Modersmålslärare/studiehandledare i kurdiska (kurmanji/badini), 30 %
Sundsvalls kommun
Elevassistenter m.fl.

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. CFL (Centrum för Flerspråkigt Lärande) är en del av Barn- och utbildningsförvaltningen i Sundsvalls kommun. Vår verksamhet syftar till att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste skolspråk. I dag undervisar vi i drygt 30 olika språk inom grund- och gymnasieskolorna i kommunen - både kommunala och fristående. Vi bistår även vid kartläggning av nyanlända elever och anordnar prövningar i ämnet modersmål. Syftet med modersmålsundervisning är att ge elever möjlighet att utveckla kunskaper i och om sitt språk samt att främja aktiv flerspråkighet. Eleverna ska lära sig mer om sin egen kultur och ges möjlighet att utvecklas till flerspråkiga individer med dubbel kulturell identitet och kulturkompetens. Läs gärna mer på vår webbplats: www.sundsvall.se/cfl ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi en modersmålslärare/studiehandledare i kurdiska (badini och/eller kurmanji) på 30%. Sysselsättningsgraden kan komma att förändras över tid eftersom vår verksamhet styrs av elevunderlaget, som kan variera. Som modersmålslärare ansvarar du för att planera, genomföra, betygsätta och utvärdera undervisningen utifrån den svenska läroplanen. Undervisningen sker där det är möjligt i grupp, antingen ute på skolor eller centralt i Sundsvall. Grupperna består ofta av elever från olika årskurser - vanligtvis årskurs 1-3, 4-6, 7-9 - samt gymnasiet. Arbetet är självständigt, men du ingår i ett arbetslag med andra modersmålslärare som regelbundet träffas i pedagogiska konferenser och på studiedagar. Som studiehandledare har du nära samarbete med ämneslärare på skolorna och fungerar som ett språkligt stöd för elever i olika ämnen. KVALIFIKATIONER • Du har kurmanji eller badini som modersmål och goda kunskaper i språket. • Du behöver också kunna styrka att du har goda kunskaper i svenska (motsvarande godkänt betyg i Svenska 2 eller Svenska som andraspråk 2 på gymnasienivå), då arbetet innebär dagliga kontakter med svensktalande kollegor samt pedagogisk dokumentation och kommunikation på svenska. • Du har en svensk lärarlegitimation alternativt en utländsk och validerad sådan - eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Du är insatt i det svenska skolsystemet och de styrdokument som gäller för verksamheten. • Du känner dig bekväm med att formulera omdömen och sätta betyg. • Du har grundläggande IT-kunskaper och är van vid att arbeta i olika digitala system. • Du har erfarenhet av att arbeta med barn och elever. Som person är du en god relationsbyggare och har lätt för att skapa goda kontakter med elever, vårdnadshavare, kollegor och skolpersonal. Du är samarbetsinriktad, nyfiken och har en vilja att både bidra till och ta del av utveckling. Du har god kulturell medvetenhet och värdesätter olikheter. Du förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka individers agerande och kommunikation. Det är viktigt att du är medveten om din roll som modersmålslärare, samtidigt som du ser till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är flexibel, lyhörd, har god samarbetsförmåga och kan kommunicera samt hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt. Du har en hög servicenivå och god social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. All undervisning sker på plats ute på skolorna i kommunen. Fjärrundervisning är inte aktuellt. Urval och intervjuer sker löpande, och intervjuer hålls på plats i Sundsvall. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Social administratör på Barn- och familjeenheten
Härnösands kommun
Socialsekreterare

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Verksamheten Nu söker vi på Barn- och familjeenheten en socialadministratör som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du arbeta tillsammans med ett 40-tal engagerade och kompetenta kollegor. Enheten ansvarar för målgruppen barn/unga 0-18 år och deras familjer. Enheten är organiserad i en mottagningsgrupp, utredningsgrupp, insatsgrupp (placeringar av barn och unga), familjerättsgrupp och ett resursteam. Medarbetarna på resursteamet arbetar förebyggande och uppsökande men de är också utförare av öppna insatser som beviljats av socialsekreterare. Receptionister, handläggare och administrativ personal ingår också i enheten.  Arbetet inom enheten bedrivs med fokus på tillgänglighet, service, gott bemötande, rättssäkerhet, samverkan och barnrättsperspektivet. Främjande och förebyggande arbete, samt tidiga lättillgängliga insatser är ett prioriterat område. Samverkan är en stor del av vårt arbete, framförallt i våra individärenden men också när det gäller samverkansmodeller och utvecklingsfrågor. Arbetsuppgifter  Som socialadministratör är din främsta uppgift att avlasta socialsekreterare med administrativa arbetsuppgifter. Du arbetar främst på uppdrag av socialsekreterare som ansvarar för enskilda ärenden. Därutöver har du som administratör egna ansvarområden som fördelas av enhetschef. I rollen som administratör avlastar du även receptionspersonalen vid behov. Kvalifikationer - Yrkesutbildning som socialadministratör eller lämplig högskoleutbildning ex. socionom. - Du ska kunna uttala dig väl i tal och skrift på svenska.  - Körkort krävs. Meriterande - Erfarenhet av att arbetat inom socialtjänstens barn- och familj. - God datorvana och erfarenhet av att hantera olika verksamhetssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet   Lifecare IFO. - Erfarenhet av handläggning och dokumentation. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Arbetsuppgifterna kräver att du kan arbeta på uppdrag av andra samtidigt som du tar egna initiativ och hanterar arbetsmoment självständigt. Du är en strukturerad och noggrann person som kan anpassa dig till förändringar och arbeta effektivt i olika situationer. Dessutom är du flexibel, lojal och har en god samarbetsförmåga, vilket gör att du bidrar positivt till teamets dynamik. Övrig information Urval sker löpande därför kan du bli kontaktad före sista ansökningsdag. Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Förtroendearbetstid tillämpas och är en individuell överenskommelse mellan chef och arbetstagare. Flexibel arbetstid/flextid kan också erbjudas.  Lön Individuell lönesättning För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Är du vår nya Tandhygienist?
Praktikertjänst AB
Tandhygienister

Information om arbetsplatsen Nolatandläkarna är en väletablerad klinik som ligger i mysiga lokaler i centrala Örnsköldsvik. Här utförs det mesta inom vuxentandvård och vi är måna om att ta hand om våra patienter på bästa tänkbara sätt. Vi har fyra behandlingsrum och jobbar mycket delegerat/i team. Kliniken delas av två team och vi jobbar enligt "Solo-Group-konceptet" vilket innebär varierande arbetstider med kortare kliniska dagar samt möjlighet till erfarenhetsutbyte mellan teamen. Vi har även en käkkirurg som jobbar hos oss ibland och hjälper till med svårare kirurgiska behandlingar. Vårt team består för närvarande av en tandläkare, två sköterskor och två tandhygienister.  Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära patientnära arbete med undersökningar, parodontal behandling samt profylax, men även vissa administrativa uppgifter kommer att ingå i tjänsten. Vi ser gärna att du är positivt inställd till teamarbete med sköterskor och tandläkare.    Kvalifikationer - Legitimerad Tandhygienist. - Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift   Personliga egenskaper Vi söker dig som är positiv, flexibel och som har lätt för att samarbeta. Du bör också måna om patienternas bästa och sträva efter att utföra tandvård med hög kvalitet.  Din personliga utveckling är viktig för oss och vi ser gärna att du är öppen för kompetensutveckling. Övrig information Lön enligt överenskommelse Tjänstens omfattning kan diskuteras utifrån dina förutsättningar och möjligheter.  Intervjuer och tillträde sker löpande Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du tar tillfälle att bli en del av vårt fantastiska team!       Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Handläggare till enheten Nationell digital identitet

Vill du arbeta med digitalisering som förenklar vardagen för privatpersoner, företag och offentlig sektor?  Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här   Om jobbet Vi söker nu en handläggare till enheten för Nationell digital identitet, på avdelningen Tjänster och tillgänglighet. Enheten jobbar för att bistå offentlig förvaltning, företag och privatpersoner med bland annat frågor om e-legitimation och digital identitet. Enheten tillhör en avdelning som även arbetar med Tillgänglighet, Digital post och Säker digital kommunikation. Som handläggare är det vanligt att arbeta över enhetsgränser utifrån verksamhetens behov. I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med varierande handläggningsärenden inom de team som hanterar tjänsterna. Tillsammans med teamen kommer du även vara med och utveckla arbetssätt och processer. Din roll riktar sig främst till myndigheter, kommuner och regioner. Som handläggare kommer du bland annat att: • svara på frågor om tjänsterna via telefon och e-post • stödja användare som ska använda tjänsterna • hantera anslutningar och avtal kopplat till tjänsterna samt ha kontakt med organisationer som ska ansluta • utföra administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring och posthantering • ta fram statistik och arbeta med uppföljning och rapportering • arbeta med synpunktshantering • delta i incidenthanteringsarbetet • hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med teamet • samverka med kundservice, samt övriga team och enheter för att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och processer Om dig I den här rollen är det viktigt att du är kvalitetsmedveten, serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och pedagogisk i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är noggrann och anstränger dig för att leverera lösningar med god kvalitet. Du är självgående exempelvis genom att du strukturerar ditt arbete och driver dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Du har aktuella erfarenheter och kunskaper inom följande områden: Kompetenser Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och lösningsorienterad. Du behöver inte vara djup specialist inom tekniska detaljer från start – viktigast är att du har god kunskap om handläggning och kundmöte, är strukturerad och har förmåga att sätta dig in i tekniska system och sammanhang. Erfarenheter och kunskaper Krav • Dokumenterad erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via e-post och telefon • Dokumenterad erfarenhet av administrativ handläggning såsom att till exempel granska och godkänna ansökningar • Dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring och ärendehanteringssystem • Grundläggande kunskap om digitala lösningar  • Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Meriterande • Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär • Erfarenhet av att kommunicera med kommuner, regioner eller andra myndigheter • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att ta fram stödmaterial, statistik eller rapporter • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av arbete med diarieföring och regler för allmänna handlingar Utbildning • Du har en akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning. placeringsort är Sundsvall. • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Björn Norestig på tel 010-484 75 02. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Fysioterapeut till hemsjukvården
Härnösands kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Visöker nu en fysioterapeut till hemsjukvården. Ta chansen att bli en del av vårt team och bidra till att förbättra våra patienters livskvalitet! Arbetsuppgifter Som fysioterapeut i hemsjukvården Härnösand arbetar du mot särskilt boende, ordinärt boende samt personer med funktionsnedsättning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att förskriva samt prova ut hjälpmedel, initiera, genomföra och delegera träning för de patienter du träffar. Du samarbetar nära med kollegor i teamet och andra kollegor för att säkerställa en trygg och kvalitativ vård. Du kommer arbeta med verksamhetssystem som Lifecare, Prator och WebSesam. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom hemsjukvård eller liknande arbete, men vi välkomnar även dig som är nyutbildad.  Du behöver även ha goda kunskaper i att använda olika datasystem för att hantera dokumentation, planering och kommunikation då det är en del av ditt dagliga arbete. Av samma anledning är goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift ett krav, lika så B-körkort för manuell växellåda - det är också viktigt!  Vem är du? Som person är du öppen och har lätt för att skapa goda relationer med både patienter, kollegor och andra samarbetspartners. För att trivas i rollen som fysioterapuet ser vi att samarbete kommer naturligt för dig, att du är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer och förändrade förutsättningar, samtidigt som du arbetar på ett strukturerat sätt. Du trivs med att planera, organisera och prioritera för att nå uppsatta mål. Men framför allt drivs du av att göra skillnad – att motivera, stötta och hjälpa patienter att nå så hög självständighet som möjligt utifrån sina individuella förutsättningar. Men framför allt drivs du av att göra skillnad – att motivera, stötta och hjälpa patienter att nå så hög självständighet som möjligt utifrån sina individuella förutsättningar. Övrigt Anställningen planeras påbörjas i september 2025 eller enligt överenskommelse. Heltid/dagtid. Individuell lönesättning tillämpas. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

27 juni 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Teknisk specialist till Enheten Nationell digital identitet

Vill du vara med och bygga Sveriges digitala infrastruktur? Vi söker nu någon som vill bli vår nya tekniska specialist inom digital identitet. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här.  Om jobbet Digg ansvarar för den offentliga förvaltningens tillgång till infrastruktur och tjänster för elektronisk identifiering. Infrastrukturen Sweden Connect bidrar till en smidigare digital vardag, gör det enklare och säkrare att identifiera sig i e-tjänster med hjälp av e-legitimation. Nu söker vi en teknisk specialist till Enheten Nationell digital identitet. Enheten består av sakkunniga kollegor som arbetar med elektronisk identifiering. Som teknisk specialist kommer du att sätta dig in i tekniken bakom bland annat Sweden Connect, den identitetsfederation som används för e-legitimation i Sverige.  Exempel på arbetsuppgifter: • Skapa och underhålla en roadmap för identitetsfederationen Sweden Connect • Delta i tekniska dialoger med utvecklingsteam ohc driftleverantör • Stötta vid drift, incidenthantering och vidareutveckling • Arbeta strategiskt med att utveckla områdena i samverkan med EU, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner och regioner • Arbeta med kvalitetsmärket svensk e-legitimation, detta innebär allt från att utveckla tillitsramverket för svensk e-legitimation till att granska e-legitimationsutfärdare • Löpande arbete såsom kommunikation, rådgivning, remisshantering, omvärldsbevakning Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och lösningsorienterad. Du behöver inte vara djup specialist inom alla tekniska detaljer från start – viktigast är att du har god teknisk förståelse, är strukturerad och har förmåga att sätta dig in i komplexa system och sammanhang. Kunskaper och erfarenheter Krav • Dokumenterad erfarenhet av arbete med komplexa tekniska system som till exempel digital arkitektur, digital identitet eller informationssäkerhet • Dokumenterad erfarenhet av arbete i ett tekniskt utvecklingsteam tillsammans med tekniker, verksamhet och externa aktörer • Dokumenterad erfarenhet av arbete gentemot styr- eller ledningsgrupp, du kan formulera och kommunicera mål, strategier och handlingsplaner på ett pedagogiskt och målgruppsanpassat sätt • Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt Meriterande • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att leda workshops, möten och diskussioner • Kunskap om standarder som SAML 2, OIDC, eIDAS-förordningen • Erfarenhet av att läsa, förstå och förklara teknisk dokumentation och specifikationer • Erfarenhet av att arbeta i ett agilt arbetssätt • Kunskap om e-legitimering, identitets- och behörighetsfederationer Utbildning Du har en akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning . • placeringsort är Sundsvall eller Stockholm. • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är måndag 11 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Björn Norestig på tel 010-484 75 02. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Timvikarie dag och kväll sökes hos kvinna i Örnsköldsvik
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som timvikarie hos vår kund i Örnsköldsvik. Arbetet är förlagt under dag och kväll på vardagar och man jobbar ej röda dagar eller helger. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. OM KUNDEN Kunden är en positiv kvinna i 40-årsåldern som bor i Örnsköldsvik. Arbetet utgår från kundens hem där hon lever tillsammans med sin familj. Som assistent i detta uppdrag hjälper du vår kund på hennes arbete dagtid och assisterar henne under arbetsdagen där hon främst behöver hjälp med att skriva på datorn, därför är goda kunskaper i svenska av vikt och kunskap i engelsk skrift meriterande. Under kvällstid när vår kund befinner sig i hemmet innefattar arbetsuppgifterna framförallt vardagliga hushållssysslor. Dessa inkluderar matlagning, bakning, tvättning, städ och att handla. Du följer också med kunden på hennes aktiviteter och ärenden. Uppdraget innefattar inga integritetsnära moment då kunden sköter mycket av detta själv. Hon kan själv berätta vad och hur hon önskar hjälp och stöttning. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är empatisk, positiv och lugn. Du trivs att arbeta med hushållssysslor och att hjälpa andra. Vi har inga krav på tidigare erfarenheter utan vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet. Utifrån kundens önskemål ser vi positivt på kvinnliga sökanden. Vidare behöver du som söker ha B-körkort då det ingår i arbetet att dagligen köra kundens bil. Du bör inte heller vara allergisk mot pälsdjur då det finns i hemmet. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: Timvikariat. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Timvikarie sökes hos tjej i 20-årsåldern
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Kura Omsorg i Sverige AB fokuserar på att sätta kunden i centrum och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Om jobbet Vi söker några skärpta och lugna personer som vill ha nya erfarenheter. Det är bra om du har ett öppet sinne och en känsla för humor. Här finns det möjlighet att jobba dag, kväll, dygn och natt. Vi är ett härligt gäng som alla trivs på jobbet. Uppdraget går ut på att hjälpa en supergullig 22-årig tjej i hennes vardag. Hennes intressen är bland annat djur, natur, skapande och musik. Hon tycker även om att vistas utomhus i alla väder. Hon är en snäll, tacksam och levnadsglad tjej. Som assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Exempel på dessa är sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vår kund tycker om uteaktiviteter, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- och kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! Vidare kommer du att få en gedigen inskolning och start sker i överenskommelse med dig. Det kommer att finnas stora möjligheter att jobba på en schemarad över sommaren.  Är du den vi söker? Vi söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vi ser också att du är lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Inga förkunskaper krävs, vi anställer utifrån din personlighet. Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet. Ej pälsallergiker, pälsdjur finns i hemmet. Du ska vara rökfri. Start: Inskolning sker enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Timvikariat/Sommarjobb Arbetstider: Dag, kväll, natt och dygn Intervjuer kommer att ske löpande och kan tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Personlig assistent på 70-75 % sökes till 20-årig tjej i Örnsköldsvik
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 70-75 % hos vår fantastiska kund i Örnsköldsvik. Det förekommer dubbelassistans under större delen av dygnet. Du erbjuds jobba under dag, kväll, och natt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 14.30-21.00, 15.00-21.00 kväll Kl. 07.00-17.00 helg kl. 21.00-07.00 natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en snäll och levnadsglad tjej i 20-årsåldern som bor strax utanför Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vidare tycker kunden om uteaktiviteter, leka, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vår kund söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vidare bör du vara lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Vi har inga krav på att du ska ha arbetat som personlig assistent tidigare utan tar stor hänsyn till personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsdjurallergi, hund finns i hemmet Du ska vara rökfri Sysselsättningsgrad: Cirka 70-75 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Truckförare kvällsskift Sundsbruk

Visstidsanställning med möjlighet till förlängning Är du en erfaren truckförare med ett starkt säkerhetstänk och ett öga för detaljer? Nu söker vi en truckförare till kvällsskiftet för ett uppdrag hos en av våra kunder i Sundsbruk. Uppdraget sträcker sig till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning. Planerad start är i augusti 2025. Om tjänsten Som truckförare kommer du att vara en nyckelperson i att förse produktionsenheten med material. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: · Truckkörning av detaljer till och mellan olika produktionsavdelningar · Hantering av gods med motviktstruck i olika storlekar · Förflyttning av större detaljer med terminaltruck/sisu-dragare · Artikelplock via plockuppdrag i handdator med QR-kodsskanning · Hantering och tömning av avfall och restprodukter från produktionsenheterna Vi söker dig som är: · Driven och ansvarstagande – du tar initiativ och ser till att jobbet blir gjort · Noggrann – du arbetar strukturerat och säkert · Säkerhetsmedveten – du har alltid säkerheten i fokus · Samarbetsvillig – du trivs med att arbeta i team · Kommunikativ – du har lätt för att förstå och göra dig förstådd Kvalifikationer Truckkort är ett krav Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande Övrigt Arbetstid: Kvällsskift, 14-23.30 Startdatum: Augusti 2025 Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. årsskiftet, med möjlighet till förlängning Arbetsplats: Sundsbruk Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag – urval sker löpande!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025