Lediga jobb i Södermanlands län
Sök totalt 1413 lediga jobb i Södermanlands län
På Samhällsbyggnadsförvaltning är vi drygt 350 medarbetare i många befattningar, organiserade i en stab och fyra verksamhetsområden. Tillsammans ansvarar vi för strategisk utveckling av staden, hantera ansökningar, tillstånd och genomföra kontroller, att sköta våra gator, parker och naturområden, samt att hindra och begränsa skador på människor, egendom och miljö via räddningstjänsten. Vill du bli vår nya ledare? Nu söker vi enhetschef till en av våra enheter inom område stadsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom stadsunderhåll leder du ca femton medarbetare med ansvar inom dagvatten, gatubelysning och vägskyltar. Här tar du vid och leder verksamheten vidare på utvecklingsresan mot en modern organisation där vi nyttjar teknik och kompetens på bästa sätt. Du analyserar och följer upp verksamheten, bidra till effektivisering av arbetsprocesser, upprättar budget och kalkyler samt bevakar och håller dig uppdaterad om lagar, regler och verktyg som rör drift och underhåll. Vi söker nu en ledare som kan motivera, stödja och skapa delaktighet i verksamheten för att tillsammans fokusera på samma mål och ett gemensamt synsätt. Du arbetar i en utåtriktad roll som innehåller mycket samarbete både internt inom kommunen, men också externt med entreprenörer, medborgare, myndigheter och intresseorganisationer. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med tre andra enhetschefer och självklart har du fullt ansvar för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som genom tillit, ödmjukhet och tydlighet skapar förutsättningar för engagemang, trygghet och mod i den verksamhet du leder. Med ditt positiva och coachande förhållningssätt tacklar du utmaningar på ett professionellt sätt. Du trivs i relationsbyggandet och att leda i förändring, samverka och samarbeta är enkelt för dig. Du är en god lyssnare och självständig som person med förmåga att arbeta mot uppsatta mål, planera, strukturera, analysera och att se till helheten. I grunden har du en högskoleutbildning inom teknik, samhällsbyggnad eller annat relevant område, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du arbetet i någon form av ledande befattning och att du har arbetslivserfarenhet inom drift och underhåll. Har du dessutom byggt på din kompetens med ledarskapsutbildning ses det som ett plus. Du har goda IT-kunskaper och en god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet samtidigt som du får göra skillnad för andra. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. Nu söker vi en administrativ socialsekreterare som vill vara en del av vårt team! ARBETSUPPGIFTER Rollen som administrativ socialsekreterare är en nyckelfunktion inom Utredningsenheten Barn och Unga. Syftet med tjänsten är att avlasta socialsekreterare i deras dagliga arbete genom att ta ett samlat ansvar för administrativa uppgifter kopplade till ärendehantering. Du utgör ett processtöd och bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i myndighetsutövningen. Det ingår att hantera enklare utredningsinsatser samt självständigt driva vissa moment i ärendeprocessen. Rollen är hybrid till sin karaktär och kräver både administrativ noggrannhet och grundläggande förståelse för socialt arbete enligt SoL och LVU. Administrativa arbetsuppgifter: • Registrering av nya ärenden och hantering av aktualiseringar i verksamhetssystemet Treserva. • Upprättande, organisering och arkivering av fysiska akter. • Dokumenthantering: scanning, journalföring och distribution av inkommande handlingar till ansvarig socialsekreterare. • Bokning av tand- och hälsoundersökningar . • Fakturagranskning och enklare ekonomisk administration, inklusive beräkning av föräldraavgift vid placering. • Ansökan om barnbidrag, hantering av folkbokföring samt administration av skolplacering. • Stöd i sökning av HVB-placeringar enligt instruktion från socialsekreterare. Stöd i myndighetsutövning: • Självständigt hantera enklare ärenden och förfrågningar, exempelvis: överflyttningsärenden från annan kommun och ansökningar från personer som inte tillhör kommunen. • Initial bedömning av inkommande anmälningar/ansökningar, inklusive skyddsbedömning och tolkbehov. • Förberedande dokumentation och utskick av handlingar till berörda parter. • Hantering av utlämning av allmänna handlingar enligt gällande sekretessbestämmelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, alternativt beteendevetenskaplig examen innehållande minst 15 hp i socialt arbete, 7,5 hp i psykologi och 7,5 hp i socialrätt eller förvaltningsrätt. • Förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket, i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Vana att arbeta i ärendehanteringssystem, företrädesvis Treserva. • Erfarenhet av administrativa uppdrag/roller. För att lyckas i uppdraget behöver du vara en självgående och drivande person som med stort engagemang tar sig an varierande arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med en förmåga att prioritera i de fall det behövs. Du samarbetar väl med andra genom att vara tydlig, lyhörd för andras behov och ha en hög känsla för service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
Är du kreativ, engagerad och vill vara med och utveckla vår pedagogiska verksamhet? Är du nyfiken och vill utvecklas tillsammans med dina kollegor? Då är detta en tjänst för dig! Att arbeta som förskollärare innebär en unik och fantastisk möjlighet att få vara med och påverka och bidra till våra barns utveckling. Genom delaktighet och engagemang skapar vi en trygg och trivsam verksamhet med bästa möjliga förutsättningar för våra barn. Hos oss får du stöd av förste förskollärare, specialpedagoger, utvecklingsledare och litteraturutvecklare. Vi har även ett förskolecenter där vi erbjuder kompetensutveckling. Vi söker nu 1-2 förskollärare på vikariat till Finninge förskoleenhet. I enheten ingår Grävlingen, Siklöjan, Äventyret, Trädgårdsmästaren och Trollskogen. Är du vår nästa kollega? ARBETSUPPGIFTER I rollen som förskollärare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att skapa en trygg, rolig och utmanande utbildning för barnen. Vi ansvarar tillsammans för ett förhållningssätt där vi uppmuntrar barnen att aktivt vara med och påverka sin dag på förskolan. Du kommer att planera, genomföra och följa upp verksamheten enligt läroplanens mål och riktlinjer. Hos oss får du en sammansvetsad och nytänkande ledningsgrupp som ger dig det stöd du behöver. Vi tillämpar tillitsbaserat ledarskap och vi uppmuntrar personlig utveckling genom kollegialt lärande och kompetensutveckling. Vi är övningsförskola i samarbete med Mälardalens universitet och tar emot förskollärarstudenter. Vi erbjuder dig: • Reflektionstid, enskild och kollegial. • Fria pedagogiska måltider från våra egna kök med stor andel ekologisk mat. • Introduktionsår för nyutexaminerade förskollärare och mentorskap. • Två planeringsdagar/år och två kompetensutvecklingsdagar/år. • Möjlighet att delta i enhetens utvecklingsarbete. • Arbetskläder och egen dator. • Friskvårdsbidrag KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har/är: • Legitimerad förskollärare eller i slutfas av din utbildning. • Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som förskollärare. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem! För oss är det viktigt med en god arbetsmiljö, kollegialt lärande och goda samarbeten. Att kunna tillhandahålla det ställer krav på både oss som arbetsgivare och på dig som medarbetare. Vi söker därför dig som är en lagspelare med mycket god förmåga att skapa relationer. Din positiva inställning och förmåga att se lösningar i stället för hinder gör dig till en uppskattad kollega inte bara i arbetsgruppen utan också bland barnen och deras vårdnadshavare. Som person söker vi dig som är en ledare och som vill driva utvecklingen på förskolan framåt tillsammans med oss andra. Du är modig, nyfiken och bidrar med genuin arbetsglädje och ett brinnande intresse för att jobba med våra barn enligt läroplanen för förskolan. Våra intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering * Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. * Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. * Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. * Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster.
Säljare till vår anläggning i Strängnäs Vi söker passionerade och engagerade säljare för vår anläggning i Strängnäs. I denna roll kommer du ha ett högt fokus på butiksbesök och att ge våra kunder en enastående serviceupplevelse. Vi letar efter individer med tidigare erfarenhet inom försäljning med mycket kundkontakt. Arbetsuppgifter: • Ansvara för att välkomna och hjälpa kunder i butiken • Aktivt arbeta med försäljning och att uppnå uppsatta mål • Ge professionell rådgivning och service till kunder • Säkerställa att butikens presentation och varulager upprätthålls på en hög nivå Erfarenhet och kvalifikationer: Vi letar efter dig som är lyhörd, har förmåga att uttrycka dig väl i tal och som brinner för kundbemötande. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du har: • Tidigare erfarenhet av försäljning • Förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder • En positiv attityd och en serviceinriktad inställning • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • Hög konsultativ förmåga Personliga egenskaper: • Utmärkt kommunikationsförmåga • Entusiastisk och positiv • Serviceinriktad och flexibel • Förmåga att arbeta under tryck och hantera olika situationer Om du tror att du har rätt erfarenhet och personliga egenskaper för denna roll, och vill vara en del av ett dynamiskt team ser vi fram emot din ansökan. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande! sdf Krav: Körkort: * B (Personbil)
Transportbilssäljare till Nordens största Transportbilscenter i Strängnäs Välkommen till Nordens största transportbilscenter i Strängnäs! Vi söker nu passionerade och engagerade Transportbilssäljare som brinner för att leverera enastående service till våra kunder. Som säljare på vår anläggning kommer du att arbeta med en rad olika transportbilar och ha möjlighet att guida kunder genom deras köpprocess på ett professionellt och engagerande sätt. Känner du att du har vad som krävs för att vara en del av vårt team? Arbetsuppgifter: • Ansvara för att välkomna och hjälpa kunder i vår butik • Driva försäljningen framåt och arbeta mot uppsatta mål • Ge professionell rådgivning och service till kunder • Säkerställa att butikens presentation och varulager är i toppskick Erfarenhet och kvalifikationer: Vi är på jakt efter dig som är en utmärkt kommunikatör med stark försäljningserfarenhet. För att lyckas i rollen som transportbilssäljare hos oss är det viktigt att du har: • Tidigare erfarenhet inom försäljning • Förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder • En positiv attityd och en stark serviceinriktning • Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team • Starka konsultativa färdigheter Personliga egenskaper: • Utmärkt kommunikationsförmåga • Entusiastisk och positiv inställning • Serviceinriktad och flexibel • Förmåga att prestera under tryck och hantera olika situationer Om du är övertygad om att din erfarenhet och personliga egenskaper passar för denna roll och om du vill vara en del av ett dynamiskt team, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. På vår arbetsplats erbjuds du en spännande och utmanande arbetsmiljö där du har möjligheten att utvecklas och växa i din roll. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då intervjuerna sker löpande. Vi ser fram emot att höra från just dig! Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Hallå! Vill du jobba på en arbetsplats med mycket fart, blandade arbetsuppgifter och framför allt mycket roligt? Se hit! Vi söker nu ytterligare serveringspersonal under sommaren. Vi söker personer med mycket energi, som har lätt att prata med nya människor, och har ett brinnande intresse för service! Erfarenhet inom restaurangbranschen, eller med människor överlag, är meriterande men inget krav. Då arbetet innebär hantering av alkohol har vi en åldersgräns på minst 18 år. Ett krav är att kunna arbeta kvällar och helger. Chans till förlängning finns. Upplärning inleds så snart som möjligt. Som serveringspersonal hos oss på Terrassen har du blandade arbetsuppgifter. Utöver själva serveringsarbetet förväntas du även lära dig en hel del om baryrket. Detta lär vi ut på plats. Låter detta som något för dig? Tveka inte att höra av dig!
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du en social, driven och engagerad person som gillar att träffa människor? Vi söker just nu nya återförsäljare till våra inspirerande homepartyn! Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi ger dig stöd och material för att komma igång. Bli en del av vårt positiva och energifyllda team! Söker du ett jobb som enkelt går att kombinera med vardagen? Våra homepartyn hålls ofta på kvällar och helger – perfekt för dig som vill jobba extra när det passar dig. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Har du erfarenhet av betongpumpning och söker nästa steg i din karriär inom bygg och anläggning? Vi söker nu en engagerad och noggrann betongpumpförare till vårt team i Eskilstuna. Hos oss blir du en viktig medarbetare som bidrar till säkra och effektiva byggprojekt! Arbetsuppgifter och ansvar för en betongpumpförare i Eskilstuna Köra och hantera betongpumpbilar och utrustning på byggarbetsplatser enligt aktuella säkerhetsrutiner Placera och pumpa betong i samverkan med arbetslag, platsledning och kund Underhålla och säkerställa att pumpen och fordonet är i gott skick inför, under och efter arbetsdagen Bidra till att projekt håller satta tidsramar och kvalitetskrav Samarbeta med kollegor och skapa en god arbetsmiljö präglad av säkerhet, kvalitet och respekt Följa företagets rutiner för arbetsmiljö, dokumentation och rapportering av eventuella avvikelser Kravprofil: Erfarenhet, utbildning och kompetens för betongpumpförare C-körkort Dokumenterad erfarenhet av att köra och hantera betongpump eller liknande fordon/maskiner Säkerhetsmedveten och noggrann i alla arbetsmoment Kunskap om material och arbetsmetoder inom betong, pumpning och byggproduktion är meriterande God svenska i både tal och skrift God fysisk förmåga – arbetet är rörligt och kan vara fysiskt krävande Personliga egenskaper för rollen som betongpumpförare Ansvarstagande, strukturerad och lösningsorienterad Flexibel med förmåga att hantera förändrade förutsättningar på arbetsplatsen God samarbetsförmåga men även självgående i ditt arbete Engagerad och serviceinriktad mot både kollegor och kunder Om tjänsten och anställningsvillkor för betongpumpförare i Eskilstuna Heltidstjänst med placering i Eskilstuna och närliggande projekt Arbetstider enligt schema, skift eller dagtid Tjänstens längd och startdatum enligt överenskommelse Kollektivavtal och goda anställningsvillkor Ansökningsprocess – Sök rollen som betongpumpförare i Eskilstuna Skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev via vårt rekryteringssystem. Vi gör urval och intervjuer löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsbeskrivning Volvo Construction Equipment AB är en global ledare inom utveckling, tillverkning och försäljning av anläggningsmaskiner. Med över 190 års erfarenhet kombinerar vi gedigen ingenjörskonst med modern teknik för att skapa maskiner som bygger framtidens samhällen – säkert, effektivt och miljömedvetet. Nu söker vi Elektromekaniker till vår Underhållsavdelning i Eskilstuna. Som elektromekaniker hos oss får du arbeta brett med alla delar inom underhåll och reparation av avancerad utrustning. Vi har en stor maskinpark där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att vår produktion fungerar utan hinder och att vi kan leverera våra produkter i tid och med hög kvalitet till våra kunder. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Vi ser fram emot din ansökan och vill förtydliga att vi kommer att påbörja urval och återkoppling till kandidater tidigast under vecka 32 Ansvarsområden Utföra felsökning, reparation och underhåll av produktionsutrustning och maskiner Genomföra förebyggande underhåll enligt fastställda rutiner och underhållsplaner Delta i analys av återkommande fel och bidra till att förbättra befintliga processer Medverka vid installation, test och driftsättning av ny utrustning Arbeta med förbättringsarbete för att höja maskintillgänglighet och minska stillestånd Dokumentera utförda åtgärder i underhållssystem för att säkerställa spårbarhet Följa upp reservdelsbehov och säkerställa att rätt komponenter finns tillgängliga Samverka med produktion, teknik, automation och externa leverantörer vid större åtgärder Om tjänsten: Arbetstider: dagtid samt skiftgång Tillträde, omgående enligt överenskommelse Arbete sker på plats Kvalifikationer Erfarenhet av underhållsarbete med fördel från tillverkande företag Goda kunskaper inom felsökning i produktionsutrustning (CNC-maskiner) Erfarenhet av arbete inom hydraulik och pneumatik med inriktning på felsökning och reparation Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, automation, underhåll eller motsvarande arbetslivserfarenhet God förmåga att felsöka och förstå tekniska ritningar och manualer Goda kunskaper i Svenska, tal och skrift Kunskaper i engelska kopplat till att kunna läsa instruktioner och manualer samt vid kontakt med olika leverantörer/maskintillverkare. Vidare ser vi det som meriterande om du: Är en erfaren mekaniker som arbetat med service och reparation inom samtliga områden, mekanik, hydraulik, pneumatik, el, PLC samt olika styrsytem t.ex Siemens Erfarenhet från processindustrin där du arbetar med gaser och värme (härdningsprocesser) Arbetat enligt LEAN Om företaget Volvo Construction Equipment AB Varje dag ser Volvo Groups produkter och tjänster till att människor har mat på bordet, att barnen kommer säkert till skolan och att vägar och byggnader kan byggas. Framåt är vi engagerade i att driva övergången till hållbara och säkra transport-, mobilitets- och infrastrukturlösningar mot ett nollnätto samhälle. Genom att bli en del av Volvo Group kommer du att arbeta med några av världens mest ikoniska varumärken och vara en del av ett globalt och ledande industriföretag som utnyttjar automatiserad körning, elektromobilitet och uppkoppling.Våra medarbetare är passionerade om det de gör, de strävar efter hög prestation och trivs med teamwork och lärande. Vardagen på Volvo präglas av en klimat av stöd, omtanke och ömsesidig respekt. Om du vill växa och göra en skillnad, följ med oss på vår resa för att skapa ett bättre och mer motståndskraftigt samhälle för kommande generationer.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1413 jobb