Om uppdraget ICA söker nu en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag där du får möjlighet att kombinera operativ redovisning med förändringsarbete i samband med ett pågående affärssystemsbyte. Du kommer att arbeta nära bolagsansvariga och projektgruppen, och vara en nyckelperson både i det dagliga redovisningsarbetet och i implementeringsfasen av det nya systemet. Arbetsuppgifter Stötta bolagsansvariga med redovisning och bokslutsarbete Delta i tester och implementation av nytt affärssystem Utmana och effektivisera arbetssätt och processer Vara ett stöd vid go live och systemövergång Fungera som brygga mellan redovisningsteam och projektgrupp Kvalifikationer Flera års erfarenhet som redovisningsekonom God förståelse för redovisningsprocesser, från löpande bokföring till bokslut Tidigare erfarenhet av affärssystemsbyte eller förändringsarbete Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Erfarenhet av Power BI är meriterande Självgående, kommunikativ och lösningsorienterad Praktisk information Uppdragsstart: 12 maj 2025 Uppdragsslut: 30 september 2025 Omfattning: 80 % Placering: På plats i Västerås (ej distans)
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB.
Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Uppdraget innebär att stötta bolagsansvariga i samband med ett pågående byte av affärssystem. För att lyckas i rollen krävs en djup förståelse för redovisning samt förmågan att omsätta den kunskapen i ett system- och processutvecklingsperspektiv. Du kommer att delta i tester, utmana och implementera nya arbetssätt, samt vara ett operativt stöd under go-live-fasen. Samtidigt förväntas du bidra i det dagliga arbetet med löpande redovisning och rapportering. Det här är ett uppdrag för dig som trivs i en kombinerad roll där du får både bidra i förändringsarbete och säkra den dagliga leveransen. Krav • Power BI – god vana att arbeta med visualisering och analys av ekonomisk data • Bokslut – erfarenhet av att självständigt hantera månads- och årsbokslut • Redovisning – djup förståelse för löpande redovisning och rapporteringsprocesser Språkkunskaper • Svenska – expert (flytande i tal och skrift) • Engelska – expert (flytande i tal och skrift) Tillträde och ansökan: Uppdragsperiod: 2025-05-12 - 2025-09-30 Sista ansökningsdagen: 2025-05-09 Omfattning: 80% Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås behöver nu stärka upp teamet med fler DevOps-utvecklare. Vi söker dig som kan kombinera dina tekniska och kommunikativa egenskaper för att skapa ett gott samarbete i och utanför teamet och som uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Som person har du förmåga att ta initiativ och generera lösningar. Vidare håller du dig uppdaterad inom området för DevOps och främjar innovation genom att komma med nya idéer och lösningar. För det specifika uppdraget kommer du ingå i ett kreativt, agilt utvecklingsteam hos en av våra kunder och vi ser gärna att du har starka kommunikationsfärdigheter. I uppdraget ingår också viss utredning och dokumentation. För att lyckas i rollen ska du ha minst fem års... erfarenhet av programutveckling (frontend och backend) och DevOps erfarenhet av Linux och Open Source erfarenhet av och kunskap inom Kubernetes kompetens inom Container development (Helm, Docker eller liknande) Har du arbetat med agil mjukvaruutveckling, Python, Java, Golang, Angular, React, Vue, Jenkins eller Git är detta ett plus. Likaså om du har erfarenhet av infrastrukturhantering (nätverk, lagring, virtualisering) och/eller databaser. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet och dokumenterad framgång inom utveckling, modernisering och underhåll av CI/CD och DevOps-processer samt automation i stora mjukvaruutvecklingsorganisationer. Lämplig utbildningsprofil är civil- eller högskoleingenjör med inriktning inom datateknik eller annan utbildning med inriktning inom programvaruutveckling och IT-infrastruktur. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Gillar du problemlösning, komma med kreativa lösningar och har intresse för innovation tycker vi att du ska ge dig själv chansen att bli en i vårt team. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com
Om tjänsten Vill du arbeta nära avancerad flygelektronik i en verksamhet där säkerhet, kvalitet och teknik står i centrum? Vi söker nu en underhållsingenjör med inriktning mot testning av elektroniska komponenter till vår samarbetspartner inom försvarsindustrin. Om rollen Som underhållsingenjör är du ett tekniskt stöd i verkstaden. Du arbetar nära underhållstekniker, där ditt ansvar är att felsöka och analysera felkoder vid ankomstkontrollen, ge teknisk support i reparationsflödet och slutligen genomföra verifiering och certifiering av underhållsarbetet. Arbetet innebär såväl administrativa inslag såsom att läsa, analysera och skriva tekniska manualer samt att vara nära hårdvaran vid underhållsarbetet. Exempel på arbetsuppgifter: Felsökning samt analys av felkoder Utveckla testlösningar Teknisk support till underhållstekniker Verifiering och test av elektronik och hårdvara Läsa och tolka tekniska manualer Certifiering av reparationer enligt flygstandarder Din kompetens Vi tror att du har en bakgrund som högskoleingenjör inom elektronik, automation eller mekatronik. Alternativt en YH-utbildning med liknande inriktning. Du har erfarenhet från testmiljöer inom elektronik och drar dig inte för att samarbeta med andra i teamet. Du har ett kvalitetstänk och tycker om att jobba i en reglerad miljö. Har du erfarenhet av flygunderhåll är det meriterande, men inte ett krav. Vi tror att du har: God förståelse för elektronik och felsökning Intresse för hårdvara och testutrustning Erfarenhet av arbete i tekniskt flöde (ex. tillverknings- eller testmiljö) Kommunikativ förmåga – du samarbetar med tekniker och ingenjörer Grundläggande förståelse för programmering/testsystem Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Arboga Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Hello Opportunity!Vi söker nu en Automationsingenjör till vår avdelning för Processautomation på Prevas. Du kommer att arbeta med spännande projekt för våra kunder i varierande branscher, både i vår egen inhouse-miljö och ibland ute hos kund. Hos oss blir du en del av ett starkt team som består av automationsingenjörer, elkonstruktörer och projektledare. Gruppen arbetar nära varandra med fokus på teknik och innovation, där du får möjlighet att följa projekten från idé till leverans. Våra projekt innebär ofta att vi utvecklar nya automationslösningar eller förbättrar befintliga system för att optimera processer och skapa mervärde för våra kunder. Hello You!Vad du har med dig: Erfarenhet: Några års erfarenhet som Automationsingenjör eller arbete inom Processautomation. Teknisk kompetens: Vana vid PLC-programmering, HMI och SCADA-system. Kunskaper i Siemens TIA Portal, WinCC, ABB eller andra relevanta verktyg är ett stort plus! Branscherfarenhet: Erfarenhet från processindustrin eller liknande områden är meriterande. Språk: Flytande svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Utbildning: En relevant teknisk utbildning på högskole- eller YH-nivå inom automation, elektroteknik eller motsvarande. Körkort: B-körkort är ett krav då resor till kund kan förekomma. Du är en person som gillar att lösa tekniska utmaningar och som trivs i en miljö där samarbete och kunskapsdelning är i fokus. Hello Team Player! För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad stor så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just dig för att få ihop livspusslet. Även om du inte känner dig helt speglad i varje jobbkrav som listas i annonsen uppmuntrar vi dig ändå att kontakta oss och ansöka! Forskning har visat att kvinnor och underrepresenterade grupper ofta bara ansöker när de känner sig 100% kvalificerade. Vi är engagerade i att skapa ett rättvist, inkluderande företag med mångfald och vi uppmuntrar starkt sökande av alla kön, åldrar, etniciteter, kulturer, förmågor, sexuell läggning och livserfarenhet att ansöka. Hello Next Step! Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Ali Akbar, [email protected], om du vill veta mer om tjänsterna eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser Prevas värdegrund Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.
We are looking for new home cleaners to join our team in Västerås. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. We are also looking for employees who are willing to be available for work between 6 - 21. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------- Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Västerås. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Vi söker även efter medarbetare som kan tänka sig vara tillgänglig för arbete mellan 6-21. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Vi söker Betongarbetare! I rollen som betongarbetare arbetar du praktiskt med att bygga och forma framtidens hållbara byggnadsverk. Du kommer att arbeta med formbyggnad, armering och gjutning av betong utifrån ritningar och instruktioner. En viktig del i ditt dagliga arbete är att säkerställa att arbetet genomförs med fokus på kvalitet, säkerhet och hållbara lösningar. Användning av travers förekommer regelbundet i arbetsuppgifterna. Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat team där god stämning, gemenskap och hög säkerhet prioriteras. Kvalifikatiner Tidigare erfarenhet från byggbranschen, särskilt inom armering eller betong. God kunskap i ritningsläsning och förmåga att arbeta efter tekniska arbetsunderlag. Truckkort och/eller traverskort är meriterande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. God fysisk förmåga och vilja att utföra fysiskt arbete. Personliga egenskaper – Vem söker vi? Du är ansvarstagande och sätter alltid säkerheten först. Du har hög arbetsmoral, är lösningsorienterad och bidrar med en positiv attityd. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Arbetstid, placering och arbetsvillkor Tjänsten är på heltid och innebär dagliga arbetspass. Placeringsort: Hallstahammar Ansökan – Så söker du rollen som Betongarbetare Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka in din ansökan med CV idag! Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Vi uppmuntrar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser fram emot att få in din ansökan!
IKO Sushi är en quick service restaurang där vi serverar sushi med fokus på kvalitet och smak. Nu söker vi 1-2 sushikockar som vill bli en del av vårt team. Arbetsuppgifterna består främst av att förbereda och tillaga sushi enligt recept och gästers önskemål men också bland annat av varumottagning, filea fisk, beställning och prepp av råvaror. Vi söker dig som har brinner för att göra sushi, har god kännedom om dess råvaror som rå lax, är noggrann, självgående, organiserad, samarbetsvillig och serviceminded. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med erfarna kollegor, utvecklingsmöjligheter, bra lön och villkor samt en restaurang där kvalitet är viktigt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer