Azure-specialist inom säkerhet och infrastruktur
Centric Professionals AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Till vår kund i Solna söker vi efter en Azure-specialist som trivs i en dynamisk och tekniskt avancerad miljö och vill arbeta med moderna molnteknologier. Vår kund utvecklar hållbara lösningar för morgondagens samhälle och industri och verkar inom flera affärsområden, inklusive fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad och service inom industri, bygg och infrastruktur. Med sina innovativa och hållbara lösningar strävar de efter att skapa välmående samhällen och framtida industrilösningar. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag med möjlighet att gå över till kunden efter 6 månader. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som Azure-specialist inom säkerhet och infrastruktur kommer du att ha ett stort ansvar för att konfigurera och underhålla Azure-miljön, säkerställa att den är stabil, optimerad och anpassad för verksamhetens behov. Du arbetar med att implementera och optimera Azure-infrastruktur, inklusive hantering av resurser och applikationer. Vidare kommer du att ha ett viktat fokus på säkerhetsaspekter, där du ansvarar för att implementera säkerhetsåtgärder, hantera Microsoft Defender samt analysera loggar för att identifiera och förebygga potentiella hot. En stor del av arbetet handlar också om att effektivisera och automatisera processer. Med hjälp av PowerShell och andra verktyg bygger du lösningar som förbättrar säkerhet och prestanda. Du kommer att hantera och konfigurera Intune för enhetshantering och arbeta med nätverkslösningar i Azure, samtidigt som du felsöker eventuella problem som kan uppstå.  Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har en gedigen bakgrund inom Microsofts ekosystem, med djupgående kunskap inom Azure, Microsoft Defender och PowerShell. Du har en förståelse för moderna DevOps-principer och hur nätverksinfrastrukturer i molnet är uppbyggda. Som person är du nyfiken och engagerad, med en stark vilja att hålla dig uppdaterad inom nya teknologier och säkerhetslösningar. Du har en god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i team, samtidigt som du kan arbeta självständigt och driva projekt framåt. Krav:  -     Erfarenhet av Microsoft Azure – Konfiguration och säkerhetshantering i molnmiljöer. -     Kunskap om Microsoft Defender – Implementering och hantering av säkerhetslösningar. -     Erfarenhet av PowerShell – Skriptning och automatisering av processer i Microsoft-miljöer. -     Förståelse för DevOps-principer – Erfarenhet av hur DevOps-tekniker används i praktiken. -     Felsökning av infrastruktur och nätverk – Primärt molnbaserat men även enklare on-prem-lösningar. -     Erfarenhet av Intune – Hantering av klienter och policykonfigurationer. -     Automatiseringserfarenhet – Byggt och implementerat automatiseringar för säkerhetsprocesser. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

12 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
Project controller till Vattenfall

Om tjänsten Nu söker vi en Project controller till Vattenfall i Stockholm. Som investerings/projekt controller har du en viktig roll inom Vattenfalls Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projekt organisation. Din roll är bred och fungerar som stödjande och drivande i organisationen. Du kommer att vara med i planering och framtagande av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på ett övergripande plan. Du ansvarar för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys utifrån ett investeringsperspektiv. Du bidrar till utveckling och upprätthållande av en kvalitetssäkrad projektprocess samt utveckling av analys- och kalkylverktyg och framtagande av relevanta nyckeltal för uppföljning av planerade och genomförda projekt och investeringar. I arbetsuppgifterna ingår även att skriva beslutsunderlag. Initialt belyses dock vikten av prioritera och koordinera Vattenfalls systemverktyg för ekonomisk uppföljning och skapa fungerande processer. Controllergruppen inom REFM Nordic Business support består idag av 3 personer där Vattenfall nu utökar med ytterligare en controller med fokus på investering och projekt uppföljning. Din roll i controller gruppen blir därmed att du har det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Project Controller är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-08-11 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Arbetsplatsen är i första hand Vattenfalls huvudkontor i Solna, men möjlighet till delvis distansarbete finns. Resor kommer även att förekomma framförallt inom Sverige. Krav för tjänsten: • Utbildning som civilekonom eller annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning • Minst fem års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. • Erfarenhet av fastighet-, bygg- och investeringsekonomi • Erfarenhet från uppföljning av investeringsprojekt • God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms • Kunskap om ekonomisystem i stora organisationer (ex. SAP som analyseras vidare i Excel och PBI) • Erfarenhet av att hantera stora mängder information • Intresse för att utveckla rapporter för effektiv och kvalitativ uppföljning. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos Vattenfall. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och därför ser Vattenfall att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-07-10. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Project Controller
Randstad AB
Controller

Arbetsbeskrivning Vi söker en driven Investerings-/Projektcontroller till Vattenfall via Randstad Finance! Har du en passion för investeringsekonomi och projektuppföljning? Vill du vara med och utveckla en viktig funktion inom Vattenfall Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordics)? Då kan detta konsultuppdrag via Randstad Finance vara din nästa utmaning! Som Investerings-/Projektcontroller kommer du att spela en viktig roll i REFM Nordics projektorganisation. Du kommer att arbeta både stödjande och drivande och vara en nyckelperson i planering, framtagande av beslutsunderlag samt den övergripande prioriteringen av projektportföljen. Du ansvarar för budget, prognoser, månadsrapportering och analyser ur ett investeringsperspektiv. En viktig del i rollen initialt är att prioritera och koordinera systemverktygen för ekonomisk uppföljning och att etablera effektiva processer. Du kommer att bli en del av en controllergrupp bestående av tre kompetenta kollegor, där du får det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen. Detta är en fantastisk möjlighet att vara med och utveckla processer och arbetssätt inom en stor och dynamisk organisation. Du kommer att bli en del av en controllergrupp bestående av tre kompetenta kollegor där du får det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen. Detta är en fantastisk möjlighet att vara med och utveckla processer och arbetssätt inom en stor och dynamisk organisation. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter i korthet: Planera och ta fram beslutsunderlag för enskilda projekt. Delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på övergripande nivå. Ansvara för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys ur ett investeringsperspektiv. Bidra till utveckling och upprätthållande av en kvalitetssäkrad projektprocess. Utveckla analys- och kalkylverktyg samt relevanta nyckeltal för projektuppföljning. Skriva beslutsunderlag. Prioritera och koordinera systemverktyg för ekonomisk uppföljning och skapa fungerande processer. Samordnande ansvar för investeringsrapporteringen. Kvalifikationer Vi söker dig som är civilekonom eller har annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Vi ser att du har erfarenhet av: Fastighet-, bygg- och investeringsekonomi. Uppföljning av investeringsprojekt. God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms. Ekonomisystem i stora organisationer. Du har dessutom god kompetens och erfarenhet av att hantera stora mängder information, särskilt från SAP som analyseras vidare i Excel och PBI. Ett starkt intresse för att utveckla effektiva och kvalitativa rapporter är ett krav. Vi ser att du har förmåga att se investeringsplaneringen ur ett helhetsperspektiv och en vilja att utveckla arbetssätt och rutiner kopplat till projektprocessen. På REFM Business Support värdesätter vi ett positivt, öppet och nyfiket klimat där vi har stort förtroende för varandras kompetens. För att trivas och lyckas i rollen är dina personliga egenskaper avgörande. Vi förväntar oss att du är: Nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Självgående och serviceinriktad. Trygg i din roll och driven av att leverera med kvalitet. Duktig på att bygga nätverk och samarbeta, då rollen innebär många kontaktytor internt och externt. Resor kan förekomma, framförallt inom Sverige. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Husmor - Hemfrid Premium
Hemfrid i Sverige AB
Städledare och husfruar

Hemfrid söker Husmor Premium – En exklusiv roll inom hushållsnära tjänster Hemfrid är Sveriges ledande företag inom hushållsnära tjänster. Vi erbjuder våra kunder en förstklassig helhetslösning med tjänster såsom städning, tvätt, organisering, matlagning och barnpassning. Nu söker vi dig som vill arbeta som Husmor Premium – en prestigefylld och ansvarsfull roll där du tar hand om hela kundens hem och vardag. Om rollen som Husmor Premium  Som Husmor Premium arbetar du med ett helhetsansvar i exklusiva hem där du skapar ordning, trivsel och en harmonisk miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Professionell hemstädning och organisering Tvätt, strykning och garderobsplanering Matlagning och förberedelse av måltider Barnpassning och familjestöd Planering och genomförande av evenemang i hemmet Inköp, ärenden och koordinering av hushållets behov Vem söker vi?  För att trivas i denna roll ser vi att du är en erfaren och självgående person med ett öga för detaljer och service i toppklass. Du har en naturlig känsla för struktur, är diskret och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare ser vi att du: Har flera års erfarenhet inom hemstädning, husmor, hushållsnära tjänster eller som Housekeeper, Au-pair eller liknande Har erfarenhet av matlagning och gärna ett intresse för gastronomi Är organiserad och självgående med förmåga att planera och strukturera hemmet Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Är flexibel och kan arbeta måndag - fredag mellan 8-17 Har körkort (B) och gärna tillgång till egen bil (meriterande) Vad erbjuder vi?  Hos Hemfrid vill vi vara branschens bästa arbetsgivare. Därför erbjuder vi: Tillsvidareanställning Kollektivavtal och trygga anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning och vidareutveckling inom hushållsnära tjänster Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget Gratis mobilabonnemang Ett inspirerande och internationellt arbetsklimat Vill du bli en del av vårt Premiumteam? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta oss på [email protected]. Observera att vi genomför en bakgrundskontroll innan anställning.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Utbildningsledare till Postoperativ vård Solna
REGION STOCKHOLM
Operationssjuksköterskor

Är du en erfaren specialistsjuksköterska som brinner för att utveckla pedagogiska miljöer? Vill du kombinera kliniskt arbete med att handleda och inspirera kollegor till livslångt lärande? Då kan du vara den vi söker till rollen som utbildningsledare på Pre- och Postop G55/N. Haga i Solna! Du erbjuds möjlighet att vara med och utveckla den pedagogiska miljön på G55/N-Haga i Solna en ny roll där du kan utforma och utveckla uppdraget utifrån dina kunskaper och erfarenheter en kombination av arbete med utbildning och patientnära vård för utveckling av både kliniska och pedagogiska färdigheter att ingå i en medarbetargrupp av 14 utbildningsledare inom anestesi, operation, intensivvård och postoperativ vård Huddinge och Solna samarbete med omvårdnadschefer, omvårdnadsansvarig (OVA), biträdande universitetssjuksköterskor (BUS), universitetssjuksköterskor (US) och andra professioner en del av ett innovativt team som värdesätter din kunskap och erbjuder individuell kompetensutveckling.     Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten I din roll som utbildningsledare på Pre- och Postop (G55/N.Haga) i Solna kommer du verka som pedagogiskt stöd och handledare för våra medarbetare, med fokus på att utveckla lärandemiljön som stödjer det livslånga lärandet. Du fungerar som en bro mellan utbildning och klinisk vård och arbetar för att främja livslångt lärande. Planering av utbildnings- och fortbildningsaktiviteter sker tillsammans med omvårdnadschefer och utbildningsledarkollegor. Tjänsten innebär 50% arbete som utbildningsledare och 50 % patientnära vård (dag/kväll/helger) som specialistsjuksköterska. Detta ger dig en djupare förståelse för utbildningsbehov och kliniskt arbetet på G55 och Norra Haga. Som utbildningsledare är du väl insatt i begreppet universitetssjukvård och arbetar med att förena vård, forskning och utbildning vilket ger ett helhetsperspektiv på verksamheten. Uppdraget som utbildningsledare omfattar huvudsakligen att: driva arbetet med utbildning/fortbildning utifrån verksamhetens behov. ansvara för utbildningstillfällen för medarbetare. utveckla pedagogiska miljöer genom att följa upp och redovisa resultat. medverka för utveckling, utformning och genomförande av introduktions- och fortbildningsprogram. följa aktuell forskning inom området pedagogik och arbeta för att implementera en lärande organisation utifrån en personcentrerad och säker omvårdnad. verka som expertsjuksköterska inom pedagogik i det patientnära arbetet. Tjänsten innefattar 50% uppdrag som utbildningsledare och 50% patientnära vård  Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt, ser relationer i sitt rätta perspektiv och kan balansera det personliga och professionella i din roll som utbildningsledare arbetar bra med andra och är lyhörd och prestigelös, har lätt för att kommunicera och samarbeta, samt rycker in där det behövs för att stötta teamet har god förståelse för hur människor lär och kan anpassa sättet att förmedla kunskap så att det passar medarbetarnas olika förutsättningar leder och motiverar andra, är en referenspunkt för teamet och skapar engagemang och delaktighet kring gemensamma mål arbetar strukturerat och organiserat med utbildningsplanering, kan sätta upp och hålla tidsramar för att säkerställa en effektiv lärandemiljö Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska med relevant specialistsjuksköterskeutbildning med lägst magisterexamen Handledarutbildning minst 7,5 hp Flera års erfarenhet som specialistsjuksköterska Tidigare erfarenhet av utbildningsansvar Meriterande: Masterexamen Fördjupade meriter inom pedagogik och handledning Kunskaper om digitalt lärandet Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Max Mall of Scandinavia söker restaurangchef
Max Burgers AB
Restaurang- och kökschefer

Har du en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra? Då kan tjänsten som Restaurangchef passa dig!  Vad kommer du att göra om dagarna som Restaurangchef på MAX? Som restaurangchef arbetar du strategiskt med stöttning, uppföljning och utveckling av medarbetare och verksamhet. En lika viktig del är att du själv jobbar operativt i driften på din restaurang. Hos oss visar chefen vägen vilket innebär att du sätter dig in i alla delar av restaurangens drift och tycker det är kul att själv delta i produktionen. Du leder genom exempel och arbetar operativt i driften ca 60% av arbetstiden.  Du som restaurangchef har det övergripande ansvaret för din restaurang vilket inkluderar såväl drift som ekonomi och personal. Du ser till att restaurangen når fastslagna månadsprognoser och budget samtidigt som dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Förutom att du ansvarar för din egen restaurang vill vi också att du verkar som ett föredöme i företaget och bidrar med energi och resurser till hela ditt distrikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Säkerställa att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort och affärsplan genom att omvandla dessa till lokala mål och handlingsplaner. Du arbetar för att restaurangen når upp till satta mål inom våra sex fokusområden kvalitet, bemötande/service, snabbhet, renlighet, säljfrämjande åtgärder samt kostnadskontroll/lönsamhet. Du arbetar med entreprenörsmässig planering av personal och schema, försäljning / lokal marknadsföring, renovering och underhåll. Du tar fram prognoser för försäljning och arbetade timmar samt upprätta handlingsplan för att nå dessa målsättningar. Med engagemang bygger du ett team genom att rekrytera, utbilda, coacha och motivera dina medarbetare, så att restaurangen tillgodoser och överträffar gästernas förväntningar. Du arbetar med daglig uppföljning och kontroll av varor beträffande svinn, lager/inköp och hantering. Vem är du? Du är en person som förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina medarbetare utvecklas. Du har arbetat några år inom ett serviceyrke eller i någon annan snarlik bransch. Har du dessutom jobbat inom restaurang är det positivt, men det är inget krav. Däremot vill vi att du har minst två års erfarenhet från en ledarroll med personalansvar. Du har grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i svenska och engelska. Du motiveras av att se andra växa samtidigt som du behåller fokus på mål och resultat. Du har en självklar känsla för service, är prestigelös och duktig på att kommunicera och samarbeta med såväl dina medarbetare som chefskollegor. Dina personliga egenskaper är otroligt viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap genomsyrar vårat dagliga arbete och vi söker därför dig som delar våra värderingar. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt och varierat jobb där du driver restaurangen som din egen, med goda utvecklingsmöjligheter internt. Du kommer att få en gedigen skräddarsydd introduktion till vår verksamhet och du får också ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar utifrån ditt individuella behov. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!   Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Teacher, Spanish

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Om skolan Internationella Engelska Skolan i Solna är en grundskola med med årskurserna 4-9 och cirka 750 elever.   På IES Solna arbetar vi för att alla våra elever ska uppnå sin fulla akademiska potential i en trygg och lugn lärandemiljö. För att göra IES Solna till en framgångsrik skola tillvaratar vi såväl elevernas alla kompetenser, erfarenheter och skilda bakgrunder som deras tankar och synpunkter i vårt arbete. Kollegiet Du kommer att ingå i ett lärarlag där det finns avsatt tid för att gemensamt utveckla undervisningen och ledarskap i klassrummet. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från olika delar av världen och ger varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling för att nå läroplanens mål.  Kvalifikationer Vi söker nu en legitimerad grundskollärare med ämnesbehörighet i modernt språk spanska. I tjänsten ingår delat mentorskap. Behörighet även i andra ämnen är meriterande. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från flera olika länder och ge varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. - Du har lärarlegitimation med ämnesbehörighet i modernt språk spanska (åk 6 - 9). - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen samt arbetar för att skapa en trygg och stimulerande lärandemiljö. - Du tar ansvar för att systematiskt dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas kunskapsutveckling. - Du tar egna initiativ och har ett tydligt ledarskap i klassrummet. - Du är klar och tydlig i din kommunikation och har förmåga att motivera och entusiasmera elever till att ta till sig ny kunskap. - Har goda kunskaper i IKT som pedagogiskt verktyg. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Engagerad utbildare sökes till Promeister
ProMeister Solutions AB
Övriga utbildare och instruktörer

Inom ProMeister arbetar vi med att utbilda våra ca 1000 konceptanslutna fordonsverkstäder men även uppdragsutbildning mot externa aktörer. Just nu behöver vi förstärkning till vårt framgångsrika utbildningsteam! Våra kunder består av några av Sveriges mest kända verkstadskedjor. Hos ProMeister sätter vi ett stort värde på engagemang och driv. Du ska vara en självständig person som tar initiativ. Du bör ha lätt att utveckla och bibehålla goda relationer med kunder och dina medarbetare. Vi sätter stort värde i att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Tjänsten innebär att utbildning hålls över större delar av landet och detta innebär en del resor. Vi tror på lokal närvaro och vill därför hålla så många utbildningar som möjligt på lokala orter/platser ute i landet. Vår huvudbas ligger i Västerås där vi kommer ha helt nyrenoverade och topmoderna lokaler som kommer stå klara hösten 2025. En exempelvecka kan se ut så här: Måndag - Resdag Tisdag - Utbildning Onsdag - Utbildning Torsdag - Utbildning och transport hem Fredag - Administration Då vi arbetar i en föränderlig bransch så krävs det att du är flexibel i din roll. Arbetsuppgifter: - Utbilda mekaniker inom koncernen. - Utbilda andra företag/verksamheter utanför koncernen. - Bidra till att nya utbildningar tas fram. - Delta på mässor och andra tillfällen där vi marknadsför våra utbildningar. Krav: - Fullständig fordonstekniskutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utbilda andra människor är meriterande. - Pedagogisk och tålmodig och har en förmåga att förklara sådant som verkar svårt på ett enkelt sätt. - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i både små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. - Behärskar svenska i tal och skrift mycket väl. - God IT-vana. - Intresse för innovation och teknik. - B-körkort. Högre behörighet meriterande Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Heltidstjänst där provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön enligt ök + tjänstebil Urval och intervjuer sker löpande därför kan denna tjänst tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget ProMeister Solutions AB ingår i MEKO Sweden AB som driver koncepten Mekonomen, Meca, Speedy med flera och är börsnoterat på Stockholms börsen. Inom ProMeister finner vi vår utbildningsenhet ”Academy”, Teknisk Support, Gymnasium och Yrkeshögskola.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Servicetekniker till Sorma
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du en person med stort tekniskt intresse och trivs i en roll med frihet under ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med mycket kundkontakt? I rollen som servicetekniker hos Sorma erbjuds du en självgående och omväxlande roll. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sorma.  Om företaget Sorma Sverige AB startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret finns i Solna och sedan några år tillbaka har vi också lokalkontor i Norrköping och Norberg. Sorma arbetar mycket med hållbarhet och erbjuder ett brett sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker. I deras erbjudande ingår allt från installation och utbildning till service och reservdelar. Arbetsuppgifter Som servicetekniker på Sorma är dina dagar omväxlande och arbetsuppgifterna innefattar reparation samt förebyggande underhållsservice på batteri- och dieseldrivna städmaskiner. Arbetet är varierande och innebär främst uppdrag inom Mälardalen, men resor med övernattning utanför regionen kan förekomma vid behov. Eftersom merparten av jobben utförs på plats hos kund så innebär rollen mycket kundkontakt. Du får tillgång till en egen servicebil och utgår hemifrån på morgonen och åker direkt ut till kund. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning Tidigare erfarenhet av arbete som reparatör, montör eller liknande Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska B-körkort Erfarenhet av el- eller mekanik samt innehav av utökat körkort ses som meriterande För att trivas i rollen tycker du om att arbeta självständigt med varierade arbetsdagar. Vidare har du ett tekniskt intresse och är en person som tar stort ägandeskap över ditt arbete. Du är noggrann och har förmågan att skapa struktur bland dina arbetsuppgifter. Du trivs och är bekväm med att själv styra över dina dagar och kan prioritera rätt saker. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt förstår du vikten av god kommunikation, uppskattar att hjälpa andra och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

13 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Säljare sökes till soliga Marbella!
Easy Sales Sweden AB
Telefonförsäljare m.fl.

Säljare till Easy Sales Group – Marbella, Spanien Vill du jobba med försäljning i solen – utan att ge upp trygghet, fast lön och karriärmöjligheter? Nu söker vi fler säljare till vårt kontor i centrala Marbella! Easy Sales är ett svenskt, familjärt bolag med stark teamkänsla. Hos oss får du chansen att utvecklas inom försäljning samtidigt som du får njuta av en vardag under solen! Vi erbjuder dig: Fast grundlön + provision utan tak Ett bekvämt schema med kontorstider måndag-fredag Kontor i centrala Marbella nära strand och stad Kontinuerlig utbildning och coachning  Ett tight, svenskt team som stöttar och lyfter varandra Kontinuerliga säljtävlingar och team-aktiviteter  Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom försäljning  Är driven och ute efter att utvecklas Gillar att arbeta mot uppsatta mål och utmana dig själv Är redo för att jobba och bo i Marbella i minst 6 månader Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025