Specialistläkare i allmänmedicin, Vårdcentralen Cityhälsan Söder
REGION ÖSTERGÖTLAND
Specialistläkare

Vi söker en specialistläkare i allmänmedicin till vår läkarmottagning med möjlighet att arbeta hel- eller deltid. Vårt erbjudande Vi är en del av Region Östergötlands Primärvårdscentrum tillsammans med 32 andra regiondrivna vårdcentraler. Vårdcentralen ligger lättillgängligt i stadsdelen Hageby med goda förbindelser till resten av Norrköping och har idag cirka 15 000 listade patienter. Vi har välfungerande, välutrustade och trivsamma lokaler, samt ett utvecklingsinspirerat arbetssätt och bedriver en bred primärvårdsverksamhet. Vi är stolta över att ha en områdesprofil som präglas av mångfald där vi möter patienter i alla åldrar med många olika behov av vård. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialistsköterskemottagningar, sjuksköterske-mottagning, äldrevårdsmottagning, barnhälsovård, samtalsmottagning, dietistkompetens, fotvård och laboratorium. Vi ansvarar även för några äldreboenden samt hemsjukvård i listningsområde. Vi bedriver också en av tre utbildningsmottagningar i Region Östergötland på vår vårdcentral. Vi är cirka 65 medarbetare som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat. Här arbetar vi tillsammans med samarbete och respekt för varandras kompetens, vårt mål är ett arbetsklimat där alla ska ha omväxlande arbetsuppgifter och kunna utvecklas i sin yrkesroll. Arbetsbeskrivning Vi har haft en positiv utveckling vad gäller bemanning och har nu flera ordinarie specialister och ST-läkare på olika nivå samt flera legitimerade läkare, samt våra passionerade seniora medarbetare som gärna jobbar och delar med sig av sin kompetens. På Vårdcentralen Cityhälsan Söder får du ett omväxlande och stimulerande arbete med läkarmottagning, barnhälsovård, hemsjukvård och äldreboenden.      Handledning av studenter och utbildningsläkare är en viktig del av arbetet, likaså engagemang i vårdcentralens utvecklings- och kvalitetsarbete. Vårdcentralens läkare deltar även i primär- och bakjoursuppdrag för den östra länsdelen under jourtid.   Vi erbjuder dig stor delaktighet och inflytande på schemaläggning där omfattningen och fördelningen av arbetsuppgifter kan utformas utifrån ditt individuella intresse och behov. För oss är det självklart med den nya tidens möjligheter att arbeta digitalt och på distans även för medarbetare på vårdcentral. Om dig Du är specialistläkare i allmänmedicin och har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i primärvård. Du har svensk läkarlegitimation (bifogas ansökan) samt svenska språkkunskaper motsvarande nivå Svenska C1. Då du arbetar i ständig dialog med patienter, anhöriga, kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Körkort B är krav. Du är trygg i din professionella roll, är flexibel och har lätt för att samarbeta. Vi vill att du blir en del av vår kultur där vi hjälper varandra och ställer frågor för att lösa problem tillsammans. Du bidrar till ett gott arbetsklimat med ett positivt förhållningssätt. Du har god kommunikations-förmåga gentemot patienter, kollegor och andra verksamheter. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter att du har ett engagemang för verksamhetsutveckling och att du har social kompetens och kan möta olika människor utifrån deras behov. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  Ansökan och anställning Ansökan ska innehålla en komplett ifylld meritsammanställning för läkare vilket du hittar här. Denna ska vidimeras. Glöm inte att även bifoga kopia på examensbevis eller legitimation. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Controller inom avdelningen för Barn och familj i Norrköping

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Inom avdelningen Barn och familj, Verksamhetsområde Bidrag, är vårt uppdrag att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut bidrag. Inom området barnbidrag är vi ca. 105 medarbetare, vi har ca. 95 000 inkommande kundsamtal och handlägger årligen ca. 400 000 manuella ärenden som hanteras rättssäkert och skyndsamt. Som Controller hos oss kommer du att ha ett nationellt uppdrag för Barnbidrag men verka för orterna Norrköping och Sollentuna, vilket innebär att resor i tjänsten kan förekomma.  Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att områdeschef och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i områdets ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att arbeta som controller, inom ekonomi och verksamhetsstyrning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller i en liknande verksamhet  • har erfarenhet av att stödja verksamhet med olika ärendeflöden • har god pedagogisk förmåga och erfarenhet av att presentera inför grupper • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har en god förmåga att hantera sifferunderlag, IT-baserade informationskällor och ekonomisystem • har en god sammarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Norrköping eller Sollentuna. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Nagam Alkass, 010-116 43 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Wedad Alsanji, [email protected], 010-113 44 82 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Diana Barac, 010-111 55 34, Saco-S: Daria Memetovic, 010-118 40 78, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Bilmekaniker
Jonnis Bilverkstad AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en erfaren bilmekaniker till vår auktoriserade Meca-verkstad! Är du en skicklig bilmekaniker med några års erfarenhet? Brinner du för fordon och kundservice? Då kan det vara dig vi söker! Vi är en auktoriserad Meca och godkänd bilverkstad med ett starkt rykte och väldigt många nöjda kunder som uppskattar vår snabba och smidiga service. Hos oss blir du en del av ett erfaret team där kvalitet och kund nöjdhet alltid står i fokus. Om tjänsten Som bilmekaniker hos oss kommer du att ha en varierad arbetsdag där du får arbeta med: 🔧 Service och reparationer av personbilar 🚗 Felsökning och diagnostik 📅 Hantering av bokningar och kundkontakter 🤝 Ett professionellt och trevligt bemötande av våra kunder Vi söker dig som: ✔ Har minst två års erfarenhet som bilmekaniker ✔ Talar och skriver flytande svenska ( krav) ✔ Har B-körkort ✔ Är noggrann, ansvarstagande och trivs med kundkontakt Vi erbjuder: ✅ Heltidsanställning med fast jobb efter provanställning (6 månader) ✅ Lön enligt överenskommelse ✅ Möjlighet att börja omgående ✅ Utbildningsmöjligheter för att utvecklas i din roll 🛑 Sista ansökningsdag: 31 juli 📩 Ansökan skickas till [email protected]

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Händig maskinförare till asksorteringslinan sökes till Ragn-Sells!
Framtiden i Sverige AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Vill du verkligen göra skillnad för miljön och samtidigt erbjudas utveckling på din arbetsplats? Hos Ragn-Sells är din trivsel som maskinförare viktigast! Om rollen På Häradsudden sorteras årligen stora mängder bottenaska från kraftvärmeverk för att återvinna metaller. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera att med hjullastare mata asksorteringslinan med aska och väga ut både utsorterad aska samt metaller. För bästa möjliga utfall är det också viktigt att under dagen justera asksorteringslinans olika delar samt ständigt övervaka dessa under processkörning för att i ett tidigt skede uppmärksamma eventuella problem som kan leda till onödiga stopp. I rollen ingår även daglig städning, service och underhåll av asksorteringslinan och det omgivande processområdet. Du kommer även att ansvara för städning av området samt service, underhåll och intrimning av asksorteringslinjen. Vi söker dig som har ett starkt driv att ständigt förbättra och har ett stort intresse av utveckling av befintliga samt nya material. Kvaliteten på de utsorterade materialen är viktig för oss, därför behöver du vara intresserad av att ständigt verka för en jämn eller förbättrad kvalitet av utsorterade material. Dagligt underhåll ingår av hjullastare och andra resurser. Vi söker dig med… •Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att köra lastmaskin/hjullastare •God svenska •B-körkort Vem är du? Du är ansvarstagande, har hög social kompetens, är en mästare på att samarbeta men har också en god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. För att trivas i rollen bör du vara intresserad av teknik och processer samt ha ett öga för detaljer. Du är strukturerad, noggrann och nyfiken som person. För att passa in i teamet som Miljöarbetare läggs stor vikt på dig som person. Meriterande för tjänsten är kunskaper i engelska och ett mekaniskt intresse. Du erbjuds Hos Ragn-Sells får du möjlighet att vara en del av den cirkulära utvecklingen. Du erbjuds en positiv arbetsmiljö med en stark gemenskap där medarbetare kan påverka och inspirera varandra. De värdesätter ansvarstagande och ger dig frihet att ta egna initiativ. Ragn-Sells investerar i sina anställdas kompetensutveckling och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter genom deras akademi, som erbjuder en mängd olika interna utbildningar. För Ragn-Sells är det väldigt viktigt med en säker arbetsmiljö, något som samtliga anställda förväntas bidra till. Om Ragn-Sells Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi över 2000 personer med en koncernomsättning på över 6,5 miljarder SEK. Ragn-Sells tog över ägandet och driften vid Häradsuddens avfallsanläggning utanför Norrköping 2015 och har sedan dess byggt upp en modern kretsloppsanläggning med fokus på en säker och miljöriktig hantering av olika sorters avfall såsom askor, slam, verksamhetsavfall och förorenade jordar. Häradsudden har under 2022 fått ett nytt tillstånd vilket ger möjlighet att växa med nya deponier, större volymer och möjlighet att utveckla ett flertal nya behandlingstekniker. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Ragn-Sells. Rekryteringsprocess Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju Ragn-Sells Beslut Villkor Start: Omgående Omfattning: 100% heltid, 6 mån anställning Arbetstider: 2-skift: Mån-fre kl 05:30-14 & Mån-tor 14-00. Lön: GFL samt aktuella OB-ersättningar Placering: Häradsudden, Kimstad

15 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Truckförare - extrajobb

Vi letar efter dig som vill arbeta vid sidan av dina studier eller ditt ordinarie arbete och som trivs i ett fysiskt arbete där du får jobba med både kropp och huvud i en lagerverksamhet i Norrköping. Som en del av teamet kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv och smidig hantering på plock, packning och sortering. Vi söker dig som har truckkort och erfarenhet av truckkörning. Viktigt att du är flexibel för flera arbetsuppgifter då det kan bli hela dagar då du behövs på andra avdelningar där ingen truckkörning förekommer. Detta är ett arbete för dig som kan jobba ca 3 gånger per vecka, med extra fokus på början av veckan. Under sommaren är behoven extra stora och därför är det önskvärt med extra flexibilitet under sommaren. Vi förväntar oss att du har en god flexibilitet och tillgänglighet. Vi ser gärna att man har körkort och tillgång till bil då kollektivtrafiken är begränsad på kvällstid. Arbetet kommer främst att vara förlagt på dagtid men även kvällspass förekommer, därför är en hög flexibilitet önskvärt.. Du kommer att vara ansiktet utåt hos våra kunder, därför är det viktigt att du har en stark vilja att göra rätt för dig och leverera hög kvalité på plats. Denna roll passar dig som är punktlig, tar ansvar och har ett högt tempo. Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper och tror starkt på att man kommer långt med rätt inställning! DETTA SÖKER VI Krav: • Annan huvudsaklig sysselsättning i form av arbete eller studier på minst 50% • Ostraffad • Truckkort & körvana Meriterande: • B – körkort Vi letar efter dig som är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50%. Det är viktigt att du har god flexibilitet med arbetsuppgifter och att du har ett flexibelt schema då du kan komma att behöva hoppa in med kort varsel. Du har en god arbetsmoral och är bekväm med att arbeta effektivt, både i team och självständigt. Vi ser även att du är en person som är målinriktad och som strävar efter att leverera kvalitet och noggrannhet i arbetet. Du som har en positiv attityd och uthållighet ser vi som värdefullt då arbetet är fysiskt krävande. Utöver detta är det viktigt att du trivs i en hektisk miljö och har viljan att lära dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett team som tillsammans skapar effektiva lösningar inom logistik. Låter detta som ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med sin ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

15 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sökes Solskyddsmontörer till kund i Norrköping
RÄTT Bemanning & Rekrytering Mälardalen AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Dina arbetsuppgifter Montör med erfarenhet av solskydd eller snickeri Vi söker dig som vill bli en del av ett kundfokuserat företag med marknadsledande lösningar inom solskydd. Har du tidigare arbetat med solskyddsprodukter eller har snickarbakgrund? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Som montör hos oss arbetar du med installation av kvalitativa solskyddslösningar ute hos våra kunder. Arbetet är varierande, fritt och innebär både självständiga uppdrag och samarbete i team. Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av solskyddsmontage eller snickeriarbete Har B-körkort (krav) Är lösningsorienterad, strukturerad och självgående Har god datorvana – mobilen är ett av dina viktigaste arbetsverktyg Talar och skriver flytande svenska Trivs med kundkontakt och är bra på att skapa förtroendefulla relationer Vi erbjuder: En fri och flexibel arbetsvardag Ett engagerat och kundorienterat team Marknadens mest attraktiva lönemodell – där din insats lönar sig Möjlighet till personlig utveckling och långsiktig karriär En arbetsmiljö där balans mellan jobb och privatliv är självklar Låter det som något för dig? Välkommen att söka och bli en del av vår växande verksamhet! Om företaget Vi på Rätt Bemanning & Rekrytering är ett dynamiskt och engagerat team som arbetar tillsammans för att matcha rätt person med rätt jobb. Vi strävar efter att skapa långsiktiga och framgångsrika relationer både med våra kunder och våra kandidater. Genom att ha en personlig och professionell approach i vårt arbete skapar vi en trygg och effektiv rekryteringsprocess. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativa lösningar och service till både företag och arbetssökande. Genom att förstå våra kunders behov och våra kandidaters kompetenser kan vi skapa en perfekt matchning som gynnar båda parter på lång sikt. På Rätt Bemanning & Rekrytering är vi stolta över att vara en del av arbetsmarknaden i Örebro län och bidra till att skapa tillväxt och utveckling i regionen. Om du vill vara en del av vårt team och bidra till att forma framtidens arbetsmarknad är du välkommen att utforska möjligheter hos oss. Om oss Rätt Bemanning & Rekrytering är ett etablerat bemanningsföretag som erbjuder skräddarsydda rekryteringslösningar för företag i olika branscher. Vi arbetar nära våra kunder för att förstå deras behov och leverera högkvalitativa personalresurser som matchar deras krav och förväntningar. Genom vår långa erfarenhet och expertis inom branschen har vi byggt upp ett starkt nätverk av kvalificerade kandidater och företag, vilket gör oss till en pålitlig partner för rekrytering och bemanningstjänster. Vi strävar alltid efter att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kandidater för att säkerställa en framgångsrik matchning på arbetsmarknaden. Vi värdesätter professionalism, engagemang och kvalitet i allt vi gör, och vår passion är att hjälpa företag att växa och utvecklas genom att hitta rätt person för rätt jobb. Hos Rätt Bemanning & Rekrytering är vi dedikerade till att skapa värde för våra kunder och bidra till deras framgång på arbetsmarknaden.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Innesäljare
Randstad AB
Företagssäljare

Arbetsbeskrivning Innesäljare – Ta nästa steg i din säljkarriär! Vill du ta klivet vidare inom försäljning och arbeta med ett större kundansvar? Vi söker nu fem erfarna innesäljare som vill vara en nyckelspelare i vårt säljteam. Det här är rollen för dig som redan har en stabil grund inom försäljning och är redo att ta mer ansvar – för både kunder, affärer och resultat. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av företaget, du kommer få mer information om företaget under rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök nu – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden   Vi erbjuder dig Fast grundlön på 25 000 kr/mån plus provisionsmodell En tydlig karriärväg inom försäljning och möjlighet till större ansvar En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Löpande säljcoachning och kompetensutveckling Kvalifikationer  Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning, gärna B2C eller teknisk försäljning Förstår säljpsykologi och kan läsa av när det är dags att gå mot avslut Är självgående, målinriktad och van att arbeta mot budget Trivs med strukturerade processer och att hantera flera system Har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjökaptener för utbildning till Lots
Sjöfartsverket
Fartygsbefäl m.fl.

Sveriges vackraste arbetsplats söker  Sjökaptener för utbildning till Lots   Att arbeta som Lots på Sjöfartsverket Som lots arbetar du med att navigera fartyg genom svåra passager längs våra kuster och manövrera fartyg till och från hamn. Du kommer ombord i olika typer av fartyg utrustade med olika typer av navigationsutrustning av varierande kvalitet och omfattning. Det ställer höga krav på din skicklighet och förmåga att anpassa dig till olika situationer.  Just nu söker vi lotsar till: •    Södertälje lotsområde  •    Oxelösund lotsområde (placering Oxelösund eller Norrköping) •    Kalmar lotsområde (placering Karlshamn/Åhus) •    Malmö lotsområde (Malmö, Halmstad, Helsingborg) •    Marstrand lotsområde (Marstrand, Lysekil) •    Vänern driftområde (Vänern) Inställelsetiden är 90 minuter och därför ser vi helst att du bor, eller kan tänka dig att bo i närheten av någon av dessa orter. Kolla gärna in nedan länk om hur det är att jobba som lots på Sjöfartsverket: https://www.sjofartsverket.se/sv/jobba-hos-oss/jobba-som-lots/ Vem är du? För att passa som lots är du en person som har utvecklat en god förmåga att samarbeta med många olika typer av människor. Det krävs också att du har hög simultankapacitet, är lugn, stabil och kontrollerad i pressade lägen. Det är viktigt att du har god självinsikt och ett gott omdöme. Du är tillmötesgående och arbetar aktivt för att leverera lösningar till våra kunder. Dina personliga egenskaper kommer att spela stor roll. Du som söker måste ha giltig svensk sjökaptensbehörighet klass I. (Fartygsbefäl klass II med lämplig erfarenhet från seniora befattningar kan eventuellt bedömas likvärdigt). Du har godkänt läkarintyg för sjöfolk. Du har genomfört Basic Safety Training i enlighet med STCW och har giltigt certifikat. Du måste ha körkort för bil. Vi vill att du har hunnit skaffa dig praktisk erfarenhet av att jobba som befäl ombord i moderna fartyg. Vi förutsätter att du under åren har skaffat dig utmärkta kunskaper i att kommunicera på både svenska och engelska. Att jobba som lots passar både kvinnor och män. Tjänsten kan komma att kräva svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan erbjudande om anställning. Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi  arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den som tillträder som lots genomgår en utbildning på 6-12 månader och under den tiden gäller provanställning. Handledarteamet består av lotsar i aktiv tjänst. En förutsättning för tillsvidareanställning är att utbildningen genomförs med godkänt resultat.  Tjänsterna ska tillsättas så snart som möjligt, med senast tillträdesdatum under början av 2026 och utbildningsstart under mitten av mars 2026. Vi gör vårt urval med hjälp av bland annat fördjupad personbedömning genom arbetspsykologiska lämplighetstester, praktisk körning i simulator, intervjuer och eventuell säkerhetsprövning. Tester och intervjuer genomförs primärt med start under hösten 2025. Säkerhetsprövning görs enbart på slutkandidat där säkerhetsprövningssamtal genomförs i första hand på Sjöfartsverket i Norrköping. Upplysningar: Stf chef/Nautisk handläggare Södertälje lotsområde Johannes Folkegård 010-478 5587 [email protected]  Diarienummer 25-03643 Chef Oxelösund lotsområde Jimmy Rosander 010-478 4825 [email protected] Diarienummer 25-03644 Chef Kalmar lotsområde Martin Mansnerus 010-478 5322 [email protected]  Diarienummer 25-03645 Tf chef Malmö lotsområde Björn Andersson 010-478 5223, [email protected] Diarienummer 25-03646 Chef Marstrand lotsområde Daniel Runesson 010-478 5360 [email protected]  Diarienummer 25-03648 Chef Vänern driftområde Susanna Olsson 010-478 5570, [email protected]  eller Fredrik Hansson 010-478 5567 [email protected] Diarienummer 25-03647 Fackliga företrädare:  Lotsförbundet Patrik Wikand, 0708-63 39 12, [email protected] Ansökan: Registrera din ansökan, tillsammans med aktuellt sjötjänstutdrag från Transportstyrelsen, för att styrka dina behörigheter och certifikat, senast 31 juli 2025. Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Systemutvecklare Integration
Kriminalvården
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vill du vara med och bidra till ett tryggare samhälle? Vår IT-avdelning genomför en stor satsning med fokus på en digital Kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa förutsättningar och lösningar som gör skillnad i vår verksamhet. IT-avdelningen är under stark tillväxt. Hos oss får du goda möjligheter att växa och kompetensutvecklas efter dina förutsättningar och intresseområden. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse, kunskaper som kan berika vår digitaliseringsresa och som vill vara med och göra skillnad i samhället inom just din profession. ARBETSUPPGIFTER Den här rollen passar dig som är utvecklare inom Integrationer och har erfarenhet av utveckling i C# och .net Core samt har kunskap om RabbitMQ. Du ska vara van vid att arbeta tillsammans med andra i team men samtidigt vara självgående och ha förmågan att kravställa, utveckla och testa dina utvecklade lösningar där fokus är robusthet, säkerhet och förvaltningsbarhet. Tillsammans ansvarar vi för att erbjuda verksamheten digitaliserade lösningar som förenklar och effektiviserar vardagen. Vi använder nya tekniker där det går men vi jobbar även mycket med förvaltning av våra befintliga lösningar. Kriminalvårdens integrationslösning bygger på en helt egenutvecklad modell där vi bl.a. använder RabbitMQ och Redis. Vi hanterar idag stora mängder information som skickas mellan system internt men även externt. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Till rollen som systemutvecklare Integration söker vi dig som tar initiativ, sätter igång aktiviteter, jobbar mot mål och uppnår resultat. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare men har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom relevant ämnesområde, såsom systemvetare, dataingenjör, högskoleingenjör, civilingenjör eller liknande alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Flerårig arbetslivserfarenhet av utveckling och C#. • Erfarenhet av att arbeta med Integration och god domänkunskap [integration]. • Erfarenhet av att jobba med verktygen Azure Devops samt Visual Studio. • Erfarenhet av att arbeta i en statlig myndighet. • God kunskap inom C# och .net Core. • God kunskap inom MS SQL och annan SQL. • God kunskap inom säker systemutveckling. • God kunskap inom Azure Devops samt Visual Studio. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av kubernetes. • Erfarenhet av Linux. • Erfarenhet av RabbitMQ. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
B2B Säljare i Norrköping
Poolia Sverige AB
Företagssäljare

Har du erfarenhet av försäljning och ett brinnande intresse för att bygga affärer och relationer? Vi på PreZero erbjuder nu en säljroll med goda utvecklingsmöjligheter, där du blir en viktig del av företagets fortsatta tillväxtresa. Vi söker en säljare till region mellan öst med inriktning proaktiv försäljning inom B2B.   Vilka är arbetsuppgifterna? Som säljare hos PreZero jobbar du självständigt med att driva försäljning genom att etablera nya kontakter samt vårda och utveckla befintliga kundrelationer. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, både vad gäller nya och befintliga kunder. Du får vara med på en stor och positiv förändringsresa mot modernisering i en viktig bransch, där fokus ligger på miljö, hållbarhet och återvinning. Försäljningsprocessen innebär bland annat prospektering och kartläggning av företag samt att boka och genomföra möten, skriva offerter, stänga affärer och arbeta med kundvård. Du utgår från vårt kontor i Norrköping och ditt försäljningsarbete fokuseras i Östergötland . Du kommer att tillhöra försäljningsteam mellan öst och rapporterar direkt till säljchef i Tomas Kårefjärd. Vad erbjuder vi dig? Motiveras du av en roll där du får möjlighet att påverka och vara en del av en härlig gemenskap? Hos oss kommer du att ingå i vad vi kallar ”branschens bästa säljteam” med nio andra säljare på region mellan öst där ni tillsammans bollar idéer och förslag. Vi på PreZero erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi har ett starkt fokus på att både stötta din utveckling på jobbet och underlätta för dig att kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra och ha kul på arbetet.  Vem söker vi? Vi tror att du har en bakgrund med erfarenhet av kvalificerad försäljning. Har du ägnat dig åt B2B-försäljning är det meriterande, dock inget krav. Du ser på ditt jobb som en social mötesplats och gillar att arbetet ger dig nya kontakter och relationer. Vi förväntar oss att du gillar att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du trivs i en nätverkande och säljande roll där du på ett övertygande och förtroendegivande sätt vågar coacha och utmana kunden. Samtidigt är du gärna prestigelös och orädd att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav. I rollen krävs även att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Tjänsten är en tillsvidareanställning) på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering Norrköpings kontoret Intresserad? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre, 072-9872750. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2 juli men vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.  PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025