Blockchef / Erfaren Arbetsledare
PEAB Sverige AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara med och bygga framtidens Göteborg tillsammans med ett engagerat team? Vi på Peab – Nordens samhällsbyggare – söker nu en erfaren Blockchef / Arbetsledare till bygg bostad väst.   Som en del av vår Göteborgsgrupp kommer du att arbeta i ett sammansvetsat team med stark laganda, där vi stöttar varandra och har kul på vägen. Vi tror på att bygga både bostäder och relationer – och vi hoppas att du vill vara med!   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, leda och följa upp produktionen inom ett eller flera byggblock Samordna underentreprenörer och säkerställa att arbetet sker enligt tidplan och kvalitetskrav Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Vara en förebild i Peabs värderingar: Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga   Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom bygg, exempelvis byggnadsingenjör eller likvärdigt Mångårig erfarenhet som arbetsledare eller blockchef inom större byggprojekt God förståelse för byggprocessen, arbetsmiljölagstiftning och entreprenadjuridik Förmåga att leda och motivera team samt skapa struktur i en dynamisk miljö I denna roll så behöver man kunna leda genom andra Flytande svenska i tal och skrift Krav på B-körkort   Vi erbjuder dig: Hos Peab får du mer än bara ett jobb – du blir en del av något större. Vi erbjuder en central roll i en av våra Göteborgsgrupper där vi bland annat jobbar med flera spännande bostadsprojekt, där du får möjlighet att påverka och bidra till stadens utveckling. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team med stark gemenskap, där vi värdesätter samarbete, öppenhet och arbetsglädje.   Vi tror på att utvecklas tillsammans, och därför erbjuder vi goda möjligheter till personlig utveckling och karriärvägar inom koncernen. Du får arbeta i en trygg och stabil organisation med tydliga värderingar, konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner som speglar vårt engagemang för våra medarbetare.   Kontakt: Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Arbetschef Pontus Gejervall på [email protected] Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR Kristin Hafstad på [email protected]     Vi ser fram emot att träffa dig!       Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utvecklingsledare uppföljning och inköpscontrolling
PEAB Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Peab söker nu en Utvecklingsledare för ett 12 månaders heltidsvikariat med goda möjligheter till förlängning. Du kommer ingå i koncernens funktion för Inköp och arbeta med uppföljning och inköpscontrolling, du kommer även vara en viktig del i vårt arbete för att nå Inköps övergripande KPI:er. Gruppen som du kommer att tillhöra består av både juniora och seniora medarbetare som stöttar och inspirerar varandra i arbetet och i den fortsatta utvecklingen hos oss på Peab. Vi har många spännande initiativ inom uppföljning som du kommer att driva tillsammans med andra personer inom Inköp. Vi söker dig som vill vara med och ta stort ansvar från början och som gillar utmaningar.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta fram uppföljningsstatistik på köpbeteende för att styra framtida inköp arbeta med utveckling och förvaltning av vårt uppföljningsverktyg (Qlik Sense) stötta verksamheten i frågor kring data, KPI:er och rapporter   stämma av och koordinera utskick av inköpsrapporter kvartalsvis till verksamheten skapa, delta och hålla utbildningar vara länken mellan Inköp, utvecklare och Peabs ledning   Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du är examinerad ekonom eller ingenjör från universitet/högskola (4-5 årigt program), och har upp till 3 års erfarenhet av utvecklingsarbete inom inköp. Kanske har du tidigare erfarenhet av att arbeta som projektmedlem i ett utvecklingsprojekt inom Inköp eller som konsult inom samma område. Vi tror att du är en duktig kommunikatör och gillar att leda och driva förändringsarbete.  Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen eller inom inköp är meriterande men inget krav. Har du erfarenheter från företag/branscher med liknande karaktär, dvs. decentraliserade och distribuerade verksamheteter är det positivt. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av uppföljningsverktyg eller inköpssystem.   Som person tror vi att du: tar initiativ, är drivande och lyhörd stimuleras av att lösa problem och bidra till förbättringar är strukturerad och metodisk utgår från ett helhetsperspektiv tycker om att samarbeta och att arbeta i team för att lösa gemensamma utmaningar   Placeringsort för tjänsten är Göteborg.    Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med stora möjligheter att utvecklas inom vår organisation.   Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:  V. 27-30, Alina Nilander, Utvecklingsledare inom uppföljning och inköpscontrolling, tel: 0733 37 10 41 V.31 – vidare, Sverker Karltorp, rekryterande chef, tel: 0733 37 56 90   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sjölins Gymnasium i Göteborg söker lärare i Spanska, moderna språk
Sjölins Gymnasium AB
Gymnasielärare

Drivs du av att arbeta med ett verklighetsbaserat och ämnesöverskridande lärande? På Sjölins gymnasium uppmuntrar vi till nyfikenhet, samarbete och kritiskt tänkande genom vårt unika arbetssätt med casemetodik - baserad på Harvardmodellen. Genom casemetodiken skapar vi en dynamisk arbetsmiljö där du tillsammans med dina kollegor jobbar över ämnesgränserna och drar nytta av varandras kunskaper. Det här är Sjölins gymnasium i Göteborg Sjölins gymnasium Göteborg startade 2001 och erbjuder tre högskoleförberedande program, Samhällsvetenskapsprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Ekonomiprogrammet. Vi är en fristående skola centralt belägen vid Vasaplatsen i ett vackert stenhus från 1890-talet och vi har i dagsläget 480 elever som studerar hos oss, samt 35 medarbetare som arbetar på skolan. Det här söker vi Vi söker dig som är legitimerad lärare, behörig att undervisa i Spanska på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Vi värdesätter att du är målinriktad, har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera våra elever. Vi söker dig som brinner för utbildning och har en stark vilja att samarbeta över ämnesgränserna. Du är en engagerad och självständig lärare som trivs med att arbeta med verklighetsbaserat lärande och casemetodik. Du har förmågan att inspirera och motivera elever. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där vi tillsammans strävar efter att nå höga mål och skapa en innovativ lärandemiljö. Det här erbjuder vi dig Som medarbetare hos oss på Sjölins gymnasium arbetar du nära dina kollegor i ämnesöverskridande case. Sedan 2019 har vi samarbetat med en professor på Harvard Business School för att ytterligare stärka vår metodik. Vi värdesätter dina idéer och initiativ och ser fram emot att fira både små och stora framgångar tillsammans. Hos oss får du möjlighet att växa professionellt och bidra till att forma framtidens utbildning. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Tillträdesdag: 2025-08-08 Placeringsort: Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, deltid 70% • Tjänsten är en tillsvidaretjänst om 70 % med sex månaders provanställning, tillträde den 25/8 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rektor Jonas Kornbrink via mail: [email protected], eller via telefon: 070-9438960. Det går också bra att ta kontakt med skolans fackliga ombud, Petter Hajtowitz via mail: [email protected]. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisningsekonom
adding PEOPLE AB
Redovisningsekonomer

Därför är du viktig Har du öga för siffror, sinne för struktur och gillar att snabbt sätta dig in i nya sammanhang? För vår kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget sträcker sig över 6–9 månader och du kommer in i en viktig fas där din kompetens verkligen gör skillnad. Kunden är ett välkänt bolag i Göteborg – men uppdraget är konfidentiellt i nuläget. Fokus i din roll Som redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen och arbeta brett med löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut. Du blir en nyckelperson i det dagliga arbetet, men också i den fortsatta utvecklingen av rutiner och processer inom redovisning. Du kommer till en stabil och välfungerande ekonomiavdelning med engagerade kollegor. Rollen passar dig som är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya system och arbetsflöden. Att kunna jobba strukturerat och leverera med hög kvalitet är en självklarhet för dig – och det är precis vad som behövs här. Om vi får önska Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är trygg i att hantera bokslut, avstämningar och momsredovisning. Du har god systemvana och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Att du är prestigelös och lösningsorienterad ser vi som en självklar del av din personlighet. Erfarenhet av större ekonomisystem är meriterande, likaså om du tidigare har arbetat i konsultroll eller projektbaserad verksamhet. Det här uppdraget passar dig som vill arbeta i en professionell och dynamisk miljö, där du får bidra från dag ett. Du kommer att spela en viktig roll i att hålla ihop redovisningen under en övergångsperiod – samtidigt som du får möjlighet att vidareutvecklas i din yrkesroll. Bra att veta Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6-9 månader med start i september, med möjlighet till förlängning. Placering hos kund i Göteborg. Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Frågor? Kontakta rekryteringskonsult Martin Olofsson Carlbom på [email protected] eller 076-163 02 12.

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Amanuens inom forskning, Software Engineering
Göteborgs Universitet
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för data- och informationsteknik är en integrerad institution med både Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola som huvudmän. Vid institutionen bedrivs utbildning inom ett brett spektrum av områden. Institutionen för data- och informationsteknik söker amanuenser inom forskning för forskningsämnet kravteknik för AI-baserad system. Arbetet kommer utföras med startdatum i augusti 2025 och pågå till slutet av januari 2026. Uppdraget ska stödja synergier mellan två aktiva forskningsprojekt: Vinnova FFI Famer projektet, som syftar till att etablera ett kravtekniskt tillvägagångssätt för säkerhetskritiska fordonssystem, och ett Software Center projekt "Compliance in Code", som syftar till att stödja automatisering av ett kontinuerligt efterlevnadsargument. Textual Requirements System (TReqS, https://gitlab.com/treqs-on-git/treqs-ng) är en öppen kod, git-baserat kravverktyg som gör det möjligt att demonstrera viktiga prestationer i båda projekten. Arbetsuppgifter  Som amanuens i forskningsprojekt kommer du arbeta med att stötta forskare med praktiska uppgifter inom deras forskningsprojekt. Till exempel kan det innebära uppgifter som samla in och hantera data, analysera data eller programmeringsuppgifter. Du kommer att ha löpande kontakt med berörd forskare angående vilka moment du kan vara behjälplig inom. Kvalifikationer  För att vara kvalificerad för tjänsten; - Du är en aktiv student vid Göteborgs universitet eller Chalmers tekniska högskola, vid något av institutionens program på grund- eller avancerad nivå. - Du har goda kunskaper i programmering - Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.   - Du kommer befinna dig i Göteborg, Sverige under anställningsperioden - Erfarenhet med Python är meriterande - Goda kunskaper i git och gitlab är meriterande - Erfarenhet med tregs och/eller kontinuerlig efterlevnad är meriterande Vi kommer göra en helhetsbedömning där stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: 20% av heltid Placering: Institutionen för data- och informationsteknik, Göteborg Tillträde: 2025-08-15 eller enligt överenskommelse   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Eric Knauss [email protected] Har du frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sanna Staf [email protected] Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande   Ansökan  För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Fyll i dina personliga uppgifter och svar på tilläggsfrågor. Du ska även bifoga ett CV och ett betygsunderlag (utdrag ur Ladok). Efter sista ansökningsdagen behandlas alla ansökningar. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-04 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Igår
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kassa- och informationsmedarbetare 9 tim /v Tillsvidare
Bauhaus & Co KB
Kassapersonal m.fl.

Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjukinställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du är behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.   Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats  Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
DevOps Engineer
Opera Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Opera Sweden is looking for a DevOps Engineer with a passion for learning and technology to join our team in Gothenburg where you get to build great products together with our best engineers. Experimenting with new technology is in our DNA and our collaborative team is constantly trying to find better ways to build quality products. In the current project we have chosen to go with AWS and invested a lot in SaaS and CI/CD. You will be working in a supportive team with an agile workflow. Together with the rest of the engineering team you will be part of design reviews, sprint planning, weekly sprints and delivery. The team is currently located in Gothenburg in a cozy office in the city center. Role & Responsibilities: Support the engineering team when it comes to tools, CI and CD Build monitoring and reporting for the project Set up the framework for incident management and recovery Cooperate with the development team to build the SDLC framework for the project Create a release plan with the management team and developers Maintain existing infrastructure and create new solutions Advocate DevOps best practices in the organization Job Requirements: BS or MS in Computer Science or equivalent degree At least 2 years of recent employment in a DevOps role in the enterprise environment Solid knowledge of AWS is a must Experience with deployment and delivery of web and generic server applications Ability to build the infrastructure from scratch Familiarity with mainstream CI/CD and SaaS: Docker, Jenkins, Kubernetes, Terraform Experience with load balancing and CDN, administration of Linux systems Fluent in English An Ideal Candidate’s Profile: Familiar with monitoring tools such as Grafana, Loki, Prometheus Close-to-expert knowledge of git, experience with python, shell scripting and high availability systems Currently living in Gothenburg or willing to relocate What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and drive A team of experienced and supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology

Igår
Sista ansökan:
30 september 2025
Säljande koordinator till Veterankraft!
Veterankraft AB
Personal- och HR-specialister

Veterankraft i Göteborg söker en koordinator som brinner för försäljning! Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en säljande koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!  Vad gör en Koordinator? I rollen som Koordinator arbetar du nära Platschefen och är en viktig del i vårt team. Du kommer att arbeta med sälj, där du aktivt bidrar till att hitta nya uppdrag och utveckla kundrelationer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att: Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom försäljning och affärsutveckling Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor Vem är vår nästa Koordinator? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom försäljning, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från rut- eller rottjänster är det meriterande. För att summera ser vi att du: Har erfarenhet av försäljning och kundkontakt Gillar att kommunicera via telefon och bygga relationer Har god systemvana (CRM, Office-paketet etc) Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Är självgående och resultatinriktad Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse, gärna i augusti. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta [email protected].

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tekniker med ansvar för underhåll och förbättringsarbete!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Ett teknikbolag i en spännande bransch behöver just din hjälp nu när dem söker underhållstekniker med intresse för både praktiskt arbete och teknisk utveckling. Rollen omfattar underhåll av utrustning av lokaler, installation av nya stationer samt förbättringsarbete med fokus på effektivitet och arbetsmiljö. Visst är det dig vi söker? OM TJÄNSTEN I rollen som underhållstekniker kommer du få ett brett ansvar med fokus på både förebyggande och återgärdande underhåll, installationer samt utveckling av produktionsutrustning. Det är en operativ och varierad roll som passar en person med stort eget driv, praktisk erfarenhet och ett intresse för förbättringsarbete. Tjänsten kräver både teknisk förståelse och förmåga att arbeta strukturerat - det är lika naturligt att hålla i verktyg som att arbeta vid datorn. Arbetet sker i nära samverkan med både interna funktioner och externa leverantörer, i en vardag som är hands on med inslag av planering, koordinering och dokumentation. Verksamheten är en del av en global koncern och arbetar med tillverkning i en avancerad teknisk miljö. Produkterna har applikationer inom flera branscher och håller hög teknisk kvalitativ nivå. Här kombineras hantverksskicklighet med modern teknik, och det finns ett stort fokus på struktur, precision och kontinuerligt förbättringsarbete. Arbetsplatsen präglas av ett nära samarbete mellan olika kompetenser, där engagemang och ansvarstagande värderas högt. Du erbjuds - En nyckelroll i en tekniskt avancerad produktionsmiljö - Möjlighet att påverka och driva förbättringar inom både teknik och arbetssätt - Samarbete med erfarna kollegor i ett bolag med hög kompetensnivå - En stabil arbetsgivare i tillväxt med långsiktiga ambitioner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utföra löpande och akut underhåll av maskiner och lokaler * Samordna installationer och underhåll med interna och externa parter * Utveckla och förbättra användarvänliga arbetsstationer * Identifiera och driva förbättringar för ökad effektivitet * Installera och driftsätta produktionsutrustning * Vara kontaktperson för kalibrering av utrustning och verktyg * Ansvara för inköp av verktyg och teknisk utrustning * Dokumentera enligt interna riktlinjer och rutiner VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial teknisk utbildning, men fördel maskinteknik eller industriell ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i produktionsmiljö - antingen som operatör, underhållstekniker eller montör - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Kunskap om LEAN För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lagermedarbetare på deltid till sammansvetsat team
Academic Work Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Letar du efter ett extrajobb där du får arbeta praktiskt? Nu söker vi dig som vill arbeta med pack och sortering på lager – initialt en dag i veckan, med möjlighet till utökad arbetstid under hösten. Låter det som något för dig? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett litet team om totalt tre personer som har arbetat länge tillsammans och har en välfungerande samarbetskultur. Här hjälper man varandra och ställer upp där det behövs. Det är en självklarhet att man fikar tillsammans och bidrar till en positiv stämning. Du kommer att få en praktisk introduktion genom att gå bredvid erfaren personal. Arbetet är enkelt att komma in i – men kräver fokus, noggrannhet och ett ansvarstagande arbetssätt. Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work där du blir anställd av oss och arbetar ute hos vår kund. Behovet är inledningsvis på deltid (1 dag/vecka), men kommer att öka under oktober till december – då det finns goda möjligheter till fler dagar och längre arbetspass. Uppdraget startar i augusti/september och sträcker sig till slutet av december, med chans till förlängning. Du erbjuds - Arbete i ett mindre sammansvetsat team - Flexibelt & givande extra arbete vid sidan av studierna ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika moment på lagret, både självständigt och tillsammans med andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Plock och pack (med papper och penna) - Hantering av returer - Sortering och städ - Containerlossning (lägga på pall och köra undan) Du kommer främst att arbeta med packning, medan ordinarie personal fokuserar på plock. Det är ett fysiskt arbete som kräver struktur och noggrannhet, då du hanterar plagg med högt värde. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar - Har möjlighet att arbeta en dag i veckan från start, samt heltid under perioder i höst - Kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift - Är noggrann och ansvarstagande - Trivs med att arbeta fysiskt - Har lätt för att samarbeta och kommunicera - Tar egna initiativ och är självgående i arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av lagerarbete - Truckkort (främst mindre truckar används) - Studerar en relevant utbildning inom logistik eller likställt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025