NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. NYAB Infrastruktur växer med de individer som utmärker sig som entreprenörer med nyfikenhet och kunskap. Med nya spännande projekt inom anläggningssektorn behöver vi bli fler för att möta vår växande marknadsandel. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa att göra NYAB till en av de större aktörerna inom anläggningssektorn i Västerbotten. Vi söker nu mark- och anläggningsarbetare för att stärka vårt team i Västerbotten. Hos oss blir du en viktig del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar och en företagskultur där våra medarbetare är vår största tillgång. Om tjänsten: Som mark- och anläggningsarbetare hos NYAB får du en varierande vardag där du arbetar med intressanta projekt. Arbetet sker huvudsakligen utomhus och projekten varierar i omfattning. Vi tror att du har: Ett eget engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort. Behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Erfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning, exempelvis VA-arbeten, plattläggning, stensättning eller betongarbeten. Erfarenhet av ritningsläsning. Certifikat för Arbete på väg och/eller Safe Construction är mediterande. NYAB:s entreprenöriella själ skapar en stark lagkänsla och ger en familjär gemenskap. För oss är det en naturlighet att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Genom att vi ser och tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft kan vi vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar framåt. Du tas om hand i en miljö där individen är i centrum och möjligheter finns för varje enskild roll till påverkan, utveckling och interna karriärvägar. Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Ansökan:Ansök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef: David Åkesson, Projektchef på e-post [email protected] alternativt Daniel Lambertsson, Arbetschef på e-post [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Umeå och Skellefteå med omnejd
Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering i Skellefteå. Läs mer om rollen nedan. Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Välkommen med din ansökan!
Då vår nuvarande TA partner går på föräldraledighet i sommar söker vi nu en tillförordnad till vår region Arctic. Vi söker nu efter dig som vill ta nästa steg i karriären och vill driva arbetet mot en ökad tillväxt och synlighet tillsammans med oss. Att arbeta affärsnära som TA Partner innebär många bollar i luften, ägande av sin egna tid och leverans i rekryteringsprocessen samt ett högt tempo. Du ansvarar över och driver rekryteringsprocessen framåt i regionen tillsammans med rekryterande teamchefer på de olika orterna. Region Arctic innefattar orterna Umeå, Luleå, Örnsköldsvik och Skellefteå. Du driver även arbetet inom employer branding lokalt och med hjälp av vår nationella marknadsavdelning. Hos oss på Sogeti är ambitionsnivån och engagemanget i det vi gör, minst lika högt som det är i tak. Vad ska du göra? Vi vill att fler ska få möjligheten att arbeta hos oss och söker nu efter en rekryterare som kommer att identifiera och attrahera allt från testare och utvecklare till lösningsarkitekter och projektledare, seniora och juniora, kvinnor och män, och du kommer att träffa många spännande personer, både internt och externt. Som TAP kommer du själv att sätta strukturen för ditt arbete. Rekrytering inom IT-branschen kan vara utmanande, men du tar glatt an utmaningen och tycker att du genom ett kreativt sätt kan hitta nya vägar att identifiera och attrahera de bästa kandidaterna utifrån våra behov. Arbetet kommer lägga stor tyngd på search, driva rekryteringsprocessen framåt tillsammans med rekryterande teamchefer och förmodligen trivs du därför att vara spindeln i nätet. För att vi ska nå våra mål behöver vi lyckas med uppsökande rekrytering/search, genomföra intervjuer, samla in tips från våra anställda samt öka vår synlighet mot kandidatmarknaden. Vem är du? Vi söker dig som troligen har arbetat som researcher, TA specialist/partner, rekryterare eller kandidatansvarig mot IT-branschen. - För att lyckas i rollen behöver du arbeta strukturerat, proaktivt och ha inställningen att kvantitet leder till kvalitet - Troligtvis är du kreativ och kommer på nya sätt hur vi kan anställa de bästa blivande Sogetiarna på ett energifyllt sätt - Du trivs på sociala medier och har en vilja att skapa resultat och kommer att samarbeta med våra duktiga ledare som du ibland behöver ifrågasätta, ställa krav på och lära dig av - Du får gärna ha erfarenhet av IT-branchen och vara orienterad i olika kompetenser som är centrala inom IT-branchen - Du bör ha erfarenhet av search och tycka att LinkedIn Recruiter är din bästa vän! - Är lyhörd, energisk och inte rädd för att ta plats samt ställa krav - Du talar och skriver svenska flytande - Viktigast av allt är att du trivs med att träffa människor och vill uppnå goda resultat tillsammans med ett härligt gäng Känner du igen dig och tycker att det här vore spännande? Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. Kontakta oss gärna vid frågor eller funderingar!Jörgen Bohlin, 0730524952 Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.
Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med flera dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företag inom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och strävar efter en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas. Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt på varje grävmaskin. Är du en driven produktionstekniker som vill arbeta i en utvecklande miljö? Lockas du av ett varierande arbete med stort inflytande över din vardag? Brinner du för att lösa tekniska frågor och driva förbättringar? Vi växer och behöver förstärka vår organisation med ytterligare produktionstekniker inom skärande bearbetning. Med stort hjärta och engagemang vill du utveckla och förbättra våra produkter och processer. Du kommer att tillhöra avdelningen produktionsteknik, en viktig länk mellan konstruktion och produktion. I vår fabrik i Vindeln tillverkar vi tiltrotatorn Rototilt, elsystem och andra tillbehör. Fabriken har processer för svets, skärande bearbetning i främst stål och segjärn, tvättprocesser, lackering samt montering av mekanik, el och hydraulik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Kritiskt granska konstruktioner och processer med avseende på kvalitet, säkerhet och kostnad och genom samarbete med konstruktörer, operatörer och andra tekniker ständigt förbättra våra processer. Säkerställa processkvalitet och arbetsmiljö kopplat till de förädlingssteg som man ansvarar för. Skapa och utveckla metoder kopplat till programmering och bearbetningsteknik. Vara ett stöd i produktionens dagliga verksamhet. Både självständigt och i grupp kunna genomföra förbättringar och driva metodutveckling inom maskinbearbetning. Ta fram kalkyler för förbättringsarbete och investeringar i produktionen. Du kommer att utvärdera tillverkningsmetoder, planera och koordinera införande av nya och ändrade artiklar i tillverkningen. Förutom produktutveckling och produktvårdsärenden kommer du att vara delaktig i investerings- och effektiviseringsprojekt. Automation kommer vara en viktig del vår produktionsutveckling. Vi tror du är högskoleingenjör eller fått motsvarande kunskap genom arbetslivserfaret. Vår maskinpark innehåller både 4 och 5 axliga fleroperationsmaskiner med Siemens och Fanuc styrsystem vilka programmeras med NX Cam (Siemens), erfarenhet i dessa system är meriterande. Vi söker en tekniskt kunnig person inom skärande bearbetning som med stort engagemang vill ta vår process till nästa nivå. Du är initiativrik och trivs med ett varierat arbete där du behöver vara drivande, självgående, strukturerad och ansvarstagande. Arbetet är fritt och ger utrymme för strategiskt tänkande, och du har förmågan att prioritera när arbetsbelastningen och tempot är högt. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan direkt. Vill du veta mer hör av dig till Andreas Johansson, Gruppchef Maskinbearbetning, 0933-232 24 Välkommen till Rototilt Inför varje rekryteringsprocess har vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Avion. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Avion kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Avion är ett stort apotek som ligger i köpcentrumet Avion utanför Umeå stadskärna, med en jämn ström kunder hela dagen. Apoteket Avion som arbetsteam vill jobba sammansvetsat och kundservicen är alltid i fokus, gruppen är mån om varandra och allas arbetsmiljö. Teamet består av 13 fast anställda medarbetare Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09.00-20.00 & Helger 10.00-18.00. Välkommen till Apoteket!
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Spoven. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Spoven kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Spoven har en central placering i Skellefteå. Vi ligger på Solbackens handelsområde med mycket receptkunder och egenvårdskunder in. Vi får in många nyanlända till oss och på sommaren har vi mycket turister. Vi som jobbar där är ett härligt gäng på 8 personer som alla har sitt ansvarsområde. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-19.00, lördagar 10.00-16.00 och söndagar 11.00-16.00. Välkommen till Apoteket!
Vi på Omexom växer! På Omexom brinner vi för energiomställningen och nu behöver vi förstärka vårt team i Umeå/Örnsköldsvik med en elkraftsingenjör. På Omexom bygger, driftar och underhåller vi kritisk infrastruktur inom eldistribution, energilagring, reservkraft, e-mobility, järnvägssystem och belysning. Som elkraftsingenjör är du med och gör energiomställningen möjlig. Bli en del av vårt team! OM ROLLENSom elkraftsingenjör deltar du i framtagning av elkonstruktion för elsystem mellan 0,4–170 kV, som tex kontrollanläggning, ställverk och reläskyddsfunktioner. Du deltar även aktivt vid anbudsarbetet. I arbetet som elkraftsingenjör står du i centrum av våra projekt. Du är med under hela projektet som oftast börjar med att du med stöd av kundens krav och specifikation tar fram de styrande dokumenten för projektet för att sedan övergå till att i detalj göra en konstruktion med allt ifrån ritningar till val av utrustning. När projektet är byggt och igångkört, slutför du dokumentationen för projektet som överlämnas till kund. DIN PROFIL För att bli framgångsrik i rollen som elkraftsingenjör har du minst 2-3 års erfarenhet av att jobba som elkraftsingenjör eller likvärdiga arbetsuppgifter inom distribution- och regionnät. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av elkonstruktion i Elprocad eller likvärdiga program. Kunskap om reläskydd och deras funktioner är meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i officepaketet samt innehar B körkort. Som person har du en stark drivkraft samt en vilja och nyfikenhet att lära dig nya saker. Stor vikt läggs på personliga egenskaper. Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant samtidigt som du klarar av att hantera pressade situationer och att arbeta självständigt. För att trivas i rollen behöver du motiveras av att finna lösningar på komplexa problem och du har en analytisk förmåga som gör att du klarar av de utmaningar som du kommer att ställas inför. Arbetet innebär mycket arbete i grupp och därför ser vi gärna att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. VI ERBJUDER På Omexom är medarbetarna företagets absolut viktigaste resurs. Hos oss ges du som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling och delaktighet med stort inflytande vid beslut som påverkar. Vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket; friskvårdsbidrag, tjänstepension ITP, arbetstidsförkortning, bilpolicy, sjukvårdsförsäkring med mera. Vi har kollektivavtal med Installatörsföretagen. Tjänsten som elkraftsingenjör är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Resor är en naturlig del av tjänsten där övernattningar förekommer. Tjänsten är placerad i Umeå eller Örnsköldsvik men vi är öppna för alternativa lösningar. ANSÖKAN Vi ser fram emot din ansökan senast 30 april 2025. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. OM OMEXOM Omexom levererar tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Idag finns Omexom i 39 länder, till största del i Europa, men även i länder som Nya Zeeland, USA, Mocambique och i Brasilien. I Sverige har vi kontor från Umeå till Malmö. Total omsättning för Omexom globalt är över 57 miljarder SEK. Omexom är ett varumärke inom VINCI Energies som är en del av VINCI - en stor global koncern med över 220 000 medarbetare världen över. VINCI Energies är verksamma inom industri-, infrastruktur-, och ict-segmenten. I Sverige har VINCI Energies över 2500 anställda och representerat av varumärkena Omexom, Axians, Building Solutions och Actemium. www.omexom.se
Vi på Rekab söker en platschef till vår verksamhet i Umeå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som platschef hos Rekab Som platschef kommer du huvudsakligen produktionsleda och ansvara för en entreprenad i taget, från planering till färdigt projekt. Du kommer ha löpande dialog och nära samarbete med framför allt våra arbetsledare, yrkesarbetare, entreprenadingenjörer och arbetschefer. I rollen ingår ekonomiskt ansvar för projektet, kvalitetsuppföljning och arbetsmiljöansvar samt den löpande kunddialogen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur med stark sammanhållning där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och är en erfaren platschef. har en mycket god byggteknisk förståelse. drivs av att leda människor mot ett gemensamt mål, är duktig på att engagera och att skapa god laganda. Vi ser gärna att du som person även är strukturerad, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vilka är vi? Advokatbyrån Kaiding grundades 1956 i Skellefteå. Vi är idag Norrlands största och ledande advokatbyrå med cirka 60 medarbetare på sex orter i Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Vi vill också vara Norrlands närmaste advokatbyrå. Med lokal närvaro och god kännedom om näringsliv och företagande erbjuder vi specialiserad juridisk rådgivning inom de flesta rättsområden. Vi har idag en stor efterfrågan på våra affärsjuridiska tjänster och även om vi har en stark förankring i Norrland så ser vi även en ökad efterfrågan på våra tjänster nationellt och internationellt till följd av ökad digitalisering och globalisering. Att våra tjänster är så efterfrågade ser vi som ett kvitto på vårt starka engagemang för våra klienter och vår specialistkompetens inom de centrala rättsområdena. Med anledning av ökad efterfrågan på främst transaktionsrelaterad rådgivning, men även på våra affärsjuridiska tjänster i stort söker vi just nu en affärsjurist till vårt kontor i Skellefteå. Vem söker vi? Vi söker dig som har en juristexamen. Erfarenhet av transaktionsrelaterad rådgivning och/eller annan affärsjuridisk rådgivning genom arbete på advokatbyrå eller motsvarande är meriterande men inte nödvändigt, då vi söker såväl juniora som mer erfarna medarbetare. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. För att trivas hos oss har du en förmåga att bygga nätverk och har ett intresse för omvärlden där vi verkar. Du har en förmåga att skapa långsiktiga och goda relationer med kollegor, klienter och samarbetspartners. Vidare ser vi att du som söker är ambitiös och utvecklingsinriktad i din yrkesutövning och personliga utveckling. Du har ett öppet sinne och besitter en god förmåga att skapa och bygga relationer genom förtroende, god kommunikation och en hög servicenivå. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Arbetet utförs självständigt samt tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vad erbjuder vi? Du kommer att arbeta nära både seniora jurister och delägare, både lokalt och tillsammans med medarbetare på andra kontor. Vi utgår från en trevlig arbetsplats belägen i centrala Skellefteå För oss är det viktigt att du som medarbetare får växa i ditt yrke, påverka i ditt arbete och att du får utrymme att vara dig själv. Hos oss får du snabbt eget ansvar och därigenom bidrar du till helheten och hjälper oss att ytterligare växa och ytterligare stärka vår position. För att kunna ta oss an våra klienters utmaningar på ett långsiktigt hållbart sätt är vi övertygade om att medarbetarna måste ges möjlighet att förverkliga sina drömmar både på och utanför arbetet. Vi erbjuder en miljö där varje medarbetare kan hitta en balans mellan arbetslivet och privatlivet som passar dem. Sista dag för ansökan är 8 april.
Är du en ambitiös och målfokuserad person som brinner för att skapa kundrelationer och driva försäljning framåt? Vi söker nu en junior säljare till vår kund i Skellefteå. Vår kund är en marknadsledande aktör inom sin bransch och vill nu bygga upp en starkare säljnärvaro i norra Sverige. Tjänsten är deltid ca 3 dagar i veckan och du utgår hemifrån. Du kommer främst att sälja på norra Sverige och fokusera på städerna Skellefteå, Umeå och Luleå. Resor kommer att förekomma. Primära ansvarsområden Aktivt prospektera och bearbeta nya kundsegment inom regionen. Genomföra fysiska och digitala möten med potentiella och existerande kunder. Analysera kundens behov för att leverera skräddarsydda lösningar. Erbjuda och lämna konkurrenskraftiga offerter. Delta i utvecklings- och uppföljningsmöten för att säkerställa kundnöjdhet. Kvalifikationer Erfarenhet av försäljning eller kundservice är meriterande. Du får gärna vara i början av din säljkarriär. Starkt kommunikations- och presentationsförmåga på både svenska och engelska. Möjlighet att bygga och upprätthålla relationer med kunder. Resultatdriven och lösningsorienterad med en positiv attityd. Körkort B är ett krav. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en självgående och resultatorienterad individ med en god känsla för service. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändringar, och du trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor. Mer om tjänsten Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid 3 dagar i veckan med möjlighet till flexibla arbetstider. Placering: Skellefteå, där du utgår hemifrån Vi erbjuder konkurrenskraftig lön + provision samt möjligheter till personlig och professionell utveckling. Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund om båda parter så önskar. Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår rekryteringsansvariga på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer