Receptionist sökes till flexibelt extrajobb
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team! I denna tjänst finns möjlighet att jobba inom alla våra olika områden i Göteborg: kontorsreception, infodisk i köpcentrum, konferens, café och event. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Telefon och mail Kontakt med leverantörer Administrativt arbete i system Post- och fakturahantering samt bud Bokningar och beställningar Agera moodmanager och ta hand om såväl besökare som medarbetare Ansvara för konferensrum samt ronderingar på kontoret Arbeta på olika event Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet samt talar flytande svenska och engelska. Anställningen Anställningsform: Behovsanställning med möjlighet att jobba mycket Sysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, du kan själv söka lediga pass samt lägga in din tillgänglighet i vår schemaläggningsapp. Start: Omgående Arbetstider: Varierande, du kan jobba både vardagar, kvällar och helger. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Junior Jurist
PS Finance Group AB
Övriga jurister

Är du en junior jurist som är ute efter nya spännande utmaningar? Vill du dessutom jobba på ett snabbväxande bolag med stora utvecklingsmöjligheter, vara en del av ett team med fantastiska kollegor och jobba för att rätt ska vara rätt? Då har vi den perfekta rollen för dig! Din roll som Inkassojurist Som inkassojurist hos oss på PS Finance Group kommer du bli en del av vårt härliga juristteam med sex andra kollegor. I din roll kommer du självständigt hantera konkursmål, enklare tvister samt övriga ärenden inom inkasso som kräver juridisk kompetens. Du kommer även bistå med juridisk rådgivning till såväl kunder som medarbetare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:  Handläggning av inkassoärenden avseende bestridna fordringar, konkursförfaranden, tvistelösning i främst småmålsprocesser Gäldenärs- och kundkontakt via telefon och e-post, hantering av betalningar samt uppföljning av vidtagna åtgärder Övriga juridiska och administrativa uppgifter som förekommer på ett inkassobolag Vem är du? Vi söker dig som nyligen tagit din juristexamen (jur.kand. eller LL.M.) och är i början av din karriär. För att passa in hos oss på PS Finance Group behöver du vara en lagspelare som trivs med att arbeta målinriktat i en högpresterande miljö. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har också en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är trygg i dig själv, orädd att ta dig an nya utmaningar och att du har en stark integritet. Vilka är vi? Vill du vara en del av en innovativ arbetsplats där vi sätter både kompetens och personligt bemötande i fokus? På vårt kontor på Lindholmen i Göteborg arbetar just nu 55 engagerade kollegor inom inkasso, juridik, ekonomi och försäljning – och vi hoppas att du vill bli en av oss! På PS Finance Group är vi stolta över att ta ansvar, både för våra uppgifter och för våra kunders framgång. Vi skapar resultat genom att vara engagerade i vårt arbete och genom att alltid erbjuda en personlig touch i allt vi gör.  Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett stöttande och ambitiöst team. Med korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar ansvarstagande, ser vi till att varje medarbetare kan påverka och utvecklas. Hos oss är det högt i tak, och vi tror på att framgång byggs genom samarbete, gemenskap och att ha kul på jobbet! Vi ser till att skapa trivsel i vardagen med små men viktiga detaljer – vi bjuder på kaffe, läsk, mellanmål och färsk frukt varje dag. På måndagar startar vi veckan med en gemensam frukost, och på fredagar avrundar vi med härlig fredagsfika. Dessutom styr vi regelbundet upp afterworks och deltar i gemensamma friskvårdsaktiviteter för att stärka sammanhållningen. Utöver en bra grundlön erbjuder vi ett förmånspaket med bonus, pensionsavsättning och friskvårdsbidrag.  Hos oss på PS Finance Group erbjuds du inte bara ett jobb, utan en plats där du kan växa, ta ansvar och bidra till att skapa resultat. Ta chansen att bli en del av vårt härliga team – vi ser fram emot att växa tillsammans med dig! Är du intresserad och känner dig redo för att bli en del av PS?  Du skickar din ansökan genom att klicka på knappen ”ANSÖK”. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är den 17 juli 2025. Start: den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Lindholmen, Göteborg Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Madeleine Sydh Ahlbäck,LL.M., processjurist och teamleader på telefon 031 - 788 23 28 [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du välkommen att kontakta Amelia Kayser, ansvarig rekryterare och vår People & Talent Acquisition Generalist på 0735 - 20 66 84 [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Parkeringsvakt till Göteborg
QSG Bevakning AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

QSG Bevakning erbjuder ett flertal tjänster till såväl privata som publika bolag. Vi vill inte profilera oss som ett traditionellt bevakningsbolag, vi vill behålla det personliga engagemanget. Kunden skall alltid vara i fokus och kvalitet skall genomsyra hela verksamheten. Verksamheten skall utmärkas av Säkerhet, Trygghet och Kompetens såväl mot kunden, tredje man och vår egen personal. Vårt motto: ”Ingen kund är för liten, inget uppdrag är för stort! Är du en ansvarsfull och serviceinriktad person som trivs med ett rörligt arbete utomhus? Vill du vara en del av ett professionellt team och bidra till en trygg och säker parkeringsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi på QSG Bevakning söker nu en engagerad och ansvarstagande parkeringsvakt. Som parkeringsvakt hos oss kommer du att arbeta med parkeringsövervakning. Ditt främsta ansvar är att främja trafiksäkerheten på vägarna, öka framkomligheten i trafiken och förbättra trivseln i boendemiljöer genom att se till att parkeringsreglerna efterlevs. Du kommer att arbeta med parkeringsövervakning i Göteborg enligt gällande lokala regler och rutiner. Du har en viktig roll i att upprätthålla ordning och säkerhet samt ge god service till allmänheten. Vi söker dig som är mycket flexibel och har ett starkt fokus på service och säkerhet. Du är stresstålig och har en utmärkt förmåga att hantera och lösa problem som uppstår. Du är innovativ, engagerad och ansvarstagande, och du kan fatta egna beslut när det behövs. Även under svåra och utmanande dagar behåller du ditt fokus och ditt goda humör. Du är skicklig på att samarbeta och skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Din förmåga att ge utmärkt service, hantera stressiga situationer och arbeta effektivt med flera uppgifter samtidigt gör dig till en ovärderlig del av vårt team. Tjänsten kommer tillsättas närmare hösten. För att arbeta som parkeringsvakt på kommunal mark krävs det att man har genomgått grundutbildning för parkeringsvakter, offentligrättslig parkeringsvaktsutbildning. Krav: - Erfarenhet från ett serviceyrke eller annan roll med mycket kundkontakt - Bekvämlighet med ett fysiskt aktivt arbete som innefattar mycket stående och gående - God kommunikativ och social förmåga - Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - För anställning på QSG Bevakning AB så krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning på auktoriserat bevakningsföretag - Belastningsregister utan anmärkning - Ordnad ekonomi - Vara minst 18 år gammal Meriterande: - Flerspråkighet - Erfarenhet från serviceyrken - Offentligrättslig parkeringsvaktsutbildning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driven säljare till spännande kund i Göteborg!
Poolia Sverige AB
Företagssäljare

Tycker du också att försäljning är fantastiskt kul och att det är skoj att prata med människor? Vill du komma in till ett gäng med hög energi? Som tycker att det är roligt att gå till jobbet och som drivs utav att skapa värde för sina kunder? Då har du hittat rätt! Här får du arbeta på ett företag som är drivande i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi är Sveriges första fossilfria energibolag, men det räcker inte för oss. Vårt mål är att minska slöseriet med jordens resurser. Helst till noll. Vill du vara med? Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag med start 5 augusti 2025. Du arbetar 36,5 timmas arbetsvecka. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Till vår kunds team söker vi nu fler energifyllda personer som drivs av kontakten med människor. Du kommer arbeta främst med nya och tidigare kunder hos oss vår kund. Här lär du dig inte att kränga, du kommer i stället skolas in ordentligt i hur energibranschen fungerar, hur och varför priserna förändras och framför allt att lära dig sälja på riktigt. Du kommer att sitta i fina lokaler som är placerade precis intill Riskullverket i Mölndal. Vi tror att en säljare som mår bra och som känner sig trygg med att kunna betala sina räkningar också kommer vara en säljare som presterar bra. Därför har alla säljare en bra fast lön tillsammans med provision från första kronan. Efter en arbetsdag hos vår kund känner du att du har bidragit till en mer hållbar framtid. Vi skillnad för vår jord, på riktigt. Varje dag. Vi ligger i framkant och pushar utvecklingen i vår bransch framåt, men vi lägger lika stor vikt vid din utveckling. För vi vill såklart att du blir så bra som du bara kan, och vi vill hjälpa dig att nå dit. Vem är du? Du har tidigare jobbat med försäljning på telefon där vi ser att du arbetat med utringande försäljning (kalla samtal) i minst 6 månader. Vi ser att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en stark positiv energi och trivs med att arbeta både individuellt och i team. Vi tror att ensam är stark men att vi tillsammans kan bli något mycket mer. Om verksamheten Till skillnad från ett traditionellt callcenter sitter man direkt hos vår kund med allt vad det innebär. Vi har inte hög musik i bakgrunden, men man kan ha det i sina lurar, och slipper därför problem med kunder som klagar på allt för högt ljud som stör. Man har en schysst grundlön så man vet att man kan betala räkningarna i slutet av månaden och provision från första ordern.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Enhetschef med inriktning mot prostitution och människohandel
Jämställdhetsmyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Myndigheten ger stöd till genomförandet av den nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor och samordnar stora delar av arbetet med jämställdhetspolitikens sjätte delmål; om att mäns våld mot kvinnor ska upphöra. I arbetet ingår att motverka våld i nära relationer, våld mot barn, hedersrelaterat våld och förtryck samt prostitution och människohandel för alla ändamål. På myndigheten finns tre enheter: Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM), Hedersrelaterat våld och förtryck samt Våldsprevention. Till enheten för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM) söker vi nu en enhetschef. För vidare information om enheten för NSPM kan du läsa om här (länk) Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att leda, utveckla och driva arbetet på vår enhet för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM). Du har det övergripande ansvaret för enhetens arbetsmiljö, personal-, budget- och verksamhetsarbete.  I rollen ingår ansvar för struktur, planering av resurser och prioriteringar av enhetens arbetsuppgifter och uppdrag. På enheten finns för närvarande 12 medarbetare som du har personalansvar för, i vilket ingår att bland annat leda och stötta medarbetarna i deras arbete och utveckling. Tillsammans driver ni enhetens strategiska utvecklingsfrågor och säkerställer att arbetet ligger i linje med myndighetens övergripande uppdrag.  En viktig del i din roll är att främja och upprätthålla en god samverkan med övrig verksamhet på myndigheten samt med externa aktörer inom myndighetssfären liksom civilsamhället. Du kommer att delta aktivt i interna och externa mötesforum för att säkerställa en god samordning och ett effektivt informationsflöde mellan olika parter. Enheten är representerad internationellt och har även internationella samarbeten och kontakter. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer  • Akademisk examen/utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete, såsom utveckling, styrning eller samordning, inom ett eller flera av följande områden: mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer, hedersrelaterat våld och förtryck, prostitution och människohandel, mänskliga rättigheter eller barnrätt. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. • Dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda grupper, projekt eller liknande mot gemensamma mål. • Dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete i form av rapporter, skrivelser eller liknande. • Erfarenhet av att tala inför och representera en organisation i större sammanhang. • Goda kunskaper att uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av att ha arbetat som chef med ansvar för personal, verksamhet och budget. • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet – företrädesvis inom det statliga området. • Juridisk och straffrättslig kompetens. Personliga egenskaper Som person leder du kommunikativt och tillitsbaserat med en god förmåga att skapa förtroende och att motivera tagna beslut. Du värnar om stabilitet och trygghet i en grupp. Du har även förmåga att driva din enhet mot uppsatta mål och har god exekutiv förmåga. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är att vara strukturerad, samarbetsorienterad samt ha ett genuint intresse för ledarskap. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. En förutsättning för att tjänsten tillsätts är att erforderliga medel erhålles. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Jämställdhetsmyndigheten erbjuder anställda möjligheten att ingå överenskommelse om distansarbete. Omfattningen av distansarbete bedöms utifrån vad som är rimligt med hänsyn till verksamhetens behov och att ha en god arbetsmiljö. Som chef förväntas du att ha en hög närvaro på arbetsplatsen. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Berit Jernberg, Avdelningschef, 031-392 90 54 eller enhetschef Mikael Thörn 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
PERSONLIG ASSISTENT GÖTEBORG/ ASKIM
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en assistent för arbete på fasta timmar samt en sommarvikarie till vår kund som bor med sin familj i Göteborg/Askim. Han är en 13 årig kille som har EP och kommunicerar med enstaka ord. Vi behöver stärka upp arbetslaget runt kunden och söker dig som är ansvarsfull och omtänksam. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv. Du kommer främst att jobba i hans hem så du behöver vara ödmjuk och lyhörd för både honom och hans familj. Arbetet består mycket av att finnas för kunden. Du behöver också kunna anpassa dig till alla de miljöer han befinner sig i. Det kan förekomma tunga förflyttningar på grund av epilepsin, så god fysik är ett krav. Kundens intressen är ridning, pussla, åka buss/tåg, ta en promenad och kolla på omgivningen. I hemmet finns en kanin och vår kund älskar djur så du bör inte vara pälsdjursallergiker. Tjänsten är perfekt för dig som studerar då passen är förlagda på eftermiddagar och helger. Vi söker en flexibel och kreativ person som kan motivera kunden i lämpliga aktiviteter, utifrån hans dagsform. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent för vår kund förväntas du arbeta självständigt, vara trygg, ansvarstagande, positiv, inkännande och initiativrik. Du bör se möjligheter och kunna guida och motivera kunden när det behövs, samtidigt som du förstår när det är lämpligt att ta ett steg tillbaka. Vi arbetar lågaffektiv, vilket innebär att du behöver vara lugn och empatisk i ditt bemötande. Du som assistent behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Vi arbetar tillsammans för att göra kundens vardag så bra som möjligt. Meriterande erfarenheter och krav • Svenska i tal och skrift. • Ej allergisk mot pälsdjur. • God fysik. • Erfarenhet av personlig assistans, barnskötare eller annan sjukvårdande insats är meriterande men inget krav. • Erfarenhet av EP. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start omgående eller enligt överenskommelse • Arbetstid eftermiddagar vardagar, dagtid helger. Under skolledighet även dagtid. • Tjänsten på fasta timmar är på 14 timmar i veckan, men vid skollov så är arbetstiderna förlängda. • Tjänsten som sommarvikarie är på ca 20–35 timmar /vecka under sommarperioden. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar.   På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Förskollärare till Ceresgatans förskola
GÖTEBORGS KOMMUN
Förskollärare

Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vi söker dig som vill vara en del av vår förskola. I din roll som förskollärare ansvarar du för att leda arbetet på avdelningen. Du bidrar aktivt till förskolans pedagogiska utveckling, skapar inspirerande lärmiljöer och utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande både på avdelningen och på hela förskolan. Du ska vara väl insatt i förskolans läroplan och tillsammans med arbetslaget ansvarar du för planering, genomförande av det pedagogiska arbetet och för dokumentation i vår lärplattform Unikum. På Lindholmen vid vackra Sannegårdskajen välkomnas du till Förskolan Ceresgatan 16. Förskolans verksamhet är uppdelad i två hus, Björken och Eken och i båda husen finns avdelningar för yngre och äldre barn. Förskolan har ett härligt läge nära älven och det är lätt att ge sig ut på utflykter med både buss och båt för att upptäcka närmiljön och staden. Du når centrala Göteborg på 5-10 minuter med buss eller båt. Vår förskola är en plats där utbildning, utveckling och omsorg samverkar för att skapa en helhet under barnens tid hos oss. Genom leken som metod och med barnens tankar och idéer i fokus, arbetar vi målinriktat enligt LpFö18 för att ge varje barn de bästa förutsättningarna för utveckling och trivsel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. Intervjuer hålls 15/8, 19/8 och 20/8. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Operatörer till Casting och Machining produktion - Mega Casting - Torslanda
Volvo Personvagnar AB
Fordonsmontörer

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Vad erbjuder vi? Produktionsorganisationen – Casting och Machining rekryterar nu Operatörer med tydliga ambitioner, potential samt förmågor att på sikt växa. Du erbjuds en unik möjligheten att vara med och utveckla en produktionsorganisation på väg mot massproduktion. Din samlade erfarenhet, din personliga profil och den nya tekniken kommer vara några av våra byggstenar ihop med vårt produktionssystem inkluderat alla dess principer.  Du erbjuds att vara med på en spännande resa under en uppbyggnadsfas där tyngdpunkten ligger på utveckling av din egen samt dina kollegors kompetens inom verksamhetsområdena. Tillsammans med teknik och underhållsorganisationen, Manufacturing Engineering (ME) skapar vi tillsammans en ny fabrik. Du kommer att erbjudas både teoretisk och praktisk utbildning inom verksamhetsområdena. Vad kommer du att arbeta med? Casting - Gjuteriprocessen är högautomatiserad och består av smältning och gjutning. Tillsammans med teamet kommer du att säkerställa att produktionen i gjuteriet flyter på som den ska genom att t.ex. rengöra smälta, övervaka maskiner och se till att färdiga produkter möter gällande kvalitetskrav. Machining - Bearbetningsprocessen är i hög grad automatiserad. Tillsammans med teamet ska du se till att produktionen flyter på som den ska genom att t.ex. övervaka maskiner och se till att färdiga produkter uppfyller gällande kvalitetskrav. Då produktionsorganisationen under uppstartsfasen är liten så kommer alla inom organisationen att behöva lära sig så mycket som möjligt inom respektive verksamhetsområde. Du kommer därför att erbjudas en utvecklingsplan där du breddar din kompetens inom bl a. kvalitet, säkerhet, miljö etc. Detta kommer att vara en av organisationens framgångsfaktorer. Under projektfasen kommer det vara dagskift men vissa utbildningsperioder kan komma att ske på andra skift så flexibilitet mellan skift är ett krav. Du och dina färdigheter För att lyckas inom produktionsorganisationen är det en förutsättning att ha ett högt säkerhetstänkt samt förståelse av vikten med en god säkerhetskultur och standardiserat arbetssätt.  Casting - tror vi tror att du har en gymnasieutbildning inriktad mot teknik i kombination med praktisk erfarenhet i produktionsprocesser. Har du utbildning och/eller erfarenhet inom metallurgi, processteknik eller gjuteriverksamhet är dessa ytterst meriterande.  Machining - har du utbildning och/eller erfarenhet av CNC eller annan skärande bearbetning är detta ytterst meriterande för rollen.  Det är krav på B-körkort samt meriterande om du redan har truckkort och traverskort för båda avdelningarna. Vi lägger stor vikt kring din personlighet och söker därför dig som är prestigelös. Du har en hög samarbetsvilja, är serviceinriktad samt har förmågan att se helhetsbilden för att på så sätt kunna förstå och tillgodose slutanvändarens behov. Att kommunicera är lätt för dig. Du kan anpassa din kommunikation efter mottagare och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Vidare ser vi att du är en analytisk, initiativtagande och självgående person som har lätt för att se vad som behöver göras, agerar och levererar.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Hemstädare i Göteborg

Vi letar efter nya hemstädare till våran kund. Är du deras nästa stjärna? 🌟 Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare hos våran kund ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. 🙌 Om våran kund Våran kund är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Dem hjälper sina kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
ITSM-specialist med starkt kundfokus till konsultroll
Synerity AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Syneritys spännande resa fortsätter, och för att möta den ökande efterfrågan på vårt konsulterbjudande behöver vi nu stärka vårt team. Därför vänder vi oss nu till dig som vill vara med att skapa fantastiska kundupplevelser inom IT & Enterprise Service Management (ITSM & ESM). Om Synerity Synerity föddes ur en övertygelse om vikten av att arbeta kundfokuserat och att enbart jobba med produkter som vi verkligen tror på och själva skulle välja om vi var kunden. I kombination med vår erfarenhet och kompetens baserar vi vårt erbjudande på lösningar som såväl vi själva som ledande analytiker som Gartner och Forrester anser ha en stark marknadsposition och goda framtidsutsikter. Några av produkterna vi arbetar med är Freshservice, HaloITSM, Zendesk och Freshdesk. Vi söker en specialist inom ITSM med starkt kundfokus Brinner du för att skapa långsiktiga kundrelationer och översätta kundernas utmaningar till värdeskapande lösningar? Hos Synerity får du en nyckelroll i våra kunders digitala resa – från rådgivning och implementation till löpande utveckling. Vad du kommer att göra hos oss: I rollen som Lösningsspecialist är du en strategisk partner till några av våra största kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Vara primär kontaktperson och bygga långsiktiga relationer med flera av våra nyckelkunder. Analysera kunders IT-miljöer och affärsbehov för att identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Utveckla och presentera ITSM-lösningar som skapar affärsnytta – oavsett om mottagaren är teknisk specialist eller affärsansvarig. Representera Synerity i implementationsprojekt och säkerställa framgångsrik leverans och kundupplevelse. Ge strategisk rådgivning kring hur våra kunder får maximalt värde av våra lösningar. Driva affärsutveckling – från upphandlingar och offertarbete till demo och presentation. Översätta komplexa IT-koncept till praktiska lösningar kopplade till kundernas mål. Proaktivt identifiera nya möjligheter, både hos kund och internt, och bidra till vår gemensamma utveckling. Vem vi tror att du är: För att trivas hos oss tror vi att du har en affärsdriven och kundorienterad ådra, med förmåga att se helheten i komplexa IT-miljöer. Du känner igen dig i följande: Du gillar att vara kundens främsta kontaktperson och skapa tydligt värde i varje dialog. Du har erfarenhet av att arbeta med större organisationer i projekt med många intressenter. Du är en trygg kommunikatör som anpassar budskapet efter målgrupp och situation. Du har god förståelse för IT-arkitekturer och hur ITSM-lösningar samspelar med andra affärskritiska system. Du är van vid att skapa förtroende och hantera kundförväntningar på ett professionellt sätt. Du är flexibel, lösningsorienterad och trivs i miljöer där varje dag är olika. Du är bekväm med att föreslå förbättringar, paketera lösningar och driva merförsäljning när det är relevant för kunden. Varför välja Synerity? På Synerity får du det bästa av två världar – en konsultfirma som jobbar med marknadsledande lösningar, i en personlig och dynamisk arbetsmiljö där dina idéer och initiativ verkligen gör skillnad. Snabb påverkan & inflytande – Hos oss är beslutsvägarna korta, vilket innebär att dina idéer snabbt kan omsättas i verklighet. Du får möjlighet att påverka processer och projekt och har stor frihet i vilken riktning du driver din roll. Utvecklingsmöjligheter – Till skillnad från större bolag med komplex organisation, försvinner du inte i mängden. Här får du snabbt nya utmaningar och möjlighet att växa i din roll tillsammans med företaget. Meningsfulla kundrelationer – Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer som en pålitlig partner. Som konsult hos oss blir du en nyckelperson för dina kunder. Flexibilitet och balans – Vi vet att livet inte bara handlar om jobb. Vi träffas gärna och vi utgår främst från Helsingborg & Malmö där vi också har kontor att erbjuda. Vi har dock en generellt flexibel arbetsmiljö där du kan hitta balans mellan arbete och fritid och för rätt person spelar geografisk placering mindre roll.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025