Kock till kostenheten i Kungsör
Kungsörs kommun
Kockar och kallskänkor

Nu söker vi förstärkning till köket! Är du utbildad kock, har en passion för matlagning och aktuell erfarenhet av att jobba i kök? Då kan det vara just dig vi söker! Kostenheten som tillhör kommunstyrelsens förvaltning utgår från Kung Karls kök beläget i centrala Kungsör. Här lagar vi all mat för transport till Kungsörs skolor, förskolor och verksamheter inom vård och omsorg. Varje dag tillagas ungefär 1800 portioner och vi strävar hela tiden efter att laga god och näringsriktig mat från grunden. Vi arbetar miljömedvetet och mot att minska den negativa klimatpåverkan genom att köpa in ekologiska livsmedel, använda klimatpositiva tillagningsmetoder och ha genomtänkta menyval. ARBETSUPPGIFTER Som kock i vår kostorganisation är ingen arbetsdag den andra lik. Du ingår i ett team av 22 kollegor som gemensamt ansvarar för tillagning och leverans av måltider till förskola, skola och äldreomsorg. Vi arbetar med ett tydligt servicetänk och brinner för våra matgäster och deras upplevelse. Vårt mål är att servera måltider som är goda, näringsrika och tillagade med omsorg. Observera att tjänsten utöver dagtid även kan innebära arbete under helger och röda dagar.  Dina arbetsuppgifter innefattar att: • beräkna och tillaga all typ av mat, inklusive specialkost, på ett näringsriktigt, smakfullt och hygieniskt sätt • ansvara för att köket och tillhörande utrymmen håller en god ordning och hygien • ansvara för att maten håller god kvalitet vid servering och utskick • ansvara för beställning av varor enligt gällande upphandling/avtal • ansvara för ekonomiadministrativa uppgifter kopplade till varubeställning • ansvara för att maten håller fullgod kvalitet och att allt arbete utförs i enlighet med verksamhetens egenkontrollprogram • utföra alla i köket förekommande arbetsuppgifter och delta aktivt i kökets och restaurangens kvalitetsutveckling • känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns KVALIFIKATIONER För det här jobbet behöver du vara utbildad kock, ha treårig gymnasieutbildning inom storkök eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha aktuell erfarenhet av arbete i kök och goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vi ser också att du har erfarenhet av arbete med specialkost inom skola, god datavana och erfarenhet av portionsbeställningar via kostdatasystemet Mashie. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och lösningsorienterad med kundens behov i fokus. Du är trygg i din roll som kock, lyhörd och har en positiv inställning. Du ser kommunikation och samarbete som viktiga delar i ditt arbetssätt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Välkommen - vi ser fram mot din ansökan! Villkor Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. För att få arbeta inom verksamheter som rör barn och ungdomar krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. Utdraget beställer du på www.polisen.se. ÖVRIGT Kungsör är en lugn och trygg kommun med närmare 8 700 invånare. Kungsör präglas av en kunglig historia och en sällsynt vacker och unik natur. Centrala Kungsör ligger högt och bebyggelsen sträcker sig ner mot Mälaren. På landsbygden finns ytterligare en tätort, Valskog. Kommunen växer och förändras hela tiden, vi planerar, utvecklar och förbättrar nya och befintliga områden. Kungsör ligger mitt i Västra Mälardalen, E20 passerar strax utanför tätorten och tågen på Svealandsbanan stannar centralt. Till grannkommunerna reser du snabbt, till Arboga, Köping och Eskilstuna tar det cirka 15 minuter, Västerås och Örebro finns inom 45 minuter och Stockholm når du på en timme med snabbtåg. I kommunen är vi cirka 700 medarbetare. Tillsammans ser vi till att de viktiga delarna i ett samhälle fungerar. Här är det nära till allt och det finns stora möjligheter för dig att utvecklas och bidra till att skapa framtidens Kungsör. Information Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökanden. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Drottninggatan 34. Märk din ansökan med HR-enheten och annonsens referensnummer. För att få arbeta i våra verksamheter krävs att du har rätt att arbeta i Sverige, antingen genom ett svenskt medborgarskap eller genom ett medborgarskap i ett EU/EES-land eller Schweiz. Alternativt att du har ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi önskar att du i samband med intervju styrker ditt medborgarskap. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kungsörs kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektingenjör till Wästbygg, Västerås - Mälardalen
Wästbygg Gruppen AB (publ)
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Välkommen till ett företag där vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten. Nu söker vi dig med erfarenhet från byggproduktion som gillar struktur och framdrift samtidigt som du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta både internt och med våra externa partners. Ditt ansvar Som projektingenjör hos oss har du en bred och varierande roll från tidigt skede till färdigställd byggnad. Du är ett viktigt stöd till hela projektorganisationen och arbetar tillsammans med projektteamet för att säkerställa att projekten är lönsamma, med hög produktivitet och god kvalitet. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter inom ett eller flera projekt med huvudsakligt syfte att, utifrån projektets behov, kunna stötta projektchef och platschef i såväl inköpsarbete som planering, projektekonomi och KMA-arbete. I tjänsten som projektingenjör kommer du bland annat att: Göra stora projektinköp och samordna inköp Bistå projektchef och platschef i ÄTA-hantering Ta fram ekonomiska underlag för avstämning Säkerställa rätt inköpsprioriteringar och planering Sammanställa och följa upp projektens inköpsarbete Ansvara för kontakter, granskning och uppföljning av leverantörer och UE Teckna och underhålla avtal Upprätta förfrågningsunderlag, kravspecifikationer och anbudsutvärderingar vid upphandlingar Vem är du? Du har minst tio års dokumenterad erfarenhet av liknande roller från byggprojekt inom bostad, kommersiellt eller samhällsbyggnad. Vi söker dig med erfarenhet av: Prognosarbete och kalkyl Projektekonomi, tidsplaner, arbetsberedningar Resurssättning, inköp och ÄTA KMA-arbete Du har en eftergymnasial utbildning inom bygg eller har tillgodogjort dig dessa kunskaper genom arbetslivserfarenhet. I dina tidigare roller har du jobbat med olika systemstöd såsom kalkylprogram och system för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Dina kunskaper i Excel är mycket goda. Som person har du lätt för att skapa relationer och är tydlig i din kommunikation med både interna och externa intressenter. Du motiveras lika starkt av att samarbeta med andra som att självständigt kunna driva ditt arbete framåt. Då vi jobbar i hela Mälardalen förutsätter rollen att du har B-körkort. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Om oss Wästbygg, som ingår i Wästbygg Gruppen, är ett bygg- och utvecklingsbolag specialiserat på fastigheter inom bostad, kommersiellt och samhällsbyggnad. Efter många år i branschen är vi ett tryggt val som kan leverera såväl mindre som större mer komplexa projekt, specifikt anpassade till våra kunders behov. Vi är en erfaren och långsiktig partner som oavsett vad vi bygger, bygger förtroende. Vår verksamhet bedrivs med lokal närvaro på de mest expansiva marknaderna i södra och mellersta Sverige. Läs gärna mer om oss på www.wastbygg.se Övrigt Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Urval sker löpande, med uppehåll under v 28 – 32, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Rollen är placerad på vårt kontor i Västerås och innebär resande ut till våra projekt. Vi tillämpar tester, digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess. Wästbygg Gruppen omfattas utav kollektivavtal mellan Sveriges Byggindustrier och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Regionchef inom energi och elkraft till Vinnergi
Vinnergi AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara med och leda framtidens energiomställning? Vi söker nu en erfaren och engagerad regionchef i region mitt inom vårt affärsområde energi och elkraft. I rollen kommer du att leda och utveckla medarbetare, skapa långsiktiga kundrelationer samtidigt som du driver tillväxt och affärsutveckling. Rollen erbjuder en stor möjlighet att påverka både den operativa och strategiska riktningen för regionen. Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Regionchef  Som regionchef får du möjlighet att arbeta brett i både strategisk och operativ karaktär där du får ett helhetsansvar för regionen som innefattar försäljning, kundkontakt, ekonomi och personal. Hos oss har du en nyckelroll för att regionen har en mycket god kund- och medarbetarupplevelse, tillväxt och god lönsamhet.I region mitt kommer du i din roll ha ett team av ledare och seniora medarbetare inom energi och elkraft. I regionen har vi i dagsläget personal i Västerås, Stockholm, Krylbo, Uppsala och Örebro, men regionen kan komma att växa ytterligare. Du rapporterar till affärsområdeschef samt sitter med i affärsområdets ledningsgrupp där du bidrar aktivt med din kompetens och dina personliga egenskaper. I rollen ansvarar du för arbetsmiljön samt arbetar med hela medarbetar resan för dina medarbetare, med fokus på att leda teamet mot våra strategiska målsättningar. Detta innebär att du bland annat kommer arbeta med medarbetaruppföljning, skapa individuella utvecklingsplaner samt rekrytering av nya medarbetare. Du ser vikten av att utveckla dina teamchefer och medarbetare för att skapa en utvecklande och inbjudande arbetsplats. I rollen som regionchef har du en mycket aktiv roll i att utveckla våra befintliga och nya affärer. Det innebär att skapa och underhålla relationer med kunder och att arbeta med försäljning genom att identifiera, förstå och skapa lösningar för våra kunder. Du lägger stor vikt vid att vara proaktiv i säljarbetet samt att nätverka med potentiella kunder och kandidater. Vem är du? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från en ledande roll med personalansvar. Du har dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling och har arbetat aktivt med kundteam och strategier för kundbearbetning. Har du ett upparbetat kontaktnät i branschen är det starkt meriterande. Du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning alternativt att du har arbetat som KAM sedan tidigare. Vi ser att du har tidigare har arbetat i en teknikintensiv bransch och har goda kunskaper inom teknik och tekniska kompetenser. Har du arbetat inom elkraft och energibranschen är detta meriterande. Vidare ser vi att det är meriterande om du har en teknisk eftergymnasial utbildning inom energi och elkraft eller närliggande område. Tidigare erfarenhet av att leda andra ledare är en fördel, men inget krav. Som person är du engagerad och relationsskspande. Som person är du engagerad, relationsskapande och affärsorienterad. Du har ett tydligt driv i försäljning och trivs i rollen som inspirerande och närvarande ledare. Du har en god förmåga att inspirera till och skapa utveckling för både team och individ. Som regionchef skall du leva efter våra värderingar H.E.R.O. samt agera som en ledare och en ambassadör för Vinnergi i alla situationer. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske från och med augusti. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Energibranschen står inför stora förändringar och vi på Vinnergi vill vara med och leda utvecklingen. Med innovation och hållbarhet som drivkraft arbetar vi för att bygga ett elsystem som håller, både idag och i framtiden. Läs mer om varför du ska arbeta hos oss här - Power - Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. På Communicate blir du en del av ett växande och kompetent team konsulter inom kommunikationsinfrastruktur – som har kul på jobbet, hjälper varandra och utbyter erfarenheter. Läs mer om oss på Communicate och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi  Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Landrins Bil söker Fordonstekniker, Västerås
Landrins Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Trivs du med att arbeta i team, ha roligt på jobbet och värdesätter en engagerad och teamorienterad organisation? Kom till Landrins Bil i Hälla, Västerås och bli vår nästa fordonstekniker och en del av vår satsning till att bli branschens bästa Serviceverkstad. Vi erbjuder dig löpande utbildningar, trygg och förmånlig anställning i en växande familjeägd organisation. Om Tjänsten Som fordonstekniker på Landrins Bil i Västerås kommer du att ingå i ett kompetent och serviceinriktat team och jobba med service- och reparationer av transport-och personbilar. Tillsammans med dina kollegor har du mål att skapa goda resultat, uppfylla fastställda mål och nå en hög kundtillfredsställelse genom att jobba mot vår vision "nöjd kund". Tjänsten är på heltid och är på vår anläggning i Hälla. Västerås och är en tillsvidareanställning, där vi kan tillämpa 6 månaders provanställning.. Lönen är fast månadslön plus bonus och vi tillämpar kollektivavtal. Tillträde för tjänsten är omgående. Din bakgrund Vi söker dig som är tekniskt kunnig och fordonsintresserad. Som person är du noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Det är viktigt att du trivs med att jobba i arbetslag och besitter bra samarbetsförmåga. Du har fordonsteknisk utbildning och gärna ett par års erfarenhet från branschen. B-körkort är ett krav. Meriterande om du har el kunskaper och arbetat med El- och hybridbilar eller högre utbildningar inom Isuzu eller andra bilmärken. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald och ser gärna att fler tjejer söker sig till bilbranchen. Varför vara en del av Landrins Bil? Hos oss på Landrins Bil kommer du till en arbetsplats med en stark kultur som präglas av Landrins Way–sättet vi för oss bland våra kollegor och kunder. Landrins Way ställer krav på dig och din omgivnings nivå av professionalism, och är en utarbetad företagsstrategi för att stärka vårt kunderbjudande. I tjänsten ingår löpande utbildningar tillsammans med våra generalagenter för att följa branschens utveckling och kundernas framtida önskemål. Vi värdesätter våra medarbetares engagemang och driv och din framgång belönas direkt genom prestationsbaserad bonus. Landrins Bil främjar god hälsa och arbetsmiljö och erbjuder friskvårdsbidrag, företagshälsovård och är kollektivanslutna med tjänstepension. Vi erbjuder ett spännande jobb i en familjeägd organisation i frammarch. Ansökan Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, senast 2025-08-17.Frågor angående tjänsten besvaras av Verkstadschef Filip Åström via e-post på [email protected] . Välkommen till Landrins Bil – tillsammans skapar vi nöjda kunder! Om Landrins Bil Landrins Bil är ett familjeägt företag som grundades 1968. Vi finns i Sundsvall, Avesta, Västerås, Eskilstuna, Vimmerby, Västervik, Lund, Älmhult och Hässleholm. Vi erbjuder fullservicetjänster för personbilar, transportbilar samt fritidsfordon. I bolaget är vi ca 360 anställda och omsätter ca 2,5miljarder. Landrins Bil är en arbetsplats där vi uppskattar när hjulen snurrar snabbt och att vi alla gör den resan som ett stort team. Vi är en brokig skara yrkesgrupper, alla med sin specifika kompetens. Med en sak gemensamt – Passion för bilar och våra kunder. Det är något som vi värderar högt och som vi vet skapar en unik helhet som ger våra kunder bästa tänkbara service, kunskap och bemötande i sitt bilägande. Tillsammans arbetar vi mot morgondagens hållbara mobilitet - för våra kunder, medarbetare och vår planet. Besök vår hemsida www.landrinsbil.se för mer information om oss,

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Senior fullstack-utvecklare med fokus på Java
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med flera fullstack-utvecklare med fokus på Java. Vi söker dig som har: Minst 5 års yrkeserfarenhet av Java samt goda kunskaper av Kotlin och Spring Boot. Erfarenhet av att arbeta med Kubernetes för deployment och hantering av mikrotjänster. Arbetat i TypeScript och har praktisk erfarenhet av ramverk som exempelvis React. Arbetat agilt, utifrån Scrum eller Kanban. Det är ett stort plus om du har erfarenhet från offentlig sektor. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom Computer Science, Software Engineering eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Under 2025 kommer vi satsa på att få in fler konsulter med erfarenhet av Java och annan IT-kompetens och vi hoppas du är en av dessa. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Senior .Net-utvecklare till samhällsviktig miljö med fokus på Dynamics &...
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren utvecklare som trivs där lösningarna du bygger faktiskt gör skillnad? Nu söker vi på Nexer en senior systemutvecklare till ett uppdrag i säkerhetsklassad miljö, där du får arbeta långsiktigt med modern webbutveckling i Microsoft Azure och Microsoft Dynamics. Om uppdraget Du blir en del av ett utvecklingsteam som förvaltar och vidareutvecklar webbapplikationer – både lokalt (on prem) och i molnmiljö. En viktig del av uppdraget är att bidra med din erfarenhet av Microsoft Dynamics 365, eftersom teamet håller på att bygga upp sin kompetens inom området. Uppdraget är i Enköping och omfattar heltid. Fysisk närvaro är en viktig del av uppdraget, då du blir en naturlig del av teamets dagliga arbete och samverkan. Denna tjänst är säkerhetsklassad, vilket innebär att du behöver vara svensk medborgare och genomgå en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Dina arbetsuppgifter Systemutveckling i .NET för webbapplikationer on prem och i Azure Utveckling och förvaltning av lösningar inom Microsoft Dynamics 365 Bygga och anpassa funktionalitet i Power Platform Hantera krav, utveckling och test med hjälp av Microsoft Azure DevOps Stärka teamets kompetens inom Dynamics genom kunskapsdelning Bidra aktivt i ett agilt teamarbete och i den kontinuerliga förbättringen av arbetssätt och lösningar Din profil Du är en nyfiken och lösningsfokuserad utvecklare med lång erfarenhet av systemutveckling och van att arbeta i tvärfunktionella team. Du har ett helhetsperspektiv, strävar efter kvalitet i allt du gör och trivs i ett samarbetsdrivet arbetssätt där du får bidra med din kompetens. Du har minst nio års erfarenhet som systemutvecklare, där en stor del av ditt arbete har varit inom .NET. Du är van vid ett agilt arbetssätt och har minst tre års erfarenhet av kravhantering och test i Azure DevOps. Under dessa år har du också hunnit bygga erfarenhet av både Microsoft Azure och Microsoft Dynamics 365. Vi tror att du är ansvarstagande, prestigelös och trivs i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad – och där du får vara med och skapa något hållbart på riktigt. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Juniora Kundservicemedarbetare till Västerås
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Är du i början av karriären och vill ta dig an uppgiften att leverera service i toppklass? Toppen, då har vi en perfekt roll för dig! Nu har du nämligen möjlighet att bli en del av ett härligt kundserviceteam på ett av våra omtyckta kundföretag som öppnar ett nytt kontor i Västerås.Du blir en del av ett snabbväxande företag som just nu bygger upp sin nya kundserviceavdelning.  Som kundservicemedarbetare hanterar du inkommande samtal och bokningar. Din uppgift blir attge professionell service och vägledning till företagets kunder via bland annat telefon och mail. Startdatum för rollen är 1a september 2025. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: Ta emot inkommande samtal och ge kunder rätt information och stöd. Boka tider och guida kunder baserat på deras behov. Arbeta lösningsorienterat för att säkerställa en positiv kundupplevelse Besvara allmänna frågor om verksamheten, så som öppettider och placering av kontor. Vem är du? Vi söker efter dig som är i början av din karriär och vill växa in i rollen som kundservicemedarbetare. I denna roll kommer du att ha flera kontaktytor, både med kunder och kollegor, och det är därför viktigt att du trivs i en social och serviceinriktad roll. Det är även viktigt att du kan bemöta människor på ett professionellt och lyhört sätt. Vidare tror vi att du är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att ge det där lilla extra. Stämmer det in på dig? Eller har du andra kvalitéer som gör dig till en proffsig kundservicemedarbetare? Vi är nyfikna på dig! Kvalifikationer: Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Är strukturerad, självgående och har god förmåga att lösa problem. Drivs av att arbeta mot mål och skapa goda kundupplevelser. Har en positiv och lösningsorienterad inställning. Placering: Västerås Omfattning:Heltid.Arbetstiderna är schemalagda mellan 07:00–19:00, med 8-timmarspass per dag. På sikt kommer även kväll- och helgarbete vara aktuellt. Anställning:Du blir initialt anställd som konsult av oss på The Place i 4 månader, med goda möjligheter till att sedan bli direktanställd av kundföretaget. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – ni som lyckas knipa platserna blir en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor (inklusive kollektivavtal). I The Place har du en Worklife Partner som vill följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Företagssäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
23 december 2025
HR Business Partner for Production Operations Large Motors and Generators
ABB AB
Personal- och HR-chefer

At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: HR Business Partner Your Role: Own the Challenge As a valued member of the HR team within the Large Motors & Generators Division, you will play an important role in ensuring that HR adds real value in a production-driven environment. You’ll collaborate closely with production leaders to understand both operational and strategic needs, and help drive HR initiatives that support manufacturing excellence, employee development, and long-term business success. At the heart of our vision is a strong belief: every individual should be empowered to reach their full potential at work. In a production setting, that means creating a safe, inclusive, and engaging workplace - while also ensuring our workforce has the skills needed to meet the changing demands of the industry. As an HR Business Partner, you’ll lead initiatives that improve productivity, foster strong employee relations, and support effective talent management in a heavy industrial environment. Key responsibilities Supporting production leadership by aligning HR strategies with business goals to ensure a skilled and engaged workforce Partnering with production managers to cultivate a high-performing and supportive work environment Driving workforce planning and skills development to meet current and future operational needs Leading safety and compliance initiatives tailored to a manufacturing setting Using HR analytics to anticipate trends, optimize staffing, and enhance efficiency Leading and supporting key HR projects and initiatives Contributing to annual HR processes and activities What it takes to Run what runs the world We’re seeking someone who brings a combination of education, experience, and a collaborative mindset to help us grow and succeed together A bachelor’s or master’s degree in a relevant field Solid experience in Human Resources, with a passion for supporting people and driving positive change Previous experience in a production or manufacturing environment, along with a good understanding of how such operations work The ability to handle multiple priorities and work cross-functionally, especially in close partnership with production leadership Familiarity with annual HR processes and activities and a proactive and solution-oriented mindset when facing HR challenges Strong communication skills in both Swedish and English, written and spoken Why ABB? We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. More about us ABB Large Motors and Generators´ division is a global leader in technology that powers all industries towards an energy efficient, productive future. For 140 years we have been trusted by industry leaders worldwide to develop solutions that solve their engineering challenges. Our factory in Vasteras, Sweden designs, manufactures and delivers large synchronous motors, generators and condensors, from standard to highly specialized designs. Our global footprint within ABB ensures delivery of dependable and robust solutions to diverse industries worldwide, even in the most challenging environments. Visit new-abb.com/motors-generators Recruiting Manager Wian Ismail, +46 724 61 29 42, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +46 703 96 00 02; Ledarna: Mats Wahlund, +46 767 69 80 80; Unionen: Katja Saari, +46 730 77 05 02. All other questions can be directed to Talent Partner Linda Lundstedt, +46 722 05 65 54. We look forward to reading your application in PDF format. Last day to apply is August 24. Please note that the interview process is ongoing, apply now to secure your spot in the recruitment process! Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check.   We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Administratör/ledningsstöd
KLARA Gymnasium Kunskap AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker en administratör / ledningsstöd 100% Är du en strukturerad och engagerad person som gillar att ha många bollar i luften? Vill du vara spindeln i nätet på en arbetsplats där ungdomar står i centrum? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en flexibel administratör med ledningsstödsfunktion. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition i vår verksamhet – en blandning av praktiska, administrativa och utvecklingsinriktade uppgifter. Din tjänst kommer vara delad mellan Designgymnasiet 25% och Klara gymnasium 75% som huserar vägg i vägg med varandra. Arbetsuppgifter • Administrativa uppgifter såsom inköp, studieplanshantering, betygshantering, beställningar, datoransvar och schemaläggning m.m. • Ansvar för ronder (t.ex. städ), struktur och förbättringsarbete • Vara ett stöd i vikariesituationer och själv känna dig bekväm med att hjälpa till i klassrummet. • Vara en del av, eller arbeta nära, ledningsgruppen • Delaktighet i kvalitets- och utvecklingsarbete. På Klara kommer du bland annat vara aktiv medlem i vår likabehandling- och värderingsgrundsgrupp. • Skapa goda relationer med ungdomar och kollegor Vem är du? • Du har god administrativ förmåga och gillar att skapa struktur • Du har lätt för att samarbeta och trivs med ansvar • Du har intresse för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete • Du är lösningsorienterad och serviceinriktad • Du har en varm och professionell relation till ungdomar Meriterande verktygskunskaper Det är en fördel om du har erfarenhet av: • Schoolsoft • Opto (ekonomiprogram) • Skola24 • Kommunala system Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder alla våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även ett generöst friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Provanställning om 6 månader tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Ansökan och kontakt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem eller Platsbanken då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-10. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag då ny terminsstart närmar sig och vi gärna ser att vi har ny medarbetare på plats till dess. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Emma Hellberg, [email protected]. Under sommaren svarar jag sporadiskt på mail och är inte tillgänglig via telefon men du kan maila förslag på tid om du vill ha telefonkontakt. Välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025