Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 10.00-12.00 i St Olofskolans gympahall samt 15.00-16.00 i Hagahallens gympasal. Det går bra att ansöka och enbart vara intresserad av ett av områdena. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Vi bedriver forskning och utbildning inom ämnena fysik, kemiteknik, maskinteknik, matematik, teknisk design, teknisk fysik och ämnesdidaktik i matematik och naturvetenskap. Här finns unik och världsledande forskning inom centrumbildningar FSCN Research Centre och Sports Tech Research Centre. Som forskare i kemiteknik vid Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (IMD) verkar du inom forskningscentret FSCN. Här finns en stark forskningsmiljö inom material- och processteknik. Vi arbetar multidisciplinärt och utvecklar kunskap och teknologi som framför allt möjliggör resurseffektiva processer, ny eller förbättrad funktionalitet hos biobaserade material och energimaterial. Vi stödjer kunskapsutvecklingen inom näringslivet både regionalt och nationellt genom nära samverkan med företag och genom att erbjuda utbildningar med stark forsknings- och näringslivsanknytning. Vi söker nu en disputerad person som ska arbeta med forskning inom teknisk yt- och kolloidkemi. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för den medarbetare vi söker är forskningsrelaterade och kommer att innehålla både experimentella och teoretiska moment. Som forskare hos oss arbetar du i team och i projektform, ofta med kollegor från andra ämnesområden. Du kommer att jobba med forskning inriktad mot cellulosamaterial och cellulosamineralisering i forskargruppen för teknisk yt- och kolloidkemi. Din bakgrund Vi söker dig som har avlagt en doktorsexamen i kemiteknik med inriktning mot cellulosamaterial. Du ska ha gedigen kunskap om cellulosaupplösning i vattenbaserade lösningsmedelssystem. Du ska även ha god kännedom om och praktisk erfarenhet av metoder för karakterisering av ytaktiva system, samt DLS, SEM och XRD analys. Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Dina egenskaper I rollen som forskare hos oss bör du vara utåtriktad och bra på att både ta ansvar och egna initiativ för att driva våra projekt framåt. Du bör också vara bra på att kommunicera och samarbeta med kollegor och samverkanspartners. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställning och tillträde Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid från och med 2025-08-01 eller enligt överenskommelse/ dock längst till och med 2026-01-31. Anställningsort: Sundsvall Information Närmare upplysningar lämnas av proprefekt Birgitta Engberg, [email protected] alternativt professor Magnus Norgren, [email protected]. Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan bifogas: Meritförteckning. Max 2 sidor. - Vidimerad kopia av examensbevis (doktorsexamen). - Redogörelse för vetenskaplig verksamhet, fullständig publikationslista samt högst 5 vetenskapliga publikationer som särskilt åberopas. - Personligt brev. Beskriv dina visioner och mål för tjänsten i relation till dina meriter och intressen. Max 1 sida. Eventuella övriga handlingar som sökanden åberopar. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-06-30. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Vill du arbeta med skadehantering och kundservice i en modern verkstadsmiljö där kvalitet, hållbarhet och samarbete står i fokus? Werksta Sundsvall söker nu en engagerad skaderådgivare som vill bli en viktig del i vårt team. Vi tror på mångfald och inkludering – hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas oavsett bakgrund eller erfarenhet. Din profil – Skaderådgivare med kundfokus och sinne för problemlösning Du har erfarenhet av liknande roll inom fordonsbranschen, försäkringsbolag, verkstad eller kundservice, men vi välkomnar även dig med annan relevant bakgrund och stort engagemang att lära. Du är serviceinriktad, kommunikativ och trivs med att möta kunder både via telefon och i verkstaden. Du har god administrativ förmåga och tycker om att ha ordning på processer och dokumentation. Du är lösningsorienterad, noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat även vid högre arbetstempo. Van vid att arbeta i digitala system, såsom kalkyleringsverktyg, bokningssystem och arbetsordersystem. B-körkort är ett krav för tjänsten. Du behärskar svenska i tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska. Arbetsuppgifter – Skadehantering och kundservice hos Werksta Sundsvall Möta kunder vid skadebesiktning och identifiera skadeomfattning samt dokumentera skador på fordon. Ansvara för skadebedömning, kalkylering och planering av reparationer i samarbete med plåt-, lack- och mekanikerteam. Hantera kontakt med försäkringsbolag, beställa reservdelar och skapa arbetsorder i digitala system. Proaktivt informera kunder om status i skadeärenden och ge vägledning genom hela reparationsprocessen. Säkerställa att kvalitets- och miljöriktlinjer följs under hela skadehanteringsprocessen. Bidra till ett gott arbetsklimat och utveckling av effektiva arbetsmetoder tillsammans med kollegor. Utvecklingsmöjligheter och förmåner för skaderådgivare på Werksta Sundsvall Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, marknadsmässiga villkor och generöst friskvårdsbidrag. Hos oss får du en introduktion och löpande utbildning inom skadehantering, kundbemötande och digitala verktyg. Du blir en del av ett växande företag med engagerade kollegor där din insats gör skillnad – både för kunder och teamet. Ta gärna del av våra förmåner, karriärmöjligheter och arbetssätt på vår karriärsida och på vår hemsida. Om Werksta Sundsvall – Ledande skadeverkstad med fokus på kvalitet och kundnöjdhet Werksta Sundsvall ingår i Sveriges största fristående skadeverkstadskedja. Vi arbetar med marknadens ledande bilmärken och hanterar hela skadeprocessen från besiktning till färdig reparation. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken i en inkluderande arbetsmiljö. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Matte Eriksson 073-042 06 13. Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan redan idag! Werksta – Sveriges ledande skadeverkstadskedja Werksta har idag 43 verkstäder runt om i Sverige och cirka 800 medarbetare. Vi är marknadsledare inom skadehantering och strävar alltid efter högsta kundnöjdhet. Werksta är en del av Werksta Group, som även omfattar Autoklinikka i Finland och verkstäder i Norge. Vi ser fram emot din ansökan – välkommen till Werksta Sundsvall och bli en del av vårt engagerade team!
Anläggningsingenjör Metsä Board Sverige AB Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Board är börsnoterat på Nasdaq Helsingfors. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete med stora möjligheter i en unik hamn- och magasinsmiljö. Vi investerar stort i både teknik och människa, och det finns stora möjligheter till kompetensutveckling inom arbetsområdet, både internt och externt. Arbetet utförs i ett lag där vår goda sammanhållning och våra kompetenta medarbetare hjälps åt att skapa morgondagens hållbara produkter. Rollen En strategisk och utvecklande roll med fokus på hamninfrastruktur och fordonspark. I rollen som anläggningsingenjör ansvarar du för att utveckla och säkerställa att Metsä Boards hamn fungerar optimalt för nuvarande och framtida behov. Du arbetar både operativt och strategiskt med planering av hamnens anläggningar och ser till att de klarar verksamhetens krav på hållbarhet och teknik. Det finns planer på att utveckla hamnen, och du kan komma att involveras i utredningar och planering kopplat till detta. En central del av rollen är ansvaret för fordonsparken. Du har budgetansvar för inköp, underhåll och drift av fordonen samt säkerställer att de uppfyller alla legala krav och interna verksamhetskrav. Detta innebär bland annat att du arbetar med planering av investeringar, upphandling och optimering av fordonsflottan för att uppnå hög effektivitet och hållbarhet. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen av hamnens anläggningar och fordonspark samt ha en central roll i att fatta hållbara beslut som kan genomföras i praktiken och få andra att förstå deras betydelse. Rollen innebär även budgetansvar för anläggningsinvesteringar och ett visst resande inom organisationen. Vi söker dig som · Är ingenjör med inriktning mot teknik, anläggning, infrastruktur eller byggnadsteknik. · Har erfarenhet av infrastrukturarbete och anläggningar inom industri, gärna med koppling till hamnverksamhet. · Har strategisk förmåga att planera långsiktigt och se helheten i ditt arbete. · Har erfarenhet av att hantera fordonsparker, inklusive budgetansvar och lagkrav. · Är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga för att framgångsrikt arbeta i tvärfunktionella team. · Vi ser gärna att du har ett stort engagemang för ditt arbete och en vilja att växa både i rollen och inom företaget. · Har erfarenhet av hamnverksamhet eller byggprojekt (meriterande). · Har goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. · Har B-körkort (ytterligare behörigheter är meriterande men inget krav). Vad erbjuder Metsä Board? Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete i en unik hamn- och magasinsmiljö. Vi investerar stort i både teknik och människor och ger stora möjligheter till kompetensutveckling inom arbetsområdet, både internt och externt. Det finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget. Rollen erbjuder en unik möjlighet att kombinera teknisk kompetens med strategiskt ansvar i en dynamisk och utvecklingsinriktad miljö. Du får möjlighet att påverka framtiden för Metsä Boards hamn och bidra till långsiktiga, hållbara lösningar. Krav · Ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom teknik, infrastruktur eller byggnadsteknik. · Erfarenhet av anläggningsutveckling och infrastrukturarbete. · Erfarenhet av att hantera och optimera fordonsparker. · Goda IT-kunskaper. · Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. · Erfarenhet från hamnverksamhet är meriterande. Rollen är på heltid med placering i Metsä Boards hamn i Husum. Har du frågor om rollen så kontakta ansvarig konsult Åsa Ludvigsson. Rekryteringen sker löpande – vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker två sjuksköterskor till särskilt boende Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska har du ansvar för hälso- och sjukvården för patienter i särskilt boende. Arbetet kräver att du är trygg med att fatta egna beslut och kan göra egna medicinska bedömningar. I arbetet har du ett nära samarbete med andra professioner t.e.x. leg. arbetsterapeut/fysioterapeut, omvårdnadspersonal, enhetschef och läkare. Du medverkar vid processer kring patienterna på boendet t.ex. IVP (individuell vårdplanering) samt planering kring omvårdnaden av den enskilde. Arbetet innebär också att handleda och utbilda undersköterskor/omvårdnadspersonal samt delta och vara aktiv i arbetsplatsens kvalitets- och utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Körkort för bil med manuell växellåda är ett krav och tidigare erfarenhet av arbete inom hemsjukvård/SÄBO eller primärvård är meriterande. Önskvärt är att du har en specialistutbildning inriktning distriktssköterska, vård av äldre eller annan specialistutbildning som arbetsgivaren finner relevant för arbetet. För att trivas i tjänsten är du engagerad, noggrann och har lätt för att samarbeta. Att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ är viktigt för oss. Du tycker precis som vi att det här är ett av Sveriges viktigaste jobb och sätter patientens bästa i fokus. Anställningstyp/arbetstider Heltid, tillsvidare. Rullande schema 39h/v med helgtjänstgöring var 6:e helg samt några kvällar på 10v Lätthelgsschema som planeras i början av året. Tillträde sker enligt överenskommelse. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Just nu söker vi timanställda simskoleledare och vi kan erbjuda dig ett fantastiskt roligt extrajobb som ser bra ut på CV:t. Som simtränare planerar du och leder undervisningen i våra simskolegrupper för barn från 5 år och uppåt. Du jobbar aktivt i vattnet och i nära samarbete med dina kollegor. Du ordnar diplom, skriver nivårekommendationer och kommunicerar med vårdnadshavare på kanten. Undervisningen bedrivs i mellanbassängen och i stora bassängen. Verksamheten följer Svenska simförbundets riktlinjer för simskoleverksamhet och vi erbjuder utbildning och personlig utveckling inom vår verksamhet. Vi utgår från att du själv är simkunnig, lugn och pedagogisk. Vi anställer i första hand utifrån personlig lämplighet. Vi har löpande intervjuer med sökande.
Välj ett jobb för att visa detaljer