Härnö pizzeria i Härnösand söker pizzabagare för arbete under 3 månaders tid med start så snart som möjligt. Heltidsanställning Gratis boende, ett möblerat rum finns. Du som söker tjänsten bör ha minst ett års erfarenhet av pizzabakning. Är du intresserad av tjänsten maila ditt mobilnummer.
Vill du vara med och utveckla nästa generations system för järnvägstransport? DECEL AB söker en utbildad mekanisk ingenjör med passion för utveckling inom mekanik och hydraulik. Vi erbjuder en stimulerande roll i ett teknikdrivet företag med internationell räckvidd, där du får vara med från idé till färdig produkt. Om rollen: Som mekanisk ingenjör hos oss kommer du att: Arbeta med konstruktion, utveckling och optimering av mekaniska och hydrauliska komponenter Medverka i teknikutvecklingsprojekt från koncept till färdig lösning Utföra beräkningar och simuleringar som beslutsunderlag i projekt Arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med produktion, kvalitet och leverantörer Vi söker dig som: Har högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller likvärdigt område Har erfarenhet av CAD och gärna simuleringsverktyg (t.ex. SolidWorks, eller liknande) Är analytisk, nyfiken och har ett eget driv att förbättra både detaljer och processer Har god samarbetsförmåga och kan ta ansvar för egna uppgifter Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi erbjuder: En möjlighet att påverka teknikutvecklingen i ett växande industriföretag Delaktighet i ett tight team med högt engagemang och korta beslutsvägar Arbete med produkter i framkant – i en bransch med global potential En arbetsplats där personlighet och initiativ värderas högt Hos DECEL är du med och formar framtidens säkrare och grönare rangerbangårdar – på riktigt. Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Urval sker löpande – tveka inte att höra av dig om du har frågor!
Vill du vara med och bygga upp och vidareutveckla vårt affärsområde för stationsprojekt? Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar – från affärsutveckling till projektleverans – i en snabbt växande och skalbar organisation. Om rollen Som Affärsområdeschef ansvarar du för att driva och utveckla affärsområdet Stationer. Rollen innebär ett helhetsansvar för försäljning, kalkylering, projektgenomförande och resultat. Du säkerställer att affärsområdet når sina mål inom tillväxt, lönsamhet och kvalitet – samtidigt som du utvecklar organisation, arbetssätt och relationer med kunder och partners. Vårt grundkoncept: Vi bygger långsiktigt värde genom att säkra nyckelkompetens internt, vara noggranna i valet av specialister och underleverantörer, och arbeta med en skalbar och smart organisationsmodell som fokuserar på att skapa kundvärde. Vi erbjuder totalentreprenader inklusive projektering, dimensionering och installation av stationer och ställverk upp till 400kV, inklusive markarbeten. Ansvarsområden: Definiera och följa upp affärsområdets mål, nyckeltal och strategiska aktiviteter Säkerställa riskhantering, projektplanering och kvalitetssäkrad leverans Genomföra och leda marknads- och konkurrentanalyser Leda och utveckla anbudsarbete i nära samarbete med vår kalkylavdelning Säkerställa effektivt samarbete med konstruktion- och projektavdelningarna Leda affärsutveckling mot både befintliga och nya kunder Säkerställa en effektiv överlämning till drift & underhållsverksamheten vid projektavslut Rapportera affärsområdets resultat och status till VD enligt fastställd struktur Bygga och utveckla affärsområdets interna organisation och kompetensbas Kvalifikationer: Erfarenhet av entreprenader inom stationer, ställverk och motsvarande infrastrukturprojekt samt resultatansvar Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av anbudsarbete, riskhantering och projektstyrning Vana vid att arbeta i och utveckla skalbara organisationsmodeller Erfarenhet av att leda och utveckla team mot tydliga mål Personliga egenskaper: Driv och initiativförmåga – du tar ansvar och får saker att hända Starkt affärssinne och förmåga att driva både försäljning och genomförande Relationsskapare – du bygger förtroende både internt och externt Målorienterad med starkt analytiskt tänkande God kommunikationsförmåga och en ledarstil som skapar engagemang och delaktighet Vi erbjuder: En möjlighet att ta nästa steg och vidareutveckla ett redan etablerat affärsområde med tydliga tillväxtmål och starkt stöd från en erfaren och växande koncern. Du får stort mandat, tydliga ramar och en plattform för att bygga vidare på både din egen och bolagets framgång.
Vill du arbeta i en framtidsinriktad och växande organisation där du får möjlighet att driva hela anbudsprocessen? Vi söker dig som vill vara navet i arbetet med anbud för tekniskt avancerade energi- och infrastrukturprojekt. Här får du kombinera detaljfokus, samarbete och affärsmannaskap i en internationaliserad miljö där din insats bidrar till företagets tillväxt och den gröna omställningen. Arbetsuppgifter Driva hela processen av anbudsarbete, från förfrågningsunderlag till färdiga anbud inom energilagring, elnätsprojekt och tekniska entreprenader. Samordna arbete mellan interna teknikexperter, kalkylingenjörer, säljteam och externa samarbetspartners. Analysera, tolka och kvalitetssäkra förfrågningsunderlag, tekniska specifikationer och avtalsvillkor. Strukturera och koordinera dokumentation för anbudsinlämning enligt gällande rutiner och krav. Delta vid förhandlingar och presentationsmöten samt stödja övriga projektfunktioner vid överlämning efter vunnet anbud. Kvalifikationer Praktisk erfarenhet av anbudsarbete, kalkylering eller projektadministration inom teknisk bransch, gärna energi, elkraft eller liknande. God förmåga att förstå och tolka tekniska underlag och upphandlingsprocesser. Kunskap om LOU/LUF och erfarenhet av offentliga upphandlingar är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande erfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Bekväm med att arbeta i team och i digitala arbetsmiljöer – vana vid Office-paketet och affärssystem. Personliga egenskaper Strukturerad, noggrann och analytisk med en passion för att skapa resultat. Kommunikativ och samarbetsorienterad – du har lätt för att bygga relationer internt och externt. Initiativtagande, lösningsorienterad och bekväm med deadlines i en föränderlig projektmiljö. Varför du ska arbeta hos oss? Hos oss får du vara del av ett engagerat och sammansvetsat team där vi driver utvecklingen av framtidens energilösningar. Vi erbjuder flexibla arbetsvillkor, möjlighet till både professionell och personlig utveckling samt konkurrenskraftiga förmåner. Här bidrar du till samhällsnyttiga projekt och blir en nyckelperson i företagets fortsatta tillväxt, samtidigt som du värnar om balansen mellan arbete och fritid. AnsökanSer du dig själv i rollen? Tveka inte! Skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot att utveckla morgondagens hållbara lösningar med oss.
Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling. Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer. Du kommer bli ansvarig för alla befintliga kunder samt all nykundsbearbetning inom ditt geografiska distrikt. Du kommer vägledas och ha daglig kontakt med din Teamledare och inspireras av dina säljkollegor runt om i landet. Vad erbjuder vi då? Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet. Fast lön med bra provisioner och höga bonusar Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning Personliga utveckling med daglig coaching Säljtävlingar med spännande priser Grymma kollegor i hela landet Roliga konferenser Hälsoprofil med fokus på ditt välmående Och vad förväntar vi oss av dig? Självständig person med ett högt driv Stark vilja och motivation att tjäna pengar Brinnande intresse för att göra affärer Mycket energi och positiv inställning Egenskapen att alltid ta ansvar
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 30 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, sondmatning, träning, aktiviteter och hushållssysslor. Kunden tycker om att vara ute på promenader när vädret tillåter men uppskattar minst lika mycket att mysa ner sig till en bra serie eller film. Ett annat intresse som är en stor del av kundens liv är bowling. Det viktiga är inte att du som assistent inte har exakt samma intressen som mig, men att det finns en personkemi mellan oss och jag ser gärna att du är nära mig åldersmässigt. Vem söker vi? Vi söker dig som, oavsett kön, är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, glad, noggrann och har ett sinne för humor. Vi ser gärna att du: Inte är rökare eller pälsdjursallergiker. Har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Erfarenhet av olika typer av hjälpmedel är meriterande. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning och visstidsanställning. Omfattning: Vi söker någon som vill arbeta på en mindre tjänstgöringsgrad och vikarier som kan tänka sig att hoppa in vid annan personals frånvaro innan, under och efter sommaren. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]
Doktor.se:s vision är vara det självklara valet vid första vårdkontakt. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid. Vi utökar och söker nu en Verksamhetschef med klinisk bakgrund till Doktor.se Alnö Vårdcentral i Sundsvall. Vi har cirka 6200 listade patienter på Alnö Vårdcentral och mycket hög patientnöjdhet. Alnö Vårdcentral är en av Doktor.se:s tre vårdcentraler i Sundsvallsregionen. Vi är cirka 20 medarbetare, och utgör ett sammansvetsat team som jobbar för och med varandra. Vi lägger också stor vikt vid flexibilitet och medarbetarutveckling. Som verksamhetschef ingår du i ett nätverk tillsammans med våra andra verksamhetschefer inom Doktor.se koncernen. Du har även tillgång till våra stödfunktioner såsom ekonomi, HR, chefläkare, marknadsavdelning och IT-avdelning. Om rollen I uppdraget som verksamhetschef kommer du få möjlighet att arbeta med utveckling och struktur på en väletablerad vårdcentral. Uppdraget innebär dels att du leder din verksamhet, men även att du är en ambassadör för Doktor.se och därmed arbetar för att upprätthålla goda relationer med patienter, uppdragsgivare och myndigheter. Att arbeta på en vårdcentral med digifysiska arbetssätt innebär nya arbetsmetoder där flera av dem är under utveckling och uppbyggnad. Du och ditt ledarskap är därför en viktig förutsättning för verksamhetens utveckling och framgång. Ditt uppdrag är: Leda en engagerad och erfaren vårdpersonal med stort lokalt förtroende. Du har med detta ett ansvar för medarbetarresan på vårdcentralen och är ansvarig för att driva igenom Doktor.se:s årliga medarbetaraktiviteter samt eventuella förändringar. Ha resultat- och budgetansvar för din enhet med uppföljning och rapportering, både internt och till regionen. Ansvara för att det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet i verksamheten följs och därmed att god kvalitet levereras. Säkerställa att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen. Påverka riktning och arbetssätt i en vårdverksamhet med hög potential. Vara en del av en utvecklingsinriktad organisation med korta beslutsvägar. Kombinera kliniskt arbete med ledarskap – om du själv önskar. Om dig Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra verksamheten mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål. Vi söker dig med följande kvalifikationer: God chefs- eller ledarskapserfarenhet inom primärvården eller likvärdig erfarenhet inom hälso- och sjukvård God förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt grundläggande kunskaper inom engelska Bakgrund som legitimerad vårdpersonal Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur Med närheten till Sundsvall, havet och naturen erbjuder vi en livsstil där balans och mening går hand i hand – både på och utanför jobbet. Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart det går, men lämpligt datum pratar vi ihop oss om i slutet av processen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Alnö Vårdcentral Kan det vara dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är bifoga ditt CV eller söka med din Linkedin-profil.
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop söker 2 nya stjärnor till vårt team! Gillar du att ge bra service, lära dig nya saker och vara en del av ett schysst gäng? Perfekt! Vi söker dig som vill jobba deltid (75%) – arbetet är förlagd på dagtid, kvällar och helger. Vad gör man egentligen på ChopChop? Bra fråga! Här kommer en tydlig bild av vad jobbet innebär – så att du vet vad du kliver in i (och förhoppningsvis blir taggad på att göra det!): Dina huvudsakliga uppgifter : Ta hand om våra gäster – med ett stort leende, genuint engagemang och schysst service. Vi vill att gästerna ska känna sig sedda och nöjda, oavsett om de är stressade lunchätare eller fredagsmysande familjer. Jobba i kassan – du tar beställningar, ger rekommendationer (ja, du kommer snart kunna vår meny utantill) och hanterar betalningar på ett smidigt och professionellt sätt. Förbered och servera mat – det ska gå snabbt, men aldrig slarvigt. Vi jobbar med kvalitet och stolthet, så vi vill att varje rätt du lämnar över ska kännas som en liten smaklig gåva. Hålla rent och snyggt – både för gästernas skull och din egen. Ingen gillar att jobba i kaos – så vi hjälps åt med städning, disk och att hålla ordning i kök och matsal. Samarbeta i team – här jobbar vi tillsammans. Ingen lämnas ensam med disken eller kvällspasset. Vi täcker för varandra, stöttar varandra och skrattar tillsammans – även när det är stressigt. Vad förväntar vi oss av dig? Att du dyker upp i tid, redo att ge 100 % (och gärna med ett leende). Att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta egna initiativ. Att du gillar att ha kul på jobbet – samtidigt som du är professionell. Att du visar respekt – både för kollegor, gäster och rutiner. Och vad kan du förvänta dig av oss? Ett roligt och omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Kollegor som peppar dig, lär dig nytt och firar dina framsteg. Möjligheter att utvecklas – vill du bli skiftledare eller kliva upp i organisationen? Då hejar vi på dig! Det här är jobbet för dig som vill ha en arbetsplats där du får göra skillnad för människor varje dag, växa som person – och dessutom ha kul på vägen.
Redo att ta ledarskapet till nästa nivå? Vi söker en passionerad och driven Restaurangchef som vill leda ett helt team, skapa fantastiska gästupplevelser och vara med och utveckla ett av Sveriges mest expansiva snabbmatskoncept – ChopChop! För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet från en liknande ledarroll, gärna som restaurangchef, butikschef eller motsvarande. Du har jobbat inom restaurang eller detaljhandel och är van vid ett högt tempo, kundfokus och att arbeta mot tydliga mål. Den här erfarenheten har gett dig trygghet i att fatta snabba beslut, motivera teamet och samtidigt leverera på hög nivå – varje dag. Om rollen Som Restaurangchef har du det övergripande ansvaret för hela restaurangens drift. Du leder och inspirerar ditt team i vardagen, skapar en positiv arbetsmiljö och säkerställer att både gäster och medarbetare möts av energi, kvalitet och professionalism. Med hjälp av tydliga mål, struktur och ett starkt ledarskap driver du restaurangen framåt – både operativt och strategiskt. Du har det fulla ansvaret för personal, resultat, arbetsmiljö, service och försäljning – med stöd från ett engagerat supportteam. Hos oss kommer du att: Leda och utveckla ditt team till att prestera på topp – varje dag Sätta och följa upp mål kopplat till försäljning, service och kvalitet Ansvara för schemaläggning, bemanning och personalutveckling Säkerställa att gäster får en upplevelse som lever upp till våra ledord: Gott. Snabbt. Enkelt. Jobba aktivt med rutiner, hygien, underhåll och regelefterlevnad Bidra till lokal marknadsföring och vara ett starkt ansikte utåt för ChopChop Om dig Du är en trygg och inspirerande ledare som gillar att se människor växa. Du har erfarenhet av att leda team – gärna inom restaurang eller service – och trivs i en roll där du får ta ansvar, fatta beslut och driva resultat. Du är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av tydliga mål. Service ligger i ditt DNA och du har ett skarpt öga för detaljer utan att tappa helheten. Vad vi erbjuder En spännande och utvecklande roll med stort eget ansvar Ett starkt varumärke i ryggen och en stabil, trygg arbetsplats Goda möjligheter att växa vidare i takt med att vi expanderar Ett team med värme, energi och höga ambitioner – där vi har roligt på vägen! Om ChopChop ChopChop är Europas första asiatiska drive-thru, grundat 2011. Med 43 restauranger runt om i Sverige och fler på gång, är vi ett snabbväxande företag där innovation, kvalitet och service står i centrum. Vi erbjuder mat lagad på råvaror av hög kvalitet och vill omdefiniera snabbmatsupplevelsen – både för våra gäster och medarbetare. Redo att ta klivet som Restaurangchef? Skicka in din ansökan och bli en del av ChopChop-familjen. Tillsammans skapar vi framtidens snabbmat – och en riktigt rolig arbetsplats!
Vi växer och behöver därför rekrytera fler! Vi söker dig som trivs bakom ratten, har ett driv i steget och brinner för att ge förstklassig service. Låter det som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Arbetsbeskrivning I rollen som C-chaufför vid vår terminal i Timrå blir du en del av ett team på ca 60 personer, som är chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Arbetet som chaufför består främst i att distribuera gods i Sundsvall med omnejd men tjänsten innefattar även sortering och scanning av gods samt lossning och lastning av bilar. Hos oss är varje bil en egen ekonomisk enhet och du ansvarar för att den linjen du kör bidrar med positiva ekonomiska resultat till företaget i stort. Vi tillämpar alltid provanställning med förhoppning om att det ska övergå i en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är snabb i steget, är noggrann, självgående och har ett bra kundbemötande. C-behörighet, YKB, ADR samt goda kunskaper i svenska språket är ett krav. Kunskaper i engelska, CE-behörighet, truckbehörighet liksom tidigare branscherfarenhet samt vana ifrån styckegodshantering är meriterande. Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar transportavtalet. Välkommen att söka tjänsten som C-chaufför till vår terminal i Timrå redan idag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "C-chaufför Timrå". STATIONERINGSORT: Timrå OMFATTNING: 100 % ARBETSTID: Dagtid TILLTRÄDE: Snarast
Välj ett jobb för att visa detaljer