Nyexaminerad redovisningsekonom sökes med start i november.
Amblin AB
Redovisningsekonomer

Om AMBLIN Bolaget grundades 2002 och har vuxit till att bli 52 medarbetare. Kontoret för denna tjänst, är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum. Vi har även ett kontor i Jönköping. Amblin är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige. Vi är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget. Vi har tagit fram en kompetenstrappa som tydliggör din utveckling oss som kommer presenteras vid en eventuell intervju. Om tjänsten och våra förmåner Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss, erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning. Tjänsten, som ska tillsättas den 3 november, är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete. Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify. Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför ett flertal gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se Arbetsbeskrivning Ditt nya arbete inleds med upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer för våra kunder inom ekonomisk förvaltning samt för börsnoterade fastighetskoncerner. Du kommer läras upp inom Amblins metodik för upprättande av inkomstdeklaration och årsredovisningar (inkl. kassaflödesanalys) och får genomgång i de system Amblin använder. Vi varvar praktiska genomgångar med teoretiska utbildningar om exempelvis de olika regelverken (K2, K3, RFR 2). • Allt eftersom arbetet med årsredovisningar och inkomstdeklarationer avtar kommer du att börja arbeta som konsult i teamen inom våra ekonomiska förvaltningsuppdrag. • Arbetet består av flera olika delar som löpande bokföring, bokslut och avstämningar, administration för dina bolag, kontakt med kunder och revisorer, etc. • Du kommer ansvara för flertalet uppgifter inklusive redovisningen för flera bolag i dina team samt tillsammans med övriga medlemmar bidra till att hela teamet levererar med kvalité. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter att växa inom företaget och lära dig mer om ekonomisk förvaltning samt konsultationer. Visar du på ett intresse och förmåga inom ledarskap får du snabbt möjligheten att utvecklas som ledare och vara teamansvarig för juniora kollegor för olika projekt. På sikt kan du utvecklas till att bli en senior redovisningskonsult med exempelvis komplicerade redovisningsfrågor och fastighetstransaktioner. Kvalifikationer • Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill utvecklas i ett växande företag. Du får gärna vara nyutexaminerad Civilekonom eller motsvarande. • Vi värdesätter tidigare erfarenheter, antingen från arbetslivet eller andra åtaganden. • Vi ser gärna att du har ett intresse eller grundläggande kunskaper i Excel och Word. • Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Engelska är meriterande. Våra värderingar och förhållningssätt är vår gemensamma spelplan: Ansvar: • Du tar ansvar för dina uppgifter och att leverera i tid med kvalité. • Du tar ansvar för ditt uppdrag och säkerställer att du vet vilka förväntningar som finns på dig. Engagemang: • Du arbetar självständigt och omhändertar utmaningar och problem. • Du är en god lagspelare som har en nära dialog med teamet. Genom din kompetens och utveckling: • driver du din utveckling framåt och agerar för framgång inom dina uppdrag och för Amblin som helhet. • reflekterar och utvärderar du både framgångar och misstag som ger dig lärdomar framåt som du delar med mig. Du som medarbetare visar respekt genom: • att planera, strukturera och genomföra dina uppdrag så att dina kollegor kan komma vidare med sina arbetsuppgifter. • flaggar i god tid om du har en uppgift som du inte hinner med eller kan lösa och frågar om hjälp vid behov. Glädje: • Du visar på ett gott omdöme och ett inkluderande sätt mot mina kollegor. • Du uppmuntrar och stöttar andra vilket bidrar till en positiv stämning och arbetsglädje Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill bli en del av vårt team – skicka in din ansökan till oss! Välkommen med din ansökan med ett personligt brev och CV senast den 10 augusti. Urval kommer att ske under vecka 33, då vi som kontaktpersoner är åter från semester. De första intervjuerna planeras till vecka 35. Kontaktpersoner: Fredrik Cederberg, förvaltningschef och partner [email protected] Heléne Kindström, HR-chef [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare engelska och historia, vikariat
Thorengruppen AB
Gymnasielärare

Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Yrkesgymnasiet Solna är beläget i lokaler på tredje våningen i gamla posthuset Tomteboda. Vi söker nu dig som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot en skola där vi gemensamt jobbar med fokus på begreppen begripbarhet, systematik och transparens. Vi vill fortsätta att utvecklas tillsammans i kollegiet och med våra elever.  Vi önskar att du har en tvåämneskombination där du har behörighet i båda ämnen. Det är meriterande om du har undervisat på lärlingsutbildning och även i elevgrupper med blandade socioekonomiska förutsättningar. Tjänsten är heltid och inrymmer mentorskap.   Vikariatet är på två terminer, detta då ordinarie lärare är tjänstledig under tiden. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Fullstack utvecklare till Telenor
Experis AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en nyfiken fullstack-utvecklare som vill jobba i en teknikdriven miljö och göra skillnad för hundratusentals aktiva användare? Vimla är mobiloperatören, som genom att vara en fristående del av Telenor, kombinerar kraften från en stor organisation med friheten och flexibiliteten i ett litet team. Vi står för att ta kundfokus, enkelhet och schyssthet till en ny nivå på mobilmarknaden och i vårt team. Vi vill att det ska vara enkelt och roligt att vara kund så väl som medarbetare hos oss! Nu har du chansen att joina teamet i rollen som Senior fullstack utvecklare, ta chansen och sök! Vad du kommer att göra I rollen som Senior Fullstack utvecklare på Vimla kommer du in i en scale-up miljö där du tillsammans med ditt team arbetar i syfte att utveckla och underhålla Vimlas tekniska miljö. Ni står i centrum för att bygga de tekniska förutsättningarna för en helt digital mobiloperatör. Du arbetar tillsammans med ett tight team av utvecklare med passion för teknik och bra stämning. Teamet består av såväl juniora som mer seniora kollegor, vilket medför en kultur av lärande och kunskapsdelning. Inom ramen för rollen kommer du * Bygga och optimera våra API:er * Förbättra vår CI/CD-pipeline * Utveckla nya tjänster i vår digitala plattform * Jobba med skalbarhet i vår molnbaserade miljö Hos oss får du möjlighet att utmanas, utveckla din kompetens och arbeta med fantastiska och kompetenta kollegor. Om du gillar att ha en möjlighet att påverka vad du jobbar med, en bredd i dina arbetsuppgifter och jobba i ett tight DevOps-team - det här är platsen för dig! Vi söker dig som Vi ser att du har minst tre års tidigare erfarenheter av utveckling inom Typescript, node backends samt react för frontend. Du har fokus på leverans och säkerställer alltid god kvalitet i slutresultatet och tror att du tidigare har erfarenhet från att designa, bygga och underhålla distribuerade system i en molnbaserad miljö (tex AWS). Vi förutsätter att du kommunicerar obehindrat på svenska. Tech-stack du jobbar med: * Frontend: React, TypeScript, Redux, Jest, Playwright & React Native * Backend: Node.js, API-utveckling * Databas: PostgreSQL * Arbetssätt: Agilt, DevOps, testdriven utveckling (TDD) Meriterande: * Svelte * Nginx, shell-scripting (Bash, Nushell) * QA-arbete * DevOps & Infrastruktur: Docker, Kubernetes/Docker Swarm, AWS, CI/CD med GitHub Actions På Vimla så värdesätter vi individer som är angelägna om att lära sig och utveckla sin egen kompetens. Vi förväntar oss inte att du känner till alla teknologier i vår stack, så vi letar främst efter någon med ett tillväxttänk och en vilja att lära sig! Varför du vill jobba på Vimla Vimla är på en spännande tillväxtresa och möjligheterna att växa och utvecklas tillsammans med oss är enorma. Vi är ett roligt, tight team på runt 40 personer i en egen organisation som har stor frihet. Samtidigt är Vimla en del av Telenor Sverige och använder tryggheten som finns i ett stort bolag. Bra att veta I den här rekryteringen samarbetar Vimla/Telenor med Experis IT, som har lång erfarenhet av att rekrytera IT-specialister och chefer. Om du har frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulterna Anki Snis på [email protected], +46 70-377 59 69, och Carina Eyoma på [email protected], +46 73-086 22 75. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! I enlighet med Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidater i alla rekryteringar. Plats: Stockholm Råsunda

7 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sjuksköterska med förordnande som bitr. enhetschef till Affektiva mottag.
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Affektiva mottagningen är en liten och välfungerande öppenvårdsenhet, centralt belägen i vackra lokaler på Karolinska sjukhuset i Solna. Vår arbetsplats kännetecknas av hög trivsel, korta beslutsvägar och hög kontinuitet bland samtliga yrkesgrupper. Mottagningen ingår i Psykiatri Nordväst som är en universitetsklinik i nordvästra delen av Stockholms län. Kliniken tillhandahåller psykiatrisk vård på specialistnivå i öppen- och heldygnsvård och har ca 550 anställda. Vårt mål är att erbjuda högkvalificerade behandlingar till våra patienter och samtidigt skapa en trivsam och inspirerade arbetsmiljö för våra medarbetare. Inom kliniken bedrivs såväl forskning som utbildning och det finns bra möjligheter till ytterligare kompetensutveckling inom sin profession. Vi söker nu en sjuksköterska med förordnande som biträdande enhetschef till Affektiva mottagningen. På Affektiva mottagningen behandlas patienter med bipolär sjukdom. Vi har ett nära samarbete med heldygnsvården och strävar efter hög tillgänglighet. Vårt interna arbetssätt kännetecknas av ett öppet klimat, flexibilitet och nära samarbete mellan samtliga medarbetare. Vid mottagningen tjänstgör fem specialistläkare, fyra sjuksköterskor, en kurator och en psykolog. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska arbetar du med samtals behandling av patienter som har bipolär sjukdom. Arbetet sker till stor del på egen hand, men alltid i samverkan med patientens läkare och vid behov övriga teamet. Vi har handledning var annan vecka. Läkemedelshantering ingår i arbetet. Vi arbetar också med psyko pedagogisk gruppbehandling, så kallad Patient- och Närstående utbildning, vilken kräver organiserat arbete före, under och efter behandlingen. Som biträdande enhetschef ansvarar du tillsammans med enhetschef och MLA för den dagliga verksamheten. Anställningsform Tillsvidare med 3 års förordnande som biträdande enhetschef. Heltid dagtid, måndag till fredag. Tillträde efter överenskommelse. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska gärna med specialistutbildning i psykiatri. Erfarenhet ifrån arbete med patienter som har bipolär sjukdom och som biträdande enhetschef är meriterande. Personliga egenskaper Du är strukturerat och lösningsfokuserad. Din samarbetsförmåga är god. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Information: Enhetschef: Margaretha Sandved Syri, 08-123 681 06. Biträdande enhetschef: Ulrika Hjort Nilsson, 08-123 480 11. Vårdförbundet, facklig representant: Lena Elfström, 08-123 404 90 Intervjuer sker löpande, vänta inte med din ansökan!  Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Undersköterska till Mobila akut & konsultations enheten
REGION STOCKHOLM
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Mobila akut och konsultations enheten är en jourmottagning som arbetar mot de nordvästra kommunerna i Region Stockholm och är tillgänglig veckans alla dagar mellan klockan 08. 00-22.00. Vid enheten arbetar sjuksköterskor, läkare och undersköterskor med bred erfarenhet av akut psykiatri. Enheten ingår i Psykiatri Nordväst som är en universitetsklinik i nordvästra delen av Stockholms län. Kliniken tillhandahåller psykiatrisk vård på specialistnivå i öppen- och heldygnsvård och har ca 550 anställda. Vårt mål är att erbjuda högkvalificerade behandlingar till våra patienter och samtidigt skapa en trivsam och inspirerade arbetsmiljö för våra medarbetare. Inom kliniken bedrivs såväl forskning som utbildning och det finns bra möjligheter till ytterligare kompetensutveckling inom sin profession. Vi söker nu dig som är undersköterska och har erfarenhet ifrån akut psykiatrin. Vår arbetsplats kännetecknas av hög trivsel, flexibilitet och korta beslutsvägar. Du kommer att arbeta på en enhet med kompetenta och erfarna medarbetare som ser till att du kommer att trivas och snabbt komma in i såväl arbete som grupp. Eftersom introduktion av nya medarbetare är en självklarhet på enheten så individanpassas den till att göra dig redo att arbeta självständigt när tiden är mogen. Kompetensutveckling är också en viktig del för arbetet. Alla våra medarbetare har möjlighet att medverka i olika utbildningar och kurser som är till gagn för verksamheten. Arbetsuppgifter: Arbetet som undersköterska på MAK innebär främst akuta psykiatriska vård insatser såsom psykiatriska bedömningar inklusive suicid riskbedömningar, stöd, rådgivning och vägledning per telefon, samt att vid mottagningsbesök eller hembesök medverka vid akuta insatser. Dokumentation görs i journalsystem Take Care. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Heltid (37 timmar/vecka), schemalagd arbetstid, 2 helger av 5. Kvalifikationer: Utbildad undersköterska med bevis om skyddad yrkestitel för undersköterskor eller arbetsgivarintyg som styrker att du hade tillsvidareanställning som undersköterska 1 juli 2023 i enlighet med övergångsbestämmelserna (2021:739) i Patientsäkerhetslagen (2010:659). Kunskap och erfarenhet av arbete i liknande verksamhet eller akut psykiatri är meriterande. Då hembesök sker är körkort ett krav. Personliga egenskaper: För att arbeta i en akut psykiatrisk verksamhet krävs stor flexibilitet, god samarbetsförmåga samt god förmåga att prioritera gällande vårdbehov i ett akut psykiatriskt skede. Som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Du är driven och lösningsorienterad som är framgångsfaktorer för att lyckas med uppdraget hos oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Erfaren statistiker till Analysavdelningen

Vill du arbeta med statistik som gör verklig skillnad i samhället? Vi söker statistiker som vill bidra till utvecklingen av Arbetsförmedlingens verksamhetsstatistik – en central del i vårt uppdrag som expertmyndighet. Vår arbetsplats  Analysavdelningen har en viktig del i att förstärka Arbetsförmedlingens roll som expertmyndighet inom det arbetsmarknadspolitiska området. Analysavdelningen ansvarar för att följa upp och utvärdera arbetsmarknadspolitiken och myndighetens verksamhet. Avdelningen gör prognoser och bedömningar av arbetsmarknadsläget och har huvudansvaret för att producera och utveckla myndighetens verksamhetsstatistik. Avdelningen har ca 65 medarbetare och är indelad i fem enheter: Prognos, Stab, Statistik, Utvärdering och Verksamhetsnära analys. Du kommer att jobba på Enheten Statistik som har huvudansvaret för myndighetens verksamhetsstatistik. På enheten arbetar för närvarande ca 13 personer. Verksamheten finns både i Solna och Malmö. Enheten ansvarar för produktion, förvaltning och utveckling av myndighetens verksamhetsstatistik. Beskrivning av tjänsten I rollen som statistiker arbetar du med främst datauttag och statistikproduktion utifrån beställningar som kommer in från våra användare. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med utlämnande av mikrodata till forskare och andra myndigheter. Du tar i dialog med användarna fram statistik som används för att analysera arbetsmarknaden och Arbetsförmedlingens verksamhet. Du arbetar strukturerat och självständigt med att ta fram data ur Arbetsförmedlingens olika databaser, bearbeta data samt att sammanställa resultat. Du kommer att arbeta med kravställning och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i Arbetsförmedlingens datalager. I rollen som statistiker är det viktigt att du arbetar strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring, för att säkerställa leveranser av god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår även att vara med och utveckla arbetet med digitalisering och tillgängliggörande av verksamhetsstatistiken. Arbetsförmedlingens verksamhet utvecklas ständigt, vilket innebär att verksamhetsstatistiken behöver utvecklas parallellt för att verksamheten ska kunna utvärderas och följas upp. Arbetet innebär också ett nära samarbete med utvecklingsteam och kollegor inom andra verksamhetsområden och avdelningar. I rollen som statistiker kan det också bli aktuellt att få ett samordnande ansvar för olika arbetsgrupper inom vårt uppdrag att utveckla och leverera verksamhetsstatistik. I denna rekrytering söker vi dig som har ett intresse för statistik och verksamhetsuppföljning samt förmåga att förstå verksamhetens behov. Du har mycket god analytisk förmåga. Du är samhällsintresserad och har en god omvärldskunskap. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även flexibel och har förmåga att hantera flera parallella uppdrag. Vårt erbjudande Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Mer om vad vi erbjuder Kvalifikationskrav Akademisk examen med inriktning statistik eller annan inriktning som Arbetsförmedlingen bedömer likvärdig Flerårig erfarenhet av att använda SQL för uttag av data ur stora databaser Aktuell erfarenhet av att hantera och bearbeta registerdata eller andra stora datamängder samt kombinera data från olika källor God vana av att arbeta med dokumentation och kvalitetssäkring av kod Goda kunskaper i MS Office God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både engelska och svenska Övriga meriter för tjänsten Flera års erfarenhet av arbete med statistikverksamhet inom statlig myndighet Erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet Aktuell erfarenhet av programmeringsspråket Python Aktuell erfarenhet av kravställning, test och kvalitetssäkring av informationsinnehållet i databaser Aktuell erfarenhet av utlämnandefrågor och tillämpning av offentlighets- och sekretesslagen Erfarenhet av att lämna ut mikrodata till forskare och myndigheter Erfarenhet av att arbeta med visualisering av statistik, företrädesvis i Qlik Sense Erfarenhet av att leda arbetsgrupper eller projekt Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess.  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kökschef till Restaurang Bruket i Solna
Compass Group AB
Restaurang- och kökschefer

Tillsvidare, heltid 100% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad, nyfiken och entusiastisk kökschef som ska bygga, inspirera och leda ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Du är en organiserad och naturlig ledare som ansvarar för arbetet i köket såväl operativt som ekonomiskt och kvalitetsmässigt. Som kökschef ansvarar du för att följa lagar och rutiner samt Compass Groups policys, regler och värderingar. I tjänsten ingår bland annat ansvar för egenkontroll, inventering, för- och efterkalkylering av alla rätter, uppföljning av satta nyckeltal, svinnhantering och inköp. Du ansvarar även för att skapa hållbara rätter och menyer utifrån trender, säsong och gästernas preferenser. Restaurang Bruket Vi finns på NCC´s huvudkontor, som är vår största kund, vid Järva krog i Solna. Restaurangen är öppen för allmänheten och serverar lunch måndag till fredag mellan 11-14. Vi tar hand om catering i huset samt till närliggande företag och i byggnaden finns en cafeteria som man producerar till och driver. Vi tar hand om kvällsevent, så som middagar, fest, julbord, annat vid bokade beställningar. Vem är du? • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har minst 5 års erfarenhet som kock eller motsvarande • Du har minst 2 års erfarenhet av personal- och resultatansvar • Du bör ha erfarenhet av arbete med menyplaneringssystem • Du har mycket goda kunskaper inom gastronomi, näringslära, köksekonomi och svinnhantering • Du har en analytisk förmåga och är resultatinriktad • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du har förmågan att leda och fördela arbetet samt omsätta beslut i handling • Du är uppmärksam och lyhörd och har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö • Du är kreativ och lösningsorienterad • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska obehindrat • Du har god datavana och kunskaper i Office365 Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Frisör sökes

I huvudsta centrum hittar du vår salong med en härlig atmosfär. Vi söker erfarna och kunniga frisörer inom allt som gäller hårvård. Vår största prioritet är att ta vara på det individuella hos varje kund. Vi erbjuder dam- och herklippning, färgning, slingning, styling, boka tider, sköta kassan och hjälpa varandra att hålla salongen fresh. Vi behöver nu rekrytera 2st. duktiga frisörer med minst 1 års erfarenhet från yrket. På grund av kundkontakter är det ett krav att du kan tala svenska.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Timanställda elevassistenter till Skytteholmsskolan, Solna stad
Solna kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas. Du har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd och ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Om oss  Skytteholmsskolan är en grundskola för förskoleklass till årskurs 5. Från höstterminen 2025 erbjuder skolan årskurserna F-6. Skolan ligger mitt i Solna, med närhet till grönområden. På Skytteholmsskolan har vi höga förväntningar på såväl elever som personal och har en god samverkan med föräldrar. Läs gärna mer https://www.solna.se/barn--utbildning/grundskola/hitta-grundskola/skytteholmsskolan. Vad innebär arbetet? Vi söker en elevassistent till oss för elever med intellektuell funktionsnedsättning. Som elevassistent hos oss är du en del av elevens hela skoldag vilket också innebär att vara delaktig i lunch och rastaktiviteter samt även arbetar på vår grundskolas fritids på eftermiddagarna. Du kommer vara både ett praktiskt och ett pedagogiskt stöd. Du tillgängliggör lärande i samråd med lärare, skapar trygg miljö, följer upp och samverkar med andra funktioner på skolan. Som elevassistent är du en viktig del i att stödja elevens skolgång! Du hjälper till med personlig omvårdnad, inklusive hygienrutiner. Vem söker vi? Vi söker dig som har - avslutad gymnasieutbildning - erfarenhet av att arbeta med barn eller ungdomar i behov av särskilt stöd. - god erfarenhet av personlig omvårdnad  Det är meriterande om du har - arbetat som elevassistent på grundskolan - eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område - kunskap kring alternativ kommunikation. Vi söker dig som har ett genuint intresse för elever i behov av särskilt stöd.  Du ska ha ett stort engagemang och en vilja att utvecklas tillsammans med kollegor och elever. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov så som Autism, NPF och IF.  Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas. Ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till relationsskapande med såväl våra elever som vårdnadshavare och kollegor. Du arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande.  Mer information och ansökan Tjänsten är en särskild visstidsanställning på 0- 100% med tillträde enligt överenskommelse. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till biträdande rektor Selvi Aydin på [email protected]. Sista ansökningsdag är 6/7 2025 OBS: Urvalsarbetet kan komma att ske löpande.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Är du van att arbeta vaken natt som personlig assistent? Då kanske just du
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig:   Jag är en 28 årig kille som bor tillsammans med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Till mig tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken, med cykel eller en promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger mina assistenter självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. Jag är själv delaktig i rekryteringen och väljer mina assistenter med omsorg därför ser jag mycket fram emot just din ansökan. Om dig:  Du är van att arbeta vaken natt och har vana av Cpap/Ventilator och förstår vikten av att vara aktiv och lösningsfokuserad. Vissa nätter behöver jag mer stöd från dig än andra nätter och jag vill känna att du är där och ger mig trygghet. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Mina assistenter stöttar mig med allt i min vardag och därför är det viktigt att du också hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Obs! Det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Det är förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla).  Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem Det är ett stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Jag tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre och har arbetat vaken natt tidigare. Det är viktigt för mig att du har arbetat som personlig assistent under vaken natt tidigare och förstår vikten av att vara aktiv och uppmärksam. Bemanning:  Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsansvar i den här tjänsten som innebär att man vissa pass måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema.  Tjänsten:  Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Just nu söker jag dig som främst kommer arbeta aktiva nattpass (vaken natt) med möjlighet att hoppa in extra även på pass under eftermiddagar/kvällar, passen är förlagda på vardagar och helg. Tjänsten planeras att ligga på ca 75% men vi kan prata om andra möjlighet om du vill. Skriv gärna i din ansökan hur du önskar arbeta.  Lön:  Individuell lönesättning. Var gärna redo med minst två referenser om du skulle bli kallad till intervju. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.   Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025