Hej! Vi på Cheers Pub i centrala Göteborg (vasa) söker en ny kock på deltid eller heltid. Vi serverar smash burgers och husmanskost, trivs du i pub miljöer och sportbarer, skicka in en ansökan då vi söker dig omgående. Lön enligt ÖK Mvh Cheers Pub
Idag utmanar vi befintliga teknologier för att kunna bidra till en mer hållbar planet och optimera energiförsörjningen för ett stort antal förbränningsanläggningar runt om i världen. Vi har hundratals installationer av patenterade lösningar över hela världen för kunder inom områden som kraftverk, massa- och pappersbruk. Projektledare inom automation – Heat Management Vill du leda innovativa automationsprojekt som bidrar till en mer hållbar värld? Heat Management är ett svenskt greentech-företag med patenterade lösningar för kraftverk och processindustri. Vi hjälper kunder över hela världen att öka energieffektiviteten och minska miljöpåverkan med vår unika teknik. Nu söker vi en engagerad Projektledare inom automation, med övergripande ansvar för projektleveranser, som vill vara med och driva våra projekt från projektöverlämning till uppfyllandet av utlovade garantier – och samtidigt göra skillnad globalt. Om rollen I rollen som Projektledare hos Heat Management får du helhetsansvar för att driva tekniska automationsprojekt för kraftverk och industriella anläggningar. Du leder projekten från start till mål – från design och konstruktion till installation och driftsättning. Projekten innefattar förutom automation även discipliner som mekanik och process. Du arbetar tätt ihop med våra kunder och med kollegor inom olika teknikområden för att säkerställa framgångsrika leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Projektledare för produkten HISS (optimeringsteknik av ångsotsblåsare). Planera, leda och följa upp projekt från design till installation, test och driftsättning. Säkerställa att vi i våra kundprojekt uppfyller kundernas krav, standarder och kvalitetsmål. Koordinera interna team samt externa leverantörer och partners för att leverera projekt i tid och inom budget. Besöka kundanläggningar både i Sverige och internationellt för möten, installation och driftsättning (ca 1-5 resdagar per månad). Placeringsort för tjänsten är Stockholm (Sundbyberg) eller Göteborg, Internationella resor om ca 1-5 dagar per månad ingår i tjänsten. Vem vi söker Vi tror att du har en bra kombination av teknisk kompetens och naturliga ledaregenskaper – och att du trivs i rollen som drivande kraft i komplexa projekt. Du har flera års erfarenhet av projektledning inom industriell automation. Din bakgrund får gärna vara från energisektorn eller processindustrin, och du känner dig hemma i miljöer där teknik och struktur går hand i hand. Du har: Flera års erfarenhet av att driva tekniska projekt med koppling till industrin. Relevant teknisk högre utbildning. God kännedom om automations- och styrsystem. (DCS- eller PLC-system). Erfarenhet av styrsystem som ABB 800xA, Siemens Simatic PCS7 är meriterande. En tydlig och strukturerad ledarstil, med förmågan att engagera team och skapa förtroende hos kunder. En självgående, lösningsorienterad inställning och förmågan att hantera flera parallella projekt. Vilja och möjlighet att resa internationellt ca 1-5 dagar per månad. Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du har kunskaper i andra språk såsom portugisiska, spanska, tyska eller finska. B-körkort då resor ingår i tjänsten. Utvecklingsmöjligheter och arbetsmiljö Hos Heat Management blir du en del av ett mindre, innovativt företag där dina idéer och ditt engagemang verkligen räknas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med breda roller och korta beslutsvägar – du får stor frihet att forma din tjänst och påverka hur vi arbetar. Vi satsar på din långsiktiga utveckling. Du kommer att samarbeta med ett kompetent och passionerat team som brinner för ny teknik och hållbara lösningar. Tillsammans strävar vi efter att förbättra industrins miljöpåverkan globalt. I denna roll får du en unik chans att bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du utvecklas med oss. Kontakt Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal, 0703-508909, [email protected]. Ansökan Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan! I rekryteringen samarbetar Wave Impact Heat Management AB med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Wave Impact Heat Management AB.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Västra Götaland. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Västra Götaland. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.
Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster. Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 31 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg. Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningen Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/ ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till hållbara inköp och affärer för oss i Göteborgs Stad, dem vi är till för och omvärlden? Har du erfarenhet inom offentlig upphandling, är trygg i dig själv och gillar att samverka med andra? Sök till strategisk inköpare hos oss. Förvaltningen är i en utvecklingsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt och vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet. På inköps- och upphandlingsförvaltningen utökar vi nu med fem tjänster som strategiska inköpare inom följande område: • Sociala tjänster • Tekniska konsulter • Servicearbeten och mindre entreprenader • Facility management och lokalhyra Som strategisk inköpare ansvarar du för att utveckla inköpsarbetet inom ditt kategoriområde i Göteborgs Stad. Det innebär att: • Ta fram och implementera strategier på kategori- och avtalsnivå • Ansvara för stadens gemensamma avtal från behovsanalys till uppföljning • Samverka nära med stadens verksamheter, leverantörer och specialistroller • I vissa fall genomföra upphandlingar eller leda processen tillsammans med upphandlingsspecialist KVALIFIKATIONER Som strategisk inköpare söker vi dig med flera års erfarenhet av att driva upphandlingar inom privat eller offentlig sektor samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete eller strategiskt arbete i en större organisation ser vi det som meriterande. För tjänsten inom kategorin tekniska konsulter, servicearbeten och mindre entreprenader ser vi att du därutöver har god kunskap av bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser ABK09, AB04 och ABT06 samt AMA systemet. För tjänsten inom sociala tjänster ser vi gärna att du har erfarenhet av avtalsförvaltning eller upphandling av ramavtal inom sociala tjänster. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och kan fatta genomtänkta beslut även i komplexa situationer med en genuin vilja att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och samverkar med andra för att hitta bra lösningar och värdeskapande. Du bygger upp kunskap genom att omvärldsbevaka och följa trender inom kategoriområdet, ser lösningar och utvecklar där förändring behöver ske. Du kan projektledning och kan balansera kundens behov och övriga aspekter som bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du driver ditt eget arbete framåt såväl som att du gillar att vara en del av en grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. ÖVRIGT Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Övrigt Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker dig som är intresserad av att deltid. Beskrivning Utgångspunkten för vår undervisning är elevernas intressen, nyfikenhet och lust att lära. Våra ledord är nyfikenhet, samarbete och elevfokus. Vi bygger vårt lärande på den vuxnes livsvärld - samtidigt som vi utmanar den. På ABF Vux brinner vi för utveckling och grundar våra beslut på fakta. Vi drivs av att våra elever ska klara sin utbildning och nå sina mål. Vi är nyfikna på, och ser möjligheter i, elevers olikheter och mångkulturalitet. Kvalifikationer Du är legitimerad vård och omsorgslärare och behörig i ämnet Hälsa och sjukvård. Erfarenhet från undervisning inom vuxenutbildning är meriterande. Som person är du kreativ, nytänkande, välstrukturerad och har en förmåga att inspirera andra. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har lätt för att anpassa dig till olika målgrupper och kulturer. Du har god datorvana och använder digitala hjälpmedel i din undervisning. Du är drivande och positiv till utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker: • är öppen för elevers olikheter och mångkulturalitet • drivs av att våra elever ska klara sin utbildning och nå sina mål • är van vid grupp/närundervisning Villkor Visstidsanställning, deltid. Tillträde snarast enligt ök. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega och fackförbunden Sveriges lärare och Vision. På ABF Vux har alla medarbetare semestertjänst med 30 dagars semesterrätt. Som lärare har du ett flexibelt arbetstidsavtal. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 11 juli 2025. Bifoga underlag som styrker din utbildning t.ex. legitimation och behörighetsförteckning. Innan anställningsavtal upprättas kan du behöva visa utdrag ur belastningsregistret. Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering. ABF Vux kompetensutvecklar vuxna och bygger broar in i arbetslivet. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner och myndigheter inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt yrkeshögskola. Vill du vara med och skapa möjligheter för våra elever och deltagare? Vi söker dig som delar vår vision och värdegrund och som vill arbeta på en arbetsplats där vi trivs och är engagerade. Vi söker dig som brinner för utveckling, tar ansvar och hittar lösningar på stora som små utmaningar och som vill samarbeta med kompetenta kollegor. Inom ABF Jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Rusta och matcha via Arbetsförmedlingen. ABF Vux ägs av studieförbundet ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sen 1997. Vår huvudsakliga verksamhet bedrivs i Göteborg, men vi finns även i Helsingborg, Gotland, Värmland, Skåne och Fyrbodal. Vi bedriver även distansutbildningar på många platser i landet.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta timmar eller en mindre visstid. Beskrivning Utgångspunkten för vår undervisning är elevernas intressen, nyfikenhet och lust att lära. Våra ledord är nyfikenhet, samarbete och elevfokus. Vi bygger vårt lärande på den vuxnes livsvärld - samtidigt som vi utmanar den. På ABF Vux brinner vi för utveckling och grundar våra beslut på fakta. Vi drivs av att våra elever ska klara sin utbildning och nå sina mål. Vi är nyfikna på, och ser möjligheter i, elevers olikheter och mångkulturalitet. Kvalifikationer Du är legitimerad gymnasielärare och behörig i psykologi. Erfarenhet från undervisning inom vuxenutbildning är meriterande. Som person är du kreativ, nytänkande, välstrukturerad och har en förmåga att inspirera andra. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har lätt för att anpassa dig till olika målgrupper och kulturer. Du har god datorvana och använder digitala hjälpmedel i din undervisning. Du är drivande och positiv till utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker: • är öppen för elevers olikheter och mångulturalitet • drivs av att våra elever ska klara sin utbildning och nå sina mål • är van vid grupp/närundervisning Villkor Tim- eller visstidsanställning. Tillträde snarast enligt ök. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega och fackförbunden Sveriges lärare och Vision. På ABF Vux har alla medarbetare semestertjänst med 30 dagars semesterrätt. Som lärare har du ett flexibelt arbetstidsavtal. Ansökan Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 11 juli 2025. Bifoga underlag som styrker din utbildning t.ex. legitimation och behörighetsförteckning. Innan anställningsavtal upprättas kan du behöva visa utdrag ur belastningsregistret. Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering. ABF Vux kompetensutvecklar vuxna och bygger broar in i arbetslivet. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare. Vi bedriver utbildningsverksamhet på uppdrag av kommuner och myndigheter inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt yrkeshögskola. Vill du vara med och skapa möjligheter för våra elever och deltagare? Vi söker dig som delar vår vision och värdegrund och som vill arbeta på en arbetsplats där vi trivs och är engagerade. Vi söker dig som brinner för utveckling, tar ansvar och hittar lösningar på stora som små utmaningar och som vill samarbeta med kompetenta kollegor. Inom ABF Jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi omställningsstöd inom ramen för TSL samt tjänsten Rusta och matcha via Arbetsförmedlingen. ABF Vux ägs av studieförbundet ABF Göteborg och har bedrivit verksamhet sen 1997. Vår huvudsakliga verksamhet bedrivs i Göteborg, men vi finns även i Helsingborg, Gotland, Värmland, Skåne och Fyrbodal. Vi bedriver även distansutbildningar på många platser i landet.
Är du duktig på Stål och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef som har kunskap inom Stål till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Stål Som Projektchef för Stål har du en nyckelroll där du ansvarar för att kontrollera tillverkning och ytbehandling hos stålentreprenörerna samt montagearbeten på plats. Du övervakar och följer upp kvaliteten samt hanterar kostandsregleringar för både tillverkning och montagearbeten. Du driver projekt framåt – från planering till genomförande – med fullt ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Du leder ett engagerat team av platschefer och arbetar nära produktionsledning, inköp och övriga intressenter för att optimera hela byggprocessen. Genom att bygga starka relationer med kunden säkerställer du både nöjda beställare och nya affärsmöjligheter. Rollen kan även innebära medverkan i anbudsarbete där din erfarenhet bidrar till att vinna och vidareutveckla samarbeten. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Stål Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör med gedigen erfarenhet av byggproduktion inom stora projekt och med Stål. Du kan även ha en bakgrund från stålverkstäder eller platsmontering, antingen som entreprenör eller som kvalitetskoordinator. I grunden har du en teknisk utbildning och har följande utbildningar för stål: TR-stål/N och TR-stål/K och/eller målningskontroll: FROSIO är meriterande men ej ett krav. Du känner dig trygg i både entreprenadjuridik, ekonomisk styrning, produktionsplanering, kalkylering och riskhantering. Du vet hur man leder – både i medvind och motvind – och har ett naturligt fokus på struktur, kommunikation och teamkänsla. Du är lösningsorienterad och ser till att projektet alltid har rätt riktning. Du är van vid och trivs med att bygga långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
I Göteborg ska alla kunna växa. Fritt och självständigt. Det kräver att fler får kompetens som matchar arbetsmarknadens behov. Och därigenom jobb, en egen försörjning och möjlighet att bidra till samhället. Oavsett hur resan dit ser ut, ska alla få plats i vår stad. Därför finns förvaltningen för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Vi ser varje människas potential och öppnar vägar framåt. Genom att samordna Göteborgs Stads arbetsmarknadsinsatser och säkerställa den kommunala vuxenutbildningen sätter vi riktning och är ett nav för samarbete. Tillsammans med engagerade entreprenörer, akademin, internationella företag, civilsamhället och andra delar av staden jobbar vi med samlad kraft mot gemensamma mål. Så stärker vi människor och en av Sveriges största arbetsmarknader. Vi öppnar möjligheter, varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Förvaltningen Arbetsmarknad och vuxenutbildning är i en förändringsresa. I och med byte av verksamhetssystem ser vi behov av att förstärka enhet ekonomi med en ekonomiadministratör. Enheten består av nio medarbetare med olika roller inom ekonomi och verksamhetscontrolling. Tjänsten ekonomiadministratör innebär arbetsuppgifter som fakturahantering i leverantörs- och kundreskontran. I rollen ingår att bistå med uttag av ekonomiska rapporter och underlag från verksamhetssystem som ligger till grund för fakturering. I rollen ingår även andra arbetsuppgifter som är normalt förekommande på en ekonomienhet till exempel redovisning, posthantering, ärendehantering och kontakter inom och utanför förvaltningen. KVALIFIKATIONER Uppdraget kräver att du har gymnasial utbildning inom ekonomi eller administration, eller eftergymnasial utbildningen exempelvis en YH-utbildning med inriktning ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du ska ha datavana och behärska officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Proceedo, som är stadens system för beställningar och leverantörsfakturor. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Unit4 Agresso. Som person tar du ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt, i tid och du följer upp hur det blev. Du är uppmärksam i ditt bemötande. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar noggrant, strukturerat och är du van att arbeta i ett högt tempo periodvis då vi arbetar med månadsbokslut och rapportering som följer en tidplan. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift. ÖVRIGT Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Affärs- och projektansvarig vattenrening till Geoserve! Geoserve är ett svenskt miljöteknikföretag med spetskompetens inom marksanering och vattenrening. Med egna lösningar och mobila reningsanläggningar behandlar vi förorenat vatten direkt på plats – snabbt, flexibelt och hållbart. Nu söker vi en operativ Affärs- och projektansvarig som vill ta ett övergripande ansvar för våra vattenreningsprojekt och bidra till fortsatt utveckling inom ett av våra mest expansiva affärsområden. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Din roll Som Affärs- och projektansvarig hos oss får du det övergripande ansvaret för våra projekt inom vattenrening. Du projektleder arbetet från offert till färdig anläggning – inklusive planering, teknisk utformning, uppbyggnad, drift och uppföljning. Rollen omfattar även personalansvar, samt samordning av resurser inom teknik, sälj och produktion. Projekten är utspridda över hela landet, med tyngdpunkt i mellersta Sverige, och omfattar upp till 30 parallella uppdrag. Du ansvarar för projektekonomi, dokumentation, kundkontakt, anbudslämning och koordinering med både interna och externa aktörer. Rollen kombinerar operativt ledarskap med strategiskt utvecklingsarbete – där du också bidrar till förbättringar av våra interna processer och tekniska lösningar. Hos oss arbetar vi med korta beslutsvägar, stor öppenhet och en gemensam drivkraft att lösa miljöutmaningar för våra kunder. Du blir en del av en kultur där initiativförmåga och ansvarstagande värderas högt – och där du ges stort inflytande över både dina egna projekt och företagets fortsatta tillväxt inom området. Placering för rollen är i Västerås, Göteborg eller Västsverige. Om dig Vi söker dig som är en självgående, handlingskraftig och lösningsorienterad Projektchef med erfarenhet av att driva tekniskt komplexa projekt inom exempelvis entreprenader inom mark, miljö, bygg eller industri. Du har relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet och är van vid att arbeta med både operativa och strategiska frågor. Du är trygg i din roll som ledare, strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som kunder, konsulter och leverantörer. Erfarenhet av sanering av förorenad mark och/eller reningsteknik för vatten är meriterande. Eftersom vi samarbetar med både nationella och internationella aktörer krävs att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Tjänsten innebär en del resor till våra projekt i fält, och vi ser gärna att du bor i västra, östra eller mellersta Sverige – med fördel nära Västerås eller Göteborg. Om Geoserve Geoserve är ett svenskt miljöteknikföretag med spetskompetens inom marksanering och vattenrening. Vi har kontor i Västerås och Mölndal och driver projekt över hela Sverige för kunder som kommuner, industriföretag, miljökonsulter och statliga verk. Vi är cirka 20 medarbetare och har en årsomsättning på omkring 100 miljoner kronor. Vår verksamhet omfattar projektledning och entreprenader inom sanering av förorenade områden, vattenrening samt mark- och installationsarbeten på drivmedelsanläggningar. Vi kombinerar lång branscherfarenhet med egen utveckling, tillverkning och innovation – alltid med miljön, säkerheten och kundens behov i fokus. Geoserve grundades 2012 och ingår sedan 2025 i Renall-koncernen, vilket stärker vårt erbjudande och ger oss möjlighet att växa ytterligare inom hållbar miljöteknik. Läs mer om oss här: https://www.geoserve.se/ Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Geoserve. Sista ansökningsdag är den 10 augusti 2025. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
Försvarsindustrin växer – bli en del av Comatec Sweden’ s resa! Sverige satsar på sitt försvar och runt om i Europa tas liknande beslut för att stärka försvarsförmågan och försvarsindustrin. Vi behöver bli fler duktiga Ingenjörer för att möta efterfrågan! Vi är ett ungt konsultföretag i Göteborg, verksamma sedan 2022 och med stöd av Comatec Groups styrka, storlek och expertis – ett namn som varit en pålitlig aktör inom ingenjörstjänster sedan 1986, snart 40 år. Genom att kombinera en startup’ s flexibilitet med årtionden av branschkunnande erbjuder vi en unik miljö där du kan växa och bidra från dag ett. Vem vi söker Vi letar efter dig som är ingenjör, svensk medborgare och bor i eller nära Göteborg. Har du några års yrkeserfarenhet, brinner för teknik och vill vara med och utveckla framtidens försvarslösningar? Då är du rätt person för oss! Tidigare erfarenhet från försvarsindustrin är meriterande men inget krav – vi välkomnar alla med rätt inställning och intresse för produktutveckling. Fokusområden Embedded system: Hårdvarunära utveckling av inbyggda system. Kompositdesign: Design och produktutveckling i komposit. Varför välja oss? Bli en del av ett växande företag Arbeta med mångsidiga, högklassiga projekt hos internationella kunder Utvecklas till en toppexpert inom ditt område Upplev ett flexibelt, stöttande och modernt arbetsklimat Tillgång till de senaste verktygen och teknologierna Viktig information Flera olika tjänster finns tillgängliga Pågående intervjuer och rekrytering Konkurrenskraftig lön och anställningsvillkor Är du redo för nästa steg i din karriär? Ansök nu! Skicka in din ansökan senast 31 augusti 2025 via vårt rekryteringssystem. För mer information om tjänsten, kontakta Pontus Paulsson på [email protected]. Comatec Group Comatec Group har över 600 erfarna medarbetare på tjugo orter i Finland, Sverige, Polen, Estland och Rumänien. Vi erbjuder ingenjörsdesign samt expert- och projektledningstjänster till teknikindustrin. Vår expertis är större projekt inom mobila maskiner, kommersiella fordon, industriell automatisering och modernisering, materialhantering, produktionssystem, kraftverk och pannor. Vi har en vision för framtida tillväxt och internationalisering och söker därför ständigt nya experter, särskilt inom mekanisk, elektrisk och automatiseringsdesign samt projektledningstjänster. Kom och bli en del av oss! Läs mer på comatec.fi
Välj ett jobb för att visa detaljer