Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vår pedagogiska verksamhet finns i våra tre tätorter Ramnäs, Virsbo och Surahammar. Den omfattar förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem och fritidsgård. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie kommer du att arbeta i våra förskolor vid behov och du kan komma att ingå i olika arbetslag. Du arbetar för att stödja barns utveckling och lärande samt arbetar med pedagogiskt arbete enligt läroplanen. Det är viktigt att du är anpassningsbar då det krävs att du kan hoppa in och jobba med kort varsel. Vi förutsätter att du arbetar utifrån helhetssyn på barnet/eleven och att du har respekt för varje barns/elevs behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fyllt 18 år och som brinner för arbete med barn. Lämplig utbildning och/eller erfarenhet inom området är meriterande. En viktig egenskap hos dig att du har lätt för att samarbeta med andra och har förmåga att se vad som behövs göras. Du behärskar det svenska språket väl såväl i tal som skrift. Det är bra om du har körkort och tillgång till bil då vi har förskolor i våra tre tätorter Virsbo, Ramnäs och Surahammar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inom verksamheter som rör barn och ungdomar krävs att du visar ett utdrag ur belastningsregistret. Läs mer på www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Ekängsbadet är ett litet familjärt bad. Här finns en 25 meters bassäng där två banor alltid är reserverade för motionssimning. Det finns en undervisningsbassäng och en liten plaskpool för de minsta. I anslutning till entrén finns en liten kiosk med enklare utbud. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som timvikarie på Ekängsbadet innebär att du tillsammans med övrig personal bemannar Ekängsbadet och ansvarar för badgästernas säkerhet och trivsel. Du kommer att arbeta med simundervisning, badbevakning, lokalvård, receptionsarbete med kassahantering och telefonkontakter. Arbetstiden är schemalagd dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fyllt 18 år och har intresse att jobba i ett serviceyrke. Simkunnighet är ett krav och simprov kan behöva avläggas innan anställning. Det är en merit om du har utbildning i HLR och Första hjälpen. En viktig egenskap hos dig är att du har lätt för att samarbeta med andra men även kunna arbeta självständigt samt har förmåga att se vad som behövs göras. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och anpassningsbar då det krävs att du kan hoppa in och jobba med kort varsel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Befattningen kräver utdrag för skola och barnomsorg ur Polismyndighetens belastningsregister. Läs mer på www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Inspireras du av att träffa nya människor? Vill du kunna styra din egen tid mot uppsatta mål? Vill du kunna påverka din inkomst? Då tror vi att denna tjänst kan vara något för dig! Isolerab söker en pålitlig och initiativtagande person till vårt härliga säljteam! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som fältsäljare på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Västmanland. Rollen som fältsäljare innebär i huvudsak uppsökande försäljning men även besiktning och rådgivning. Att möta kunder, både befintliga och nya är en stor och viktig del i arbetet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som fältsäljare får du: Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi och en positiv inställning till livet. Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag.
Opportunity HR Documentation Specialist to support in cleaning, organizing and updating HR documentation in our archive. The role must ensure our records are accurate and moved correctly to the new digital archive and new archive vendor. As part of the EDM project, there is a need to sort out (scan, sort out, digitalize) HR paper documentation stored in T7 building in Västerås and in our external archiving vendor. How you’ll make an impact: Review and analyze existing HR documentation to ensure compliance with company policies and legal requirements. Organize and categorize archived documents, identifying outdated or duplicate records. Update, label, and digitize physical and electronic files for better accessibility. Collaborate with HR team members to ensure proper handling of sensitive information. Build a new, improved process for archiving Prepare reports on progress and propose improvements to the document management process. Your background: 3+ years of experience in HR operations, compliance, or HR administration, with a focus on document management tools Strong understanding of HR policies, labor laws and compliance requirements and knowledge of GDPR and data protection regulations related to HR documentation. Experience in managing employee records, contracts and HR documentation in structured and compliant manner High attention to detail and accuracy in handling sensitive employee data Strong written and verbal communication skills, with fluency in Swedish and English What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! More information: Recruiting Manager Bartosz Korczyk, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected].
The opportunity With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! Our unit in Västerås is looking for a Warranty & Service Project Manager to join our international team at the Global Center of Competence for Power Quality Service. You'll be part of a high-spirited team, collaborating with colleagues across the organization. In this role, you will manage Warranty and Service projects, including technical and commercial responsibilities. This position will enhance your technical competence and contribute to the transition towards greener energy solutions. “Join our dynamic team, where you will have the chance to work on exciting projects, tackle different challenges every day, and engage with the global team. Alongside a supportive work environment, we value your talents and encourage them to flourish.” - Josefine Rysjö, Hiring Manager. How you’ll make an impact Managing multiple ongoing Warranty and Service projects for Power Quality portfolio where you will be the main point of contact for the customer, internal as well as external end customers. Handling a wide range of tasks in the projects such as fault investigations, coordination of site activities and customer relationship. Manage and solve upcoming quality issues for your assigned projects together with engineering team, suppliers, and customer. Managing operational and financial reporting for projects while driving continuous improvements to enhance efficiency and quality. Collaborate globally with the responsible in the regions and local operation units to support our customers around the world. Deliver according to customer expectations within budget and expected quality. Your background Degree in Engineering or other equivalent work experience Strong HSE, quality and integrity mindset. You are organized, structured, and collaborative as a person. Have a strong ability to prioritize and take responsibility for your deliveries. Fluent in English, both written and verbal is required, other language such as Swedish, Spanish, or German are considered added value. Previous experience in project management and/or from the Energy Sector is considered added value. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to embrace an exciting new challenge? If the description above suits you, we warmly look forward to receiving your application. Applications will be reviewed continuously. Recruiting Manager Josefin Rysjö, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Partner, [email protected]
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
The opportunity We are looking for an Infrastructure Operations and Support Lead that will help pave the way for our digital platforms on the cloud as Infrastructure as a Service & on-premises deployment and configuration professional. Our R&D engineers and scientists develop breakthrough technologies that change the way the world works, and industries do business. We constantly push the limits of convention, while retaining our focus on delivering quality products and solutions to our customers. You will be working in a rapid team setup in a Global Environment, with colleagues in around the globe that is cooperating with our global teams. You will report to the local department but also to the Global R&D functions for digital solutions & service in HVDC. The team is working in an agile way where all team members are expected to contribute with their knowledge and experiences to achieve the common goals for the development of the products. This means that the team is doing breakdown of activities together, collaborate within the team as well as seeking collaboration with other relevant teams in (and sometimes outside) the HVDC organization. How you’ll make an impact Maintaining and operating automated software builds (incl. internal tools) and deployment for cloud and edge solutions. Maintaining and operating support tools and support processes towards our customers. Managing and operating logging and monitoring systems. Supporting/Going to Stations and/or remotely Configuring and installing MIMS & Edge device. Identify, implement and improve support processes and tools like ServiceNow. Participating in R&D and Operations forums and contributing to ideas and innovations. Your background Experience in Microsoft Azure and DevOps. Experience working in Windows & Linux based infrastructures. Experience in network knowledge and firewall. Coordinating support activities and understanding support relations. Experience in ServiceNow and Support processes. Bachelor’s degree or higher in Computer Science or an equal field of study, with 3+ years of experience and fluent English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Behar Sopjani,[email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]
För vår kunds räkning söker vi en självgående CNC-operatör med kunskaper inom svarvningsom vill ta sig an ett tekniskt utmanande och varierande arbete. Kunden är verksam inom industrin och erbjuder en stimulerande miljö där precision och problemlösning står i fokus. I rollen arbetar du med stycktillverkning, vilket innebär att du kommer att hantera allt från enstaka detaljer till mindre serier. Färdiga program saknas, och därför är det viktigt att du kan skapa och anpassa program baserat på ritningar. Ofta innebär arbetet flera omställningar och programmeringar per dag. Du ansvarar för två CNC-maskiner: Maskin 1 - Gildemeister NEF 600 2011: ISO-programmering med möjlighet att förbereda program i Vericut. Maskin 2 - Hyundai-kia skt200: Programmering sker från grunden, direkt i maskinen. Eller Vericut För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, tekniskt kunnig och noggrann. Ansvarsområden Skapa och anpassa program i Vericut, Heidenhain och Fanuc. Ställa in och ställa om CNC-maskiner utifrån ritningar. Ansvara för kvalitet och noggrannhet i tillverkningen. Arbeta med kontinuerlig förbättring av processer. Ort: Västerås Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och som har ett analytiskt arbetssätt. Du är lösningsorienterad, noggrann och har ett öga för detaljer. Då arbetet innebär mycket omställningar och problemlösning är det viktigt att du är flexibel och bekväm med att arbeta i ett varierande tempo. Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta som CNC-svarvare. Kunskaper i Vericut, Heidenhain och Fanuc. Förmåga att skapa program utifrån ritningar. B-körkort och tillgång till bil. Meriterande Travers- och truckkort. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kunden Kunden är ett företag specialiserat på svetsning, maskinbearbetning och tillverkning av specialanpassade komponenter. De erbjuder tjänster som svarvning, fräsning och svetsning för kunder inom olika industrier. Företaget är känt för sin flexibilitet, kvalitet och förmåga att hantera både små och stora projekt enligt kundens behov. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Inledning Är du vår nya stjärna? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs att arbeta i fartfylld och högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Dina yttersta arbetsuppgifter som barback hos oss på O'Learys Västerås är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att rodda i baren,säkerställa att baren är fylldmedallt som behövs, plocka glas och se tillså att vi alltid bibehåller en ren och snygg restaurang.Du kommer att vara behjälplig till våra bartenders och ni arbetar tillsammans som ett team. Vi söker dig som Är en framåt och positiv person som vill representera vårt varumärke. Du strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalité i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Din passion för service och att skapa minnesvärda gäst upplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Du har inget problem med att arbeta under stress eller att ställa om i omväxlande situationer. Du är lyhörd och flexibel både mot dina gäster och kollegor. Du måste ha fyllt 18 år och ingen tidigare erfarenhet krävs. Om O Learys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: 10% ARBETSTIDER: Kvällar och helger
Inledning Är du vår nya stjärna? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs att arbeta i fartfylld och högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Dina yttersta arbetsuppgifter som servitris hos oss på O'Learys Västerås är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Vi söker dig som Är en framåt och positiv person som vill representera vårt varumärke. Du strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalitet i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Din passion för service och att skapa minnesvärda gäst upplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Du har inget problem med att arbeta under stress eller att ställa om i omväxlande situationer. Du är lyhörd och flexibel både mot dina gäster och kollegor. Du behöver ha fyllt 18 år, inget krav med tidigare erfarenhet men det är meriterande. Om O Learys O'Learys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: 10-20% ARBETSTIDER: Kväller och helger
Välj ett jobb för att visa detaljer