I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Barn- och ungdomsvården i Sandvikens kommun är inne i en spännande och aktiv utvecklingsfas! Genom flera parallella satsningar ökar vi medarbetares förutsättningar att ge det bästa möjliga stödet till de barn, ungdomar och familjer som kommer i kontakt med oss. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety. Utredningsenheten består av två team: Utredning barn och Utredning ungdom. Fokus i utvecklingsarbetet är bland annat att öka kompetensen i att finna lösningar inom familjen och det egna nätverket och att genom familjens resurser i det egna nätverket säkerställa att barn och ungdomar får sina rättigheter och behov tillgodosedda. Socialsekreterare har en timmes reflektionstid per dag. Syftet är att balansera de höga krav som finns i arbetsvardagen, genom att tillföra resurser i form av ökade möjligheter till återhämtning. Hos oss på Individ- och familjeomsorgen har du goda möjligheter till kompetensutveckling och du är aktivt med i utvecklingen av verksamheten i enlighet med vårt uppdrag. Vi har regelbunden handledning i grupp. Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år samt personal- och fritidsföreningen Pulsen. ARBETSUPPGIFTER Utredningsenheten arbetar med myndighetsutövning avseende barn och ungdomar och deras familjer. Huvuduppdraget är att utreda utifrån ansökningar eller utifrån oro gällande barn och unga i åldersgruppen 0-20 år samt följa upp insatser. Vi söker socialsekreterare till ungdomsteamet. Du får stöd av specialistsocionomer och enhetschef i det dagliga arbetet och i beslutsfattande. I Sandviken sätter vi stort fokus på samverkan. Vi arbetar därför samordnat med andra enheter internt och externt och utvecklar ständigt arbetssätt för detta. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn och ungdomar prioriteras i kombination med nätverksarbete och Signs of Safety. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn- och ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du har goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nätverksarbete och Signs of Safety. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation. B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval till intervju, så tveka inte med att skicka in din ansökan! Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Vill du arbeta med IT-support i en verksamhet som gör verklig skillnad för invånare, skolor och andra viktiga samhällsfunktioner? Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och service, och som trivs med att hjälpa andra i deras vardag. Välkommen till en roll där din insats betyder något – varje dag! Nu söker vi dig som vill bidra till att bygga framtidens digitala offentliga sektor. Det krävs engagemang och passion att utveckla dig själv och våra verksamheter i intressanta uppdrag med digitalisering i fokus. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer. Vi rör oss ständigt framåt och bidrar med långsiktigt värde i Sandvikens kommuns digitaliseringsresa. Verkar det spännande och intressant så kommer du att trivas hos oss som IT-supporttekniker inom enheten IT-support och verksamhetsstöd. Hoppas du vill vara med och bidra till Sandvikens kommuns utveckling framåt! Enheten IT-support och verksamhetsstöd är en del av IT-kontoret inom kommunstyrelseförvaltningen. Vi har ansvaret för den kommungemensamma IT-supporten i Sandvikens kommun. IT-kontoret är idag ca 35 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans som bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet. Vi eftersträvar ett tätt samarbete mellan IT och våra verksamheter för att uppnå det bästa för Sandvikens kommuns utveckling framåt! Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat: - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - semesterväxling - årsarbetstid - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är placerad i enheten IT-support och verksamhetsstöd. Enheten består av 11 personer som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. I rollen som supporttekniker kommer du att ingå i teamet Servicedesk. Du kommer tillsammans med dina kollegor ha mycket kontakt med kommunens olika verksamheter där du ger dessa den IT-support som efterfrågas. Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer. Uppdraget innebär: • Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site. • Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer. • Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. • Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden. • Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering. • Arbeta med livcykelhantering av IT-utrustning • Deltagande i projekt och förbättringsarbete inom IT • Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området. KVALIFIKATIONER Du har minst 5 års erfarenhet av arbete i Servicedesk/firstline support eller motsvarande arbetsuppgifter inom IT. • Goda kunskaper om Windowsplattformen och M365 • Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare • Erfarenhet av support kring mobila enheter • Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration • Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara • God dokumentationsförmåga • Goda språkkunskaper i svenska I rollen arbetar du både självständigt och i team, vilket förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att bidra till kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte genom dialog, samarbete och dokumentation. Du är en drivande problemlösare som organiserar och planerar ditt arbete effektivt samt följer de instruktioner och rutiner som finns. Du är ansvarstagande samt tilltalas av att jobba i ett serviceyrke som ställer krav på flexibilitet, serviceanda och med användaren i fokus. Du är en erfaren och engagerad medarbetare som sätter användaren i fokus och brinner för att lösa användarnas IT-problem. Du behöver vara en prestigelös och utåtriktad person som är duktig på att lyssna, kommunicera, utreda och dokumentera lösningar. Du är lösningsorienterad och dessutom har du en vilja och förmåga att hjälpa andra. Som person är du lugn, trygg, noggrann, tillmötesgående och lyhörd med självinsikt. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Du behöver ha B-körkort för både manuell- och automatväxlad bil Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete i en större IT-organisation och även meriterande om du arbetat inom kommunal verksamhet sedan tidigare. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Näringsliv & arbete under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Flytta till oss/Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare som vill rocka 20 timmar i veckan med oss! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Vill du vara med på vår resa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: • Klicka på “Sök nu” • Fyll i formuläret • Bifoga CV Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du Syntronic Production Services nya Customer Success Manager? Vill du vara den som håller ihop kundresan, skapar struktur och samtidigt är en nyckelspelare nära sälj och verksamhet? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker en Customer Success Manager (CSM) som brinner för kundrelationer, kommunikation och samarbete. I den här rollen är du navet mellan våra kunder, säljteamet och den operativa verksamheten. Ditt fokus är att se till att våra kunder får största möjliga värde av våra tjänster och produkter, både direkt och över tid. Vi söker Customer Success Manager som: Har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom sälj, service eller kundrelationer Har erfarenhet av projektledning, kundansvar eller försäljning Trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor – internt och externt Har goda kunskaper i CRM-system, Excel och PowerPoint Är serviceminded och lösningsorienterad Behärskar svenska och engelska obehindrat. Vem är du? Som Customer Success Manager ansvarar du för att koordinera insatser kring kunden och säkerställa att hela kundresan blir så smidig och positiv som möjligt. Du arbetar tätt tillsammans med säljarna och stöttar dem med uppföljning, dokumentation och kunddialoger, allt för att frigöra tid till mer affärsutveckling. Med ett proaktivt arbetssätt strävar du efter att öka kundnöjdheten och bygga långsiktiga relationer. När kunden stöter på utmaningar är det du som hittar vägar framåt och lösningar som fungerar. Du fungerar också som en viktig länk mellan kund, sälj och leverans och ser till att helhetsintrycket blir starkt genom hela processen. Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla eller Sandviken och kommer rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval. Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt. Bakgrundskontroller förekommer. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post.
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! På Sandvikens gymnasieskola gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform - digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Vill du vara med och göra skillnad för unga människors framtid? Är du en kreativ, nyfiken och engagerad person som brinner för läsfrämjande arbete och informationskompetens? Då är det kanske dig vi söker! Bessemerskolan är en modern gymnasieskola i Sandviken med ett brett programutbud och ett starkt fokus på elevernas utveckling. Vårt skolbibliotek är en central del av skolans pedagogiska verksamhet, och nu söker vi en skolbibliotekarie som vill vara med och vidareutveckla biblioteket som en inspirerande och inkluderande lärmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som skolbibliotekarie på Bessemerskolan kommer du bland annat att: • Stötta elever och personal i att söka, värdera och använda information. • Arbeta läsfrämjande genom bokprat, temaarbeten och läsprojekt. • Aktivt samarbeta med lärare i undervisningen. • Ansvara för inköp, katalogisering och bibliotekets dagliga drift. • Bidra till att skapa en trygg, tillgänglig och inspirerande plats för lärande och kreativitet. Vi erbjuder dig: • Ett stimulerande och självständigt arbete i en skola med stark utvecklingsanda. • Möjlighet att påverka och forma bibliotekets roll i skolans framtida arbete. • Samarbete i ett engagerat team med elevernas bästa i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant utbildning. • Har erfarenhet av att arbeta i skolmiljö, gärna på gymnasienivå. • Är pedagogisk, serviceinriktad och har god digital kompetens. • Har ett genuint intresse för ungdomar, litteratur och utbildning. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Vill du vara med och driva utvecklingen av nya affärer framåt samtidigt som du får jobba med försäljning i en trygg bransch som växer? Sandviken Energi AB söker nu en engagerad och affärsdriven central säljare. Har du erfarenhet från energisektorn och ett starkt säljdriv? Då tror vi att vi har jobbet för dig! Om arbetsplatsen På Sandviken Energi går långsiktigt lönsamma affärer hand i hand med hållbara investeringar i samhället. Sandviken Energi är en trygg helhetsleverantör inom fjärrvärme, vatten, avlopp, bredband och från nästa år även elhandel. Välkommen att bidra till Sandviken Energis fortsatta utveckling! Vi värnar om att alla ska ha balans mellan arbete och fritid och som medarbetare hos oss kan du ta del av flera förmåner, så som möjlighet att träna i vårt eget gym, gratis massage sex gånger per år samt friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter Som säljare på Sandviken Energi får du en nyckelroll i att skapa affärsmöjligheter åt våra konkurrensutsatta affärsverksamheter. Du arbetar främst mot företag, bostadsrättsföreningar och samfälligheter; både med nykundsbearbetning och merförsäljning till befintliga kunder. Du ansvarar för hela säljprocessen: från att både på egen hand, och tillsammans med våra affärsområden och kundservice, hitta nya leads och boka möten, till att skräddarsy lösningar och sluta affärer. Eftersom många av våra kunder är ovana köpare, är din rådgivande roll viktig. Du hjälper dem att förstå både teknik och tjänsteinnehåll, på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Skapa goda kundrelationer för att bidra till en bra kundupplevelse • Skapa goda relationer med våra samarbetspartners och kollegor • Samordna säljinsatser inom alla koncernens affärsområden och hantera inkommande kundförfrågningar • Ansvara för att utveckla vårt erbjudande och våra säljprocesser • Representera bolaget i sociala sammanhang såsom mässor, event och andra arenor där våra kunder och samarbetspartners finns • Vara drivande i framtagning av våra nya affärer • Ansvara för uppföljning mot uppsatta försäljningsmål • Delta i uppstart av vår egen elhandel Ditt team Du blir en del av team Kommunikation och Marknad, som är en stödfunktion till hela företaget. Teamet leds av Kommunikation- och marknadschefen och inkluderar två kommunikatörer, Chef för Kund och försäljning samt sex kundservicehandläggare och den centrala säljaren. Du samarbetar även tätt med affärsområdena och deltar i en idégrupp med representanter från hela bolaget med uppdrag att utveckla bolagets nya affärer. Tillsammans bygger ni vår affär. Kvalifikationer Vi söker dig som är självgående, nyfiken och målmedveten. Du gillar att bygga relationer, brinner för att skapa värde för våra kunder och vet att uthållighet och lyhördhet är nyckeln till god försäljning. Vi ser gärna att du har: • Några års erfarenhet av B2B-försäljning av komplexa produkter eller tjänster, gärna inom energisektorn. • Dokumenterad vana att driva egna säljprocesser med goda resultat. • B-körkort. • God kommunikativ och pedagogisk förmåga. • Mycket god digital kompetens och förmåga att sätta dig in i nya system och program. • Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Ansök nu Tjänsten är en tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sandviken Energi AB är ett kommunalt energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, bredband, samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi 120 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Vårt arbete påverkar livet för alla i kommunen - det ställer höga krav på att vi erbjuder trygga, driftsäkra och prisvärda tjänster av hög kvalitet! Vi är en trygg och stabil arbetsgivare som skapar samhällsnytta i Sandviken. Vi har fokus på säkerhet och hållbar arbetsmiljö - hos oss ska du kunna jobba ett helt arbetsliv utan att ta skada. Vi värnar om att alla medarbetare ska ha balans mellan arbete och fritid och vi arbetar aktivt med att skapa en trivsam och inkluderande arbetsplats. Vår värdegrund, som uttrycks i rubrikerna ansvarstagande, engagerade och öppna, lägger grunden för hur vårt arbete bedrivs och hur vi bemöter varandra och våra kunder.
Vill du vara med och driva utvecklingen av nya affärer framåt samtidigt som du får jobba med försäljning i en trygg bransch som växer? Sandviken Energi AB söker nu en engagerad och affärsdriven central säljare. Har du erfarenhet från energisektorn och ett starkt säljdriv? Då tror vi att vi har jobbet för dig! På Sandviken Energi går långsiktigt lönsamma affärer hand i hand med hållbara investeringar i samhället. Sandviken Energi är en trygg helhetsleverantör inom fjärrvärme, vatten, avlopp, bredband och från nästa år även elhandel. Välkommen att bidra till Sandviken Energis fortsatta utveckling! Vi värnar om att alla ska ha balans mellan arbete och fritid och som medarbetare hos oss kan du ta del av flera förmåner, så som möjlighet att träna i vårt eget gym, gratis massage sex gånger per år samt friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag. ARBETSUPPGIFTER Som säljare på Sandviken Energi får du en nyckelroll i att skapa affärsmöjligheter åt våra konkurrensutsatta affärsverksamheter. Du arbetar främst mot företag, bostadsrättsföreningar och samfälligheter; både med nykundsbearbetning och merförsäljning till befintliga kunder. Du ansvarar för hela säljprocessen: från att både på egen hand, och tillsammans med våra affärsområden och kundservice, hitta nya leads och boka möten, till att skräddarsy lösningar och sluta affärer. Eftersom många av våra kunder är ovana köpare, är din rådgivande roll viktig. Du hjälper dem att förstå både teknik och tjänsteinnehåll, på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: • Skapa goda kundrelationer för att bidra till en bra kundupplevelse • Skapa goda relationer med våra samarbetspartners och kollegor • Samordna säljinsatser inom alla koncernens affärsområden och hantera inkommande kundförfrågningar • Ansvara för att utveckla vårt erbjudande och våra säljprocesser • Representera bolaget i sociala sammanhang såsom mässor, event och andra arenor där våra kunder och samarbetspartners finns • Vara drivande i framtagning av våra nya affärer • Ansvara för uppföljning mot uppsatta försäljningsmål • Delta i uppstart av vår egen elhandel Du blir en del av team Kommunikation och Marknad, som är en stödfunktion till hela företaget. Teamet leds av Kommunikation- och marknadschefen och inkluderar två kommunikatörer, Chef för Kund och försäljning samt sex kundservicehandläggare och den centrala säljaren. Du samarbetar även tätt med affärsområdena och deltar i en idégrupp med representanter från hela bolaget med uppdrag att utveckla bolagets nya affärer. Tillsammans bygger ni vår affär. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är självgående, nyfiken och målmedveten. Du gillar att bygga relationer, brinner för att skapa värde för våra kunder och vet att uthållighet och lyhördhet är nyckeln till god försäljning. Vi ser gärna att du har: • Några års erfarenhet av B2B-försäljning av komplexa produkter eller tjänster, gärna inom energisektorn. • Dokumenterad vana att driva egna säljprocesser med goda resultat. • B-körkort. • God kommunikativ och pedagogisk förmåga. • Mycket god digital kompetens och förmåga att sätta dig in i nya system och program. • Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. ÖVRIGT Sandviken Energi AB är ett kommunalt energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, bredband, samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi 120 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Vårt arbete påverkar livet för alla i kommunen - det ställer höga krav på att vi erbjuder trygga, driftsäkra och prisvärda tjänster av hög kvalitet! Vi är en trygg och stabil arbetsgivare som skapar samhällsnytta i Sandviken. Vi har fokus på säkerhet och hållbar arbetsmiljö - hos oss ska du kunna jobba ett helt arbetsliv utan att ta skada. Vi värnar om att alla medarbetare ska ha balans mellan arbete och fritid och vi arbetar aktivt med att skapa en trivsam och inkluderande arbetsplats. Vår värdegrund, som uttrycks i rubrikerna ansvarstagande, engagerade och öppna, lägger grunden för hur vårt arbete bedrivs och hur vi bemöter varandra och våra kunder.
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Hedängskolan är en F-5 skola i Storvik. Skolan ligger i centrala Storvik och har nära till naturen. Nära till bad, idrottsanläggningar och skidspår. Vi söker en lärare till åk 1-3. Tjänsten är tillsvidare. VI arbetar i arbetslag och verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande arbetsmiljö. Vi arbetar aktivt för trygghet och studireo. Du är strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du är van att arbeta med digitala verktyg som Microsoft 365, Teams och Unikum. KVALIFIKATIONER VI säker dig som känner igen dig i följande: Du är legitimerad lärare och har högskoleutbildning inom pedagogik Du har kännedom om lagar och förordningar som styr skolans verksamhet Du har ett strukturerat arbetssätt och planerar utifrån skolans pedagogiska uppdrag Du kan motivera, stötta och hjälpa elever i deras studiegång Du arbetar relationellt, är en tydlig ledare och vuxen förebild Du kan samarbeta och skapa goda relationer och är tydlig i din dialog med kollegor, elever och vårdnadshavare Du kan sätta tydliga och professionella gränser samtidigt som du har en empatisk förmåga och förståelse för olika skolsvårigheter elever kan hamna i. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av arbete med elever. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Do you thrive on designing robust, secure, and scalable integration solutions, and want to see your work power a global business? This is your opportunity to make a real difference! At Sandvik’s Mining business area, we’re looking for a Solution Architect for Integration who’s ready to take the lead in shaping how our systems connect and communicate. Your new team We’re a global leader in solutions for the mining and infrastructure industries, and our IT team plays a key role in connecting people, systems, and data across the business. You’ll join a small, agile team, working closely with stakeholders across sales, marketing, finance, and supply chain. Our culture is open and inclusive, and we believe diverse perspectives drive better solutions. Your mission This role is all about driving the architecture behind our integration landscape. You take charge of defining and enforcing design principles, setting standards for Azure-based integration technologies, and ensuring our third-party suppliers deliver according to plan. As the technical authority for our middleware and integration platforms, you manage everything from interface design to long-term strategy. Your work ensures that our systems—from ERP to sales and supply chain—speak the same language and work together seamlessly. You lead the development of our Azure Integration Framework, maintain a full catalogue of interfaces, and act as the go-to expert for any changes or additions. By collaborating closely with delivery managers and functional teams, you translate business needs into technical solutions, ensuring every integration is secure, efficient, and future-ready. Supplier management is a key part of your day-to-day, and you’re always one step ahead—governing, guiding, and improving how we connect our digital ecosystem. You’re based in either Stockholm, Sandviken or Tampere, and we offer a hybrid work setup that supports flexibility and work-life balance. Your profile To succeed, you bring solid experience in integration architecture, ideally with several years of working with iPaaS and a strong command of Microsoft Azure. You’ve held architectural roles before and understand the importance of IT security, especially in middleware environments. A diploma in IT is expected, and certifications in Azure integration are a definite plus. We’re looking for someone who’s not only technically sharp but also a strong communicator. You know how to align stakeholders, manage expectations, and keep projects moving forward. You’re structured, proactive, and comfortable working in a hybrid setup with global teams. Flexibility and interpersonal skills are key, as you’ll be navigating across time zones and cultures. Our culture At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Contact information For further information about this position, please contact Muhammad Ilyas, hiring manager, at [email protected] Union contacts – Sweden Cecilia Mickelsson, Unionen, +46 (0)70-616 90 89 Erik Kjerf, Akademikerföreningen, +46 (0)70-616 36 72 Olle Hansson, Ledarna, +46 (0)70-650 57 43 Recruitment Specialist: Lotta Amnebjer Nordqvist and Therese Rutqvist How to apply We have an ongoing selection process for this recruitment and ask you to send your application as soon as possible and no later than July 14th, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0080420. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected]. Mining is a business area within the Sandvik Group and a global leading supplier of equipment and tools, parts, service, digital solutions and sustainability-driving technologies for the mining and construction industries. Application areas include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying. In 2024, sales were approximately 63,6 billion SEK with about 17,000 employees.
Arbetsbeskrivning Är du en initiativtagande och strukturerad person med ett stort intresse för system och processer? Vill du vara en nyckelspelare i vår resa mot att implementera ett nytt, modernt affärssystem? Vår kund behöver förstärka sitt team med en koordinator som kommer att ha en central roll i införandet av deras nya system. Du kommer att arbeta nära organisationen för att säkerställa en smidig övergång och maximal nytta av det nya systemet. Vi söker dig som är självgående och har en stark drivkraft att ta dig an nya utmaningar. Du är pedagogisk, tålmodig och trivs med att dela med dig av din kunskap. Att ta eget ansvar för din upplärning ser du som en självklarhet, och du är inte rädd för att ställa nyfikna frågor för att förstå hur saker fungerar. Du blir anställd av Randstad och jobbar på uppdrag ute hos vår kund med start 1 september. Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Scherling, [email protected]. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Ta eget ansvar för att lära dig det nya systemet från grunden och bli vår interna expert. Utbilda och coacha kollegor i systemets funktioner och arbetssätt. Fungera som primär support och stötta medarbetare vid frågor och problem relaterade till systemet. Proaktivt kalla till och leda möten för att samla in behov, informera om framsteg och lösa utmaningar. Bidra till att utveckla och dokumentera interna processer kopplade till systemet. Identifiera förbättringsområden och komma med förslag på effektiviseringar. Kvalifikationer God systemvana och ett intresse för digitalisering Förmåga att självständigt sätta dig in i nya program och system Mycket god kommunikationsförmåga på engelska och svenska i både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av att utbilda eller stötta kollegor är meriterande Meriterande: Bakgrund och förståelse för processer inom tillverkningsindustrin Projektledning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer