Jag är en flicka på 11 år som bor med min familj och våra husdjur i centrala Härnösand. Jag älskar musik och att dansa med min rullstol. Gillar du disneyfilmer har vi verkligen något gemensamt. Jag saknar ett talat språk men jag har mycket att säga och kommunicerar med mina ögon och min mimik vad jag tycker. Jag har också en ögonstyrd dator som hjälp i min kommunikation. Som assistent till mig hjälper du mig med min vardag, i allt från matning, hygien, träning och aktiviteter. Vi hänger med min familj mycket men jag tar också egna utflykter med min assistent. Mitt hem är bostadsanpassat med liftar och andra hjälpmedel men det ingår manuella lyft i min vardag. Jag har epilepsi och en CPAP som gör att jag behöver en vaken assistent under natten. På min skola har jag resurser som jobbar med mig så arbetstiderna är vardagskvällar, helger och lovdagar. Du som som vill assistera mig är kvinna, lyhörd och inkännande. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av vårdyrke men att vi trivs ihop är det viktigaste. Du som assistent får lära dig det du behöver veta under inskolningen. Omfattningen på tjänsten är 75-100% men om du endast önskar att arbeta extra vid behov finns den möjligheten också och du är varmt välkommen att ansöka via denna annons. Verkar det som ett jobb för dig? Ansök redan idag då vi anställer löpande. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Solatum Hus&Hem AB. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Välkommen till oss! Solatum Hus&Hem AB ägs av Sollefteå kommun och är ett allmännyttigt kommunalt bostadsföretag. Företagets affärsidé är att tillhandahålla ett tryggt boende samt ändamålsenliga lokaler, allt i trivsam miljö. Företaget har drygt 1100 lägenheter och förvaltar enligt avtal kommunens fastigheter såsom skolor, förskolor, brandstationer m.m. Företaget har ca 75-talet anställda. ARBETSUPPGIFTER Som fastighetsskötare hos Solatum Hus&Hem AB kommer du att arbeta nära kunden. Arbetet är omväxlande med personliga kontakter med våra hyresgäster och verksamhetskunder Du ansvarar för inre och yttre skötsel av fastigheter och du blir en del av ett team i område Östra, som omfattar delar av Sollefteå tätort,samt Kalknäs/Undrom. I arbetsuppgifterna ingår bland annat tillsyn av hus och gårdar, utföra skötselåtgärder och mindre fastighetsreparationer, hantering av felanmälningar, snöröjning och halkbekämpning av entréer, hålla i och kontrollera beställningar till entreprenörer mm. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Beredskap ingår i tjänsten. Beroende på kvalifikationen kan en roll som biträdande områdeschef bli aktuell. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmåga att se och bemöta våra kunders behov och du vill vara med och skapa en bra boende och verksamhetsmiljö för våra kunder. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Kunskap om vitvaror, värme- och ventilationssystem, sanitet, elsäkerhet, installationer för belysning, larm och passersystem är meriterande. Vi vill att du har yrkesutbildning med inriktning mot fastighetsskötsel och relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är även erfarenhet från hantverksyrken såsom el och eller VVS, samt vana av arbetsledning och administration. Körkort är ett krav. Då vi använder modern IT- stöd i vår drift, skötsel och förvaltning av fastigheter, vill vi att du har god datorvana. Ett plus är om du kan hantering av mobilt ärendehanteringssystem.
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra skillnad i människors vardag och samtidigt skaffa dig en värdefull erfarenhet? Då kan just du vara den vi söker. Vi söker dig som vill arbeta som sommarvikarie inom hemtjänst, äldreboenden, gruppboenden och personlig assistans. I arbetet ger du stöd, vård och omsorg till personer som behöver det för att klara av sin vardag. Du får ett jobb med varierande arbetsuppgifter och många kollegor. Förutom ett meningsfullt arbete där du och dina kollegor varje dag har möjlighet att göra skillnad ger detta jobb dig värdefulla erfarenheter, oavsett om du i framtiden ser dig själv inom ett vårdrelaterat yrke eller en annan bransch. Vi omfattar geografiskt hela Kramfors kommun, såväl centrum som ytterområden, och ser gärna sökanden till samtliga områden. När du anmäler ditt intresse får du svara på enkätfrågor för att vi ska kunna göra en bra matchning mellan dina kompetenser och de behov som uppstår. I enkätfrågorna får du även ange vilka sommarveckor du kan arbeta. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande under rekryteringsprocessen och möjlighet finns att börja jobba omgående. KVALIFIKATIONER Du behärskar svenska språket i tal och skrift och har datavana. Det är meriterande om du har utbildning på gymnasienivå inom Vård och omsorgsprogrammet eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller tidigare erfarenhet av vårdarbete. Körkort krävs inom vissa enheter. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är serviceorienterad och lägger stor vikt vid att det egna arbetet ska komma andra människor till nytta och är uppmärksam gällande andras önskemål och behov. Du är bra på att samarbeta med andra människor, uppskattar att jobba i team och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är dessutom flexibel, har lätt att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Bifoga CV och eller personligt brev För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Trainor är Nordens största utbildare inom elsäkerhet och marknadsledande inom eLearning. Med över 30 års erfarenhet driver vi branschens utveckling och erbjuder moderna utbildningslösningar, som förutom personliga utbildningar även inkluderar ett verklighetsförankrat, realistiskt och animerat material. Trainor är en del av Apave Group, en internationell koncern med 14 000 anställda och över 150 års erfarenhet av hantering av säkerhetsrisker. Vill du kombinera din tekniska spets med en viktig roll i utbildning och branschutveckling? Nu söker Trainor en prestigelös och engagerad Kursledare/Specialist som vill vara med och höja elsäkerheten i Sverige och samtidigt bidra till framtidens kompetensförsörjning inom elbranschen. Det här är en roll för dig som vill kombinera din tekniska expertis med att utbilda, påverka och utveckla elbranschen. Hos Trainor blir du en viktig kunskapsbärare – både i klassrummet och i externa sammanhang som rådgivare, kursutvecklare och representant i branschnätverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leverera kurser inom elsäkerhet och högspänning Medverka i tekniska kommittéer och nätverk Bidra till utveckling av nytt kursinnehåll i både klassrums- och e-learningformat Fungera som rådgivare, bollplank och ambassadör för Trainor och elsäkerhetsfrågor Stödja kollegor i manusarbete och vara en del av Trainors kunskapsnätverk Vara delaktig i kunddialoger och bidra med expertis i sälj- och utvecklingsarbete Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom el – gärna från högspänningssidan. Du kanske jobbar som linjemontör, inom industri, på nätbolag eller som konsult, men har börjat fundera på nästa steg. Du behöver inte ha arbetat som utbildare tidigare – det viktigaste är att du har en naturlig fallenhet för att dela med dig av kunskap, kommunicera tydligt och engagera andra. Kanske är du den som ofta får förklara tekniska lösningar eller arbetsmoment på jobbet, gillar att hålla ihop arbetslaget eller trivs i en roll där du får guida och stötta andra. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet inom el – gärna med fokus på högspänning Kunskap om ESA och elsäkerhetsföreskrifter (ESA-lärare är meriterande) Auktorisation (A eller AL) är meriterande Prestigelös och kommunikativ personlighet – du gillar att samarbeta Ett tekniskt djup, men också förmågan att göra det pedagogiskt och tillgängligt Erfarenhet från utbildning, deltagande i kommittéer är meriterande Vad vi erbjuder En bred, varierad och inflytelserik roll Starkt stöd från kollegor, leveransteam och administration Möjlighet att påverka kursutbud och branschutveckling Fin kultur – vi är nyfikna, omtänksamma och tycker att det ska vara roligt på jobbet Du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete, men rollen är på heltid och utgår med fördel från Sundsvall, Stockholmsområdet, Mälardalen eller Norrlandskusten. Tjänsten innebär resor, ca 40 dagar/år. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson [email protected] 073-041 32 55. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se alternativt mailar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Kursledare till Trainor”. Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 9 augusti 2025.
Trainor är Nordens största utbildare inom elsäkerhet och marknadsledande inom eLearning. Med över 30 års erfarenhet driver vi branschens utveckling och erbjuder moderna utbildningslösningar, som förutom personliga utbildningar även inkluderar ett verklighetsförankrat, realistiskt och animerat material. Trainor är en del av Apave Group, en internationell koncern med 14 000 anställda och över 150 års erfarenhet av hantering av säkerhetsrisker. Vill du kombinera din tekniska spets med en viktig roll i utbildning och branschutveckling? Nu söker Trainor en prestigelös och engagerad Kursledare/Specialist som vill vara med och höja elsäkerheten i Sverige och samtidigt bidra till framtidens kompetensförsörjning inom elbranschen. Det här är en roll för dig som vill kombinera din tekniska expertis med att utbilda, påverka och utveckla elbranschen. Hos Trainor blir du en viktig kunskapsbärare – både i klassrummet och i externa sammanhang som rådgivare, kursutvecklare och representant i branschnätverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leverera kurser inom elsäkerhet och högspänning Medverka i tekniska kommittéer och nätverk Bidra till utveckling av nytt kursinnehåll i både klassrums- och e-learningformat Fungera som rådgivare, bollplank och ambassadör för Trainor och elsäkerhetsfrågor Stödja kollegor i manusarbete och vara en del av Trainors kunskapsnätverk Vara delaktig i kunddialoger och bidra med expertis i sälj- och utvecklingsarbete Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom el – gärna från högspänningssidan. Du kanske jobbar som linjemontör, inom industri, på nätbolag eller som konsult, men har börjat fundera på nästa steg. Du behöver inte ha arbetat som utbildare tidigare – det viktigaste är att du har en naturlig fallenhet för att dela med dig av kunskap, kommunicera tydligt och engagera andra. Kanske är du den som ofta får förklara tekniska lösningar eller arbetsmoment på jobbet, gillar att hålla ihop arbetslaget eller trivs i en roll där du får guida och stötta andra. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet inom el – gärna med fokus på högspänning Kunskap om ESA och elsäkerhetsföreskrifter (ESA-lärare är meriterande) Auktorisation (A eller AL) är meriterande Prestigelös och kommunikativ personlighet – du gillar att samarbeta Ett tekniskt djup, men också förmågan att göra det pedagogiskt och tillgängligt Erfarenhet från utbildning, deltagande i kommittéer är meriterande Vad vi erbjuder En bred, varierad och inflytelserik roll Starkt stöd från kollegor, leveransteam och administration Möjlighet att påverka kursutbud och branschutveckling Fin kultur – vi är nyfikna, omtänksamma och tycker att det ska vara roligt på jobbet Du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete, men rollen är på heltid och utgår med fördel från Sundsvall, Stockholmsområdet, Mälardalen eller Norrlandskusten. Tjänsten innebär resor, ca 40 dagar/år. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson [email protected] 073-041 32 55. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se alternativt mailar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Kursledare till Trainor”. Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 9 augusti 2025.
Nu söker vi en Brand Ambassador som med charm, nyfikenhet och fingertoppskänsla vill representera världens mest prisbelönta gin på den svenska marknaden. Har du ett hjärta som klappar för riktigt bra hantverk och älskar att snacka smaker såväl bakom baren, som i minglet eller framför publik så är det kanske dig vi söker. Vem är du? Du älskar att bygga relationer och smakupplevelser, har känsla för balansen mellan detaljer och högt tempo. Vi tror att du jobbar i branschen idag, troligen bakom en bar, inom sälj, eller med alkoholhaltiga drycker generellt och är sugen på att ta nästa steg inom branschen. Din roll på Hernö Gin Som Brand Ambassador för Hernö Gin blir du vårt ansikte utåt i branschen och för ginälskare i stort. Du representerar Hernö Gin genom provningar, branschbesök, event, mässor och gästspel. Du bygger relationer med krögare, bartenders, distributörer och konsumenter, från nyfikna nybörjare till passionerade ginentusiaster. Du utbildar, inspirerar och berättar om våra produkter på ett äkta, kunnigt, engagerande sätt, samtidigt som du aktivt driver försäljning och stärker vår närvaro på marknaden. Du kommer att arbeta tätt ihop med hela Hernö-teamet, både på destilleriet och Hernö Gin Bar i Stockholm. Ditt ansvarsområde är att skapa och driva aktiveringar och idéer som engagerar, både i ”verkligheten” och i digitala kanaler. Du får såklart resa en hel del, främst inom Sverige (ca 120 resdagar/år), men ibland även ut i världen. Ditt arbete utgår från Stockholm men regelbundna besök i vår huvudstad Härnösand där du har en given plats i fikarummet ingår i din vardag. Vi tror att du... Har jobbat i vår bransch och förstår vikten av kvalitet framför kvantitet (särskilt gin). Är social, ödmjuk och värnar om både privata och affärsmässiga relationer Är trygg och bekväm i att prata inför folk, oavsett om de är fem eller femtio. Trivs med att jobba affärsdrivande och säljfokuserat från idéskapande till genomförande. Känner dig trygg med att driva och slutföra avtalsförhandlingar på ett professionellt sätt. Är självgående men älskar att jobba tätt med andra. Har koll på sociala medier och vet hur man skapar innehåll som engagerar. Har B-körkort och trivs med att vara på resande fot. Vi kan erbjuda... En kreativ, fartfylld och rolig vardag med ett varumärke som folk respekterar. Ett branschgäng med passion, humor och höga ambitioner. En chans att sätta avtryck i svensk ginhistoria. Möjligheten att representera ett varumärke du kan vara stolt över – både hemma och internationellt. Intresserad? Skicka CV + några rader om dig själv till: [email protected]. Vi strävar efter att skapa en mångsidig och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar alla sökande, oavsett bakgrund, kön, ålder eller erfarenhet. Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillsättning: Vår ambition är att ha rätt person på plats senast i september. Placeringsort: Stockholm / Härnösand (fördelningen mellan orterna kan diskuteras) Tjänst: Heltid Lön: Enligt överenskommelse
Servitör/Servitris På älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde ligger vårt destilleri och vårt besökscentrum. Där vill vi ge våra gäster och besökare ett outplånligt minne av sitt besök på ett av världens bästa svenska destilleri. Vill du vara med och bidra till att skriva whiskyhistoria och ge besökare ett fantastiskt sommarminne? I jobbet ingår att det att servera och ta hand om gästerna på allra bästa sätt. Vi har även en bar med whisky, öl och drinkar där vi hjälper och vägleder våra gäster. Man får upplärning på plats men har man tidigare erfarenhet så är det ett plus. Vi har även en shop där man får sälja våra produkter, glass mm.
Cinis startade med en tydlig vision – vi ska förändra världen genom hållbar innovation. Jakob Liedberg och Roger Johansson såg en möjlighet att skapa något unikt: världens första fossilfria produktion av kaliumsulfat, där restavfall omvandlas till värdefull gödning. Det första spadtaget togs i Köpmanholmen i februari 2023, och i maj 2024 kunde vi äntligen starta produktionen. Idag finns vår produkt hos odlare i över 25 länder, över hela världen. För varje ton kaliumsulfat vi levererar hjälper vi odlare att sänka sitt koldioxidavtryck. Om rollen: Som projektledare inom underhåll på Cinis ges du ett brett och operativt ansvar. Du planerar gemensamt med våra tekniker underhållsstopp, driver större och mindre förbättringsprojekt och ser till att våra system och anläggningar fungerar som de ska – både idag och imorgon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda underhållsarbete, inklusive stopp och större reparationer i samverkan med interna och externa aktörer. Säkerställa dokumentation, säkerhet och besiktningar, inklusive information till personal och aktuella myndighetskrav. Utveckla och förvalta förebyggande underhållsprogram med fokus på driftsäkerhet, tillgänglighet och kostnadseffektivitet. Driva teknisk förbättring och analysarbete – såsom orsaksanalyser, livslängdsbedömningar, TAK och tillståndskontroller. Bidra till funktionens utveckling inom miljö, kvalitet, utbildning och budgetuppföljning. Vem är du? Du har en teknisk bakgrund och erfarenhet av att leda projekt inom underhåll, drift eller produktion. Du är bra på att planera, följa upp och samordna flera aktiviteter samtidigt – och trivs i gränslandet mellan teknik, organisation och människor. Du är noggrann, lösningsorienterad och har ett öga för både detaljer och helhet. Du kommunicerar tydligt, samarbetar gärna tvärfunktionellt och är inte rädd för att hoppa där det behövs för stunden. Vårt löfte till dig Vi erbjuder dig en trygg och utvecklande anställning i ett stabilt företag som strävar efter att göra skillnad. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet och känna att ditt arbete verkligen betyder något. Här får du chansen att ta ansvar, växa i din roll och bli en central del i vår resa mot en mer hållbar framtid. Vi värdesätter samarbete och tror på kraften i att arbeta tillsammans för att hitta de bästa lösningarna. Vi delar gärna med oss av våra idéer och kunskaper för att hela teamet ska kunna växa. Hos oss får du även möjlighet att driva innovation – vi söker ständigt nya sätt att förbättra och utveckla våra processer. Vi ser också mod som en viktig drivkraft: modet att testa nya idéer, att utmana oss själva och att ta ansvar för att forma en bättre framtid tillsammans. Ansökan Northern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. För oss betyder det att vi är mer intresserade utav vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du därför alltid presentera dig genom fritext i ansökan genom oss - eller varför inte slå en signal! Vi hörs!
Vill du vara en del av ett expansivt företag i framkant? Vi söker nu montörer som vill vara med och stärka upp produktionen hos ett företag i Örnsköldsvik. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en trivsam miljö där samarbete, engagemang och en stark företagskultur står i centrum. Om rollen I rollen som montör kommer du att arbeta med montering av militära hjul-/bandgående fordon. Du kommer att ha en varierad vardag där du är delaktig i flera steg av produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: Planering och utförande av montagearbete Tolkning av ritningar och arbetsanvisningar Dokumentation via bild och text Samarbete med kollegor för att bidra till en god laganda Vem söker vi? Vi tror att du: Är praktiskt och tekniskt lagd Trivs med att jobba med händerna Har god datorvana Har erfarenhet av montering/skruvning Kan läsa ritningar (meriterande) Du är en självgående och noggrann person med ett högt eget driv. Du trivs i ett socialt sammanhang, är flexibel och bidrar till ett gott arbetsklimat. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Din ansökan Dina ansökningshandlingar bestående av CV och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-07-16. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta VD 0660-689 604, [email protected]. Drogtest samt säkerhetsintervju ingår i processen.
AQ Enclosure i Sollefteå AB är ett ledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av kapslingar och skåp samt en systemleverantör inom mekaniskt och elektroniskt montage. Kunderna finns främst inom branscherna kraft, säkerhet och miljö. Många av kunderna finns i Sverige, men ca 15 % av omsättningen går till övriga Europa och ca 15 % levereras utanför Europa. AQ Enclosure Sollefteå AB har en organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter för den anställde att påverka verksamheten. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt utveckling inom företaget och även inom koncernen. AQ Enclosure Sollefteå AB ingår i AQ Group AB som är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har 9000 anställda i Sverige, Bulgarien, Estland, Litauen, Ungern, Polen, USA, Kanada, Brasilien, Finland, Tyskland, Kina, Indien, Mexiko och Italien. AQ Group grundades 1994 och är noterat på Nasdaq-börsen. Årsomsättningen uppgår till 9 miljarder SEK. AQG har högsta kreditvärdighet AAA. Se även www.aqgroup.com för mer information. Vi växer och förstärker organisationen med en produktionsledare Arbetsuppgifter: Den huvudsakliga uppgiften är att tillsammans produktionschefen och medarbetarna jobba för att möta produktionsmålen samt att driva förbättringar och effektiviseringar av produktionen för att öka produktivitet och kvaliteten. Rollen som produktionsledare innebär att du är underställd produktionschefen och i samarbete med honom: - Arbetsleda produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde - Aktivt driva förbättringsarbetet i produktionen - Utveckla, och resursplanera produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde. - Säkerställa att företagets kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete genomförs och vara delaktig i utvecklingen av detta arbete. - Samarbeta med övriga funktioner inom företaget. Din profil/kompetens: Du är en god kommunikatör, kan skapa förtroende, har förmågan att lyssna och har bra självförtroende. Du klarar av att parallellt arbeta med flera frågor och i vardagen ta de beslut som krävs. Du har ett stort ledarskapsintresse, teknikintresse och sätter laget före jaget. Du är en naturlig ledare som har förmågan att skapa ett positivt, utvecklingsinriktat arbetsklimat som lägger grunden för måluppfyllelse och långsiktig utveckling. Du är analytisk och strukturerad och kan snabbt få vana i vårt affärssystem Monitor. Meriterande är om du har: - dokumenterad ledarerfarenhet. - erfarenhet från tillverkande industri och/eller montagearbete. På AQ är vi stolta över vår arbetsmetodik och vårt varumärke. Vi uppfattas av våra kunder som kompetenta, nytänkande och med kundens affär i fokus. Våra medarbetare är vår största tillgång i vår relation med kunderna. Det är därför viktigt för oss att arbeta långsiktigt och med hela hjärtat med i varje situation. Vi har ofta sociala aktiviteter där vi stärker gemenskapen och bygger relationer både internt och med våra kunder. Det bidrar till en engagerad och positiv anda där våra medarbetare hjälps åt för att lösa kundens uppdrag på bästa sätt. Det ger dig och oss en stimulerande och trivsam företagskultur att utvecklas i. På AQ har vi kul på jobbet, hjälper varandra och har en härlig stämning, vi ser gärna att du blir en del av den. AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. Din ansökan: Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti . Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Hamoud Alderi via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer