Higab söker projektledare underhåll och lokalanpassning
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du jobba med några av Göteborgs mest välkända byggnader? Har du erfarenhet från arbete med byggnadsvård? Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Som projektledare ingår du i vår enhet för Underhåll och Lokalanpassning. Du arbetar främst med projektledning av ombyggnationer, tekniska upprustningar, hyresgästanpassningar och andra underhållsinsatser i vårt fastighetsbestånd. Arbetet sker i nära samverkan med både våra hyresgäster och vår egen förvaltning, med stort fokus på att säkerställa långsiktigt hållbara lösningar. Du ansvarar för att driva projekt från förstudie till färdigställande, inklusive budget, tidsplan, upphandlingar och uppföljning. Projekten varierar i storlek och komplexitet och omfattar ofta 9kulturhistoriskt värdefulla byggnader, vilket kräver samarbete med antikvarisk kompetens. Arbetsuppgifter * Planera, leda och följa upp underhålls- och lokalanpassningsprojekt * Ansvara för ekonomi, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i projekt * Samverka med hyresgäster, förvaltning och andra intressenter * Göra upphandlingar enligt LOU (konsulter och entreprenörer) * Säkerställa att projekten följer Göteborgs Stads byggprocess och interna rutiner Vi erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb - du får en vardag mitt i Göteborgs historia, nutid och framtid. Som projektledare på Higab arbetar du med fastigheter som många bara passerar, men som du får lära känna på djupet. Det är ett självständigt och varierat arbete där din kompetens gör verklig skillnad, både för husen och människorna i dem. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där samarbete, utveckling och kvalitet står i fokus. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra arbetssätt och ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Här finns både utmaningar att växa i och kollegor att trivas med - och vi vågar påstå att du inte hittar en mer spännande fastighetsportfölj i hela Göteborg. Kvalifikationer och bakgrund Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av projektledning inom bygg eller fastighetsförvaltning eller motsvarande av oss bedömd erfarenhet på beställarsidan. Du har god kännedom om plan- och bygglagen, entreprenadjuridik samt gärna erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Tidigare arbete med kulturhistoriskt värdefulla byggnader är meriterande, liksom erfarenhet av Göteborgs Stads byggprocess och projektverktyget Antura. Du är strukturerad, drivande och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är hög och du har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att leda projekt från start till mål med goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Camilla Rippe, e-post [email protected] och tel 0703-77 01 38. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 augusti 2025. Välkommen att söka en tjänst där du kan bidra till att bevara Göteborgs kulturarv och utveckla stadens mest unika byggnader. Higab Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 900 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 600 000 m².

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Systemanalytiker med inriktning e-post
GÖTEBORGS KOMMUN
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag. Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss! Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som är en systemanalytiker med inriktning e-post till vårt team! På enheten Operations center arbetar vi med tjänsten teknisk e-post, som ger staden en robust infrastruktur för att kontrollera all inkommande e-post och se till att den säkert levereras till rätt brevlåda. Visste du att det skickas närmare 100 miljoner mejl till Göteborgs Stad varje år? Inom avdelningen Digital infrastruktur arbetar vi med drift, förvaltning och utveckling av Göteborg stads centrala IT miljö. Vi har en viktig roll när det gäller att bidra till digitaliseringen i stadens verksamheter. Du kommer att tillhöra enheten Operations center som ansvarar för den operativa delen inom tjänsten IT-säkerhet med vårt eget SOC-team samt tjänsten teknisk e-post där system e-post, domänhantering och mailflöden ingår. Gruppen för teknisk e-post utökas och nu söker vi dig som vill vara med och bidra i ett viktigt och spännande arbete. Hos oss får du vara en del av ett sammansvetsat team som gärna delar med sig av kunskap och erfarenheter. Vi söker en systemanalytiker som vill arbeta med vår kommunikations och integreringsplattform för e-post. Gruppen ansvarar för stadens hela e-postmiljö, där system e-post är den stora delen. Utöver detta hanteras också en omfattande infrastruktur och de system och applikationer inom staden som behöver e-postfunktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med drift, support och vidareutveckling av stadens befintliga e-postflöde (SMTP-trafik), med särskilt fokus på de bakomliggande systemen. Du ansvarar för att konfigurera, optimera och säkerställa att rätt tekniska förutsättningar finns på plats för en stabil och säker e-postmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT-infrastruktur eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har grundläggande kunskaper och erfarenhet inom följande: • Mail-routing • SMTP-trafik/server • Mail Transfer Agent (MTA) • Säkerhet: Spam, Malware, Phishing, Antivirus, Spoofing med mera Meriterande är om du har erfarenhet av nedanstående områden: • M365 e-post • CISCO Ironport • DNS (MX, SPF, DKIM, DMARC) • Filterlösningar för e-post och nätverk • Krypteringstekniker TLS • Nätverk För att klara jobbet hos oss behöver du behärska svenska i tal och skrift. Utöver den tekniska kompetensen lägger vi stor vikt vid dina färdigheter och personliga egenskaper. Vi söker dig som har god förmåga att analysera och lösa problem. Du är en person som är noggrann och som arbetar systematiskt. Du samarbetar gärna med andra och har förmåga att arbeta både självständigt och i team, med en vilja att bidra till enhetens gemensamma mål och utveckling. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Senior Landskapsarkitekt till SYSTRA i Göteborg
SYSTRA AB
Landskapsarkitekter

Vill du bli en del av ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur och vara med och forma framtidens hållbara stadsmiljöer? Som landskapsarkitekt hos oss på SYSTRA får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med 15 engagerade kollegor inom gata/landskap. Här stöttar vi varandra, utbyter erfarenheter och har kul på vägen! Vill du vara med? Sök tjänsten redan idag!  Som landskapsarkitekt hos oss arbetar du med att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer. Du bidrar till utformningen av allt från resandemiljöer och stadsbyggnadsprojekt till levande offentliga platser, så som gator, stråk och hållplatser. Du blir en del av vårt affärsområde Civil Design och samarbetar med kompetenta kollegor inom bland annat väg, VA, trafikplanering och uppdragsledning. Du har även ett nära samarbete med våra övriga landskapsarkitekter både nationellt och internationellt, samt kontakt med olika interna och externa aktörer. Dina ansvarsområden Ha rollen som uppdragsledare i våra uppdrag Delta till marknads- och utvecklingsarbete inom region Ha rollen som mentor för juniora kollegor Ansvara för planering och utformning av offentliga utemiljöer, parker och grönområden Genomföra landskapsanalyser Utföra konsekvensbedömningar Göra fältbesök, inventeringar och platsanalyser Ta fram underlag och handlingar för projekt Bidra till kvalitets- och miljöarbete enligt gällande lagar, riktlinjer och hållbarhetskrav Utforma förslag på gestaltning och detaljprojektering Ansvara för utformning av platser, gatumiljöer och stråk Ha kontakt och samarbeta med kollegor i Sverige, internationellt samt med externa aktörer Stötta vid upphandlingar, tillståndsprocesser och myndighetskontakter Delta i samarbete över olika discipliner inom samhällsbyggnad Om dig Vi söker dig som tar ansvar för ditt arbete, följer upp dina åtaganden och säkerställer att leveranser sker enligt överenskommelse. Du ser möjligheter i varje uppdrag och använder din problemlösningsförmåga för att snabbt analysera situationer, identifiera effektiva åtgärder och driva processer framåt. På så vis bidrar du till lösningar där estetik, funktion och miljö står i centrum. Du har stort fokus på att skapa och utveckla goda relationer, både inom teamet och med våra kunder och samarbetspartners. Dessutom har du förmågan att identifiera kunders behov och förvandla dem till hållbara lösningar, både på kort och lång sikt. Kvalifikationer  Akademisk examen inom landskapsarkitektur Minst 10 års erfarenhet som landskapsarkitekt, varav minst 3 år som uppdragsledare God kunskap om gällande regelverk, lagar och standarder för landskapsarkitektur och samhällsbyggnad Vana att arbeta i relevanta programvaror, t.ex. AutoCAD, Civil 3D, Revit Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete som konsult Erfarenhet av uppdrag mot offentliga beställare Erfarenhet av anbudsarbete Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. I Sverige är vi ca 700 medarbetare. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Eftersom SYSTRA är en internationell aktör ingår samarbeten med internationella kollegor från andra delar av SYSTRA Group. Det ger dig möjlighet att utvecklas och bidra över gränserna. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Göteborg. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Resor i tjänsten kan förekomma vid till exempel fältbesök. Kontaktuppgifter Oskar Rolfs, Gruppchef gata/landskap, Civil Design [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Observera att det under semesterperioden kan ta något längre tid att få återkoppling på din ansökan. Granskning och urval av ansökningar inleds i augusti. Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
STRATEGISKT OCH OPERTIV EKONOMICHEF SÖKES TILL WP WELDING
Resultat i Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du kombinera din expertis inom ekonomistyrning med möjligheten att bygga upp något från grunden i en verksamhet där det verkligen händer? Då kan detta vara din nästa utmaning. WP Welding – en del av den dynamiska Sjöson-koncernen – söker nu en strategisk och handlingskraftig Ekonomichef som vill spela en nyckelroll i bolagets fortsatta tillväxtresa. I denna roll får du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i en komplex och snabbfotad projektverksamhet, där din förmåga att navigera mellan det operativa och det strategiska kommer att vara avgörande. Här får du inte bara möjligheten att påverka – du förväntas leda utvecklingen av finansiella processer, stötta beslutsfattande och bygga en stabil grund för framtidens WP Welding. Om företaget WP Welding AB är ett snabbväxande bolag inom industrisektorn, specialiserat på svetsning i krävande miljöer och komplexa projekt. Vi är en del av koncernen Sjöson, vilket innebär att du som ekonomichef får tillgång till ett större nätverk av kompetens och stöd, men också behöver navigera i en dynamisk bolagsstruktur. Vår vardag präglas av högt tempo, pressade tidsramar, snabba beslut – och ofta utmanande beställare. Detta är inte en roll för den som föredrar stabila rutiner – här är varje vecka ett nytt race. Dina arbetsuppgifter Som Ekonomichef på WP Welding AB får du ett helhetsansvar för att bygga upp och leda ekonomifunktionen i ett bolag i kraftig tillväxt. Rollen är både operativ och strategisk – du arbetar nära verksamheten samtidigt som du skapar strukturer och driver utveckling mot ökad effektivitet och digitalisering. Du blir en nyckelperson i ledningsgruppen och samarbetar tätt med VD, projektledare, redovisningsteam och externa parter. Vi söker dig som kan ta ägarskap från dag ett – som gillar att jobba brett, tar snabba beslut när det behövs och trivs med att ha många bollar i luften i en verksamhet med komplexa projekt och högt tempo. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Etablera och utveckla hela ekonomifunktionen, inklusive personalansvar. • Ansvara för redovisning, bokslut, deklarationer, årsredovisningar samt kund- och leverantörsreskontra. • Projektredovisning, uppföljning och analys kopplad till lönsamhet och risk. • Budget, prognosarbete, kostnadsuppföljning och finansiell rapportering – internt och externt. • Likviditetsplanering och finansiell strategisk styrning. • Stödja organisationen i ekonomiska frågor och vara kontaktperson gentemot revisorer, myndigheter, banker och investerare. • Identifiera och driva förbättringsinitiativ inom ekonomiprocesser, med fokus på digitalisering och AI-stöd. • Utveckla och implementera interna kontroller och rutiner. • Vara bollplank till VD och andra beslutsfattare – både i affärsstrategiska och dagliga ekonomiska frågor. Det här är en roll för dig som vill vara både hjärna och motor i ekonomiarbetet – där varje vecka är en ny utmaning och du får vara med och forma arbetet framåt. Din profil För att lyckas i den här rollen behöver du vara självgående, initiativtagande och trygg i att leda både människor och siffror. Du har en mycket god förståelse för projektekonomi – gärna från en liknande verksamhet – och är van vid att arbeta i ett högt tempo med snabba svängar. Vi söker dig som har: • Minst 5–7 års erfarenhet av övergripande ekonomiarbete inklusive bokslut och ekonomistyrning. • Erfarenhet av att bygga upp eller utveckla en ekonomifunktion. • Mycket goda kunskaper i Excel och affärssystem. • Relevant utbildning inom ekonomi. • Flytande svenska och engelska samt B-körkort. Meriterande: • Erfarenhet från industrin, entreprenad eller projektbaserade verksamheter. • Kunskap om entreprenadjuridik och successiv vinstavräkning. • Erfarenhet av att implementera nya ekonomisystem eller digitala verktyg. • Tidigare chefs- eller personalansvar. . Framgångsfaktorer • Du är en "doer" som får saker att hända, även när omvärlden är rörig. • Du har projektekonomi i blodet – du förstår hur marginaler, risk och lönsamhet ser olika ut från projekt till projekt. • Du trivs i ett högt tempo där det inte alltid finns en färdig plan – och kan fatta beslut ändå. • Du är lösningsorienterad, analytisk och duktig på att kommunicera med både ekonomer och icke-ekonomer. • Du har en vilja att vara med och bygga något från grunden och vill påverka – inte bara förvalta. Om oss Resultat är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/). Ansökan Start: Enligt överenskomelse Omfattning: Heltid, 100% Placering: Göteborg, resor förekommer Lön: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Tina L Kimming, 0723-090877 Sista ansökningsdatum: 30 september Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Urval och Intervjuer kommer att påbörjas V 34. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723-090877

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Higab söker Projektledare underhåll och lokalanpassning
GÖTEBORGS KOMMUN
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 900 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 600 000 m². ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba med några av Göteborgs mest välkända byggnader? Har du erfarenhet från arbete med byggnadsvård? Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga och ibland tuffa utmaningar. Som projektledare ingår du i vår enhet för Underhåll och Lokalanpassning. Du arbetar främst med projektledning av ombyggnationer, tekniska upprustningar, hyresgästanpassningar och andra underhållsinsatser i vårt fastighetsbestånd. Arbetet sker i nära samverkan med både våra hyresgäster och vår egen förvaltning, med stort fokus på att säkerställa långsiktigt hållbara lösningar. Du ansvarar för att driva projekt från förstudie till färdigställande, inklusive budget, tidsplan, upphandlingar och uppföljning. Projekten varierar i storlek och komplexitet och omfattar ofta 9kulturhistoriskt värdefulla byggnader, vilket kräver samarbete med antikvarisk kompetens. Arbetsuppgifter • Planera, leda och följa upp underhålls- och lokalanpassningsprojekt • Ansvara för ekonomi, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i projekt • Samverka med hyresgäster, förvaltning och andra intressenter • Göra upphandlingar enligt LOU (konsulter och entreprenörer) • Säkerställa att projekten följer Göteborgs Stads byggprocess och interna rutiner Vi erbjuder Hos oss får du mer än ett jobb du får en vardag mitt i Göteborgs historia, nutid och framtid. Som projektledare på Higab arbetar du med fastigheter som många bara passerar, men som du får lära känna på djupet. Det är ett självständigt och varierat arbete där din kompetens gör verklig skillnad, både för husen och människorna i dem. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team där samarbete, utveckling och kvalitet står i fokus. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra arbetssätt och ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Här finns både utmaningar att växa i och kollegor att trivas med och vi vågar påstå att du inte hittar en mer spännande fastighetsportfölj i hela Göteborg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet av projektledning inom bygg eller fastighetsförvaltning eller motsvarande av oss bedömd erfarenhet på beställarsidan. Du har god kännedom om plan- och bygglagen, entreprenadjuridik samt gärna erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling. Tidigare arbete med kulturhistoriskt värdefulla byggnader är meriterande, liksom erfarenhet av Göteborgs Stads byggprocess och projektverktyget Antura. Du är strukturerad, drivande och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Din kommunikativa förmåga är hög och du har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att leda projekt från start till mål med goda resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Camilla Rippe, e-post [email protected] och tel 0703-77 01 38. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 augusti 2025. Välkommen att söka en tjänst där du kan bidra till att bevara Göteborgs kulturarv och utveckla stadens mest unika byggnader.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Restaurangchef
Göteborgsfamiljen AB
Restaurang- och kökschefer

Linnéstadens självklara Public House med galen puls från tidig morgon till sen kväll. Känslan präglas av en Italian Espressobar med influenser från en Jewish-deli i NYC såväl som en PUB i Shoreditch. Om dig I rollen som restaurangchef visar du vägen för dina ambitiösa medarbetare och är en förebild i ditt kunnande såväl som med din positiva energi. Vi söker dig som växer med utmaningar, är positiv och lösningsorienterad. Du har ett coachande ledarskap och tillsammans med ditt team jobbar ni med tydlig kommunikation och är lyhörda mot varandra samt era gäster. Du har tidigare arbetat i restaurangbranschen i minst ett par år, varav minst ett år i en ledande roll, och har med dig god erfarenhet av både service och bararbete. Har du dessutom baristakunskaper ser vi det som en extra bonus. I ditt ledarskap är du ödmjuk, tillitsfull och du är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är den naturliga ledaren som brinner för service och med din flexibilitet så tar du dig an utmaningar med ett leende på läpparna. Omfattning: Heltid Lön: Efter överenskommelse Startdatum: Uppstart i augusti Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Anställningsform: Inleds med en provanställning följt av en tillsvidareanställning. www.Kafemagasinet.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Digitalization Driver
Volvo Business Services AB
Övriga IT-specialister

Who are you? Our digitalization journey transforms the way we develop the competence of our co-workers, how we work internally and how we interface with our dealers across Europe and customers worldwide. The aim of your role is to boost and accelerate this digitalization journey. Key responsibilities include: Build, govern and execute the digitalization roadmap, in line with our strategic ambitions of 2030. Energize digital competence development and future-readiness of all co-workers in our organization. Drive office automation through process standardization, RPA’s, AI-solutions and orchestration of all our digital assets. Secure accessibility of necessary data through collaboration with Digitalization & IT, in SML and on Group level. Continuously explore emerging technology that might support next leaps forward. How you will be doing it: Reach out to all teams and co-workers to secure engagement and change management for new solutions. Work together with the management to help set the direction of digitalization. You feel at ease with not knowing everything, but you are a quick learner. Required knowledge/experience A MSc in Engineering, Economics, Computer Sciences, Management or Logistics or equivalent through proven experience Process design, information analysis, Robotic Process Automation, Agentic Automation & AI, Python, cloud technology and data management. You are passionate about inspiring colleagues how digitalization can support the team’s and people’s success. You are a communicative team player that values the full diversity of the team. What’s in it for you? You have a keen interest in technology, and you get energized having the opportunity to transform our processes by collaborating with your colleagues and our dealers. Maybe you don’t know everything yet about process automation, AI and management of big data, but you are a curious and fast learner with a positive mindset, who is eager to share knowledge and put theory into practice. You enjoy delivering results and having an impact. You don’t give up, you have an analytical and pragmatic can-do attitude.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Bartender

Taverna Averna är en stimmig New York-Italian bistro. Känslan är pulserande, självsäker och upplyftande. Hos oss hittar du allt från högkvalitativ lunch, À la Carte, cocktails och sena kvällar med DJ och go stämning. Om dig Hos oss är baren en central del av upplevelsen, och vi letar efter dig som uppskattar att sätta det i fokus. Förutom att du lägger en stor portion kärlek i dina drinkar, brinner du för service och med din flexibilitet så tar du dig an utmaningar med ett leende på läpparna. Från det att gästen kommer till den går är det en självklarhet för dig att ge den ditt fulla fokus. Du kommer att bli en del av ett tight och energifullt team som tillsammans tar sig an utmaningar och pushar varandra till att alltid göra sitt bästa för gästen och varandra! Vi tror att det är människorna som gör hela skillnaden. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och att du passar in i vårt härliga gäng. Omfattning: Deltid Lön: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: Urval sker löpande www.Tavernaaverna.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Lärare i åk 4-6 med behörighet i SV/SO sökes till Slottsbergsskolan
GÖTEBORGS KOMMUN
Grundskollärare

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är lärare med behörighet att undervisa i årskurserna 4-6 i svenska och SO. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i ytterligare ämnen. Tillsammans med elever och kollegor planerar, genomför, utvärderar och utvecklar du undervisningen så att eleverna inhämtar kunskaper och värden som ger en god grund inför fortsatta studier samt ett kommande gott vuxenliv. Du är en trygg ledare med goda ämneskunskaper och kompetens att skapa goda relationer. I tjänsten ingår även mentorsuppdrag. Tjänsten är placerad på Slottsbergsskolan. Slottsbergsskolan öppnades år 2020 och blir från och med hösten 2025 en F-5 skola. Slottsbergsskolan utgör, tillsammans med Frölundaskolan, ett skolområde i sydväst. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i årskurserna 4-6 i svenska och SO. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i ytterligare ämnen. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med flerspråkiga elever. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. Intervjuer kommer att hållas under vecka 33. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Specialistläkare/Överläkare neurologi till Högsbo närsjukhus

Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Högsbo närsjukhus erbjuder en spännande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta efter nya arbetssätt och där du kommer att vara en viktig del i införandet av nya innovativa arbetsformer för nära vård. Högsbo närsjukhus är ett så kallat smart sjukhus där vi kombinerar innovativa arbetssätt med framtidens IT-stöd för att möjliggöra vård med hög kvalitet med patienten i fokus. På sjukhuset finns dagkirurgiskt centrum, specialistcentrum med radiologi och provtagning för vuxna och barn. Högsbo närsjukhus är en viktig del i utvecklingen av närsjukvården i Göteborgsområdet. Vår arbetsplats Vi arbetar med patienter som har kroniska neurologiska diagnoser, främst Parkinsons sjukdom, multipel skleros och epilepsi. Vi har ett nära samarbete inom arbetsgruppen samt vår Rehabmottagning, vilket skapar en patientfokuserad och effektiv vårdkedja. Vi ligger i framkant inom digitaliseringen av vården och arbetar för en lättillgänglig vård till en växande, äldre befolkning. I början av 2024 flyttade verksamheten till det nybyggda Högsbo närsjukhus. Arbetsuppgifter Kliniskt patientarbete på allmänneurologisk mottagning med bl a nybesök, återbesök, digitala besök och administrationsarbete, i nära samarbete med övriga teamet. Som läkare hos oss har du dina egna patienter som du ansvarar för. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet som specialistläkare inom neurologi. Stor vikt kommer att fästas vid kompetens inom Parkinsons sjukdom, MS och övrig allmänneurologi. Vi förutsätter att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot patienter. Du har en hög arbetskapacitet, är flexibel, självständig och har god samarbetsförmåga. Som person är du ansvarstagande, säker och trygg i din roll, positiv i ditt förhållningssätt och du bidrar till ett bra klimat i arbetsgruppen. Du bör ha ett intresse att arbeta digitalt och våga testa nya arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025