Vi söker en erfaren automationsingenjör med djup kompetens inom PLC-programmering och industriautomation. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen, driftsättningen och optimeringen av automationslösningar för våra industriella processer. Vicotech Automatic är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. På Vicotech är korta ledtider och personlig anknytning ett tydligt kännetecken. Vi erbjuder en roll på en familjär arbetsplats där du får stora möjligheter att påverka arbetet utifrån din kompetens och erfarenhet. Bli en del av vår fortsatta tillväxtresa! Om företaget På Vicotech Automatic är vi specialister inom elkonstruktion och PLC-programmering, och vi samarbetar med de ledande leverantörerna inom området. Sedan starten 2021 har vi fokuserat på att leverera förstklassiga lösningar inom dessa kärnområden. Vi strävar efter nöjda kunder, långvariga samarbeten, samt att vara den bästa arbetsgivaren och vår passion för innovation driver oss i vårt arbete varje dag. För avancerade lösningar inom elkonstruktion, PLC-programmering och robotteknik vill vi att Vicotech Automatic ska vara det självklara valet för våra kunder i Norden. www.vicotech.se Dina arbetsuppgifter Rollen innebär ett nära samarbete med såväl interna team som externa leverantörer och kunder, där du ansvarar för att säkerställa hög tillförlitlighet, säkerhet och effektivitet i våra automationssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Design och utveckling av styrsystem med fokus på PLC, HMI och SCADA. • Programmering och konfiguration av PLC-system (t.ex. Siemens TIA Portal, Rockwell, Codesys, Beckhoff etc.). • Driftsättning och testning av automationslösningar på plats hos kund eller i fabrik. • Felsökning, optimering och teknisk support för befintliga system. • Dokumentation av systemlösningar, funktionsbeskrivningar och säkerhetsanalyser. • Deltagande i projektplanering, tidsuppskattning och tekniska beslut. • Bidra med tekniskt ledarskap och mentorstöd till juniora kollegor. • Säkerställa att automationslösningarna följer relevanta standarder och säkerhetskrav (exempelvis IEC 61131-3, maskindirektivet, SIL). Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och lösningsorienterad, har förmåga att arbeta självständigt men också samarbeta väl med andra. Du har en stark analytisk förmåga, trivs med tekniska utmaningar och arbetar med hög kvalitetsmedvetenhet och stort ansvarstagande. Krav: • Civil- eller högskoleingenjör inom automation, elektroteknik eller uppnått motsvarande kompetens i arbetslivet. • Minst 5 års erfarenhet av PLC-programmering och industriautomation. • Goda kunskaper i styrsystem från leverantörer som ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff etc. • Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som Profibus, Profinet, Ethernet/IP. • Vana att arbeta med HMI/SCADA-system. • Mycket god engelska i tal och skrift. • B-körkort (vid behov för resor till kundanläggningar). Meriterande: • Flytande i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av robotstyrning, vision-system eller avancerad motion control. • Certifiering inom funktionell säkerhet (t.ex. TÜV). • Projektledarerfarenhet. • Kunskaper inom programmering (ex. ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff) är ett plus. • God förståelse för el- och automationsdokumentation (t.ex. EPLAN, AutoCAD Electrical). Information och kontakt Plats: Västerbotten Ex. Skellefteå eller Umeå Omfattning: Heltid, tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-08-10 I denna rekrytering samarbetar Vicotech Automatic med Wikan Personal AB. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt. [email protected]. På grund av semestertider kan det vara enklare att nå fram via mail. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren automationsingenjör med djup kompetens inom PLC-programmering och industriautomation. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen, driftsättningen och optimeringen av automationslösningar för våra industriella processer. Vicotech Automatic är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. På Vicotech är korta ledtider och personlig anknytning ett tydligt kännetecken. Vi erbjuder en roll på en familjär arbetsplats där du får stora möjligheter att påverka arbetet utifrån din kompetens och erfarenhet. Bli en del av vår fortsatta tillväxtresa! Om företaget På Vicotech Automatic är vi specialister inom elkonstruktion och PLC-programmering, och vi samarbetar med de ledande leverantörerna inom området. Sedan starten 2021 har vi fokuserat på att leverera förstklassiga lösningar inom dessa kärnområden. Vi strävar efter nöjda kunder, långvariga samarbeten, samt att vara den bästa arbetsgivaren och vår passion för innovation driver oss i vårt arbete varje dag. För avancerade lösningar inom elkonstruktion, PLC-programmering och robotteknik vill vi att Vicotech Automatic ska vara det självklara valet för våra kunder i Norden. www.vicotech.se Dina arbetsuppgifter Rollen innebär ett nära samarbete med såväl interna team som externa leverantörer och kunder, där du ansvarar för att säkerställa hög tillförlitlighet, säkerhet och effektivitet i våra automationssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Design och utveckling av styrsystem med fokus på PLC, HMI och SCADA. • Programmering och konfiguration av PLC-system (t.ex. Siemens TIA Portal, Rockwell, Codesys, Beckhoff etc.). • Driftsättning och testning av automationslösningar på plats hos kund eller i fabrik. • Felsökning, optimering och teknisk support för befintliga system. • Dokumentation av systemlösningar, funktionsbeskrivningar och säkerhetsanalyser. • Deltagande i projektplanering, tidsuppskattning och tekniska beslut. • Bidra med tekniskt ledarskap och mentorstöd till juniora kollegor. • Säkerställa att automationslösningarna följer relevanta standarder och säkerhetskrav (exempelvis IEC 61131-3, maskindirektivet, SIL). Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och lösningsorienterad, har förmåga att arbeta självständigt men också samarbeta väl med andra. Du har en stark analytisk förmåga, trivs med tekniska utmaningar och arbetar med hög kvalitetsmedvetenhet och stort ansvarstagande. Krav: • Civil- eller högskoleingenjör inom automation, elektroteknik eller uppnått motsvarande kompetens i arbetslivet. • Minst 5 års erfarenhet av PLC-programmering och industriautomation. • Goda kunskaper i styrsystem från leverantörer som ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff etc. • Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som Profibus, Profinet, Ethernet/IP. • Vana att arbeta med HMI/SCADA-system. • Mycket god engelska i tal och skrift. • B-körkort (vid behov för resor till kundanläggningar). Meriterande: • Flytande i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av robotstyrning, vision-system eller avancerad motion control. • Certifiering inom funktionell säkerhet (t.ex. TÜV). • Projektledarerfarenhet. • Kunskaper inom programmering (ex. ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff) är ett plus. • God förståelse för el- och automationsdokumentation (t.ex. EPLAN, AutoCAD Electrical). Information och kontakt Plats: Västerbotten Ex. Skellefteå eller Umeå Omfattning: Heltid, tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-08-10 I denna rekrytering samarbetar Vicotech Automatic med Wikan Personal AB. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt. [email protected]. På grund av semestertider kan det vara enklare att nå fram via mail. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en entreprenadssakkunnig inom mark och anläggning för mångårigt uppdrag hos Trafikverket i Umeå. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en varierande omfattning över tid på omkring 20 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Trafikverket kommer under maj/juni 2025 att upphandla en utförandeentreprenad för projektet väg 363 GC-väg Forslunda–Hissjö. Åtgärderna som ingår avser i huvudsak en ca 8 km lång belyst gång- och cykelväg mellan Forslundagymnasiet och Hissjö längs med väg 363 i Umeå, samt anläggande av ny väg 363 på delar genom Håkmark. Väg 363 är skyddsklassad enligt beslut TRV 2013/4632. Under genomförandet av projektet finns behov av kontraktsuppföljning. Med detta menas att entreprenadsakkunnig förutom kontroller ska kunna stödja både entreprenör och projektledning med detaljkunskap inom teknikslaget. Trafikverkets styrande föreskrifter och standarder ska tillämpas. Genomgång av entreprenörens handlingar och byggplatsuppföljning ska ske löpande under projektets genomförande och omfattar flera ämnesområden. Byggplatskontroll sker genom att följa utförandet i förhållande till handlingarna. Detta ska ske genom arbetsbesök på byggarbetsplatsen och som en del i samarbetet mellan samtliga projektdeltagare. Entreprenaden kommer att pågå från och med augusti 2025 till och med september 2027. Dokumentation och överlämning kommer att pågå fram till våren 2028. Uppdraget innebär att bevaka och följa produktionen med avseende på utförande av tekniska lösningar, byggda anläggningars slutliga funktion och kvalitet samt miljöuppföljning. Konsulter förväntas ha en hög närvaro på plats på entreprenaden under aktiv produktion. Omfattning av på-plats-arbete/hemarbete sker i samråd med projektledning och kommer variera under projektets gång och vara olika per teknikområde. Entreprenadsakkunnig har inget mandat att företräda beställaren eller fatta beslut i frågor som rör de kontraktuella förhållandena mellan beställaren och entreprenören. Uppdraget innefattar, men är inte begränsat till: Utveckling samt uppföljning av entreprenörens kontrollprogram och kontrollplaner för respektive teknikområde. Uppföljning av byggarbetsplats för att kontrollera att lagar, förordningar, krav och föreskrifter inom el, miljö och kvalitet följs för ingående teknikområden i detta uppdrag. Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd följs. Genomföra stickprov av entreprenörens efterlevnad av dennes kontrollprogram och kontrollplaner för respektive teknikområde. Vara delaktig i entreprenörens framtagande av arbetsberedningar. Verifiering att entreprenörens redovisade verifieringar, valideringar, provningar, kontroller etc. följer upprättat kontrollprogram och kontrollplaner. Delta vid entreprenörens utpekade skyddsronder på byggplatsen och rapportera avvikelser till beställaren för respektive teknikområde. Lämna synpunkter på entreprenörens ritningar och övriga handlingar, till beställarens granskningsansvarige. Uppföljning avseende teknik, tid, kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet samt vidare rapportering. Följa upp byggmetoden. Medverka vid erforderliga syner och besiktningar. Bistå med teknisk rådgivning. Ansvara för granskning och verifiering av entreprenörens handlingar i relation till ställda krav i entreprenadkontrakt inom teknikområde Krav (OBS, obligatoriska) Entreprenadsakkunnig Mark och anläggning Minst 3 års arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) inom mark och anläggning. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år. Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område. Arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) från minst 2 (två) projekt innehållande förnyelse av befintligt dricksvattennät med >40 MSEK i total omsättning. Minst 5 års arbetserfarenhet inom anläggningsbranschen Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en entreprenadssakkunnig väg till Trafikverket med stationering i Umeå för mångårigt uppdrag. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på drygt 20 procent över tre år. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Trafikverket kommer under maj/juni 2025 att upphandla en utförandeentreprenad för projektet väg 363 GC-väg Forslunda–Hissjö. Åtgärderna som ingår avser i huvudsak en ca 8 km lång belyst gång- och cykelväg mellan Forslundagymnasiet och Hissjö längs med väg 363 i Umeå, samt anläggande av ny väg 363 på delar genom Håkmark. Väg 363 är skyddsklassad enligt beslut TRV 2013/4632. Under genomförandet av projektet finns behov av kontraktsuppföljning. Med detta menas att entreprenadsakkunnig förutom kontroller ska kunna stödja både entreprenör och projektledning med detaljkunskap inom teknikslaget. Trafikverkets styrande föreskrifter och standarder ska tillämpas. Genomgång av entreprenörens handlingar och byggplatsuppföljning ska ske löpande under projektets genomförande och omfattar flera ämnesområden. Byggplatskontroll sker genom att följa utförandet i förhållande till handlingarna. Detta ska ske genom arbetsbesök på byggarbetsplatsen och som en del i samarbetet mellan samtliga projektdeltagare. Entreprenaden kommer att pågå från och med augusti 2025 till och med september 2027. Dokumentation och överlämning kommer att pågå fram till våren 2028. Uppdraget innebär att bevaka och följa produktionen med avseende på utförande av tekniska lösningar, byggda anläggningars slutliga funktion och kvalitet samt miljöuppföljning. Konsulter förväntas ha en hög närvaro på plats på entreprenaden under aktiv produktion. Omfattning av på-plats-arbete/hemarbete sker i samråd med projektledning och kommer variera under projektets gång och vara olika per teknikområde. Entreprenadsakkunnig har inget mandat att företräda beställaren eller fatta beslut i frågor som rör de kontraktuella förhållandena mellan beställaren och entreprenören. Uppdraget innefattar, men är inte begränsat till: Utveckling samt uppföljning av entreprenörens kontrollprogram och kontrollplaner för respektive teknikområde. Uppföljning av byggarbetsplats för att kontrollera att lagar, förordningar, krav och föreskrifter inom el, miljö och kvalitet följs för ingående teknikområden i detta uppdrag. Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd följs. Genomföra stickprov av entreprenörens efterlevnad av dennes kontrollprogram och kontrollplaner för respektive teknikområde. Vara delaktig i entreprenörens framtagande av arbetsberedningar. Verifiering att entreprenörens redovisade verifieringar, valideringar, provningar, kontroller etc. följer upprättat kontrollprogram och kontrollplaner. Delta vid entreprenörens utpekade skyddsronder på byggplatsen och rapportera avvikelser till beställaren för respektive teknikområde. Lämna synpunkter på entreprenörens ritningar och övriga handlingar, till beställarens granskningsansvarige. Uppföljning avseende teknik, tid, kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet samt vidare rapportering. Följa upp byggmetoden. Medverka vid erforderliga syner och besiktningar. Bistå med teknisk rådgivning. Ansvara för granskning och verifiering av entreprenörens handlingar i relation till ställda krav i entreprenadkontrakt inom teknikområde Krav (OBS, obligatoriska) 1. Minst 3 års arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) inom väg. Arbetserfarenheten ska ej vara äldre än 10 år. 2. Kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område. c. Arbetserfarenhet (som byggledare eller i arbetsledande funktion såsom produktionsledare, arbetsledare, platschef, byggplatsuppföljare eller motsvarande) från minst 2 (två)vägprojekt som innefattat avvattning i form av om- och nyförläggning av trummor samt dagvattennät med >40 MSEK i total omsättning. d. Minst 5 års arbetserfarenhet inom anläggningsbranschen Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Kock sökes till Hello Asia på Skellefteå. Du ska vara driven, stresstålig och flexibel. Vi letar efter dig som tidigare har arbetet inom restaurangbranschen och har lärt dig de grundläggande kunskaper en kock ska besitta. Du kommer att arbeta tillsammans med våra erfarna kockar och kommer därmed att utvecklas i rollen som kock.
Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling för kommande generationer? Trivs du med att leda och utveckla medarbetare? Vi söker en Studiochef för vårt engagerade team i Sundsvall, är det du? Varför jobba hos oss? Som Studiochef för våra arkitekter och byggnadsingenjörer får du leda ett kompetent team om 15 personer med bred kompetens inom husbyggnad, landskap, planering och inredningsarkitektur. Vi jobbar med uppdrag i alla skeden från planering till nyckelfärdiga projekt. Vi tror på en modern och attraktiv arbetsplats som kan förenkla livspusslet för våra medarbetare. Därför erbjuder vi flexibilitet där du själv kan styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Inom Sweco Architects finns ett fokus på den lokala marknaden parallellt med att vi har ett intresse att samverka nationellt och globalt. Vi tror på styrkan av en stor organisation. Tillsammans med våra kollegor i hela Sverige har vi en fantastisk samlad kunskap inom stadsbyggnad och arkitektur. Läs mer här: https://www.sweco.se/vart-erbjudande/arkitektur/ Din framtida roll Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Organisera, leda och utveckla ditt team • Ansvara för gruppens affärsutvecklings- och marknadsarbete samt utveckla goda kundrelationer • Utveckla och stärka Swecos position på den lokala marknaden • Ansvara för gruppens ekonomi- och uppdragsstyrning samt kvalitetsarbete • Rekrytera och introducera nya medarbetare På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan att utmana och att ge stöd. Vi strävar efter att ge tydliga förväntningar och finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Vill du vara med på vår resa? Den vi söker – är det du? Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom arkitektur (hus, landskap, inredning) byggnadsteknik eller motsvarande • Tidigare erfarenhet av att som chef leda medarbetare • Ett stort intresse för att utveckla medarbetare, affärer och kundrelationer • Flerårig erfarenhet av samhällsbyggnad och arkitektur • Brinner för arkitektonisk kvalitet och skapar engagemang i gestaltningsfrågor • Erfarenhet av att arbeta med uppdrag av varierande storlek, omfattning och komplexitet • En helhetssyn på arkitektur där våra olika discipliner kombineras för att leverera bästa resultat i våra uppdrag. • Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska samt god kunskap i engelska • En nyfiken och proaktiv inställning till AI och digitalisering Som ledare är du inkännande, empatisk och tydlig samt kan skapa trygghet och engagemang. Du har förmåga att förstå och samarbeta med olika typer av personligheter och kan anpassa din kommunikation efter din motpart. För att trivas i denna roll ser vi att du har en stark initiativförmåga och vilja att tillsammans med regionledningen driva din grupps arbete framåt mot uppsatta mål. Du bidrar med en helhetssyn på samhällsbyggnad, marknad och medarbetarutveckling som gör att vi utvecklas i regionen. Ansökan Annonsen kommer att ligga ute till och med den 24 augusti 2025. Intervjuer kommer att ske löpande med uppehåll under semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten som del i denna rekryteringsprocess. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Kontakta oss Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Regionchef Peter Järvholm på [email protected]. Vill du vara med och forma framtiden? Då ser vi fram emot din ansökan! På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar morgondagens hållbara samhällen och städer. Med den samlade kunskapen hos våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter arbetar vi tillsammans med våra kunder för att möjliggöra den gröna omställningen, maximera digitaliseringens potential och stärka samhällets motståndskraft. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med en omsättning på cirka 31 miljarder SEK under 2024. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.swecogroup.com.
Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Backens skola är en F–6-skola där Umeå musikklasser är en del av årskurs 4–6. På skolan går cirka 250 elever och cirka 30 lärare jobbar här. På skolan finns ett stort engagemang och en familjär och inkluderande stämning. Vi har en kreativ skolmiljö och ser den som ett tecken på en trygg skolmiljö. Häng gärna med på en digital rundtur på skolan här! Vi söker en trygg grundskollärare i idrott & hälsa att förstärka vårt team med! Anställningsinformation Tjänsten avser en tillsvidareanställning, deltid 60%, med planerad start 2025-08-11. Arbetsuppgifter Din uppgift som lärare i grundskolan är att utifrån läroplanen planera och genomföra undervisning men också göra en mer övergripande planering tillsammans med kollegor. Du ska enskilt och tillsammans med kollegor följa upp, utvärdera och analysera undervisning samt bedöma och dokumentera elevers kunskapsutveckling. Du ansvarar för att skapa en trygg och inkluderande lärmiljö som bidrar till elevernas måluppfyllelse. Som lärare ansvarar du för att informera elev och vårdnadshavare om elevens kunskapsutveckling och att ibland, enskilt eller tillsammans med kollega, ha mentorsansvar. Du kommer primärt undervisa i idrott och hälsa för åk 1-6. Om dig Du är en tydlig ledare med förmåga att skapa en trygg, inkluderande och stöttande lärmiljö, struktur och sammanhang för alla elever. Du är väl insatt i skolans styrdokument. Du differentierar och varierar undervisningen utifrån elevernas behov. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till det kollegiala lärandet. En viktig del av lärarrollen är att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Grundskollärarexamen med behörighet i idrott och hälsa för låg/mellanstadiet Har/har ansökt om lärarlegitimation Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete med barn och unga Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Chaufför till online Arbetsuppgifter: Arbetet innebär utkörning till våra kunder som handlat online. B-körkort krävs. Våra bilar kräver att man kan manövrera både automat- och manuell växellåda. Utkörning och utlämning av kassarna. Kan innebära en del tunga lyft. Arbetet kan även innebär orderplock i butik. Om dig: Vi söker en person som är ansvarsfull och brinner för kundservice. God körvana och ansvarsfull i trafiken. Du som söker ska brinna för kundservice. Vi söker en person som trivs med att arbeta i en miljö med tuffa och utmanande mål. Du ska motiveras av att nå målen och vara drivande för att vi ständigt ska bli bättre. Självgående och noggrann med en vilja att göra allt för att kunderna ska bli nöjda Mertiterande: erfarenhet från liknande arbeten. Omfattning: 34 timmar i veckan. Dagtid. arbetstider måndag till fredag mellan 07:30-16 Typ av anställning. Tillsvidare men inleds med en provanställning på 6 månader Tillträde: Vecka 32-33 Vi går efter handels kollektivavtal. Erfarenhet är meriterande men vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Urval och intervjuer kommer påbörjas mot slutet av juli Det är viktigt att du fullföljer alla delar även videofrågorna för att komma vidare i ansökningsprocessen
Novas Krog är en charmig restaurang med fokus på hemlagad svensk mat i en varm och inbjudande miljö. Här möts tradition och variation: klassiska svenska husmansrätter och grillade klassiker, tillagas med kärlek och serveras sida vid sida med noggrant utvalda kött- fisk- och vegetariska rätter från både lokala och internationella kök. Menyn bygger på säsongens råvaror och lokala leverantörer, med ett tydligt hållbarhetstänk. Gästerna bjuds på en äkta matupplevelse med smak av Sverige – med en twist av världen. Vi driver även Novas Holmön som ligger i Byviken på Holmön i direkt anslutning till hamnen med färjeförbindelse till/från fastlandet och granne med Holmöns båtmuseum. Hos oss lagas all mat från grunden och vi använder oss uteslutande av råvaror av högsta kvalite. Vi söker nu kockar med erfarenhet, som tillsammans med kökschefen ska förbättra våra kunders upplevelser yttligare. Du som söker är en lagspelare, som tycker om att jobba med människor och kan hålla flera bollar i luften samtidigt. Då vi är en liten arbetsplats så hjälper vi till där det behövs när det behövs. För oss är det även viktigt att behålla den familjära känslan och hitta en medarbetare som fungerar bra i vårt team. Är du personen vi söker? Tveka inte att lämna in din ansökan till oss på [email protected] Rekrytering sker löpande.
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en administratör på 50% till avdelning för landsbygd, kultur och fritid. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som administratör inom den nya fritidsenheten har du en central roll. Du blir en nyckelperson för både invånare, kollegor och föreningsliv. Du kommer ha många externa kontakter och vara ett viktigt ansikte utåt för fritidsenheten. Dina arbetsuppgifter omfattas främst av fritidsenhetens uppdrag men andra liknande uppgifter inom sektorn kan förekomma. I ditt uppdrag kommer du bland annat ansvara för: - Bidrags- och bokningsprogram såsom handläggning av bidragsansökningar och bokningshandläggning - Uppdatering av information för webbsidor, sociala medier och annonsunderlag enligt kommunens kommunikationsplan - Insamling av statistik och underlag till måluppföljning - Diarieföring, arkivering och dokumenthantering - Fakturering och utanordningar i ekonomisystemet Unit4 - Nyckelutlämning och tillträdesfrågor kopplat till anläggningar och lokaler - Kontakt med invånare, föreningar och verksamheter som vill boka lokal - Delaktig i planering och samordning av olika arrangemang - Underhåll av anslagstavlor samt övriga administrativa uppgifter Som administratör är du beredd att successivt ta dig an nya arbetsuppgifter och att ständigt utvecklas i ditt arbete. DIN KOMPETENS Vi söker dig med eftergymnasial utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana och behärskar Office-paketet. Du är en strukturerad, serviceinriktad och ansvarstagande person som tycker om att få saker på plats. Du har förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift och en vilja att samverka med andra. Du trivs med att ha koll på läget, ta emot frågor och lösa praktiska saker. Du är bekväm med att arbeta både digitalt och att möta människor. Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet inom något av följande: - Administration inklusive enklare ekonomiadministration - Arbete inom kommunal verksamhet - Arbete med ideell sektor och erfarenhet av föreningsliv - Personuppgiftshantering, bokningssystem, schemaläggning - Schoolsoft, Unit 4 KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Fritidsenheten är en av två enheter inom avdelningen för landsbygd, kultur och fritid, sektor Kommunal utveckling. Din närmaste chef är enhetschef för fritidsenheten och du kommer vara placerad på Fritidscentrum. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, näringslivsutveckling, vägar och parker, folkhälsa, minoritetsfrågor, fastighetsförvaltning samt måltidsverksamheten inom kommunen. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att påbörjas under v 32. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Välj ett jobb för att visa detaljer