Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Är du legitimerad läkare som planerar att snart påbörja din ST i allmänmedicin? För dig som är legitimerad läkare erbjuder vi ett vikariat på heltid med utbildningsförmåner med eventuell möjlighet till ST-anställning framöver. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmånspaket via vårt kollektivavtal. Läs mer om våra förmåner här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%C3%A4rwebben/F%C3%B6rm%C3%A5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna distriktsläkardagar där Primärvårdens alla läkare får fortbildning. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor. Ditt uppdrag I tjänsten som legitimerad läkare kommer du att arbeta i nära samarbete med alla professioner på vårdcentralen. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete med omväxlande uppgifter. Det ingår även viss jour/beredskap. Utöver de vanliga arbetsuppgifterna som legitimerad läkare så får du även möjlighet att börja förbereda dig inför din ST-utbildning. Du erbjuds handledning, lästid på arbetsplatsen och möjlighet att delta i ST-seminarier. Din tjänstgöringstid kan du tillgodoräkna dig i eventuell kommande ST-utbildning. Din kompetens Vi söker dig med svensk läkarlegitimation, gärna med erfarenhet från arbete inom primärvård och ett framtida intresse av att utvecklas inom allmänmedicin. Du besitter en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, har god kännedom om det svenska sjukvårdssystemet och ser det goda bemötandet som ett av dina viktigaste verktyg i patientmötet. Vidare har du en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare på vårdcentralen. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Här jobbar alla professioner nära varandra för att ge den bästa möjliga vården och du kan bli en i vårt team! Tillsammans har vi 9 000 listade patienter, vi är 38 medarbetare som erbjuder det mesta inom primärvård och har bland annat mycket välfungerande sjuksköterskeledda mottagningar. På vårdcentralen arbetar vi för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande. Vi värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö med personliga lösningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Linda Palm på telefonnummer: 018 – 617 10 31 eller e-post: [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Skutskärs vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Är du legitimerad läkare som planerar att snart påbörja din ST i allmänmedicin? För dig som är legitimerad läkare erbjuder vi ett vikariat på heltid med utbildningsförmåner med eventuell möjlighet till ST-anställning framöver. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmånspaket via vårt kollektivavtal. Läs mer om våra förmåner här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%C3%A4rwebben/F%C3%B6rm%C3%A5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna distriktsläkardagar där Primärvårdens alla läkare får fortbildning. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor. Ditt uppdrag I tjänsten som legitimerad läkare kommer du att arbeta i nära samarbete med alla professioner på vårdcentralen. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete med omväxlande uppgifter. Det ingår även viss jour/beredskap. Utöver de vanliga arbetsuppgifterna som legitimerad läkare så får du även möjlighet att börja förbereda dig inför din ST-utbildning. Du erbjuds handledning, lästid på arbetsplatsen och möjlighet att delta i ST-seminarier. Din tjänstgöringstid kan du tillgodoräkna dig i eventuell kommande ST-utbildning. Din kompetens Vi söker dig med svensk läkarlegitimation, gärna med erfarenhet från arbete inom primärvård och ett framtida intresse av att utvecklas inom allmänmedicin. Du besitter en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, har god kännedom om det svenska sjukvårdssystemet och ser det goda bemötandet som ett av dina viktigaste verktyg i patientmötet. Vidare har du en vilja att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare på vårdcentralen. Vår verksamhet Skutskärs vårdcentral ligger på fem minuters promenadavstånd från tågstationen och det är lätt att pendla från både Gävle (17 km) och Uppsala (9 mil). Alla yrkesområden finns representerade hos oss och tillsammans erbjuder vi alla tjänster inom vårdcentralens uppdrag. Här jobbar alla professioner nära varandra för att ge den bästa möjliga vården och du kan bli en i vårt team! Tillsammans har vi 9 000 listade patienter, vi är 38 medarbetare som erbjuder det mesta inom primärvård och har bland annat mycket välfungerande sjuksköterskeledda mottagningar. På vårdcentralen arbetar vi för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande. Vi värnar om en god och stimulerande arbetsmiljö med personliga lösningar. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Linda Palm på telefonnummer: 018 – 617 10 31 eller e-post: [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb i Uppsala Boländerna. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra klienter möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en erfaren gruppledare som drivs av utveckling och som vill bidra till att hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Att arbeta hos oss ger dig en möjlighet att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra klienter. Hos oss på Humana Vaskesta LSS får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll som boendestödjare och gruppledare. Tjänsten innebär att du är anställd som boendestödjare med ett förordnande som gruppledare. Du kommer tillsammans med verksamhetschef att driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga planeringen och fördelningen av arbetsuppgifter samt säkerställa att bemanningen är optimal och i enlighet med verksamhetens behov. Ge stöd och vägledning till boendestödjarna i deras dagliga arbete, lösa problem som uppstår samt säkerställa att arbetsrutiner och riktlinjer följs. Ansvara för att dokumentation av vård- och omsorgsinsatser är korrekt och uppdaterad, samt delta i vårdplanering och samverkan med sjuksköterskor och annan personal för att säkerställa hög kvalitet i omsorgen. Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ett vikariat om 6 månader med eventuell förlängning på 100% och arbete sker dagtid under vardagar. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de som bor på Vaskesta LSS, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ. En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom rollen som gruppledare. En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Vem är du? För att trivas i rollen som gruppledare behöver du tycka om utvecklingsarbete samt vilja delta aktivt i vår utvecklingsprocess genom att kombinera ledarskap med med att vara en tydlig förebild i omvårdnadsarbetet. Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har en förmåga att se helheten och du har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. För denna tjänst krävs det att du: Är utbildad undersköterska/socialpedagog eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamhet. Kan arbeta med omvårdnad. Kan åta sig en delegering. Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism, självskadebeteende, EIPS samt utåtagerande beteende. Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har B-körkort för manuell bil. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av Medvind. Erfarenhet av Idok. Erfarenhet av Safekeep. Kan skriva genomförandeplaner. Övrigt: Stor vikt läggs på personlig lämplighet för tjänsten. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Ester Alphonce [email protected]
Om rollen Som Driftkoordinator hos oss blir du navet i vårt logistikmaskineri. Du kommer att ha överblick över våra produktionsflöden och säkerställa att varje order går som den ska genom våra system och automationslösningar. Det är en fartfylld och lösningsorienterad roll där kommer spendera mestadels av din tid nära produktionen på golvet och du jobbar nära våra team i Morgongåva och andra delar av Apotea, som Rx, kundservice och teknikteamet. I tjänsten har du inte något personalansvar men du leder däremot chefer. Ditt fokus ligger på att planera produktionen, fördela resurser, identifiera och lösa problem – och se till att vi håller våra deadlines. Du är också med och driver förbättringar för att göra våra flöden ännu smartare och effektivare. Plats: Morgongåva, inget hybridarbete erbjuds Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning Arbetstider: 2 helger i månaden och då jobbar man 06:30-18:30. Övrig tid jobbar man 13:00-01:00 och torsdagar jobbar man 14:00-21:00 Rapporterar till: Logistikchef Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Dina arbetsuppgifter Produktionsplanering och resursfördelning för att maximera flödet Monitorera våra system (Lima, Wamas, Lighthouse m.fl.) och agera snabbt vid avvikelser Vara operativt stöd vid Rx-orderhantering och säkerställa leverans till kund Lösa produktionsutmaningar i både mjukvara och hårdvara, i nära samarbete med IT och serviceteam Leda och stötta personalen mot våra produktionsmål – vi vinner som ett lag! Följa upp och säkerställa att förbättringsprojekt håller hela vägen i mål Fungera som backup i olika ledningsfunktioner vid behov Ge konstruktiv feedback till utvecklingsteam och rapportera avvikelser Vi tror att du har: God systemvana, gärna från Lima, Wamas, Autostore eller liknande Bra koll på logistiska flöden – från plocklista till spedition Stark social förmåga – du trivs med att både ge och ta emot feedback Och vi hoppas att du är: Lyhörd, prestigelös och flexibel En naturlig ledare som gillar att lära ut och motivera andra Självgående, analytisk och lösningsorienterad Stresstålig och trivs i ett högt tempo där dagarna sällan är den andra lik Vad Apotea erbjuder dig På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Servicetekniker i Morgongåva – med känsla för teknik och problemlösning? Vill du vara med och bidra till utvecklingen av en av Sveriges mest spännande och högautomatiserade logistikverksamheter? Nu söker vi på Apotea en Servicetekniker till vår moderna anläggning i Morgongåva. Här möts avancerad teknik, robotik och logistik i ett högt tempo – och du får chansen att vara en del av ett engagerat team som varje dag strävar efter att leverera världsklass till våra kunder. Rollen som Servicetekniker Som Servicetekniker blir du en central del i det dagliga arbetet med att säkerställa att vår tekniska utrustning fungerar felfritt. Du jobbar i hjärtat av anläggningen – där högteknologiska maskiner och automationssystem måste samverka för att leveranserna ska gå snabbt och smidigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra service, reparationer och felsökning på produktions- och automationsutrustning Arbeta med förebyggande underhåll för att undvika driftstörningar Delta i förbättringsarbete kring maskinprestanda och tekniska lösningar Arbeta nära operatörer, tekniker och externa leverantörer för att lösa akuta tekniska problem Vara delaktig i installationer och driftsättning av ny utrustning Placeringsort: Morgongåva Arbetsmodell: På plats (On-site) Vem söker vi? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och gärna erfarenhet av service, underhåll eller produktionsteknik. Du har lätt för att felsöka, ta egna initiativ och trivs i en miljö där samarbete och problemlösning står i centrum. Vi tror att du har Teknisk utbildning, gärna inom mekatronik, el, automation eller liknande område Erfarenhet av att arbeta med maskinunderhåll eller felsökning inom industrin Förståelse för mekanik och elektronik God datorvana och viss vana av teknisk dokumentatio Förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete i automationsmiljö Kunskap om PLC-system och/eller elbehörighet Din personlighet är viktigast På Apotea söker vi inte bara kompetens – vi söker rätt person. Vi ser gärna att du är nyfiken, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du gillar att jobba i team, tar egna initiativ och har ett prestigelöst förhållningssätt. Hos oss får du möjligheten att växa – både i rollen och som en del av vårt sammansvetsade team. Vad Apotea erbjuder dig Hos Apotea jobbar vi tillsammans mot ett gemensamt mål – att göra det enkelt och smidigt för människor att få tillgång till sin hälsa. Vi är snabba, lösningsorienterade och gillar att testa nytt. På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Apotea söker tre Gruppchefer, en till kväll, en natt och en helg Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa i en snabbrörlig, innovativ och hållbar verksamhet? Vi söker nu tre drivna Gruppchefer till vår logistikverksamhet i Morgongåva – en för kvällstjänst, en för nattjänst och en för helgtjänst. Tjänsten som Gruppchef Som Gruppchef är du i hjärtat av verksamheten, där du leder och fördelar det dagliga arbetet för ditt team om cirka 30 personer. Du är en närvarande ledare som arbetar sida vid sida med ditt team för att säkerställa att vi håller våra deadlines och når våra mål. Du utvecklar och coachar cirka 6 teamledare som alla strävar efter att vi tillsammans ska uppnå våra gemensamma mål. Med din operativa insats bidrar du aktivt med förslag på förbättringar av arbetssätt och processer. Du rapporterar direkt till driftchefen och samarbetar nära med dina Gruppchefs kollegor och Logistikchefen. Tjänsternas omfattning: Kvällstjänst: Arbetstider på eftermiddags-/kvällstid. Nattjänst: Arbetstider under natten. Helgtjänst: Tjänstgöring främst på helger, med varierade tider. Alla tre tjänsterna är på heltid och tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Alla tre tjänsterna utgår från vårt logistikcenter i Morgongåva och innebär helt närvarande arbete på plats – inga hybridlösningar är möjliga. Vad söker vi hos dig? Som ledare hos oss är du en förebild som lever som du lär. Du trivs med att vara operativ och är inte rädd för att ta i där det behövs. Du har förmågan att leda både personal och processer framåt i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö. Vår verksamhet är omfattande och komplex, och du och ditt team ser förändring som en naturlig del av arbetet. För att lyckas i rollen tror vi att du har du Minst 2 års erfarenhet av att ha varit arbetsledare, teamledare eller gruppchef där du haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och prioriteringar i vardagen God vana att arbeta skift, obekväm tid eller i liknande förhållanden Grundläggande datavana och förmåga att ta till dig nya system Du har erfarenhet av att ge tydliga instruktioner och följa upp arbetsinsatser Erfarenhet av att hålla möten, ge feedback, hantera konflikter och nå ut till både nya och erfarna medarbetare. Du har god datorvana och kan arbeta i enkla system Fördelaktigt om du har Grundläggande kunskaper i arbetsmiljölagstiftning eller kollektivavtal Vad Apotea erbjuder dig Hos Apotea jobbar vi tillsammans mot ett gemensamt mål – att göra det enkelt och smidigt för människor att få tillgång till sin hälsa. Vi är snabba, lösningsorienterade och gillar att testa nytt. På lagret i Morgongåva möts teknik och logistik i ett av Sveriges mest moderna automationsflöden – och vi är stolta över det vi bygger varje dag. På Apotea erbjuder vi en innovativ och digital arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärsutveckling och en rad förmåner, såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 34 000 receptfria varor och över 20 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2024 över 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö, i Varberg och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Gimo vårdcentral, med filial i Alunda och Österbybruk Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Har du ett intresse för Glesbygdsmedicin och vill arbeta som läkare på distans? Då ska du fortsätta läsa! Vi har verksamhet i Gimo, Österbybruk och snart en nybyggd vårdcentral i Alunda som förväntas vara färdig år 26/27. Hos oss finns många områden att fördjupa sig i. Här finns BVC, ungdomsmottagning, MVC med flera. Har du andra områden som du vill utveckla? Vi ser möjligheten! Vi är ett glatt gäng som söker två allmänspecialister till Gimo eller Österbybruk vårdcentral. Vi erbjuder dig ett flexibelt arbetssätt med en tjänst som delvis är på distans. Omfattning och sysselsättningsgrad på tjänst går att diskutera efter önskemål. Är du nyfiken, varmt välkommen att höra av dig! Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Ditt uppdrag Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med alla professioner på vårdcentralen. Dina arbetsuppgifter består av mottagningsarbete med akuta och planerade besök, ronder med våra duktiga Diabetes/Hjärtsvikt- och Astma/Kol-sjuksköterskor, ha rond på äldreboende Säbo kan förekomma. Det ingår även handledning av läkarstudenter och AT-/ST/PT/BT-läkare samt viss jour/beredskap, ca en gång i månaden. Kvalifikationer Vi söker dig som är specialistläkare inom allmänmedicin med svensk legitimation. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, det innebär språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1. Du tycker om att jobba i team tillsammans med andra professioner nära patienten och vill gärna bidra i utvecklingen av verksamheten. Du är driven och intresserad av handledning, undervisning samt att arbeta i team. Du har en vilja att prova ny teknik och nya arbetssätt för att på bästa sätt möta våra patienter och tillsammans med teamet skapa en ännu bättre arbetsmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Våra verksamheter Gimo vårdcentral med filialerna Alunda och Österbybruk har cirka 12 000 listade patienter och är c:a 60 medarbetare. Vi har ett stort intresse för utbildning och forskning inte minst för den egna personalen, vilket är mycket uppskattat av både sköterske- och läkarstudenter, AT, ST och PT läkare. Hos oss värderas flexibilitet, intresse för utveckling och att ge innevånarna en bra service högt. Alla yrkesområden inom vårdcentralens uppdrag finns representerade och vi har även en ungdomsmottagning. För dig finns stora möjligheter att vara med och forma verksamheten och ta ansvar för vissa uppdrag eller verksamhetsområden. Gimo vårdcentral finns centralt i Gimo, 5 mil nordost om Uppsala. Alunda DSK mottagning är tillfällig och vi står i startgroparna för att få bygga en ny vårdcentral i Alunda. Dit är det 4 mil från Uppsala. Österbybruk Vårdcentral en liten familjär vårdcentral som också ligger 5 mil nordost från Uppsala. Från Gimo har du 17 minuter, c:a 2 mil med bil ut till havet och Östhammar. Till våra vårdcentraler finns det goda pendlingsmöjligheter med buss och bil. Vill du veta mer? Vill du veta mer om oss och arbetet är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Ann-Charlott Åkerblom på telefon 070–544 80 66 alternativt e-post [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Ansökan Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga meritförteckning, kopia på din yrkeslegitimation samt andra relevanta intyg som styrker din åberopade kompetens. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut så ansök redan idag! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Ett av arméstabens fokusområden är att bygga den nya armén. En armé som har fokus på förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder i armén ingående krigsförband samt underställda förband och skolor. Ovanstående kombinerat med att fortsatt etablera arméstaben som en sammanhållande kraft gör att arbetsuppgifterna är mycket omväxlande, utvecklande och dynamiska. Vi är alla lösningsfokuserade och tar våra uppgifter och ansvar med stort engagemang där allt för armén är vår drivkraft. Armén – när och där det avgörs! Befattningen erbjuder Som stabsofficer Cyber vid Arméstabens Samband- och ledningsstödsystemsektion kommer du att arbeta med många olika frågor inom funktionen. Allt från genomförandeledning av pågående operationer nationellt och internationellt, till planering av operationer och övningar samt försvarsplanering på både taktisk och operativ nivå. Du kommer att tillsammans med sektionen att utveckla och implementera arméns cyberförsvarskoncept där etableringen av arméns CSIRT är en viktig del. Om enheten Samband- och ledningsstödsystemsektionen är en sektion vid Arméstabens genomförandeavdelning som arbetar brett över hela Arméstabens processer och tidsperspektiv. I allt från genomförande, planering och utveckling av nya förmågor och tjänster. Som en del i både ledning, planering och utveckling av Arméns ledningsstödsystem ansvarar även sektionen för Signalskydd i Armén, informationshantering, frekvenssamordning, cyber, informationssystemtjänst samt funktionsstyrning av Arméns nätdriftledning inom ramen för det mobila kärnnätet och annan transmission som exv. kortvågssamband. Sektionen ansvarar även för att leda Arméns sambandsberedningar inför större övningar och operationer, både nationellt och internationellt. Sektionen deltar även ur ett funktionsperspektiv i försvarsplanering som exv. utarbetande av operationsplaner, stående order för operationer. Sektionen stödjer i, men driver också egna utvecklingsfrågor. Dels inom ramen för Arméorganisation 27, men även inom ramen för Interoperabilitet och då främst samarbetet inom Norden samt Natointegrationen. Sektionen är även en del av funktionen på operativ nivå och deltar på veckobasis i olika beredningar med Operativa staben J6 samt Cyberförsvarsledningen vid Försvarsstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsofficer vid Samband- och ledningsstödsystemsektionen på Arméstaben kommer du främst att ansvara för att följa upp det aktuella cyberläget samt planera och leda cyberverksamheten kopplad till Arméns ledningsstödsystem. Rollen erbjuder goda möjligheter att antingen bredda din kompetens eller fördjupa dina befintliga kunskaper inom cyberområdet. Kvalifikationer - Utbildad yrkesofficer (OF, OR) - Kunskaper inom ledningsstödsystemområdet i allmänhet - Grundläggande kunskaper inom IT; nätverk, klient, server och operativsystem - God framställningsförmåga och behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift - B-körkort Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av ledningsprocesser vid insatsförband, särskilt om du har praktisk erfarenhet av att hantera IT-säkerhetsincidenter. Tekniska kunskaper inom IT-säkerhet värderas högt, liksom förståelse för ledningsstödsystem mark (LSS Mark). Praktisk erfarenhet av att leda ledningsstödsystem på taktisk nivå, exempelvis inom brigad eller militärregion, är också en fördel. Teknisk kompetens kopplad till ledningssystemområdet är särskilt önskvärd. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver ha förmåga att självständigt driva projektliknande uppgifter och verksamhet. Det är viktigt att du kan planera och organisera ditt arbete på egen hand, med utgångspunkt i sektionens övergripande mål och uppgifter. Du ska även kunna representera funktionen i olika beredningar inom Arméstaben och bidra med ett funktionsperspektiv i dessa sammanhang. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, 40 timmars arbetsvecka och flextidsavtal Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen Övlt Henrik Malm, [email protected], 08-788 95 54 För information om rekryteringsprocessen HR-generalist Therese Pettersson nås via växel 0171-157000 Fackliga företrädare (nås via FM växel 0171-15 70 00) OFR/O: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin SACO: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Margarethaskolan i Knivsta är en friskola med ca 220 elever från förskoleklass till årskurs 9. Verksamheten har inspirerats av den pedagogik som utvecklats i Reggio Emilia. Utgångspunkten är att alla barn har unika förmågor och egenskaper som ska bemötas med respekt och tas på allvar. Vi vill att eleverna ska få möjlighet att använda alla sina språk för att uttrycka sig, lära sig och visa vad de kan. Demokratiska värden och en tro på alla elevers förmåga är viktiga ledord på Margarethaskolan. Vi söker nu en studie- och yrkesvägledare till vår skola! Som studie- och yrkesvägledare hos oss är du en nyckelperson i skolans elevstödjande arbete. Du har ett nära samarbete med skolledning, lärare, elevhälsa och vårdnadshavare. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: Individuell vägledning för elever, främst i årskurs 7–9. Informationsinsatser kring gymnasieval och framtida yrkesmöjligheter. Samordning av PRAO och kontakt med arbetslivet. Delaktighet i arbetet med att integrera studie- och yrkesvägledning i alla ämnen. Bidra till skolans kvalitetsarbete och uppföljning av vägledningsinsatser Kvalifikationer Studie- och yrkesvägledarexamen, erfarenhet är meriterande. Erfarenhet av vägledning inom grundskola är meriterande. God förmåga att skapa relationer med ungdomar och samverka med kollegor och externa aktörer Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 10%, med eventuell möjlighet att utökas framöver genom arbete på närliggande skolor inom Cedergrenska skolkoncern. Välkommen med din ansökan senast 1 juli. Bifoga CV och personligt brev. Vi intervjuar fortlöpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden passerat. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer