Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare till Hem hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad! Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 h/v på våran Hemavdelning. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 11 Augusti Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Ser du dig själv som en nattuggla som fungerar allra bäst när andra sover? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi på Svensk Hemleverans söker nu sommarvikarier till vår verksamhet med placeringsort Lycksele, tjänsten innefattar heltids vikariat. Som distributör har du ett av våra viktigaste jobb. Det är du som tar oss över mållinjen, som tar våra produkter hela vägen hem, varje dag. I rollen ansvarar du för att leverera tidningar, brev och paket hem till slutkunden. Arbetet utförs nattetid 6 nätter per vecka mån-lör, så att våra prenumeranter varje morgon kan läsa och ta del av nyheterna, till dagens första kopp kaffe. Arbetstiderna utförs mellan tiderna 00:00 - 07:00 beroende på distriktets omfattning. Jobbat kan kännas krävande, särskilt vid start så vi söker de som är tålmodig och noggrann. Du arbetar med högerstyrd bil som är automatväxlande, men områdesvis kan det krävas att gå till fots. Vi erbjuder dig vackra soluppgångar, konditionsträning på arbetstid, tid för reflektion samt samhörighet och gemenskap med kollegorna. Arbetet ställer inte några krav på förkunskaper. Vi värdesätter i stället din inställning och förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara noggrann och ha en hög servicekänsla samt bra kondition, vara minst 18 år och kunna kommunicera på svenska eller engelska. B-körkort är ett krav Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja med huvuduppdraget att dela ut morgontidningen. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi även med oss brev och paket. Våra utdelningsområden är Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Hur ser din arbetsdag ut? Som grävmaskinist hos oss har du en central roll ute i våra projekt. Tillsammans med projektchef, arbetsledare och yrkesarbetare så arbetar ni projektvis mot uppsatta mål. Där är du delaktig i planering av den dagliga driften med allt vad det innefattar. Det kan också innebära en del kontakt med beställare och kunder. Vi utför alla typer av mark och anläggningsjobb. Det är ett varierande och självständigt arbete och hur arbetstdagen ser ut beror på vilket typ av jobb som ska utföras. Vi utför arbeten i våra egna entreprenadprojekt men hyr även ut maskiner med förare. Alla våra grävmaskiner är utrustade med maskinstyrning och det används i stort sett dagligen. Vi söker dig Som är en erfaren grävmaskinist och som har varit i branschen i ett antal år. Du är social och gillar att arbeta i grupp, men trivs även med att jobba mer självständigt. Varierande och omväxlande arbetsuppgifter är något du utmanas av och älskar känslan av ett väl utfört arbete. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Umeåregionen. Företaget har funnits i mer än 60 år så förändringar är en del av företagskulturen och vi har ingen tanke på att slå av på takten! Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka och vi ska ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta och våra kunder ska alltid känna sig trygga när de anlitar oss som leverantör. Företaget Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som nu är inne på tredje generationens företagare. Företaget ingår i Kaj Johansson Gruppen där även Allmiljö är ett helägt dotterbolag. Verksamheten i koncernen bedrivs inom fyra huvudsakliga affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin och Slam & Renhållning. Koncernen har drygt 240 anställda och omsätter ca 500 miljoner. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby och ett kontor i Umeå. Det som kännetecknar oss är att vi är personliga - vi är pålitliga, uppriktiga och ärliga människor som personligen levererar våra tjänster och produkter. Vi är modiga - vi går vår egen väg och vi gör alltid det vi tror på. Läs gärna mer på eller www.kajs.se. www.allmiljo.se Intresserad? Vi går igenom ansökningarna löpande så ansök så snart som möjligt. har du frågor kontakta gärna Erik Flumé.
Vi söker dig! En engagerad och kreativ individ för rollen som konferens- och receptionsansvarig. Du är en glädjespridare på ett proffsigt och avslappnat sätt med talang för att socialisera och ge service. Du är pålitlig, självgående och tar ansvar för att nå resultat tillsammans med oss. Du kommer att ha en central roll i att planera och genomföra framgångsrika och minnesvärda konferenser och evenemang, och ansvarar för den dagliga konferens verksamheten i sin helhet. Rollen som konferens- och receptionsansvarig är bred med stort eget ansvar. Trivas att arbeta i team men du ska även klara av egenarbete. Du har själv möjlighet att utveckla rollen utefter dina idéer och initiativ. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvara för planering och genomförande av konferenser från början till slut. • Det inkluderar hantera förberedelser inför arrangemang, förhandla med kunder och säkerställa att allt går smidigt under evenemanget samt återkoppling och uppföljning efter avslutat evenemang. • Sedvanliga receptionsuppgifter såsom att välkomna och assistera externa besökare, samtidigt som du skapar en positiv första intryck • Säkerställa att konferensrummen håller hög standard med fungerande teknik och tillhörigheter. • Fokus på kunden genom hela evenemanget från lokal, förtäring samt logi • Vi ser att du har ett stort intresse för service och driv till att skapa mötesplatser för gäster. Du har ett naturligt försäljningsfokus och drivs av att ansvara för hela processen. • Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av planering och genomförande av konferenser samt arbeta i reception eller vid likande kundbemötande Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmonin och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företagets konferens till bröllopsfesten. Med 40 hotellrum och 5 olika mötesrum kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper både ute och inomhus. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möte. Körkort och tillgång till bil är ett plus då bussförbindelse är begränsad. Helgarbete kan förekomma. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. HRF avtal med korrekta villkor Behärska ett av de skandinaviska språken flytande, samt engelska både muntligt och skriftligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Källan Hotell Spa och Konferens söker en Frukostvärdinna/Städare till vår restaurang belägen 551 möh i Norsjö kommun. Om tjänsten Restaurangen är en viktig del av hotellet och serverar frukost, fika, lunch och middag av hög kvalitet. Vårt team är diversifierat och öppet, och vårt mål är att tillsammans fylla vår vardag med skratt och glädje. Arbetsuppgifter Som Frukostvärdinna kommer du att: Ansvara för planeringen och förberedelserna av frukostbuffén. Förbereda fika för konferenser samt lunchservering. Utföra bakning och städning av köket och restaurangen. Arbeta tillsammans med kökschefen för att sätta upp menyer och planera beställningar. Säkerställa att arbetsplatsen hålls ren och organiserad. Kvalifikationer Vi söker dig som: Trivs med att arbeta i köket och kan planera en attraktiv frukost för våra gäster. Är organiserad och kan hantera både större och mindre grupper. Har ett öga för detaljer och kan arbeta noggrant. Har god fysisk kondition, är flexibel och har god samarbetsförmåga. Sprider god energi och är en omtänksam kollega. Körkort och tillgång till bil är ett plus, då bussförbindelserna är begränsade. Anställningsvillkor Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Anställningen sker enligt HRFavtal. Helgarbete förekommer. Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt person. Ansökan Är du den vi söker? Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Källan Hotell söker en kock till vår fina restaurang belälget på 551 m.ö.h med panorama vy över Lappland. Hotellet har 40 hotellrum & kan erbjuda upp till100 bäddar. Konferensgäster utgör majoriteten av logi beläggningen under året, Här erbjuder vi A la Crte middagr samt luncher Våranrelaxavdelning som ligger på våningsplan 1har bådde pool samt bastu & gym att erbjuda under visteslsen. Restaurangen serverar frukost, fika, lunch samt middagar med norlänskat tema av hög kvalite. Vi vill stärka vårt team med en kock som älskar att laga mat från grunden med bra & lokala råvaror och har ett hållbarhetstänk samt är kreativ och självgående i sitt arbete Du och dina kock kollegor ansvarar för meny planering, beställning, produktion, presentation och servering av välsmakande mat till våra gäster. Vårt team är diversifierad och öppen. Tillsammans fyller vi vår vardag med skratt och glädje. Tycker du om att laga mat och värnar om bra service? Är du social och trivs med mänskliga kontakter? Sök jobbet omgående. Maila ditt CV till [email protected] Rekrytering sker löpande och kan avslutas så snart vi har hittat rätt personer. HRF avtal med schyssta villkor
Är du våran nya Housekeeping manager på Källan Hotell? - Nu letar vi efter en person som ser vårt hus som sitt hus för att våra gäster ska få en fin, varm och ombonad känsla av vårt hotell Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en högsta standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster får en harmoniskt och avslappnad känsla när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är • Städning av hotellrum, korridor, mötes och konferens lokaler, relaxavdelning samt allmänna utrymmen på hotellet. • Du hanterar tvätt, beställningar och fyller på förråd. Självklart stöttar du upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. • Du är ansvarig för det helhetsintrycket för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. • Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken och ansvaret av fördelningen av arbetet som tjänsten innebär. • Du ser tillsammans med vårat teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter på effektivt så att gästerna blir nöjda. • Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. • Du ansvarar för att utbilda nya medarbetare på din avdelning på hotellet och ansvarar för administrativa arbetsuppgifter som rör housekepeeing. För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av yrket samt erfarenhet av gästbemötande och serviceverksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska språket. Du behöver även vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga och då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega. Platsbeskrivning: Hotell Källan ligger i byn Åmliden, bara 20 från både Norsjö och Malå centrum. Källan är en mötesplats som fått växa med naturens nivåskillnader och former. Mitt mellan kustlandskap och fjällvärld i Västerbottens vildmark, på ett berg med utsikt över skogar och sjöar. Här njut man av tystnaden, harmoni och den fina miljön. Källan samsas naturen sida vid sida med modern arkitektur. Denna kontrast skapar en miljö som passar allt ifrån företag, privatpersoner till fester. Med 40 hotellrum, 5 mötesrum och trevlig relax avdelning kan vi skräddarsy ett besök för såväl mindre sällskap som för lite större grupper. Vi tror på att kombinationen av gott värdskap, en trivsam atmosfär och riktigt god mat med norrländska influencer tillsammans med ett starkt engagemang för miljö och säkerhet, skapar det bästa förutsättningar för lyckade och stimulerande möten gäster emellan. Källan är en plats där våra medarbetare gör skillnad och med professionalism, stolthet och ett brinnande engagemang skapar minnesvärda upplevelser för våra gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% fram till Juni 2024 för överlämning sedan övergår tjänsten till heltid. Helgarbete förekommer. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om din roll Vårt mål på Åhléns är att vara upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden. Som Säljare hos oss har du en nyckelroll i att göra detta till verklighet. Ditt uppdrag är att bidra till försäljningen genom aktiv kundkontakt och erbjuda service som överträffar kundens förväntningar. Du möter människor varje dag och är med och skapar en kundupplevelse som gör skillnad! Exempel på arbetsuppgifter: Att sälja genom aktiv kundkontakt i enlighet med Åhléns servicekoncept Att aktivt arbeta med merförsäljning genom tävlingar och kampanjer Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen Du blir en del av ett passionerat team och jobbar nära övriga roller i varuhuset, vilket till exempel kan vara Visual Merchandiser, Varuplockare, Avdelningschef eller Säljledare samt Varuhuschef. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln En brinnande passion för god kundservice Ett intresse för trender och vårt sortiment För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre! Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 28,69 h/v. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 8-19. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 2025-08-11. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Säljare på Hemavdelningen Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Dahlgrens Bageri i Vebomark söker nu en erfaren bagare eller konditor till sitt team. Vi söker för deras räkning dig som har några års arbetslivserfarenhet inom yrket och som är ambitiös, kreativ och effektiv i den dagliga produktionen. Om rollen Du har ett öga för ordning och noggrannhet, både i själva arbetet och när det gäller städning och hygien. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, men är också självgående och kan hantera stressiga situationer med ett bra tempo. Vi värdesätter att du bidrar till en positiv arbetsmiljö och ger det där lilla extra som gör arbetsdagen smidigare och roligare för alla. Kvalifikationer · Några års erfarenhet som bagare eller konditor · Ambitiös, kreativ och effektiv · God fysik – arbetet är fysiskt krävande · Noggrannhet och ordningssinne · Engelska i tal och skrift · B-körkort (begränsad kollektivtrafik till Vebomark) Arbetsuppgifter · Daglig produktion av bröd och konditorivaror · Upprätthålla god ordning och hygien · Arbeta både självständigt och i team Villkor · Heltid, start enligt överenskommelse · Arbetstid: 8.00–16.30, helger och kvällar kan förekomma · Kollektivavtal finns · Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag Är du den vi söker? Ansök genom att skicka CV och en kort presentation av dig själv till [email protected] Vid frågor om tjänsten kontakta Pontus Söderman på [email protected] Välkommen med din ansökan till Dahlgrens Bageri! Dahlgrens Bakery in Vebomark is now looking for an experienced baker or pastry chef to join their team. On their behalf, we are seeking someone with several years of professional experience in the trade who is ambitious, creative, and efficient in daily production. About the Role You have an eye for order and precision, both in your work and when it comes to cleaning and hygiene. You enjoy working as part of a team but are also independent and able to handle stressful situations while maintaining a good pace. We value your ability to contribute to a positive work environment and to give that little extra that makes the workday smoother and more enjoyable for everyone. Qualifications Several years of experience as a baker or pastry chef Ambitious, creative, and efficient Good physical condition – the work is physically demanding Attention to detail and sense of order Proficiency in English, both spoken and written Category B driving license (limited public transport to Vebomark) Work Duties Daily production of bread and pastries Maintain good order and hygiene Work both independently and as part of a team Terms Full-time, starting date by agreement Working hours: 08:00–16:30, with occasional weekends and evenings Collective bargaining agreement in place Selection is ongoing, and the position may be filled before the application deadline Are you the one we’re looking for? Apply by sending your CV and a short presentation of yourself to [email protected] For questions about the position, please contact Pontus Söderman at [email protected] Welcome with your application to Dahlgrens Bakery!
Vi söker: En medarbetare på sommarvik tjänst 100% Med start snarast fram till 7e augusti. Körkort och tillgång till bil är ett krav! Mariagården är en socialterapeutisk LSS-verksamhet med impuls från Antroposofin beläget ca två mil utanför Umeå. Vi har fem gruppbostäder och en omfattande daglig verksamhet. Mariagården drivs sedan 1964 av en medarbetarförening utan vinstintresse. Om boendet: Som boendehandledare ger du våra boende det stöd de behöver i vardagen med personlig omvårdnad och omsorg, samt gestaltar deras fritid och helger. Du ger stöd och hjälp så att de boende kan sköta alla de sysslor som förekommer i ett hem. Du stödjer och möjliggör de boendes val att delta i sociala aktiviteter utifrån deras önskemål och möjligheter. Du ger kontinuitet och trygghet i den sociala miljön. I arbetsuppgifterna ingår bland annat skriftlig dokumentation samt att sköta de sysslor som finns i gemenskapsutrymmen och medarbetarutrymmen. Är du den vi söker: Du ska vara trygg, lugn och kunna arbeta låg affektivt. Du behöver ha ett sinne för ordning och struktur. Du kommer ingå i ett arbetslag och behöver därför kunna samarbeta och att arbeta efter gällande rutiner och kommunicera med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete samt att du har en omvårdnadsutbildning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Som anställd på Mariagården: Mariagården värnar om en utvecklande miljö för såväl medarbetare som boende/arbetstagare. För allas välbefinnande lägger vi stor vikt vid estetik i ute och innemiljöer samt ekologisk/biodynamisk mat så långt det är möjligt. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning efter ditt och verksamhetens behov. Mariagården har en självförvaltande hållning och våra medarbetare har stort inflytande över det egna arbetet. Tillsammans bidrar vi till en miljö med utrymme för självbestämmande, delaktighet och trygghet. Mariagården erbjuder ett levande och fritt kulturliv för både boende och medarbetare. Som tillsvidareanställd på Mariagården får du bidrag till förebyggande hälsovård, ett kort på IKSU Sport/Spa och andra trevliga förmåner. Om tjänsten: Arbetet sker dagtid, kvällstid, jourtid och helg Körkort och egen bil är ett krav. Begäran om utdrag ur misstanke- och belastningsregistret sker innan anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer