Lediga jobb i Västmanlands län

Sök totalt 1416 lediga jobb i Västmanlands län

Sekreterare/assistent
Nordic Medical Care AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker en sekreterare eller assistent till vårt vårdföretag i Västerås. Tjänsten innefattar arbete inom både administrativ och IT (hantera hemsida). Du kommer att ha en viktig roll i att stödja våra läkare och vårdpersonal i deras dagliga arbete. Arbetsuppgifter: -Patientadministration (kallelser, bokningar, kontakt med patienter). -Översättning och kommunikation på hebreiska, arabiska och engelska. -Samordning av vårdkontakter och uppföljning. -Hantering av inkommande vårdärenden och remisser. -Hantera hemsida, mail och sociala medier. Om du har legitimation som läkare från annat land är det meriterande.

7 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kickstarta din säljkarriär – Är du vårt nästa stjärnskott?
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Är du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell med hög provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi söker dig som: Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska eller engelska Meriterande: Kökort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: provision + dagligbonus (10 000–50 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!

7 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Är du en driven ledare med passion för försäljning? Bli vår nya Teamleader!
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du leda ett säljteam, bygga något från grunden och vara en nyckelspelare i vår expansion? Vi söker en självgående och driven teamleader som vill ta sitt nästa steg inom fältförsäljning. Vad vi erbjuder: ✅ Provisionsbaserad lön – Du tjänar både på din egen försäljning och får en kickback på teamets prestation. ✅ Milersättning – Vi ser till att du inte går back på resor. ✅ Stöd i rekrytering – Vi hjälper dig att bygga ditt team. ✅ Dagliga möten med säljchef – Du får stöd, coaching och strategier för att driva teamet framåt. Vem vi söker: ✔ Erfarenhet av fältförsäljning – Du vet vad som krävs för att lyckas. ✔ Körkort ✔ Ledaregenskaper & driv – Du är redo att ta ansvar och bygga något stort! Meriterande: Egen bil Låter det som något för dig? Ansök nu och bli en del av vår tillväxtresa!

7 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Transport and Logistics Planner
Hitachi Energy Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

The opportunity We are looking for a Transport and Logistics Planner for our Power Quality Solutions business in Västerås. In this role, you will be responsible for handling shipments worldwide and ensure that deliveries arrive at the destination on time with the correct documentation. The work includes coordination with both internal stakeholders, suppliers and freight forwarders, planning and booking shipments along with producing the relevant documents for transportation. This means that you are an important link and coordinator between many parties, hence good teamwork and collaboration skills are crucial to succeed in the role. The execution of the tasks must always follow regulations and routines regarding quality and safety as well as legal aspects. This role includes routine tasks but also problem solving and continuous improvement. The work is conducted in a fast-paced global environment, with a strong focus on cross-functional collaboration. “With dozens of active projects across all parts of the world, you will be immersed in a multicultural, fast-paced, and flexible work environment. This is a fantastic opportunity to work at the heart of a global organization, contributing to impactful projects that shape the future of energy and infrastructure.” – Nathalia Huppert, Hiring Manager How you’ll make an impact Ensure on-time delivery of goods from packed material to delivery at site, handling the entire process from planning, booking to monitoring. Fulfill packing, marking and shipping procedures and create shipping documents per project requirements and in compliance with local and global trade regulations. Work together with internal project managers, suppliers, forwarders and customer representatives to ensure a smooth shipping process of Hitachi goods to site. Ensure project timelines and transportation budgets are met. Represent the Logistics department in project teams and keep the organization up to date on the current processes and regulations. Establish best execution practices and contribute to ongoing initiatives within the team and drive change. Your background Experience or education in area of transport/logistics/shipping Basic knowledge of logistics compliance (import and export documentation/rules) Good communication and networking skills as well as strong analytical and problem-solving skills. Strong administration skills and capability to handle periods of high intensity with many tasks/topics ongoing Interest in driving continuous improvement, optimizing processes and ability to adapt to changes. Fluency in English, written and verbal, is a requirement. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Due to the summer holiday period, we will begin reviewing applications after the summer break. We kindly inform you that this may result in some delays in the recruitment process. We appreciate your patience and will get back to you in August! Recruiting Manager Nathalia Huppert, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107- 38 51 42. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren [email protected]

7 juli 2025
Sista ansökan:
2 januari 2026
Site Manager Linxon
Linxon Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Job Title: Site Manager Location: Sweden (Site Based) Job Overview: Lead all on-site activities of a project to assure cost-effective execution of project deliverables in accordance with contract specifications, quality standards, schedule, and safety requirements during the start-up, construction and/or erection, commissioning, maintenance phases of substation. Main Accountabilities and Responsibilities: 1. Site planning: Plans project on-site activities with Project Manager including necessary local resources, equipment and milestones. Coordinates agreement between customer and external resources on construction targets, health and safety requirements, site organization and policy. 2. Site coordination and monitoring: Responsible for the assigned site area as received from the customer or Project Manager till handing over to the end customer on completion of the project. Smooth and effective coordinating of all on-site activities to ensure the successful execution of start-up, construction, installation, testing and commissioning activities in alignment with contract specifications, quality standards, project time schedule, and safety requirements. 3. Stakeholder relations: Serves as a project representative by building and maintaining effective relationships with customers as well as other local organizations such as authorities, banks, and suppliers to ensure their active support of field activities. 4. Health, safety and environment (HSE) and project security: Ensures detailed and up-to-date construction Health & Safety (H&S) plan is in place in respect of each work package, compliant with the LINXON H&S plan. Ensures all on-site resources are properly trained on company health, safety and environment policy and proactively promotes health and safety considerations to project partners throughout the project. Empowered to suspend any activities on site (be it by LINXON personnel or by subcontractors) in case of OHS violation and, if a situation arises, takes the necessary steps to ensure that LINXON employees and other persons who may be present are not put at risk. 5. Material handling: Ensures correct handling, storage and installation of delivered equipment, coordinating on-site storage as well as local transportation to secure timely site delivery of equipment and material. 6. Sub-contractor Handling: Manages the sub-contractors on site hired by LINXON to ensure necessary quality, safety, and progress achieved to meet delivery date and agreed standards. 7. Site cost management: If applicable - controls project cost for the project site work, monitors actual spend against forecasts, and estimates final cost for the same. Manages the site cash and also handle small-2 site purchasing within agreed purchase limits. 8. Documentation: Ensures all documentation is modified and updated as necessary. Good document control at site and latest revisions are used for the construction work on site. 9. People leadership and development: Ensures (with HR support) that the area of responsibility is properly organized, staffed, skilled and directed. Guides, motivates and develops direct and indirect reports within HR policies. Coordinates local accommodation, site facilities, office equipment, petty cash, etc. Required Qualification: Degree/Diploma in Engineering-Electrical / Mechanical /Civil or corresponding working experience.

7 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Industriarbetare
Industriqompetens Mälardalen AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Är du en erfaren industriarbetare med hög arbetsmoral? Då är du välkommen att söka denna tjänst. Arbetsuppgifterna är i första hand montage, men också process och robothantering, i alla arbetsuppgifter ingår både truck- och traverskörning. Arbetet utförs i mestadels tvåskift men det kan också vara andra skiftformer. Erfarenhet av industriarbete är ett krav då upplärningstiden kan vara lång annars. Meriterande är om du har kunskaper i robothantering, svetsning, el-kunskap eller avancerat montage. Vi vill också att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Om du har en bakgrund med erfarenhet av verkstadstekniskt arbete, och dessutom är ordningsam och strukturerad så välkomnar vi dig till att bli vår nya kollega. Att du är självgående och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Om dig Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att vara flexibel och snabbt kunna växla mellan att se helhetsperspektiv och gå ner på detaljnivå. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Om IndustriQompetens IndustriQompetens är ett industriföretag som arbetar med bemanning. Vi arbetar med både stora och små aktörer runt om Mälardalen. Som anställd hos oss på IQ har du möjlighet att påverka din egen utveckling. Vi erbjuder en trygg anställning då vi går efter Teknikavtalet som är de kollektivavtal vi och de flesta av våra kunder är anslutna till. På IQ tar vi vara på den kompetens du har och matchar med kundens behov. Vi börjar normalt med en visstidsanställning för att både du och vi ska få chans att lära känna varandra ordentligt innan vi eventuellt går över till en tillsvidareanställning hos IQ eller något av våra kundföretag. Beroende på din bakgrund och referenser kan det naturligtvis vara aktuellt med en tillsvidareanställning redan från början. Du får en fast månadslön och övriga ersättningar enligt teknikavtalet som är det kollektivavtal vi och de flesta av våra kunder än anslutna till. Vi ser långsiktigt på dig som anställd och vårt mål är alltid att du som har rätt förutsättningar ska kunna erbjudas en tillsvidareanställning. Idag är ungefär hälften av våra medarbetare tillsvidareanställda hos oss. Stämmer ovan in på dig? Då är just du den vi behöver! Sök tjänsten direkt på www.iqjobb.se, där kan du även läsa mer om oss på IQ och hur det är att arbeta hos oss. Urval sker löpande varför det är viktigt att du inte väntar med din ansökan.

7 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Jobba som säljare - Ingen tidigare erfarenhet krävs!
Value Sales Sweden AB
Torg- och marknadsförsäljare m.fl.

Vill du kickstarta din karriär inom försäljning? Eller drömmer du om att bli entreprenör i framtiden? Om oss Vi på Value Sales är ett snabbt växande säljbolag som brinner för att utveckla framtidens toppsäljare. Vi grundade företaget med ambitionen att ge unga människor en språngbräda in i försäljningsvärlden – oavsett tidigare erfarenhet. Med ett starkt fokus på utbildning, teamkänsla och personlig utveckling har vi hjälpt många att ta första steget mot sin drömkarriär. Om tjänsten I din roll som fältsäljare kommer du att representera välkända varumärken och aktivt möta kunder genom personliga kundbesök. Du har möjlighet att välja mellan att resa runt i Sverige tillsammans med teamet eller utgå från din hemort och arbeta lokalt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Att sälja produkter/tjänster genom kundbesök i bostadsområden Att skapa relationer med nya kunder – både kalla och varma Att samarbeta med ditt team och delta i dagliga coachmöten Detta är en heltidstjänst som inleds med en 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, ca kl. 13.00–21.00. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att resa och upptäcka olika delar av Sverige – eller arbeta från din hemort Garantibonus Generös provisionsmodell utan tak – du styr din egen lön Kontinuerlig säljutbildning och personlig coachning En stark företagskultur där vi lyfter varandra varje dag Karriärmöjligheter inom företaget – vi rekryterar våra ledare internt Om dig Vi söker dig som är: Driven, nyfiken och har ett stort intresse för människor Orädd inför att ta kontakt med nya personer Villig att lära dig och utvecklas varje dag Flytande i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men absolut inget krav – vi utbildar dig från grunden! Vill du vara med på en resa där du utvecklas varje dag och samtidigt har kul på jobbet? Sök nu här i annonsen – vi ser fram emot att lära känna dig!

7 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Innesäljare VA & Mark Västerås
Ahlsell Sverige AB
Företagssäljare

På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. Vill du vara med och göra skillnad? Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” – vårt medarbetarlöfte till dig! Om jobbet som Innesäljare  Som innesäljare hos oss på VA & Mark blir du en del av ett kompetent team som tillsammans driver och utvecklar vår försäljning. Som innesäljare blir du en nyckelperson i Sveriges största säljkår och kommer att få arbeta nära både kunder och kollegor. Som innesäljare på Ahlsell är ett av dina viktigaste uppdrag att förstå kundens behov och skapa ett positivt kundbemötande. Du kommer dagligen att få jobba med: • Ge bästa rådgivning och service till våra kunder kring produkter och lösningar • Supportera kunder i produktval och orderläggning • Skapa och följa upp offerter • Kontakt med leverantörer Du jobbar proaktivt genom att ta kontinuerlig kontakt med kunderna för att bibehålla och stärka kundrelationerna. Placering: Ahlsells kontor i Västerås. Är du den vi söker? Vi hjälper till att dagligen lösa våra kunders problem och utmaningar, därför tror vi att det är viktigt att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. I rollen som Innesäljare är en dag inte den andra lik och det är en fördel om du kan hålla många bollar i luften samtidigt. En av våra framgångsfaktorer är vårt samarbete inom Ahlsell, därför är det extra viktigt för oss att du trivs med att arbeta nära kollegor och kunder. Du har en god förmåga att både skapa och upprätthålla långsiktiga relationer samtidigt som du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.   Din bakgrund kan variera men vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från försäljning. Du har en god administrativ förmåga och är gärna tekniskt intresserad. Om dig För oss är det viktigt att du som söker gillar att samarbeta. Med vårt enorma utbud av både produkter och lösningar gynnar det vår kund om vi arbetar som ett team. Vi kallar det One Ahlsell. Som innesäljare behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Din bakgrund kan variera men ett tekniskt intresse och vana att arbeta administrativt kommer att hjälpa dig i din roll. Vi ser gärna att du har en teknisk säljerfarenhet och/eller teknisk bakgrund inom området VA & Mark. Du motiveras av att skapa goda relationer och att överträffa kundernas förväntan lika starkt som du brinner för att ro affärer i hamn. Därför ska du välja Ahlsell Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvarata på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. Läs mer om vad det innebär att jobba på Ahlsell - Om Ahlsell | Jobba hos oss Vad händer nu? På Ahlsell arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och vill att Ahlsell ska spegla våra kunder och samhälle. Därför strävar vi efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess.Vi läser ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast 25-08-17. För frågor om tjänsten, kontakta Säljchef David Jansson 072-4585521 alt. Regional Försäljningschef Dennis Frimodig, tel: 076-1183209. Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072 716 98 31.  Varmt välkommen med din ansökan! Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

7 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kommunikationsstrateg till Vafabmiljö
Vafabmiljö Kommunalförbund
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

I rollen som kommunikationsstrateg med externt fokus har du det övergripande ansvaret för att utveckla och stärka Vafabmiljös externa kommunikation på ett strategiskt plan. Du säkerställer att kommunikationen stärker varumärket, bygger förtroende och ökar kunskapen om Vafabmiljös uppdrag, i syftet att främja ett mer hållbart beteende i regionen. På enheten kommunikation arbetar idag åtta kollegor. Teamet består av kommunikatörer, miljöinformatörer och kommunikationsstrateg med internt fokus. "Till vårt härliga gäng söker vi dig som skriver som en journalist, tänker som en strateg och andas som en barrskog." - Karin Bärudde, Enhetschef kommunikation. Om rollen Rollen fokuserar på långsiktigt kommunikationsarbete med särskilt ansvar för att leda arbetet med att utveckla tonalitet, budskapsformulering och målgruppsanpassning samt fungera som språklig förebild i den externa kommunikationen. Du driver arbetet med klarspråk, tillgänglighet och tonalitet i linje med vårt varumärkes kärnvärden och säkerställer att kommunikationen är tydlig, inkluderande och konsekvent i alla kanaler. Du fungerar som en rådgivande resurs till ledning, projekt och verksamhet i kommunikationsfrågor, och är med och stöttar både operativt och strategiskt i olika externa sammanhang. Du omvärldsbevakar kommunikationslandskapet, följer medieutrymme och trender inom branschen och omvandlar insikterna i relevanta strategiska åtgärder för organisationen. Rollen innebär också ett nära samarbete med pressansvarig och pressråd, där du bidrar i arbetet med pressmeddelanden, talespersonsstöd, mediekontakter och kriskommunikation. Du tar initiativ till kommunikationsinsatser och kampanjer, leder arbetet från idé till genomförande och följer upp resultat med fokus på effekt och måluppfyllelse. Vem är du? Vi söker dig som har en stark strategisk förmåga och trivs med att omsätta kommunikationsstrategier i konkret och engagerande innehåll. Du arbetar noggrant, strukturerat och är självgående, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat med ett lösningsfokuserat synsätt. Du är trygg i din yrkesroll, orädd och prestigelös, och du vågar både ställa relevanta frågor och ge rådgivning som utmanar och utvecklar. Ett genuint intresse för miljöfrågor och samhällsutveckling är en självklarhet för dig, och du vill använda din kommunikationskompetens för att bidra till en hållbar framtid. Som en del av vår grupp förväntas du leva och leda efter våra värdeord Trovärdiga, Omtänksamma och Nytänkande (TON) och att du delar vår strävan mot ett hållbart samhälle. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga förmågor. Vi ser att du har: - Akademisk utbildning inom kommunikation, journalistik, marknadsföring eller motsvarande. - Mycket god erfarenhet av kvalificerat strategiskt kommunikationsarbete, med fokus på extern kommunikation. - Dokumenterad erfarenhet av arbete med varumärkesutveckling, budskapsformulering och klarspråk. - Mycket god stilistisk känsla och mycket hög förmåga att skriva målgruppsanpassat, korrekt och engagerande. - Van vid att ge kvalificerat kommunikationsstöd till chefer och projektledare. - Erfarenhet av att leda komplexa kommunikationsinsatser och kampanjer, gärna inom offentlig sektor. - God erfarenhet av mediekontakter, pressarbete och kriskommunikation. - Vana att arbeta som projektledare och kan driva projekt utifrån de vanliga projektledarmodellerna. - Vana att arbeta med verktyg som CMS, sociala medier-plattformar, pressverktyg och analysverktyg. - Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift. - B-Körkort. Vad får du? Hos oss får du ett varierande arbete på en arbetsplats som sätter miljön först. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Vi erbjuder flera förmåner, bland annat ger träning ledig tid. Läs mer om våra förmåner här: Vafabmiljö karriärsida Vi vill spegla våra kunder och samhället i stort och vill därför anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och den erfarenhet det ger. Annat bra att veta: Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på huvudkontoret på Navet i Västerås, vi kommer tillämpa 6 månaders provanställning. Hos oss är du på plats tre dagar i veckan, de andra två väljer du själv var du jobbar bäst, hemma eller på kontoret. Så här ansöker du: Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten redan idag. Sista ansökningsdag är den 3 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Om Vafabmiljö Vafabmiljö är ett kommunalförbund bildat av Heby, Enköping och alla kommuner i Västmanland. Vi arbetar med avfallshantering på ett sätt som är långsiktigt och hållbart. Våra mål är att avfallsmängderna ska minska och att avfallet ska ses som en resurs. Allt ska återanvändas eller återvinnas så långt det bara är möjligt. Genom att dela med oss av vår kunskap och erbjuda bra lösningar vill vi ge dig förutsättningar att vara med och skapa en hållbar framtid. Tillsammans kan vi rädda världen lite grann varje dag, brukar vi säga. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Nyfiken på att veta mer om Vafabmiljö? Kika in VafabMiljö karriärsida (cruitive.com) Kontaktpersoner: Karin Bärudde Enhetschef Kommunikation [email protected] 021 39 92 37 Malin Nilsson Rekryterare [email protected] 072 – 143 56 99

7 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Underhållstekniker till AQ Plast i Västerås
Norén & Lindholm AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Underhållstekniker till AQ Plast i Västerås Vill du arbeta med tekniskt underhåll i en högteknologisk produktionsmiljö? Hos AQ Plast får du en central roll i ett värderingsstyrt bolag med korta beslutsvägar och stora ambitioner. Vi söker nu dig som har god el kunskap, ett ansvarstagande förhållningssätt och ett starkt intresse för teknik och problemlösning. Om rollen Som underhållstekniker hos AQ Plast arbetar du med både avhjälpande & förebyggande underhåll av maskinparken. Du blir en viktig del av vår produktion i Västerås där din erfarenhet, självständighet och initiativförmåga kommer till sin rätt. I rollen ingår felsökning, reparation och optimering av maskiner, liksom deltagande i investeringar, förbättringsprojekt och digitala uppföljningar. Du arbetar nära produktion, teknik och platsledning där du är en nyckelperson i att hålla vår produktion i en stabil och effektiv drift. Exempel på arbetsuppgifter • Felsökning, reparation och service av maskiner & utrustning • Förebyggande underhåll enligt plan samt akuta insatser vid driftstörningar • Medverkan i förbättrings- och investeringsprojekt • Underhållsplanering och dokumentation i huvudsak i Monitor & Mainter • Arbeta med säkerhet, tillgänglighet och driftsäkerhet ur ett helhetsperspektiv Vi söker dig som har • El kunskaper och erfarenhet av service, felsökning och reparation • Praktisk erfarenhet av mekaniskt underhåll, gärna från tillverkande industri • God förståelse för produktionsutrustning och verkstadsmiljö • Erfarenhet av arbete i affärssystem & underhållsystem, gärna Monitor & Mainter • Goda kunskaper inom Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort Det är meriterande om du har kunskap inom formsprutning eller annan tillverkande industri, men viktigast är ditt tekniska intresse och vilja att lösa problem. Som person är du Du är strukturerad, lösningsorienterad, självdriven och tar ägandeskap för ditt arbete. Du trivs i en operativ miljö där det krävs både samarbete och eget driv. Du har förmåga att prioritera rätt, agera med ett säkerhetstänk och gillar att jobba nära verksamheten. Placeringsort: Västerås Om AQ Plast AQ Plast är en del av AQ Group, en börsnoterad global koncern med över 9 000 medarbetare i 17 länder. Vi är specialister på formsprutning av termoplast, plåtbearbetning och montering till komplexa produkter med högt ställda krav. Våra kunder återfinns bland annat inom Automotive, medicinteknik och energi. Våra värderingar är: Kunden i fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Mod och respekt, Kostnadseffektivitet. Inom ramen för dessa värderingar arbetar vi med metodisk kvalitetskontroll, engagerade medarbetare och en stark företagskultur. Vi strävar efter att ständigt förbättra våra processer och produkter, och att leverera enligt kundernas höga förväntningar. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Läs gärna mer om oss: www.aqgroup.com/sv/plast/aq-plast Vill du veta mer? Rekryteringen sker i samarbete med Norén & Lindholm. Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lisa Tojkander på 070-77 88 155 eller [email protected] Om Norén & Lindholm Norén & Lindholm är ett etablerat rekryterings- och interimsföretag med hjärtat i Mälardalen. Vi matchar kompetens med företagens behov – från specialister till ledare. Hos oss är det personliga engagemanget alltid i fokus, och vi brinner för att skapa lyckade möten mellan människor och arbetsgivare. Vi jobbar aktivt med att främja mångfald och välkomnar alla sökande – olikheter är för oss en viktig styrka. Välkommen med din ansökan!

7 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025