Redovisningsekonom
Nodra AB
Redovisningsekonomer

Älska vardagen. Jobba för framtiden. Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand. När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden. Om tjänsten Vi söker nu en Redovisningsekonom till enhet Ekonomi för ett vikariat på ungefär ett år. Enheten består idag av sex medarbetare som har ett nära samarbete med verksamheten. Du kommer i första hand att arbeta med: • Period- och årsbokslut • Redovisningsfrågor • Projekt- och anläggningsredovisning • Rapportering till Skatteverket och SCB • Löpande redovisning I tjänsten ingår även att arbeta med utveckling utifrån enhetens utvecklingsplan. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi och meriterande är om har arbetat med hela ekonomiprocessen, och inte bara redovisning. Du har god datavana och goda kunskaper i excel, och är van att arbeta självständigt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi söker dig som ser till helheten och trivs med att arbeta tillsammans med kollegor och verksamheten i processer. Du har ett intresse av att utveckla och stötta verksamheten. Är du dessutom en serviceinriktad, noggrann och strukturerad person med vana att arbeta självständigt är det här jobbet för dig. En bra vardag på jobbet På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid. Kontakt Har du frågor om tjänsten kontakta Ekonomichef Anna Borgman Fredriksson tfn 011-15 13 26. Facklig information får du av Roger Allen (Vision) tfn 011-15 36 18.  Ansök Tjänsten är ett vikariat på heltid i ungefär ett år. Tillträde efter sommaren. Sista ansökningsdag är den 30 juni 2025. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Formsprutare till Polyproject
OnePartnerGroup Östergötland AB
Lackerare och industrimålare

OnePartnerGroup söker en kollega på formsprutningen till Polyproject i Kolmården. Är du eller någon du känner vår nya lagspelare?   Din roll hos oss Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara formsprutning på sprutavdelningen eller som operatör i en stor lindningsmaskin. I uppdraget så ingår viss truckkörning med tung motviktstruck (10 ton) där erfarenhet efterfrågas samt erfarenhet på att behandla otympligt gods med truck. Alla produkter som tillverkas är unika och byggs efter kundens behov.   Din bakgrund Du som söker tjänsten har: Truckkort A+B (motviktstruck upp till 10 ton) Traverskort är ett krav Tycker om att jobba fysiskt och i högt tempo Vi tror att du som söker är nyfiken på att lära dig nya arbetsuppgifter. Är du dessutom noggrann och tålmodig samt gillar att arbeta med kroppen så kommer du passa bra in i rollen. På Polyproject finns goda chanser att utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.En kontroll utav belastningsregistret kommer att vara ett krav för möjligheten att arbeta via oss hos våra kunder, detta görs redan vid en telefonintervju och vi hjälper dig med detta. En medicinsk kontroll för arbete med kemikaliska produkter kommer att göras inför anställning.   Om Polyproject Polyproject är specialiserat på produkter för rening av aggressiva vätskor, vatten, gaser och luft. Vi är ett av Skandinaviens ledande miljöteknikbolag och levererar såväl nyckelfärdiga anläggningar som skräddarsydda komponenter. Vi har över 50 års erfarenhet och utvecklar ständigt våra tekniska lösningar för att tillmötesgå marknadens krav och våra kunders önskemål.    När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Polyproject. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Övrig information Omfattning: HeltidAnställningsform: Visstid i 6 månader, med möjlighet till anställning hos kundföretaget efter dessa månaderTillträde: Omgående   Nyfiken på att veta mer? Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Stefan Forsberg på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Skolkurator till Kungsängsskolan

Vill du vara med på en häftig resa och arbeta nära elever och pedagoger på nya Kungsängsskolan? Då kan du vara vår nya skolkurator! Vilka är vi? Kungsängsskolan är en nybyggd och toppmodern skola som slog upp portarna i augusti 2024. Här möts anpassad grundskola och grundskola i en miljö som är skapad för att inspirera, utmana och stötta – både elever och personal. Vi har en tydlig vision: att varje elev ska få växa utifrån sina egna förutsättningar. För att lyckas med det spelar vårt elevhälsoarbete en avgörande roll – och nu söker vi dig som vill vara med och vidareutveckla det tillsammans med oss. Hos oss får du mer än bara ett jobb. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team där samarbete, nytänkande och arbetsglädje står i centrum. Vi tror på kraften i tvärprofessionella team, där olika kompetenser samverkar under skoldagen för att skapa bästa möjliga lärande för våra elever. Vi värdesätter också balansen mellan arbete och privatliv – för vi vet att hållbara medarbetare skapar hållbara resultat. Vill du vara med och fortsätta utveckla något nytt? Då kan Kungsängsskolan vara din nästa arbetsplats. Välkommen till Kungsängsskolan – en plats där framtiden formas! Dina arbetsuppgifter Som skolkurator hos oss är du en nyckelperson i arbetet med att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö för alla elever. Ditt uppdrag är både meningsfullt och varierat – och du gör verklig skillnad varje dag. Hos oss kommer du bland annat att ha enskilda samtal med elever som behöver stöd – oavsett om det handlar om utmaningar i skolan, hemma eller psykisk ohälsa. Du leder och utvecklar skolans trygghetsarbete tillsammans med vårt trygghetsteam, med fokus på teman som sociala färdigheter, konflikthantering och förebyggande insatser. Du samverkar nära med vårdnadshavare, pedagoger och externa aktörer för att skapa de bästa förutsättningarna för varje elevs välmående och utveckling. Det är viktig att du är en aktiv del av skolans elevhälsoteam och bidra till det förebyggande och hälsofrämjande arbetet. Här får du möjlighet att arbeta i en miljö där din kompetens värderas högt och där du får vara med och forma framtidens elevhälsa. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en kandidatexamen inom beteendevetenskap med inriktning mot psykologi eller sociologi. Meriterande med erfarenhet av arbete som skolkurator.  Du har god kunskap om barns och ungas utveckling samt deras psykiska hälsa, och du brinner för att göra skillnad i deras liv. Du är en relationsskapande person med stark samarbetsförmåga – både inom skolan och i samverkan med externa aktörer. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig inför förändrade förutsättningar. Du arbetar självständigt, och håller konsekvent överenskommelser och lever upp till förväntningar.  Vi ser också att du har ett intresse för att vara med och forma en ny verksamhet, där dina idéer, erfarenheter och ditt engagemang blir en viktig del av utvecklingen. Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid   Tillträdesdatum: 1 augusti eller enligt överenskommelse   Arbetstid: Dagtid  Möjlighet till distansarbete: Nej   Sista ansökningsdatum: 6 juli, urval och intervjuer äger rum löpande under ansökningsperioden   Kontakt: Rektor David Teske [email protected], Rektor Conny Gyllander [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.   KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Förättningslantmätare till kommunala lantmäteriet

Vill du vara med och bidra till den spännande stadsutvecklingen som pågår i Norrköping? Då kan du vara vår nya förrättningslantmätare!   Vilka är vi?  På Kommunala lantmäterimyndigheten i Norrköpings kommun arbetar idag tretton personer och våra huvudsakliga arbetsuppgifter består av fastighetsbildning och fastighetsregistrering samt rådgivning, service och uppdrag inom fastighetsområdet. Vi sitter i trevliga lokaler i Stadsvakten med närhet till Norrköping city och resecentrum.   Vårt geografiska verksamhetsområde är hela Norrköpings kommun vilket innebär ett brett spektrum av förrättningar och uppdrag av såväl tätorts- som landsbygdskaraktär vilket också inkluderar havsnära områden.  Arbetsgruppen du att kommer ingå i är ett gäng med bred kompetens inom lantmäterifrågor vilket bidrar till att ni kan ha ett stort utbyte av varandras kunskaper för att komma framåt i de frågor ni verkar inom.   Hos oss är kompetensutveckling och en lärande organisation viktigt och du kommer att erbjudas möjlighet att utvecklas i arbetet genom att bland annat delta på kurser och seminarier.  Som anställd i Norrköping kommun erhåller du ett friskvårdsbidrag på 2 500 kronor per år. Det finns möjlighet att växla in semesterersättning till extra semesterdagar. På vårt kontor erbjuder vi också möjlighet till distansarbete ett flertal dagar i veckan när verksamheten tillåter.  Vill du veta mer om hur tjänsten? Klicka på länken för att höra Elin berätta mer om sin vardag som förrättningslantmätare.   Elin, förrättningslantmätare - Norrköpings kommun Dina arbetsuppgifter  Rollen som förrättningslantmätare innebär kvalificerade, juridiska arbetsuppgifter. Du får även möjlighet att arbeta med uppgifter så som arkivutredning, kartframställning och att delta vid fältarbete   Hos oss finns en mängd av spännande arbetsuppgifter som väntar på dig i form av alla olika typer av lantmäteriförrättningar. Det kan vara inom den snabba stadsutvecklingen men även till exempel anläggnings- och ledningsförrättningar på landsbygden.   Utöver förrättningar arbetar du med andra uppgifter inom lantmäterimyndigheten samt deltar i arbete inom samhällsbyggnadsprocessen och andra intressanta projekt inom kommunen.  Inom ett par år kommer förrättningar knutna till utbyggnaden av Ostlänken och utvecklingen av nya stadsdelar kring det planerade Resecentrumet och Inre Hamnen bli ett alltmer dominerande inslag i dina arbetsuppgifter.  Vem är du?  Vi söker dig som har civilingenjörs- eller högskoleutbildning inom lantmäteri eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig högskoleutbildning. Utbildning inom juridik med fastighetsinriktning ser vi också som intressant.  Att du har erfarenhet från arbete med fastighetsbildning och fastighetsrätt ser vi som mycket positivt. Har du dessutom erfarenhet av förrättningsmätning är det meriterande.  Då rollen innebär kontakt med fastighetsägare ser vi att du är serviceinriktad och mån om kundnöjdhet där du levererar lösningar på ett tydligt sätt.   Som förrättningslantmätare hos oss samarbetar du väl med andra och bidrar till ett gott samarbetsklimat, men har inga problem att även arbeta självständigt, ta egna initiativ och fatta egna beslut.   Du tar ansvar för såväl din egen arbetsprestation som verksamhetens totala resultat genom att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vidare ser vi även att du har god analytisk förmåga. Du har ett stort driv och positiv energi som du gärna delar med din omgivning.   Arbetet förutsätter att du behärskar svenska väl i både tal och skrift samt innehar B-körkort för manuell växellåda.  Information om tjänsten  Antal lediga tjänster: 2  Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse  Arbetstid: Dag  Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov  Sista ansökningsdatum: 14 augusti  Kontakt: Enhetschef Stefan Svahn på [email protected] eller Rekryteringsspecialist Sara Persson på [email protected]  KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Restauranglärare till Kunskapscompaniet vuxenutbildning i Norrköping
Watma Education AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Ditt uppdrag  Som yrkeslärare på Kunskapscompaniet ansvarar du för hela undervisningen inom programmet tillsammans med dina kollegor. Du planerar, förbereder och genomför lektioner i enlighet med de anvisningar och gällande regelverk som finns inom Skolverkets kursplaner, samt våra interna riktlinjer och policys. Undervisningen innefattar både teoretiska och praktiska moment och du bör vara kompetent inom båda dessa delar. I tjänsten ingår även anskaffning, planering och uppföljning av APL-platser där vi gärna ser att du bidrar med ditt kontaktnät inom branschen. För att ansöka vill vi att du  minst ett (1) års yrkeserfarenhet från sitt undervisningsområde på heltid, Grund – (mot yrkesutgångar såsom måltidsbiträde, restaurangbiträde, kafé- och konditoribiträden, köksbiträde mfl.), Kock och kallskänka, Bagare och konditor.  minst två (2) års erfarenhet av att utbilda vuxna inom yrkesområdet på heltid (gymnasium, kommunal vuxenutbildning och/eller arbetsmarknadsutbildning) inom senaste 6-årsperioden.  är en dokumenterat skicklig pedagog. har en yrkeslärarexamen (meriterande). För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med deltagare och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: HT 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Migrationsassistent till kontaktcenter i Norrköping
Migrationsverket
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker flera migrationsassistenter till kontaktcenter i Norrköping. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer omvärlden, frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Kontaktcenter finns på flera orter i landet och ger stöd och information om såväl allmänna som kvalificerade frågor inom Migrationsverkets områden. Möt en av våra medarbetare och hör henne berätta om hur det är att vara ny i rollen på kontaktcenter; https://www.youtube.com/watch?v=tppKQE8xqM8 Vad gör en migrationsassistent på kontaktcenter? Som migrationsassistent på kontaktcenter arbetar du med att hjälpa sökande och andra intressenter genom att i huvudsak besvara inkommande telefonsamtal, men även e-post. Svenska och engelska är våra huvudspråk och du behöver vara bekväm i att besvara samtal och e-post på båda språken. Du kommer att ingå i ett team, men arbeta självständigt med schemalagda arbetsuppgifter i vårt kontorslandskap. Du förväntas hålla dig uppdaterad i aktuella frågor och ta ansvar för din kompetensutveckling. Till din hjälp har du teamledare och faddrar vars uppgift är att skapa rätt förutsättningar för att du ska lyckas i ditt uppdrag. Våra teamledare har ett coachande förhållningssätt och i ledarskapet läggs också stort fokus på att vara närvarande och lyhörd. I början av anställningen får du en omfattande introduktion till vår verksamhet genom utbildningar i klassrums- och digital miljö samt genom fadderskap. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, stabil och kan skilja på det personliga och det professionella. I servicemötet kommunicerar du tydligt och välformulerat och säkerställer att budskapet når fram. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och har en förståelse för hur människor tar till sig information och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskapet till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet.   Du som söker har - Gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - Mycket god språkförståelse, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - God datorvana samt god orienteringsförmåga i webbverktyg  Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att ta till dig och navigera komplex information - Erfarenhet av arbete i en guidande eller vägledande roll, i exempelvis kundtjänst eller support, som arbetsgivaren bedömer relevant  Då svenska och engelska är våra huvudspråk kommer vi att använda arbetsprover för att utreda dina kunskaper i språken om du går vidare till det steget i rekryteringsprocessen. Upplysningar Anställningsform: tillsvidareanställning med inledande provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstider Placering: Norrköping Tillträde: 3 november eller enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Vid frågor kring tjänsten kan du höra av dig till enhetschef Monica Karum Bergvall, [email protected] eller enhetschef Lisa Jakobsson, [email protected] Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 6 augusti 2025! Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Ekonomiassistent till Saab
Poolia Sverige AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en noggrann och lösningsorienterad ekonom som trivs i en dynamisk och innovativ miljö? Saab söker en engagerad och strukturerad ekonomiassistent till teamet! Här får du möjligheten att utvecklas i en roll som är central för bolagets ekonomihantering. Som en del av ekonomifunktionen kommer du att arbeta i en internationell och högteknologisk miljö där du bidrar till att skapa värde och säkerställa effektiva processer. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten I den här rollen kommer du att ansvara för hantering och bokföring av leverantörsfakturor, där du säkerställer att de registreras korrekt och matchas mot inköpsordrar. Du arbetar noggrant med att följa upp eventuella differenser och ser till att avvikelser hanteras på ett strukturerat och effektivt sätt. En viktig del av ditt arbete är problemlösning, där du identifierar och åtgärdar hinder i fakturahanteringsprocessen. Du kommer även att arbeta proaktivt med att föreslå och implementera förbättringar för att optimera rutiner och arbetssätt. Vid mer komplexa ärenden ansvarar du för att eskalera frågorna till relevanta intressenter och följer upp tills lösning har nåtts. Genom att ha ett helhetsperspektiv och ett öga för detaljer bidrar du till att säkerställa kvalitet och effektivitet i leverantörsreskontra-processerna, samtidigt som du samarbetar med kollegor och andra avdelningar för att uppnå gemensamma mål. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start i augusti och löper ett år framåt, med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Hantering och bokföring av leverantörsfakturor: säkerställa korrekt registrering och matchning av fakturor mot inköpsordrar. - Problemlösning och förbättringsförslag: identifiera och implementera åtgärder för att effektivisera fakturahanteringsprocesser. - Eskalering av problem: hantera avvikelser och lyfta komplexa ärenden till relevanta intressenter. - Avvikelsehantering: säkerställa att eventuella fel och differenser följs upp och löses i tid. Vem är du? För att passa i denna roll har du en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Du är strukturerad, noggrann och har ett gott öga för detaljer. Du trivs i en roll där du arbetar såväl självständigt som i samarbete med andra kollegor. Vi söker dig som har: - Utbildning inom ekonomi - Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och bokföring - Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt - Stark känsla för service och en lösningsorienterad attityd - Strukturerad och noggrann med förmåga att prioritera - Meriterande om du har arbetat i agresso Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Affärsområdeschef inom elkonstruktion
Professionals Nord Linköping AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du en tekniskt kunnig person med känsla för både människor och affärer? Älskar du att arbeta med människor och är en ledare som kan skapa engagemang och vi-känsla? Då är den här tjänsten helt rätt för dig!   Information om tjänsten  Med Start-Up som arbetsgivare blir du inte bara en del av ett väletablerat konsultbolag inom energi- och industribranschen – du blir också en del av ett team med hög teknisk kompetens, starkt problemlösningsfokus och stor arbetsglädje. Bolaget har en kultur som präglas av gemenskap, glädje och en familjär känsla samt en stark tro på att man vinner tillsammans.  I rollen som Affärsområdeschef inom elkonstruktion kombinerar du ditt ledarskap med tekniska konsultuppdrag – en central roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att leda en grupp på sju personer och får möjlighet att bygga vidare på ett starkt team som levererar i världsklass. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Start-Up. Önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Du erbjuds En prestigelös kultur där skratt, samarbete och delaktighet är en naturlig del av vardagen Stora möjligheter att påverka – du är med och påverkar både tekniska beslut och teamets utveckling Personlig utveckling och chansen att växa i takt med organisationen Friskvårdsbidrag, personalaktiviteter och flexibilitet som ger utrymme för livets olika faser Arbetsuppgifter Ansvara för affärsområdet Elkonstruktion, inklusive personalansvar och verksamhetsutveckling Ingå i Start-Ups ledningsgrupp och påverka företagets riktning och tillväxt. Aktivt arbeta med kundbearbetning och försäljning, främst i region Östergötland Driva projekt och uppdrag hos kunder samt bidra med din tekniska kompetens Delta i verksamhetsplanering, kalkylering och offertarbete Vi söker dig som har: Förmågan att skapa engagemang och sammanhållning i gruppen genom goda relationer och tydlig kommunikation, således har du tidigare ledarskapserfarenheter eller har ett intresse för att arbeta med ledarskap. En teknisk bakgrund inom elkonstruktion, energi eller industri samt minst tre års erfarenhet från energibranschen Erfarenhet av projektledning och har god förståelse för ekonomi, budget och uppföljning. Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska  Mycket goda kunskaper i Office-paketet  Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Start-Up. Det är viktigt att du identifierar dig med bolagets kultur, då den genomsyrar det dagliga arbetet. Du arbetar strukturerat och målmedvetet, tar initiativ och trivs i en roll där du får skapa relationer och samarbeta med andra. Du är lyhörd och uppmärksam på andras synpunkter, kompetens och prestationer, och du kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Din förmåga att leda andra är avgörande för att lyckas i rollen. Vi söker dig som skapar engagemang hos dina medarbetare och stödjer deras utveckling – så att de får möjlighet att växa!   START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid  STAD: Norrköping  URVAL: Sker löpande   Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Legitimerad dietist till kirurgiska kliniken

Kirurgiska kliniken på vrinnevisjukhuset i Norrköping (ViN) är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) i Östergötland. Kliniken har en vårdavdelning, avdelning 10, med totalt 20 kirurgiska/urologiska vårdplatser samt en kirurgisk mottagning. På avdelningen vårdas patienter med tjocktarmscancer och övre bukkirurgisk verksamhet tillsammans med urologiska patienter. Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsplats med högt i tak, bra stämning och ett gott utbildnings- och forskningsklimat. Kliniken bedriver fortlöpande förbättringsarbeten för att utveckla vården, arbetsmiljön och utbildningen. Som enda kirurgiska klinik har vi en klinisk undervisningsavdelning KUA, utöver det har vi studenter från samtliga professioner.  Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Arbetsbeskrivning Som dietist på kirurgiska kliniken kommer du att ingå i en grupp tillsammans med flera dietister. På mottagningen kommer du att ansvara för nutritionsbehandling inom obesitaskirurgi, olika cancerdiagnoser, IBD och matstrupssjukdomar. Du deltar i teamarbete tillsammans med till exempel läkare, sjuksköterskor och kuratorer. Du kommer också att arbeta på vår avdelning tillsammans med en dietistkollega. Där deltar du i rond och jobbar med nutritionsbehandling vid till exempel cancersjukdomar, undernäring och efter operationer.  Arbetsgrupp Vi är ett sammansvetsat gäng dietister på kirurgiska kliniken och vi har ett tätt samarbete och stöttar varandra. Vi arbetar utifrån upparbetade rutiner som vi själva tagit fram och är öppna för utveckling. Som ny dietist kommer du att få en bra introduktion och det finns möjlighet till handledning och kompetensutveckling. Vi samarbetar också med övriga dietister på sjukhuset och ingår i ett nätverk för dietister i Östergötland.  Om dig Legitimerad dietist. Erfarenhet från obesitas verksamhet eller slutenvård är meriterande. Som person är du engagerad och flexibel och har lätt för att samarbeta med andra människor. Eftersom det är ett självständigt arbete krävs det att du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har förmåga att ta egna initiativ, sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där det framför allt är viktigt att du är självständig, engagerad och initiativrik och har lätt att samarbeta med andra. Ansökan och anställning Då det är sommar och semestrar kommer bokning av intervjuer att ske efter v 29, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säkerhetssamordnare
Migrationsverket
Säkerhetsinspektörer m.fl.

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Till säkerhetsavdelningen söker vi nu en säkerhetssamordnare med erfarenhet av operativt och strategiskt säkerhetsarbete. Säkerhetsavdelningen ansvarar för säkerhetsfrågor vid Migrationsverket. På avdelningen arbetar experter inom säkerhetsskydd, informationssäkerhet, personsäkerhet, krisberedskap och civilt försvar, fysisk och teknisk säkerhet samt övriga säkerhetsfrågor. Som säkerhetssamordnare kommer du att arbeta i en miljö med externa kontakter, komplexa hotbilder, IT-miljöer och tekniska system med höga krav på säkerhet och tillgänglighet samt projekt som har stor påverkan på Migrationsverkets verksamhet. Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet till personlig utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som säkerhetssamordnare får du ansvar för att samordna risk- och säkerhetsarbetet mot en avdelning, Nationella Operativa Avdelningen vid Migrationsverket. Du kommer att vara ett stöd till avdelningschef och övriga chefer i verksamheten i det systematiska arbetet med att förbygga och hantera risker och hot. Du ansvarar även för att samordna de säkerhetsresurser som finns inom avdelningen, leder möten, informerar och utbildar. I uppdraget ingår också att samverka med övriga funktioner i myndigheten som bidrar till en trygg och säker arbetsplats för medarbetarna. Externt samverkar du i säkerhetsfrågor med olika samverkanspartners. Du ska vid behov även kunna stötta övriga regioner och avdelningar. Personliga kompetenser Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och relaterar till dem genom att vara lyhörd och smidig. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Vidare är du självgående och tar ansvar för din uppgift samt strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer framåt. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet och är van att arbeta mot långsiktiga mål. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har även lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Dina erfarenheter Krav - Akademisk examen, gärna inom säkerhetsområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig  - Erfarenhet av arbete med att samordna säkerhetsfrågor, operativt och strategiskt, i en större organisation - Erfarenhet av arbete med risk-och krishantering, kontinuitetsplanering och avbrottsplaner - Kunskap om befintlig lagstiftning inom säkerhetsområdet - Goda kunskaper i Officepaketet - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort - Svenskt medborgarskap Meriter - Erfarenhet av samverkan med myndigheter eller andra samverkanspartners inom säkerhetsområdet - Erfarenhet av att använda och tolka standarder/normer och regler vid rådgivning, kravställning eller granskning - Kunskap inom säkerhetsskyddsområdet - Kunskap om informationssäkerhetsarbete - Erfarenhet av arbete vid Migrationsverket Upplysningar Anställningsform: tillsvidare med sex månaders provanställning Arbetstider: kontorsarbetstid eller förtroendearbetstid enl. ök. Placering: Norrköping eller Sundbyberg. Arbetet kommer att innebära vissa resor inom landet. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer föregå beslut om anställning varför krav på svenskt medborgarskap ställs för denna tjänst. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 20 juli 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025