detta låter intressant? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 17 augusti. Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.
Head of Digital Head of Digital Vi söker nu en Head of Digital som vill leda och utveckla hela vårt digitala område – från strategi till praktiskt genomförande. Rollen omfattar både ansvaret för Digital Solutions (utveckling av digitala lösningar och tjänster) och Digital Operations (IT-drift, nätverk och support). Som Head of Digital blir du övergripande ansvarig för att driva vår digitala utveckling framåt och samtidigt vara chef för Digital Solutions, med personalansvar för ett engagerat gäng. Du arbetar nära verksamheten för att säkerställa effektiva och hållbara digitala lösningar, samtidigt som du leder utvecklingen av IT-miljö, support och användarstöd. Vi letar efter dig som är hands-on och operativ, men som också kan hålla blicken på helheten och driva vår digitala plan långsiktigt. Dina arbetsuppgifter Leda och samordna Digital Solutions och Digital Operations. Utveckla, driva och följa upp den digitala strategin. Säkerställa en stabil och säker IT-miljö samt utveckla användarstöd och support. Driva digitala utvecklingsprojekt från idé till implementation. Arbeta operativt i vissa frågor – du är inte rädd för att kavla upp ärmarna. Din profil Erfarenhet av att leda digitala team eller projekt. Mycket god förståelse för både utveckling av digitala lösningar och IT-drift. Förmåga att kombinera strategiskt arbete med operativt engagemang. En naturlig förmåga att skapa engagemang och samarbete. Erfarenhet från tillverkande företag är meriterande God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Heltid, tillsvidare. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och annonssäljare. Observera att vi har semester under veckorna 28–31 och därför inte kommer kunna besvara frågor eller återkoppla under denna period. Urval och återkoppling sker i augusti. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra mer om hur du vill bidra till vår digitala utveckling.
Vi söker en ERP-Specialist Välkommen till CTC! Vi är ett dynamiskt och framåtblickande företag som söker en erfaren ERP Specialist för att stärka vårt team. Vårt mål är att optimera våra affärsprocesser och säkerställa att vi får ut det mesta av vårt M3 ERP-system. Vi söker nu en ERP Specialist till CTC – för att optimera våra affärsprocesser! På CTC tror vi på innovation och hållbarhet. Vi utvecklar smarta, energieffektiva lösningar som förbättrar människors liv och bidrar till en grönare framtid. Nu söker vi en passionerad ERP Specialist som vill vara med och forma morgondagens affärssystem! Som en del av vårt team får du en nyckelroll i utvecklingen och samordningen av vårt M3 ERP-system. Du kommer att arbeta med att förbättra och utveckla system inom olika moduler, samt bidra till utvecklingen av affärsprocesser och kravställning. OM JOBBET I den här rollen kommer du bland annat att: Ansvara för samordning och utveckling av M3 ERP-systemet. Utföra avancerade konfigurationer och tekniska uppgifter inom M3. Samarbeta med en extern leverantör som hanterar vårt AMS-avtal, inklusive kravställning via Jira. Fungera som länk mellan olika avdelningar för att säkerställa att utvecklingsbehov och förbättringar implementeras effektivt. Bedöma och ifrågasätta tidsestimat från tredjepart för att säkerställa rimlighet och kvalitet. Bidra med teknisk expertis och stöd till verksamheten. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid. OM DIG Vi söker dig som brinner för teknik och innovation, och som vill vara en del av ett företag som gör skillnad! Du har djupgående erfarenhet av att arbeta med M3 ERP-system, särskilt inom specifika moduler. Erfarenhet av att arbeta som Business Analyst är meriterande. Stark förmåga att samordna och leda utvecklingsprojekt. Strukturerad, målinriktad och med en förmåga att skapa enighet. Erfarenhet av att använda Jira för kravställning och projektledning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet OM OSS CTC är ett svenskt bolag i internationell toppklass. Med vår djupa erfarenhet och innovativa lösningar strävar vi efter att skapa en hållbar och bättre värld. I Ljungby, mitt i de småländska skogarna, hittar du vårt huvudkontor och vår fabrik. Med hundra års samlad erfarenhet tar vi nu steget vidare till nästa generations värmepumpar och innovativa lösningar. Hos oss får du arbeta med banbrytande teknik i en innovativ miljö där din insats gör skillnad. Vi erbjuder en dynamisk och inkluderande arbetsplats med stora möjligheter till utveckling och en kultur där vi uppmuntrar nyfikenhet och kreativitet. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som strävar efter att göra världen bättre genom hållbara och effektiva lösningar. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och optimera framtidens affärssystem tillsammans med oss? Ansök idag! Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår Head of Digital - Joakim Arvidsson på tel 037288029 Observera: Vi välkomnar ansökningar direkt från kandidater. Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av rekryteringskonsulter eller byråer angående denna annons.
Vill du arbeta med spännande projekt inom försvarsindustrin? Då kan du vara den vi söker! Vi utökar nu vår avdelning för kommunikation, med fokus på IP- och radioteknik. Din roll som radioingenjör inom säker kommunikation Som ingenjör hos oss får du möjlighet att arbeta med en rad olika intressanta uppgifter, såsom provning och utvärdering av kommunikationssystem. Detta sker främst i laboratoriemiljö eller på plats hos vår kund inom Försvarsmakten. Du kan även arbeta med design och utveckling av testutrustning för både hård- och mjukvara. Du kommer att delta i projektens olika faser, inklusive kravspecificering, utvärdering, tester och verifiering. Vi erbjuder även teknisk expertkompetens, administrativt stöd och projektledning till våra kunder. Omfattningen av dessa uppgifter varierar beroende på projektets art och fas. Huvudfokus ligger på IP och radio, men kunskap inom närliggande områden som drift och underhåll, eller säkerhet, är meriterande. Du kan komma att arbeta med frågor inom radio- och satellitkommunikation, IP-kommunikation, vågutbredning eller antennteknik. Du kommer ingå i en grupp om cirka 20 personer som stöttar dig för att du ska få bästa möjliga förutsättningar. Större delen av arbetet utförs på vårt kontor i Växjö, men tjänsteresor är en naturlig del av jobbet. Resor sker mestadels inom Sverige, men internationella resor kan förekomma. Placeringsort: Växjö, men även något av våra andra kontor kan vara aktuella för rätt person. Vem är du? Vi söker dig med radiokompetens eller teknisk bakgrund inom området. Även andra ingenjörsområden är av intresse. Du bör vara en bit in i karriären. Erfarenhet av radiokommunikation, IP-kommunikation, test och verifiering eller arbete inom försvarsmakten/försvarsindustrin är meriterande. B-körkort är önskvärt men inget krav, då vissa tjänsteresor underlättas av bilkörning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är meriterande, eftersom arbetet ofta dokumenteras i rapportform och kan innebära kontakt med både nationella och internationella aktörer. Eftersom tjänsten omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomgår och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker i Augusti. Vi ser fram emot din ansökan! KOM & GÖR SKILLNAD Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontakt/Rekryterande chef: [email protected]
Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Individ- och familjeomsorg (Ifo) är en del av Välfärds- och omsorgsförvaltningen i Uppvidinge kommun och är en dynamisk organisation med fokus på att ge skydd, stöd och hjälp till förändring för våra medborgare med fokus på ett gott bemötande och en bra service. Avdelningen består av två enheter: Den ena enheten inom IFO är Barn- och familjeenheten där ingår förutom myndighetsutövning inom barnavården även vår behandlargrupp. Den andra enheten arbetar med myndighetsutövning inom vuxen och LSS (ekonomiskt bistånd, biståndshandläggning, missbruk och våld i nära relationer samt budget och skuldrådgivning). Vårt kontor ligger i Lenhovda. Organisatoriskt tillhör tjänsten Barn- och familjeenheten. Där ingår mottaget, utredande socialsekreterare, barnsekreterare, familjehemssekreterare och familjebehandlare. Det ärendenära stödet ges av våra 1:e socialsekreterare som tillsammans med ledningsgruppen ansvarar för att skapa effektiva och kvalitativa processer i Ifo:s verksamheter som både gynnar den enskilde och medarbetarna i det vardagliga arbetet. Vi vill göra det sociala arbetet till ett fält där människor med kompetens, ambition och hjärta kan utvecklas och utgöra en stabil grund för det kommande sociala arbetet som ständigt är i förändring. Vi ser det nära ledarskapet som en framgångsfaktor i att verka för stabilitet och kreativitet för varje enskild medarbetare. Detta för att kunna ge nära ärendehandledning i det dagliga arbetet både i grupp och individuellt. Vi vill ge varje medarbetare möjlighet att kunna växa och utvecklas både personligen och i sin yrkesroll till att bli den bästa versionen av sig själv. Sedan ett par år tillbaka har vi gjort en stor satsning på utbildning och utveckling i Utvecklande Medarbetarskap. Försvarshögskolans koncept för medarbetares personliga utveckling, gemensamt ansvarstagande för dem vi är till för, arbetsglädje och motivation i arbete. Vi tycker att det sociala arbetet är roligt och på vår arbetsplats hjälper vi varandra. Vi arbetar personcentrerat och stor vikt läggs på nära samverkan mellan våra enheter och andra samarbetspartner. Vi arbetar alltmer teambaserat över enhetsgränserna, speciellt i våldsärenden för att få en helhetsbild av familjens situation. Huvudsyftet är att ha en individ och en familj i centrum och att öka kvaliteten i det sociala arbetet. Detta ser vi i sin tur skapar en större arbetstillfredsställelse. Vi befinner oss i en spännande utmaning i omställningen till nya socialtjänstlagen. För att skapa förutsättningar har vi politiken tagit beslut om att utöka vår öppenvård med ytterligare två behandlartjänster. Omställningen ställer krav på oss att arbeta med tidiga insatser och större flexibilitet att möta våra invånare när de behöver oss. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom missbruk både med vuxna, ungdomar, och deras familjer. Även ärende som rör våld i nära relationer i familjer ingår i tjänsten. Just nu håller vi också på att utveckla vårt arbete med tidiga insatser för att förebygga att unga hamnar och fastnar i kriminalitet. Vi söker därför dig som är driven, nyfiken och ser vinningen i att jobba tätt tillsammans med socialsekreterarna för att hitta de bästa lösningarna för varje individ och familj. Du behöver därför ha intresse för olika områden och ta dig an de uppdrag där du behövs. I den lilla kommunen hjälps vi åt att ta gemensamt ansvar för dem vi är till för. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och brinner för det sociala arbetet. Vi söker dig som är nyfiken, inte är rädd för utmaningar och är uthållig. Som person är du prestigelös, snabblärd och trygg i dig själv samt har en god förmåga att prioritera. Du är stresstålig och flexibel och ser till att det som behöver göras blir gjort. Du ser hellre möjligheter än svårigheter och tycker om utmaningar i att hitta konstruktiva lösningar på komplexa problem. Du är ödmjuk och lyhörd inför andras uppfattningar. Du har lätt för samverkan både internt och externt. Ett gott bemötande i klientkontakter är en självklarhet för dig. Ett krav är att du har en beteendevetenskaplig högskoleexamen så som socionom, IKM eller liknande som arbetsgivaren bedömer var lämplig för uppdraget. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet av socialt arbete. Meriterande är om du har vidareutbildningar inom behandling såsom A-CRA, ASI, ATV eller liknande. Gärna inom förändringsarbete som behandlare. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Mycket stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrage som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är över 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Kompetensutveckling och spännande uppdrag i all ära - men på Etteplan är gemenskap och kollegial sam-hörighet lika viktigt. Här är det högt till tak och du får vara som du är. Olikheter är nämligen något vi om-famnar då vi vet att det berikar och bidrar till nya perspektiv. Med oss blir du även kaptenen över din egen karriär, där du får chansen att välja i vilken riktning du vill segla. Att bli en del av Etteplan är bara det första steget, resten är upp till dig! Din roll Du kommer att arbeta nära våra kunder vilka finns inom flera olika branscher med den gemensamma nämnaren att de allra flesta är branschledande inom sitt område. Vi arbetar i nationella, såväl som inter-nationella projekt och med samarbete mellan våra olika Etteplan-kontor. Du blir placerad på vår enhet som har kontor i Ljungby och Växjö och det finns möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan. Vårt eget recept på framgång är teamwork, utveckling och en stor dos ”kul på jobbet”. Tillsammans jobbar vi för att ge våra kunder de allra bästa lösningarna. Vårt team i Växjö-Ljungby består idag av ett gäng teknikinformatörer där vissa har större fokus på skri-vande, andra på illustrationer och några på både och, men vi behöver bli fler. Dina arbetsuppgifter som teknikinformatör hos oss kommer bland annat bestå av framtagning av olika ty-per av teknisk dokumentation, gärna både text- och bildmaterial, åt någon eller några av våra kunder. Du kommer såväl självständigt som tillsammans med kollegor att ha kontakt med kund för informationsöver-föring och handhar sedan processen från start till klart. Din profil Etteplan växer vilket gör att vi behöver olika typer av individer och kompetenser. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas som teknikinformatör. Du är en person som tycker om att ta sig an nya utmaningar, är nyfiken, har en positiv attityd och gillar att ta ansvar. Du har B-körkort och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. För att kunna möta våra kunders behov behöver du: - Ha 5+ års erfarenhet inom teknikinformation, antingen som skribent, illustratör eller båda delar - Ha god teknisk förståelse och ha ett intresse av att beskriva tekniska produkter och processer - Ha kompetens inom Adobe- och Office verktygen Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning, är bekväm med att jobba med XML-baserad inform-ation i något av CCMS-systemen eller har kunskap inom DITA, STE eller S1000D. Det är även ett plus om du har erfarenhet inom CAD, då vi använder 3D-modeller för att ta fram illustrationer och animeringar. Då flera av våra kunder verkar i branschen för tunga fordon är sådan erfarenhet också ett plus. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Trivs du med ett praktiskt och omväxlande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater? Just nu söker vi montörer till vår produktion i Tingsryd. Rollen som montör Som montör på Holtab monterar du mekaniska komponenter enligt ritning i stationer och ställverk. Specialanpassning och problemlösning inom plåt och mekanik ingår också i arbetsuppgifterna. Du arbetar både enskilt och tillsammans med kollegor. I vår produktion finns ledande montörer och samordnare som stöd i det dagliga arbetet. Allt arbete sker i en säker, ren och ljus arbetsmiljö där vi tillsammans, genom gott samarbete och ett säkert arbetssätt, ser till att leverera produkter av allra högsta kvalitet." Vem vi söker Vi söker dig som har en praktisk gymnasieutbildning med en teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet. Vi vänder oss både till dig som nyss gått ut gymnasiet och dig som har jobbat med monteringsarbete. Skulle du tidigare arbetat med elmontage eller ställverksmontage är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper att du är händig, praktiskt lagd och lösningsfokuserad. Då mycket av arbetet sker i team är det viktigt att du gillar att samarbeta och har en god förmåga att både dela med dig av egen kunskap och ta till dig av andras erfarenhet. Vi värdesätter en positiv inställning och förmåga att ta egna initiativ. Det här kan vi erbjuda dig Tjänsten är tillsvidare och heltid med placering i Tingsryd. Arbetet sker i ljusa och trevliga lokaler med väl anpassade arbetsverktyg för bästa förutsättningar. Vi tillämpar flextid i vår produktion, vilket innebär att du till viss del kan välja om du vill börja eller sluta tidigt. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025 Holtab har äran att vara utnämnda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chefer Ola Rosberg 073-145 12 18 eller Amela Voloder 070-294 49 09. Om du har frågor om företaget eller rekryteringsprocessen kontaktar du HR Pernilla Sundén på 070-148 00 30. Ansök Tycker du att detta låter intressant? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 10 augusti Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.
Vill du vara med och skapa möjligheter för energiomställningen i samhället? Nu söker vi elmontör som vill vara med och skapa morgondagens kraftlösningar tillsammans med oss. Rollen som elmontör Jobbet som elmontör innebär en varierande vardag med kamratskap och goda möjligheter till utveckling. Du kommer bland annat montera och installera komponenter elektriskt och mekaniskt till våra stationer, ett arbete som kan ske både individuellt och i team. Elektriskt installationsarbete görs efter krets-/enlinjescheman och kopplingstabeller. Allt arbete sker i en ren och ljus inomhusmiljö, alltid med säkerheten i första rummet. Vem vi söker Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom el. Vi vänder oss både till dig som nyligen gick ut skolan och dig som arbetat ett tag med elinstallationer. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper, att du är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har lätt för och gillar att samarbeta. Det här erbjuder vi dig Tjänsten är tillsvidare och heltid med placering i Lidhult. Hos oss får du möjlighet att jobba med den senaste tekniken med kollegor som gillar nytänkande och utveckling. Du arbetar i ljusa och trevliga lokaler med väl anpassade arbetsverktyg för bästa förutsättningar. När du börjar hos oss kommer du att få en bra introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i arbetsuppgifterna och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024, 2025 Holtab har äran att vara utnämnda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chef Vincent Ingeltorp 070-232 45 78. Om du har frågor om företaget eller rekryteringsprocessen kontaktar du Martina Karlsson HR på 073-140 11 84 Ansök Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 17 augusti. Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull för att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. Förvaltningsrätten i Växjö har ca 40 anställda. Organisationen består av domare, föredragande jurister och notarier, ett målkansli och en administrativ stab. I den dömande verksamheten är domstolen indelad i två specialiserade enheter som bl.a. hanterar målgrupperna skatt och offentlig upphandling respektive socialförsäkring och andra sociala mål. Förvaltningsrätten är en modern arbetsplats som sätter värde på att alla är delaktiga i hela verksamheten. Vi arbetar löpande med att utveckla organisationen så att den på bästa sätt stödjer medarbetarna. Förvaltningsrätten är samlokaliserad med tingsrätten. Växjö är en kommun i stark tillväxt som bl.a. har universitet och mycket goda allmänna kommunikationer med omvärlden. Om drygt ett år ska domstolen flytta in i nya lokaler. Arbetsuppgifter I din roll som föredragande jurist arbetar du med att bereda mål inför avgörande. Du arbetar med renodlade och kvalificerade juridiska arbetsuppgifter. Du gör rättsutredningar, föredrar mål, skriver förslag till beslut samt anteckningar vid muntliga förhandlingar. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Kvalifikationskrav Du ska ha juristexamen eller juris kandidatexamen. Du är notariemeriterad eller har väl vitsordad erfarenhet av juridiskt kvalificerat arbete på förvaltningsmyndighet. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från juridiskt kvalificerat arbete på exempelvis förvaltningsdomstol, myndighet eller advokatbyrå. Vi söker dig som är en skicklig jurist med mycket goda juridiska kunskaper och mycket god analytisk förmåga. Du har ett mycket gott omdöme, är resultatorienterad samt utför arbetet på ett noggrant och effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Vi erbjuder dig Förvaltningsrätten är en arbetsgivare som tar ansvar och bryr sig om sina medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierande arbete i en spännande miljö på en utvecklande arbetsplats. Vi erbjuder även medarbetare flera olika förmåner och villkor för ett hållbart arbetsliv, såsom goda möjligheter att arbeta hemifrån. Övrigt För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Till din ansökan vill vi att du bifogar ditt examensbevis. Är du notariemeriterad ber vi dig också att bifoga ditt notariebetyg. Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Vi satsar på att bli södra Sveriges bästa ortopedklinik och vårt mål är att erbjuda våra kronobergare lättillgänglig, köfri ortopedisk vård med hög kvalitet. Vårdavdelning 19 är en ortopedisk avdelning med inriktning på akut ortopedi. Vi söker en sjuksköterska med stort engagemang som vill växa och utvecklas med oss. Vi erbjuder individuell introduktion och satsar på kompetensutveckling för alla medarbetare. Hos oss kommer du att få en intern ortopedisk utbildning. Vi erbjuder ett brett utbud av personalförmåner för dig som väljer att arbeta inom Region Kronoberg. Här är några av de förmånerna vi har att erbjuda: - Höjd OB -ersättning: Du som jobbar obekväma arbetstider får förhöjd OB- ersättning. Ob-ersättningen multipliceras med 1,5. - Höjt nattindex: Höjt nattindex för alla medarbetare som varvar dag- och nattarbete. En timmes nattarbete räknas som 1,4 arbetade timmar, vilket innebär att ett vanligt nattpass ger cirka 14 timmar. Detta ger luft i ditt schema och mer tid för återhämtning. - Föräldrapenningtillägg: Vi värdesätter din tid med familjen och erbjuder föräldrapenningtillägg under din föräldraledighet. - Utvecklingsmöjligheter: Vi erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för alla medarbetare. Vi ger bland annat möjlighet till betald vidareutbildning för dig som vill bli specialistsjuksköterska. ARBETSUPPGIFTER Vår arbetsplats präglas av ett stor driv och engagemang för våra patienter. Eftersom vi har en positiv patientgrupp får vi snabbt ett synligt resultat av vårt arbete. Vi strävar efter att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, som innebär att vi utgår från patientens egna resurser, och erbjuder dem att aktivt delta i sin vårdprocess. Arbetet är omväxlande och självständigt, vilket ger dig bred erfarenhet i din roll som sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad sjuksköterska. Inkludera relevanta betyg, intyg och legitimation för den tjänst du söker. Ingen erfarenhet krävs. ÖVRIGT Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer