Säljare med stort reseintresse till vårt team i Solna Centrum

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Solna Centrum! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Solna Centrum är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig! Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss. En objektiv urvalsprocess möjliggör att alla kandidater bedöms på samma sätt, utifrån egenskaper som är relevant för aktuell tjänst. Vi använder oss av följande tester: Matrigma mäter problemlösningsförmåga, samt förmågan att hantera situationer där vi inte kan förlita oss på tidigare erfarenhet. Testet utmanar förmågan att se samband, fylla i luckor, där information saknas, och att se relationer mellan olika objekt.MAP (Measuring and Assessing Potential) kartlägger personliga karaktärsdrag som har betydelse i arbetslivet. Olika roller kräver olika styrkor och fallenheter och med hjälp av personlighetstest kan vi lättare se vem som har bäst förutsättningar att både lyckas och trivas i rollen

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kundtjänstmedarbetare - Solna - Heltid

Just nu söker vi våra nästa stjärnor till jobb inom kundservice till vår kund i Solna i Stockholm. Här får du möjligheten att arbeta på en trevlig arbetsplats och bygga erfarenhet i ett väldigt härligt och ambitiöst gäng. Låter det spännande? Ditt uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras hos vår kund där du bland annat kommer att ge professionell service och support, ta emot inkommande samtal och mail och arbeta med problemlösning. Du har en hel del kontakt med kunderna och samordnar allt som rör verksamheten I jobbet ingår till exempel att: Svara i telefon Hjälpa kunder och kollegor med problemlösning Göra felsökningar Svara på mail och chatt Ta emot bokningar Ge service i världsklass Är du den vi söker? För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen, och vi tar för givet att du alltid är mån om att göra ett bra jobb. Vi välkomnar framför allt dig med goda kunskaper inom service och kundsupport att söka tjänsten. Om du har erfarenhet av liknande arbete, behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt så ser vi det som meriterande. Plats: Solna, Norra Stockholm. Arbetstider: 8-17 Start: Omgående Varmt välkommen med din ansökan! Vi håller löpande intervjuer och rollen tillsätts så fort vi hittar rätt kandidat. Om oss: Simplex Bemanning grundades år 2014 och är verksam i branscher som lager, transport och service. Vi är ett ständigt utvecklande lag som strävar efter att ta nästa steg. Med ett stort fokus på att utbilda framtidens anställda jobbar vi väldigt mycket med ungdomar. Dessa får lära sig att ta del av det ansvar som tillkommer när du jobbar hos Simplex. Unga människor med drivkraften att lära sig saker och anta nya utmaningar ger oss ett försprång gentemot andra inom vår bransch. Vi vet att nyfikenhet och motivation är nycklarna för att utföra varje projekt med kvalitet. Vår personal ser varje dag som ett nytt tillfälle att samla på sig nya erfarenheter samtidigt som de applicerar sin breda kunskap för att utföra sina uppgifter på bästa sätt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Innesäljare

Fortum energi växer så att det knakar och söker nu fler medarbetare som är intresserade av att kliva ombord på en verklig framgångsresa. Hos Fortum får du chansen att utmana elhandelsbranschen, ha daglig kontakt med marknaden och arbeta mot att bli Sveriges mest omtyckta elbolag. Fortum söker idag innesäljare mot både nykund och befintlig kund. Din huvuduppgift är att genom uppsökande försäljning bearbeta elavtalskunder och erbjuda Fortums produktportfölj. Du arbetar i en fantastisk miljö i centrala Göteborg tillsammans med dina kollegor och närvarande coachande chefer. Du kontaktar nya och befintliga kunder via telefon. Goda karriärmöjligheter finns internt. ARBETSUPPGIFTER: Din dagliga verksamhet består av telefonbearbetning mot elavtalskunder. Ha struktur och administrera eget arbete Arbeta mot individuell budget och gruppbudget Hjälpa kunder och vägleda till rätt lösning som möter deras unika behov VAD FORTUM ERBJUDER: En arbetsplats i centrala Stockholm tillsammans med många glada kollegor, högt i tak och mycket skratt En arbetsplats som erbjuder daglig coachning och utbildning med ett meriterande varumärke i ryggen Ett utmanande jobb med möjlighet till personlig utveckling och interna karriärmöjligheter VI SÖKER DIG SOM: Är kundorienterad, flexibel och strukturerad Är en tävlingsinriktad lagspelare Brinner för kundservice och försäljning Har god social förmåga Har erfarenhet från sälj och/eller service Trivs med att tala i telefon och ta egna initiativ OMFATTNING OCH TILLTRÄDE Fortum samarbetar tillsammans med Kraftsam R&B som också är din arbetsgivare. Urval och intervjuer sker löpande, tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan i form av CV och personligt brev där du kort beskriver varför du passar för tjänsten. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Verkställande direktör

Om oss Bolaget äger och förvaltar sporthallen ”Råstaparkhallen” samt förvaltar ”Solnahallen” åt Solna stad. Den främsta verksamheten består av uthyrning av halltider åt föreningar och skolor för bedrivande av träning och matcher i sporter som basketboll, innebandy, handboll, volleyboll och friidrott. Dessutom hyrs hallarna ut till andra endags- och flerdagsarrangemang som t ex utställningar och konserter. Verksamheten i bolagets anläggningar pågår från tidig morgon till sen kväll 7 dagar i veckan. Bolaget ägs av 13 Solnaföreningar och verksamheten regleras till viss del av ett samverkansavtal mellan bolaget och Solna stad. Just nu är vi tre (3) fast anställda och räknar med att omsätta ca 8 mkr 2024. Vi söker dig… Som är en lagspelare, prestigelös och ser lösningar i stället för hinder, samt att du har förmåga att inspirera andra. Som person är du kommunikativ och har social kompetens och kan föra dig väl i tal och skrift. I din roll kommer du att ansvara för både verksamhet, resultat och personal enligt uppsatta målsättningar. Du förväntas vara drivande i affärs- och anläggningsutveckling genom att identifiera nya marknadsmöjligheter och partnerskap. Du ska ha erfarenhet av ekonomi och budgetarbete. Som VD för Solnahallen behöver du även ha god kännedom om idrottsföreningar, idrottsförbundens seriesystem samt att möta kunder som vill genomföra evenemang i anläggningarna. I arbetet ingår att planera för match- och träningstider i samverkan med Solna stad samt att planera och genomföra kommersiella evenemang anpassade till anläggningarna och dess ordinarie verksamhet. Du kommer, bland annat, ansvara över: att bolagets styrelse har god insikt i verksamheten genom att, tillsammans med styrelseordförande, planera och leda styrelsemöten. att bolaget drivs på ett ansvarsfullt och långsiktigt sätt i enlighet med lagar och förordningar. att kommunikation med bolagets kunder, ägare och fastighetsägare sker på ett godtyckligt och professionellt sätt. att skapa en trygg och trivsam miljö för personalen som uppfyller de krav som ställs på denna av myndigheter. att sköta den fortlöpande förvaltningen enligt styrelsens riktlinjer och anvisningar. Ett litet bolag behöver ett närvarande ledarskap och aktivt engagemang i företagets dagliga verksamhet som innefattar arbete efter verksamhetens behov och det krävs att hålla en god balans mellan operativa och strategiska frågor. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Styrelsen i Sporthallen i Solna AB

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
SÄLJKOORDINATOR TILL GLENAIR

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med orderadministration och trivs i en roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker till Glenair! Om företaget Glenair tillverkar ruggade kontaktdon och kablar för kritiska applikationer inom Försvar, Subsea, Rymd, och Kärnkraft. Våra produkter förbinder och skyddar känslig elektronisk utrustning såsom kommersiell- och militär flygelektronik, soldatutrustning, obemannade robotar, satelliter, fartyg, pansarfordon, undervattenplattformar/ROV, kärnkraft och transportsystem. Vår kultur och affärsmodell bygger på service i alla led. Glenair är privatägt och har funnits i branschen sedan 1956 och har sitt huvudkontor i Kalifornien. Glenair Nordic har kontor i Solna och servar hela den nordiska marknaden med tekniska säljingenjörer, applikationsingenjörer, kundservice, och lager. Läs mer på www.glenair.se Till kontoret i Solna välkomnas du till ljusa och fräscha lokaler där samhörighet och gemenskap är viktiga ledord. Här finns goda förbindelser till kollektivtrafik, närhet till grönområde samt en fantastisk utsikt över Brunnsviken. Denna tjänst är ett vikariat t.o.m. hösten 2025, där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos Glenair. Dina arbetsuppgifter Som Säljkoordinator kommer du att ingå i teamet Innesälj och Kundservice, en väl fungerande grupp som samarbetar och stöttar varandra. I din roll kommer du att följa hela kedjan från kundförfrågningar till faktureringen av en order. Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta: • Ta emot förfrågningar • Fördela inkommande mejl • Orderregistrering • Inköp • Skriva offerter samt följa upp dessa • Fakturering • Eget kundansvar på administrativ basis • Kontakt med fabriker i USA, Storbritannien och Italien Ovan utgör grunden i tjänsten. Det är ett arbete med tidvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Din profil Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du har arbetat med administration, orderhantering och kundservice. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Då rollen även innebär många kontaktytor både internt på bolaget såväl som externt söker vi dig som har en god kommunikativ förmåga samt en hög servicekänsla. Du är en självständig problemlösare som arbetar effektivt och fungerar väl i grupp. Då bolaget är internationellt och har engelska som koncernspråk är det viktigt att du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från Microsoft Dynamics AX samt goda kunskaper i Excel är detta särskilt meriterande. Framgångsfaktorer • Tidigare erfarenhet från sälj, orderhantering och kundservice • Serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande • Svenska och engelska, flytande i tal och skrift • Erfarenhet av Dynamics AX samt goda kunskaper i Excel är meriterande Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab). Ansökan START: Augusti 2024 OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-06-10 Denna tjänst är ett vikariat t.o.m. hösten 2025, där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos Glenair. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella, 073 – 311 68 62.

15 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Technical Specialist - Apple Kundsupport

Sammanfattning När kunderna har köpt våra produkter är du den som hjälper dem att få ut mer av sin nya Apple-teknik. Din arbetsdag på Apple Store består av en rad uppgifter med fokus på service och support. Du är alltid redo att dela med dig av din kunskap och att ge kunderna en enastående upplevelse, vare sig du hjälper en kund att komma igång med sin nya Mac eller hittar svaren på frågor om andra Apple-produkter. Du trivs med att lösa kunders problem, ge dem aha-upplevelser och stärka deras band till Apple. Du samarbetar med andra för att främja en kultur där alla känner tillhörighet och inspireras att göra sitt allra bästa. Viktiga kvalifikationer Förmåga att utvärdera kunders supportbehov när de kommer, för att sedan presentera lösningar eller hänvisa dem till andra medarbetare. Flexibilitet att regelbundet kunna växla mellan olika tekniska områden med de färdigheter som krävs. Förmåga att stimuleras av förändringar när produkter utvecklas. Bidrar till en inkluderande miljö genom att respektera allas olikheter och vara öppen för att lära av varandra. Förverkligar Apples värderingar om inkludering och mångfald i det dagliga arbetet Beskrivning Som Technical Specialist hjälper du nya kunder att komma igång och ger befintliga kunder snabb och effektiv support, samtidigt som du skapar och stärker deras positiva relation till Apple. När en kund behöver hjälp utvärderar du snabbt situationen. Ibland använder du dina kunskaper om dagens Apple-teknik till att direkt ge kunderna goda råd eller presentera lösningar på deras problem med iPod, iPhone eller iPad. Vid andra tillfällen hänvisar du kunder till supportteamet som ser till att de kommer igång igen. Du kan också utbilda nya kunder på tu man hand och lära dem grunderna som behövs för att komma igång med foto-, video- och musikprojekt. Hela butiksteamet drar nytta av ditt starka engagemang för bästa möjliga kundservice. Eftersom du hjälper Apple att skapa och bevara starka relationer till kunderna är du en viktig del av vår framgång. Ytterligare krav • Du är skicklig på att använda din tid på bästa sätt och fatta snabba beslut. • Du behåller lugnet och kundfokus medan du felsöker och löser problem. • Du talar det lokala språket flytande. • Du får kunder att känna sig trygga och väl omhändertagna när du ger produktdiagnoser och möjliga lösningar. Jobbtyp: Det finns både heltids- och deltidsjobb. Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Specialist - Apple Butiksmedarbetare

Sammanfattning I din roll som Specialist bidrar du till att skapa passion och intresse för våra produkter genom att erbjuda kunderna rätt lösningar och sätta produkterna i deras händer. Du förstår att Apple Store strävar efter att ge besökarna en unik kundupplevelse. Du börjar med att ta reda på kundernas behov, för att sedan tillsammans med dina medarbetare presentera de produkter som matchar behoven. Varje dag har du chansen att omvandla någon av besökarna i butiken till en stamkund. Det finns både heltids- och deltidsjobb. Viktiga kvalifikationer Förmåga att erbjuda en fantastisk kundupplevelse i en väldigt aktiv miljö och att stimuleras av mötet med kunderna. Stort teknikintresse, särskilt i fråga om Apples produkter, och förmåga att snabbt ta in ny kunskap om produkter och funktioner. God kommunikationsförmåga – du pratar ledigt och avslappnat både med enskilda kunder och inför mindre grupper. Beskrivning Som Specialist har du fantastisk förmåga att upptäcka kundernas behov och hitta de bästa lösningarna. Du är inte bara den första personen kunderna möter i butiken – du är också den som vägleder dem, säljer produkter och tjänster och hjälper dem att komma igång med sina nya produkter. Du utför också andra uppgifter i butiken, som att underhålla visuellt marknadsföringsmaterial och hjälpa dina kollegor. Du är nyfiken, har koll på de senaste nyheterna om olika produkter och initiativ och är redo att omsätta dina kunskaper i praktiken i dina möten med kunderna. Din framgång mäts i dina prestationer, såväl enskilda som i samarbete med andra, samt utifrån butikens övergripande resultat. Du är stolt över att få vara Apples ansikte utåt och tycker om att hjälpa kunderna att utveckla långvariga relationer till Apple. Ytterligare krav Du brinner för Apple och vill gärna dela med dig av din passion till andra. Du är redo att lära dig allt om och erbjuda Apples unika kundservice. Du har stor social förmåga, är tillmötesgående, förstående och bra på att lyssna. Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven. Jobbtyp: Deltid Arbeta på distans: Nej Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Operations Specialist

Sammanfattning Som Operations Specialist skapar du ett smidigt produktflöde i butiken genom att se till att det alltid finns tillräckligt med produkter och genom att utföra arbetsuppgifter på lagret. Du har en entusiasm och expertis som bidrar till att öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen – samtidigt som du hjälper andra medarbetare att förstå hur deras beteende påverkar lagerhanteringen. Viktiga kvalifikationer Processinriktad med sinne för detaljer. Har fokus på kundservice med betoning på både interna och externa kunder. Kan anpassa sig till förändringar och samtidig vara konsekvent. Beskrivning Hanterar lagermottagning, inventering, returer och löpande uppgifter enligt gällande Retail Inventory-processer. Kommunicerar proaktivt med kollegor kring statusen på tilldelade lageruppgifter. Främjar förståelse för och medvetenhet om lagerprestanda hos alla medarbetare i butiken. Håller sig uppdaterad om ändringar i lagerprocessen genom att använda kommunikations- och utbildningsverktyg. Svarar på frågor om lagerrapportering. Anpassar arbetet efter Apples visuella standarder. Följer arbetsmiljöbestämmelser. Dokumenterar och genomför andra arbetsuppgifter som ledningsteamet tilldelar. Hanterar och arkiverar myndighetsrelaterad dokumentation i länder där detta krävs. Ytterligare krav Du är duktig på problemlösning och analys. Du har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du kan planera tiden på ett effektivt sätt och är bra på att arbeta inom tidsramar. Du har god kommunikationsförmåga. Du arbetar effektivt utan direkt vägledning. Du kan vid behov själv flytta produkter till butikens lager. Hos oss på Apple värdesätter vi jämställdhet, mångfald och inkludering och dessa värderingar är också kärnan i hur Apple främjar sin organisationsutveckling. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida; klicka på länken uppe till höger och klicka på “Sök”. Har du problem med att söka så skicka ett mejl på [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Man ca 30-40 år sökes till Am. reklamkampanj för kaffe!

Shoot: 4 Juni, Stockholm (Räkna med en heldag, 12h) Fitting: 2 Juni, Stockholm (Räkna med 1-2 h på central adress) Callback: 22 Maj, Stockholm (Räkna med 30 min i studio) Audition: Selftape mot instruktioner Arvode: 40.000 sek på faktura Visningsrätt: 1 år, USA (Internet, industrial, new media, stills and moving footage)Rollen är en biroll. Det är inga repliker men lite spel. Vi söker en lång kille med ljus hy, ej snaggad/kortklippt! …………

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Man som kan tänka sig visa sig i bar överkropp sökes!

Nytt härligt uppdrag! 🌱☀️ STATISTER SÖKES! Vi söker dig i åldern 45-70 år som är peppad på en hejdundrans inspelning för ett danskt trafiklarm! Du kommer gestalta ett fotbollsfan och det är viktigt att du kan leva ut i både glädje och sorg. I filmerna råder familjär stämning och belyser sportens förmåga att föra folk samman. Totalt söker vi 40 personer som ska agera statister. (Obs vi kommer sannolikt efterfråga en enklare provfilmning via selftape) Alla utseenden välkomna! Ersättning 2500:- på faktura Inspelningsdatum: STHLM 28/5, 10-12 timmars inspelnings. Rättigheter 2 år europa. Sökande från STHLM m omnejd (väljer du att söka från annan ort ombesörjs samtliga kostnader för resor och boende av den sökande)

15 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024