Affärskonsult, IT
Sök bland 89 lediga jobb som Affärskonsult, IT och börja ditt nya yrkesliv idag!
Företagspresentation Var med och forma framtidens IT-stöd för Toyota Material Handling Europe! I en bransch i snabb transformation står Toyota Material Handling Europe inför en spännande resa. Som Business System Manager får du möjlighet att leda, utveckla och påverka både verksamhet och teknik i en global, stabil och värderingsstyrd organisation. Nu söker vi dig som vill axla en central roll och leda ett engagerat team mot ett mer affärsnära och strategiskt arbetssätt inom IS/IT – där du gör skillnad på riktigt. Företagspresentation Toyota Material Handling Europe (TMHE) är en ledande aktör inom materialhantering med närvaro i över 30 europeiska länder TMHE erbjuder ett brett spektrum av produkter och tjänster – från manuella till automatiserade lösningar – och strävar efter att leverera kvalitet, innovation och kundanpassning. Kulturen genomsyras av engagemang, öppenhet, stabilitet och utvecklingsfokus – med ett tydligt internationellt samarbete och ett arbetsklimat präglat av låg politisk laddning och hög vilja. IS/IT-organisationen omfattar cirka 85 medarbetare i Mjölby och ansvarar, tillsammans med vår outsourcing partner, för support, drift och vidareutveckling av omkring 300 applikationer varav många är affärskritiska. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Business System Manager ansvarar du för IS/IT-leveransen till affärsområdena Service & Rental – verksamhetskritiska områden med höga ambitionsnivåer. Du har ett helhetsansvar för ett team om ca 10 medarbetare inklusive budget, resursplanering och roadmap-styrning. I rollen kommer du även ha ett nära samarbete med och fånga upp behov från affärsverksamheten och översätta dem till hållbara IT-lösningar. Dina huvudsakliga uppgifter: - Övergripande ansvar för IS/IT-leveranser till affärsområdet Service & Rental. - Leda och coacha teamet i deras utveckling och dagliga arbete. - Utveckla och förvalta roadmap för aktuella system - Säkerställa en effektiv samverkan med verksamheten och leverantörer. - Agera rådgivare till affären i IT-frågor – med fokus på nytta, risk och lösning. - Delta i och bidra till strategiskt viktiga projekt. Du blir en nyckelperson i förändringsresan – där din förmåga att se helhet, skapa struktur och utveckla samarbete blir avgörande. Din profil Vi söker dig som har en förmåga att kombinera strategisk höjd, tydligt ledarskap och affärsnära förståelse. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroende, utmana, coacha och visa vägen – med både struktur och empati. För att lyckas i rollen behöver du ha en universitetsutbildning inom IT/systemvetenskap/ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda och coacha team inom IT/IS/affärssystem samt förmåga att översätta affärsbehov till hållbara IT-lösningar. Du har en stark kommunikationsförmåga – på både svenska och engelska samt erfarenhet av roadmap-arbete, systemförvaltning och projektledning. Som person är du kommunikativ och samarbetsorienterad, du är en naturlig brobyggare mellan affär och serviceverksamheten. Du är självgående och trygg i ledarrollen, men också en ödmjuk person som drivs av att uppnå mål tillsammans som grupp. Du är strukturerad, har god planeringsförmåga samt gillar att lösa problem. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Inget urval sker under v. 28-31. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Karolin Loström, [email protected] eller 0721-479236 - Frida Stern, [email protected] eller 0704-106395 Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Hybrid
Location: Stockholm Sweden Employment Type: Full time contract 2 years About the Role: On behalf of our client Xitricon Filal we are seeking an experienced Senior Lead Consultant / Business Analyst with 15+ years of expertise in IFS Customer Relationship Management (CRM) and IFS Supply Chain Management (SCM). The ideal candidate will lead end-to-end project delivery—from initial business requirements scoping to implementation and training—while ensuring seamless integration with IFS Finance, Manufacturing, Service Management, and Human Resources modules in the Nordic/ Baltic and Asia market. The role is based out of Stockholm, Sweden. Key Responsibilities: Manage the full project lifecycle for IFS CRM & SCM solutions, including: Business requirement analysis & solution scoping Feasibility assessment, estimation, and stakeholder approval Functional specification documentation System configuration, testing, and deployment End-user training and post-implementation support Provide expert consultancy on IFS SCM/CRM functionalities, ensuring alignment with business processes. Act as a Support Consultant for SCM, overseeing market unit operations and assisting in decision-making as an Assistant Support Manager. Previous experience as a Consulting Request (CR) Manager in the IFS South Asia market unit is highly desirable. Collaborate with cross-functional teams to optimize IFS ERP solutions for clients. Required Skills & Experience: 15+ years of hands-on experience in IFS CRM & SCM modules. Deep functional knowledge of IFS Finance, Manufacturing, Service Management, and HR integrations. Proven track record in business analysis, solution design, and implementation. Strong background in support management, consulting request handling, and stakeholder coordination. Excellent communication, problem-solving, and project leadership skills. Ability to mentor junior consultants and drive best practices. Preferred Qualifications: Certification in IFS Applications (CRM/SCM modules). Experience in market unit support operations and escalation management. Why Join Us? Opportunity to work on high-impact IFS transformation projects. Collaborative environment with industry-leading experts. Excellent benefits Interested? Apply now by sending your CV and cover letter to [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker för kunds räkningen teknisk konsult till vår kund Matronic. Matronic är ett familjärt bolag som har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger dem sina kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Brinner du för att bygga relationer och har en teknisk bakgrund inom elektronikproduktion och/eller inom kemiska förbrukningsprodukter kommer du trivas hos Matronic! Matronic består av ett engagerat och kompetent team och har sitt huvudkontor i Kungens kurva i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk konsult kommer din främsta arbetsuppgift vara att fungera rådgivande mot kunder inom elektronikproduktion, med fokus på processoptimering, teknisk support och försäljning. Du kommer i samarbetet med kund, på ett förtroendegivande och närvarande tillvägagångssätt, vägleda dem genom Matronics process för att finna den bästa tekniska lösningen. Du hanterar både svenska och internationella kontakter och fungerar som brygga mellan teknik och affär. Som teknisk konsult hos Matronics kommer du även: *Genomföra kontinuerliga kundaktiviteter på plats hos kund i syfte om att skapa långsiktig och lösningsfokuserad utveckling tillsammans med kund. *Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder inom olika segment. Som medarbetare på Matronic arbetar du i ett mindre säljteam, där varje medarbetare ansvarar för sitt eget geografiska område i Sverige. Du kommer utgå från huvudkontoret i Kungens kurva men majoriteten av din arbetstid kommer vara ute hos kunder i regionen samt Finland och Baltikum. Även mässor förekommer några gånger per år. Din profil För denna tjänst söker vi dig som har mångårig arbetslivserfarenhet inom en teknisk yrkesroll. Vi ser att du som söker är kundfokuserad och drivs av att hitta smarta tekniska lösningar på dina kunders utmaningar samt förstår vikten av ett närvarande och lösningsorienterat samarbete. Som person är du tekniskt intresserad och trygg i att diskutera tekniska lösningar med olika kontaktytor. Vidare är du positiv, ödmjuk och nyfiken i din personlighet. Du får energi av att ha ett socialt nätverk och brinner för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer. För att trivas i rollen som teknisk konsult har du egen drivkraft och är van vid att arbeta strukturerat, du har ett stort intresse för teknik såväl som bygga relationer. Vi ser gärna att du som söker är van vid att arbeta i affärssystemet Pyramid och har en god datorvana. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Mångårig erfarenhet av elektronikproduktion eller likvärdig kunskap som anskaffats i en liknande roll som denna. God dator- och systemvana. Erfarenhet av miljö- och hälsopåverkan i produktionsmiljöer. Affärsmässig med förmåga att bygga långsiktiga relationer. Mycket goda kunskaper av svenska, finska och engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor. Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt. På Matronics erbjuds du: Möjligheten att jobba med några av världens mest välrenommerade varumärken inom elektronikproduktion. Ett fritt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Tjänsteresor inom Norden och Baltikum som en naturlig del av rollen. Engagerade och stöttande medarbetare inom Matronic. Schysta villkor (kollektivavtal finns) och marknadsmässig lön. Att vara en viktig kugge i ett familjärt företag med årliga teamevents och aktiviteter. Övrig information Placeringsort: Stockholm norr med ansvar för Finland och Baltikum Arbetstid: Måndag- fredag Varaktighet: Tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Matronics har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Emma von Richthofen på telefon 0734-368109 eller [email protected]. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Matronic har över 30 års erfarenhet av försäljning av industriprodukter till den Europeiska elektronik och verkstadsindustrin. Matronic grundades 1992 och våra erfarna produktspecialister erbjuder kunder support vid val av material, produktionshjälpmedel, ESD eller MSD-skydd. Vi erbjuder teknisk försäljning av högkvalitativa produkter för elektronikindustrin, militären och andra krävande applikationer, så som tex torkmedel, fuktindikatorer, tryckventiler. Våra leverantörer, tillhör de ledande inom sina respektive områden, och vi är exklusiva återförsäljare av Brownell Limiteds sortiment i Sverige samt i en rad andra länder i Europa. I vårt breda sortiment finns även material för lödning, rengöring, skydd, reparation samt processkontroll. Med stort applikationskunnande och ett heltäckande sortiment ger vi våra kunder rätt komponent och lösning för varje behov. Läs gärna mer på https://matronic.se/
Solve complex problems. Decode the future. At Electrolux Group, as a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute, and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home. All about the role: Do you want to be part of developing our way of working in the IT Solutions and business processes for the Electrolux Group to enable outstanding consumer experiences? We are looking for a Master Data Management (MDM) Solutions Specialist to join our team! One of the core elements of Electrolux' strategy is to capitalize on the tremendous digitalization opportunities through embracing new technology/IoT, for example by connected appliances, a digital manufacturing and closer end-consumer relationships. These key development areas offer a huge opportunity to enable digital interaction between consumers, customers, and suppliers. We are looking for an MDM Solutions Specialist with experience in developing solutions in SAP Material Master Data and SAP Data Services You'll work in an international environment in an industry, that is undergoing exciting changes and innovation. You'll be a part of the Global IT organization in Electrolux, within a team providing Master Data Solutions and related services. You will be involved in numerous key transformation and digital projects with a high degree of autonomy. What you'll do: Gather and analyze business requirements and identify gaps in roll-out countries. Participate in data migration activities in SAP ECC/CDC/C4C area Collect new business requirements and gaps in agreed migration activities Perform data enrichment and cleansing process Perform data migration in a quality assured manner according to our framework Responsible for quality testing and ensuring data quality is at agreed level Monitor data quality processes to identify patterns and address data quality issues. Develop and maintain technical data handling processes in environments connected to SAP ECC and/or SAP C4C solutions. Coordinate with development resources to provide detailed functional specifications and field mapping documents for custom development. Build and optimize material master data solutions using SAP Data Services and/or other ETL tools to support data integration and migration. Oversee the end-to-end data migration process, ensuring accuracy, consistency, and timeliness of delivery. Drive accountability across teams by ensuring tasks and milestones are delivered on time and escalating delays when necessary. Provide guidance, training, coaching, and mentoring to business users, colleagues and local master data teams to ensure adherence to best practices and standards. Who you are: Collaborative team player. You have exceptional collaboration skills, proven ability to form strong cross-functional relationships with varying business partners in complex setups International. You enjoy working in a truly global environment and you like to deliver in cross-functional teams Projects juggler. Large and small, simple, and complex, you understand the intricacies of leading and contributing in projects Committed. You are passionate, engaged and you enjoy working independently, fully taking responsibility to deliver great results Business acumen. You strive to get a strong business understanding in the context of technology, digitalization and process efficiency and you are able to anticipate and respond to customers' needs with relevant solutions Qualifications: Minimum of three years of work experience with SAP master data processes in an enterprise environment. Experience with data migration and integration (LSMW, IDOC, MASS, SAP Data Services). Good functional knowledge of SAP ECC and SAP C4C solutions. Proven ability to address complex data and process challenges with innovative and analytical solutions. Good understanding of technical master data handling and integration across systems. Experience in writing queries using SQL, Database and technical master data understanding Data migration experience (data profiling, data transformation, data load) SAP C4C knowledge (e.g. using Data Workbench) would be beneficial SAP CDC knowledge (e.g. using IdentitySynch) would be beneficial Excellent communication skills to engage and influence stakeholders across various levels. Strong interpersonal skills with the ability to push for task completion and hold teams accountable. Strong attention to detail and a commitment to maintaining data integrity and quality. Experience providing training, coaching, and mentorship to business users and local teams. Ability to manage multiple, changing priorities while working effectively in a team environment Excellent English knowledge, written and spoken Where you'll be: You will be based at Electrolux office in Stockholm (Sweden) or Alphen aan den Rijn (Netherlands) or Cracow (Poland). Benefit highlights include: · Flexible work hours/hybrid work environment. · Attractive social benefits package. · Extensive learning opportunities and flexible career path. We look forward to receiving you application! As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.
For our client we are looking for a Business Analyst Tasks Lead pre-studies and participate in IT projects, and change activities, documenting all necessary business objectives and information, including creating detailed business user requirements, system documentation and operational processes. Use analytical tools and techniques to process and analyze data as well as using of models, diagrams or charts to visualize and communicate findings clearly and concisely. Evaluation of different solution options, considering feasibility, cost and benefits, making recommendations on how to best meet business needs and objectives within your area of responsibility. Support in conducting business cases for IT investments. Be involved in the implementation of the solution that was designed, including development, testing and deployment. Required skills Minimum 7 years of IT Business specialist / analyst experience together with Project Management capabilities Experience and solid understanding of Supply chain , Financial and industrial processes Experience from working with ERP Solutions, related processes and data Analytical, problem-solving skills Excellent communication skills in English and Swedish Structured and self-driven Broad technical understanding City: Jonsered
We are looking for a Senior IT Business Specialist or Analyst. Are you available in Augusti and can you work in Jonsered? Then you might be the person we are looking for! Tasks Drive initial assessments and actively contribute to IT projects and change initiatives by capturing and documenting key business goals, user needs, system workflows, and operational procedures. Apply analytical methods to interpret data effectively, using visual tools such as models, diagrams, and charts to present insights in a clear and accessible way. Assess and compare potential solutions, evaluating their practicality, costs, and benefits, and provide well-founded recommendations to align with business goals within your scope. Assist in developing business cases to support decisions related to IT investment opportunities. Take part in rolling out the chosen solution, engaging in activities like solution development, testing, and go-live implementation. Requirements At least 7 years of experience as an IT Business Specialist or Analyst, with proven project management skills Strong background and in-depth knowledge of supply chain, finance, and industrial operations Hands-on experience with ERP systems, including their workflows and data structures Demonstrated ability in analysis and problem-solving Fluent in both English and Swedish, with excellent communication abilities Highly organized, proactive, and able to work independently Possesses a broad understanding of technical concepts and systems Start Date & Application: Start Date: 18 Aug 2025 End Date: 31 Dec 2025. Possibility of extension Application deadline: 02 July 2025 Location: Jonsered Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
To be selected for the position, the applicant must go through background clearance and a health examination including drug testing. We are Fortum Fortum is a Nordic energy company. Our purpose is to power a world where people, businesses and nature thrive together. We are one of the cleanest energy producers in Europe and our actions are guided by our ambitious environmental targets. For our ~5 000 employees, we commit to be a safe, and inspiring workplace. Fortum's share is listed on Nasdaq Helsinki. fortum.com Are you looking to apply your ML and data analytics skills to help solve one of the biggest global challenges? This is an exciting opportunity to contribute to building more sustainable future by joining one of the largest producers of green energy in the Nordics. Apply your analytical mindset to solving complex business challenges while developing valuable business and organizational skills. This is a great chance to grow your professional network and collaborate with experienced teams across tech and business. The position runs through August 2025 until May 2026, with the possibility of extension. About the role To strengthen our ability to grow our business, we seek a Data Analyst who can apply advanced analytics to our data sets and rapidly pinpoint key insights with potential for high impact on key business outcomes. In this role, you’ll be part of an ambitious Nordic team of eight people, supporting data-driven decision making at Consumer Customer function and collaborating with stakeholders across Consumer Solutions. Preferably, the position would be based in Stockholm, but also Espoo is a possibility. Ideal candidates have solid statistics, data transformations, programming and Machine Learning skills. Key Responsibilities: Support us with taking our analytics to the next level – develop a structured way of working in hypothesis driven way to rapidly narrow down large questions to few plausible root causes. Support our analyst community with upskilling. Provide actionable insights – with a high degree of autonomy apply advanced analytics approaches to extract insights from our vast customer data and help us connect the dots across areas. Identify impactful open questions – follow your curiosity and lift open questions, that should be on our agenda, persuade and challenge with data. Transform complicated business problems to data science workflows. Drive innovation – explore and share new technologies, methodologies, and machine learning techniques to enhance our analytics capabilities. About you Master's degree or Ph.D. in a STEM discipline with a strong focus on data science, machine learning, and computer programming. Technical skills: i) Proficient in statistics, optimization, and machine learning techniques; ii) Extensive experience in data preparation and transformation; iii) Fluent in Python (especially PySpark) and SQL, and iv) Familiarity with cloud technologies and software engineering practices. Critical thinking and creativity skills, being able to challenge status quo based on data and insights. Ability to cooperate smoothly with stakeholders across the Nordics is a must, independent of the location. Excellent written and verbal communication skills in English. Experience with PowerBI including knowledge on DAX and M -languages and dimensional modelling techniques is an advantage, but not a requirement. No business experience required, MSc and PhD graduates with applicable skills and high motivation are welcome to apply. We offer you At Fortum, we believe in a better future and want to be involved in shaping it. Our workplace is a safe place, both physically and mentally. You will grow with professional colleagues, being trusted and free to challenge yourself. We offer comprehensive benefits, flexible working hours, and hybrid work model to support your productivity, development and wellbeing. We are committed to build diverse teams where everyone feels included and is treated equally. More information about our culture and benefits can be found here. Interested? Submit your CV via our recruiting system by 07.07.2025 at the latest.If you would like to hear more about the position, please contact Gergana Gateva at [email protected].
Vi på Iver brinner för innovationer och god laganda, vi är särskilt intresserad av dig som gillar att tänka nytt och dela med dig av dina tankar. Vi söker en Delivery Executivesom vill bidra till bättre IT-lösningar för våra kunder. Är du vår nya kollega? WeempowerourNordicsociety Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver I rollen som Delivery Executive blir du en del av vårt Governance team i vår leverans av IT Managed Services för en eller flera av våra kunder. Du blirden yttersta ansvariga för att säkerställa att våra tjänster levereras med högsta kvalitet, i enlighet med både avtal och processer. Du är länken mellan våra kunder och våra interna leveransteam och ser till att vi ständigt möter – och överträffar – kundernas förväntningar.Du kommer att leda leveransen i komplexa kundåtaganden, proaktivt utveckla kundrelationer och driva kontinuerliga förbättringar. Rollen innebär ett nära samarbete med b.la KAM och tekniska specialister internt.Du kommer även att bidra till resultat- och lönsamhetsansvar på de kunder du arbetar med. Huvudsakliga ansvarsområden: Fungera som den huvudsakliga operativa kontakten mellan kunden och interna leveransteam. Säkerställa tjänstekvalitet, efterlevnad av SLA och kontinuerliga förbättringar. Hantera eskalationer relaterade till tjänsteleverans och performance. Arbeta nära Delivery Manager för att säkerställa operativ samordning. Lämna input till KAM i kommersiella diskussioner gällande utökning eller förändring av tjänster. Driva effektivitetsförbättringar och säkerställa kostnadseffektiv drift av tjänster. Det som gör denna roll unik: Du kommer att ha en nyckelroll i vår affär inom Managed Services och du får möjlighet att jobba nära våra kunder och påverka från start. Vad erbjuder vi dig? På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser för att vi ska utvecklas. Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för "The Iver way". Förmåner hos oss: Kollektivavtal & trygga villkor Hybridarbete Friskvårdsbidrag Terminalglasögon Tidsbank – 24 h extra ledighet/år Privat sjukvårdsförsäkring Tjänstepension (ITP)& flexpension Vem söker vi? Vi söker dig med flera års erfarenhet av liknande roller och med gedigen erfarenhet av leveransledning inom IT-tjänster, gärna i en roll som Service Delivery Manager, Delivery Executive eller liknande.Du är självgående, trygg i din kompetens och har en stark vilja att bidra till teamets och kundernas framgång. Vi ser även att du har: Gedigen erfarenhet av tjänsteleverans och operativ kompetens. Förmåga att lösa problem och hantera eskalationer. Förmåga att balansera kundbehov med operativ effektivitet. Djup kunskap om ITIL-processer (certifiering i ITIL v3 eller v4 är starkt meriterande). Erfarenhet av att arbeta med kunder i Norden och förståelse för lokala affärskulturer. Förmåga att bygga långsiktigarelationer på både operativ och ledningsnivå. God ekonomisk förståelse kopplat till tjänsteleverans. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Placeringsort:Iver finns på 25 orter i Norden. Denna roll utgår från vårt kontor i Stockholm, Örebro eller Västerås. Övrig information:Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet, därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser.Just nu är det sommarperiod och vi kommer att påbörja intervjuprocessen efter sista ansökningsdag. Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag:2025-08-10.Välkommen att kontakta Jennie Vilhelmsson, [email protected] vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Business Analyst Hos vår kund får du arbeta nära verksamheten och IT för att identifiera, analysera och omsätta behov till lösningar som gör skillnad. Deras organisation levererar IT-tjänster i form av förvaltning och utveckling av IT-miljöer som används i organisationens olika verksamhetsdelar. Deras miljöer gör det möjligt för verksamheten att utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt. Vår kunds initiativ/projekt är dynamiska och varierar i både omfattning och komplexitet, vilket ger dig möjligheten att utvecklas och bidra i olika sammanhang. Erfarenhet av infrastruktur. Exempel på arbetsuppgifter Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar Arbeta i nära samarbete med bland annat arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller våra behov Vara en viktig del i vårt engagerade team, där vi delar erfarenheter och växer tillsammans Skallkrav. Erfarenhet av; Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar Erfarenhet av att utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt Erfarenhet av infrastruktur Villkor och omfattning Uppdraget pågår september 2025 - september 2026. Detta har en hög säkerhetsklass så du behöver vara på plats på vår kunds kontor i Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm, eller Östersund.Du behöver vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning innan start. Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Do you want to be a part of a greener future? Are you looking for an exciting opportunity in a growing industry? Then have a look at this career opportunity to join Vestas. Region NCE > SBU NCE Service > Operating Model & Process Improvement The Operating Model and Process Improvement team is a team of currently nine employees within the business unit Service Northern and Central Europe (NCE) at Vestas. Together we drive process improvements and contribute to the implementation of the Service Global Operating Model in NCE. We are the interface between headquarters and operational colleagues in NCE, and support the local service organization to achieve their (and all of our) targets. Responsibilities As Business Process Expert in the Operating Model & Process Improvement team, your main responsibilities are: Contribute to regional and global process improvements Create local instructions and guidelines where needed Support end-users with system and process related topics Participate in global forums for prioritization, as the NCE representative Give input to global processes and instructions, based on end-user requirements Qualifications Vocational training or Master/equivalent in Business/Economics field or similar Minimum 3-5 years of experience in operations, ideally from service / the wind sector Process management experience and process thinking capabilities Experience within operational excellence / business development Experience with SAP and/or Salesforce Experience with change management Fluent in English on professional level. Knowledge of other NCE languages (e.g. Polish or a Scandinavian language) is a plus Competencies Constructive, helpful and collaborative attitude Precise and detail-oriented Able to navigate in a complex setting with many stakeholders at different levels Well-organized and able to manage deadlines in a fast-paced environment Good communication skills Strong sense of integrity Problem-solving skills What we offer We offer a high visibility role with growth potential in a multinational environment. You will work in a team with friendly, supportive and passionate colleagues. You will have many contact points across the organization, and a varied working day. Additional Information Work locations: Vestas’ offices in: DK, Videbæk or FI, Vaasa or GB, Warrington or NO, Trondheim or PL, Szczecin or SE, Malmö We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 89 jobb