🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Konsult uppdrag!! Tillverkningsfarmaceut Start omgående och 6 månader med möjlighet till förlängning. För dig som är apotekare/receptarie med extemporebehörighet, tillverkningsfarmaceut. Strat omgående. Uppdraget är i Uppsala. Vi ställer oss för reseersättning, milersättning och bra betald Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående och 6 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Länna. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Länna. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex! Jobb från meetastudent.com
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du någonsin beställt något på internet och önskat att det gick att få det levererat hem till dörren direkt med miljövänlig leverans? Brizo gör just detta möjligt genom att hjälpa e-handlare att erbjuda snabba och hållbara leveranser. Vi söker nu lagerarbetare till vårt lager i Morgongåva. Arbetet innebär bland annat att ta emot varor som kommer till vårt lager, plocka varor från hyllorna och packa beställningar. Du kommer inte att behöva leverera något. Allt sköts via vårt lagersystem som finns på våra datorer och det är en fördel om du är datorvan. Det är även viktigt att du är noggrann och ser till att packa saker rätt och fint. Vi erbjuder: - Schyssta villkor som inkluderar OB, tjänstepension, försäkringar osv. - Arbete heltid eller deltid. - Socialt jobb med god gemenskap. - Aktivt arbete där man rör på sig. - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tjänsten tillsätts löpande, så ansök redan idag!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vilka är Brizo? Brizo är en 3PL för e-handel som möjliggör snabba och hållbara leveranser. Om tjänsten Vi letar nu efter en driftansvarig lagerchef till vårt lager i Morgongåva. Som driftansvarig lagerchef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet på lagret. I tjänsten ingår arbetsmiljöansvar och ansvar över att upprätta och underhålla rutiner samt personalansvar. Vi tror att du är en kommunikativ och stark ledare. Du är duktig på att skapa ordning och reda och tydliga instruktioner för de som jobbar på vårt lager. Som person är du positiv, strukturerad och prestigelös. Du trivs i ett bolag i snabb tillväxt där mycket händer på samma gång. Ta chansen att bli en av de första medarbetarna och delta i denna tillväxtresa. Du kommer in i ett tidigt skede och får du en väsentlig roll som kommer att påverka hela företagets framtid och du får vara med och skapa den arbetsmiljö du vill ha. Din bakgrund och profil För att lyckas i arbetet som driftansvarig lagerchef har du erfarenhet av arbete som chef samt vana att hantera personalfrågor. Du är en operativ, driftnära ledare med tidigare erfarenhet av logistik och lager. Meriterande om du tidigare arbetat inom 3PL och e-handel. Ansvarstagande, lösningsorienterad och orädd. Du behärskar svenska och engelska, både skriftligt och i tal. Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom lager, logistik och e-handel. Du har god dator- och systemvana. Har truckkort. Som driftansvarig lagerchef rapporter du direkt till företagets COO. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Erfaren fastighetstekniker med bred kompetens sökes 🛠️ Vi söker en erfaren och självgående fastighetstekniker som vill vara en nyckelperson i vår tekniska drift. Har du ett öga för fastighetsteknik, arbetar strukturerat och trivs med varierade arbetsuppgifter? Då är du den vi söker. Om rollen Som fastighetstekniker ansvarar du för drift, tillsyn och underhåll av våra fastigheter, med särskilt fokus på tekniska system och installationer. Rollen innebär både eget ansvar och nära samarbete med kollegor inom fastighetsskötsel, förvaltning och externa entreprenörer. Arbetsuppgifter: Stort fokus på tillsyn, skötsel och rondering i fastigheter/ driftutrymmen och utemiljö Felavhjälpande underhåll Driftövervakning av värme, ventilation, kyla, styr- och reglerteknik Utföra och dokumentera ronderingar, egenkontroller och löpande driftinsatser - se så det är rent, helt, fungerande, tryggt och säkert Hantering av felanmälningar i både akuta och planerade åtgärder Samordning med entreprenörer vid service och underhåll Mindre projekt- och förbättringsarbeten inom fastighetsteknik Deltagande i energieffektivisering och optimering Förståelse för brandskyddstillsyn, SBA, samt övrig lagstadgade kontroller Dokumentation i digitala system samt uppföljning av arbetsorder och planerat underhåll Medverka i besiktningar och uppföljning av åtgärder Stötta kollegor i gemensamma uppgifter och bidra till en god arbetsmiljö Fakturahantering Kvalifikationer: Gedigen och flerårig arbetslivserfarenhet som fastighetstekniker eller liknande roll Självgående och lösningsorienterad God teknisk förståelse inom bla VS/VVS, låskunskaper, dörrautomatiker, el, ventilation, styr- och reglersystem Vana vid arbete i ärendehanteringssystem och digitala verktyg, tex Vitec och Amax Meriterande behörigheter tex SBA, Heta arbeten, fallskydd, mobila arbetsplattformar, badanläggning, kylanläggning, reservkraft Goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt datorvana och administrativ kompetens B-körkort (krav) Personliga egenskaper: Strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad Bred teknisk kompetens och kan förstå sambandet mellan olika tekniska installationer. Serviceinriktad med god samarbetsförmåga och stark laganda, trivs med att ta egna initiativ och driva arbetet framåt Initiativrik och van att prioritera i en varierad vardag Stresstålig Förståelse för fastighetsekonomi Kommunikativ och prestigelös Förståelse för helheten att alla behöver ta sitt ansvar och leverera hög service varje dag Vi erbjuder: Ett självständigt och varierat arbete i en stabil organisation Kompetenta kollegor och en välfungerande arbetsstruktur Möjlighet att utveckla tekniska lösningar och bidra till hållbar fastighetsförvaltning Konkurrenskraftiga villkor och kollektivavtal Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Ansökningsprocessen kan ha en viss fördröjning med anledning av semesterperiod. Kontroll av belastningsregister kommer att krävas. Provanställning tillämpas.
Om tjänsten Vi söker en engagerad och operativ arbetsledare som trivs i en produktionsmiljö och har en naturlig ledarskapsförmåga. I denna roll kommer du att arbeta aktivt i produktionen samtidigt som du ansvarar för att ge feedback och följa upp våra konsulter på plats. Vi söker en producerande teamledare till en av våra kunder i Enköping. Du kommer att jobba i produktionen själv men också ansvara för feedbacken och uppföljningen av våra konsulter på plats. Dina arbetsuppgifter - Arbeta aktivt i produktionen - Coacha och stötta medarbetare för att uppnå de uppsatta målen - Tydlig och löpande kommunikation med medarbetarna för att skapa engagemang och arbetsglädje Vad vi söker Vi letar efter någon som idag arbetar som team leader eller motsvarande, där du har erfarenhet av att vara operativ och närvarande i produktionen. För oss är det viktigt att du har ett naturligt ledarskap som gör att uppföljning och motivation av konsulterna blir en självklar och naturlig del av ditt dagliga arbete, snarare än en uppgift som känns tung eller tidskrävande. Erfarenhet av att följa upp produktivitet och en god förståelse för logistik är krav. Som person ser vi gärna att du är glad, framåt och har ett stort intresse av att utvecklas och lära dig nytt. Om du visar dig vara rätt person för oss, ser vi detta som en möjlighet till vidare utveckling, antingen inom vårt företag eller hos en av våra kunder. Välkommen med din ansökan om du vill vara en del av vårt team och ta nästa steg i din karriär! Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Ansvarar för den verksamhet som Svenska kyrkan bedriver i sina församlingar utomlands. Svenska kyrkan finns där människor finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle. Enheten för Svenska Kyrkan Utlandet söker nu en Präst för pastoralt främjande Vår verksamhet Svenska kyrkan i utlandet står inför en spännande framtid att öka engagemanget i Sverige och utomlands för verksamheten, svara mot stora diakonala behov och möta människor i gudstjänst och samtal. Samverkan med utlandsförsamlingarna och dessas kyrkoråd ska stärkas och samverkan med Visby stift prioriteras. Svenska kyrkan i utlandet finns på drygt 26 platser i cirka 25 länder runt om i världen. På ytterligare 100 platser firar man regelbundet gudstjänst. I församlingarna runt om i världen arbetar drygt 100 medarbetare, både präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger samt övriga medarbetare. Utöver dessa engagerar Svenska kyrkan i utlandet många frivilliga utomlands och ombud i Sverige. Avdelningen för Svenska kyrkan i utlandet består av en utlandsenhet med medarbetare utomlands och en utvecklingsenhet som bland annat ansvarar för arbetet i Sverige. Till avdelningen finns också knutet resurser för ekonomi, fastighetsstöd, kommunikation och HR och sammantaget arbetar fjorton medarbetare på kansliet för avdelningens räkning. Avdelningens uppgift är att leda och utveckla främjandet av utlandsverksamheten och vara ett stöd i ekonomi-, personal- och fastighetsfrågor. Visby stift med biskop ansvarar för tillsynen i Svenska kyrkan i utlandet. Kyrkostyrelsens Råd för Svenska kyrkan i utlandets är organisationens styrorgan och direkt utsett av kyrkostyrelsen. Om rollen Som handläggare för Pastoralt Främjande får du en nyckelposition där du arbetar nära avdelningschefen för att stödja och främja utlandsförsamlingarnas verksamhet. Tillsammans med avdelningschefen, som har det övergripande ansvaret, kommer du att vara en viktig resurs för kyrkoherdar och kyrkoråd, bistå biskopen i pastorala frågor och bidra till att stärka utlandskyrkans arbete. I denna roll kommer du att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter, inklusive frågor rörande ekonomiska anslag, fastigheter, juridiska ärenden och personalfrågor inom utlandsverksamheten. Dessutom ingår arbete med ombudsverksamhet för utlandskyrkan, vilket ger dig möjlighet att spela en betydande roll i att forma och utveckla kyrkans närvaro både hemma och utomlands. Som handläggare för Pastoralt Främjande rapporterar du direkt till avdelningschefen och arbetar i en dynamisk och utvecklande miljö där du får möjlighet att göra skillnad på både nationell och internationell nivå. Exempel på Arbetsuppgifter: - Kontinuerligt följa upp verksamhet och kyrkoherdar utifrån aktuella mål inom de övergripande verksamhet. - Ansvar för utbildning och fortbildning för både personal och förtroendevalda - Bistå avdelningschef utifrån kompetens och ansvar. - Bistå avdelningschef i arbete för effektivisering av arbetet och en hållbar ekonomi. - Följa lagar och avtal samt arbeta för att övriga anställda följer dessa. - Vara en viktig kontaktpunkt mot utlandsförsamlingarna och skapa goda relationer - Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av processer Vem är du? Vi söker en ansvarstagande, analytisk och kommunikativ person med noggrant öga för detaljer. Du är självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Med din analytiska förmåga löser du komplexa problem effektivt och fattar välgrundade beslut. Du kommunicerar tydligt och skapar goda relationer, samtidigt som du är noggrann och levererar högkvalitativa resultat Som en kommunikativ och lösningsorienterad teammedlem arbetar du effektivt både självständigt och i samarbete med andra. Du vet hur man hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och har en förmåga att hålla ordning på flera uppgifter samtidigt, då kan detta vara rollen för dig! Krav - Prästvigd och minst 5 års arbetslivserfarenhet som kyrkoherde - Bred akademisk inom humaniora, teologi, förvaltning, HR - Svenska, flytande i tal och skrift - Engelska, mycket god kunskap i tal och skrift - God kännedom om Svenska kyrkan i utlandet och tidigare erfarenhet av församlingsarbete - särskilt utlandsverksamhet Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund https://www.svenskakyrkan.se/kristentro/kyrkans-vardegrund Vi erbjuder Vi erbjuder en trivsam och modern arbetsplats i centrala Uppsala och ett sammanhang med många erfarna och kunniga kollegor. Vi arbetar efter ett flexibelt arbetssätt, vilket innebär att du har möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. Kyrkokansliet som arbetsplats lägger stor vikt vid hälsa och balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du möjlighet att arbeta hos en stor och trygg arbetsgivare med förmåner såsom flextid, lunchförmån, kollektivavtal , lokalt årsarbetstidsavtal, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Mer information Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef mailto:[email protected] Fackliga företrädare, mailto:[email protected](Vision), mailto:[email protected] (Akavia) och mailto:[email protected] (KyrkA). Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-08-01. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer