Doktorand i historia

Historia ingår i en flerämnesinstitution med ämnena engelsk lingvistik, genusvetenskap, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap och svenska språket, svenska som andraspråk samt sydsamiska. Historia är en relativt stor ämnesmiljö med 15 tillsvidareanställda varav 2 är professorer. Ämnet har idag 4 finansierade doktorander. Undervisning bedrivs i form av fristående kurser och kurser som ingår i grundskollärar- och ämneslärarprogram. Historieämnet vid Mittuniversitetet har både en tematisk och kronologisk bredd, där det förekommer såväl socialhistorisk som kultur- och idéhistorisk forskning, liksom allt från medeltidshistoria till samtidshistoria. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår forskarutbildningsstudier och förfärdigande av avhandling för doktorsexamen i en omfattning av fyra års heltidstjänstgöring. Möjlighet kan finnas att förlänga anställningstiden med institutionstjänstgöring, fördelat på upp till 20 % av heltid per år. De senare arbetsuppgifterna kan utgöras av utbildningsinsatser på grundutbildningskurser eller uppdragsutbildningar eller annan institutionstjänstgöring. Behörighet Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i historia eller ett närliggande ämne (såsom idéhistoria eller ekonomisk historia), inom vilka ingår en uppsats på avancerad nivå om minst 15 högskolepoäng, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. För särskild behörighet krävs därutöver att den sökande besitter de kunskaper i svenska (alternativt danska eller norska) och engelska som behövs för att klara utbildningen. Undervisning på forskarutbildningen i historia sker på svenska eller engelska. Vissa kurser ges endast på svenska, och det obligatoriska högre seminariet bedrivs i normalfallet på svenska. Mittuniversitetet erbjuder icke-svenskspråkiga anställda kurser i svenska. Bedömningsgrunder I urvalet av de sökande som uppfyller behörighetskraven bedöms i första hand självständiga arbeten under högskoleutbildningen, i synnerhet på avancerad nivå, samt den forskningsplan för avhandlingsarbetet som den sökande ingett. Bedömningen avser en sammanvägning av styrkorna (vetenskaplig relevans, kvalitet, analytisk förmåga, originalitet, bredd och progression), liksom till projektets genomförbarhet. Hänsyn ska tas till skilda förutsättningar, såsom den föreskrivna omfattningen av tidigare uppsatsmoment. Dessutom vägs in i vilken utsträckning den sökande i övrigt besitter de förmågor som krävs för att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Den sökande bör vara självgående, initiativtagande, ha god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att hantera motgångar. Det är också en förutsättning att det finns handledarkompetens inom ämnet för det föreslagna doktorandprojektet. Handläggning Beredningen av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/ Anställning och tillträde Doktorandanställningen avser en anställning som motsvarar fem år och beräknas leda fram till en doktorsexamen. Förutom forskarstudier som omfattar minst 80 % av heltid kan undervisning och administrativt arbete om upp till 20 % ingå i anställningen. Vid full institutionstjänstgöring om 20 % per år uppgår den totala anställningstiden till 5 års heltidstjänst. Om studietakten i forskarutbildningen förändras ändras anställningstiden i motsvarande omfattning. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Tillträde 2026-03-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsort: Sundsvall Lön: Enligt Mittuniversitetets lönetrappa för doktorander.   Information Närmare upplysningar lämnas av prefekt Glenn Svedin, mailto:[email protected], ämnesföreträdare Samuel Edquist,mailto:[email protected], bitr. ämnesföreträdare Erik Nydahl, mailto:[email protected], studierektor Dorothée Goetze, mailto:[email protected] Ansökan Till ansökan ska bifogas en forskningsplan. Den ska omfatta mellan 5 och 10 A4-sidor och beskriva det tänkta avhandlingsarbetets syfte och forskningsfrågor, dess plats i relation till relevant forskningsläge och teoribildning, och en redogörelse för metod och källmaterial. Till ansökan bifogas också C-uppsats, magister- eller masteruppsats samt annan forskningsproduktion som åberopas. Den sökande uppmanas att i sitt personliga brev beskriva hur hen kommer kunna anknyta till ämnets existerande forskningsmiljö. För vidare information om det sistnämnda kan den sökande bland annat ta hjälp av ämnets och de anställdas webbsidor. Den sökande har möjlighet att ange upp till två referenspersoner. Ansökningshandlingar ska vara på svenska, norska, danska eller engelska. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-08-31.  Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Infrakraft söker Entreprenadingenjör till Sundsvall!
Infrakraft Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker nu en driven och engagerad Entreprenadingenjör till vår växande koncern med placering på vårt nyetablerade kontor i Sundsvall! Som Entreprenadingenjör hos oss kommer du att arbeta nära platschef och projektchef samt vara delaktig genom hela projektprocessen - från anbud till slutdokumentation. Du kommer att stötta vid tekniska frågor, kontraktsadministration, ekonomisk uppföljning, kalkyl, tidsplanering, inköp, arbetsledning, kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en byggteknisk utbildning (alternativt motsvarande kompetens förvärvad från arbetslivet) samt några års erfarenhet från anläggningsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, anläggningsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Flexibilitet är viktigt då övernattning på annan ort är vanligt förekommande i vår verksamhet. Körkort B är ett krav. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Södra Norrland. Resor i tjänst förekommer. Kontakt David Garcia [email protected] 076 760 20 73 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
AML och Regelverksansvarig till Sidensjö Sparbank
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Arbetsbeskrivning Som AML och Regelverksansvarig är du en nyckelspelare i affärsstödsteamet. Du driver och utvecklar arbetet inom AML, regelefterlevnad, bedrägerihantering och klagomål – områden som är avgörande för bankens trovärdighet och framgång.  Rollen innefattar ett stort mandat att påverka och bidra med din kompetens i både strategiska och operativa frågor, och du har alltid stöd från kollegor och ledning. Du får möjlighet att jobba både högt och lågt – strategiskt, operativt och tillsammans. Du ingår i ett kompetent och engagerat affärsstödsteam som jobbar nära varandra och har ett starkt samarbete med andra funktioner i banken. Du har också många externa kontakter, t.ex. med myndigheter och Swedbank. Du blir en viktig rådgivare till bankens särskilt utsedda befattningshavare (SUB) och kommer att jobba nära ledningsgruppen. Rollen är bred och innefattar ansvar för flera viktiga områden: - AML-ansvar: Du utvecklar bankens processer för att motverka penningtvätt och terrorismfinansiering, leder utvecklingsprojekt och genomför kundutredningar och kontroller. - Regelefterlevnad: Du ansvarar för att utveckla, driva och följa upp bankens arbete med regelverk och säkerställa rätt beslutsunderlag, uppdaterade rutiner och rapportering till myndigheter och branschorganisationer. - Bedrägerihantering: Du hanterar inkomna bedrägerier och reklamationer, tar beslut i ärenden och återkopplar till kund. - Klagomålshantering: Du ansvarar för inkomna klagomål, stöttar kollegor i hantering och skapar vid behov handlingsplaner. - Adjungerad i Risk- och Revisionsutskottet - Ansvar för GDPR och informationssäkerhet - Du samordnar uppföljning av utkontrakterad verksamhet och är delaktig i bankens AML-råd och affärsstöd. Kvalifikationer och egenskaper - Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande - 2–5 års erfarenhet från bank, finans eller annan verksamhet med fokus på AML eller regelefterlevnad - Meriterande med Swedsec-licens för ledning och kontroll Vi söker dig som är: - Strukturerad och analytisk - Kommunikativ och tydlig - Lösningsorienterad och flexibel - Inbjudande och stödjande i samarbetet med andra - Trygg i att driva och leda utvecklingsarbete - Nyfiken och gillar att hålla workshops, sprida kunskap och tänka nytt Du har ett genuint intresse för regelverk och regelefterlevnad och håller dig aktivt uppdaterad kring förändringar i omvärlden. Du trivs med att växla mellan olika arbetsuppgifter utifrån vad som behövs för stunden och är trygg i att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Då rollen innebär nära samverkan med flera olika funktioner i banken är du en god relationsbyggare som ser samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat. Du drivs av ett starkt engagemang för bankens uppdrag och är stolt över att bidra till ett område som har stor betydelse för både kunder och samhälle. Med en passion för att skydda banken mot ekonomisk brottslighet arbetar du proaktivt för att förebygga att kriminalitet letar sig in i bankens infrastruktur. Samtidigt brinner du för att stötta och utbilda dina kollegor inom dessa frågor – vilket kräver att du hela tiden håller din kunskap aktuell och är lyhörd för utvecklingen inom området. Om Sidensjö Sparbank Sidensjö Sparbank är en lokal sparbank med hjärtat i Örnsköldsviks kommun – och världens enda bank med huvudkontor i Sidensjö. Här fattas alla beslut på hemmaplan, och med kontor i Skorped och mötesplats i Örnsköldsvik finns de nära sina kunder. Med över 125 års erfarenhet låter de vinsterna stanna lokalt och stöttar föreningar, näringsliv och kultur. De tror på styrkan i personlig service och lokal närvaro, med växande kundbas som kvitto på framgången. Hos dem är jämställdhet, mångfald och hållbarhet viktiga värden. Som anställd får du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och förmånliga villkor på bankens tjänster. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar (kundens namn) med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Branch Manager Gitte Thorsén på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 2025-05-30, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #ekonomi

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Bärgare till Assistansbolaget (Sundsvall)

Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Vi söker dig som redan har ett C-körkort och YKB. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare. Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice. KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS Körkortsbehörighet C och YKB Goda fordonskunskaper Intresserad av teknik och har en hög digital kompetens Serviceinriktad, ansvarsfull och stresstålig Trivs med att arbeta självständigt men att vara en del av ett team God svenska i tal och skrift God förståelse för engelska VI ERBJUDER Helt ny klimatvänlig fordonsflotta Digitala verktyg för att eliminera administration, allt sker digitalt En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat Självständigt arbete med frihet under ansvar God lön och förmånliga villkor. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. ARBETSTIDER Arbetstider med skift både dagtid och nattetid med jour. PLACERING Som bärgare hos Assistansbolaget utgår du i regel från din hemadress. Därför bör du vara bosatt i orten där tjänsten är annonserad.  LÖN Vi erbjuder fast lön. Varmt välkommen in med din ansökan!   Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

21 april 2025
Sista ansökan:
8 oktober 2025
Fält Säljare - Snittlön 40.000kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Svetsmontör till STT Emtec
Stegra Rekrytering AB
Svetsare och gasskärare

Har du ett öga för teknik och kvalitet, och vill vara en del av ett växande företag med framtidsfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Om STT Emtec Vår affärsidé är att utveckla, marknadsföra och leverera innovativa lösningar och tjänster inom avgasrening och motorprovning. Vi har genom åren utvecklat och sålt avgasreningssystem för eftermontering och för OEM-marknaden. Avgasreningssystemen baseras på flera olika tekniker såsom EGR, aktiva DPF-system, lean NOx och SCR. Vi har fokuserat på de viktigaste komponenterna i systemen, såsom doseringssystem för HC- och DEF(urea-lösning), elektronisk styrning och övervakning. Vi levererar kompletta avgasreningssystem främst för den marina marknaden men även för stationära applikationer och arbetsmaskiner. Vi har ett eget motortestcenter med utrustning och en organisation ackrediterad enligt ISO/IEC 17025. Motorlaboratoriet använder toppmodern testutrustning för avancerad mätning av motorparametrar och avgasemissioner från tunga och lätta motorer. Motorlaboratoriet erbjuder motortesttjänster och relaterade konsulttjänster till våra kunder och spelar en nyckelroll för vår egna produktutveckling. Om rollen I rollen som svetsmontör arbetar du huvudsakligen med tillverkning av katalysatorer i rostfritt stål. Arbetet innebär svetsning med TIG och MMA, samt till viss del MIG. Du kommer även att valsa och arbeta efter ritningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar, där du arbetar med problemlösning och kreativt tänkande. Arbeta proaktivt mot deadlines och ta stort eget ansvar. Tillverkning av katalysatorer genom valsning, svetsning och montering enligt ritning. Din profil Du har ett starkt tekniskt intresse och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är självgående, kvalitetsmedveten och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara kreativ. Krav för tjänsten Verkstadsutbildning eller motsvarande erfarenhet Några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter Kunna läsa ritningar och följa dessa Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet av svetsning med TIG, MMA och MIG Valsning B-körkort Meriterande Datorvana Svetslicens Truckkort (motviktstruck) Erfarenhet av supportsvarv Övrigt Uppdragsform: Konsultuppdrag under 6 månader med goda chanser att bli överrekryterad till kund Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 08.00-17.00 med möjlighet till flex) Ort: Sundsvall, Njurunda Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via O76-022 49 82 och [email protected] Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

17 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni.  Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Trädgårdsarbetare, Örnsköldsvik
Svensk Markservice AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Inför säsongen söker vi nu Trädgårdsarbetare – Skapa hållbara och trivsamma utemiljöer med oss på Svensk Markservice i Örnsköldsvik Om tjänsten Svensk Markservice söker engagerade och erfarna trädgårdsarbetare för att stärka vårt team inom skötsel av utemiljöer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med kvalitet, säkerhet och hållbarhet i fokus. Som trädgårdsarbetare hos oss kommer du att: Sköta och utveckla grönytor genom gräsklippning, ogräsrensning och plantering Beskära träd och buskar för att främja hälsa och estetik i utemiljön Hantera trädgårdsmaskiner och verktyg, inklusive motorsåg om behörighet finns Delta i anläggningsarbeten såsom markarbeten, stenläggning och plantering Arbeta enligt våra höga säkerhets- och kvalitetsstandarder för att skapa trygga och trivsamma miljöer Kvalifikationer Vi söker dig som har: Erfarenhet av grönyteskötsel, gärna inom park- eller fastighetsskötsel Kunskap om växter, beskärningstekniker och markvård God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, då arbetet innebär kontakt med kunder, kollegor och arbetsledning Motorsågskörkort (meriterande) Heta arbeten (meriterande) Skyliftkort (meriterande) Erfarenhet av anläggningsarbeten (meriterande) B-körkort manuell (krav) B96 / BE (meriterande) Hjullastare (meriterande) Ett öga för detaljer och en vilja att arbeta i team samt självständigt Vi erbjuder En arbetsplats där kvalitet, säkerhet och hållbarhet är kärnvärden Möjlighet att utvecklas inom grönyteskötsel genom utbildning och erfarenhetsutbyte Ett tryggt och stabilt företag med kollektivavtal och goda anställningsvillkor Vill du vara med och skapa vackra och välskötta utemiljöer? Ansök redan idag!

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Verktygsmakare till Elpress – Bli en del av något större
Elpress AB
Verktygsmakare

Vi på Elpress tror på kraften i att arbeta tillsammans. Varje liten del vi tillverkar spelar en avgörande roll i ett större sammanhang och varje medarbetare är en viktig kugge i det maskineri som driver oss framåt. Nu söker vi en verktygsmakare till vårt team i Kramfors. Kanske är det du? Tillsammans bygger vi framtidens produktion Som verktygsmakare hos oss är du inte bara en expert på detaljer – du är en nyckelperson som håller vår produktion rullande med precision, kvalitet och omtanke. Du får arbeta med modern teknik i en miljö där innovation och samarbete går hand i hand. Här är vi stolta över vårt hantverk, och ännu stoltare över teamet som gör det möjligt. Din roll hos oss Du kommer att arbeta med både manuella och CNC-styrda maskiner och ha en central roll i att våra verktyg håller absolut högsta klass. Du blir också en viktig brygga mellan teknik, produktion och utveckling – alltid med öga för förbättring. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Tillverkning av reservdelar och prototyper Tätt samarbete med tekniker och operatörer för att lösa utmaningar i produktionen Programmering och körning av CNC-maskiner (svarv, fräs, trådgnist, gravyr) Manuellt arbete som slipning, borrning och härdning Läsa och tolka tekniska ritningar och specifikationer Vi söker dig som Du är inte bara skicklig i ditt yrke, du är också en lagspelare. Du ser detaljerna, men har alltid helheten i åtanke. Hos oss är lösningar något vi skapar tillsammans. Vi tror att du har: Erfarenhet som verktygsmakare eller liknande teknisk bakgrund Vana vid både manuella och styrda maskiner God förståelse för tekniska ritningar Ett strukturerat arbetssätt och hög noggrannhet En problemlösande inställning och gillar att samarbeta Vi erbjuder dig detta På Elpress blir du del av ett företag där människor bryr sig – om sitt arbete, om varandra och om framtiden. Vi erbjuder: Ett varierat och utvecklande arbete i en modern och trygg miljö Möjlighet att arbeta med prototyper och förbättra produktionsflöden Ett starkt team där vi stöttar varandra och firar framgångar tillsammans Trygga villkor och fokus på din utveckling och kompetens Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare Placering: Kramfors Arbetstider: Mån–fre 07:00–16:00, med möjlighet till flex Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och tillämpar slumpvisa tester Om Elpress Vi är ett globalt industriföretag med rötterna i Kramfors och hjärtat i varje detalj vi tillverkar. Sedan 1959 har vi utvecklat och tillverkat kompletta kontaktpressningssystem med kvalitet och pålitlighet som ledstjärna. Idag är vi cirka 170 medarbetare och representerade i över 70 länder – men känslan i teamet är fortfarande familjär. Ansökan & Kontakt Ansök senast 2 maj 2025 via länken – urval sker löpande, så vänta inte! Frågor? Stefan Hopstadius, Gruppchef – 0612-71 71 47, [email protected] Camilla Wahlström, IF Metall – 0612-71 71 91 Vill du vara med och forma framtidens produktion tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Maskinuthyrare och verktygsprovare
One Nordic AB
Distributionselektriker

ONE Nordic utvecklar och bygger Sveriges energiinfrastruktur och är en av branschens ledande inom bland annat lokal- och regionnätsområdet. Vi jobbar ständigt med att hjälpa våra kunder att underhålla, bygga, förbättra och utveckla sina anläggningar (0.4 – 130 kV). Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats där vi ger våra medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Nu söker vi en maskinuthyrare och verktygsprovare i Sundsvall. Arbetsuppgifter I rollen som maskinuthyrare och verktygsprovare på ONE Nordic kommer du att arbeta med uthyrning av instrument, maskiner och verktyg samt underhåll och service av verktyg och maskiner. Vi vänder oss både till interna och externa kunder. Ditt arbete bidrar till att våra kunder får en säker arbetsmiljö och i förlängningen till och med rädda liv. Du arbetar självständigt och utgår från vår depå i Sundsvall men tjänsten kommer även att innebära en del resor. Arbetet är fritt och omväxlande. Uthyrning av instrument, maskiner och verktyg Reparera, underhålla och besiktiga maskiner och verktyg Ta emot gods och registrera i våra system Bygga goda relationer med våra kunder Boka egna uppdrag hos kund via telefon och email Dokumentera utförda uppdrag Vem är du? Du har en avslutad teknisk gymnasieutbildning. Vi ser det som en merit om du har en etablerad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från energibranschen är meriterande. Du har relevant arbetslivserfarenhet och teknisk kompetens inom mekanik och vana att reparera och underhålla maskiner. Som person har du förmåga att kommunicera rakt och tydligt och har en väl utvecklad social förmåga. Noggrannhet och god struktur är viktiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Du har också en mycket god förmåga att arbeta självständigt samt är initiativtagande, beslutsam och lösningsinriktad. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också viktigt att du har ett högt säkerhetstänk. B-körkort är ett krav och du talar och skriver svenska flytande. Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder: Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag! Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johnas Grönvall, avdelningschef, på tel. 0706-887828. Intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Facklig kontakt Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF)

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025