We are looking for an IT Support Specialist to join SEB Embedded! Join us in ensuring that SEB Embedded runs smoothly by providing hands-on IT support across our organization. You will be a key player in maintaining and improving our internal tooling and systems, empowering our teams to do their best work every day. About the team You will be part of the Platform Engineering team, but support the full SEB Embedded Organization enabling everyone to operate at their best. We support our colleagues across domains by ensuring their tools and systems are efficient, secure, and well-integrated. You and your closest colleague will work together in a proactive, helpful way, driven by a shared mission to create a seamless digital workplace. What you will do You will provide day-to-day IT support for employees across the company, primarily on macOS and Google Workspace. We work with a modern IT environment based on macOS, Google Workspace, and the Atlassian suite. This is a service-oriented role, perfect for someone early in their career, who’s eager to take ownership, solve problems, and grow with us. Some of the things you will do: Administer and troubleshoot tools like Google Workspace, Atlassian (Jira, Confluence), and other cloud-based services. Set up and configure software and user accounts for new and existing employees. Maintain and improve internal documentation and processes related to IT support. Work closely with other teams to identify needs, propose solutions, and continuously improve our IT environment. Help develop solutions to improve IT efficiency. Who you are You’re someone who enjoys helping others, solving problems, and working hands-on with technology. You are self-motivated, service-minded, and not afraid to take initiative or explore new solutions. You communicate clearly and confidently with both technical and non-technical users. Key ingredients to succeed in this role: 1–2 years of experience in a similar IT support role. Comfortable working in a macOS environment. Hands-on experience with Google Workspace administration. Service-oriented mindset with strong communication skills. Ability to work independently and drive tasks to completion. Nice to have: Experience with Atlassian tools (Jira, Confluence). What we offer We believe in a healthy work-life balance meaning we encourage a hybrid set-up that puts emphasis on flexibility and autonomy. Your unique talents and skills are important to us, therefore we want you to thrive in your development and have the chance to grow within the organization in a way that resonates with your aspirations. We offer the best of both worlds; the stability and security of an established company together with the innovation and energy of a scale-up. As part of your journey, working alongside exceptional colleagues, we want to make sure to nurture your skills while you contribute to our collective success! Application With summer vacations approaching, we will begin reviewing applications in August.
Vi söker nu en driven och erfaren Redovisningschef till en växande koncern inom tjänstesektorn med starka ambitioner att skala upp och ta nästa steg i sin utveckling. Detta är en unik möjlighet för dig som vill vara med och forma strukturen i en dynamisk organisation med högt tempo, professionell kultur och tydlig tillväxtagenda, både organiskt och via förvärv. Om rollen Som Redovisningschef kommer du att spela en nyckelroll i företagets fortsatta utveckling. Du blir en del av ett mindre, men strategiskt viktigt ekonomiteam och rapporterar till CFO. Rollen omfattar fullt ansvar för redovisning, finansiell rapportering och samordning av koncernens ekonomiska processer. Du kommer att arbeta nära både CFO, koncerncontroller och VD - tillsammans bildar ni kärnan i bolagets finansiella styrning. Rollen kräver en god balans mellan strategisk förståelse och operativ kapacitet. Du är trygg i det redovisningstekniska hantverket och har samtidigt förmåga att driva förändringsarbete, förbättra processer och stötta dotterbolagen i komplexa frågor. Du kommer även vara ägare av frågor kopplade till financial governance och intern kontroll. Exempel på ansvarsområden: Samordning av redovisning och rapportering på koncernnivå Kvalitetssäkring och stöd till dotterbolagens ekonomifunktioner Utveckling av finansiella processer och rutiner Förberedelse för framtida skifte till IFRS Ansvar för implementation av nytt koncernrapporteringssystem Arbete i gränslandet mellan redovisning, controlling och verksamhetsutveckling Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och koncernredovisning , gärna i en internationell eller förvärvsintensiv miljö. Du har erfarenhet av att arbeta nära verksamheten och är van vid att både ta ansvar och driva frågor självständigt. Du trivs i en miljö där saker inte är färdigbyggda och där du får vara med och påverka från grunden. Du är analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att skapa struktur i komplexa miljöer. Samtidigt är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta över funktioner och bolagsgränser. Du har stark integritet, är orädd att ifrågasätta när det behövs men alltid med verksamhetens bästa i fokus. Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande Gedigen erfarenhet av redovisning och koncernrapportering God förståelse för koncernstrukturer, regelverk och processer Erfarenhet av eller intresse för att arbeta med systemstöd för konsolidering Erfarenhet från PE-ägd eller tillväxtorienterad miljö är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Placeringsort: Solna, tjänsten är på heltid med kontorsnärvaro, viss flexibilitet finns. Tillträde: Enligt överenskommelse/snarast möjligt Tjänsten inleds med provanställning, enligt bolagets praxis. Frågor? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du jobba med teknik som verkligen gör skillnad i samhället? Hos oss på Nobina bygger vi lösningar som varje dag gör skillnad för både dig och mig. Visste du att vi bland annat hjälper dina barn att komma till skolan, ser till att du kommer i tid till jobbet, hjälper personer med särskilda behov att klara av vardagen, och till och med så levererar vi din lunch med ett leende och tar en pratstund? Detta är bara ett axplock av vad vi gör. Den här rollen innebär både kontorsarbete och resor, vilket ger en omväxlande arbetsdag. Dessutom erbjuder vi utbildningar och utvecklingsmöjligheter för att du ska kunna växa i din yrkesroll. Eftersom resor är en naturlig del av tjänsten så är svenskt körkort klass B ett krav. När du kommit in i din roll kommer du även omfattas av beredskapstjänstgöring ungefär en vecka i månaden. Vi på Nobina IT utvecklar och levererar IT-stöd till hela vår verksamhet. Som Servicedesk Technician hos oss får du en central och viktig roll. Vår servicedesk är hjärtat av vår IT-avdelning, där vi hanterar incidenter, beställningar och ger support på plats över hela Norden. Rollen är stationerad i toppmoderna lokaler på Nobinas huvudkontor i Solna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera inkommande incidenter och serviceförfrågningar via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem Ge teknisk support och vägledning till våra användare på distans och på plats Samarbeta med andra IT-specialister för att lösa mer komplexa tekniska problem Delta i utvecklingen och förbättringen av våra IT-processer och rutiner Vem är du? Vi tror att du har jobbat med service i något år och har en utbildning eller ett brinnande intresse för IT. Du har även en stark vilja att lära dig och utvecklas inom området. Det är meriterande om du tidigare har: Erfarenhet av Active Directory (AD) Kunskap om Entra-ID Erfarenhet av att arbeta med Exchange Goda kunskaper i Windows och Office Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där varje dag är unik. Du får möjlighet att vara en del av ett engagerat team som ständigt arbetar med att förbättra och utveckla våra IT-tjänster. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Ansökan: Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att bli en del av Nobina!
This position is open to candidates based in Netherlands, Germany, France and Sweden. At Synopsys, we drive the innovations that shape the way we live and connect. Our technology is central to the Era of Pervasive Intelligence, from self-driving cars to learning machines. We lead in chip design, verification, and IP integration, empowering the creation of high-performance silicon chips and software content. Join us to transform the future through continuous technological innovation. You Are: You are an innovative thinker with a passion for technology and a knack for problem-solving. With a strong background in Electrical or Computer Engineering, you excel in Design for Test (DFT) methodologies and have extensive experience in digital IC design. You thrive in a collaborative environment, working closely with customers to understand their needs and deliver cutting-edge solutions. Your ability to multitask and manage priorities makes you a valuable asset in fast-paced, project-oriented settings. You are dedicated to customer success, providing technical support and training to ensure optimal satisfaction. Your excellent communication skills enable you to interact effectively with end-users and managers alike, making you a trusted advisor and partner in their design and implementation journeys. What You’ll Be Doing: * Providing expertise for test solutions during design planning, budgeting, and implementation. * Conducting test methodology design rules checking during RTL coding stages. * Implementing and validating DFT techniques such as scan compression, core wrapping, and logic & memory Built-In Self-Test (BIST). * Generating and validating Automatic Test Pattern Generation (ATPG) patterns, including advanced fault models. * Participating in customer design and flow reviews to ensure seamless integration. * Analyzing and debugging diagnostics to resolve technical issues efficiently. * Supporting tape-out readiness by delivering high-quality test logic and test patterns. * Prototyping and developing new Design for Test methodologies under the guidance of Solution Architects. The Impact You Will Have: * Enhancing customer satisfaction by delivering tailored DFT solutions that meet their specific needs. * Driving innovation by developing and productizing next-generation test technologies. * Improving the quality and reliability of digital IC designs through rigorous testing and validation. * Supporting the development of next-gen Test technologies that push the boundaries of what’s possible. * Contributing to the success of Synopsys by winning new customers through effective product demonstrations and evaluations. What You’ll Need: * Minimum BS with 10+ years/MS with 8+ years of relevant experience in Electrical Engineering, Computer Engineering, or other relevant fields of study. * Experiencewith RTL coding, DFT insertion, scan synthesis, ATPG, and MBIST architecture planning. * Excellent knowledge in pattern generation and silicon bring-up processes. *Strong understanding of protocols like 1149.x, 1500 ad 1687. * Excellent problem-solving skills and the ability to analyze and debug complex issues. Who You Are: * An effective communicator with the ability to convey technical concepts clearly and concisely. * A collaborative team player who thrives in a project-oriented environment. * Detail-oriented with strong organizational skills to manage multiple priorities. * A proactive learner who stays updated with the latest technological advancements. * Customer-focused with a commitment to delivering high-quality solutions. * Innovative and creative in developing new methodologies and approaches. The Team You’ll Be A Part Of: You will join the Customer Solutions Engineering team under the Test Group at Synopsys. This team is at the forefront of delivering comprehensive DFT solutions, working closely with customers to integrate, validate, and bring up silicon designs. Collaborating with Solution Architects, you will help develop and productize next-gen test technologies, driving innovation and excellence in the field. At Synopsys, we want talented people of every background to feel valued and supported to do their best work. Synopsys considers all applicants for employment without regard to race, color, religion, national origin, gender, sexual orientation, age, military veteran status, or disability. In addition to the base salary, this role may be eligible for an annual bonus, equity, and other discretionary bonuses. Synopsys offers comprehensive health, wellness, and financial benefits as part of a of a competitive total rewards package. The actual compensation offered will be based on a number of job-related factors, including location, skills, experience, and education. Your recruiter can share more specific details on the total rewards package upon request. At Synopsys, we want talented people of every background to feel valued and supported to do their best work. Synopsys considers all applicants for employment without regard to race, color, religion, national origin, gender, sexual orientation, age, military veteran status, or disability.
Arbetsbeskrivning Är du i början av din karriär och brinner för service, samt vill du bygga ett brett professionellt nätverk i spännande miljöer? Har du avklarad gymnasieutbildning och beskriver dig själv som social, positiv och glad? Då kan det här vara en perfekt möjlighet för dig! Randstad söker nu ett flertal ambulerande receptionister till vår servicepool för uppdrag i Stockholm, med start enligt överenskommelse. Detta är en utmärkt tjänst för dig som exempelvis nyligen tar/tagit studenten och vill ta dig an nya utmaningar efter dina studier. Vi arbetar med flera spännande kunder, bland annat advokatbyråer, banker och fastighetsbolag – vilket gör att din arbetsdag blir både varierad och omväxlande. Här får du chansen att arbeta på olika arbetsplatser, ibland på samma ställe under ett par dagar och ibland på olika platser. Utöver receptionistsysslor kan du även vara kontorsvärdinna, växelmedarbetare eller kontorsvaktmästare. Som ambulerande receptionist kommer du att få en gedigen introduktion och upplärning på mellan 10-15 olika arbetsplatser. Efter det kommer du att arbeta på olika av våra kunders kontor, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att bredda ditt kontaktnät och utveckla dig i din karriär. Vi söker dig som trivs med omväxling och är flexibel – precis som våra kollegor i servicepoolen. Låter detta som ditt nästa steg? Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum. Ansvarsområden Ta emot och välkomna besökare på ett professionellt och välkomnande sätt Hantera och distribuera inkommande och utgående post Säkerställa att receptionen och gemensamma ytor hålls representativa och ordnade Ansvara för daglig skötsel och underhåll av kaffemaskinen för personal och besökare Kvalifikationer Avklarad gymnasieutbildning Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (vissa av våra kunder är internationella) Erfarenhet från servicearbete Goda kunskaper i officepaketet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Om mig: Jag är en 28 årig kille som bor tillsammans med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Till mig tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken, med cykel eller en promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger mina assistenter självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. Jag är själv delaktig i rekryteringen och väljer mina assistenter med omsorg därför ser jag mycket fram emot just din ansökan. Om dig: Du är van att arbeta vaken natt och har vana av Cpap/Ventilator och förstår vikten av att vara aktiv och lösningsfokuserad. Vissa nätter behöver jag mer stöd från dig än andra nätter och jag vill känna att du är där och ger mig trygghet. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Mina assistenter stöttar mig med allt i min vardag och därför är det viktigt att du också hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Obs! Det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Det är förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem Det är ett stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Jag tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre och har arbetat vaken natt tidigare. Det är viktigt för mig att du har arbetat som personlig assistent under vaken natt tidigare och förstår vikten av att vara aktiv och uppmärksam. Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsansvar i den här tjänsten som innebär att man vissa pass måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Just nu söker jag dig som främst kommer arbeta aktiva nattpass (vaken natt) med möjlighet att hoppa in extra även på pass under eftermiddagar/kvällar, passen är förlagda på vardagar och helg. Tjänsten planeras att ligga på ca 75% men vi kan prata om andra möjlighet om du vill. Skriv gärna i din ansökan hur du önskar arbeta. Lön: Individuell lönesättning. Var gärna redo med minst två referenser om du skulle bli kallad till intervju. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!
. Ser du Personlig Assistans som ett Serviceyrke snarare än ett vårdyrke - då tycker vi att du ska läsa den här annonsen! Personlig assistans handlar om att ge någon annan service i att kunna leva sitt eget liv på sina egna villkor och det kommer du att bli en viktig del i att kunna förverkliga. Vi behöver assistans med att sköta hem och hushåll, hygien och allt annat som hör ett helt vanligt liv till. Vi är två bröder på 20+ som har omfattande funktionshinder, men med din hjälp kan vi leva det liv som vi vill och önskar. Vi bor i en lägenhet i Annedal, Bromma tillsammans med våra två katter, ibland är det två gulliga små hundar hos oss också, så du får inte vara allergisk. Det är ett plus om du tycker om djur i största allmänhet. Du är: Nyfiken och gillar att tänka utanför boxen Sugen på ett arbete och en roll där du får utveckling och fortbildning. Bra på att ha många bollar i luften Strukturerad Lösningsfokuserad Snabb i kropp och knopp! Du gillar: Raska och långa promenader ibland Softa hemma, kolla på film eller spela tv-spel Vi gillar: Fart och fläkt! Hemmamys framför tv eller spel Att åka till badhuset, gå på museum eller hänga med kompisar. Att ha det snyggt och fräscht hemma och ha ordning och reda. Om tjänsten: Omfattning: 50-75% upp till heltid Bemanningsansvar ingår på rullande basis efter introduktion är klar. Ditt jobb är alltid där vi befinner oss. Vi jobbar bägge på daglig verksamhet på dagarna. Arbetstiden är varierande, men det är ett krav att du helst jobbar vardag eftermiddag/kväll och att du kan hoppa in extra vid behov på dagpass eller vakna/aktiva nattpass. Vi behöver assistans dygnet runt så detta är inget 9-17 jobb. Du behöver vara en person som kan och tycker om att jobba varierat. Vi söker dig som tar ditt jobb och din roll på allvar och söker ett långsiktigt arbete. Vi har båda personlig assistans och du varvar med att jobba hos en av oss i taget, vi vill hitta dig som är flexibel och som gillar omväxling. Då vi inte gillar samma saker och har olika behov kommer ditt arbete att variera beroende på vem av oss du ger service åt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat då vi även behöver stöd med AKK och TAKK, har du tidigare erfarenhet av detta är det ett stort plus! Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Lönesättningen är individuell och sker enligt överenskommelse med Assistans i Balans, som kommer att vara din arbetsgivare. Nu ser vi så mycket fram emot att hitta dig som matchar oss! Varmt välkommen med din ansökan.
Svenska kraftnät är en nyckelaktör i energiomställningen. Vår IT-division växer för att möjliggöra en fördubblad elproduktion och en fossilfri framtid. Med ny teknik ökar vi både infrastrukturens kapacitet och utvecklingstakten inom digitalisering och processer. Om tjänsten Svenska kraftnät spelar en avgörande roll i att säkra framtidens elförsörjning. För det krävs säker drift. Som Brandväggstekniker kommer du tillsammans med teamet att säkerställa en hållbar nätverksinfrastruktur. Du kommer vara del av ett erfaret och engagerat team bestående av närmare 20 kollegor. Tillsammans har ni det övergripande ansvaret för drift och utveckling av såväl intern som externa infrastruktur. Ditt bidrag kommer spela en viktig roll i det pågående tekniska generationsskiftet som är avgörande för att säkerställa att Sverige varken slocknar eller stannar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för drift av brandväggsmiljö, lastbalanserare, mail gateways och drift av IPAM och DNS, som är en viktig del av Svenska kraftnäts samhällskritiska IT-miljö. • Spela en viktig roll i utvecklingen och förändringen av den befintliga miljön där alltifrån deltagande i kritiska projekt till löpande dokumentation ingår. Om dig Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga – som är hjälpsam, prestigelös och trivs med att dela med dig av din kunskap till andra. Du trivs med att lösa problem, både självständigt och tillsammans med andra. Vi värdesätter att du tar initiativ till utveckling av såväl ditt eget arbete som till enhetens och verksamhetens utveckling. Du är noggrann och uppskattar kvalitet i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Skallkrav: • Flerårig aktuell erfarenhet av Checkpoint • Flerårig erfarenhet av komplexa nätverksmiljöer med brandväggar • Kunskaper inom Unix/Linux • Erfarenhet av IT-säkerhet i nätverk • Relevant utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer är likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift Meriterande: • Relevanta certifieringar, exempelvis CCSA • Erfarenhet av NSX och MDS Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Stockholm • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Sista ansökningsdag är 2025-08-18. Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning med ev. beredskap • Förmåner | Svenska kraftnät I denna rekrytering samarbetar Svenska kraftnät med Experis. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Carina Eyoma, [email protected], 073 086 22 75, alternativt Maria Sahlén ansvarig rekryterare hos Svenska kraftnät, [email protected], 010-489 20 27. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010-475 87 72 och och Erica Midfjäll, ST, 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Trafikverket driver en av Sveriges mest avancerade och omfattande IT-verksamheter, där många av våra tjänster är avgörande för samhällets funktion. Det innebär spännande utmaningar och höga krav på våra IT-miljöer. Systemspecialist med inriktning IT-infrastruktur Arbetsuppgifter Trafikverket driver en av Sveriges mest avancerade och omfattande IT-verksamheter, där många av våra tjänster är avgörande för samhällets funktion. Det innebär spännande utmaningar och höga krav på våra IT-miljöer. Nu söker vi en erfaren och senior systemspecialist med fokus på IT-infrastruktur och bakgrund inom Linux, som vill vara med och bygga upp vår nya IT-miljö för säker systemadministration i en av Sveriges största och mest komplexa IT-miljöer. För att säkerställa en hög nivå av tillgänglighet ingår även beredskapstjänstgöring som en del av rollen. I din roll som systemspecialist inom management fabric kommer du att vara med och bygga upp ett nytt team med inriktning på utveckling, drift och förvaltning av den nya IT-miljön för säker systemadministration. Till ditt stöd har du ett nära samarbete med ett högt kvalificerat Linuxteam på Trafikverket. Övrig information Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Placeringsort: Borlänge, Gävle, Stockholm eller Örebro. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Går man vidare i rekryteringsprocessen kommer även intervju via skype att genomföras. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Kvalifikationer Vem är du? Du kommer att arbeta självständigt och i team samt ha dagliga kontakter med interna och externa intressenter. Du har en god analytisk förmåga och arbetar för att identifiera behov och skapa lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Ditt arbete kommer att vara reglerat av flera lagkrav och förordningar, vilket ställer höga krav på dig som individ. Vi ser därför att du är strukturerad, lugn och har ett högt säkerhetsmedvetande. Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p) med inriktning mot IT, alternativt annan relevant utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig har minst fem års arbetslivserfarenhet inom Linux, gärna i enterprisemiljö har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift har kännedom om automation och konfigurationshantering har kunskap om VMware / KVM och containerteknologi har kunskap inom IT-säkerhet (cybersäkerhet) har erfarenhet av att utveckla i Python kan ingå i ett beredskapsschema för att säkerställa drift och support utanför ordinarie arbetstid Det är meriterande om du har kunskap om nätverk och segmentering har kännedom om integrationer (API gateways) har kännedom om Public Key Infrastructure (PKI) har kännedom om identitetshantering (IAM) har kännedom om lastbalansering och hantering av reverse proxy har kunskap inom konfigurationshantering med Ansible har kunskap om att hantera webbservrar och databaser har kunskap om Ubuntu och RHEL har vana att dokumentera arbete för förvaltning och drift Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer