UMS Skeldar utvecklar en obemannad helikopter för att stötta marina, militära och civila operationer. Vi har en snabb och dynamisk arbetsmiljö med entreprenörsanda. På UMS Skeldar får du den unika chansen att lämna ditt fotavtryck inom vår organisation med snabba reaktionstider och högt engagemang. Skeldar V-200 är en plattform för obemannade flygplanssystem (UAS) som är anpassad för den militära och civila marknaden världen över. Vi söker nu ytterligare en Remote Pilot för att förstärka vårt flygoperativa team i Linköping. Teamets huvudfokus är att genomföra funktionstester, provflygning, utveckling av nya system, demoflygningar, utbildning av Remote Piloter och Tekniker samt leverans till kunder. Som Remote Pilot kommer du att arbeta i operativa team tillsammans med helikoptertekniker och flygtestingenjörer. Arbetsplatsen är dynamisk då den växlar mellan anläggningen i Linköping och de olika anläggningar där vi har flygtillstånd. Du kommer att börja din tjänstgöring med en gedigen utbildning som inkluderar hela systemet, flygsimuleringar och testflygningar. I takt med att du blir självgående får du också möjlighet att ta ett större ansvar och på sikt vara delaktig i den utbildning som vi håller för våra kunder. I rollen som Remote Pilot inom det flygoperativa teamet kommer du att: flyga Skeldar V-200 delta i testflygningar, demonstrationer och uppstartsfasen med kunder genomföra utbildningar av kunder samt intern personal utföra funktionskontroller, planering och förberedelser inför flygningar genomföra uppföljningsarbete och debriefing vid flygningar arbeta nära organisationen för att säkerställa leverans och att projektet går framåt arbeta utifrån organisationens behov, både nationellt och internationellt. På UMS Skeldar bjuder varje dag på nya utmaningar, och i tjänsten som Remote Pilot ingår resor både inrikes och utrikes. Här får du en unik möjlighet att bli en del av ett seniort team med hög arbetsmoral och samtidigt vara med och utveckla framtidens obemannade flygfarkost (UAV). Låter det intressant? Ansök idag! Är du den vi söker? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för att du ska trivas i rollen. Vi söker dig som har samarbetsförmåga och som är ansvarstagande, självgående samt kommunikativ. Vi ser att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom flygbranschen. Innehar eller har innehaft flygcertifikat på ett flygplan eller en helikopter. Erfarenhet av obemannade flygsystem, UAS eller om du har erfarenhet av att flyga UAS, civilt eller militärt är det extra meriterande. För denna tjänst ställs höga krav på engelska i tal och skrift. Önskvärt/meriterande i övrigt: Kunskaper i andra språk. Vi erbjuder: en möjlighet att vara en del av ett dynamiskt företag som ständigt utvecklas, där din påverkan spelar en viktig roll en högteknologisk produkt som just nu ligger i framkant på marknaden en familjär arbetskultur som karaktäriseras av samarbete och högt engagemang aktiviteter som främjar både social gemenskap och hälsa, genom vår Festkommitté, Hälsokommitté, Brädspelskommitté och ett Kvinnligt Nätverk. Ytterligare information: Arbetsplats: Linköping. Anställningsform: Heltid. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Resor: Både inrikes och utrikes förekommer. För anställning inom UMS Skeldar krävs det att du är godkänd enligt lagen om säkerhetsskydd. För vissa roller med vissa säkerhetskänsliga aktiviteter kan det krävas visst medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Nyckelord: Tekniker, Helikoptertekniker, Flygplanstekniker, Flygtekniker
I slutet av augusti 2025 går Columbus Acceleratorprogram äntligen av stapeln igen - där du går från trainee till affärskonsult med specialistkompetens inom antingen Supply Chain Management eller Finans . Vi erbjuder personlig utveckling, ett tryggt mentorskap och möjligheten att på sikt bli en av våra mest uppskattade digitala rådgivare. Är du nyfiken på konsultrollen, och vill jobba med spännande värdeskapande projekt tillsammans med ett sammansvetsat team? Vi ger dig möjligheten att skapa en framgångsrik konsultkarriär hos ett globalt företag som värderar din kompetensutveckling och framtid högt. Du utgår från något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Kalmar eller Malmö. Vi har ett begränsat antal platser och rekryterar löpande - så skicka in din ansökan redan idag! Om programmetAcceleratorprogrammet pågår under 7 månader och består av två huvuddelar. Under den första tiden kommer du få grundläggande förståelse och certifiering för Infor CloudSuite och affärssystemet M3. Resterande del kommer ditt huvudfokus vara att fördjupa dig inom Supply Chain eller Finans genom lärarledd undervisning, case, praktik och certifiering . Du kommer även få utbildning i områden som konsultmannaskap, presentationsteknik och projektmetodik – allt för att förbereda dig så mycket som möjligt i din konsultroll. Du kommer under acceleratorprogrammet att få följa våra erfarna konsulter i deras uppdrag, vara med under kundmöten, och få praktisk vägledning och värdefulla insikter. Men - det tar inte slut där! Vi kommer sätta en långsiktig plan för att säkerställa din fortsatta kompetensutveckling. Vad händer sen? Efter programmet kommer du i rollen som Associate Business Consultant arbeta med Infor CloudSuite och M3 inom spännande, lokala och globala projekt. Dina arbetsuppgifter i projekten varierar – allt från kravställning och bilda en förståelse för kundens verksamhet, till konfigurering och integrering i plattformen, delta i workshops, och supportera vid go-lives. Inte en tråkig stund med andra ord! Läs mer om vad tidigare Accleratorer tycker! Vem är du?Du har en nyfikenhet för processer, samt är av naturen en relationsbyggare och problemlösare. I den här rollen söker vi dig som är intresserad av logistik eller finans - och som samtidigt har viljan att grotta ner sig i det tekniska! Med vilja att lära dig nytt och en portion tålamod och driv kommer du ha goda förutsättningar att bli en framgångsrik affärskonsult hos oss. Utbildningen hålls på både svenska och engelska och därför behöver du vara flytande i tal och skrift på båda språken. Relevant högskoleutbildning – t.ex Industriell Ekonomi Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom några av våra fokusbranscher - Distribution, Manufacturing, Food & Beverage, Fashion, Equipment, Life Science samt av finans. Extra plus om du jobbat i affärssystem som M3, IFS, SAP eller Microsoft Dynamics tidigare Ansökan & Startdatum Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Rekryteringsprocessen består av ett personlighet- och logiktest, en bakgrundskontroll samt intervjuer med framtida chef och kollegor. Vi erbjuder heltidsanställning och tillträde sker i slutet av augusti 2025. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Daniel Sparrow. Om Columbus M3 Vilka är vi? Som partner till Infor är vi ett team av kompetenta M3-konsulter som levererar lösningar inom Infor CloudSuite. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt. Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter. Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta! Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer success - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både internt och externt. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto. På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.
Är du en nyfiken, teknisk och lösningsorienterad person som drivs av att arbeta med människor? Vill du jobba i ett tryggt och stabilt familjebolag där du har möjlighet att utvecklas och göra skillnad? Härligt, då är du kanske vår nya verkstadschef i Linköping. Ditt uppdrag Som verkstadschef hos oss ansvarar du för den dagliga driften med att leda, fördela och planera arbetet på verkstaden. Det innebär att följa upp och säkerställa leverans på inplanerade arbeten och att vi håller kvalité på de jobb vi utför. Du kommer leda möten och säkerställa att vi styr mot de mål vi har satt upp. I rollen kommer du tillsammans med ditt engagerande team skapa en effektiv och trygg arbetsplats och tillsammans skapar ni långsiktiga relationer med fordonsägaren och gör det tryggt, roligt och enkelt längs vägen. Rollen innebär att du har personalansvar för teknikerna i teamet, vilket innebär att du coachar, stöttar, men också säkerställer kompetensutveckling och ger förutsättningar för välmående och engagemang. Vem är du? Vi tror att du motiveras av att se lösningar och har en stark drivkraft som gör att du trivs i en roll där du får utveckla och ta ansvar. Du är en god kommunikatör och lyhörd, vilket gör att du kan hantera olika typer av människor och team på ett sätt som får alla att känna sig inkluderade och motiverade. Dessutom har du ett genuint intresse för att förbättra processer och rutiner vilket gör att du ständigt strävar efter att höja både teamets och verkstadens prestationer. Vi ser även att du har: Erfarenhet från en ledande roll med personalansvar eller motsvarande Stort tekniskt intresse och förståelse Goda system- och datorkunskaper B-körkort, meriterande med C-körkort Annat viktigt att veta Tillsättandet av rollen följer med en väl anpassad introduktions- och utbildningsplan beroende på vem du är som söker och vad du har för kvalifikationer sedan tidigare. Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår; Servicechef Mikael Hansson, 013-25 50 55 alt. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 30 mars. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas tidigare, så vänta inte med din ansökan!
Vi söker en erfaren och engagerad Business Intelligence utvecklare med särskilt intresse för Power BI. Hos oss vår kund får möjlighet att kombinera din tekniska expertis med en lösningsorienterad inställning för att hjälpa våra kunder effektivisera och förbättra sina verksamhetsprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och implementera BI-lösningar som stödjer kundens behov av dataanalys och rapportering. Utföra dataextraktion, transformation och modellering för att säkerställa hög datakvalitet. Designa användarvänliga och visuellt tydliga rapporter och dashboards. Samarbeta nära med kunder för att identifiera förbättringsområden och anpassa lösningar efter deras affärsmål. Vi tror att du har: Erfarenhet av att arbeta med Power BI Kunskaper inom AWS, Azure eller Google Cloud Platform. Stark förståelse för datamodellering och databashantering. Förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt och affärsorienterat sätt. Erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll mot kunder, med ett intresse för att skapa värde genom teknik. Flytande i Svenska och Engelska Du erbjuds en arbetsmiljö som är både inspirerande och variationsrik, där du får möjlighet att bidra till spännande projekt tillsammans med kunder från olika branscher. Här finns stora möjligheter att utvecklas inom både Business Intelligence genom att arbeta med innovativa och utmanande uppdrag. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där kunskapsdelning och samarbete är centralt för att nå gemensamma framgångar. Arbetsformerna är flexibla och anpassade för att ge dig en bra balans mellan arbete och privatliv. Förutom konkurrenskraftiga anställningsvillkor får du tydliga karriärmöjligheter med fokus på både din professionella utveckling och din personliga tillväxt.
Vi samarbetar med ett modernt IT konsultbolag och söker nu .NET utvecklare. Vår kund skapar verkligt värde genom skräddarsydda lösningar och djup expertis inom systemutveckling. Uppdragen är varierande och de arbetar nära varje kund för att leverera resultat som verkligen gör skillnad. I rollen som .NET-utvecklare kommer du att utveckla, underhålla och optimera applikationer och system med fokus på .NET-teknologier som C# och .NET Core. Du deltar i agila projekt och arbetar nära kunder för att förstå deras unika behov och leverera skräddarsydda lösningar. Dessutom bidrar du med idéer och förslag som förbättrar både produkter och arbetsprocesser. Du får även möjlighet att arbeta med moderna verktyg och teknologier som Azure och DevOps. Vi söker dig som Har 5 års erfarenhet av .NET-utveckling och kunskap inom C#, .NET Core, MVC, ASP.NET. Har intresse för moderna utvecklingsmetoder och verktyg som CI/CD, molntjänster och agila arbetsmetoder. Är en problemlösare som trivs i en miljö där samarbete och kundfokus står i centrum. Meriterande om du har erfarenhet av front end utveckling. Har en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunden erbjuder flexibilitet med möjlighet att arbeta både från deras moderna kontor i Linköping och på distans. Du blir en del av en stark gemenskap i ett tight team som värdesätter samarbete, gemenskap och att ha kul tillsammans. Dessutom erbjuds förmåner som konkurrenskraftig lön och hög friskvårdsbidrag.
Är du en Java-utvecklare med passion för teknik och en vilja att skapa skräddarsydda lösningar? Vi söker dig som vill arbeta på ett IT-konsultbolag, där du kommer att göra en verklig skillnad för företag och samhälle. Om företagetArbeta tillsammans med ett team som sätter människa och teknik i centrum. Vår kund har en djupgående expertis inom systemutveckling och levererar tjänster som verkligen gör skillnad. Du får möjligheten att främja innovation inom ett företag som värdesätter gemenskap och kreativitet. Din roll och ansvarSom Java-utvecklare kommer du att: Utveckla och optimera avancerade applikationer med Java-teknologier. Arbeta i nära samarbete med kunder för att förstå deras specifika behov och utforma effektiva, skräddarsydda lösningar. Delta i agila team och bidrar med innovativa idéer under hela utvecklingscykeln. Implementera moderna verktyg och tekniker för att säkerställa bästa praxis inom utveckling. Vad vi söker Minst 3 års erfarenhet av Java och spring. Förståelse för containertekniker som Docker och plattformar som Kubernetes är meriterande. En problemlösare som trivs i teammiljöer Erfarenhet av frontend tekniker, som React eller Angular, är en fördel. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad kunden erbjuder Arbeta i en miljö där personlig utveckling samt din karriärutveckling står i fokus. Här finns flexibiliteten att påverka dina arbetsdagar, med möjlighet till distansarbete och en stimulerande kontorsmiljö i centrala Linköping. Kreativa projekt: Arbeta med intressanta och innovativa projekt som har en direkt inverkan. Attraktiva förmåner: Konkurrenskraftig lön och gota personalförmåner som stöder din hälsa och välmående. Ansök idag Är du redo att ta dig an en ny utmaning och använda din Java-expertis för att skapa innovativa lösningar som gör skillnad? Sök tjänsten idag och bli en del av ett företag där dina idéer och insatser värdesätts.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår kvinnliga kund. Vem söker vi? Vi söker en ansvarstagande och empatisk person som vill arbeta som personlig assistent för en äldre kvinna med omvårdnadsbehov och afasi. Vår kund har behov av stöd och hjälp i sin dagliga livsföring, och vi söker någon som kan ge ett varmt och professionellt stöd. Kundens önskemål är att den sökande ska vara kvinna. Vad innebär den här tjänsten: Hjälp vid personlig omvårdnad (t.ex. på- och avklädning, dusch, hygien) Stöd vid måltider och medicinhantering Socialt stöd och aktivering, inklusive kommunikation för att underlätta och stärka hennes möjlighet att uttrycka sig trots afasi Hushållsarbete såsom matlagning, städning och tvätt Följa med vid läkarbesök och andra aktiviteter som behövs Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. är flexibel när det gäller arbetstider och kan anpassa dig efter kundens behov har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställd, kan innebära något pass i veckan till lite flera under exempelvis semestertider. Tjänsten kan med fördel kombineras med pension eller studier. Arbetstider: 09-18, 09-16 Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 25-03-25 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Marion Eriksson, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer