Älskar du kaffe lika mycket som vi? Vi söker Baristor som vill sprida kaffeglädje varje dag! Som Barista på Espresso House, Sveriges ledande cafékedja, får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där vi har kul bakom baren. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Vad erbjuder vi dig? Flexibelt schema och arbetstider förekommer under dag, kväll och helg. Utvecklingsmöjligheter inom Espresso House Academy. Personalrabatt i alla våra shopar, i alla länder! Tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Ekonomisk trygghet i form av extra ersättning från oss under din föräldraledighet. Hur vet du att du är den vi söker? • Jo, du är nyfiken på människor, gillar det här med sälj och service och är den som sätter laget före jaget.. • Vi tror att du är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av utveckling. • Du har snabbt till handling att berätta vad just du tycker, tänker och känner. Det säger oss att du är mån om både din, och andras, förbättring och kvalitet. • Du älskar att ha kul på jobbet! Join the brew crew! Jobbet som Barista kräver inga förkunskaper, vi utbildar våra nya medarbetare till Baristor! För att börja jobba som Barista behöver du vara myndig. Är du minderårig kan du i stället söka tjänsten som Host, håll koll på hemsidan när nya tjänster läggs upp. Det är meriterande om du tidigare jobbat som cafébiträde, butiksbiträde eller inom service tidigare. I rollen kommer du göra goda drycker, bereda och servera fika. Du ser till att shopen är härligt välkomnande, ren och prydlig så som du själv skulle vilja ha det. Och du, tillsammans med dina kollegor, ser till att ni har det bra bakom baren! Låter det här kul? Sök direkt, vi kollar ansökningar löpande! Om du går vidare kommer ett litet test också, inget krångligt, bara en del av vägen framåt. Let us brew our future together!
Företagsbeskrivning Business Unit (BU) Vattenfall Power Solutions är en affärsenhet på ca 650 personer inom Business Area (BA) Vattenfall Generation som utbildar personal inom svensk kärnkraft, levererar kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk, utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av bl.a. framtagning och tillhandahållande av utbildningar, projektledning och projektstöd, analysledning och utredning, produktframtagning, kärntekniska säkerhetsuppdrag och dammsäkerhetsuppdrag. Fokus inom affärsenheten Vattenfall Power Solutions är att utveckla vår förmåga inom projektledning samt valda tekniska nyckeldiscipliner. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringsinitiativ och utveckling av våra modeller, där vårt arbete och kompetens skapar stora värden för Vattenfall och dess satsningar. Om rollen Nu pågår förberedelser för ett historiskt steg för Sveriges energiinfrastruktur! Är du morgondagens kärnkraftshjälte? Vattenfall har en tydlig strategi för ett fossilfritt samhälle och är en ledare i den gröna omställningen. Vi är stolta över att spela en viktigt roll i att möta den ökade efterfrågan på fossilfri elproduktion. För att kunna göra det ser vi att alla fossilfria kraftslag kommer att behövas, varför vi nu har etablerat ett program för att skapa förutsättningar för att etablera ny kärnkraft. Som en del av att skapa förutsättningar för ny kärnkraft utreds möjligheter på Väröhalvön i Halland, med målet att ha en anläggning i drift som tidigast under första halvan av 2030-talet. Om tjänsten Vattenfall söker nu 35 nya medarbetare för arbete inom EPC – Engineering Procurement Construction i programmet för ny kärnkraft. Vi söker framtidens projektledning, tekniska ledare och inköpsledare. Vi söker främst medarbetare för arbete med: Projektledare, projektplanerare och projektcontrollers. Kärntekniska tillstånd, kravhantering och dokumentation (licensiering och anläggningsdesign) Radiologisk säkerhet – analys och beräkningar Konstruktion – el och automation, mekanik, bygg och material Upphandling av material och tjänster Du kommer att ingå i ett större team med olika arbetsuppgifter för förberedelse för ny kärnkraft. Hos oss får du: Arbeta med engagerade kollegor i projekt som utvecklar både teknik och människor. Möjlighet att påverka, förbättra och driva – oavsett om du är nyexaminerad eller erfaren. En vardag där förändring är ett konstant inslag – och där du är med och styr riktningen. Förutom ny kärnkraft jobbar vi på vi med befintlig kärnkraft på Ringhals och Forsmark både i drift, utveckling och avveckling samt Vattenfalls vattenkraft där du också kan få möjlighet att jobba. Vi vet att våra anställda är nyckeln till vår framgång. För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv. Kravspecifikation Vi tror att du har akademisk bakgrund, exempelvis som ingenjör, ekonom eller annan likvärdig utbildning. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av kärnteknisk verksamhet och/eller stora projekt samt arbete i internationell miljö är det meriterande. Vi tror att du: Har en naturlig förmåga att anpassa dig till nya situationer och gillar att tänka om när planen ändras. Är uthållig och ger inte upp vid första hindret – du hittar vägar framåt. Har tålamod – du vet att goda resultat tar tid och att samarbete bygger på förståelse. Arbetar strukturerat och bidrar med ordning även när omvärlden är rörig. Kommunicerar tydligt och gärna delar med dig av dina arbetssätt och insikter. Oavsett om du har teknisk spets, styrka i projektledning eller inköp tror vi att du har en personlighet som kombinerar struktur med nyfikenhet. Det är precis den kombinationen vi letar efter. I din roll kommer du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö där förutsättningar snabbt kan ändras. Du trivs med att ha flera bollar i luften samtidigt, men vet också hur du ska skapa struktur och prioritera när tempot ökar. Du kan fatta beslut utifrån begränsad information och visa omdöme under tidspress. Vi söker kandidater som är flexibla, tålmodiga och uthålliga, och som vet att de bästa resultaten ofta kräver både fokus och anpassningsförmåga. Hos oss kommer du att vara en viktig kugge i komplexa projekt där förutsättningarna kan ändras snabbt – och där din förmåga att skapa ordning i det rörliga gör skillnad. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs gärna mer om våra förmåner här. Placeringsort är Solna, Göteborg, Västerås, Uppsala, Gävle, Nyköping. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten men vi arbetar aktivt med tekniska hjälpmedel för att minska dessa, För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Projektledningsfunktioner : Åsa Nordgren 0702437568 eller Erik Fagerberg 0730813359 Tekniska ledare: Anna Fermvik Neander 0727150946 eller Peter Eng 0767830206 Inköpsfunktion: Bengt Ljungström 0705396336 eller Niklas Karlsson 0702985545 För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryterare Åsa Vallin 0702771246.
Vi söker någon är berättigad till nystartsjobb och har vart arbetslös i 3 år eller mer. Du göra allmänna syslor som hantera kartonger, avfall, hjälpa till att plocka upp saker i butiken, fixa saker som är trasigt, hantera post. Inventering etc.
Företagsbeskrivning Vattenfall Consumer Sales Nordic ansvarar för marknadsföring och försäljning av elavtal för hushåll och små företag i Norden. Vi är en del av BA Customers & Solutions som också inkluderar E-Mobility och decentraliserade energilösningar som solpaneler. Vår organisation har ett agilt arbetssätt och består av flera tvärfunktionella affärsteam och ett antal specialiserade team som arbetar nära dessa. Om rollen Vill du arbeta med att förbättra och utveckla hur våra kunder upplever våra digitala tjänster samt har tidigare erfarenhet inom UI, UX och user research? Kanske är det dig vi söker till Vattenfall Consumer Sales Nordic för tjänsten som UI/UX Designer med fokus på visuell design! Som UI/UX Designer tillhör du något av våra team som fokuserar på att utveckla våra digitala kundgränssnitt på webben och i vår app. Ditt ansvar är att, tillsammans med andra teammedlemmar, utforska kundbehov och kundupplevelse och utforma digitala lösningar baserat på dessa kundinsikter. Du driver och faciliterar arbetet med att förbättra kundupplevelsen i nära samarbete med produktägare, utvecklingsteam och andra kollegor, med det övergripande målet att ta fram digitala lösningar som möter kundens behov på bästa möjliga sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Utforma visuellt tilltalande och användarvänliga gränssnitt för både webb och app. Självständigt driva designprocessen för nya funktioner, från koncept till färdig lösning, i nära samarbete med utvecklare och olika intressenter. Utforma tydliga användarflöden och interaktionsmönster som säkerställer en konsekvent och intuitiv användarupplevelse. Underhålla och vidareutveckla vårt designsystem för att säkerställa visuell och funktionell enhetlighet. Leverera färdig visuell design som möter högt ställda krav på varumärkestonalitet, användbarhet och tillgänglighet. Genomföra användarundersökningar, såsom intervjuer, användartester och benchmark-analyser, för att fatta informerade designbeslut. Bidra till vårt arbetet inom konverteringsoptimering (CRO) genom datadrivna insikter och experiment, exempelvis med hjälp av A/B-tester. Vi erbjuder dig en spännande och varierad tjänst där ditt arbete kommer att ha en direkt påverkan på kundupplevelsen för såväl befintliga som nya kunder i Vattenfall. Kravspecifikation Vi söker dig som har… Gedigen erfarenhet av UI / UX för såväl webb som mobilappar, med förmåga att ta fram användarcentrerad visuell design från koncept till färdig lösning. Dokumenterad erfarenhet av att utforma komplexa digitala tjänster som riktar sig till privatpersoner och mindre företag. Erfarenhet av att bygga upp och förvalta designsystem för att skapa visuell och funktionell enhetlighet. Goda kunskaper i designverktyg som Figma, Sketch eller Adobe Creative Suite krävs och erfarenhet av verktyg som Rive eller Maze är meriterande. En stark förmåga att omvandla affärsmål och användarbehov till effektiva digitala gränssnitt i nära samarbete med utvecklare, produktägare och andra intressenter. Praktisk erfarenhet av att planera och leda användarintervjuer och användartester. Mycket god kommunikativ förmåga, exempelvis kunna presentera och motivera designbeslut för olika intressenter. Ett resultatinriktat arbetssätt med förmåga att navigera i iterativa designprocesser, även när riktningen förändras längs vägen. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i finska är meriterande. Vi söker dig med god kommunikativ förmåga som kan hantera och balansera behov och önskemål från olika intressenter. Vi tror att du självständigt kan driva ditt eget och andras arbete framåt med beprövade metoder och engagemang, i kombination med ett öppet sinne för kreativa idéer och innovation. Du är även analytisk och kan strukturera komplex information för att skapa lösningar med god kvalitet. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort: Solna För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Henrik Dahlgren, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jennifer Wikström, [email protected]. Fackliga representanter är Rolf Olsson (Akademikerna), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) och Simon Salomonsson (Unionen). Du når samtliga via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Välkommen med din ansökan innehållande CV och portfolio på genomförda uppdrag inom UI/UX och digital user research senast den 17 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Annonseringsperioden är förlängd med anledning av sommarledighet. Vi använder oss av tester i denna rekryteringsprocess och ett online-test kommer att skickas ut till alla sökanden som ett första steg i rekryteringsprocessen efter sista ansökningsdag. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Company Description Vattenfall is a European energy company with approximately 20 000 employees. For more than 100 years we have electrified industries, supplied energy to people’s homes and modernized our way of living through innovation and cooperation. We now want to make fossil-free living possible within one generation. To be able to reach this ambitious goal we are looking for talented individuals who, in addition to their passion for their own role, also have strong team spirit and want to contribute to supporting a meaningful corporate mission. Job Description The Trade Control team is part of Group Risk Management – it has the function of back office for the energy trading floor. The main purpose of the team is to ensure Vattenfall’s trading contracts are accurately captured within the trading system – thereby providing a sound basis for the calculation of risk exposures and Profit & Loss. As a team member of the Trade Control department you will work together quite intensively with our front office and various other supporting departments like legal, credit risk, markets risk, IT etc. It is an excellent starting base for a career in the energy trading environment. Your main tasks and responsibilities will be the following Trade validation: ensure that the trades are correctly entered into the trading system Reconcile our positions to exchanges and clearing banks Manage the confirmation process with our counterparties Where mismatches occur liaise with Front Office and counterparties to ensure they are quickly and efficiently resolved Fulfil other tasks connected with the functional responsibility Improve and develop our processes Operating the daily transfer of green and emission certificates Qualifications As a successful Trade Control Analyst, you are a strong team player and a very reliable in delivering on agreed targets. Further, you are flexible at any time with a positive attitude. Besides that, you convince with the following skills and competencies: University degree in Business Administration, Economics or equivalent education Work experience in the field of back office or similar function High competence in business administration Basic competence/knowledge in corporate finance and accounting Good knowledge of usual IT Trading systems Fluent in English (written & spoken) Good communication and analytical skills Stress resistant and able to work under time-pressure Accurate, and a high sense of responsibility Additional Information Location for this position is Solna, Sweden. For more information about the position, contact the recruiting manager, Lena Hovland, [email protected]. For questions about the recruitment process, please contact the recruiter, Amanda Pehrson, [email protected]. Union representatives are Rolf Ohlsson, [email protected] (Akademikerna), Christer Gustafsson, [email protected] (Ledarna), Juha Siipilehto, [email protected] (SEKO) and Anders Bohlin, [email protected] (Unionen). You can reach all of them via Vattenfall's switchboard, 08 739 50 00. Please submit your application no later than 11th of July, 2025. We do not accept a personal letter in the application. You apply quickly and easily by answering selection questions and attaching your CV. We only accept applications through our website. Please note that we will review applications continuously throughout the recruitment process. At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be a good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Click here for further information.
Företagsbeskrivning Vattenfall Eldistribution AB är Vattenfalls elnätsverksamhet och ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi ansvarar för en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar el till mer än 900 000 företag och hushåll. Vi bygger framtidens elnät och möjliggör energiomställningen till ett fossilfritt samhälle. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i vårt samhällsviktiga uppdrag och bidrar till energiomställningen och en säker elförsörjning för framtida generationer. Läs mer om hur det är att arbeta här Om rollen Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får bidra till att göra verklig skillnad både för samhället och energiomställningen? Hos oss är du en betydande del i vårt samhällsviktiga uppdrag och får jobba med spännande projekt, teknik i framkant och kollegor som värdesätter varandra. Vattenfall Eldistribution driver en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar drygt hälften av all el som produceras i Sverige. Vårt uppdrag är att underhålla, driva och vid behov bygga ut ett säkert, tillförlitligt och effektivt elnät. Vår verksamhet och en trygg elleverans är avgörande för att samhället alltid fungerar och kan utvecklas. Vårt uppdrag är viktigt på riktigt – bli en del av Vattenfall Eldistribution! Nu söker vi en affärsstrateg till Vattenfall Eldistribution Det svenska energisystemet står inför en historisk omställning – och elnätet är en avgörande del i att möjliggöra ett fossilfritt liv. Vattenfall Eldistribution spelar en nyckelroll i denna utveckling, och nu söker vi en affärsstrateg som vill vara med och utveckla företagets riktning och framtidens elnät. Du kommer att vara en del av Business Strategy teamet inom Vattenfall Eldistribution och samtidigt tillhöra Business Area Distribution som är ett av Vattenfall koncernens fem affärsområden. Business Strategy är ett strategiskt nav inom Vattenfall Eldistribution. Vi stödjer företagsledningen och verksamheten med omvärldsbevakning och analys, utvecklar och förvaltar bolagets strategi, samt driver delar av företagets ledningsprocess. Vi leder och deltar i strategiska utredningar och projekt och samordnar bolagets riskarbete. Business Strategy bevakar och analyserar utvecklingen av lagstiftning och reglering och driver viktiga påverkansfrågor kopplat till elnät. Om rollen Som Affärsstrateg kommer du att ha en central roll i att forma bolagets strategiska inriktning. Du arbetar nära företagsledningen och rapporterar till rekryterande chef. Du kommer att: Driva strategiutveckling inom Business Area Distribution Initiera, driva, utveckla strategier för Vattenfall Eldistribution som stärker vår förmåga att möta framtidens krav på elnätet. Ta fram strategiska analyser, underlag och presentationer som grund för rekommendationer och beslut. Identifiera, planera och driva affärs- och organisationsutvecklingsprojekt, utredningar och analyser Kravspecifikation Vi söker dig som har Flerårig erfarenhet av strategiutveckling, gärna från energibranschen eller som konsult Universitetsexamen inom teknik, ekonomi, juridik eller statsvetenskap Erfarenhet från att leda och driva projekt, analyser och utredningar Strukturerad analys- och problemlösningsförmåga Förmåga att kunna förenkla komplexa frågor genom tydlig kommunikation och storytelling Utmärkt förmåga att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska. Som person För att lyckas i den här rollen bör du vara van vid att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du samarbetar och interagerar naturligt på olika nivåer i en stor organisation. Du har förmåga att skapa engagemang och förtroende hos intressenter, och du vet hur man presenterar komplexa lösningar och modeller på ett sätt som inspirerar och övertygar. Med din erfarenhet och kompetens bygger du starka samarbeten som leder till konkreta resultat. Du är en engagerad lagspelare som ser möjligheter och du drivs av att hitta lösningar som gör verklig skillnad. Ytterligare information Vi erbjuder en spännande arbetsvardag och en bra balans i livet på en attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi arbetar i en säker och motiverande miljö, med en stark och positiv kultur präglad av omtanke för alla. För att du ska trivas erbjuder vi möjlighet till ständigt lärande, bra arbetsvillkor och ett brett utbud av personalförmåner. Läs mer om våra förmåner här. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall Eldistribution värdesätter allas lika värde och arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Placeringsort Solna Kontaktpersoner För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef: Lee Gidlöf, [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare: Anna Uppström, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Jan-Olof Eriksson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Tester kan vara del av rekryteringen. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Vattenfall Eldistribution är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas. Du har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd och ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Om oss På anpassad grundskola i Solna stad finns det åtta klasser som läser både mot ämnen och mot ämnesområde – det som förut kallades för träningsskola. Det arbetar åtta klasslärare, två lärarassistenter och sex praktisk estetiska lärare på skolan. I varje klass arbetar två till tre elevassistenter som följer eleverna genom hela deras skoldag vilken kan bestå av både skola och fritids. Vad innebär arbetet? Vi söker nu elevassistent för elever med intellektuell funktionsnedsättning. Som elevassistent hos oss är du en del av elevens hela skoldag vilket också innebär att vara delaktig i lunch och rastaktiviteter samt även arbetar på vår grundskolas fritids på eftermiddagarna. Du kommer vara både ett praktiskt och ett pedagogiskt stöd. Du tillgängliggör lärande i samråd med lärare, skapar trygg miljö, följer upp och samverkar med andra funktioner på skolan. Som elevassistent är du en viktig del i att stödja elevens skolgång! Vem söker vi? Vi söker dig som har - avslutad gymnasieutbildning - erfarenhet av att arbeta med barn eller ungdomar i behov av särskilt stöd. Det är meriterande om du har - arbetat som elevassistent på anpassad gymnasieskola eller anpassad grundskola - eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område - kunskap kring alternativ kommunikation. Vi söker dig som har ett genuint intresse för elever i behov av särskilt stöd. Du ska ha ett stort engagemang och en vilja att utvecklas tillsammans med kollegor och elever. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar alt. unga vuxna med särskilda behov så som Autism, NPF och IF. Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas. Ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till relationsskapande förhållningssätt gentemot såväl våra elever som vårdnadshavare och kollegor. Du arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till rektor Mariana Berlin på [email protected] eller biträdande rektor Simon Andersén på [email protected]. Observera att sommarsemestrar kan innebära något längre svarstider än vanligt. Vi ser fram emot din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV senast den 18 juli 2025. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Urvalsarbetet kan komma att ske löpande. OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Vill du växa i en trygg bransch och bli en del av ett peppande team som lyfter varandra? Hos Safely får du mer än bara ett jobb – du får en karriärmöjlighet. Hos oss får du: • Fast grundlön + generös provision – Vi tror på att belöna bra prestation. • Licensierad försäkringsutbildning – Vi ger dig rätt verktyg för att lyckas. • Jobba med varma leads – Du kontaktar aktiva kunder eller uppvärmda leads • Utvecklingsmöjligheter – Vill du växa? Vi hjälper dig att ta nästa kliv. • Modern arbetsmiljö – På vårt kontor i Solna. • Team som lyfter varandra – Vi firar framgångar tillsammans! 💬 Vad innebär jobbet? Du arbetar som försäkringsförmedlare och kontaktar kunder via telefon för att hjälpa dem att stärka sitt skydd vid t.ex. sjukdom eller sjukhusvistelse. Du får en strukturerad introduktion och utbildning, så du behöver inte vara expert från start. Det viktiga är att du har ett driv, en positiv inställning och ett hjärta för kundmöten. ✨ Vem trivs hos oss? Det här är en perfekt roll för dig som: • Vill bygga vidare på din säljerfarenhet • Är målmedveten och gillar att ta ansvar • Ser värdet i att hjälpa människor med produkter som faktiskt gör skillnad • Söker ett jobb där du kan växa och utvecklas – både personligt och professionellt 🔔 Ansök redan idag – vi rekryterar löpande! Det här kan vara början på något riktigt bra. 💛 Om Safely Safely är en snabbväxande försäkringsförmedlare med fokus på personförsäkringar inom hälsa och vård. Vi brinner för att göra försäkringar enklare, tydligare och mer tillgängliga – utan krångel eller långa bindningstider. Med tillstånd från Finansinspektionen samarbetar vi med några av världens största försäkringsbolag och erbjuder produkter som gör verklig skillnad i människors liv – till exempel vid sjukhusvistelse eller allvarlig sjukdom. Vi är långt ifrån en traditionell försäkringsaktör. Här står innovation, energi och personlig utveckling i centrum. Vår kultur präglas av framåtanda, samarbete och stolthet i att hjälpa våra kunder på riktigt. Safely har kontor i både Stockholm City och Solna. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Välkommen till Safely – där trygghet möter driv!
Till vår kund söker vi en SharePoint-specialist med djup kunskap om Microsoft 365-verktyg som SharePoint, Teams och Viva. Du kommer att arbeta med att skapa, utveckla och optimera lösningar inom Microsoft 365-miljön samt samarbeta med team och intressenter. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som SharePoint-specialist kommer du arbeta med att: - Skapa och konfigurera Teams-mallar - Koppla nyhetsflöden från SharePoint till Teams - Utveckla och implementera Viva-dashboards - Skapa startsidor för produktion i Teams - Hantera MFA och dynamiska grupper - Konfigurera och sätta upp behörigheter inom Microsoft 365 - Testa och kvalitetssäkra lösningar - Dokumentera lösningar och processer för överlämning till relevanta team - Samarbeta med team och intressenter samt kommunicera tekniska lösningar på ett tydligt sätt Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som SharePoint-specialist är du en engagerad och tekniskt kunnig person som vill vara med och utveckla kundens Microsoft 365-miljö. Vi tror att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga som trivs med att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor. Du har ett öga för detaljer, en analytisk förmåga och en vilja att hitta de bästa lösningarna. Krav: - Utmärkt kunskap om Microsoft 365-verktyg, inklusive SharePoint, Teams och Viva - Erfarenhet av att arbeta med adminportaler inom Microsoft 365 - Erfarenhet av att skapa Teams-mallar och integrera externa nyhetsflöden - Kunskap om MFA, dynamiska grupper och alternativa lösningar - Starka test- och kvalitetskontrollfärdigheter - Förmåga att dokumentera lösningar och processer - God kommunikationsförmåga i tal och skrift – svenska och engelska - En lagspelare som främjar samarbete och ser till att teamets arbete flyter smidigt Meriterande: - Erfarenhet av att implementera Microsoft 365-verktyg och förändringsledning för både administrativ och operativ personal - Erfarenhet av att arbeta i en agil miljö Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing. We are Fortum Fortum is a Nordic energy company. Our purpose is to power a world where people, businesses and nature thrive together. We are one of the cleanest energy producers in Europe and our actions are guided by our ambitious environmental targets. For our ~5 000 employees, we commit to be a safe, and inspiring workplace. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. fortum.com Are you looking to apply your ML and data analytics skills to help solve one of the biggest global challenges? This is an exciting opportunity to contribute to building more sustainable future by joining one of the largest producers of green energy in the Nordics. Apply your analytical mindset to solving complex business challenges while developing valuable business and organizational skills. This is a great chance to grow your professional network and collaborate with experienced teams across tech and business. The position runs through August 2025 until May 2026, with the possibility of extension. About the role To strengthen our ability to grow our business, we seek a Data Analyst who can apply advanced analytics to our data sets and rapidly pinpoint key insights with potential for high impact on key business outcomes. In this role, you’ll be part of an ambitious Nordic team of eight people, supporting data-driven decision making at Consumer Customer function and collaborating with stakeholders across Consumer Solutions. Preferably, the position would be based in Stockholm, but also Espoo is a possibility. Ideal candidates have solid statistics, data transformations, programming and Machine Learning skills. Key Responsibilities: Support us with taking our analytics to the next level – develop a structured way of working in hypothesis driven way to rapidly narrow down large questions to few plausible root causes. Support our analyst community with upskilling. Provide actionable insights – with a high degree of autonomy apply advanced analytics approaches to extract insights from our vast customer data and help us connect the dots across areas. Identify impactful open questions – follow your curiosity and lift open questions, that should be on our agenda, persuade and challenge with data. Transform complicated business problems to data science workflows. Drive innovation – explore and share new technologies, methodologies, and machine learning techniques to enhance our analytics capabilities. About you Master's degree or Ph.D. in a STEM discipline with a strong focus on data science, machine learning, and computer programming. Technical skills: i) Proficient in statistics, optimization, and machine learning techniques; ii) Extensive experience in data preparation and transformation; iii) Fluent in Python (especially PySpark) and SQL, and iv) Familiarity with cloud technologies and software engineering practices. Critical thinking and creativity skills, being able to challenge status quo based on data and insights. Ability to cooperate smoothly with stakeholders across the Nordics is a must, independent of the location. Excellent written and verbal communication skills in English. Experience with PowerBI including knowledge on DAX and M -languages and dimensional modelling techniques is an advantage, but not a requirement. No business experience required, MSc and PhD graduates with applicable skills and high motivation are welcome to apply. We offer you At Fortum, we believe in a better future and want to be involved in shaping it. Our workplace is a safe place, both physically and mentally. You will grow with professional colleagues, being trusted and free to challenge yourself. We offer comprehensive benefits, flexible working hours, and hybrid work model to support your productivity, development and wellbeing. We are committed to build diverse teams where everyone feels included and is treated equally. More information about our culture and benefits can be found here. Interested? Submit your CV via our recruiting system by 07.07.2025 at the latest.If you would like to hear more about the position, please contact Gergana Gateva at [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer