Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Är du en legitimerad sjuksköterska som vill göra skillnad, bidra till att skapa framtidens hälso- och sjukvård och samtidigt trivs med nattarbete? Då är det dig vi söker till oss på Hematologen avdelning 2 i Sundsvall! Vi strävar efter att upprätthålla kompetens dygnet runt på vår hematologiska avdelning, vilket är avgörande för att garantera säker och effektiv vård av våra patienter. Detta är en förutsättning för att kunna bedriva patientsäker vård samtidigt som vi upprätthåller en god arbetsmiljö. Vår avdelning är bemannad med kompetenta läkare, undersköterskor och sjuksköterskor, där nattteamet särskilt har lång erfarenhet inom hematologi, hög kompetens och god samarbetsförmåga. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse. Sjuksköterska för nattjänstgöring till Hematologen, Sundsvall Arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss på hematologen kommer dina arbetsuppgifter att bestå av omhändertagande av patienter med allmänmedicinska och hematologiska sjukdomar under nattetid. Du kommer att hantera läkemedel, arbeta med omvårdnad, riskbedömningar, uppföljningar och nutrition. Vi har också cytostatikahantering efter särskild inskolning och utbildning. På natten kommer du också ha ansvar för telefonrådgivning för hematologiska patienter vid akuta tillstånd. För patienter med hematologiska sjukdomar som drabbas av komplikationer och blir försämrade har vi direktintag. Vi värdesätter personcentrerad vård och ett bra teamarbete mellan våra olika kompetenser för att optimera patienternas behandling och rehabilitering, även under nattens timmar. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har fullgod undersköterskeutbildning Har arbetat som undersköterska och/eller sjuksköterska på en medicinsk avdelning med inriktning på hematologi och/eller onkologi För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Stabil Strukturerad Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Vi söker nu i första hand timvikarier till vår kund som är bosatt utanför Sollefteå. Om du som söker och kunden matchar tillsammans finns det chans till att bli anställd så länge uppdraget varar. Arbetstiderna är förlagda dygnet runt med sovande jour på natten. Kunden har olika hjälpmedel i hemmet så du som söker bör ha erfarenhet av att jobba med olika hjälpmedel såsom lyft. Ett krav för dig som söker är att du har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till kunden då det inte finns bussförbindelser. Vi önskar att du som söker tjänst skall ha stor social kompetens och ansvarskänsla. Du är trygg, lugn och lyhörd för kundens behov. Du har god fysik och balans i livet. Du skall kunna arbeta varierande arbetstider. Vi gör urval utifrån kundens önskemål och behov så det personliga brevet och erfarenheter är avgörande om du kallas till intervju. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska samt att använda dator för daglig rapportering. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär. Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Friskvårdsbidrag. - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning. Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan. Välkommen med din ansökan! Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Kom och arbeta som vikarie inom vård och omsorg hos oss på Välfärdsförvaltningen, Örnsköldsviks kommun! Vill du göra positiv skillnad för människor? Är du intresserad av ett tryggt och varierande arbete, med goda möjligheter till både yrkesmässig och personlig utveckling? Då är du välkommen att söka till oss på Välfärdsförvaltningen! Oavsett om du söker ditt första jobb, har tidigare erfarenhet eller vill byta yrke, erbjuder vi ett meningsfullt och varierande arbete inom flera olika verksamhetsområden. Vi på välfärdsförvaltningen ser människors olikheter som en tillgång. Arbetsuppgifter Som vikarie hos oss blir du anställd av Kompetensförsörjningsenheten men du kan arbeta inom flera verksamhetsområden inom äldre- och funktionshinderomsorgen. Våra verksamheter består av: - Särskilt boende (vård och omsorgsboende/demensboende) - Ordinärt boende (hemtjänst) - LSS-boende (stöd och omsorg för personer med funktionsnedsättningar) - Personlig assistans Läs mer om Kompetensförsörjningsenheten och verksamheterna https://www.ornskoldsvik.se/om-kommunen/arbete-och-lediga-jobb/jobba-extra-inom-aldreomsorg-och-funktionsstod Ett arbete hos oss är mångsidigt och varierar utifrån verksamhetens behov. Utgångpunkten är att se till att varje person får sitt behov av stöd, omsorg och omvårdnad tillgodosett. Arbetet innebär i huvudsak att hjälpa och stötta personen i sin vardag. Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta personlig omvårdnad, stöd vid måltider, socialt umgänge, vardagsaktiviteter, städning, medicinhantering och dokumentation. Vi erbjuder både vikariat på schemarad och timvikariat under sommaren. Arbetstiderna varierar utifrån verksamhetens behov och du kan arbeta dag, kväll, helg eller natt. Blir du anställd hos oss kommer vi stötta dig in i arbetet. Du får möjlighet till en introduktion som innehåller både praktiska och teoretiska delar för att du ska känna dig trygg hos oss och med dina arbetsuppgifter! Kvalifikationer Vi söker och värdesätter personer med olika erfarenheter och bakgrund, för oss är det viktigaste att du har en positiv inställning, ett gott bemötande och ett stort intresse av att arbeta med och hjälpa andra människor. Som person tror vi att du är ansvarstagande, har god kommunikationsförmåga och är lyhörd inför brukare, anhöriga och kollegor. Du är flexibel inför förändrade omständigheter, och kan arbeta både självständigt och samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Hos oss på Välfärdsförvaltningen är alla välkomna, oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte! Har du en avslutad eller pågående utbildning inom något av följande områden ser vi det som meriterande: - Vård- och omsorg - Barn och fritid - Stödassistent - Alternativt annan utbildning vi bedömer som relevant för tjänsten Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom något av våra verksamhetsområden, av arbete med äldre eller person med funktionsnedsättningar. För arbetet krävs att du har fyllt 18 år, har tillgång till BankID och kan behärska svenska i både tal och skrift. För vissa av våra verksamheter är B-körkort och tillgång till bil ett krav. För arbete inom verksamheter med barn under 18 år krävs det dessutom att du kan uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Övrigt Örnsköldsviks kommun tillämpar en rökfri arbetsplats. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Företag söker skogsarbetare, särskilt röjare, för säsongen 2025. Det är vanligtvis en säsongsarbete från maj till oktober, med arbete i huvudsak i Sundsvall. Företag söker personer som är bra på att ta till sig instruktioner, har ett bra ordningssinne och är skötsamma.
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Till Doktor.se Alnö Vårdcentral söker vi en legitimerad läkare som vill vara med på vår resa mot framtidens primärvård. Vår ambition är att ge ett gott bemötande, professionell vägledning och ett nytänkande. Du blir en del av ett team där vi respekterar varandra och därmed vågar utmana varandra så att vi tillsammans kan utvecklas. Om rollen Som legitimerad läkare på vår vårdcentral kommer du att träffa våra listade patienter som kommer på fysiska besök. Tjänsten innebär ett omväxlande arbete på vårdcentral med allt från de yngsta patienterna till den äldre patientgruppen. Du kommer att jobba nära de övriga yrkesgrupperna och ni fördelar arbetsuppgifter efter kompetens och arbetsbelastning, för att tillsammans bidra till att hjälpa patienten på bästa möjliga sätt. Exempel på arbetsuppgifter är: Mottagningsarbete där du får träffa en variation av patienter Hantera varierande primärvårdsärenden i form av fysisk sjukvårdsrådgivning och bedömning Gemensamma och individuella utbildningar Om dig Vi söker dig som arbetar evidensbaserat, prioriterar att ge hög medicinsk kvalitet och värnar om att sätta patienten först. Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för primärvård, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ med både patienter och kollegor. Övriga kvalifikationer är: Legitimerade läkare Minst 6 månaders fysisk primärvårdserfarenhet i Sverige efter din AT Mycket goda kunskaper, både i tal och skrift Behärskar engelska väl, ytterligare språkkunskaper är meriterande Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Möjligheten att kombinera fysiskt arbete på vårdcentralen med att arbeta digitalt hemifrån Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Alnö vårdcentral, Raholmsvägen 24 Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.
Trivs du att vara den som koordinerar och håller övergripande koll på arbeten som ska genomföras? Då är det här tjänsten för dig! Vad blir din roll hos oss? I rollen som planerare kommer du att ha en central funktion i det löpande underhållsarbetet, där du kommer att säkerställa att den övergripande planeringen av de arbeten som ska utföras planeras ut. Du säkerställer att arbetsorderkön och inkomna åtgärdsönskemål hanteras kontinuerligt och bidrar aktivt vid beredningen av arbetsorder. Du medverkar i arbetet med att upprätta och revidera underhållsplaner samt ansvarar för reservdelsstyrning och materialplanering. En viktig del av ditt uppdrag är att koordinera veckoplaneringen och delta i planering och uppföljning av stoppaktiviteter. Du följer upp och kommunicerar nyckeltal kopplade till planeringsförmåga och initierar vid behov omprioriteringar utifrån verksamhetens övergripande behov och beläggningsgrad. Vem är det vi söker? För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god planeringsförmåga i kombination med ett starkt helhetsperspektiv. Du har förmågan att identifiera vad som är viktigast, prioritera utifrån det och omsätta övergripande mål till konkreta och genomförbara planer – både på kort och lång sikt. Din goda administrativa förmåga gör att du skapar struktur och ordning i det dagliga arbetet, samtidigt som du har lätt för att växla mellan detaljer och helhet när situationen kräver det. Vi söker Dig som har: Erfarenhet från industri och kompetens inom EL/Automation Gymnasieutbildning inom relevant område Erfarenhet från inköp God förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift Meriterande Kunnig inom UH-system. Erfarenhet från arbete i SAP-PM är meriterande. Erfarenhet från processindustri är meriterande Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där vi uppmuntrar till utveckling och lärande och ger dig möjlighet att ta ansvar och växa i din roll. I vårt underhållsteam arbetar vi med hållbara förbättringar som säkerställer driftsäkerheten och effektiviteten i våra produktionsprocesser. Ditt arbete kommer att spela en avgörande roll i att upprätthålla vår fabrik och bidra till vår vision om en fossilfri framtid. Tillsammans skapar vi förnybara produkter och Sista ansökningsdag är 2025-07-31, urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut - välkommen med din ansökan! Metsä Board Metsä Group är en framgångsrik koncern inom skogsindustrin med rötter i de finska skogarna – vårt moderbolag är ett kooperativ av över 90 000 skogsägare. Metsä Board tillverkar lätt och högkvalitativ falskartong samt kartong för matservice och vita kraftliners. Den rena färskfiber vi använder i våra produkter är en förnybar, säker och återvinningsbar resurs från nordiska skogar. Metsä Board är börsnoterat på Nasdaq Helsingfors. Vi välkomnar människor med olika bakgrund och i olika livsfaser. Metsä har plats och möjligheter för många olika talanger oavsett ålder, kön, etnisk bakgrund, sexuell läggning, funktionshinder eller andra egenskaper – Metsä är för alla. Läs mer: metsagroup.com/metsaforall. Anonym rekrytering - hur det fungerar och varför använder vi det? Som en del av Metsä Groups jämställdhetsprogram och vår vision - "Metsä för alla", använder vi oss av anonym rekrytering. Syftet är att minska effekten av omedvetna fördomar och eventuell diskriminering. Följande uppgifter kommer därför att vara dolda för rekryterarna fram till intervjutillfället: namn, födelsedatum, kontaktuppgifter, kön, modersmål, datum för studier samt utbildningsinstitutionens namn. Bilagor (CV) är också dolda. Rekryterarna får tillgång till de sökandes kontaktuppgifter först när de når steget intervju och de sökande bjuds in till intervjuer. Vårt rekryteringssystem guidar dig genom ansökningsprocessen. Du kommer att bli ombedd att lämna personuppgifter, men all ovan nämnd information är dold för rekryterarna fram till intervjustadiet. Det är därför extra viktigt att du som kandidat fyller i dina kompetenser i urvalsfrågorna, för att vi på ett så bra sätt som möjligt ska kunna avgöra om du är kvalificerad för tjänsten. Ansökningsformuläret innehåller frågor som hjälper dig att presentera dina färdigheter och erfarenheter anonymt. Vänligen svara på frågorna så att dina kompetenser och färdigheter framkommer. Du kan bifoga ett CV till din ansökan, men det kommer vara dolt i rekryteringsprocessens inledande skede. Om du bjuds in till en intervju kommer rekryterarna få tillgång till ditt CV som stöd för intervjun. Läs mer om vår anonyma rekrytering på www.metsagroup.com/anonymousrecruitment
Vi söker nu en interim Finanschef till en internationell verksamhet. Bolaget befinner sig i en spännande fas och söker en trygg och erfaren ekonom som kan ta ett övergripande ansvar för koncernrapportering, konsolidering och IFRS. Var? Sundsvall När? Omgående på 100%, minst till årsskiftet Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen Du kommer att ha det övergripande ansvaret för koncernens finansiella rapportering och konsolidering samt arbeta nära både det lokala teamet och den internationella organisationen. Du leder förbättringsarbete inom system och processer och säkerställer att redovisning sker enligt IFRS. Du blir en nyckelperson i utvecklingen av koncernens finansiella struktur och rutiner. Exempel på arbetsuppgifter Ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut på koncernnivå Leda och implementera effektiva processer för konsoliderad rapportering Säkerställa regelefterlevnad (IFRS och andra regelverk) Förbättringsarbete inom finansiella system, interna kontroller och rapportering Stötta lokalt team med uppbyggnad och utveckling av rutiner Vi söker dig som har Erfarenhet från internationella bolag och koncernmiljö Erfarenhet från tillverkande bolag Djup förståelse för IFRS och konsolidering Tidigare arbetat med system som Cognos och ERP-verktyg Vana att leda team i olika länder/tidszoner God kommunikativ och analytisk förmåga Möjlighet att arbeta på plats i Sundsvall, eller som kan veckopendla dit Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.
Företagsbeskrivning HÄGGLUNDS är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 100 år bakåt i tiden. I dag är Hägglunds en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 600 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel. HÄGGLUNDS är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, bland annat resurser och möjligheter för din personliga utveckling. Om rollen Som underhållstekniker hos Hägglunds i Mellansel har du en kvalificerad och självständig tjänst. Du ingår i ett erfaret team av tekniker och har ansvar för både akut och förebyggande underhåll av vår produktionsutrustning som till stor del består av maskiner för skärande bearbetning. Kravspecifikation Vi söker dig som har en teknisk utbildning inom till exempel el och automation på gymnasie- eller högskolenivå med flerårig erfarenhet från service- eller underhållsarbete av produktionsutrustning inom verkstadsindustri. Du talar flytande svenska. Vi söker dig som tycker om att lösa problem och har ett intresse för underhållsfrågor, tar egna initiativ och driver förbättringar. Vid tillsättningen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta André Eriksson, chef TEF5, på telefon 0660-87178 eller på e-mail: [email protected] Vill du söka tjänsten? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Ansök därmed gärna så snart som möjligt!
Allsta skola är en F-6 grundskola som ligger i ett naturskönt område en mil söder om Sundsvall. Skolan är belägen mellan Prästhusberget och Klingstatjärn, med närhet till skogsstigar, skidspår och fornlämningar. Här har det funnits en byskola i över 100 år. Skolan är liten till sin storlek och på så sätt kan vi skapa en trygg miljö för både elever och personal. Allsta skola strävar efter att ha 100% behöriga pedagoger som är måna om att se varje elev varje dag. Allsta skolas vision är att ha en trygg och tillåtande lärmiljö som präglas av nyfikenhet, kreativitet och arbetsglädje. Varje elev har tilltro till sin egen förmåga och ges möjlighet att utveckla hela sin potential utifrån sina egna förutsättningar, i samverkan med andra, både vuxna och barn. Utbildningen ger eleverna verktyg att leva och verka i vårt samhälle på ett demokratiskt och hållbart sätt. Allsta skola har hållbar utveckling som profil. I Agenda 2030 framhålls både miljömässig, social och ekonomisk hållbarhet. Vår skola har särskild tonvikt på social hållbarhet, rörelse och hälsa, samt utomhuspedagogik. Vi har också ett eget tillagningskök där vår kock lagar all mat på plats. Skolan startade sin verksamhet höstterminen 2023. Vi har 58 elever i åk F-3 just nu och till hösten välkomnar vi 21 elever till. Vi bygger upp verksamheten underifrån och växer för varje läsår, med målet inställt på ca 90 elever i årkurserna F-6. Hos oss får du en unik chans att bidra till lokal förankring och hållbar utbildning för våra elever och att få se en liten skolenhet växa och utvecklas. Arbetsuppgifter Nu söker vi en musiklärare till låg- och mellanstadiet. Du kommer att vara en del av Allsta skolas lärararbetslag. Du kommer att undervisa i årskurs 1-4. Du ansvarar för planering, genomförande, uppföljning och utvärdering av undervisningen, samt inköp av läromedel och utrustning i ämnet musik. Du är en viktig del i det systematiska kvalitetsarbetet och i arbetet mot uppsatta mål, och du bidrar till att utveckla vår skola utifrån LGR 22. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig musiklärare med legitimation för undervisning i årskurserna F-6 eller motsvarande. Utbildning i andra estetiska ämnen och utomhuspedagogik är meriterande. Erfarenhet av arbete i grundskolan är meriterande, men vi uppmuntrar även nyexaminerade lärare att söka. Du är en driven pedagog och en trygg ledare med god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, och anpassar dig lätt efter förutsättningarna. Du bidrar till verksamheten med ditt engagemang och dina idéer och har eleverna och skolans bästa i fokus. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor. Du drivs av ett engagemang att se varje barn varje dag och att få alla elever att lyckas. Du trivs med att arbeta på en mindre enhet och har ett stort intresse för hållbar utveckling och värdegrundsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tjänsteort: Sundsvall Antal tjänster: 1 Anställningsform: Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning Omfattning: 20%, med möjlighet till utökning i takt med att skolan växer Tillträde: 2025-08-18 eller enligt överenskommelse. Övrigt Vid begäran ska referenser och dokument som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning ska lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Allsta skola verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Huvudman för Allsta skola är Allstabygdens skolförening. Ansökan med personligt brev och cv skickas till [email protected], ange referensnummer på ämnesraden. För mer upplysningar om tjänsten, kontakta styrelseordförande Laura Brander, via ovannämnda e-postadress eller telefon 076-022 40 14. Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet Ditt uppdrag är att skapa ett attraktivt besöksmål med intressanta upplevelser vid Nämforsens hällristningar och i Nämforsens Hällristningsmuseum. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot Stiftelsen Nämforsens övergripande vision och mål. Arbetsplatsen är Nämforsens Hällristningsmuseum i Näsåker, Sollefteå kommun. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär: - Att i samråd med stiftelsen Nämforsens styrelse och arbetsutskott ha ansvar för uppföljning/utvärdering och förverksamhetsplanering - Att ansvara, planera och genomföra visningar av hällristningsområdet vid Nämforsen och Nämforsens Hällristningsmuseum - Att hålla kontakter med skolor, institutioner och myndigheter - Att ansvara för administration, bokföring och uppdatering av hemsidan - Att rekrytera och vara arbetsledare för sommarpersonal I arbetet ingår också mycket praktiskt arbete som insatser på fornvårdsområdet, caféverksamhet och lokalansvar. Stiftelsen Nämforsen har även i uppdrag att under sommarsäsongen driva Turistbyrå i hällristningsmuseet. KVALIFIKATIONER Detta är ett arbete för en person med erfarenhet och intresse av marknadsföring, kulturturism, pedagogiskt arbete och folkbildning. Kunskaper och intresse för arkeologi, historia och kulturhistoria är väsentliga. Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift är viktigt, liksom att kunna guida på engelska. God samarbetsförmåga och vana vid självständigt arbete är nödvändig. Vi söker en serviceinriktad person med erfarenhet av arbetsledning. God datorvana och erfarenhet av sociala medier är meriterande. Stor vikt fästs vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer