Affärskonsult, IT
Sök bland 82 lediga jobb som Affärskonsult, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!
Sedan 1990 har vi på Datakraft byggt långsiktiga relationer med företag i Gnosjöregionen genom hög servicegrad och ständig kompetensutveckling. Idag är vi över 50 medarbetare som skapar skräddarsydda IT-lösningar och hjälper våra kunder att optimera sina IT-miljöer – från drift och säkerhet till support och verksamhetsutveckling. Är du vår nästa IT-stjärna? Drömmer du om en framtid inom IT där du får utvecklas och ha roligt på jobbet? Då är detta din chans! På Datakraft tror vi på en arbetsmiljö där du trivs, växer och utmanas. Vi söker engagerade talanger som vill utvecklas tillsammans med oss. Här får du: • Arbeta i starka team där samarbete är nyckeln till framgång. • Personlig och professionell utveckling i en inspirerande miljö. • Möjligheten att påverka din karriär och bidra till verklig förändring. Om vårt traineeprogram Vi erbjuder ett tvåårigt traineeprogram för dig som vill bli en skicklig IT-tekniker och bygga en långsiktig karriär. Programmet ger dig: • Praktisk handledning av erfarna kollegor. • Utbildning och träning i en IT-teknisk miljö med varierande uppdrag. • En trygg start i rollen som tekniker, med möjlighet att växa i din egen takt. Som trainee blir du en del av ett mindre team på 3–4 personer inom vår teknikavdelning, som totalt består av 20 medarbetare. Du får successivt mer ansvar och chans att delta i spännande projekt samtidigt som du utvecklar dina tekniska färdigheter. Är det dig vi söker? Vi söker dig som: • Har ett stort intresse för IT och problemlösning. • Har antingen en utbildningsbakgrund inom IT (högskola, YH eller liknande) eller praktiska IT-kunskaper från arbete eller fritid. • Är positiv, nyfiken och vill utvecklas till en självgående tekniker. • Trivs med teamwork och brinner för att leverera kundservice i världsklass. Bli en del av vår framtid! Är du redo att kickstarta din IT-karriär och hjälpa företag i vår region att växa med rätt IT-lösningar? Vi ser fram emot att välkomna dig till Datakraft – en arbetsplats där dina idéer och ambitioner får ta plats. Sök redan idag och låt oss tillsammans skapa framtidens IT-lösningar!
Är du en passionerad IT-expert som vill göra verklig skillnad? Hos Datakraft löser vi inte bara IT-utmaningar – vi skapar framtidens digitala lösningar för företag i Gnosjöregionen! Sedan 1990 har vi byggt starka relationer och levererat förstklassiga IT-lösningar. Med ett team på över 50 engagerade medarbetare erbjuder vi tjänster inom drift, säkerhet, utveckling och innovation. Nu söker vi dig som vill ta din IT-karriär till nästa nivå och bli en del av vårt framgångsrika team! Din roll som IT-specialist Hos oss får du chansen att kombinera teknik med kundkontakt. I denna roll kommer du att: • Arbeta med spännande områden som IT-säkerhet, molntjänster och infrastruktur. • Ansvara för ett specialistområde, exempelvis Azure, Microsoft 365 eller IT-säkerhet. • Ingå i ett mindre team på 3–4 personer med gemensamt kundansvar – samarbete är vår styrka! • Delta i inspirerande projekt där din expertis och dina idéer gör verklig skillnad. • Utvecklas i din egen takt, med stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig lyckas. Varför välja Datakraft? Vi är mer än en arbetsplats – vi är en gemenskap där innovation och tillväxt står i fokus. Hos oss får du: • En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra. • Stora utvecklingsmöjligheter inom de områden du brinner för. • En kultur som präglas av samarbete, stöd och firande av framgångar. • Konkurrenskraftiga villkor och en arbetsplats där dina ambitioner tas på allvar. Är du den vi söker? Vi letar efter dig som: • Har en genuin passion för IT och problemlösning. • Är nyfiken, engagerad och redo att ta ansvar. • Trivs i team men också har modet att ta egna initiativ. • Sprider positiv energi – både till kollegor och kunder. Oavsett om du är nyutexaminerad eller har några års erfarenhet, värdesätter vi din vilja att lära och utvecklas! Välkommen till Datakraft – framtidens IT-arbetsplats! Är du redo att bli en del av ett företag som värdesätter dina idéer, din drivkraft och din ambition? Hos oss får du inte bara ett jobb – du får en karriär där du gör skillnad, både för dig själv, teamet och våra kunder. Sök redan idag och låt oss tillsammans skapa magi inom IT! Varmt välkommen till Datakraft!
Företagsbeskrivning Deloitte erbjuder tjänster inom revision, business consulting, finansiell rådgivning, riskhantering, skatterådgivning och relaterade områden. Med fler än 457 000 medarbetare i över 150 länder hjälper vi våra klienter och vår omvärld att lösa komplexa problem och nå högt uppsatta mål. Det som definierar Deloitte är vår strävan att göra en meningsfull skillnad. Vi tror att när våra klienter och vårt samhälle blir starkare, blir vi det också! Det är därför självklart för oss att driva initiativ så som WorldClass, WorldClimate samt vår strategi för mångfald, ALL IN. Om rollen Inom Deloitte Enterprise Technology & Performance stödjer vi våra klienter med att få ut det största möjliga värde av sina IT-investeringar genom att fungera som stöd vid transformationer inom IT-området. I teamet ERP stödjer vi våra kunder med implementationsprojekt där du kommer hjälpa våra klienter att optimera och automatisera processer inom ekonomi och varuflöden med hjälp av några av världens främsta ERP-lösningar som SAP, Oracle NetSuite eller Infor M3. Vi leder hela resan och erbjuder våra klienter en helhetslösning, från förstudier och genomförandet av transformationen till den tekniska implementeringen. Varje ERP-implementering fokuserar på ett resultat som stödjer affärsstrategier genom processförbättringar och teknisk innovation. I teamet Technology, Strategy & Transformation arbetar vi med strategiarbete där du kommer hjälpa våra kunder att bygga en affärsstrategi med teknik. Vi samarbetar med våra kunder och använder vår tekniska expertis för att ge råd till tekniska ledare och leverera storskaliga transformationer. Vi stödjer våra kunder inom olika områden såsom teknikstrategi, företagsarkitektur, teknikoperativa modeller, styrning, kostnadsreduktion, M&A, IT-sourcing och storskaliga teknologiomvandlingar. Kravspecifikation Vi söker dig som är nyexaminerad med en kandidat eller magister/masterexamen inom ekonomi i kombination med IT och/eller systemvetenskap. Alternativt en utbildning inom Ekonomi, Business Management, Finans, Ingenjörsvetenskap och/eller Supply Chain. Vidare ser vi gärna att: Du har goda studieresultat, internationell erfarenhet och relevant engagemang vid sidan av studierna Erfarenhet av affärssystem/ERP-system, processdesign, och konsultarbete relaterat till digital transformation är meriterande För att du ska trivas i rollen som konsult inom Enterprise Technology & Performance tror vi att ett gediget intresse för ekonomi och affärssystem är viktiga faktorer. Vi söker dig som är driven, ambitiös och som brinner för att förstå kundens krav såväl affärsmässigt som tekniskt/funktionellt. Du är en prestigelös lagspelare och bör trivas med att arbeta projektbaserat i nära samarbete med både ditt team och klienter. Du gillar att jobba med korta deadlines och du älskar att arbetsdagarna inte ser likadana ut. Då flera av våra klienter är internationella samt samarbete mellan Deloitte-team i andra länder är vanligt förekommande, är det en förutsättning att du är bekväm i en internationell kontext och har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Ytterligare information Vi erbjuder Som en del av Deloitte får du tillgång till världens största konsultnätverk med kollegor världen över som du kan nyttja för att utveckla både dig själv, våra klienter och vår verksamhet. Du får arbeta med spännande, komplexa uppdrag, både på global och nordisk nivå, i team som alltid värderar ditt perspektiv och på en revisionsavdelning i framkant av digitaliseringen. Vi lägger stor vikt vid att erbjuda dig möjligheter att driva din personliga utveckling. Vi erbjuder dig praktisk erfarenhet, en personlig coach som långsiktigt stöttar dig i din karriär och kontinuerlig feedback och support från mer erfarna kollegor. Du får möjlighet att arbeta i ett företag som hjälper andra aktörer i deras resa mot en mer hållbar organisation, samtidigt som vi arbetar målmedvetet med våra egna ambitioner inom både klimat, miljö och socialt ansvar. Vi ser ett värde i att våra medarbetare har olika erfarenheter vilket främjar nytänkande och bidrar till fler perspektiv. Ansökan Du ansöker online. Din ansökan ska bestå av: CV En motivering till; Varför du är intresserad av Deloitte och rollen Vad du tror att du kan tillföra i rollen Betygskopior från högskola/universitet - De betyg som du laddar upp bör inte vara utdragna senare än 2 månader tillbaka i tiden. Notera att du behöver ladda upp samtliga dokument för att din ansökan ska ses som fullständig. Om du söker flera tjänster hos oss ber vi dig att i dina ansökningar tydliggöra vilken roll du är mest intresserad av. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Som ett kvalitativt led i Deloittes rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav. Processen för bakgrundskontroller genomförs i samarbete med ToFindOut. https://tofindout.se/sv/faq/. För de tjänster som Deloitte efterfrågar universitetsbetyg, genomförs en verifiering som en del i rekryteringsprocessen. För frågor hänvisar vi till ansvarig rekryterare i processen. Vi ser fram emot din ansökan! What impact will you make? På Deloitte gör ditt arbete en meningsfull skillnad, varje dag, medan du växer i en inkluderande företagskultur av samarbete och hög prestation. Utöver att skapa lösningar strävar vi efter att göra en positiv och avgörande skillnad för andra i vår omgivning, våra klienter och samhället. På Deloitte hittar du tidigare dolda möjligheter att lyckas och inser din fulla potential.
The Business Consultant position is responsible for providing knowledge and expertise while working with customers to understand and communicate how informatics can transform their business and deliver maximum business benefit. This role is customer facing and as well as strong analytical skills and an understanding of business values, requires good interpersonal skills. Essential Functions: · Carry out business analysis engagements with customers including, but not limited to, process mapping, data mapping, and return on investment assessments. · Meet with customer domain experts to understand their specific workflow and business challenges and requirements. · Document customer project information and workflows, using templates and tools such as process mapping applications. · Provide relevant advice and recommendations to customers. · Maintain current awareness of industry best practices in business consulting, process, technology, and standards. · Maintain and develop a working knowledge of technologies required for the successful delivery of customer projects. · Provide project leadership and responsibility for timely delivery of quality project deliverables. · Responsible for ensuring the time spent on billable customer projects is accurate and updated at the end of each working week. · Maintain and evolve customer relationships through professional engagement with customer contacts in person, remotely, and through written communication. · Continually assess the project delivery to ensure it is successful not only in terms of a SOW, but in terms of meeting the customer expectations and business goals. · Portray ProPharma in a positive light when interacting with customers and prospects. · Contribute to ProPharma’s ability to secure new projects. · Identify new ways in which we can add value to our customers. · Review customer RFPs and contribute to responses. · Represent ProPharma at Marketing events and advocate the use of our services through proactive discussions, presentations, and engagement with customers. · Develop best practices and processes both internally and with partners. Adhere to these practices and strive to continually improve them. · Contribute to the creation and development of ProPharma’s offerings, such as identifying new service propositions. · Other duties as assigned. Necessary Skills and Abilities: · Ability to work at home and be familiar with a wide range of communication software. · Maintain appropriate working conditions for a remote office location. · Ability to manage multiple tasks simultaneously. · Ability to collect, interpret, and analyze complex data. · Understand and communicate with a diverse population. · Sit or stand for extended periods of time, perform some repetitive motion activities. · Proof of car insurance and a clean driver’s license may be required. Educational Requirements: · Minimum of a bachelor’s degree in the Life Sciences. Experience Requirements: · Pharmaceutical / Biopharmaceutical industry experience, with hands-on experience in a laboratory setting preferred. · Working knowledge of lab systems (Electronic Laboratory Notebooks, LIMS, LES / MES systems, eQMS). Knowledge of processes and practices associated with any of the following: data management, data governance, quality and validation, analytics.
Vill du jobba med varierande uppdrag jämsides med de allra mest erfarna i IT-branschen? Midagon är en nordisk, oberoende verksamhets- och IT-konsultfirma specialiserad på att genomföra utmanande transformationsprojekt och program. Vi är över 200 anställda i Norden, varav närmare 100 befinner sig i Sverige. Vi driver uppdrag i både privat och offentlig sektor, åt stora globala aktörer såväl som nationella företag. Våra uppdrag varierar i storlek, men gemensamt är att vi hjälper våra kunder att lyckas med sina komplexa transformationer, där vi kan stoltsera med långa kundrelationer samt flertalet egna ramavtal. Våra erfarna konsulter har en bakgrund inom IT-transformation med fokus på bland annat verksamhetsutveckling, projekt- & programledning eller specialkompetens inom specifika ämnesområden. Hos oss hittar du de bästa av de bästa. Ett ypperligt kvitto är våra utmärkelser som DI Gasellföretag, Sveriges nöjdaste kunder (Radar), 8 års certifiering av ”Great place to work” samt Superföretag av Veckans affärer. Vill du också vara del av ett team av seniora konsulter, där avslappnad atmosfär går hand i hand med ett engagerat arbete och sund livsbalans? Rollen I denna roll leder du komplexa Affär- & IT transformationer i nära samarbete med våra eller kundens projektledare och verksamhetsutvecklare. Du driver och koordinerar projekt genom hela livscykeln – från behovsanalys och planering till implementering och överlämning. Med din expertis fungerar du som en oberoende rådgivare och säkerställer att kunden når sina affärsmål genom effektiva och hållbara IT-lösningar. Internt på Midagon blir du en del av ett team av seniora konsulter med bred erfarenhet inom IT-transformationer inom både IT-system, infrastruktur och digital transformation. Teamet har både djup teknisk förståelse och strategisk kompetens samt erfarenhet från olika branscher och teknologi plattformar, där samarbete och kunskapsutbyte är centrala delar av arbetet. Vi söker dig som: Som person ser vi att du är utåtriktad, energisk och inspirerar din omgivning. Förutom att hantera utmanande och utvecklande uppdrag är du prestigelös och är gärna involverad i att utveckla våra kunder, kollegor och dig själv. Som person ser vi att du har: Har mångårig konsulterfarenhet Erfarenhet av IT-och verksamhetsrelaterade projekt och förändringsledning Hög förmåga av att leda och driva projekt i olika organisationsnivåer med ansvar för budget och rapportering till styrgrupper Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska För att trivas hos oss krävs kombination av entusiasm, pragmatism samt ett metodist tillvägagångssätt. Både ledarskaps- och projektledningserfarenhet är avgörande, liksom färdigheter inom förändringsledning. Om du brinner för ständig förändring, älskar att ta dig an komplexa utmaningar och genuint vill hjälpa kunder att realisera sina mål, då kan du vara rätt person för oss. Är du nyfiken? Läs gärna mer om oss och om Våra tidigare uppdrag, på hemsidan kan du också enkelt registrerar din ansökan. Har du ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta Martin Nilsson inom HR-& rekrytering på [email protected] / 070-2257833 eller vår Head of people and culture, Hanna Fredriksson på [email protected] / 076-0074551. Välkommen med din ansökan!
Vill du jobba med varierande uppdrag jämsides med de allra mest erfarna i IT-branschen? Midagon är en nordisk, oberoende verksamhets- och IT-konsultfirma specialiserad på att genomföra utmanande transformationsprojekt och program. Vi är över 200 anställda i Norden, varav närmare 100 befinner sig i Sverige. Vi driver uppdrag i både privat och offentlig sektor, åt stora globala aktörer såväl som nationella företag. Våra uppdrag varierar i storlek, men gemensamt är att vi hjälper våra kunder att lyckas med sina komplexa transformationer, där vi kan stoltsera med långa kundrelationer samt flertalet egna ramavtal. Våra erfarna konsulter har en bakgrund inom IT-transformation med fokus på bland annat verksamhetsutveckling, projekt- & programledning eller specialkompetens inom specifika ämnesområden. Hos oss hittar du de bästa av de bästa. Ett ypperligt kvitto är våra utmärkelser som DI Gasellföretag, Sveriges nöjdaste kunder (Radar), 8 års certifiering av ”Great place to work” samt Superföretag av Veckans affärer. Vill du också vara del av ett team av seniora konsulter, där avslappnad atmosfär går hand i hand med ett engagerat arbete och sund livsbalans? Rollen I denna roll leder du komplexa Affär- & IT transformationer i nära samarbete med våra eller kundens projektledare och verksamhetsutvecklare. Du driver och koordinerar projekt genom hela livscykeln – från behovsanalys och planering till implementering och överlämning. Med din expertis fungerar du som en oberoende rådgivare och säkerställer att kunden når sina affärsmål genom effektiva och hållbara IT-lösningar. Internt på Midagon blir du en del av ett team av seniora konsulter med bred erfarenhet inom IT-transformationer inom både IT-system, infrastruktur och digital transformation. Teamet har både djup teknisk förståelse och strategisk kompetens samt erfarenhet från olika branscher och teknologi plattformar, där samarbete och kunskapsutbyte är centrala delar av arbetet. Vi söker dig som: Som person ser vi att du är utåtriktad, energisk och inspirerar din omgivning. Förutom att hantera utmanande och utvecklande uppdrag är du prestigelös och är gärna involverad i att utveckla våra kunder, kollegor och dig själv. Som person ser vi att du har: Har mångårig konsulterfarenhet Erfarenhet av IT-och verksamhetsrelaterade projekt och förändringsledning Hög förmåga av att leda och driva projekt i olika organisationsnivåer med ansvar för budget och rapportering till styrgrupper Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska För att trivas hos oss krävs kombination av entusiasm, pragmatism samt ett metodist tillvägagångssätt. Både ledarskaps- och projektledningserfarenhet är avgörande, liksom färdigheter inom förändringsledning. Om du brinner för ständig förändring, älskar att ta dig an komplexa utmaningar och genuint vill hjälpa kunder att realisera sina mål, då kan du vara rätt person för oss. Är du nyfiken? Läs gärna mer om oss och om Våra tidigare uppdrag, på hemsidan kan du också enkelt registrerar din ansökan. Har du ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta Martin Nilsson inom HR-& rekrytering på [email protected] / 070-2257833 eller vår Head of people and culture, Hanna Fredriksson på [email protected] / 076-0074551. Välkommen med din ansökan!
Om företaget twoday INSIKT (tidigare Trimma) är sedan 2022 en del av twoday och vår vision är att vara världens mest attraktiva IT-arbetsgivare. twoday INSIKT är ett IT-företag med fokus på lösningar för verksamhetsstyrning och beslutsstöd. Vi utvecklar och marknadsför INSIKT, marknadens mest användarvänliga och heltäckande business intelligence produkt. INSIKT stödjer hela processen från att sätta mål till att planera och följa upp. Idag sysselsätter vi ca 90 medarbetare och arbetar över hela Sverige via våra kontor i Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Göteborg. Vi har idag omkring 400 kunder i alla branscher och jobbar bland annat med Max Burgers, Atrium Ljungberg och Dramaten. twoday är en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och stort utrymme att utvecklas. Vårt främsta mål är att du som medarbetare kan arbeta i miljö som är trivsam, innovativ, och framförallt - rolig! Hos oss hittar du ett väl sammansvetsat flexibelt gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. Med nästan 3000 anställda arbetar vi för att skapa en bättre morgondag, som ger mervärde för oss som människor och samhället som helhet. Vi tror att med rätt medarbetare och högteknologiska lösningar kan vi skapa en tydligare bild av var vi är just nu – och var vi kommer vara imorgon. Är du redo för nästa steg i din karriär? Vill du arbeta på en modern och flexibel arbetsplats i ett team där alla arbetar mot samma mål, lär av varandra och samarbetar i projekt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi på twoday INSIKT växer starkt och söker en erfaren, ambitiös och nyfiken BI-konsult till vårt kontor i Umeå. Tillsammans hjälper vi organisationer att fatta bättre beslut och förstå sin verksamhet bättre med hjälp av vår produkt INSIKT. Följ med på vår resa och bli en del av familjen. En del av vårt erbjudande: • 30 dagars betald semester • Flexibel vardag och hybridarbete • Friskvård 5000 kr/år • Fast månadslön • Ta del av twodays interna kontaktnätverk med tusentals IT-kompetenser inom hela Norden. • Möjlighet att gå med i twodays investeringsprogram (TOP) Dina arbetsuppgifter Som BI-konsult arbetar du med att identifiera, definiera och leverera smarta och säkra BI-lösningar med hjälp av vår produkt INSIKT. Arbetet sker i projektform och innefattar alla delar från analys och design till utveckling, testning och förvaltning. Du har en central roll med spetskompetens inom tekniken och arbetar direkt mot kunden både självständigt och i team. Våra kunder finns i alla tänkbara branscher och du kommer få möjligheten att lära känna många spännande företag och verksamheter. Hos oss får du arbeta på en trivsam arbetsplats, tillsammans med ett glatt och kompetent gäng i ett företag som växer år efter år. Här finns alla möjligheter att påverka din arbetssituation med allt från flexibla arbetstider och arbetsplats till vidareutveckling inom organisationen. Din profil Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet inom systemutveckling eller BI-området och har ett brinnande intresse för just BI. Det är meriterande om du har god kunskap inom Microsofts plattform och då specifikt SQL och Analysis Services. Har du spetskompetens inom BI-arkitektur är det även meriterande. För att trivas i rollen som BI-konsult ska du ha ett intresse att arbeta i team tillsammans med kollegor samt att ta ansvar för den tekniska delen i våra BI-projekt. Du tycker det är kul med problemlösning och söker alltid efter ny information. Utöver detta ser vi gärna att du trivs med att ha kundkontakt, har en positiv grundinställning och ett inre driv. Vidare behöver du ha en god samarbetsförmåga, men samtidigt kunna arbeta självständigt. Tjänsten kräver också att du är noggrann och ansvarstagande. Möter du inte varje krav? Studier har visat att kvinnor och andra underrepresenterade grupper är mindre benägna att ansöka till ett jobb om dom inte möter varje kvalifikation. På twoday är vi dedikerade att bygga en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Om du är exalterad över denna roll men din tidigare erfarenhet inte matchar till hundra procent mot arbetsbeskrivningen, så uppmanar vi dig att ansöka ändå. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson på tfn: 0733-51 27 25 eller Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 23 mars, via www.clockworkpeople.se.
Tycker du det är roligt att arbeta med Business Central och vill vara med och driva digitalisering och affärsutveckling? Trivs du med att omge dig med kunniga kollegor och fortsätta växa i din roll? Då kan Columbus vara rätt plats för dig! Vi är glada att kunna lansera ett nytt, dedikerat Business Central-team inom vårt affärsområde. Vårt mål är att skapa smarta och anpassade lösningar som hjälper våra kunder att utveckla sina affärsprocesser på bästa sätt. Med det här teamet stärker vi vårt erbjudande och säkerställer att vi kan fortsätta leverera värde och expertis till våra kunder Vad innebär rollen? Som senior konsult hos oss får du titeln Functional Solution Architect (FSA). Det är en roll där du kombinerar dina kunskaper som applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Du kommer att leda projekt inom din modul, sätta upp processer och tillsammans med ditt team driva lösningar framåt. I rollen ingår att stödja våra kunder och guida dem i hur de bäst kan utnyttja Business Central i sina verksamheter. Du kommer att jobba nära våra kunder, förstå deras behov och affärsmål, och arbeta fram långsiktiga och hållbara lösningar. Arbetet innebär en blandning av analys och samarbete där vi tillsammans strävar efter att hitta de bästa vägarna framåt. Att förstå Business Centrals olika moduler och hur de kan stötta affärsprocesser är centralt, liksom att se hur hela kedjan hänger ihop – från inköp och försäljning till lager och ekonomi. Vem är du? Vi tror att du tycker om att vara en rådgivare och gärna delar med dig av din kunskap. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har flera års erfarenhet av Business Central. Vi söker dig som har spetskompetens inom områden som Supply Chain, finans eller produktionsprocesser, och som gärna vill fortsätta utvecklas i en roll med stor variation. Eftersom vi arbetar både lokalt och globalt behöver du kunna kommunicera flytande på svenska och engelska. Varför ska du jobba hos oss? Här får du göra det du är bäst på, tillsammans med kollegor som uppskattar både dig och det du gör. Du blir en del av ett team som stöttar varandra, firar framgångar tillsamman och gärna skrattar. Vad säger du? Ansökan och nästa stegHos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV. Du behöver inte skicka in något personligt brev. I vår rekryteringsprocess tar vi alltid referenser och genomför en bakgrundskontroll innan anställning eller eventuellt erbjudande ges. Har du frågor vänd dig till Miriam Fidler. Intervjuer kommer hållas löpande. Om ColumbusVi har i över 30 år erbjudit kunder digitala lösningar, och för att skryta lite – har vi gjort det väldigt framgångsrikt. Vi är stolta över den feedback vi får av våra kunder. På Columbus har vi en omfattande branschkunskap som kombineras med ett stort utbud av digitala lösningar och en rejäl dos kundförståelse. Vår strävan är att bli kundens Trusted Advisor och vi hjälper och vägleder kunden i alla delar av processen. Vi bygger, implementerar och förvaltar affärslösningar, lägger strategi och inspirerar! Summa summarum, så hjälper vi våra kunder att forma lösningar i toppklass efter branschspecifika behov så att de kan nå sin fulla digitala potential. Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Vi lämnar utrymme för återhämtning och ser till att arbeta proaktivt med blicken på horisonten. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret Vi lever efter våra värdeord – Stay Curious, Build Trust, Collaborate och Deliver Customer Success Jobba på ColumbusSpana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot. Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.
Integrationsspecialist SAP – Bli en del av Repona! Är du en driven och lösningsorienterad specialist inom SAP-integration? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utveckla våra kunders framtida integrationslösningar? Då har vi jobbet för dig! Om rollen Som Integrationsspecialist SAP hos Repona kommer du att spela en nyckelroll i att designa, utveckla och optimera integrationslösningar för våra kunder. Du kommer arbeta i spetsen av SAP-teknologi, där innovation och kvalitet står i fokus. I rollen kommer du samarbeta med andra IT-specialister, SAP-konsulter och affärsanvändare och som konsult hos oss är du placerad på vårt kontor i Lund eller ute hos kund. Dina främsta ansvarsområden Designa och implementera integrationslösningar i SAP-miljöer Arbeta med SAP Integration Suite, PI/PO och API-hantering Samarbeta nära våra kunder för att förstå deras affärsbehov och optimera deras processer Vara en del av ett erfaret och engagerat team som brinner för innovation och kvalitet Vad vi söker Vi letar efter en specialist inom SAP Integration Suite som har erfarenhet av att arbeta med integrationer i en hybrid- och molnbaserad miljö. För att lyckas i rollen bör du ha: God kunskap om SAP-system, arkitektur och processer för att designa och implementera effektiva integrationsstrategier Teknisk expertis inom SAP Cloud Integration (CPI), SAP Process Integration (PI) och SAP Process Orchestation (PO) och andra relevanta teknologier Kunskap om API-hantering och erfarenhet av SAP API Management Som person har du lätt för att kommunicera och kan förklara komplexa tekniska frågor för icke-tekniska teammedlemmar och intressenter. Vidare är du noggrann och har en förmåga att analysera och tolka komplexa data. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP Open Connectors för integration av tredjepartsapplikationer. Varför Repona? Vi är en ledande SAP-partner med expertis och hjärta! Hos oss får du frihet att påverka, utvecklas och ta egna initiativ Möjlighet att arbeta med spännande kunder och den senaste tekniken En arbetsmiljö med högt engagemang, flexibelt arbete och en kultur som uppmuntrar initiativtagande samtidigt som vi värderar en sund balans mellan arbete och fritid Attraktiva förmåner som konkurrenskraftig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner som främjar din trivsel och utveckling Låter det som något för dig? Ansök nu och bli en del av vårt team! Ansök I den här rekryteringen samarbetar vi med Gruffman Recruitment & Consulting. Din ansökan lämnar du via hemsidan Varmt välkommen! - Gruffman Ansök snarast då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor, tveka inte att kontakta Ulrika Gruffman, ansvarig rekryteringskonsult, på [email protected] eller 0733-434189.
Implementeringskonsult – Hjälp oss forma framtidens Workforce Management Vill du vara med och driva digitalisering inom Workforce Management för några av Nordens största bolag? ProMark står inför en spännande tillväxtresa efter att ha blivit en del av Fortino Capital, fått en ny VD och nu satsar stort på expansion. Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk och entreprenöriell miljö, där du får stor möjlighet att påverka och utvecklas. Med vår marknadsledande kunskap om den komplexa skandinaviska arbetsmarknadslagstiftningen hjälper vi företag som Holmen, Arla, Carlsberg och Scania att effektivisera sina arbetsprocesser. ProMark är en ledande leverantör av SaaS-lösningar inom Workforce Management, och vi är nu på jakt efter en driven Implementeringskonsult som vill hjälpa våra kunder att ta steget mot framtidens digitala arbetsplats. ________________________________________ Om rollen Som Implementeringskonsult hos ProMark blir du en rådgivande nyckelspelare i att implementera och modernisera våra kunders Workforce Management-lösningar. Du arbetar projektbaserat med att hjälpa nya kunder att komma igång samt stödja befintliga kunder vid övergången till molnet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Implementera och konfigurera ProMark för att optimera kundernas arbetsprocesser. • Konfigurera och testa integrationer mellan ProMark och kundens system (t.ex. ERP, HR och lön). • Samla in och strukturera krav från kunder, utmana deras önskemål och säkerställa en smidig implementering. • Fungera som en teknisk rådgivare och delta i pre-sales-möten med potentiella kunder. Vi ser även att du bidrar till att utveckla våra interna processer och delar med dig av din kunskap till kollegor och kunder. Du utgår från vårt kontor i Stockholm och rapporterar till chefen för Proffesional Services i Köpenhamn. ________________________________________ Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du: • Har en relationsskapande konsultprofil • Har erfarenhet av systemimplementering, affärssystem (ERP, HR, lön) eller tekniska IT-lösningar. • Har en stark teknisk förståelse, ett analytiskt tänkande och en lösningsorienterad inställning. • Är kommunikativ och serviceinriktad, med förmåga att skapa förtroende hos kunder och samarbetspartners. • Kommunicerar flytande på svenska och engelska. (Danska är ett plus) Har du erfarenhet av Workforce Management-lösningar, SaaS-implementeringar eller affärsprocesser inom tillverkning, logistik, bygg och livsmedelsindustrin är det meriterande. ________________________________________ Varför ProMark? • Stabilt och marknadsledande – Vi har lång erfarenhet av att hantera den komplexa skandinaviska arbetsmarknadslagstiftningen och arbetar med några av Nordens största bolag. • Tillväxtresa med stora möjligheter – Efter förvärvet av Fortino Capital och tillsättandet av en ny VD satsar vi på att expandera och utveckla vårt erbjudande. • Flexibilitet och balans – Möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan och själv styra din tid. • Entreprenöriell och prestigelös kultur – Vi tror på frihet under ansvar, transparens och en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och påverka. • Goda förmåner – Konkurrenskraftig lön, tjänstepension, sjukförsäkring, 30 dagars semester och sociala aktiviteter över landsgränserna. Vi rekryterar löpande till denna roll så skicka din ansökan redan idag. Om ProMark ProMark är en ledande leverantör av SaaS Workforce Management-lösningar. Varje dag strävar vi efter att stödja personalen att uppnå en smartare arbetsdag.Med avancerad funktionalitet för tid- och närvarorapportering, frånvaro- och uppgiftshantering samt schemaläggning hjälper vår allt-i-ett-lösning några av världens största och mest välkända varumärken att maximera medarbetarnas engagemang, produktivitet och lönsamhet. ProMark har 85+ anställda och har sitt huvudkontor i Danmark med dotterbolag i Sverige, Norge, Storbritannien och Rumänien. Läs mer på www.promark365.com.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 82 jobb