Nordic Mechanical Solutions AB ingår i Granitor koncernen och utför kvalificerade installations- och underhållshållstjänster inom rörledning och mekaniska projekt. Bolaget utför underhållsstopp och revisioner i process- och energiintensiv industri samt underhållstjänster inom mekanik, rör och stål. Tjänsterna omfattar även förtillverkning och installation av industriella rörsystem med montage av pumpar, ventiler och annan processutrustning. Bolaget är främst verksamt i Sverige och på den nordiska marknaden. Kunder återfinns bland annat inom sektorerna VA, biogas, energi, förnybar energi, återvinning, stålindustri, olja/gas, petrokemi, infrastruktur och cementindustri. Omsättning ca 450 miljoner. https://www.granitor.se/mechanical Nordic Mechanical Solutions erbjuder stora företagets trygghet och långsiktighet men har mindre företags fördelar med korta beslutsvägar och familjär stämning. Som projektledare kommer du att driva och leda installationsprojekt genom att starta, genomföra och avsluta rätt. Du ansvarar för att leverera dina projekt inom fastställd budget, tidplan och kvalitet. Du för kontinuerlig uppföljning samt återrapportering av projektstatus till Projekt- eller Affärsområdeschef samt beställare/styrgrupp. Vi söker dig med en relevant utbildning eller minst 2 års erfarenhet som projektledare. Du är driven, strukturerad och har förmågan att driva och leda komplexa anläggningsprojekt inom process och petrokemi. Du är positiv, driven och lyhörd och har förmågan att samarbeta och etablera goda relationer och nätverk, internt såväl som externt. Du är motiverad och har en god förståelse för teknik samt förmågan att uttrycka dig väl på både engelska och svenska i såväl tal som skrift. Resor kan förekomma både för längre och kortare perioder i tjänsten, varför B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Spännande och utvecklande uppdrag där du får möjligheten att arbeta med branschledande kunder såväl på nationell som nordisk nivå med hållbara projekt i fokus Trevliga och kompetenta kollegor; vi arbetar professionellt med att lösa projektfrågor via samarbete och nätverkande inom koncernen. Vi tar jobbet på allvar men har det också mycket trevligt tillsammans Goda villkor; eftersom vi sätter medarbetarna i centrum är vi stolta över att ge våra anställda goda villkor och förmåner. Together to get there Låter det intressant? Perfekt! Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så tveka inte på att höra av dig eller skicka in din ansökan snarast, senast 1 juli 2025. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson [email protected]
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Building on our past. Ready for the future Worley is a global professional services company of energy, chemicals and resources experts headquartered in Australia.? Right now, we’re bridging two worlds as we accelerate to more sustainable energy sources, while helping our customers provide the energy, chemicals and resources that society needs now. We partner with our customers to deliver projects and create value over the life of their portfolio of assets. We solve complex problems by finding integrated data-centric solutions from the first stages of consulting and engineering to installation and commissioning, to the last stages of decommissioning and remediation. Join us and help drive innovation and sustainability in our projects. Lead Instrumentation Engineer Role Context: You will be based in Stenungsund as a Lead Instrumentation Engineer and be the focal point for specific projects, providing instrumentation engineering services that comply with our and customers' regulatory specifications, and delivering on time and within budget. You'll be: Define project requirements, promote workshare when appropriate, assign tasks, supervise progress, and manage resource needs with the discipline manager. Ensure services meet our customers ' and regulatory standards within budget and deadlines. Support and mentor junior team members Communicate effectively with the instrumentation engineering team and project stakeholders, including customers. Perform various instrumentation engineering tasks, including: Participate in relevant meetings, prepare progress reports, and follow checking procedures. Ensure project scope clarity and manage changes according to project change management processes. Provide assistance and advice during procurement, construction, and commissioning activities, such as writing requisitions, conducting technical bid evaluations, and drafting purchase orders. Identify issues, develop solutions, and seek assistance when needed. Proactively resolve discrepancies between Worley's and customers' requirements. Stay updated with the latest developments and technical innovations in instrumentation engineering. You'll have: A B.Sc. or Master’s degree in Instrumentation Engineering / Automation. Experience as a lead engineer with extensive instrumentation engineering expertise. Strong technical and practical skills with a proven track record of delivering quality, accurate, and timely work. Merit to have, Solid understanding of fundamental instrumentation engineering requirements and basic knowledge of other engineering fields. Familiarity with relevant codes of practice, standards, and statutory documentation. Experience with design, assessment methods, and analytical techniques in instrumentation engineering. Ability to estimate man-hours and materials for tasks. Experience with smart engineering tools, such as Smart Instrumentation. Moving Forward: We want our people to be energized and empowered to drive sustainable impact. So, our focus is on a values-inspired culture that unlocks brilliance through belonging, connection and innovation. We’re building a diverse, inclusive and respectful workplace. Creating a space where everyone feels they belong, can be themselves, and are heard. And we're not just talking about it; we're doing it. We're reskilling our people, leveraging transferable skills, and supporting the transition of our workforce to become experts in today's low-carbon energy infrastructure and technology. Whatever your ambition, there’s a path for you here. And there’s no barrier to your potential career success. Join us to broaden your horizons, explore diverse opportunities, and be part of delivering sustainable change.
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.Granitor Electro i Stenungsund fortsätter att växa! Är du vår framtida kollega? Vi är glada för ökade förfrågningar och uppdrag inom industrin i Stenungsund och behöver nu stärka vår organisation och lokala närvaro med fler erfarna elektriker. Är du elektrikern som går i tankar att ta nästa steg och vill utvecklas tillsammans med oss? Om tjänsten Som industrielektriker hos oss arbetar du med varierande arbetsuppgifter i spännande kundprojekt från start till slut. Arbetet omfattar allt ifrån kabeldragning, installation, kopplingar till felsökningar. Vi värnar om våra medarbetare och hos oss har du stora möjligheter till utveckling och ansvar. Här finns engagerade kollegor och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön. På avdelningen i Stenungsund är vi idag ca 20 medarbetare och ingår i Region Väst. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har kunskaper inom yrket och är ansvarstagande, flexibel och framförallt har viljan att bidra till teamet. Du har en kreativ ådra och är en fena på felsökning och att lösa klurigheter. Eftersom arbetet innefattar kontakter både internt och externt, krävs det att du har en god förmåga att samarbeta och knyta kontakter samt en vilja att vara kundens bästa partner. Att du innehar ECY-certifikat samt B-körkort ser vi som ett krav. Meriterande om du har industrivana från VA, processindustri och petrokemi. Även PLC kunskaper och erfarenhet av processtyrnings – och EMC installationer. Ansökan Då urval sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan omgående. Vår rekryterande chef Patrik Johansson svarar gärna på eventuella frågor om tjänsten, se kontaktuppgifter i annonsen. Vill du veta mer om hur det är att vara anställd hos oss? Läs mer här. Ta nu chansen och bli en del av Granitor Electro. Vi ser fram emot att höra från dig! Granitor Electro är ett av Skandinaviens största lokala el- och teknikföretag . Vårt fokus ligger på entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Vi är en del av Granitor-gruppen, en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Granitor Electro hade 2023 en omsättning på 3900 MSEK Sverige.
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut med läkemedelsansvar på Hjärtat Utöver din roll som farmaceut har du även läkemedelansvaret på apoteket. På Hjärtat innebär det att du ansvarar för det lokala kvalitetsarbetet. Du tar ansvar för att ditt apotek uppfyller de krav som ställs, och för att rapportera avvikelser. Du ser till att nya medarbetare introduceras och tar del av kvalitetsrutinerna på apoteket, och coachar dina kollegor med stöd och råd gällande apotekets kvalitetsarbete. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Apotek Hjärtat Stenungsund är ett fint apotek med många trogna stamkunder samt kunder ute på sin shoppingtur. Stenungsund är en härlig ort precis intill havet med bra pendlingsmöjligheter från tex Göteborg. På apoteket jobbar ett glatt gäng på 5 medarbetare som trivs väldigt bra ihop och nu söker vi en ny kollega som vill arbeta och utvecklas med oss. Apoteket har öppet vardagar 9-19, lördagar 10-16 och söndagar 11-16 Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 30/8 Kontaktperson: Elisabeth Glanfors, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med hjärtat på rätt ställe!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder bosatt i Stenungsund. Som personlig assistent kommer du att arbeta som timvikarie vid behov, och hoppa in när ordinarie personal inte är på plats. Om samarbetet fungerar bra finns även möjlighet till en deltidsanställning med fast schema. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Vardagar: Kl. 16.00 - 20.00 Kl. 20.00 - 05.00, vaken natt Helger: Kl. 13:00 - 20:00 Kl. 20:00 - 06:00, vaken natt Kl. 06.00 - 13.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en 11-årig flicka med epilepsi och en utvecklingsförsening. Hon går självständigt, men beroende på dagsform kan rullstol användas som avlastning vid längre promenader. För att underlätta kommunikationen använder hon även bildstöd som ett viktigt hjälpmedel. Som personlig assistent till den här tjejen behöver du ha ständig tillsyn över henne, med särskilt fokus på att snabbt kunna agera vid epileptiska anfall. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att: Att ge stöd i dagliga rutiner såsom vid personlig omvårdnad och sjukgymnastik Aktivt deltagande i fritidsaktiviteter, som exempelvis promenader, gungning och lek med andra barn Att följa med på utflykter, bada i simhall eller ta en fika på stan ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar kvinnliga assistenter och söker dig som har en genuin vilja att göra skillnad i en annan människas liv. Du är trygg med dig själv och har förmågan att behålla lugnet även i stressade eller oväntade situationer. Som person är du lyhörd och har lätt för att läsa av andra människors behov, även när kommunikationen sker på alternativa sätt. Du är engagerad, tålmodig och har ett driv i att skapa meningsfulla och roliga aktiviteter i vardagen. Du behöver vara ansvarstagande och flexibel, med en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter kundens dagsform, och bemöta både lugna och mer aktiva stunder med samma omtanke och närvaro. Tidigare erfarenhet från liknande arbete är meriterande, men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tål klor samt är simkunnig Rökfri MERITER Erfarenhet av arbete inom vård eller omsorg, gärna med inriktning på epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikariat vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nu söker vi servicetekniker till området södra Bohuslän / västra Västergötland med omnejd som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag! Om DeLaval DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen. DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar. Om rollen I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar. Du utgår hemifrån och arbetar i södra Bohuslän och västra Västergötland med omnejd. Beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder. För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning. Din profil Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som elektriker, mekaniker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare har du hög social kompetens, älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker och du värdesätter att ge god service enligt högsta standard. Krav för tjänsten Gymnasieutbildning, gärna el- / teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service God datorvana B-körkort Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Meriterande för tjänsten Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion Övrigt Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Ort: Du utgår hemifrån i tjänsten och jobbar i området södra Bohuslän / västra Västergötland. Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna. Servicefunktionen med sina 140 medarbetare har som uppdrag att ge bästa möjliga service till kommunens förvaltning och verksamheter utifrån behov, efterfrågan och önskemål. Vi arbetar aktivt med att öka vår dialog och möta verksamheternas behov och önskemål. I funktionen ingår måltid, fastighetsservice och lokalvård. Servicen består i huvudsak av att tillhandahålla kommunens måltider inom förskola, skola och omsorg, lokalvård samt fastighetsskötsel och service för verksamheter. Arbetsuppgifter Nu söker vi dig som är intresserad av att bli vår nästa kollega och en del av vårt fantastiska team!Som fastighetsskötare kommer du bland annat att arbeta med fastighetsskötsel både inomhus och utomhus samt service till Kommunens verksamheter. Uppdraget omfattar reparation/underhåll av fastigheter, hantera felanmälningar och ärenden avseende service till Kommunens verksamheter, grönyteskötsel, halkbekämpning samt teknisk hantering av exempelvis passagesystem, brandlarm och värmesystem. Du ingår i ett team med fler fastighetsskötare men behöver även kunna jobba självständigt. Arbetstiden är dagtid måndag till fredag. Kan på sikt även komma att innebära helgarbete.För att trivas i rollen behöver du ha god social och kommunikativ förmåga då arbetet innefattar dagliga möten/kontakt med flera interna och externa parter.Som fastighetsskötare och medarbetare inom Servicefunktionen har du en hög serviceförmåga, ett gott bemötande och kan skapa goda relationer vilket är en förutsättning för att lyckas i detta arbete. Kvalifikationer För dig är det självklart att ge god service, ha ett gott bemötande i alla sammanhang då du är ansiktet utåt för vår verksamhet. Vi erbjuder ett arbete med frihet under ansvar. Du har god förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar och kunna se helheten, planera det dagliga arbetet både självständigt och i grupp så att kvalitét och resultat uppnås.Krav:• Gymnasiekompetens • Teknisk kompetens• Yrkesvana, Minst 3 års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbete• Kunna utföra arbeten självständigt så väl som i team• Personliga egenskaper: det är viktigt att vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande, vara flexibel och ha praktiskt handlag• B-körkort krävsMeriterande:• Erfarenhet av hantverksyrken liksom praktiska kunskaper om allmän fastighetsskötsel• Erfarenhet av brandlarm, passagesystem och annan teknisk utrustning• Erfarenhet av grönyteskötselStor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Äldreboendenas enheter söker nu timvikarier. Har du ett positivt synsätt, initiativförmåga och har ett genuint intresse av att arbeta med människor, sök till oss! Att arbeta som timvikarie erbjuder flexibilitet då du har möjlighet att välja själv när du kan jobba. Vi använder oss av vikariebokningssystemet Time Care Pool, där lägger du dig tillgänglig de dagar och tider som du kan arbeta. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar, nätter och helger. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid eventuell frånvaro. Därför ger vi dig en förberedd introduktion på arbetsplatsen. Vi erbjuder en god gemenskap och möjlighet för dig att skaffa erfarenhet inom ett framtidsyrke. Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge omsorg, hjälp och stöd till våra äldre utifrån varje enskild individs behov. Insatserna som utförs ger en trygghet och meningsfullhet för våra äldre. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid ev frånvaro. Vi ger dig därmed en god introduktion med bredvidgång och utbildning i läkemedelshantering. KVALIFIKATIONER Krav: - 18 år eller äldre (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8) - Behärska det svenska språket i tal och skrift, fler språk är meriterande Meriterande: - Utbildning som undersköterska. - Erfarenhet av att arbeta inom vård- och omsorg eller har Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/ Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. ARBETSUPPGIFTER Funktionshinders enheter söker nu timvikarier. Har du ett genuint intresse av att jobba med personer som har fysiska, intellektuella och/eller psykiska funktionsnedsättningar, sök till oss! Att arbeta som timvikarie erbjuder flexibilitet då du har möjlighet att välja själv när du kan jobba. Vi använder oss av vikariebokningssystemet Time Care Pool, där lägger du dig tillgänglig de dagar och tider som du kan arbeta. Utifrån din tillgänglighet kan du sedan bli bokad efter verksamhetens behov. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällar, nätter och helger. Det är extra viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med dina arbetsuppgifter då du ersätter ordinarie personal vid eventuell frånvaro. Därför ger vi dig en förberedd introduktion på arbetsplatsen. Vi erbjuder en god gemenskap och möjlighet för dig att skaffa erfarenhet inom ett framtidsyrke. Dina arbetsuppgifter blir att ge praktiskt och pedagogiskt stöd och hjälp utifrån individuella behov. Du ska tillsammans med individen utveckla och ge det stöd som var och en behöver för att hantera sin livssituation. Vårt synsätt i arbetet präglas av vår tro på att alla människor har en egen förmåga och vilja att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. I arbetet kan även vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter förekomma enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL), men endast utifrån delegering från sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Krav: - 18 år eller äldre (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8) - Behärska det svenska språket i både tal och skrift Meriterande: - Utbildning så som Omvårdnadsprogrammet och Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Arbetserfarenhet av olika funktionsnedsättningar, såsom nedsättning av fysisk, psykisk eller intellektuell funktionsförmåga samt kunskap inom autismspektrumtillstånd - B-körkort Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Sök via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som stödassistent ser vi det som självklart att du ska kunna bemöta alla människor på ett engagerat och professionellt sätt. Vi förutsätter att du är en person som har ett positivt synsätt, initiativförmåga och är flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer