Gruppchef sökes till AFRY i Örnsköldsvik!
Academic Work Sweden AB
Svetsare och gasskärare

Vill du vara med och driva utvecklingen mot en mer hållbar framtid inom processindustrin? På AFRY i Örnsköldsvik får du möjlighet att kombinera teknik och ledarskap när du designar och utvecklar framtidens anläggningar. I rollen får du leda både team och projekt samtidigt som du samarbetar tätt med experter från olika discipliner. Här blir du en viktig del av en innovativ och framtidsfokuserad arbetsmiljö. Låter det spännande? Skicka in din ansökan redan idag – vi gör urval löpande. OM TJÄNSTEN AFRY är en ledande aktör inom ingenjörs-, design- och rådgivningstjänster i Europa, med en stark global närvaro. De driver på övergången till ett mer hållbart samhälle. Med 19 000 engagerade experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, skapar AFRY hållbara lösningar för framtida generationer. På kontoret i Örnsköldsvik arbetar cirka 100 medarbetare inom olika roller, och de vill nu expandera teamet inom Plant Design som i dagsläget består av 4 personer. De skapar en stark grund för kontinuerlig tillväxt och innovation inom processindustridivisionen i norra Sverige. AFRY söker nu en driven ingenjör som vill utvecklas till att bli en framstående gruppchef. Som gruppchef är du belagd till cirka 80% över tid, vilket innebär att huvuddelen av din arbetsroll kommer att vara operativ i olika uppdrag och projekt. AFRY erbjuder dig en unik möjlighet att växa kontinuerligt, utbildas inom ledarskap och formas till en nyckelperson i deras team. Du erbjuds bland annat: - Bli en del av ett enormt nätverk av tekniska experter - Individuell kompetensutvecklingsplan inom ditt spetsområde - Konkurrenskraftiga förmåner inom pension, friskvård och liknande, samt företagsrabatter hos externa partners via vår förmånsportal: Benify, Advantage You och Club AFRY. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som gruppchef på AFRY arbetar du operativt inom ditt kompetensområde och deltar aktivt i projekt som ledare och teknisk expert. Du planerar och följer upp för att säkerställa leverans i tid och inom budget, samtidigt som du utvecklar och upprätthåller långsiktiga kundrelationer. Du arbetar med försäljning och identifierar nya affärsmöjligheter för att bidra till gruppens lönsamhet. Med tiden kommer du att ta på dig fler personalrelaterade uppgifter, såsom att leda och utveckla ditt team, rekrytera nya medarbetare och genomföra utvecklingssamtal. Du ansvarar för att följa upp ekonomiska resultat och budgetera, samt säkerställa att arbetet håller hög kvalitet och följer gällande regelverk och standarder. Du samarbetar också med andra grupper och avdelningar inom AFRY för att nå gemensamma mål. VI SÖKER DIG SOM - Har flera års erfarenhet, gärna inom industri och verkstad. (Exempelvis montör, mekaniker, svetsare) - Har en social förmåga och intresserad av att lära sig försäljning och kundinteraktion. - Har ett starkt intresse för ledarskap och strävar efter att utvecklas inom detta område - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet - Innehar ett B-körkort Det är meriterande om du: - Har tidigare arbetat inom en liknande roll - Erfarenhet av ledarskap och personalansvar - Har kunskap inom 3D-modellering - Bor/har anknytning till Örnsköldsvik, alternativt öppen för att pendla För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Erfaren projektledare till Ditwin
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ditwin är ett innovativt företag med fokus på att leverera högkvalitativa lösningar till deras kunder. Ditwin värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och erbjuder sina medarbetare möjligheter till utveckling och karriär. Hos dem får du arbeta i en inspirerande miljö med engagerade kollegor och spännande projekt. OM TJÄNSTEN Som projektledare hos Ditwin AB kommer du att ha en nyckelroll i att driva och koordinera projekt från start till mål. Du kommer att arbeta nära Ditwins kunder och interna team för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och ta stort ansvar. Du erbjuds en arbetsplats som sätter individen i fokus och har en företagskultur som präglas av innovation, hållbarhet och samarbete. Vidare erbjuds du ett mentorskap från din konsultchef som skräddarsys utifrån dina drivkrafter och egenskaper, utbildning och en gedigen onboarding. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter som projektledare kan vara - Att leda och koordinera projektteam - Utveckla och implementera projektplaner - Säkerställa att projektmål uppnås - Hantera budget och tidsplaner - Kommunicera med kunder och intressenter VI SÖKER DIG SOM * Har några års erfarenhet som projektledare * Har goda kunskaper i projektledning och metodik * Är van vid att arbeta med komplexa projekt * Har en utbildningsbakgrund inom exempelvis maskinteknik * Är strukturerad * Har erfarenhet av att arbeta med agila metoder För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Signalprojektör till Sweco
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du redo för nästa steg i karriären och vill vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnvägar? Sweco förstärker sin grupp inom trafikstyrning med en signalprojektör. Denna roll passar dig som motiveras och engageras av att arbeta med eltekniska järnvägslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana. Nu söker vi efter en signalprojektör för att stärka upp deras team i Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik eller Hudiksvall. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering och är delaktig i framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Därutöver finns möjlighet att arbeta med granskning och besiktning av olika signalanläggningar. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart! - Att arbeta på ett företag som fokuserar på vår världs stora samhällsutmaningar. Detta innebär en relevant, utmanande och inspirerande arbetsplats - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor i varierande och spännande projekt - En omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektroteknik, el/automation eller en YH-examen inom järnväg, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som exempelvis signaltekniker - Har ett par års arbetslivserfarenhet inom signalteknik - Har ett stort tekniskt intresse och är nyfiken på att lära dig mer inom signalteknik och järnväg - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Ansvarstagande * Problemlösande * Målinriktad * Hjälsam Övrigt: * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, tillsvidare * Flexibilitet: Möjlighet finns till arbete på distans * Placering: Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik eller Hudiksvall * Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Sweco och hur de presenterar sig här!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Junior inköpare
OnePartnerGroup Örnsköldsvik AB
Inköpare och upphandlare

Vill du utvecklas inom inköp i ett globalt och högteknologiskt företag? På Dockstavarvet – en del av Saab – får du chansen att ta nästa steg i karriären. Vi söker dig med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom inköp, logistik eller liknande område som vill jobba i en bred roll med både operativa och strategiska inslag.   Om tjänsten Som inköpare hos oss arbetar du med allt från att lägga beställningar och följa upp leveranser till att ha kontakt med leverantörer och bidra till förbättring av inköpsflöden. Du får stöd från erfarna kollegor men också möjlighet att snabbt ta eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inköpsorder och följa upp leveranser Kommunicera och förhandla med leverantörer Arbeta i ERP-system (gärna Monitor) och Excel Säkerställa korrekta lagernivåer och priser Bidra till förbättringar av inköpsprocessen   Vem är du? Vi tror att du är i början av din karriär, med: Relevant utbildning inom tex inköp, logistik eller teknikeller Arbetslivserfarenhet av inköpsarbete, lager, logistik eller administration Du har också: God datorvana och goda kunskaper i Excel God svenska och engelska i tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat Meriterande är erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor. Vi erbjuder dig En trygg anställning i ett globalt teknikföretag Stora möjligheter till kompetensutveckling Stöttande kollegor och engagerade ledare En chans att bidra till framtidens försvarslösningar    Om Dockstavarvet Dockstavarvet har utvecklat och byggt båtar i över 100 år och är idag en systemleverantör inom Saab-koncernen. Vi är en del av framtidens marina lösningar, med kunder i både Sverige och internationellt. Läs mer om oss här.   Din ansökanDina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se.  Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-07-20. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR.  Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD på OnePartnerGroup på 0660-689 602.  Välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Operatör
Trä-Team Br. Nyberg AB
Maskinsnickare och maskinoperatörer, träindustri

Om jobbet Vill du bli en del av vårat sammansvetsade team? Just nu letar vi efter ytterligare en operatör till våran Hyll-fabrik där vi tillverkar förvaringshyllan HEJNE för IKEA. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som operatör på HEJNE består av bl.a övervakning av processlinje, påfyllning av insatsmaterial, kvalitetsgranskning och underhåll. Det är viktigt att vara noggrann, ha ett säkerhetstänk och kunna arbeta bra i grupp för att lyckas i rollen som operatör hos oss. Kvalifikationer Vi söker dig som gärna har dokumenterad erfarenhet från industriarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom träindustri som operatör. Arbetet kan medföra viss fysisk ansträngning vid olika moment, så du behöver vara bekväm i kunna att arbeta med kroppen. Tjänsten innefattar skiftgång. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du har ett ordningssinne och trivs med ordning och reda. Du är stresstålig och arbetar bra i grupp, men skall även kunna arbeta självständigt. Du är flexibel, samarbetsvillig och positiv. Tekniskt intresse är ett plus.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Truckförare/Operatör

Om jobbet Vill du bli en del av vårat sammansvetsade team? Just nu letar vi efter en truckförare till våran Hyll-fabrik där vi tillverkar förvaringshyllan HEJNE för IKEA. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som truckförare på HEJNE består av bl.a att sköta utlastning av färdiga varor, mottagning av tillsatts material, viss administration samt vid behov ingå i produktionen. Det är viktigt att vara noggrann, ha ett säkerhetstänk och kunna arbeta bra i grupp för att lyckas i rollen som truckförare/operatör hos oss. Kvalifikationer Vi söker dig som gärna har dokumenterad erfarenhet av och körkort för motviktstruck. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom industri, gärna träindustri. Arbetet kan medföra viss fysisk ansträngning vid olika moment, så du behöver vara bekväm i kunna att arbeta med kroppen. Tjänsten kan innefatta skiftgång. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du har ett ordningssinne och trivs med ordning och reda. Du är stresstålig och arbetar bra i grupp, men skall även kunna arbeta självständigt. Du är flexibel, samarbetsvillig och positiv. Tekniskt intresse är ett plus.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Undersköterska
Sundsvalls kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker dig som är utbildad undersköterska och vill arbeta hos oss i Stöde Hemtjänst och Trygghetsboendet Knutsgården. Vi är ett engagerat team som arbetar både ute och inne med fokus på trygghet och god omvårdnad. Vi finns i trevliga lokaler i Knutshemmet/Knutsgården och arbetar i centrala Stöde samt landsbygdsområden, där vi transporterar oss med bil. Hos oss samarbetar undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor och chefer för bästa möjliga vård. Knutsgården är ett trygghetsboende med aktiviteter som främjar trygghet och gemenskap. Vi värnar om en god arbetsmiljö med samarbete, arbetsglädje och stöd. I rollen erbjuder du professionell omvårdnad och service utifrån individens behov, från praktiska uppgifter till avancerad vård, i nära samarbete med andra yrkesgrupper för att säkerställa trygg och säker vård. ARBETSUPPGIFTER I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppfylls och ansvarar för att arbetsuppgifterna fullföljs. Du ger service och god omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut och etiska förhållningssätt samt utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete professionellt och bemöter vård- och omsorgstagaren med lyhördhet och respekt.  I dina arbetsuppgifter ingår: • Att ge omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med god kvalitet • Att vara fast vård- och omsorgskontakt med samordnande ansvar kring vård- och omsorgstagaren • Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • Städning, tvätt och matlagning • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar avseende vård- och omsorgstagaren samt arbetsmiljön • Handledning av nyanställda och elever • Verksamhetsutveckling och förbättring av det egna arbetssättet • Att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL Arbetet är omväxlande och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. Det kräver stort engagemang och att du aktivt deltar i verksamhetens utveckling och förbättring. KVALIFIKATIONER Du är utbildad undersköterska med intresse för att arbeta med människor. Genom lyhördhet och ett gott bemötande skapar du trygg och säker vård och omsorg. Du är ansvarstagande, engagerad och har förmåga att sätta dig in i andras situationer. Du samarbetar väl och bygger goda relationer med brukare, anhöriga och kollegor. Du kan tala och skriva svenska samt hantera skriftlig information. Grundläggande digital kompetens är nödvändig då vi använder verksamhets- och dokumentationssystem. Sedan 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel som kräver yrkesbevis från Socialstyrelsen. Har du vård- och omsorgsutbildning men saknar yrkesbevis kan du anställas som utbildat omsorgsbiträde. Läs mer här: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/information-om-skyddad-yrkestitel/ Körkort och tillgång till bil är ett krav, då bussförbindelser är begränsade vissa tider. Arbetstiden följer schema med dag-, kvälls- och helgtjänstgöring. Vi inför även snart Hållbar bemanning, vilket ger möjlighet till kvälls- och helgarbete. Schemat kan variera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sommarjobba i butik - Örnsköldsvik
Dryckeskonsult Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt sommarjobb hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varuplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss i sommar har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande sommarjobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är på 15 till 20 i veckan och arbetstiden är förlagd dagtid vardagar vecka 29 till 32. Det ska bli så kul att höra från dig! • Vi tar inte emot ansökningar via mail. Använd gärna länken. • Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Enhetschef
Statens Institutionsstyrelse
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Vemyra utanför Sollefteå tar emot skolpliktiga pojkar upp till 16 år med psykosociala problem samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning SiS befinner sig mitt i en omfattande förändring där verksamheten utvecklas på flera plan samtidigt. Vi utvecklar och anpassar vårt arbete utifrån nya och förändrade behov i såväl samhället som i vår egen verksamhet. Vi vet att utvecklande och engagerade chefer är en avgörande förutsättning för att klara dagens och framtidens uppdrag. SiS ungdomshem Vemyra söker nu två enhetschefer till två av våra avdelningar. Som enhetschef för en avdelning ansvarar du för arbetet på avdelningen så att uppställda mål nås. Du har det övergripande behandlingsansvaret för de unga som vistas på avdelningen. Vidare har du som enhetschef verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningens ca 15-20 medarbetare. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en gruppledare, en behandlingssekreterare, samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Du ansvarar för att gemensamma arbetssätt och metoder används och efterlevs och stödjer medarbetare i sitt arbete. Du ser till att medarbetarna har kompetens för den vård och behandling som avdelningen bedriver och förutsättningar att genomföra sina uppgifter i en god och säker arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • En akademisk examen om minst 180 hp, gärna inom samhälls-, beteende- eller vårdvetenskap som till exempel socionom, beteendevetare eller annan relevant akademisk examen. • Flerårig erfarenhet av arbete inom verksamheter med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. • En dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. • En god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift, skapa dialog, delaktighet och engagemang. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst eller psykiatri. • Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka sig väl, i tal såväl som i skrift, på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den sista juli. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Socialsekreterare, Barn och Familj IFO
Ånge kommun
Socialsekreterare

Vill du vara en del av socialtjänsten i Ånge kommun? En av våra medarbetare planerar att hjälpa till att öka befolkningen i kommunen och individ- och familjeomsorgen i Ånge söker därför en engagerad socialsekreterare för att göra vårt team komplett. Här får du möjlighet att vara en del av vårt fantastiska team och bidra till att forma framtidens socialtjänst enligt den nya socialtjänstlagen. Individ- och familjeomsorgen i Ånge kommun arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och fokuserar på att ge stöd och hjälp till individer och familjer i behov av socialtjänstens insatser. Vårt arbete bygger på samarbete och ett starkt engagemang för våra medborgares välmående. Med den nya socialtjänstlagen strävar vi efter att vara mer förebyggande, främjande och lättillgängliga för de som behöver vår hjälp. Socialsekreterare, Barn och Familj IFO Arbetsuppgifter I rollen som socialsekreterare hos oss kommer du att stötta och hjälpa individer och familjer för att skapa långsiktiga positiva förändringar. Du kommer att vara en del av en utvecklande arbetsmiljö där vi fokuserar på att vara lättillgängliga för våra medborgare, samtidigt som vi säkerställer att socialtjänstens insatser sker i enlighet med lagstiftningen. Som socialsekreterare inom Barn- och familjeenheten arbetar du med att utreda och fatta beslut om insatser för barn och familjer enligt socialtjänstlagen (SoL), lagen om vård av unga (LVU) och andra relevanta lagar. Arbetet innebär att bedöma barnets och familjens behov av stöd eller skydd, genomföra utredningar, följa upp beviljade insatser och samverka med externa aktörer som skola, sjukvård och polis. Övrig information Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete med stort fokus på kompetensutveckling och personlig utveckling. Du kommer att arbeta i ett team med hög samarbetsförmåga och stort engagemang för det gemensamma målet att göra skillnad för de vi är till för. Tillsvidareanställning 100%, med tillträde enligt överenskommelse. Ånge kommun erbjuder friskvårdskuponger till ett värde av 2000 kr/år via Epassi. Som nyanställd hos Ånge kommun kan du få möjlighet att ta del av rekryteringspremie på upp till 120 000 kronor. Mer information om premien hittar du på https://www.ange.se/rekryteringspremie Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer genomförs löpande. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. God kommunikationsförmåga i så väl tal som skrift. Förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Flexibilitet och engagemang för att utveckla socialtjänstens arbete i enlighet med den nya socialtjänstlagen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Fackliga kontakter

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025