Farmaceut till Apotek Hjärtat Lycksele - med ett extra erbjudande

Är du legitimerad farmaceut och nyfiken på att testa att bo i Lycksele? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här Därför ska du jobba hos oss, berättar Frida Uusitalo Kemi berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Lycksele. Vi är ett härligt gäng som nu söker en ny kollega. Hos oss har vi en trevlig stämning där vi hjälper varandra att utvecklas och där vi är inkluderande och uppskattar varandras olikheter. Vi har högt i tak och vi ställer upp för varandra! För mig som chef, är det viktigt att vi ständigt jobbar med att utveckla vårt apotek framåt så att våra kunder fortsätter att välja oss. Våra kunder är i alla åldrar och alla olika stadier i livet. Vi har många otroliga stamkunder hos oss som tittar förbi regelbundet men även nya och genomresande kunder. Det här apoteket är ett av våra upptäckarapotek där vi erbjuder det lilla extra till dig som är legitimerad farmaceut i Sverige. Det innebär att du får en bonus utbetalad en gång per avslutat år under dina första tre år på apoteket (totalt 120 000:-). Du får även ta del av vårt mentorskapsprogram vilket ger en trygg start i din nya tjänst. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Kontaktperson: Frida Uusitalo Kemi, 076 112 45 71 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

5 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Säljare till varuhus
Bauhaus & Co KB
Butikssäljare, fackhandel

Arbetsbeskrivning: I rollen som säljare på BAUHAUS är du en nyckelspelare och ansiktet utåt mot våra kunder. Du arbetar mot din/dina avdelningar och främst med det sortiment som är på de avdelningarna. Du ska kunna agera rådgivande och sälja rätt produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik.  Vem söker vi?  För att lyckas i rollen som säljare behöver du vara service- och kundfokuserad. Du är lösningsorienterad, flexibel och kan arbeta självständigt.  Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald och stor vikt kommer att läggas till dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd och har branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal.   Tjänsten är ANGE VIKARIAT/TILLSVIDARE/VID BEHOV ETC på ANGE HELTID/DELTID ANTAL TIMMAR/VECKA. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.   Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats  Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Säljare till varuhus
Bauhaus & Co KB
Butikssäljare, fackhandel

Arbetsbeskrivning: I rollen som säljare på BAUHAUS är du en nyckelspelare och ansiktet utåt mot våra kunder. Du arbetar mot din/dina avdelningar och främst med det sortiment som är på de avdelningarna. Du ska kunna agera rådgivande och sälja rätt produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik.  Vem söker vi?  För att lyckas i rollen som säljare behöver du vara service- och kundfokuserad. Du är lösningsorienterad, flexibel och kan arbeta självständigt.  Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald och stor vikt kommer att läggas till dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd och har branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal.   Tjänsten är ANGE VIKARIAT/TILLSVIDARE/VID BEHOV ETC på ANGE HELTID/DELTID ANTAL TIMMAR/VECKA. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.   Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats  Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Hos oss blir du en värdefull del av ett engagerat arbetslag som tillsammans jobbar mot samma mål: att skapa livskvalitet i vardagen. Här blir du sedd, uppskattad och din insats är både betydelsefull och viktig. Om tjänsten:Vi söker en initiativrik och positiv personlig assistent till vårt team. Tjänsten är timanställning med en sysselsättningsgrad mellan 75–100 %. Du kommer att arbeta med en härlig 30-årig kille i Umeå som lever ett aktivt liv med många intressen. För att han ska kunna leva ett rikt och meningsfullt liv behöver han rätt stöd omkring sig. Arbetet sker där han befinner sig – både hemma och ute på olika planerade eller spontana aktiviteter. Eftersom han tycker mycket om att resa är det viktigt att du är flexibel och kan följa med på resor när det behövs. Arbetsuppgifter: Du är ett ovärderligt stöd som personlig assistent och kommer bland annat att assistera med: •   Personlig hygien. •   Av- och påklädning. • Måltidshantering. • Träning. •   Medicinering. • Kommunikation. •   Sociala kontakter och aktiviteter. Vem söker vi?Vi tror att du är en glad, ordningsam, pålitlig och trygg person med god fysik. Att du kan vara flexibel och anpassningsbar känns viktigt för oss, samt att du kan utföra ditt arbete med respekt för integritet och självbestämmande. Du behöver inte ha erfarenhet eller utbildning inom personlig assistans, utan det viktigaste är att du har hjärtat på rätt ställe och att ni trivs ihop! Det är dock ett krav att du är rökfri, har god fysik och B körkort. Du behöver även kunna prata och skriva obehindrat på svenska. Omfattning & Arbetsupplägg:   Tillträde: Mitten på augusti månad 2025.    Sysselsättningsgrad: 75–100 %. Avtal: Introduktionspass och cirka 3 månaders timanställning. Därefter finns det goda möjligheter till förlängning och fortsatt arbete.  Arbetspass: Omfattar dag- och kvällsarbete, samt helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocessVi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringenVi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. AnställningsvillkorOm du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar• Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. • Övriga ersättningar: kollektivavtal. Vill du göra skillnad?Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Funktionsledare Tekniska system till Norrbottniabanan
Trafikverket
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och bygga Norrbotniabanan mellan Umeå och Luleå - en järnväg för snabbare, säkrare och mer miljövänliga resor och transporter? Sök tjänsten som Funktionsledare Tekniska system! Funktionsledare Tekniska system till Norrbottniabanan Arbetsuppgifter Norrbotniabanan är ett viktigt, utmanande och komplext järnvägsprojekt med 27 mil ny kustnära järnväg. Utöver själva järnvägen byggs bland annat 250 broar och 55 mil nya vägar och stora mängder av berg- och jordmassor som ska hanteras. Norrbotniabanan kommer att skapa många positiva effekter - både för den norra regionen och för Sverige som helhet. Projektet befinner sig i flera olika skeden såsom linjeutredning, järnvägsplanearbete, detaljprojektering, bygghandling och produktion. Som funktionsledare bidrar man i alla skeden. I rollen som funktionsledare ingår att fördela, följa upp och planera medarbetarnas tilldelade tid till projekt, samordningsprojekt och funktionens verksamhet. Du fungerar som en länk mellan de olika teknikområden och delprojekt inom Norrbotniabanan. Du bidrar tillsammans med specialister till att utveckla och förbättra funktionen genom att föreslå nya krav, ändring eller dispenser. Du kommer att arbeta med att hantera risker och avvikelser inom olika teknikområden och säkerställa att våra projekt har tillgång till specialister med rätt kompetens för att genomföra sina uppdrag. Du kommer att vara mottagare av tekniska frågor både internt och externt som du besvarar med hjälp av specialister. Vidare kommer du att informera och utbilda projekten i processer och arbetssätt inom funktionens omfattning. Givetvis så ingår det också budget- och ekonomiarbeten samt tertialuppföljning. Funktionen Tekniska system ingår i enhet Teknik och Miljö tillsammans med fem andra funktioner. Funktionen omfattar idag av ca 15 specialister inom BEST (Bana, El, Signal och Tele), Brandrisk och Tunnelsäkerhet, Mark, Kanalisation samt EMC (Elektromagnetisk kompatibilitet). En stor del av specialisternas arbete utförs i kontrakt som leds och styrs av projektledare. En viktig arbetsuppgift är att ha en löpande dialog internt inom Trafikverket då flera specialister som ingår i funktionen har sin tillhörighet i andra delar av Trafikverket. "Jag som blir din chef heter Carita From och i mitt ledarskap drivs jag av att se andra utvecklas. För mig är det viktigt med proaktivitet och att alla känner att man kan bidra. Sammanhållning och god stämning i gruppen är viktig, det ska vara kul att gå till jobbet. Du som medarbetare har stort eget ansvar, drivs av att tänka nytt och stötta organisationen i att nå våra mål". Övrig information På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är tänkta att genomföras v. 33/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Rekryterande chef Carita From är tillgänglig för frågor via telefon och mejl fram till v. 28/ 2025; därefter har hon semester och besvarar frågor via mejl i mån av tid. Placeringsort för tjänsten är Umeå, Skellefteå och Luleå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas i rollen har du goda ledarskapsförmågor och arbetar proaktivt. Du är nyfiken och vill lära vad andra gör, är resultat- och lösningsorienterad och har lätt för att anpassa sig till de olika skeden som Norrbotniabanan befinner sig i. Det är viktigt att du är en relationsbyggare med god kommunikationsförmåga för att utbilda, samordna och få framdrift i de olika delprojekten. Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) med inriktning järnvägsteknik, teknik eller anläggning alternativt annan utbildningsbakgrund som vi - i kombination med erfarenhet - bedömer som likvärdig flerårig (gärna tre år eller mer) och aktuell arbetslivserfarenhet i ledande roll med ansvar för teknik eller anläggning inom komplexa infrastrukturprojekt körkort för personbil goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: aktivt bidragit till din och dina medarbetares arbetsmiljö jobbat med riskhantering inom projekt erfarenhet av krav- och regelverkstolkning. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.

5 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Elkonstruktör/automationsingenjör-R&D till Alimak i Skellefteå
Wikan Personal AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om företaget Alimak är världsledande inom kuggstångsdrivna hissar och vertikala åtkomstlösningar. Hos oss får du följa hela kedjan – från koncept och konstruktion till testning i vår egen prototypverkstad – och se din design lyfta människor och material världen över. Vi växer och förstärker nu vårt R&D-team med en senior elkonstruktör som vill vara med och driva nästa generations hiss- och automationslösningar. Dina arbetsuppgifter Du blir del av ett gäng på 13 elkonstruktörer och automationsingenjörer i Skellefteå. Vi jobbar i tre spår: orderkonstruktion, nyutveckling samt produktunderhåll – och samlas runt innovation, säkerhet och gemensam framgång. • Leda och utveckla elsystem / styrningar för nya och befintliga bygg och industrihissar. • Ta lead i mindre projekt och coacha kollegor inom el & automation. • Arbeta i Cadett Elsa (meriterande), hantera dokumentation och säkerställa efterlevnad av relevanta standarder (bl.a. hissdirektivet- och maskinförordningen), utföra tillförlitliga powerberäkningar • Bidra i innovationsspåret runt smarta funktioner – t.ex. energieffektiva drivlinor, prediktiv service och uppkopplade kameralösningar. Din bakgrund/Dina egenskaper • > 8 års dokumenterad erfarenhet av elkonstruktion/automation, gärna från lyft-, industri- eller maskinbranschen. • Vi ser gärna att du har en civilingenjörsexamen – exempelvis inom elektroteknik, automation & mechatronics, energisystem eller teknisk fysik med inriktning elkraft men vi lägger stor vikt i att du behärskar avancerad elkonstruktion och brinner för säker, smart och hållbar teknik. • Trygg i konstruktion och komponentval; van att tolka IEC- och EN-standarder. • Säkerhetsmedveten, strukturerad och gillar att dela kunskap – du trivs i mentorns roll. • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. • Meriterande om du behärskar PLC/visuella system (Siemens TIA Portal, Codesys e.d.). Vi erbjuder dig Som medarbetare på Alimak kan du bidra, påverka och göra skillnad när du tillgodoser våra kunders behov med målsättningen att överträffa deras förväntningar. Vi erbjuder en tillvaro där problemlösning och samarbete går hand i hand. Du blir en viktig del i en gemenskap där kunden står i fokus och du ges möjlighet att växa som individ. Utöver detta erbjuder vi bland annat: • Konkurrenskraftig lön och bonusprogram • Möjlighet till flexibla arbetstider • Ersättning vid kostnad för tandvård • Ersättning vid kostnad för massage • Ersättning vid kostnad för träningskort • Tillgång till eget gym på arbetsplatsen • Tillgång till sjukgymnast, läkare, psykolog, mm via företagshälsovård • Rabatterade hockeybiljetter • Tillgång till fjällstuga • Avdelningsaktiviteter där företaget bidrar med personalpeng Information och kontakt Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal, men du kommer att bli anställd direkt av oss på Alimak. Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Andreas Edström på telefon 0910-870 00. Facklig företrädare Unionen; Andre Fageryd 0910-870 44. Sveriges Ingenjörer; Mattias Andersson 0910-872 26. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-08-20. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan till Alimak – där vi tar ansvar, utmanar gränser och lyfter världen tillsammans. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Utvecklingsledare till Äldreomsorgen
Umeå kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. Verksamheten och arbetsformerna ska kännetecknas av respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Tjänsterna som utvecklingsledare är tre nyinrättade tjänster och kommer att spänna över äldreomsorgens tre verksamhetsgrenar Din kommunala hemtjänst, Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse samt Hälso- och sjukvård. Läs mer om några av våra verksamheter här; Din kommunala hemtjänst Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse Hälso- och sjukvård Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag där du har stor möjlighet att påverka och bidra till en patientsäker och trygg äldreomsorg. Du får ett varierande och utmanande arbete i nära samarbete och med stöd från kollegor och chefer. Dessutom har du tillgång till de förmåner som Umeå kommun erbjuder sina medarbetare – läs mer om dessa här: Förmåner - Umeå kommun. Läs mer om Umeå kommun på www.umea.se. Här hittar du också information om hur det är att leva och bo i Umeå; Nykommun.se och Flytta till Umeå kommun. Dina arbetsuppgifter Som utvecklingsledare har du ett brett och självständigt uppdrag där du fungerar som ett nära strategiskt och operativt stöd till äldreomsorgsverksamhetens verksamhetschefer. Vi söker dig som vill bidra till att stärka och utveckla kvalitetsarbetet inom äldreomsorgen för en kunskapsbaserad och patientsäker äldreomsorg. Du kommer att driva, säkerställa och vidareutveckla kvalitetsparametrar i det dagliga arbetet, vilket sker i nära samverkan med våra verksamheter. Detta innebär bland annat stötta och stärka det kvalitetsförbättrande arbetet, genomföra analyser, ta fram beslutsunderlag, stötta i att ta fram och revidera befintliga rutiner. I tjänsten ingår även nära samarbete med övriga utvecklingsledare och förvaltningsgemensamma funktioner för att skapa synergier och utbyta erfarenheter samt goda exempel. Om dig För tjänsterna inom Vård- och omsorgsboende/korttidsvistelse samt Din kommunala hemtjänst söker vi dig som har högskole- eller universitetsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten inom Hälso- och sjukvård krävs det att du har sjuksköterskelegitimation samt erfarenhet som sjuksköterska.  Du har intresse av och erfarenhet inom processledning samt förmåga att framgångsrikt bedriva utvecklingsarbete i politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande om du har goda kunskaper om kommunal omsorg, särskilt äldreomsorg. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i team samt kan representera förvaltningen i både interna och externa sammanhang. Vi tror att du trivs med att förmedla budskap muntligt och har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du är en trygg, analytisk, flexibel och lösningsfokuserad person. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. B-körkort krävs. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Du som är mellan 19-24 år, har manuellt B- körkort och gillar att resa i...
Better Business Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du positiv, engagerad, gillar att resa och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? I sådant fall passar detta jobbet dig perfekt! Anställningen börjar i augusti månad. Better Business är ett företag som har kontrollanter och mystery shoppers utspridda över hela Sverige och vi i team Norr utgår från Umeå. Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distans studier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar, Better business teamet i Norr.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Lastbilsstation Umeå söker C och CE chaufförer
Skellefteå Lastbilsstation AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du en skicklig chaufför som är snabb i steget och kan leverera bra service? Då har vi jobbet för dig! Arbetsbeskrivning I rollen som chaufför vid vår terminal i Umeå blir du en del av ett team på ca 60 personer, både chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Arbetet som chaufför består främst i att distribuera gods i Umeå med omnejd men tjänsten innefattar även sortering och scanning av gods samt lossning och lastning av bilar. Hos oss är varje bil en egen ekonomisk enhet och du ansvarar för att den linjen du kör bidrar med positiva ekonomiska resultat till företaget i stort. Vi tillämpar alltid provanställning med förhoppning om att det ska övergå i en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är snabb i steget, är noggrann, självgående och har ett bra kundbemötande. För att söka tjänsten som C/CE-chaufför krävs C/CE-behörighet, YKB, ADR. För båda tjänsterna krävs goda kunskaper i svenska språket. Vi arbetar med digital skanning så det krävs att du har systemvana och kan hantera digitala arbetsverktyg. Kunskaper i engelska, truckbehörighet, traktorvana och tidigare branscherfarenhet samt vana ifrån styckegodshantering är meriterande. Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar transportavtalet. Välkommen att söka tjänsterna som chaufför till vår terminal i Umeå redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Chaufför Umeå".

5 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Bagare till Kulturbageriet
Blå Huset Hotell Umeå AB
Bagare och konditorer

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården. Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse. Kulturbageriet är ett hantverksbageri med passion för det ekologiska sten malda spannmålet. Vi använder uteslutande naturliga råvaror och i första hand KRAV-märkta från svenska Kvarnar. Våra bröd och bakverk bakas med surdeg eller levain i grunden och får jäsa långsamt innan de gräddas i vår stora stenugn. Vi söker dig som är utbildad bagare, konditor eller kock och som har några års arbetslivserfarenhet. Du bör ha ett gediget intresse för mat och smak samt en ambition att utvecklas och lära dig nya saker. Personen vi söker ska vara strukturerad och ha förmåga att prioritera, vara lättlärd och ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi arbetar tillsammans i ett team, vi har en positiv attityd och vi är lösningsfokuserade. Som bagare hos oss får du arbeta med både bröd och söta bakverk. Tjänsten är 75% tillsvidare med 6 månaders provanställning. Oregelbundet arbete från tidig morgon till eftermiddag, vardagar och helger förekommer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, vi genomför intervjuer löpande så tveka inte, skicka in er ansökan redan idag.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025