Vill du verka som Functional Solution Architect inom D365? Vi har flest projekt inom Dynamics 365 i Norden, och vi växer snabbt – nu vill vi bli ännu fler! Trivs du med att jobba i projekt och utveckla processer och verksamheter? Vill du vara en del av Nordens främsta D365-organisation? Då har vi något spännande för dig! Vi söker en Functional Solution Architect (FSA) med kunskap inom Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations. Du kommer att tillhöra ett av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg eller Stockholm, men vi erbjuder även möjlighet till remote-arbete, vilket ger dig flexibiliteten att arbeta varifrån du vill. Vad innebär rollen?Som FSA inom Dynamics 365 F&O kommer du att arbeta med både implementation och viss del förvaltning. Din erfarenhet kommer att vara avgörande för att hjälpa våra kunder att optimera sina affärsprocesser. Hos oss är du aldrig ensam – du jobbar tillsammans med ett kompetent team bestående av konsulter, lösningsarkitekter och projektledare. Du kommer att ha en nära dialog med kunderna, där du coachar dem kring deras strategier och hjälper dem att definiera de KPI:er som är avgörande för att styra och utveckla deras verksamhet framåt. I rollen behöver du vara både specialist och rådgivare och därför är det viktigt med systemkunskaper inom D365. Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö! Vad vi tror om dig:Vi tror att du har flerårig ekonomikunskap på koncernnivå från internationella bolag och förstår kundens hela process. Du har arbetat med Dynamics 365 i ca 3 år Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både externt och internt Du talar och skriver flytande svenska och engelska Kanske är du ekonom idag och vill jobba med finansprocesser och Dynamics? Eller så är du redan konsult och vill jobba i Nordens ledande Dynamics-organisation med internationella, spännande och komplexa projekt Vad vi erbjuder dig: Dynamics har en rad spännande projekt på gång – och fler är på väg! Du kommer att vara en del av ett affärsområde som växer snabbt inom Columbus, där du får möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt. Här får du också tillgång till vår egen plattform, Columbus Academy, som erbjuder utbildningar inom områden som till exempel Change Management. Vi har även sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar erfarenheter och kompetens för att alltid kunna växa tillsammans. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen, och medarbetarnas engagemang är också på topp! Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Det ska vara smidigt! Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.
Kanske är det inte bara blommorna som slår ut i vår – utan också tanken på något nytt? Om du har en bakgrund inom retail och tagit steget över till konsultrollen, är det nu kanske dags att ta nästa kliv, till ett sammanhang där din erfarenhet verkligen gör skillnad! Vi söker dig som har en djup förståelse för retailföretagens vardag – från inköp och logistik till försäljning, både online och i butik. I rollen som Functional Solution Architect (FSA) inom Dynamics 365 F&SCM kommer du att vara en nyckelperson i våra kunders digitala transformation. Med din bakgrund inom retail i kombination med konsultperspektivet vet du hur viktigt rätt systemstöd och effektiva processer är för att driva försäljning och skapa starka kundupplevelser. Läs vidare nedan för rollbeskrivning och för att ta reda på om detta kan vara ditt nästa steg! Vad kommer du att göra?Du kommer att arbeta nära våra kunder, ofta i dialog med inköps- och logistikansvariga, där du agerar rådgivare i frågor som rör affärsprocesser, systemlösningar och försäljningsstrategier. Med din erfarenhet från kundsidan har du förmågan att förstå komplexa behov och översätta dem till smarta lösningar i Dynamics 365 F&SCM. I dina uppdrag kommer du också att ansvara för att ta fram lösningsförslag, designa och dokumentera processer och flöden samt säkerställa att våra lösningar skapar verkligt affärsvärde. Ansvar för lösningsdesign, dokumentation och rådgivning kring affärsprocesser ingår i rollen, liksom att fungera som länken mellan kundens verksamhet och tekniska lösningar. Samarbetet sker nära lösningsarkitekter, utvecklare, projektledare och affärsansvariga, med aktivt deltagande i både presales och tidig kravställning. Du blir en del av ett team som arbetar tätt tillsammans i både svenska och internationella uppdrag. Du kommer ha stor påverkan på hur vi utformar våra lösningar och jobbar med implementering, Det är en roll för dig som gillar att kombinera strategi med operativt arbete – och som trivs i en miljö där din retailkompetens verkligen kommer till sin rätt. Vem är du?Vi tror att du har en gedigen bakgrund inom retail, kanske i roller som inköps- eller logistikansvarig, IT-produktägare eller processledare. Du har sannolikt arbetat praktiskt med POS-system och e-handelsplattformar, och har en god förståelse för hur dessa samverkar med affärssystem som ERP. Du har en förmåga att omsätta verksamhetens behov till tydlig lösningsdesign och kravställning. Erfarenhet av att leda eller delta i implementationsprojekt, gärna inom Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management Van att arbeta nära affärsverksamheten med processutveckling och införande av nya system Djup förståelse för hur omni-channel-försäljning påverkar system och arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av D365 Commerce eller D365 POS, internationella utrullningar, större transformationsprojekt eller tidigare haft en roll som superuser eller projektledare vid ERP-implementationer. Välkommen till ett team där din retailkunskap möter teknik i framkant – och där du får vara med och påverka på riktigt Ansökan och nästa stegHos oss ansöker du enkelt med din LinkedIn-profil eller CV, utan att behöva fylla i långa frågeformulär. Du behöver inte skicka in något personligt brev. I vår rekryteringsprocess använder vi logik- och personlighetstester. Vi tar alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller erbjudande ges. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Intervjuer sker löpande. Vi använder Trustcruit för att samla in anonym feedback om din upplevelse som kandidat. Det tar bara några minuter och hjälper oss att förbättra vår rekryteringsprocess. Om Columbus DynamicsVilka är vi? Som Microsoft-partner är vi ett team av kunniga Dynamics-konsulter som levererar D365-implementeringsprojekt till våra kunder. Vi arbetar med stora, globala och spännande kunder! Här kan du läsa mer om våra kundprojekt. Varför? Vi vill hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål och göra deras vardag mer effektiv! Målet är att säkerställa deras långsiktiga framgång och guida kunderna genom att vara deras Trusted Advisor. Därför erbjuder vi även underhåll, support och vidareutveckling av deras lösningar. Vi samarbetar med kunderna för att optimera deras system, förbättra prestanda och förebygga incidenter. Jobba på ColumbusColumbus är ett företag där värderingar står i centrum, där engagerade medarbetare stöttar varandra genom både toppar och dalar. Vi tror på balans mellan jobb och fritid – oavsett om det handlar om att lämna på förskola eller att ta emot ett paket "någon gång mellan 10 och 19". Hos oss finns tid för återhämtning, och vi arbetar proaktivt med fokus på framtiden. Vi vet också hur man firar framgångar, med allt från fika och lyxiga frukostar till after work på kontoret, och gör det gärna ofta! Stay curious, Build trust, Collaborate, Deliver customer sucess - Vi vill hävda att våra värdeord gör mer nytta än att bara hänga snyggt på väggen! Dessa vägleder vårt arbete både intern och extern. Genom långsiktiga partnerskap med våra kunder, interna initiativ med Culture Ambassadors, kompetensutveckling inom affärsområdena till högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vad andra säger om ossIntresserad av Columbus bakom kulisserna? Varje vecka låter vi en kollega ta över vårt Instagram-konto. På Careereye kan nuvarande och tidigare medarbetare dela sina ofilterare omdömen om hur det är att arbeta hos oss. Klicka nedan för att läsa deras upplevelser.
Vill du vara med och forma framtidens produktionslösningar? Vi söker nu en Functional Solution Architect inom produktion som tycker om att optimera processer, hitta tekniska lösningar och samarbeta med människor. Som en del av vårt ledande team inom Dynamics 365 kommer du att arbeta tillsammans med de vassaste konsulterna i branschen, där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa innovativa lösningar för våra kunder. Fun fact: År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics - inte illa va . Vad ska du göra i rollen? På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningen framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live. Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och globala. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov. Hur du fördelar tiden är upp till dig! Du kan välja mellan kontoret eller vardagsrummet och våra kunder tillsammans ditt projektteam. Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply Chain eller Logistik Jobbat som konsult inom Dynamics 365 Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och förstår vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav. Vad vi kan erbjuda: Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna läroplattform som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.
Vill du vara med och forma framtidens produktionslösningar? Vi söker nu en Functional Solution Architect inom produktion som tycker om att optimera processer, hitta tekniska lösningar och samarbeta med människor. Som en del av vårt ledande team inom Dynamics 365 kommer du att arbeta tillsammans med de vassaste konsulterna i branschen, där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa innovativa lösningar för våra kunder. Fun fact: År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics - inte illa va . Vad ska du göra i rollen? På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningen framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live. Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och globala. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov. Hur du fördelar tiden är upp till dig! Du kan välja mellan kontoret eller vardagsrummet och våra kunder tillsammans ditt projektteam. Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply Chain eller Logistik Jobbat som konsult inom Dynamics 365 Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och förstår vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav. Vad vi kan erbjuda: Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna läroplattform som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.
Vill du vara med och forma framtidens produktionslösningar? Vi söker nu en Functional Solution Architect inom produktion som tycker om att optimera processer, hitta tekniska lösningar och samarbeta med människor. Som en del av vårt ledande team inom Dynamics 365 kommer du att arbeta tillsammans med de vassaste konsulterna i branschen, där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa innovativa lösningar för våra kunder. Fun fact: År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics - inte illa va . Vad ska du göra i rollen? På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningen framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult) och ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live. Att byta ett affärssystem är en stor förändring – din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och globala. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov. Hur du fördelar tiden är upp till dig! Du kan välja mellan kontoret eller vardagsrummet och våra kunder tillsammans ditt projektteam. Vad vi tror om dig: Utbildning inom Supply Chain eller Logistik Jobbat som konsult inom Dynamics 365 Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och förstår vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav. Vad vi kan erbjuda: Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna läroplattform som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring. Ansökan och nästa steg:Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler. Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Innan anställning genomför vi en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan! Om Columbus:Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt . Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse. Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden! Jobba på Columbus:Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.
Frenda växer och befinner sig i en spännande fas av utveckling och lärande. Vi söker nu en teknisk specialist till vårt team som ska driva samverkan med våra största kunder och säkerställa att rätt saker blir gjorda på rätt sätt, tillsammans med leveransledare och projektledare. Vill du vara med och forma framtidens journalsystem för tandvården – i en roll där teknisk förståelse möter projektledning? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö som utvecklar en ledande, patientcentrerad SaaS-plattform för tandvården. Om Frenda Frenda startades 2017 och består idag av cirka 55 medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Vår vision är att vara den ledande plattformen för effektiv, säker och patientcentrerad tandvård. Vi brinner för att förbättra tandhälsan genom att skapa en enklare vardag för alla som arbetar inom tandvård. Vi är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande molnbaserad SaaS-lösning inom MedTech. Vår plattform erbjuder en allt-i-ett-lösning för patienthantering, röntgen och bildbehandling samt lagring och säkerhetskopiering – specifikt anpassad för dentalbranschen. Hos Frenda värdesätter vi gemenskap och kontinuerlig utveckling. Vi satsar på våra medarbetare och skapar möjligheter för alla att växa inom företaget. Vår kultur präglas av en inkluderande och öppen atmosfär med snabba beslutsprocesser. Vi befinner oss i en expansiv fas där vi fortsätter ta marknadsandelar och utvecklas snabbt. Om rollen Som teknisk specialist får du en nyckelroll i våra mest komplexa kundprojekt. Du är länken mellan kundens behov och vår utvecklingsorganisation och ansvarar för att utreda och hantera tekniska frågor innan de går vidare till utvecklarna. Du har djup kunskap om produkten och driver tekniska utredningar för att skapa tydlighet kring vad som ska göras, både internt och i dialog med kunden. Det kan handla om att besvara frågor kring integrationer, reda ut tekniska beroenden eller säkerställa förutsättningarna för nya funktioner innan kravställning. I rollen samarbetar du nära leveransledare och projektledare, deltar i forum och möten med våra större kunder – både inom region och privat tandvård. Du kommer både arbeta självständigt och i team, med stort ansvar i projekt och kunddialoger. Eftersom rollen är ny söker vi dig som vill vara med och forma arbetssätt och skapa struktur. Du är van vid att ta ansvar, arbeta lösningsorienterat i komplexa miljöer och har ett stort tekniskt intresse. Det är också viktigt att du har god förståelse för hur digitala system fungerar i praktiken – gärna inom vård eller MedTech. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet av tekniska projekt inom SaaS eller journalsystem Arbetat i roller där struktur, kommunikation och teknisk förståelse varit avgörande Erfarenhet av att arbeta nära kund, produkt och teknik och trivs i gränslandet däremellan Mycket god förståelse för hur digitala system fungerar i praktiken Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande är om du har: Erfarenhet från tandvård, regioner eller implementering av journalsystem inom vård/MedTech Arbetat med databaser, integrationer eller liknande tekniska frågor Som person är du: Strukturerad och lösningsorienterad Nyfiken och vill förstå både teknik och verksamhet på djupet Van att arbeta i miljöer där inte allt är färdigdefinierat Trygg i samarbete med andra och skapar förtroende i dialog med både kund och kollegor Vi erbjuder: Möjlighet att påverka och växa i en spännande expansionsfas Flexibel arbetstid och möjlighet till hybridarbete Kollektivavtal och förmåner som friskvård, tjänstepension, sjukförsäkring och rabatterad lunch Kontinuerlig utveckling och samarbete med människor från olika bakgrunder Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till en roll där du får vara med och forma framtiden tillsammans med oss!
Om företaget Rededge Consulting är ett ägardrivet konsultbolag som levererar spetskompetens inom affärssystem, med fokus på Oracle NetSuite och Oracle ERP Cloud. De erbjuder både kompletta projektleveranser och specialistroller inom områden som lösningsarkitektur, projektledning och kravanalys. Med en tydlig position i gränslandet mellan verksamhet och IT arbetar Rededge med både stora och komplexa IT-miljöer samt mindre, snabbväxande företag med höga ambitioner, där du ofta får arbeta brett över flera processområden. Hos Rededge får du möjlighet att vara med och driva ett växande företag framåt, samtidigt som du utmanas i spännande uppdrag hos kunder inom olika branscher. Med en stark entreprenörsanda och hög kompetensnivå erbjuder Rededge en dynamisk miljö där personlig utveckling, kundvärde och kvalitet står i centrum. I denna roll tillhör du applikationsteamet, som består av drygt tio medarbetare med specialistkompetens inom ERP och affärssystem. Applikationsteamet arbetar nära varandra i uppdrag och delar kontinuerligt kunskap för att säkerställa hög kvalitet och stark leveransförmåga i varje projekt. Arbetsuppgifter I rollen som ERP-konsult kommer du att delta i och driva projekt inom ERP-området, med huvudfokus på Oracle ERP Cloud och NetSuite. Arbetet innefattar både implementering av nya system och vidareutveckling av befintliga lösningar för såväl nya som befintliga kunder. Du kommer att ha en tät kunddialog för att förstå deras behov och krav – och se till att projekten når sina mål. Uppdragen varierar i både storlek och komplexitet – från mindre projekt där du arbetar brett över flera olika processområden, till större implementationer där du är involverad i processkartläggning, analyserar nuläget och tar fram en målbild för lösningen. Kunderna varierar i storlek – större kunder innebär oftast långsiktiga specialistprojekt, medan mindre uppdrag kan drivas parallellt, vanligtvis i nära samarbete inom teamet. • Delta i och driva både små och stora ERP-projekt, främst inom Oracle ERP Cloud och NetSuite • Agera som länk mellan kundens behov och den tekniska lösningen • Processkartläggning, implementation och anpassning av systemlösningar Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst tre års relevant erfarenhet av arbete med ERP-applikationer, som konsult eller i en verksamhetsroll inom redovisning, controlling eller liknande • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT, systemvetenskap eller ett närliggande område • Meriterande med erfarenhet av ERP-system, främst Oracle Netsuite, Oracle ERP Cloud, Microsoft, SAP och Infor • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift För att trivas i rollen som ERP-konsult är det viktigt att du har en hög motivation och ett starkt driv. Du är en “doer” som gillar att ta ansvar och har förmågan att få saker att hända – oavsett om det handlar om att driva projekt framåt eller hitta lösningar på komplexa problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya utmaningar och olika kundbehov. Som person är du kommunikativ, både muntligt och skriftligt, och har lätt för att bygga goda relationer med både kunder och kollegor. Din nyfikenhet och vilja att lära dig mer om affärssystem och dess processer är avgörande för att utvecklas i rollen och bli en framtida expert inom området. Vi söker någon som tar initiativ, trivs i en dynamisk miljö och har en positiv inställning som smittar av sig på kunder och medarbetare. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Vasastaden, Stockholm Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rededge. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Bli en nyckelspelare i framtidens dataanalys på Sopra Steria! Vill du arbeta på spännande konsultuppdrag där du får möjligheten att forma datadrivna lösningar och visualisera insikter i moderna BI-verktyg? Vi söker flera Analytics Engineers som brinner för att tillgängliggöra data för verksamheten genom analys, visualisering och strategisk rådgivning. Har du några års erfarenhet och vill fortsätta utvecklas, eller är du en senior profil som letar efter nästa stora utmaning? Vi letar efter dig! Vad vi erbjuder - Uppdrag hos ledande företag och organisationer, där du arbetar med modern dataanalys och BI-utveckling i Power BI och Azure. - Möjlighet att påverka hela analyskedjan – från datainsamling och modellering till visualisering och beslutsstöd. - En roll där du får driva arbetet hos kunder och vara en nyckelspelare i tvärfunktionella team. - En kultur där vi delar kunskap, utvecklar varandra och håller oss i framkant av tekniken. Som Analytics Engineer kommer du att: - Utveckla rapporter och visualiseringar i Power BI och andra BI-verktyg. - Arbeta med datamodellering och transformationer i Azure-miljöer. - Bidra till att migrera on-premise-lösningar till molnet. - Samarbeta i hela utvecklingscykeln – från idé och kravställning till utveckling, testning och förvaltning. - Utveckla skalerbara och framtidssäkra datalösningar som stödjer affärsbeslut. Din profil Vi söker både juniora och seniora profiler, där erfarenhetsnivån avgör vilka arbetsuppgifter och ansvar du får. Junior profil: - Minst 2 års erfarenhet av analys, BI-utveckling eller liknande roller. - Erfarenhet av att bygga rapporter i Power BI eller andra BI-verktyg. - Grundläggande förståelse för SQL och databashantering. Senior profil: - Minst 5–7 års erfarenhet inom dataanalys, BI eller data engineering. - Gedigen erfarenhet av datamodellering, ETL-processer och cloud-lösningar. - Erfarenhet av att leda projekt och coacha kollegor. Tekniska färdigheter: - Power BI (krav) – erfarenhet av olika typer av installationer. - Azure, SQL, databashantering och datamodellering. - Meriterande: Erfarenhet av Qlik, Tableau, Data Engineering, AI och Data Science. Varför välja oss? Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kan arbeta flexibelt, utvecklas inom teknik och innovation och ingå i ett team av kompetenta och engagerade kollegor. Här får du möjlighet att arbeta med spännande uppdrag hos några av Sveriges ledande företag och bidra till att skapa framtidens Business Intelligence-lösningar. Bli en del av Sopra Steria! 🚀 Ansök nu – vi ser fram emot att träffa dig! Vi behandlar ansökningar och kallar till intervju löpande. På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Rekryteringsprocessen består av tre intervjuer, ett logiskt test, referenstagning och bakgrundskontroll. Denna kombination av urvalsmetoder ger oss en bredare och mer rättvis bild av dig som kandidat, samtidigt som det säkerställer att både dina tekniska och personliga styrkor kommer till sin rätt. För dig som kandidat innebär det en möjlighet att visa din kompetens och potential från flera perspektiv.
Vi söker nu en funktionsanalytiker till vår kund i Västerås. Vår kund gör en större satsning för att öka sin produktionskapacitet i Europa och bygger ett toppmodernt europeiskt robotikcampus i Västerås. Som en del av strategin "lokalt för lokalt", kommer anläggningen att bli navet för företagets robotikutbud i Europa, där man erbjuder kollaborativa och industriella robotar med AI samt digitala lösningar för flexibel automation. Den nya anläggningen, som planeras invigas i slutet av 2026, ersätter nuvarande robotikverksamhet i Västerås. I samband med detta har man höga ambitioner kring digitalisering av produktionen och att skapa en mer faktabaserad organisation för att förbättra både produktivitet och kvalitet. Du blir en del av ett framtidsinriktat team. Som en av 15 ingenjörer i avdelningen för Factory IT & Digitalisering, kommer du att spela en viktig roll i olika projekt och ställas inför många spännande utmaningar. Är du en analytisk problemlösare med erfarenhet av kravanalys, datafokuserade miljöer och har ett öga för både helhet och detaljer? Vi söker en konsult till ett längre uppdrag som Funktionsanalytiker – en nyckelperson i gränslandet mellan IT och verksamhet. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att stötta både projekt och linjeverksamhet i en rådgivande och operativ roll, med fokus på kravanalys, processkartläggning, förbättringsarbete och lösningsutveckling. Du hjälper organisationen att identifiera behov, hitta smarta lösningar och omvandla dessa till fungerande processer eller tekniska lösningar. Exempel på uppgifter: • Insamling, analys och dokumentation av krav för datamappning i produktionslinjer • Kartläggning av affärsprocesser samt utformning av förbättringsförslag • Rådgivning inom digitalisering och nära samarbete med ingenjörsteamet i projekt för automatiserade produktionsceller Vi söker dig som: • Har erfarenhet av kravanalys och affärssystem, gärna SAP • Har god förståelse för affärsflöden och digitalisering inom tillverkningsindustrin • Är kommunikativ, självgående och tycker om att sätta dig in i komplexa processer Meriterande om du också har: • Erfarenhet av OEE-mätning eller uppföljning av produktion • Skriver script i exempelvis Python eller Excel VBA • Har jobbat med Power Platform (Power Apps, Automate, Power BI) Språkkrav: • Svenska – flytande • Engelska – flytande Vänligen skicka in ditt CV på engelska! Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-06-16 Slutdatum: 2025-12-31 Sista ansökningsdagen: 2025-05-22 Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vill du vara en del av ett konsultbolag inom BI där helheten och innovation står i fokus? Vill du få möjlighet och tid till att vidareutveckla dig inom området – på riktigt? Catigo i centrala Linköping söker en Business Intelligence Consultant, med fokus på visualisering och rapportdesign, som vill hjälpa verksamhetens kunder att ta kontroll över sin data och omvandla den till värdefulla insikter. Catigo arbetar med hela BI-processen, från strategi till teknisk implementation, och de vill ha med dig på sin resa! OM BOLAGET Catigo är det annorlunda BI-företaget som arbetar med helheten och med kundens verklighet som främsta drivkraft. Vi är ett sammansvetsat gäng BI-konsulter som gemensamt har kompetensen längs hela BI-processen – från att förstå kundens strategi och vardag till insikten att en leverantörs styrka märks först när de har problem. Insikten om vikten av helheten kombinerat med vårt genuina intresse för ny teknologi och innovation skapar framgång över tid. Catigos BI-konsulter hjälper deras kunder att ta kontroll över sin data och göra den till en naturlig del av vardagen. Genom att säkerställa det får kunden rätt beslutsunderlag och kan fatta datadrivna beslut för att driva sina verksamheter! OM ROLLEN Som Business Intelligence Consultant på Catigo erbjuds du en kundnära, spännande och variationsrik roll. En viktig del är att förstå kundens verksamhet, affär och behov – där du spelar en viktig roll i att identifiera deras BI-behov. Du kommer samarbeta med andra BI-specialister, backend-utvecklare och affärskonsulter för att skapa effektiva och insiktsfulla lösningar. I rollen kommer du främst ha fokus på att: skapa BI-rapporter och dashboards som gör komplex data lättförståelig arbeta med rapportdesign och kognitivt korrekt visualisering för att optimera användarupplevelsen säkerställa datakvalitet och korrekt rapportering förstå och analysera datalager för att bygga effektiva rapportlösningar förstå hela BI-processen, från datainsamling till färdig analys KVALIFIKATIONER Vi tror att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom Business Intelligence med fokus på rapportering och visualisering. Catigo värdesätter högt att du har egna visioner, tankar och drivkraft då du kommer få stor möjlighet att påverka både din egen och Catigos framtida utveckling. För att passa och trivas i rollen tror vi att du har: mycket goda kunskaper i beslutstödsplattformar, som exempelvis BusinessObjects, Power BI, Qlik och/eller Tableau ett öga för tydlig och användarvänlig rapportdesign erfarenhet av databaser och SQL mycket goda kunskaper i svenska och engelska VEM ÄR DU? Catigo värdesätter personligt driv och intresse. Vi tror att du har ett stort teknikintresse där du både tycker det är kul samt har lätt för att ta till dig ny information. Som person är du självgående och van vid att ta egna initiativ. Samtidigt är du en lagspelare som gillar samarbete samt att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegorna. Vi tror också att du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Som konsult på Catigo behöver du även vara relationsbyggande och kommunikativ då dialoger med såväl kollegor som kunder är en del av din vardag. CATIGO ERBJUDER Catigo har idag 17 medarbetare och som mindre organisation erbjuder de en dynamisk tillvaro med korta beslutsvägar. Du erbjuds en stor möjlighet att påverka såväl din egen som företagets utveckling. På Catigo har du en väl avvägd beläggning som möjliggör och skapar förutsättningar för utveckling. Du har kontinuerligt tid avsatt tid för egen fortbildning, samt att du ges möjlighet att förverkliga egna idéer eller projekt. Detta ger dig en unik möjlighet att fördjupa din expertis, bredda dig eller att förverkliga dina drömmar! Utöver det erbjuds du en bra fast lön kombinerat med en gemensam bonus beroende på måluppfyllnad – som sedan delas ut både i pengar och gemensamma resor. ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos Catigo. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Love Fransson på [email protected] eller Sebastian Dejler på [email protected] Placering: På Catigos kontor i centrala Linköping. Catigo erbjuder hybrid med möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Välj ett jobb för att visa detaljer