Räddningspersonal i beredskap (deltidsbrandmän) till Sörmlandskustens räddn

Att vara en del av Sörmlandskustens räddningstjänst är att vara en del av något större än en själv. Vår uniform inger förtroende och vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vi har ett viktigt och meningsfullt uppdrag. Tillsammans är vi 200 medarbetare som dagligen arbetar inom räddningstjänst, rådgivning och utbildning, myndighetsutövning, brottsförebyggande arbete, internt skydd samt säkerhetsskydd och krisberedskap. Sörmlandskustens räddningstjänst bidrar till att skapa säkerhet och trygghet för cirka 95 000 invånare i Nyköpings, Oxelösunds, Gnestas och Trosas kommuner. Räddningspersonal i beredskap är en viktig del av svensk räddningstjänst och en viktig resurs för att förebygga olyckor, men även att arbeta med släckning av bränder, räddningsinsatser vid trafikolyckor, sanering av utsläpp, hjärtstoppslarm med mera. Du blir en del av en yrkeskår vars gemensamma uppgift är att se till att konsekvenserna av bränder och andra olyckor blir så begränsade som möjligt. Det försämrade säkerhetspolitiska läget ställer nya krav på räddningstjänsten. Räddningstjänsten är en del av det civila försvaret och måste kunna agera under höjd beredskap för att rädda liv och egendom. Räddningspersonal i beredskap är en viktig del av Sveriges civila försvar, genom att bli deltidsbrandman kan du vara med och bidra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill bli räddningspersonal i beredskap (deltidsbrandman) vid sidan av ditt ordinarie arbete vid någon av brandstationerna i Oxelösund, Gnesta, Trosa, Nyköping, Nävekvarn eller Vrena. Skriv i ansökan vilken station du kan tjänstgöra på. Som räddningspersonal i beredskap har du en annan huvudarbetsgivare men inställer dig snabbt på brandstationen vid larm om brand eller andra olyckor. Du har beredskap var tredje eller var fjärde vecka beroende på vilken station du söker till och ska då kunna rycka ut från brandstationen inom vanligtvis 5-10 minuter. Du behöver bo och/eller arbeta så nära att du klarar inställelsetiden för din station. Du som söker till Oxelösund station har också möjlighet att bli brandman i beredskap med egen bil (BiB). Då har du tillgång till ett fordon både i hemmet och på det ordinarie arbetet. När larmet går åker BiB direkt till olycksplats och bemannar upp styrkan, utan att behöva ta sig till stationen först. Det gör att du kan bo och jobba i större delen av Oxelösunds kommun och ändå kunna jobba som deltidsbrandman. Här kan du klicka vidare för att läsa mer: https://www.nykoping.se/sormlandskustens-raddningstjanst/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/deltidsbrandman/ Utbildning Du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först får du en grundutbildning som är planerad till våren 2026. Grundutbildningen är fyra veckor, uppdelad i två perioder om två veckor vardera. Inför grundutbildningen kommer du även att få genomgå 16 timmar teoretisk utbildning, som du gör i egen takt via webben. Du behöver kunna vara ledig från ditt ordinarie arbete och delta under alla fyra utbildningsveckor. Vecka 6-7 och 11-12 är planerade för 2026. Inom en tvåårsperiod ska du även gå del två i utbildningen som sker på en av Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps (MSB) skolor. Den utbildningen är tre veckor lång. Du får lön från oss under utbildningarna och vid övningar. De flesta övningstillfällena är på kvällstid, men vissa utbildningstillfällen är förlagda dagtid, vardagar. Vi står för huvuddelen av körkortsutbildningen för C-behörighet (tungt fordon). KVALIFIKATIONER Du som söker ska: - Vara minst 18 år. - Ha B-körkort. - Vara svensk medborgare - Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - Klara ett fysiskt arbetsprov (rullbandstest). - Vid larm kunna ta dig till brandstationen där du är stationerad och rycka ut på 5-10 minuter (detta beroende på vilken station du söker). - Ha intyg från din huvudarbetsgivare om att du får lämna din arbetsplats vid larm under ordinarie arbetstid samt genomgå grundutbildningen. - Genomgå, och godkännas i medicinska kontroller som är tillämpliga för räddningspersonal. Som en del i rekryteringen kommer du att få genomföra olika tester, du blir kontaktad för datum för dessa om du är intressant för Sörmlandskustens räddningstjänst. Så går rekryteringen till: Sista ansökningsdag: 30 september 2025, urval sker löpande Arbetsprov: Oktober- du får gå på ett rulband i 6 min, i en viss grads lutning iklädd larmställ. Testdag: November- vi avsätter en heldag där du får genomgå en intervju, bilkörning, höjd-test, ett test för att se hur du klarar trånga utrymmen samt en arbetsbana. Läkarundersökning och anställning: Därefter Grundutbildning: Våren 2026, veckorna 6,7, 11 och 12. Du anställs som räddningspersonal i beredskap enligt gällande RiB-avtal. Enligt nuvarande avtal får du ersättning per beredskapstimme, vilket för en hel veckas beredskap ger cirka 5 500 kronor. Utöver det ersätts alla utbildningar och varje övning och larmutryckning ersätts per timme. Vi erbjuder ett meningsfullt extrajobb där du verkligen gör skillnad. Som brandman inom Sörmlandskustens räddningstjänst är du en ambassadör för organisationen i kontakterna med kommuninvånarna. Därför är det viktigt att du är kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Som person bör du även vara trygg, stabil och ansvarstagande. Du arbetar effektivt i grupp och trivs med att lösa uppgifter tillsammans med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Mångfald gynnar verksamheten och utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Naprapat
Joylife Healthcare AB
Kiropraktorer och naprapater m.fl.

Är du nyutexaminerad från skolan, har arbetat några år som anställd eller är en rutinerad företagare som drivit egen klinik. Hos Joylife finns en given plats för alla och ett tydligt NÄSTA STEG. Vi blir aldrig färdigutbildade eller slutar utvecklas. Därför arbetar vi kontinuerligt med utbildning och utveckling. Vi vill att DU ska växa med oss.

25 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Fysioterapeut Strängnäs
Joylife Healthcare AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Är du nyutexaminerad från skolan, har arbetat några år som anställd eller är en rutinerad företagare som drivit egen klinik. Hos Joylife finns en given plats för alla och ett tydligt NÄSTA STEG. Vi blir aldrig färdigutbildade eller slutar utvecklas. Därför arbetar vi kontinuerligt med utbildning och utveckling. Vi vill att DU ska växa med oss.

25 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Säljare med ambition att utvecklas i Katrineholm
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Instruktör
Aditro Logistics Staffing AB
Butikssäljare, fackhandel

Arbetsuppgifter Vi söker nu en instruktör till ett uppdrag i Eskilstuna med start i augusti. I rollen får du möjlighet att arbeta praktiskt med maskindemonstrationer och samtidigt bidra till utvecklingen av kundupplevelsen. Om rollen Som instruktör ansvarar du för att ge besökare en professionell och minnesvärd upplevelse på demofältet. Arbetet innebär att hålla i maskinvisningar, genomföra demonstrationer och testkörningar, samt delta i utvecklingen av demofältet. Du kommer också att vara med vid större evenemang och fotograferingar, samt hålla i utbildningar och kundaktiviteter. Vi söker dig som har: Erfarenhet av att köra entreprenadmaskiner Intresse för maskinteknik och kundmöten Förmåga att samarbeta och hitta lösningar Ett flexibelt arbetssätt och vilja att prova nya metoder Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Plats: Eskilstuna Uppdragsperiod: 18 augusti 2025

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
IT-samordnare till Samhällsbyggnad, Nyköpings Kommun
Nyköpings kommun
Systemförvaltare m.fl.

Nyköping är en kommun i stark tillväxt och med ett strategiskt läge nära Stockholm. Kommunen arbetar med flera stora projekt som utveckling av nya stadsdelar, Ostlänken och utveckling av Skavsta flygplats som företagsområde. Samhällsbyggnad har som uppdrag att säkra att tillväxten sker på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Vi ser till att det finns lämplig mark för bostäder, företag och verksamheter samt platser för rekreation. Vi arbetar både strategiskt och operativt inom områdena kart/mät/GIS, stadsplanering, markförvaltning, naturvård, exploatering, miljö och hälsa, livsmedelskontroll och tillstånd, bygglov samt kollektivtrafik - alltid med den övergripande samhällsutvecklingen i fokus. Uppdragen kommer från Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden samt Kommunstyrelsen. Totalt är vi ca 110 medarbetare på Samhällsbyggnad. Våra medarbetare är allt från samhällsplanerare, ingenjörer, strateger, arkitekter och inspektörer till handläggare och administratörer. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en IT-samordnare som kan vara spindeln i nätet vad gäller IT-samordning, förvaltning och digitalutveckling. I dina arbetsuppgifter ingår: • Systemförvaltningssamordning • Lokal informationssäkerhetssamordnare och personuppgiftskoordinator, delta i arbetet med informationsklassning, riskanalyser eller incidentrapportering • Digitaliseringssamordnare på Samhällsbyggnad • Systemansvar för flera av Samhällsbyggnads verksamhetssystem • Ambassadör Microsoft 365 • Delta i centrala forum inom kommunen och föra verksamhetens behov vidare till centrala IT-funktioner eller projekt • Vara en länk mellan leverantör, centrala IT och verksamheterna inom Samhällsbyggnad och följa upp leveranser och driftproblem • Samordna utvecklingsfrågor kopplat till verksamhetssystem och digitalisering av tjänster och processer • Bidra med IT-perspektiv i utvecklingsprojekt eller förbättringsarbeten • Planera och hålla i internutbildningar, introduktion för nya medarbetare och kommunicera IT-relaterade förändringar till verksamheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleexamen med inriktning mot IT, systemvetenskap eller liknande • God kunskap i Office 365 • Erfarenhet från systemförvaltning • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande är: • Kunskap om informationssäkerhet och GDPR • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av användarstöd, support eller internutbildning Du är serviceinriktad, har ett logiskt tänkande och förmåga att analysera fakta är värdefulla egenskaper i jobbet. Du är driven och har en analytisk förmåga att ta välgrundade beslut, förstår vikten av att arbeta strukturerat, är självgående i dina uppdrag och har en känsla för hur man ska prioritera uppdragen. Du tar egna initiativ till förändring när du ser områden där det finns behov av utveckling. Samtidigt ser vi att du kan skapa hållbara rutiner i ditt arbetssätt och att du ser värdet av att ständigt följa upp och effektivisera. Du har hög arbetskapacitet och är van att arbeta resultatinriktat. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Arbetet kräver att du har god servicekänsla och förmåga att bemöta frågeställningar rörande IT på olika nivåer. Du är pedagogisk och anpassar ditt IT-språk så att det blir begripligt för dem du kommunicerar med. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som passar rollen. Nyköpings kommun har flextidsavtal och subventionerad friskvård. Det finns möjlighet till distansarbete i viss mån. Låter detta intressant, tveka inte att söka! ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Hybrid

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundmottagare till MECA i Gnesta
Meca Sweden AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i svenska, engelska och polska • B-körkortKrav: -svenska flytande -polska grundläggande -engelska grundläggande Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Personuppgiftshantering Meko AB org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf

25 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Personlig assistent NATT Trosa
Conventor Invest AB
Personliga assistenter

Är du en nattuggla? Jag är förlamad i hela kroppen sedan 10 år tillbaka och har assistans dygnet runt. Jag har ett supergäng som sköter mig. Flera har jobbat många år. En av mina nattassistenter har nu bestämt sig för att göra andra saker, tråkigt tycker vi. Vi söker nu en ersättare för nattpasset, tjänsten är heltid, vaken natt och arbetstiden är 22-08. Jag behöver tillsyn på nätterna, då min andning inte är den bästa. Jag har hjälpmedel till detta som du får lära dig. Du kommer att ingå i en grupp med 5 assistenter som delar på dagtid och 3 assistenter som delar på natten. Det går alldeles utmärkt att kombinera tjänsten med studier eller liknande. Att du bor i närområdet är en fördel och att du har körkort och tillgång till bil är en förutsättning då kommunikationerna till Trosa inte är dom allra bästa.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vaktmästare/Fastighetsskötare Mikaeliskolan

Vi söker dig som är händig och van att ta hand om fastighet och trädgård. Du har intresse i trädgård. Du är bekväm med tekniska systemer med ventilation och värme. Du har ansvar för egen kontroller av vatten, värme och luft. Du kan snickra och hitta lösningar på praktiska problem. Du kan lyfta och bära och flytta saker när det behövs Tjänsten är deltid på 30-40% och arbetstiden kan vara flexibel. Du gillar barn och är en positiv, lösnings orienterat och social kompetent person, som kommer att vara en del av den medarbetar kår som gör Mikaeliskolan til en bra arbetsplats.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Plattsättare Nyköping
CERAMO AB
Murare m.fl.

Vi söker erfarna och engagerade plattsättare i Nyköping för uppdrag inom nyproduktion och renovering.  Rekryteringen sker på uppdrag av en seriös byggfirma  med kollektivavtal. Anställning sker direkt av byggfirman, ej uthyrning/bemanning.   Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Goda villkor enligt kollektivavtal Varierande och utvecklande arbetsuppgifter Våra krav:    Du måste tala flytande svenska eller engelska.  Yrkesbesvis eller minst 3 års erfarenhet inom plattsättning, tätskikt och relevanta arbetsuppgifter, helst i Sverige Noggrannhet och uppmärksam på detaljer Positiv attityd och lagspelare som även kan arbeta självständig Vilja att utvecklas och alltid vara en hjälpande hand till de som behöver det Lojalitet mot bolaget och respekt mot kunder och kollegor Erfarenhet från träarbete/snickeri är meriterande B-körkort är meriterande Goda referenser    Ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Skicka in en komplett ansökan via e-post. Observera att vi INTE hanterar ansökningar via telefon. Vi kontaktar kandidater som går vidare till nästa steg i rekryteringen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025