Enhetschef Flygenheten Skavsta
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska, rotationstjänst till kirurgmottagningen
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Kliniken för kirurgi och urologi Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Kliniken för kirurgi och urologi är en stor klinik med kirurgi, urologi, bröst och endoskopimottagningar samt en egen dagvårdsavdelning. Vi strävar efter att erbjuda befolkningen i länet kirurgisk vård och behandling med stor kompetens och hög kvalité. På bröstcentrum har vi mottagningsverksamhet där vi jobbar tillsammans med onkologkliniken, patologen och mammografienheten för att kunna erbjuda bra vård för patienter med bröstcancer. Bröstcentrum har länsansvar och samarbete med Akademiska sjukhuset, vilket innebär att vi har en bred verksamhet inom bröstcancerbehandling. På urologmottagningen strävar efter att erbjuda urologisk vård och behandling med kvalitet. Vi bedriver planerad samt mindre akut verksamhet. Vi erbjuder dig: Individuellt anpassad introduktion Fortlöpande kompetensutvecklingsdagar under året Bra arbetsledning med dig som medarbetare i fokus. Dina arbetsuppgifter På bröstcentrum Du kommer att arbeta på Bröstcentrum som kontaktsjuksköterska med telefonrådgivning och egen mottagning. Du kommer även att arbeta med ”one stop clinic” dit kvinnor kan vända sig direkt om de misstänker att de drabbats av bröstcancer. Arbetet innebär att kvinnorna kommer att undersökas av dig som sjuksköterska, de får göra mammografi, ultraljud och andra prover vid behov. En viktig uppgift för dig som sjuksköterska på Bröstcentrum är att vara med och skapa en trygg och säker vårdkedja för patienter som drabbats av bröstcancer. I ditt arbete kan även operationsplanering ingå, vilket innebär att planera och kalla patienter för operation. På urologmottagningen • Telefonrådgivning • Assistera vid cystoskopier, biopsier och polikliniska operationer • Ha sjuksköterskemottagning där b.la kateteravveckling, kateterbyten, att lära ut RIK(ren intermittent katetrisering), installationer samt resurinkontroller. Uppdraget som kontaktsjuksköterska innebär att du blir patientens kontaktlänk och ger patienten och anhöriga information, råd och stöd tillsammans med läkare gällande planerad och pågående behandling. I arbetet ingår även att ansvara för att vårdplan upprättas, telefonrådgivning, samt att delta vid multidisciplinära ronder. Din kompetens Du är legitimerad sjuksköterska och är van att ta ansvar. Du är serviceinriktad, kreativ och strukturerad. Några års erfarenhet som sjuksköterska är ett krav och om du har erfarenhet av kirurgisk vård är det meriterande. Med din vilja och engagemang vill du vara en del i, och vara med och utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tidsbegränsadanställning med tillträde enligt överenskommelse t.om 2026-08-30. Tjänsten är förlagd dagtid, 40 timmar/vecka, måndag - torsdag 7.30–17.00 och fredagar 7.30-12.30. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Paiman Hassan, 076-135 91 47. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på kliniken för kirurgi och urologi! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-31. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lokalvårdare

Wonabee AB utför alla typer av städuppdrag, från saneringsarbeten till hemstädning hos våra uppdragsgivare. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och söker nu 2 nya medarbetare. Vi behöver förstärkning både till vårt team som arbetar med fönsterputsning, flyttstädning och storstädning, samt till vårt team som fokuserar på hemstädning. Du kommer att bli en del av ett härligt gäng med skickliga och målinriktade kollegor. Vårt arbetsområde sträcker sig över Gnesta, Nyköping och Trosa kommun med omnejd. Vi söker dig som är passionerad i ditt arbete, kan arbeta självständigt, tar eget ansvar och inte tvekar att ta i när det behövs. Du utför städuppdragen med känsla och stor noggrannhet. En introduktionsutbildning kommer att ges vid anställningens början. Det är en fördel om du talar svenska, eftersom du kommer att ha kundkontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dina personliga egenskaper: Ansvarsfull, positiv och självständig. Du har en förmåga att hitta lösningar och se möjligheter i olika situationer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Skogskonsulent till Sörmland-Örebros distrikt
Skogsstyrelsen
Specialister och rådgivare inom skogsbruk

Beskrivning Vi söker dig som vill arbeta med områdesskydd och naturvårdande skötsel med placering inom Sörmland-Örebros distrikt. Du behövs i vårt arbete med att verkställa riksdagens uppsatta skogs- och miljöpolitiska mål samt miljömålet Levande skogar. Du kommer att ingå i ett team med andra erfarna skogskonsulenter inom naturvård och områdesskydd. Du kommer ha mycket kontakter med markägare och aktiva inom skogsbruket, men även med andra intressenter kopplat till skogen. Som skogskonsulent får du ett jobb med varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet till kompetensutveckling. I arbetet ingår Du kommer främst att jobba med områdesskyddsfrågor som naturvårdande skötsel inom befintliga biotopskyddsområden och naturvårdsavtal, men även bildande och förvaltning av områdesskydd. I arbetsuppgiften innefattas att genomföra naturvärdesbedömningar. Arbetet utförs på kontoret och i fält. Arbetet innebär kontakter med skogsägare, andra aktiva inom skogsbruk liksom berörda myndigheter och organisationer. Beroende på din kompetens, inriktning och verksamhetens behov kan även annat arbete bli aktuellt. Exempel på det kan vara naturvärdesbedömningar eller kurser på uppdrag, inventeringar eller medverka i rådgivningsaktiviteter. I arbetet kan du behöva arbeta över ett större geografiskt område vilket kan innebära längre resor och övernattning. Som medarbetare på Skogsstyrelsen förväntas du bidra till utveckling av vår verksamhet. Kvalifikationer Du har antingen högskoleutbildning inom biologi, eller motsvarande, samt goda skogliga kunskaper alternativt en skoglig högskoleutbildning och goda kunskaper inom naturvård. Meriterande är erfarenheter av inventering av skogliga naturvärden och NVI enligt svensk standard samt goda artkunskaper. Det är även meriterande om du har erfarenhet av naturvårdande skötsel av skogar med mycket höga naturvärden eller arbete med områdesskydd. Vi värdesätter goda kunskaper inom IT/GIS.  Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt kan på ett okomplicerat sätt bemöta och föra dialog med människor i olika situationer. Du är ansvarstagande, initiativrik, har god samarbetsförmåga och kan jobba självständigt mot uppsatta mål på ett strukturerat sätt.  Du har en värdegrund och integritet som gör att du kan identifiera dig med de krav som rollen som statsanställd förutsätter. B-körkort för manuellt växlad bil är ett krav. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning, distansarbetsavtal och förtroendearbetstid. Stationering i Nyköping, Örebro eller Lindesberg. Välkommen med din ansökan senast 17 augusti via https://skogsstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:839640/! Det här är Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping. Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en vänlig arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden. Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss.  Extra arbetsförmåner som kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss! Är du nyfiken eller har en fråga, tveka inte att höra av dig om du inte finner svar på vår hemsida: https://skogsstyrelsen.se/om-oss/ samt https://skogsstyrelsen.se/om-oss/var-verksamhet/jobba-hos-oss/ Välkommen till Skogsstyrelsen!

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Jobba Hemifrån med Fastlön
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

. Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Butiksmedarbetare Café
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som butiksmedarbetare i vårt café är du en viktig del av kundupplevelsen. Du arbetar med försäljning, tar emot leveranser från leverantörer och säkerställer att caféet alltid är rent, trivsamt och välfyllt. Du bemöter varje kund med ett leende och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett högt tempo – arbetsdagarna är varierade och fyllda av energi. Utöver caféarbetet kommer du att delta i det dagliga arbetet i varuhuset. Tillsammans med teamet ser du till att butiken alltid är redo för försäljning och att varje kund får förstklassig service. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i ett växande företag där du får möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med oss! Om dig Vi söker dig som har ett genuint intresse för caféverksamhet. Du trivs när tempot är högt och möter varje arbetsdag med energi, glädje och initiativförmåga. Du är inte rädd för att tänka nytt och bidra med egna idéer. Du är en serviceinriktad person som alltid har kunden i fokus. Du gillar att anta nya utmaningar och har lätt för att både lära dig nya saker och dela med dig av dina kunskaper. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i café och är bekväm med de arbetsuppgifter som förekommer där. Om du dessutom uppskattar struktur och ordning kommer du att passa perfekt hos oss. Naturligtvis delar du Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. Då tjänsterna innebär högt tempo och tunga lyft behöver du som söker ha fyllt 18 år. Sista ansökningsdag: 2025.07.08 Arbetsplats/placering: Biltema Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 28h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Anna Halonen, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Jobba Hemifrån med Fastlön
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

. Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Butiksmedarbetare
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som Butiksmedarbetare på Biltema är du den viktigaste delen av kundernas upplevelse i varuhuset. Din arbetsdag består av både varierande arbetsuppgifter och avdelningar som alltid genomsyras av kundfokus och hög servicenivå. Det innebär bland annat att du har en avgörande roll för att hyllorna med våra 19 000 artiklar är välfyllda och frontade. Oavsett var du befinner dig i varuhuset uppmärksammar du våra kunder - som när du fyller på varor, sitter i kassan, hjälper dem i kundservice eller serverar dem i caféet. I mötet med kunden delar du gärna med dig av dina kunskaper för att hjälpa dem att hitta vad de letar efter till ett bra pris. På Biltema är ingen dag den andra lik. Här tar vi gärna tag i de uppgifter och utmaningar som kan dyka upp genom att försöka hitta en enkel lösning. Om dig Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna lyssna, förstå och läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och som har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom butiksarbete med kassaarbete alternativt restaurangbranschen. Truckkort är även mycket meriterande. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och våra produktområden. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & Reda samt Flexibilitet. Då tjänsterna innebär högt tempo och tunga lyft behöver du ha fyllt 18 år. Sista ansökningsdag: 2025.07.08 Arbetsplats/placering: Biltema Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 28h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Anna Halonen, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
SSAB - CNC-operatör - Verkstadsmaskiner
SSAB Emea AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Ta chansen och byt till ett spännande nytt jobb efter semestern! Är du erfaren inom maskinbearbetning och CNC-programmering? Har du dessutom erfarenhet av svarvning? Då söker vi dig till Centrala verkstaden på SSAB i Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten SSABs verkstad är centralt organiserad och samverkar med alla organisationsnivåer inom produktionen. Tillsammans levererar vi, i nära samarbete med produktionsenheterna, kvalificerade tjänster av god kvalitet. Vi söker en operatör till våra verkstadsmaskiner med uppdrag att bearbeta detaljer till SSABs produktionsutrustning. Tjänsten innefattar riggning och programmering av våra svarvar. Arbete i övriga verkstadsmaskiner förekommer också. Vi erbjuder en roll där stora möjligheter till vidareutveckling finns, både inom rollen och i övriga företaget. Du får arbeta tillsammans med dina kollegor i ett trevligt arbetslag som underhåller och utvecklar våra anläggningar Arbetstiden är 2-skift. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Dina huvudsakliga ansvarsområden Tillverkning av detaljer på ett kvalitetsmässigt och kostnadseffektivt sätt. Medverka under service och reparations åtgärder. Medverka vid större projekt mot skärandebearbetning. Om dig Du har gymnasial verkstadsteknisk utbildning samt har arbetslivserfarenhet av maskinbearbetning och CNC-programmering. Meriterande är om du har kunskap i CAD/CAM och Edgem-programmering och vana att programmera i Heidenhain- och Fanuc-styrsystem. Du är en noggrann person som är leveransinriktad, positiv, nyfiken och vill var med och utveckla. Du har goda datakunskaper och har en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du behärskar svenska i tal och skrift. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Edin Tabakovic, Chef Centrala Verkstaden 2, tfn 0155-456 627 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef ”Jag som blir din närmaste chef heter Edin Tabakovic. Hos oss får du en roll där stora möjligheter till vidareutveckling finns, både inom rollen och i övriga företaget. Du får arbeta tillsammans med dina kollegor i ett trevligt arbetslag som underhåller och utvecklar våra anläggningar. Välkommen med din ansökan.” SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Jobba extra hemifrån (Deltid)
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025