Nu har du möjlighet att söka tjänsten som Föreståndare /Biträdande verksamhetschef på Matsbo Akut HVB. Jag heter Kalle Jansson och är nuvarande föreståndare/verksamhetschef på Matsbo Akut HVB och har fått en ny tjänst inom samma bolag. Vi arbetar efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar. Vi har väl upparbetade relationer med Humanas stödfunktioner inom bland annat HR-frågor, ekonomi och kvalité. Som föreståndare/bitr. verksamhetschef hos oss på Matsbo Akut HVB får du en ledande roll, där vi tillsammans hjälps åt att möta utmaningarna och föra verksamheten framåt med fokus på goda behandlingsresultat. Om oss Matsbo Akut HVB är en verksamhet i Norberg som tar emot korta och akuta placeringar på ca. 8-10 veckor. Verksamheten har 6 platser och riktar sig till barn och unga 13-17 år med kriminalitet som problematik. Matsbo Akut HVB tar med kort varsel emot/hämtar ungdomar som befinner sig i någon form av akut situation samt är i behov av en tillfällig placering för att planera en mer långsiktig placering och insats. Det primära behandlingsarbetet på Matsbo Akut HVB är av kartläggande karaktär. Under placeringen på Matsbo Akut HVB kartläggs ungdomarnas styrkor och behovsområden genom strukturerade kartläggningssamtal med terapeut, individuella samtal med behandlingspersonal samt via boendeobservationer. Detta med målsättningen att efter placeringen kunna lämna förslag på kommande insatser. Verksamheten tar emot placeringar enligt SoL samt LVU från hela Sverige. Om tjänsten I tjänsten som föreståndare/biträdande verksamhetschef hos oss på Matsbo Akut HVB arbetar du huvudsakligen med: -daglig drift - personal - arbetsmiljö - ekonomi - utvecklingsarbete - kvalitetsarbete Vem är du? Som föreståndare/bitr. verksamhetschef hos oss är du intresserad av socialt arbete och att kombinera detta med coaching och tydligt ledarskap. Hos oss förväntas du vara en flexibel, lösningsfokuserad, stresstålig, trygg och tydlig chef som får verksamheten att genomsyra en god vård. Genom att leda och fördela arbetet utifrån Humanas värdegrund och evidensbaserad praktik för individuell vård är du en del i att kvalitetssäkra samt utveckla verksamheten. På så sätt bygger du också din ledarskapsutveckling i vår organisation. Formella krav för denna tjänst är: -en högskoleutbildning såsom socionom eller likvärdig - erfarenhet av målgruppen (ungdomar i kriminalitet) - erfarenhet av arbetsledande funktion - att du trivs i en miljö där det tas snabba beslut Meriterande är: - tidigare arbete inom socialtjänsten - tidigare arbete på HVB/institution Övrigt Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidare, 100% på dagtid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön: Lön enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde: Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse utifrån myndighetsbeslut gällande annan verksamhet. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta föreståndare Kalle Jansson via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025 07 13. Vänta inte med att ansöka då vi löpande går igenom urvalet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Har du stort intresse av IT och god vana av datorer och annan teknisk kringutrustning? Tycker du att det är roligt med problemlösning och att stödja dina kollegor i frågor som rör IT? Svenska kyrkan Västerås söker en engagerad och självgående IT- tekniker som trivs med att lösa tekniska problem och som tycker om att arbeta nära användare. Du stödjer våra medarbetare och förtroendevalda och arbetet är både operativt och serviceinriktat. Vi erbjuder varierade arbetsuppgifter med stort eget ansvar och arbetsleds av vår IT-samordnare. I tjänsten ingår bland annat att • arbeta med felsökning av Windows 10 och 11, Microsoft 365, iOS, OneDrive och annan programvara • installera och hantera datorer, skrivare, mobiler, surfplattor, AV-utrustning och kringutrustning • utföra enklare felsökning av nätverk och Wi-Fi • hantera ärenden i vårt supportverktyg FreshDesk • arbeta både på distans och fysiskt ute i verksamheterna Kvalifikationer För att söka tjänsten vill vi att du har • IT-utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet av teknisk support eller IT-drift • Goda kunskaper inom Windows, Microsoft 365 och AV-utrustning • Erfarenhet av mobilhantering, MDM-lösningar och enklare nätverksfelsökning • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, och goda kunskaper i engelska • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att resa i tjänsten inom Västerås Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett genuint intresse för IT och teknik, men framför allt uppskattar att ge support. För att trivas i rollen ser vi att du är en självgående person som tar ansvar för dina uppgifter och driver processer självständigt. Vidare är du lugn och trygg när du vägleder och hjälper dina kollegor. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad och uppskatta att hjälpa andra och vara tillmötesgående i ditt bemötande och förstå vikten av att möta varje kollega med tålamod och professionalism. Kontaktytorna inom verksamheten är många och rollen ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ och konstruktiv i ditt sätt att lösa problem. Vidare är du inte rädd för att ta initiativ och har en ambition att vidareutvecklas inom IT-området. Vi erbjuder En trygg och värderingsstyrd organisation där vi bryr oss om varandra. Du får frihet under ansvar och arbeta med kompetenta och engagerade kollegor, där du också ges möjlighet att vara med och utveckla framtidens IT-stöd inom Svenska kyrkan Västerås. Om anställningen Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31 december 2025. Arbetet är på heltid, dagtid med placering i Västerås, med resor inom pastoratet. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Information om tjänsten lämnas av IT-samordnare Della Ghaderi, 076-528 17 45, [email protected] till och med 11 juli. Välkommen med din ansökan! Om Svenka Kyrkan Svenska kyrkan Västerås har ca 78 000 medlemmar. Här arbetar omkring 200 schyssta medarbetare, som alla är en del av en resursstark modern organisation med goda villkor, goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Här får du dels många arbetskamrater och dels många möten och kontakter med andra människor genom våra olika verksamheter. Vi som arbetar här finns i 26 kyrkor och på 23 begravningsplatser men också runt om i samhället. Inom Svenska kyrkan Västerås finns många olika yrken. Kanske tänker du främst på våra profilyrken, präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger men här finns också vaktmästare, kyrkogårdsarbetare, kommunikatörer, ekonomer och många andra som alla har olika bakgrund. När du väljer att arbeta hos oss bidrar du till att skapa ett godare liv och ett schysstare samhälle för många, med hjälp och stöd till människor som har det svårt.
Konsult uppdrag!! 3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende om det behövs. Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende om det behövs. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Vi söker distriktssköterska/sjuksköterska till Surahammars Vårdcentral Vi söker en distriktssköterska/sjuksköterska på heltid till Surahammars Vårdcentral. Vi ser gärna att du som söker tjänsten är distriktssköterska, men du kan också vara sjuksköterska med erfarenhet från primärvård. Har du dessutom utbildning och kompetens inom områden såsom diabetes eller astma/KOL är det meriterande. Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss är arbetet mycket omväxlande och innefattar telefonrådgivning/chatt, mottagningsarbete med både planerade och akuta besök. Arbetet är mycket självständigt, men fodrar också att du har förmåga att arbeta team-baserat. Personliga egenskaper Du är pålitlig, flexibel och prestigelös. Information om arbetsplatsen Praktikertjänsts Vårdcentral i Surahammar ligger i hjärtat av Västmanland, centralt belägen med närhet till både tåg och bussförbindelser. Våra moderna lokaler ligger centralt i Surahammar med Surahammars Folkets hus som granne på andra sidan torget. Vi har ungefär 9000 listade patienter och har under vårt tak alla professioner som hör till en vårdcentral. Vi är en utbildningsvårdcentral som utbildar blivande läkare, specialister inom allmänmedicin och allmäntjänstgöring inför specialistutbildning, sjuksköterskor och distriktssköterskor. Praktikertjänst erbjuder förmånligt friskvårdsbidrag, förmånscykel, fri sjukvård- och läkemedelskostnader upp till högkostnadsskyddet, samt möjlighet att hyra Praktikertjänsts semesterboenden. Vi är ett härligt och glatt gäng som har ett gott samarbete i en stabil arbetsgrupp om 28 medarbetare. Vi har en stabil läkargrupp med 4 fast anställda familjeläkare samt 5 ST-läkare och 1-2 AT-läkare. Vi är 3 distriktssköterskor, 5 sjuksköterskor och 1 undersköterska. Övrig information Rekrytering med intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Ansökan Skicka CV tillsammans med personligt brev till verksamhetschef [email protected] Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Avdelningen för Infrastruktur och säkerhet ska verka för och tillhandahålla en öppen, säker och hållbar fysisk och digital utbildnings- och forskningsmiljö för universitetets studenter, anställda och samverkanspartners. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Infrastruktur och säkerhet/IT-enheten Arbetsuppgifter Som systemförvaltare på MDU arbetar du med förvaltningsledning och ansvarar för den övergripande IT-utvecklingen inom verksamheten. Du leder arbetet med att ta fram förvaltningsplaner och säkerställer att dessa är i linje med verksamhetens mål inom IT. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: • Behovsfångst och omsättning av verksamhetens behov till konkreta förslag och utvecklingsinitiativ • Analys och strukturering av information för att skapa lösningar utifrån faktiska behov • Kommunikation och anpassning av budskap till olika målgrupper. • Skapa förtroende och samarbeta med både interna team och externa kontakter • Företräda, presentera och kommunicera prioriteringar och budskap • Driva dialoger framåt med strategisk lyhördhet • Påverka, förbättra och utveckla det digitala stödet inom organisationen Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen med inriktning systemförvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Relevant och aktuell erfarenhet av förvaltningsledning • Dokumenterad erfarenhet av livcykelhantering, projektledning och kravställning inom IT-området • God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska • God teknisk förståelse krävs för rollen Meriterande För denna anställning är det önskvärt att du har: • Dokumenterad erfarenhet av informationssäkerhet, GDPR och systemförvaltning • Förmåga att ta initiativ, fatta beslut och hålla riktning även i utmanande situationer • Strukturerat och målinriktat arbetssätt • God förståelse för IT-infrastruktur, förvaltningsmodeller och processer • Mycket god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga • Förmåga att bygga förtroende och skapa goda relationer i samverkan med andra Det är meriterande om du tidigare har: • Arbetat med projektledning av utvecklingsinitiativ inom IT-området • Erfarenhet av processorienterat arbetssätt till exempel ITIL • Erfarenhet av att arbeta utifrån lagar och förordningar • Certifiering inom ISO27001 eller NIST security framework • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Flerårig erfarenhet av systemförvaltning Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Till denna anställning söker vi dig som är: • Flexibel. Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar. • Serviceinriktad. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. • Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Hanterar och följer upp detaljer i arbetet. • Samarbetsvillig. Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. • Analytisk. Arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Till Västmanlands Naturbruksgymnasium Ösby söker vi en lärare för undervisning på gymnasiet och anpassat gymnasium inom samhällskunskap, religion, historia och gärna i kombination med ämnen inom naturbruk eller kunskaper inom naturbruk. På skolan har vi Naturbruksprogrammet med inriktningarna skog, djurvård, häst och lantbruk samt Bygg- och anläggningsprogram samt anpassad gymnasieskola. Vi är ca 270 elever totalt. Skolan driver Ösby gård, som omfattar de verksamheter och resurser som behövs för den praktiska delen av utbildningen. Ösby gård omfattar ca 240 ha åker med varierad växtodling samt djurhållning. Djurhållningen utgörs av en mjölkproduktion med ca 140 kor samt undervisningsstallar med hästar, suggor/smågris samt olika typer av sällskapsdjur och djurparksdjur. Arbetsuppgifter Undervisningen kommer bedrivas på både anpassat gymnasium och 3-åriga gymnasiet. Vi tror på att skapa goda relationer mellan lärare och elev. Vi förbereder eleverna både för yrkeslivet och för fortsatta studier. Vi vill att varje elev ska utveckla sin förmåga till självständigt tänkande och ökat ansvarstagande. Du ser det som en styrka att arbeta i arbetslag. Du är lösningsfokuserad och har en positiv syn på uppdraget. Du arbetar målinriktat och du har en god struktur i arbetet. Du arbetar medvetet för att dina elever ska nå målen. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen med behörighet att undervisa i So-ämnen, ämnen inom naturbruk eller goda kunskaper inom naturbruk är önskvärt. Meriterande om lärarexamen mot intelektuell funktionsnedsättning finns. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Vikariat 100 % läsår 25-26. Vi bedömer förutsättningarna för en anställning även efter det inledande året som goda. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritids och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14) Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 8 juli 2025. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Anställningsprocessen sker löpande och tjänsten kan därmed vara tillsatt innan ansökningstiden gått ut, sök därför jobbet så snart du får möjlighet. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Rektor Börje Andersson 0224-748043 [email protected] Facklig kontakt: 076-725 48 00 eller 0224-74 70 93 För mer information om vår kommun och förvaltning, www.sala.se Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Sala kommun i östra Västmanland har cirka 22 000 invånare och är till ytan länets största. Kommunen har flera mindre tätorter samt Sala stad med ca 12 000 invånare. Sala har genom sin historiska betydelse, främst Sala Silvergruva, sin givna plats på Sveriges karta. Huvudnäringar är jordbruk, turism och småindustri. Sala är en eko-kommun vilket innebär att den gemensamma grunden för alla verksamheter är hållbar utveckling. En långsiktigt ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar utveckling ska vara utgångspunkten för allt arbete i Sala kommun.
VI SÖKER PROJEKTLEDARE SOM VILL GÖRA SKILLNAD! Är du en strukturerad, driven och nyfiken person med erfarenhet av projektledning inom industri? Vill du vara med och driva spännande tekniska projekt i en internationell miljö? Då har vi rollen för dig! Vi på ALTEN söker just nu fler PROJEKTLEDARE till våra kunduppdrag. Vi samarbetar med några av Sveriges mest framstående teknikbolag – däribland ledande aktörer inom energi, industri och digitalisering – och vi söker dig som trivs i gränslandet mellan teknik, affär och ledarskap. VAD ERBJUDER VI PÅ ALTEN? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid. Vi erbjuder även personliga utbildningsmöjligheter genom din individuella utbildningsbudget, som du kan nyttja i vår interna ALTEN Academy eller på externa kurser. VAD ROLLEN INNEBÄR Som projektledare hos oss kan du få leda projekt inom allt från produktutveckling och leveransprojekt till digitala transformationsprogram. Projekten varierar i storlek och komplexitet men har gemensamt att de kräver tydlig styrning, effektiv kommunikation och ett lösningsorienterat arbetssätt. Exempel på ansvarsområden: Leda och koordinera multidisciplinära team i Sverige och internationellt Säkerställa leverans enligt plan, budget och kvalitet Hålla ihop projektets intressenter, interna som externa Arbeta nära teknik- och produktteam samt med kunder och leverantörer Identifiera risker och driva förbättringar under projektets gång Rapportera status, framsteg och avvikelser till styrgrupp eller kund Följa upp inköp, leveranser och materialförsörjning i leveransprojekt Delta i tekniska genomgångar och granskningar (t.ex. design reviews, FAT/SAT) Hantera teknisk orderhantering, inklusive kundritningar, montageunderlag och dokumentation Samordna systemrelaterade förändringar, särskilt i IT- eller ERP-miljöer Leda förstudier och pre-study faser Arbeta i system som SAP, Salesforce, PLM eller liknande projektverktyg Beroende på uppdraget kan du även ha ansvar för teknisk orderhantering, anläggningsförändringar, eller processharmonisering inom ett internationellt program. DIN BAKGRUND Vi söker både dig som har några års erfarenhet inom projektledning, och dig som kommer från en teknisk bakgrund och vill ta klivet in i en ledande roll. Vi ser gärna att du har: Teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå Erfarenhet av att leda projekt inom teknik, industri, IT eller energi Stark kommunikationsförmåga och god struktur i ditt arbetssätt Erfarenhet av projektmetodik såsom PMP, IPMA, SAFe eller liknande är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det är MERITERANDE om du har arbetat i SAP, Salesforce eller liknande affärssystem. BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY - Hoppas att vi ses! Om ALTEN ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 57 000 anställda cirka 30 länder. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Försvar & Säkerhet, Energi, Industriell utrustning, Public service samt Life sciences. I Sverige är vi cirka 1300 engagerade medarbetare med 9 kontor i 9 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. ALTEN har för femte året i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Verksamheten ansvarar för tillagningen av maten för kommunens alla förskolor, grundskolor, samt inom vård och omsorg fördelat på våra tre tätorter. Vi hanterar både tillagningskök och mottagningskök. ARBETSUPPGIFTER Som kock med köksansvar kommer du främst arbeta operativt i köken tillsammans med team bestående av kockar och restaurangbiträden. Tillsammans arbetar ni mot målet - att leverera bästa möjliga måltider. Dina ansvarsområden innefattar kreativ matlagning, kvalitetsarbete och egenkontroll. Som kock med köksansvar ansvarar du för att följa upp processer och rutiner samt arbetar med att förbättra och utveckla verksamheten. Du medverkar även i arbetet med menyplanering, ekonomi, nyckeltal, statistik, inköp och matsvinn tillsammans med kökschefen. Utöver arbetet i köken ansvarar du också för att säkerställa den dagliga driften av verksamheterna. Genom ditt engagemang och samarbete bidrar du till en trygg, effektiv och kvalitetsfokuserad köksverksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med utbildning inom storkök- eller livsmedelsutbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en vana att planera beställningar utifrån budget, erfarenhet av specialkost och driver aktivt utveckling av måltider utifrån olika kostpreferenser. Ditt engagemang bidrar till kökets kvalitet och vidareutveckling. Vi söker dig som tidigare arbetat i en liknande roll och har erfarenhet av arbetsledning. Du har goda ledaregenskaper, ett intresse för ledarskap och brinner för att utveckla verksamheten. Du är strukturerad, självständig och har en positiv inställning. Du är en lugn och trygg ledare som kan fatta snabba beslut och handlingskraftigt och stöttande driva arbetet framåt. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är mån om att ge bästa möjliga service, har en passion för matlagning och är noggrann med att leverera måltider av hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För tjänsten behöver du lämna utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Norberg under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Norberg under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer