Marknadsassistent
Övik Energi AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en marknadsassistent till sektionen Marknadsanalys, kundärenden och fakturering på marknadsavdelningen. Som marknadsassistent ansvarar du för de administrativa uppgifterna som är relaterade till fakturering och kundreskontra för våra produkter och tjänster. Du kommer att medverka i arbetet med att utveckla och effektivisera våra marknadsprocesser, affärssystem och rutiner. Arbetet innebär även att vara delaktig i systemförvaltning och utveckling av vårt affärssystem. God vana i administrativa system är ett krav. Vem söker vi För att trivas i rollen som marknadsassistent ser vi att du är en social och kommunikativ person som trivs i mötet med andra och ser ett stort värde i att samarbeta på arbetsplatsen. Har du förmågan att kunna se och genomföra förbättringar samt är flexibel, strukturerad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift då är du rätt person. Vi söker dig som har gymnasieutbildning och några års yrkeserfarenhet med relevant inriktning. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har förmåga att själv kunna planera och driva arbetet mot uppsatta mål och har erfarenhet av att jobba i projekt. Vi erbjuder dig En plats i ett team med tio kollegor och del i en större organisation. Vi har roligt på jobbet och känner att vi som företag gör skillnad för våra kunder och kommunens medborgare! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid placerad i Örnsköldsvik. Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch? Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag som är 2025-08-10. Vid frågor kontakta Annika Björnskiöld, chef för Marknadsanalys, kundärenden och fakturering, telefon 076-133 44 29 "Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster."

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektekonom till Näringsliv och kompetensförsörjning, Härnösand
REGION VÄSTERNORRLAND
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för näringsliv och kompetensförsörjning är en del av Region Västernorrlands arbete med att stärka länets hållbara utveckling. Vi arbetar strategiskt med näringslivsutveckling, kompetensförsörjning, innovation, besöksnäring och omställning för ett livskraftigt och inkluderande Västernorrland. Vårt uppdrag grundar sig i den regionala utvecklingsstrategin (RUS) och innebär nära samverkan med näringsliv, kommuner, utbildningsaktörer och andra samhällsaktörer. Vi är en växande och engagerad arbetsgrupp där flera nya medarbetare har anställts under året och ytterligare kompetens är på väg in. Gruppen präglas av hög kompetens, stark samverkan och ett gemensamt driv att bygga och utveckla en verksamhet i framkant. Samhörighet, delaktighet och idéutbyte är viktiga byggstenar i vårt sätt att arbeta. Du blir en del av ett engagerat team med projektledare, strateger, ekonomer och verksamhetsutvecklare som samarbetar prestigelöst och har en stark vilja att bidra till samhällsnytta. Vår arbetsmiljö kännetecknas av låg personalomsättning, god sammanhållning och ett generöst kunskapsutbyte. Vi är i en spännande utvecklingsfas där vi både bygger upp och utvecklar vår verksamhet. Kulturen är öppen och samarbetsinriktad, med ett tydligt och stabilt ledarskap som skapar goda förutsättningar för din utveckling. Vi söker nu en Projektekonom till vårt team i Härnösand! Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Projektekonom till Näringsliv och kompetensförsörjning, Härnösand Arbetsuppgifter Som projektekonom hos oss kommer du att arbeta med ekonomisk redovisning, uppföljning och rapportering för projekt med extern finansiering. Du blir en nyckelperson i arbetet med att säkerställa att våra projekt följer regelverken för finansiärer som exempelvis: Tillväxtverket ESF-rådet Jordbruksverket Du kommer att samarbeta nära projektledare, kollegor och vår befintlige projektekonom för att stötta i budgetarbete, löpande ekonomisk uppföljning samt i framtagandet av rapporter till finansiärer. Tjänsten innebär också att tolka och tillämpa regelverk från olika finansiärer samt vara ett stöd vid revisioner. Även andra arbetsuppgifter, exempelvis granskning och utbetalning av företagsstöd, kan bli aktuella. Som ny projektekonom får du en strukturerad introduktion där du inte står ensam - du kommer att ha en erfaren kollega vid din sida som handleder dig in i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att man kompletterar befintliga medarbetares kompetens. Vi bygger team! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har högskole-/universitetsexamen eller YH examen inom område som arbetsgivaren finner relevant eller flerårig yrkeserfarenhet inom redovisning, uppföljning och rapportering Har erfarenhet av ekonomisk redovisning, uppföljning eller rapportering Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har B-körkort Har god digital kompetens Har goda kunskaper i Excel Har god förmåga att kommunicera på engelska i skrift, särskilt relevant vid internationella projekt eller EU-rapportering Har erfarenhet av att arbeta i systemstöd för projekthantering eller ekonomisk uppföljning Det är meriterande om du Har en examen inom ekonomiområdet och fördjupade studier inom offentlig förvaltning, redovisning eller EU-projektekonomi Har erfarenhet av arbete med projektbudgetar och ekonomiska rapporter i offentlig sektor Har erfarenhet av arbete med revisioner eller granskning av projekt från finansiärer (t.ex. Tillväxtverket, ESF) För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Samarbetsförmåga Flexibel Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
ST-läkare till Hälsocentralen, Sollefteå

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vill du bli en del av vårt team på Sollefteå Hälsocentral? Välkommen till oss på Sollefteå Hälsocentral! Hos oss är handledningstid och studietid prioriterat. Du får god handledning och det stöd du behöver för att utvecklas i din roll. Du ansvarar tillsammans med arbetsgivaren för att driva din egen utveckling och utbildning. Som ST-läkare i Sollefteå kommer du att ingå i ett läkarteam med familjeläkare och ST-läkare från hela Sollefteå och Kramfors primärvård. Läkarteamet träffas en förmiddag varje månad för samverkan och erfarenhetsutbyte. Vi strävar efter att din utbildning ska bli så givande och intressant som möjligt för att ge dig de kunskaper och erfarenheter du behöver för ditt framtida arbete som specialist i allmänmedicin. Vi söker nu en ST-läkare till oss som har ett genuint intresse för allmänmedicinens bredd och variation. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. ST-läkare till Hälsocentralen, Sollefteå Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete där arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att undersöka, utreda, bedöma och behandla patienter. Utöver mottagningsarbete innebär arbetet i perioder läkarmedverkan i särskilt boende, hemsjukvård och i barnhälsovårdsarbetet. I arbetet ingår sedvanliga sidotjänstgöringar samt viss primärvårdsjour. Tjänsten innebär viss jourverksamhet på kväll och helg. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad läkare Behärskar det svenska språket i både tal och skrift Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elektriker med IT-intresse, energimätning
Övik Energi AB
Industrielektriker

Dina arbetsuppgifter Vi söker en elektriker med it-intresse till energimätavdelningen på Övik Energi. Det är ett omväxlade jobb där din vardag kommer att bestå av arbete ute på fält samt inne på vårt kontor. I rollen som mättekniker arbetar du med hjälp av IT-system för energimätning, avläsningar och mätarbyten för el, fjärrvärme och fjärrkyla.  Tjänsten innebär ansvar för uppförande av tillfälliga - och ombyggnationer av befintliga elanläggningar via vårt för -och färdiganmälanssytem. Du kommer ha tät kontakt med installationsfirmor och arbetsledare där du får en rådgivande roll samt ansvar över att montering av mätare sker på rätt sätt. Du kommer även att jobba med planering av nyuppförande, och ombyggnationer av befintliga transformatormätta låg -och högspänningsanläggningar. Vem är du? Vi söker dig som har relevant gymnasie- och/eller eftergymnasial utbildning inom elteknik. Vi värderar högt om du har vidareutbildat dig inom automation, data/kommunikation eller motsvarande kunskaper samt med några års yrkeserfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad med ett intresse för IT-system. Vi ser att du är serviceinriktad och självgående, då du har många kontakter med kunder och entreprenörer gällande rådgivning, planering och problemlösning. Vi erbjuder dig Du blir en del av en avdelning med 12 medarbetare och samtidigt tillhöra en större organisation om ca 130 medarbetare i Övik. En tjänst där du arbetar både på kontor och ute på fält. Tjänsten varvas med självständigt arbete och uppdrag tillsammans med andra. Vi erbjuder dig att vara med i energiomställningen där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs. Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch? Välkommen med din ansökan! Tjänsten är på heltid placerad i Örnsköldsvik.  Kontaktpersoner Vill du veta mer om innehållet i tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår chef för kundnära service, Daniel Olsen, på tfn 070 309 76 29 eller epost [email protected] Vi ser olikheter som en tillgång och strävar efter mångfald i våra rekryteringar.  Kommunkoncernen ingår i ett finskt-samiskt förvaltningsområde.

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personlig assistent fast
JS Assistanskonsult AB
Personliga assistenter

Nu söker vi efter två assistent som kan jobba i vårt team. En tjänst är fast och den andra är vikariat. Jobbet är hos en kille på 6 år som behöver hjälp dygnet runt med tillsyn,omvårdnad,mat, och lek. Arbetsplatsen är hos hans familj som bor i Sörberge. Arbetstiderna är förlagt dag, kväll, natt (vaken) och varannan helg. Tjänsterna är på ca 80%. Vi söker dig som känner ansvar och som är lugn och pålitlig.Trivs att jobba hos en familj. Din kropp måste tillåta fysiska arbetsmoment men du kommer att ha tillgång till flera hjälpmedel. Rekrytering kommer att ske löpande för att vi ska hitta rätt assistent till denna pojke och hans familj . Vill jobba hos denna kille och hans familj tveka inte då att skicka in en ansökan bestående av ett personligt brev och CV till oss Märk med barn .

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Samordnare med chefsuppdrag
Timrå kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vill du vara med och leda arbetet för en likvärdig, tillgänglig och utvecklande utbildning i Timrå kommun? Vi söker dig som vill arbeta strategiskt och operativt med att stärka skolornas förmåga att möta alla elevers behov. Hos oss får du vara med och driva utveckling på skolövergripande nivå – både inom elevhälsoområdet och bredare skolutveckling, inklusive anpassade grundskolan. Om uppdraget Som samordnare med chefsuppdrag har du ett kommunövergripande uppdrag att utveckla det främjande, förebyggande och åtgärdande arbetet i samtliga skolor, i nära samverkan med rektorer, elevhälsoteam, pedagoger samt barn- och utbildningsförvaltningen. Du leder ett tvärprofessionellt arbete och har ett särskilt ansvar för att samordna insatser, säkerställa kvalitet och bidra till likvärdighet i arbetssätt mellan skolorna. Du driver också utvecklingsarbete baserat på forskning och beprövad erfarenhet – inte bara inom elevhälsa, utan även inom breda skolutvecklingsfrågor som rör undervisning, trygghet och likvärdighet. Tjänsten har ett mindre chefsuppdrag centralt med personalansvar och budgetansvar.  Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla strukturer, processer och rutiner för ett likvärdigt och rättssäkert elevhälsoarbete - Stödja och samverka med skolornas lokala elevhälsoteam i strategiska och komplexa frågor - Driva utvecklingsinsatser som stärker undervisningens kvalitet, tillgänglighet och anpassning - Ansvara för samordning vid mottagande i anpassade grundskolan, i samverkan med rektorer och vårdnadshavare - Inventera behov och samordna kompetensutveckling - Utreda och följa upp inkomna klagomål - Diverse utredningsuppdrag - Delta i kommunövergripande nätverk och samverkan med externa aktörer och myndigheter - Bidra med underlag till analys, uppföljning och styrning inom barn- och utbildningsförvaltningen  Vi söker dig som har: - Lärarexamen - Specialpedagogexamen - Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, samordning eller chefsuppdrag inom skola - Gedigen erfarenhet av elevhälsoarbete på såväl operativ som strategisk nivå - Kunskap om regelverk, styrdokument och kvalitetsarbete i skolväsendet - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom eller i nära samverkan med anpassad grundskola - Erfarenhet av utredning, ärendehantering eller uppföljning av klagomål - Kunskap i digitala system för journalföring eller dokumentation, t.ex. Prorenata - Ledarskapsutbildning eller chefsförberedande program - Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara: - Strukturerad, ansvarstagande och ha god organisatorisk förmåga - Lyhörd och relationsskapande, med god samarbetsförmåga - Trygg i ditt ledarskap, med förmåga att entusiasmera och leda i förändring - Lösningsfokuserad och flexibel – med ett tydligt barn- och elevperspektiv - Förändringsbenägen och stimuleras av varierande arbetsuppgifter - Engagerad i frågor om likvärdig utbildning och långsiktig skolutveckling - Självständig och kunna fatta egna beslut Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här tjänsten. Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret krävs inför anställning Tjänstgöringsort: Timrå kommun Du ingår i barn- och utbildningsförvaltningens ledningsstruktur I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
IT-koordinator till samhällsbyggnadsprojekt i Sundsvall

Beskrivning Vi söker nu en självgående och social IT-koordinator till ett spännande konsultuppdrag inom samhällsbyggnad i Sundsvall. Uppdraget erbjuder en varierande vardag där du får arbeta nära verksamheten och vara länken mellan IT och användare på plats. Uppdraget pågår initialt från 1 september till 31 december 2025, med god möjlighet till förlängning. Du blir anställd av oss och arbetar som konsult hos vår kund. Arbetsuppgifter Vara verksamhetens kontaktpunkt för Finance och I&T och bidra till god serviceleverans. Hantera och leverera IT-support på plats och på distans. Arbeta i ITSM-verktyget ServiceNow: incidenthantering, ärendehantering, dokumentation. Planera och samordna etablering av kontor eller byggarbetsplatser, inklusive nätverk (WAN/LAN), skrivare, kontorslösningar och kontakter med leverantörer. Ansvara för livscykelhantering av kontor och arbetsplatser i regionen. Underhålla platsinformation (CIs) i ServiceNow. Fungera som superanvändare för utvalda tjänster och komponenter. Ge rådgivning och support till slutanvändare inom områden såsom arbetsplats, nätverk, telefoni och kontorslösningar. Utföra 2nd line-support lokalt i det geografiska området. Kvalifikationer – skallkrav För att vara aktuell för uppdraget måste du uppfylla samtliga nedanstående krav: Fullständig gymnasieutbildning. Minst 3 års erfarenhet av arbete inom IT-teknik och support. Eftergymnasial utbildning inom relevant område. Deltagit i ett eller flera liknande uppdrag. Förmåga att ta ansvar för avgränsade uppgifter. Kunskap om ITIL. Erfarenhet av att arbeta i ITSM-verktyget ServiceNow. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort och tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Vi söker dig som: Har god samarbetsförmåga och är självgående. Är lösningsorienterad och kommunikativ. Trivs med att arbeta både självständigt och i team. Villkor Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund. Start: 2025-09-01 Slut: 2025-12-31 Plats: Sundsvall, Sverige Omfattning: 100 % på plats – distansarbete är ej möjligt Sista ansökningsdag: 2025-07-09 Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansökan Skicka in CV på engelska i Word-format, där det tydligt framgår hur du uppfyller skall-kraven. CV:t är en viktig del av utvärderingen. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
PIZZABUD
Kristersson, Robin
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

HÄRNÖ PIZZERIA SÖKER PIZZABUD Perfekt för dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av skola eller liknande. Företagsbil finns. Schemalagd arbetstid från kl. 16:00-21:00 ungefär 30-40 timmar/månad. B-körkort manuell krävs Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att maila [email protected] Ange ditt telefonnummer vid ansökningen KRAV: ENDAST DU SOM BOR I HÄRNÖSAND FÅR SÖKA TJÄNSTEN.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Arbetsterapeut till Arbetsterapienheten, Sundsvalls Kommunrehab
Sundsvalls kommun
Arbetsterapeuter

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi vet att balans i livet är nyckeln till både trivsel och prestation. Därför erbjuder vi nu ännu mer flexibilitet och frihet i vardagen, genom att tillämpa förtroendearbetstid. Från och med 2026 kommer även möjligheten att finnas till halvdag före röd dag samt ledig klämdag. Vi behöver bli fler arbetsterapeuter då vi har kollegor som går i pension och startar ett projekt med intensiv hemrehabilitering till hösten. Vill du ha ett självständigt och flexibelt arbete? Då är du varmt välkommen att arbeta hos oss. Vi är en stabil enhet som ständigt utvecklas. Inom verksamheten finns 25 arbetsterapeutkollegor, och det finns goda möjligheter till kollegialt stöd. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och mentorskap, för att du ska få de förutsättningar du behöver för att komma in i ditt uppdrag som arbetsterapeut. Vi skulle beskriva vårt arbetsklimat som öppet, stöttande och tryggt. Vår arbetsmiljö präglas av att alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. Vi främjar samhörighet och har roligt tillsammans. Arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter bildar tillsammans Sundsvalls Kommunrehab. Vi sitter alla tillsammans i våra nyrenoverade lokaler i Nacksta. Att vi sitter tillsammans ger möjlighet till nära utbyte av erfarenheter och till att stärka våra kompetenser. Som arbetsterapeut hos oss kommer du att arbeta i tvärprofessionella team tillsammans med fysioterapeuter, sjuksköterskor, omvårdnadspersonal och enhetschef. Sundsvalls kommun har en MAR och en hjälpmedelssamordnare som verksamhetsstöd. Vi erbjuder dig dessutom: • Kompetensutveckling med tydlig kompetenstrappa. • Hälsofrämjande åtgärder som friskvårdskort, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. • Tillägg till föräldraförsäkringen. • Extra semesterdagar när du fyllt 40 år. • Möjlighet att semesterväxla mot fler semesterdagar. • Medlemskap i Sundsvalls Kommuns fritidsförening. ARBETSUPPGIFTER Arbetsterapeutens arbete är mycket varierande. Du prioriterar och organiserar din arbetsdag både självständigt och tillsammans med dina kollegor, utifrån de ärenden du ansvarar för. Det praktiska arbetet är förlagt till patienternas hem, både i särskilt och ordinärt boende. Vi har ett nära tvärprofessionellt samarbete med fysioterapeuter samt sjuksköterskor, omvårdnadspersonal och enhetschefer. Du kommer att delta i regelbundna teamträffar med patientens behov i fokus. Utifrån patientens aktivitetsförmåga bedömer du till exempel behov av träning, kompenserande åtgärder såsom hjälpmedel eller anpassning av miljön. Handledning och instruktion till patient, närstående och omsorgspersonal är en viktig del av arbetet. Är du nyfiken på hur vi arbetar och vill göra ett arbetsplatsbesök erbjuder vi möjlighet till detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. • Du har en god förmåga att vara flexibel och självständig i att planera, organisera och prioritera ditt arbete. • Du är trygg i dig själv och bekväm med att arbeta självständigt samt att handleda andra, men är också flexibel i ditt arbetssätt och ser möjligheter i de utmaningar som uppstår. • Du har lätt för, och tycker det är roligt att, arbeta tillsammans med andra och bidrar till en god arbetsmiljö. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. • Arbetet innefattar bilkörning, och du måste inneha B-körkort för manuell växellåda. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Skötare till Mellanvården BUP, Sundsvall

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Barn-och Ungdomspsykiatrin erbjuder specialiserad vård för barn- och ungdomar upp till 18 år och deras familjer. Den specialiserade vården innefattar behandlingar och stöd för psykiatriska tillstånd. Mellanvården är en länsövergripande verksamhet som erbjuder förstärkt psykiatrisk vård när behoven är större än vad som kan tillgodoses i öppenvård. Våra uppdrag är intensiva och tidsbegränsade. Vi arbetar i team utifrån ett helhetsperspektiv med medicinska, psykologiska, pedagogiska och sociala aspekter. Arbetssättet lägger stor vikt vid konkreta familjepedagogiska insatser. På BUPs mellanvård arbetar sjuksköterskor, läkare, skötare, behandlingsassistenter, kurator, psykolog samt pedagoger. Mellanvården är uppdelat i två team, ett familjeteam och ett som arbetar med ätstörningsbehandling. Enheten har ett nära samarbete med öppenvårdens ät team. Vi arbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete tillsammans med erfarna och engagerade kollegor, med handledning och individanpassad introduktion. Dessutom erbjuds en möjlighet att välja friskvårdstimme eller friskvårdbidrag. Arbetet beträffar dagtidstjänstgöring. Vi söker nu en skötare/undersköterska till ätstörningsteamet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Skötare till Mellanvården BUP, Sundsvall Arbetsuppgifter I rollen kommer du arbeta i team med olika professioner. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Familjebaserad ätstörningsbehandling Somatiska kontroller Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är utbildad undersköterska eller skötare Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Har en vidareutbildning inom psykiatri Har arbetslivserfarenhet inom psykiatrin Har erfarenhet av barnpsykiatrisk vård Har ytterligare språkkunskaper För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Självgående Stabil Samarbetsförmåga Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025