Sommarvikarier till hemstäd / Summer job in home cleaning - Hemfrid Köping

We are looking for new home cleaners to work during the summer in Köping. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya sommarvikarier som vill jobba med hemstädning i Köping. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

24 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
O´Learys Västerås söker baransvarig

Inledning Är du vår nya baransvariga? Är du en lagspelare och gillar att leda ett team? Trivs du i ett högt tempo och är resultatdriven? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Som baransvarig hos oss på OLearys Västerås är du huvudsakligt ansvarig för våra fem barer och bartenders. Primära uppgifterna i ditt arbete består av att driva försäljning, säkerställa servicenivån utifrån våra barer, utveckla arbetsgruppen och se till att vi alltid följer alkohollagens regler. Du rekryterar, utbildar, schemalägger och bemannar din personalgrupp tillsammans med drift/restaurangchef. Som baransvarig ingår man i verksamhetens ledningsgrupp och kommer att jobba som en del av teamet. Vi söker dig som Har tidigare arbetslivserfarenhet från bar, i ledande position med personalansvar. Vi ser att du har gymnasieutbildning, talar och skriver svenska obehindrat. Som person är du positiv och social samtidigt som du är ordentlig, självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, såväl i motgång som i framgång. Du är passionerad kring ditt arbete, är målinriktad och gör det som krävs för att verksamheten ska gå framåt. Du gillar när det är högt tempo och hanterar stress på ett bra sätt. Du är noggrann och tycker att detaljerna är viktiga för att det ska bli hög kvalitet. Om OLearys OLearys Västerås är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ's, band och artister. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: 100% ARBETSTIDER: Dagtid, kvällar och helger SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2025-05-15

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Servicetekniker Klimat KEAB Sala

Är du vår framtida medarbetare? KEAB ”Klimat & Elservice i Dalarna AB” är ett privatägt bolag med sitt företagssäte i Avesta i Södra Dalarna. Vi är en leverantör av kvalitativa, användarvänliga och energieffektiva lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och inom industrin. Styrkan hos oss ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom teknisk installation med fokus på kvalité och energieffektivitet. Verksamheten består idag av 35 medarbetare för att serva våra kunder och över 100 serviceavtal. Vill du vara med och utveckla KEAB? Just nu söker vi Servicetekniker. Ta chansen att bli en del av vårt team med engagerade och kunniga medarbetare i Avesta. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete till varandra. Vi har en lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ventilation, el, styr, kyla och vs. Arbetsbeskrivning: Som servicetekniker hos KEAB arbetar du med både förbyggande och avhjälpande underhåll, reparation, felsökning, luftinjustering och mindre installationsarbete hos våra befintliga och nya avtalskunder. Våra kunder är både stora och små industrier, fastighetsägare, kommuner och kommersiella fastigheter. Hos oss kommer du få ett självständigt och engagerande arbete där resultatet av ditt arbete hos våra kunder leder till väl underhållna anläggningar med sänkta energi- och driftkostnader. I rollen ingår: - Arbeta med service och underhåll inom något av våra teknikområden; ventilation, kyla, styr & regler, el samt värme - Merförsäljning genom att se möjligheter och föreslå förbättringar - Skapa goda kundkontakter. - Planering av eget arbete - Genomföra felsökningar - Medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete - Uppföljning och återrapportering - Utföra mindre ventilations projekt tex. ombyggnad Vi kan erbjuda dig: - Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård. Kompetenskrav: - Vi söker dig som har god teknisk kunskap och intresse samt minst ett par års erfarenhet som servicetekniker. - Grundläggande kunskap för att arbeta med EL (svagström) är ett krav. - Vi ser att du har goda kunskaper inom ventilation, kyla och/eller styr & regler. - Utbildning och erfarenhet från VVS-, kyl-, energi- och/eller miljöteknik är meriterande, men inte ett krav. - B-körkort är ett krav. - Gymnasial utbildning inom el och energiprogrammet är meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper: - För att lyckas i rollen som servicetekniker vill vi att du är ansvarstagande, ödmjuk, serviceinriktad som person. Du är lyhörd för våra kunders behov och har en förmåga att bygga förtroende hos dem. Du är nyfiken och uppdaterad inom ny teknik och är en kreativ problemlösare. Som person är du målmedveten, strukturerad och självgående och gillar utmaningar. Du drivs av att överträffa kundens förväntningar. Kontakt och ansökan: Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Operativ chef Service: Mathias Söderman, 073-3310354, [email protected] - Sista ansökningsdag 2025-08-01 - OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. - Arbetets omfattning: Heltid - Arbetstider: Måndag-torsdag 06.50 - 16.20, fredag 06.50-13.20 - Start enligt överenskommelse. - Tjänsten utgår ifrån Sala. - www.ke-ab.se/jobba-hos-keab KEAB genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning

24 april 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Sommarjobbare till kund i Västerås!
Boxflow Staffing Syd AB
Processövervakare, kemisk industri

Vi söker nu engagerade och pålitliga sommarjobbare till vår kund i Västerås mellan v.30-40! Vår kund är verksam inom spannmålsindustrin och arbetar med olika relevanta produkter. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara delaktig i olika delar av produktionsprocessen Arbetsuppgifter: Som processoperatör kommer du att utföra en mängd olika uppgifter relaterade till hantering och bearbetning av spannmål och andra produkter. Det kan innebära arbete med silon, torkprovtagning och upprätthållande av hygienstandarder genom regelbunden städning. Du förväntas vara flexibel och beredd att ta itu med olika arbetsuppgifter utifrån företagets behov. Kvalifikationer: - Du tycker det är kul och drivs av varierade arbetsuppgifter - Förmåga att snabbt lära sig nya arbetsuppgifter. - Förmåga att kommunicera på svenska är av yttersta vikt för att kunna utföra arbetsuppgifterna på ett korrekt sätt. - Mekanisk intresse eller erfarenhet Anställningsvillkor: Anställningen är tidsbegränsad och sträcker sig mellan v.30-40. Arbetstiderna är förlagda i 2-skift, där du arbetar antingen förmiddag eller eftermiddag varje vecka samt extra helgarbete kan förekomma. Om du är en arbetsvillig och flexibel individ som är redo att ta på dig varierande arbetsuppgifter inom spannmålsindustrin, är detta en utmärkt möjlighet för dig att bli en del av vårt team i Västerås. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Västerås, Stockholm, Halmstad, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Hardware Developer
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity Are you up to the challenge? Join our 20-people strong team in developing solutions for the protection of power transmission networks and components. With a strong demanding customer base and rapidly growing market, there are plenty of challenges for a creative and driven engineer who´s ready to take on the next career step. As an HW developer for FPGA you would be driving the development of new products as well as maintaining our current portfolio. How you’ll make an impact Driving development of new innovative FPGA applications. Ensuring the long-term longevity of FPGA solutions currently in production. Adhering to customer needs and support in depth root-cause analysis. Lead innovation and develop FPGA methodology. Participate in team planning for development and releases. Ensure close supplier contacts for development packages. Your background You have a Master’s degree within Electronics development or other relevant area. You have proven experience from FPGA development, integration and simulation. Electronics problem solving / analysis and hands on lab experience. Our ideal candidate is strong in self-motivation and communication. You are a team player, agile and well structured. Fluency in English is required, both spoken and in written. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Magnus Kolasa, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107-38 13 45;  Unionen: Karin Ulvemark, +46 730-70 01 20; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43.All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Gustaf Hedström, [email protected]

24 april 2025
Sista ansökan:
20 oktober 2025
System Development Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

The opportunity We are seeking a skilled and passionate System Development Specialist to support and enhance our production engineering team, ensuring the manufacturing and delivery of cutting-edge products and services. Collaborate with a team of highly experienced and motivated professionals in an agile environment, working on innovative projects that drive digitalization and automation. If you are passionate about how and why things work the way they do, we encourage you to apply for this exciting opportunity! How you’ll make an impact Lead the system development of our purpose-built MES (Manufacturing Execution System), supporting end-to-end delivery and service processes. Be an integral part of the development team and apply state-of-the-art development methods to ensure smart and efficient implementation of new functionality. Drive the future of digitalization within our processes to enable automated and cost-efficient manufacturing. Serve as a backlog owner and release manager, overseeing updates and new features deployed directly into the production environment. Collaborate with business requirement owners and the global user community to define new features and contribute to continuous improvement. Your Background Bachelor’s degree in Computer science or Engineering, with a strong focus on software development. At least 5 years of experience in software and systems development or related fields. Proficiency in .NET, C#, VB6, Azure DevOps, SQL Server, and Visual Studio Experience in digitalization and automation, with the ability to document and lead implementation projects. Proficiency in English and Swedish is required Knowledge of SAP is a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Jonas Finell, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Klas Koppari, +46 107- 38 13 45; Unionen: Fredrik W Nordin, +46 107-38 15 12; Ledarna: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected].

24 april 2025
Sista ansökan:
20 oktober 2025
Trädgårdsmästare till Västerås!
Boxflow Staffing Syd AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Nu söker vi flera entusiastiska och erfarna trädgårdsmästare till våran kund i Västerås. Vi söker dig som har stor passion och kunskaper inom trädgård och växter. Du ska vara självgående och ha hög social kompetens då du är ansiktet utåt för kundens varumärke och har daglig kontakt med kunder. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 07.00-16.00 och du ska kunna arbeta hela sommaren. Arbetsuppgifter: Yttre skötsel av träd, buskar, växter. Gräsklippning, plantering, buskbeskärning och underhåll. Kvalifikationer: B-Körkort Arbeta i digitala verktyg  Erfarenhet av yttre skötsel, gräsklippning och användning av trädgårdsredkap grundläggande förståelse för trädgårdsdesign och planteringstekniker  Självgående och engagerad Social och god kommunikationsförmåga kunskaper om olika växtarter och deras vårdbehov Vi tar endast emot ansökningar via formuläret. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 450 miljoner 2025 med fler än 1000 anställda.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Nu söker vi erfarna trädgårdsmästare till Västerås!
Boxflow Staffing Syd AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Nu söker vi flera entusiastiska och erfarna trädgårdsmästare till våran kund i Västerås. Vi söker dig som har stor passion och kunskaper inom trädgård och växter. Du ska vara självgående och ha hög social kompetens då du är ansiktet utåt för kundens varumärke och har daglig kontakt med kunder.  Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 07.00-16.00 och du ska kunna arbeta hela sommaren.  Arbetsuppgifter: Gräsklippning, plantering, buskbeskärning och underhåll.  Kvalifikationer: - Erfarenhet av gräsklippning och användning av trädgårdsredskap. - Kunskap om olika växtarter och deras vårdbehov. - Förmåga att utföra noggrann beskärning och skapa attraktiva utomhusmiljöer. - Grundläggande förståelse för trädgårdsdesign och planteringstekniker. - Teamspelare med god kommunikationsförmåga. - Självgående och engagerad. - B-Körkort Vi tar endast emot ansökningar via formuläret. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 450 miljoner 2025 med fler än 1000 anställda.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Global Mobility Knowledge & Training Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga utbildare och instruktörer

The opportunity The Global Mobility (“GM”) function manages the relocation, assignment, and immigration processes for our growing population of internationally mobile employees, ensuring compliance with all relevant laws and regulations and a positive employee experience. We are searching for a Global Mobility Knowledge & Training Manager who will be responsible for ensuring that the team works with up-to-date standard operating procedures, has the correct knowledge base available to tap into and for providing on-boarding and training materials. The Global Mobility Knowledge & Training Manager provides support to the whole team but also to other internal stakeholders, covering all aspects of the International Assignment and Project Worker process and policy as well as compliance matters. How you’ll make an impact Provide support to the whole team but also to other internal stakeholders, covering all aspects of Global Mobility Responsible for all training and communication materials within Global Mobility Developing and implementing an assignee satisfaction survey Ensuring a standard on-boarding plan is available for all new joiners Preparation and facilitation of regular training of the IA and PW teams on various technical aspects related to international assignments and project worker assignments. Working closely with Internal Communication on any required communications related to Global Mobility within the organization. Your background Team player with excellent organizational and planning skills, who can interact with people of different cultures and nationalities. Enjoys work that is complex and detailed in nature and that involves coaching and training others A bachelor’s or master’s degree in a relevant field, which includes business administration, tax or law as the basis and at least 5 years of relevant work experience in the field of international mobility or global rewards Strong (technical) knowledge of international assignment management, immigration, tax, and employment laws Ability to work in a fast-paced, dynamic environment with multiple tasks at the same time and able to adapt to changing business needs, while maintaining focus on delivering the results within tight deadlines Able to maintain confidentiality and handle sensitive information Fluent in English. Other European languages are a positive. More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Don’t delay, apply today! Recruiting Manager, Jai Patel [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Tobias Nilsson [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025